Harry Cleven: Nejlepší filmy
a seriály

6.3

Harry Cleven: Filmy a seriály

  • 1
  • Pan Nikdo
    Pan Nikdo (2009)
    FilmRole: Man in Black 2
    Pan Nikdo sci-fi film odehrávající se v roce 2092, kdy je Mars prázdninovým rezortem a 117letý Nemo Nobody je posledním smrtelníkem v době, kdy lidstvo díky pokrokům ve vědě už neumírá. Na smrtelné posteli Nemo vzpomíná na alternativní průběhy svého života, které by mohly existovat, v závislosti na rozhodnutích, která mohl učinit v mládí. Tyto alternativní životy zahrnují různé osudy s třemi ženami, které mohl milovat. Film, který se stal nejdražším belgickým filmem s rozpočtem 37 milionů eur, zkoumá filozofické téma volby a možnosti, jak každé rozhodnutí ovlivňuje naše životní trajektorie. Jaco Van Dormael tento film popisuje jako "vysokorozpočtový experimentální film", který zobrazuje mnohé životy, jež by jedna osoba mohla vést.
    76%
    Pan Nikdo sci-fi film odehrávající se v roce 2092, kdy je Mars prázdninovým rezortem a 117letý Nemo Nobody je posledním smrtelníkem v době, kdy lidstvo díky pokrokům ve vědě už neumírá. Na smrtelné posteli Nemo vzpomíná na alternativní průběhy svého života, které by mohly existovat, v závislosti na rozhodnutích, která mohl učinit v mládí. Tyto alternativní životy zahrnují různé osudy s třemi ženami, které mohl milovat. Film, který se stal nejdražším belgickým filmem s rozpočtem 37 milionů eur, zkoumá filozofické téma volby a možnosti, jak každé rozhodnutí ovlivňuje naše životní trajektorie. Jaco Van Dormael tento film popisuje jako "vysokorozpočtový experimentální film", který zobrazuje mnohé životy, jež by jedna osoba mohla vést.
    2
  • Toto hrdina
    Toto hrdina (1991)
    Film
    Thomas a Alfred přišli na svět přibližně ve stejnou dobu. Během následného požáru v porodnici se sestry horečně snažily zachránit všechny novorozence. Thomas trpí utkvělou představou, že si zaslouží Alfredovo štěstí, který se narodil do bohaté rodiny. Všem tvrdí, že byli v tom zmatku při narození zaměněni. Veškerá smůla – od ztráty sestry až po neschopnost navázat vztah s Evelyne – by se místo jemu měla lepit na paty Alfredovi. Nyní již zestárlý Thomas spřádá plán pomsty svému celoživotnímu protivníkovi, muži, který mu ukradl celou existenci...
    73%
    Thomas a Alfred přišli na svět přibližně ve stejnou dobu. Během následného požáru v porodnici se sestry horečně snažily zachránit všechny novorozence. Thomas trpí utkvělou představou, že si zaslouží Alfredovo štěstí, který se narodil do bohaté rodiny. Všem tvrdí, že byli v tom zmatku při narození zaměněni. Veškerá smůla – od ztráty sestry až po neschopnost navázat vztah s Evelyne – by se místo jemu měla lepit na paty Alfredovi. Nyní již zestárlý Thomas spřádá plán pomsty svému celoživotnímu protivníkovi, muži, který mu ukradl celou existenci...
    3
  • Osmý den
    Osmý den (1996)
    Film
    • Filmbox+
    • KVIFF TV
    Po filmu Toto hrdina je Osmý den druhým celovečerním filmem Jaco van Dormaela (* 1957). Manželkou opuštěný manažer banky Harry s myšlenkami na smrt potká George postiženého Dawnovou chorobou, který uprchl z ústavu, aby se setkal se svou matkou, ačkoliv ví, že je mrtvá. Hoch zamilovaný do čokolády, na kterou je alergický, přinese Harrymu spoustu nepříjemností, ale nechává jej také nahlédnout do lidštějšího světa, než je ten Harryho. Mentálně postižený Pascal Duquenne obdržel za svůj výkon ve filmu Osmý den Cenu za mužský herecký výkon na MFF v Cannes 1996.
    Žánry:DramaKomedie
    71%
    Po filmu Toto hrdina je Osmý den druhým celovečerním filmem Jaco van Dormaela (* 1957). Manželkou opuštěný manažer banky Harry s myšlenkami na smrt potká George postiženého Dawnovou chorobou, který uprchl z ústavu, aby se setkal se svou matkou, ačkoliv ví, že je mrtvá. Hoch zamilovaný do čokolády, na kterou je alergický, přinese Harrymu spoustu nepříjemností, ale nechává jej také nahlédnout do lidštějšího světa, než je ten Harryho. Mentálně postižený Pascal Duquenne obdržel za svůj výkon ve filmu Osmý den Cenu za mužský herecký výkon na MFF v Cannes 1996.
    Žánry:DramaKomedie
    4
  • 5
  • Zbrusu Nový zákon
    Zbrusu Nový zákon (2015)
    FilmRole: Passant micro-trottoir
    • iVysílání
    • KVIFF TV

    Bůh existuje. Žije v Bruselu. A je to pěkně nesnesitelný morous, který nosí ponožky do pantoflí a celé dny tráví vymýšlením absurdních zákonů a znepříjemňuje lidem život. Je to trochu jiný příběh, protože tenhle Bůh má kromě syna Ježíše ještě manželku a malou dceru, která ho nemůže vystát a jednoho dne pošle na truc všem lidem na světě SMS s datem jejich smrti. Co se asi stane, když se někdo dozví, že mu do konce života zbývá měsíc, nebo naopak 62 let? 

    V České republice velmi oblíbený Jaco van Dormael (Pan Nikdo) přichází s komedií postavenou na skvělém scénáři, která pracuje jak s poetickými a vizuálně uhrančivými pasážemi, tak chytrou situační komikou. (Aerofilms)

    Žánry:Komedie
    66%

    Bůh existuje. Žije v Bruselu. A je to pěkně nesnesitelný morous, který nosí ponožky do pantoflí a celé dny tráví vymýšlením absurdních zákonů a znepříjemňuje lidem život. Je to trochu jiný příběh, protože tenhle Bůh má kromě syna Ježíše ještě manželku a malou dceru, která ho nemůže vystát a jednoho dne pošle na truc všem lidem na světě SMS s datem jejich smrti. Co se asi stane, když se někdo dozví, že mu do konce života zbývá měsíc, nebo naopak 62 let? 

    V České republice velmi oblíbený Jaco van Dormael (Pan Nikdo) přichází s komedií postavenou na skvělém scénáři, která pracuje jak s poetickými a vizuálně uhrančivými pasážemi, tak chytrou situační komikou. (Aerofilms)

    Žánry:Komedie
    6
  • Villém Tell
    Villém Tell (1987)
    Seriál

    Vilém Tell je bývalý žoldnéř, který by se teď rád v míru věnoval kovářskému řemeslu a také svému dospívajícímu synovi Matyášovi. To však platí jen do chvíle, kdy správce císařské provincie Gessler nařídí všem poddaným, aby se klaněli vladařskému symbolu, kterým je obyčejný klobouk. Matyáš se nařízení vzepře a Gesslerovi strážci jej surově zbijí a zajmou. Vilém Tell nakonec nemá na vybranou: musí přistoupit na Gesslerovu podmínku a prokázat své střelecké dovednosti tím, že šípem z kuše sestřelí z Matyášovy hlavy jablko. Jenže Gessler je schopen všeho, včetně porušení slibu. Vilém Tell bude muset udělat pro synovu záchranu mnohem víc. Jeho první cesta vede za bývalými přáteli z bojiště… (Česká televize)

    66%

    Vilém Tell je bývalý žoldnéř, který by se teď rád v míru věnoval kovářskému řemeslu a také svému dospívajícímu synovi Matyášovi. To však platí jen do chvíle, kdy správce císařské provincie Gessler nařídí všem poddaným, aby se klaněli vladařskému symbolu, kterým je obyčejný klobouk. Matyáš se nařízení vzepře a Gesslerovi strážci jej surově zbijí a zajmou. Vilém Tell nakonec nemá na vybranou: musí přistoupit na Gesslerovu podmínku a prokázat své střelecké dovednosti tím, že šípem z kuše sestřelí z Matyášovy hlavy jablko. Jenže Gessler je schopen všeho, včetně porušení slibu. Vilém Tell bude muset udělat pro synovu záchranu mnohem víc. Jeho první cesta vede za bývalými přáteli z bojiště… (Česká televize)

    7
  • 8
  • 9
  • Bohužel pro mě
    Bohužel pro mě (1993)
    Film
    • Netflix
    63%
    10
  • Šílená láska
    Šílená láska (1985)
    FilmRole: Pluto
    Leon byl právě propuštěn z blázince. Na cestě z Maďarska do Francie potkává Mickeyho, který právě úspěšně vyloupil banku. Mickey je šéfem podsvětí a chystá pomstu konkurenčním bratrům Veninovým, kteří napadli jeho dívku, prostitutku Mary. Zobrazení nevinného člověka ve společnosti, která je zkažená, takové je hlavní téma Zulawského filmu, vytvořeného volně na motivy slavného románu Idiot od světoznámého psychologa lidských duší Fjodora Michailoviče Dostojevského. Zulawský je jeden z mála režisérů, který se nebojí přijít s klasikou v novém hávu, a to se zdařilou aktualizací na současné poměry. L'Amour Braque je tak svěží variací na dílo z konce 19. století, odehrává se však v současné Francii uprostřed vřavy hektické civilizace. Vedle Possession je opus L'Amour Braque považován za autorovo nejúplnější dílo, technicky dokonalé a režijně virtuózní. Nesmlouvavě expresívní, divoké a zběsilé, ale také hluboce lyrické a meditativní. V hlavní roli se objevila budoucí diva francouzské kinematografie, mladičká Sophie Marceau. Celému snímku vévodí obdivuhodný smysl pro tempo. Důraz se klade na dynamickou akci, balancující na hraně dobrodružných eskapád a bizarní grotesky. V úvodu sledujeme útok gangsterů na banku, kteří jsou maskovaní jako postavičky z kreslených filmů. Kamera je neustále v akci a mnoho scén se symbolicky odehrává v krouživých a vertikálních jízdách, které kontrastují se symbolickými scénami ve vlaku.
    Žánry:DramaRomantický
    63%
    Leon byl právě propuštěn z blázince. Na cestě z Maďarska do Francie potkává Mickeyho, který právě úspěšně vyloupil banku. Mickey je šéfem podsvětí a chystá pomstu konkurenčním bratrům Veninovým, kteří napadli jeho dívku, prostitutku Mary. Zobrazení nevinného člověka ve společnosti, která je zkažená, takové je hlavní téma Zulawského filmu, vytvořeného volně na motivy slavného románu Idiot od světoznámého psychologa lidských duší Fjodora Michailoviče Dostojevského. Zulawský je jeden z mála režisérů, který se nebojí přijít s klasikou v novém hávu, a to se zdařilou aktualizací na současné poměry. L'Amour Braque je tak svěží variací na dílo z konce 19. století, odehrává se však v současné Francii uprostřed vřavy hektické civilizace. Vedle Possession je opus L'Amour Braque považován za autorovo nejúplnější dílo, technicky dokonalé a režijně virtuózní. Nesmlouvavě expresívní, divoké a zběsilé, ale také hluboce lyrické a meditativní. V hlavní roli se objevila budoucí diva francouzské kinematografie, mladičká Sophie Marceau. Celému snímku vévodí obdivuhodný smysl pro tempo. Důraz se klade na dynamickou akci, balancující na hraně dobrodružných eskapád a bizarní grotesky. V úvodu sledujeme útok gangsterů na banku, kteří jsou maskovaní jako postavičky z kreslených filmů. Kamera je neustále v akci a mnoho scén se symbolicky odehrává v krouživých a vertikálních jízdách, které kontrastují se symbolickými scénami ve vlaku.
    Žánry:DramaRomantický
    11
  • Amer
    Amer (2009)
    FilmRole: The Taxi Driver

    Režisérská dvojice Hélène Cattetová a Bruno Forzani, dosud spolupracující výhradně na krátké metráži, pojala i svůj první celovečerní film de facto povídkovou formou. Jejich Amer bývá přiřazován k žánru giallo filmů - italských kriminálních thrillerů s hororovými a erotickými prvky, jimiž se zejména v sedmdesátých letech proslavili režiséři Dario Argento, Mario Bava či Lucio Fulci. Snímek ve své podstatě charakteristiku tohoto žánru naplňuje, leč formou sofistikované formální hříčky-odkazu. Tři krátké, takřka bezeslovné příběhy se třemi různě starými ženskými protagonistkami, jež fungují samostatně i jako výseky z odlišných fází života téže hrdinky, film zasazuje do prostředí tajemného starého domu s velkou zahradou a do jeho okolí, zabydluje ho zvláštními postavami a vybavuje předměty se symbolickým potenciálem.
    Malá dívka, sotva školačka, prozkoumává vábivě děsivá zákoutí setmělého domu a objevuje jeho zakázaná místa - lůžko s mrtvolou i postel souložících rodičů. Ještě tak trochu dětsky naivní a jakoby zabržděná, leč svou ženskou přitažlivost právě objevující puberťačka využívá nudy při čekání na matku v kadeřnictví k dobrodružství s neznámým mladíkem. Atraktivní žena vystupuje na maloměstském nádraží a nechává se neznámým řidičem odvézt do známého domu, pronásledována a v závěru dopadena zprvu zdánlivě halucinačními vizemi.
    Pro poutavou, umně dávkovanou poetiku tohoto filmu je klíčové budování a stupňování napětí, pozvolné překlápění vzrušené každodennosti do jednou psychedelicky hrůzné, jednou smyslné, jednou krvelačné polohy. Cattetová s Forzanim napětí budují a rytmizují zejména střihem a komplexní (nonverbální) zvukovou složkou. Kromě vynikajících hereckých výkonů všech tří protagonistek utváří atmosféru filmu kompozice obrazu a rámování, zoom, barevné masky, ambientní ruchy a zvuky prostředí a výrazné chytlavé melodie. Vysoká míra stylizovanosti snímku v mnohých ohledech brání rozlišení filmové skutečnosti od představ, halucinací a nočních můr. Nabízí-li tedy Amer na tematické rovině jako klíčové motivy význam vidění, tělesnosti a smrtelnosti v lidském životě, jedná se současně o stylově exhibicionistický snímek osobitě prozkoumávající možnosti filmového jazyka. - Lucie Česálková (Letní filmová škola)

    Žánry:HororThriller
    62%

    Režisérská dvojice Hélène Cattetová a Bruno Forzani, dosud spolupracující výhradně na krátké metráži, pojala i svůj první celovečerní film de facto povídkovou formou. Jejich Amer bývá přiřazován k žánru giallo filmů - italských kriminálních thrillerů s hororovými a erotickými prvky, jimiž se zejména v sedmdesátých letech proslavili režiséři Dario Argento, Mario Bava či Lucio Fulci. Snímek ve své podstatě charakteristiku tohoto žánru naplňuje, leč formou sofistikované formální hříčky-odkazu. Tři krátké, takřka bezeslovné příběhy se třemi různě starými ženskými protagonistkami, jež fungují samostatně i jako výseky z odlišných fází života téže hrdinky, film zasazuje do prostředí tajemného starého domu s velkou zahradou a do jeho okolí, zabydluje ho zvláštními postavami a vybavuje předměty se symbolickým potenciálem.
    Malá dívka, sotva školačka, prozkoumává vábivě děsivá zákoutí setmělého domu a objevuje jeho zakázaná místa - lůžko s mrtvolou i postel souložících rodičů. Ještě tak trochu dětsky naivní a jakoby zabržděná, leč svou ženskou přitažlivost právě objevující puberťačka využívá nudy při čekání na matku v kadeřnictví k dobrodružství s neznámým mladíkem. Atraktivní žena vystupuje na maloměstském nádraží a nechává se neznámým řidičem odvézt do známého domu, pronásledována a v závěru dopadena zprvu zdánlivě halucinačními vizemi.
    Pro poutavou, umně dávkovanou poetiku tohoto filmu je klíčové budování a stupňování napětí, pozvolné překlápění vzrušené každodennosti do jednou psychedelicky hrůzné, jednou smyslné, jednou krvelačné polohy. Cattetová s Forzanim napětí budují a rytmizují zejména střihem a komplexní (nonverbální) zvukovou složkou. Kromě vynikajících hereckých výkonů všech tří protagonistek utváří atmosféru filmu kompozice obrazu a rámování, zoom, barevné masky, ambientní ruchy a zvuky prostředí a výrazné chytlavé melodie. Vysoká míra stylizovanosti snímku v mnohých ohledech brání rozlišení filmové skutečnosti od představ, halucinací a nočních můr. Nabízí-li tedy Amer na tematické rovině jako klíčové motivy význam vidění, tělesnosti a smrtelnosti v lidském životě, jedná se současně o stylově exhibicionistický snímek osobitě prozkoumávající možnosti filmového jazyka. - Lucie Česálková (Letní filmová škola)

    Žánry:HororThriller
    12
  • Anděl
    Anděl (2016)
    Film
    Kdysi dávno žila Louise, která měla za kamaráda kouzelníka. Jeho poslední trik jí však zanechal hořkou pachuť v ústech. Zmizel v závoji kouře… a nikdy už se znovu neukázal. To byla pro mladou ženu příliš silná káva. Louise je zdrcena žalem a poslána do psychiatrické léčebny. O devět měsíců později porodí chlapečka Angela, který má neuvěřitelný dar – je neviditelný. Aby ho ochránila před krutostí okolního světa, rozhodne se jeho existenci tajit. Angel vyrůstá docela normálně, dokud nepotká Madeleine, nevidomou dívku ze sousedství. Oba se do sebe záhy zamilují a stane se z nich nerozlučná dvojice. Madeleine ale stále nemá o Angelově neviditelnosti ani tušení. Jednoho dne mu však oznámí novinu, která jim obrátí životy vzhůru nohama – brzy zase získá zpět svůj zrak.
    Žánry:Romantický
    61%
    Kdysi dávno žila Louise, která měla za kamaráda kouzelníka. Jeho poslední trik jí však zanechal hořkou pachuť v ústech. Zmizel v závoji kouře… a nikdy už se znovu neukázal. To byla pro mladou ženu příliš silná káva. Louise je zdrcena žalem a poslána do psychiatrické léčebny. O devět měsíců později porodí chlapečka Angela, který má neuvěřitelný dar – je neviditelný. Aby ho ochránila před krutostí okolního světa, rozhodne se jeho existenci tajit. Angel vyrůstá docela normálně, dokud nepotká Madeleine, nevidomou dívku ze sousedství. Oba se do sebe záhy zamilují a stane se z nich nerozlučná dvojice. Madeleine ale stále nemá o Angelově neviditelnosti ani tušení. Jednoho dne mu však oznámí novinu, která jim obrátí životy vzhůru nohama – brzy zase získá zpět svůj zrak.
    Žánry:Romantický
    13
  • 14
  • Šachová partie
    Šachová partie (1994)
    FilmRole: Le Dandy
    Píše se rok 1828. Dvanáctiletý Max (Denis Lavant) tulák a neúspěšný sebevrah, potkává nekonvenčního pastora Ambroise (Pierre Richard). který v chlapci objevuje geniální vlohy pro šachovou hru. Odjiždějí tedy spolu za titulem šachového šampióna. O čtrnáct let později je z Maxe napudrovaný dandy, který je obklopen tichem a tajemstvím. Do jeho světa má přístup jen jeho trenér a ochránce Ambroise. Chystá se velice podivný turnaj, připravený markýzou z Theux (Catherine Deneuve), která se rozhodne dát jako cenu svoji vlastní dceru Anne Lise. Zúčastní se ho i tehdejší mistr lord Staunton (jediná skutečná postava tohoto jinak smyšleného příběhu).V elegantních zámeckých zahradách se odehraje rozhodující partie, která nebude probíhat pouze na šachovnici. V sázce budou duše a dokonce i životy hlavních protagonistů...
    Žánry:DramaKomedie
    56%
    Píše se rok 1828. Dvanáctiletý Max (Denis Lavant) tulák a neúspěšný sebevrah, potkává nekonvenčního pastora Ambroise (Pierre Richard). který v chlapci objevuje geniální vlohy pro šachovou hru. Odjiždějí tedy spolu za titulem šachového šampióna. O čtrnáct let později je z Maxe napudrovaný dandy, který je obklopen tichem a tajemstvím. Do jeho světa má přístup jen jeho trenér a ochránce Ambroise. Chystá se velice podivný turnaj, připravený markýzou z Theux (Catherine Deneuve), která se rozhodne dát jako cenu svoji vlastní dceru Anne Lise. Zúčastní se ho i tehdejší mistr lord Staunton (jediná skutečná postava tohoto jinak smyšleného příběhu).V elegantních zámeckých zahradách se odehraje rozhodující partie, která nebude probíhat pouze na šachovnici. V sázce budou duše a dokonce i životy hlavních protagonistů...
    Žánry:DramaKomedie
    15
  • Jedna krev
    Jedna krev (2005)
    Film
    Mathias vyrostl v sirotčinci a je proto šokován zjištěním, že jeho matka zemřela teprve nedávno a že má bratra-dvojče Thomase. Vzápětí zjistí, že až do svých 6 let byli oba bratři vychováváni společně, pak byl však Mathias odložen do sirotčince – nic z toho si však nepamatuje. Jak poznává svého nově nalezeného bratra lépe, vracejí se Mathiasovi vzpomínky a s nimi spojené problémy.
    Žánry:Thriller
    53%
    Mathias vyrostl v sirotčinci a je proto šokován zjištěním, že jeho matka zemřela teprve nedávno a že má bratra-dvojče Thomase. Vzápětí zjistí, že až do svých 6 let byli oba bratři vychováváni společně, pak byl však Mathias odložen do sirotčince – nic z toho si však nepamatuje. Jak poznává svého nově nalezeného bratra lépe, vracejí se Mathiasovi vzpomínky a s nimi spojené problémy.
    Žánry:Thriller
    16
  • Zabij mně s citem
    Zabij mně s citem (2004)
    FilmRole: Maurice Weckmann
    51%
    17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21