?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Kees Kasander: Filmy a seriály

  • Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec
    Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec (1989)
    Film
    Film Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec je provokativní a vizuálně podmanivé drama režiséra Petera Greenawaye. Příběh se odehrává v luxusní restauraci, kterou vlastní brutální a vulgární gangster Albert Spica (Michael Gambon). Jeho manželka Georgina (Helen Mirren) je krásná, ale nešťastná žena, která trpí pod jeho tyranií. V této dekadentní atmosféře se Georgina zamiluje do jemného a intelektuálního zákazníka restaurace, Michaela (Alan Howard). Začnou tajný milostný poměr, který se odehrává přímo pod nosem jejího násilnického manžela.
    75%
    Film Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec je provokativní a vizuálně podmanivé drama režiséra Petera Greenawaye. Příběh se odehrává v luxusní restauraci, kterou vlastní brutální a vulgární gangster Albert Spica (Michael Gambon). Jeho manželka Georgina (Helen Mirren) je krásná, ale nešťastná žena, která trpí pod jeho tyranií. V této dekadentní atmosféře se Georgina zamiluje do jemného a intelektuálního zákazníka restaurace, Michaela (Alan Howard). Začnou tajný milostný poměr, který se odehrává přímo pod nosem jejího násilnického manžela.
    1
  • 2
  • 3
  • Prosperovy knihy
    Prosperovy knihy (1991)
    Film
    Děj je sledován přímo z postavy Prospera, který přežívá se svou dcerou na pustém ostrově. S sebou má dohromady čtyřiadvacet knih od svého dvořana Gonzala. Zde Prospero vystupuje jako bůh a díky těmto kouzelným knihám ve kterých se nacházejí odhalení potřeb a života člověka dokáže vytvořit kouzelnou říši a ovládnout všechny nadpřirozené bytosti.
    Žánry:DramaFantasy
    70%
    Děj je sledován přímo z postavy Prospera, který přežívá se svou dcerou na pustém ostrově. S sebou má dohromady čtyřiadvacet knih od svého dvořana Gonzala. Zde Prospero vystupuje jako bůh a díky těmto kouzelným knihám ve kterých se nacházejí odhalení potřeb a života člověka dokáže vytvořit kouzelnou říši a ovládnout všechny nadpřirozené bytosti.
    Žánry:DramaFantasy
    4
  • Fish Tank
    Fish Tank (2009)
    Film

    Hrdinové filmového příběhu Andrey Arnoldové nežijí u Notting Hillu, ale v panelácích v Essexu. Děj snímku by mohl být volným pokračováním režisérčina krátkometrážního filmu Vosa, v jeho centru však není mladá svobodná matka, ale její patnáctiletá dcera. Mia není žádné okouzlující stvoření, byla vyloučena ze školy, kamarádi se jí straní, a tak jen tak bloumá po okolí. Jediným jejím zájmem je tancování. Zdá se, že se vše začíná měnit k lepšímu, když se Miina matka seznámí se sympatickým, přitažlivým a trochu tajemným Connorem. Fish Tank ctí tradici sociálního realismu Kena Loache či bratrů Dardennových. Režisérčin vizuálně vytříbený styl klade důraz na autenticitu a díky nervní pohyblivé kameře má divák pocit, že je přímým účastníkem děje. I ve všední a neradostné každodennosti dokáže Arnoldová najít a zachytit její poetické momenty. Snímku dominují skvělé herecké výkony již velmi ceněných herců - Michaela Fassbendera a Kierston Wareingové - a neherečky Katie Jarvisové, která svou hrdinku Miu nehraje, na plátně ji žije. [44. MFFKV 2009]

    Žánry:DramaNezávislý
    69%

    Hrdinové filmového příběhu Andrey Arnoldové nežijí u Notting Hillu, ale v panelácích v Essexu. Děj snímku by mohl být volným pokračováním režisérčina krátkometrážního filmu Vosa, v jeho centru však není mladá svobodná matka, ale její patnáctiletá dcera. Mia není žádné okouzlující stvoření, byla vyloučena ze školy, kamarádi se jí straní, a tak jen tak bloumá po okolí. Jediným jejím zájmem je tancování. Zdá se, že se vše začíná měnit k lepšímu, když se Miina matka seznámí se sympatickým, přitažlivým a trochu tajemným Connorem. Fish Tank ctí tradici sociálního realismu Kena Loache či bratrů Dardennových. Režisérčin vizuálně vytříbený styl klade důraz na autenticitu a díky nervní pohyblivé kameře má divák pocit, že je přímým účastníkem děje. I ve všední a neradostné každodennosti dokáže Arnoldová najít a zachytit její poetické momenty. Snímku dominují skvělé herecké výkony již velmi ceněných herců - Michaela Fassbendera a Kierston Wareingové - a neherečky Katie Jarvisové, která svou hrdinku Miu nehraje, na plátně ji žije. [44. MFFKV 2009]

    Žánry:DramaNezávislý
    5
  • Dítě z Maconu
    Dítě z Maconu (1993)
    Film

    V roce 1659, v zemi spravované prostomyslným a sadistickým vladařem, se odehrává příběh zázračného dítěte, které je zcela ovládáno jeho sestrou a mocnou církví. Podle původního záměru z roku 1986 chtěl Peter Greenaway pojednat DÍTĚ Z MACONU jako operu. I když se později rozhodl pro filmovou verzi, v konečném výsledku se výrazně uplatňují také operní prvky. Dílo je předvedeno jako velkolepé barvité divadlo s prologem, třemi dějstvími a s velkým finále. Děj se odehrává na jevišti barokního divadla a místy se přenáší do ulic města či do nedostavěné gotické katedrály. Základem je schéma "her o zázraku", jež byly v barokní době často uváděny katolickou církví s cílem oslabit reformační proudy. Ve zbídačelém městě se odporné stařeně narodí krásný chlapec. Její dcera dosáhne toho, že lidé uvěří na zázrak neposkvrněného početí, a vydává se za matku dítěte. Do města se načas vrací blahobyt. Dceřino rouhání a zpupnost však jsou brzy potrestány a po několikanásobné tragédii se opět vrací bída a neplodnost. Greenaway natočil působivé podobenství o zneužívání dětí, o moci církve, která ma "patent na zázraky", i o snadném ovládání zfanatizovaného davu. Ve formě výpravných obrazů, v nichž dominují statická seskupení četných postav, s bohatým hudebním doprovodem, s liturgickými a rituálními (někdy velmi krutými) obřady, s obratným využíváním iluzionismu a archetypálních kulturních prvků vznikla sugestivní podívaná s myšlenkovým nábojem. Zdá se že k dokonalosti dovdedený Greenawayův manýrismus zde má i jiný účel než pouze provokovat a šokovat. O tom ostatně vypovídá závěr filmu, naznačující ve zmnoženém efektu otázku, zda i my nejsme jen diváci a zároveň herci nějakého divadelního kusu.

    68%

    V roce 1659, v zemi spravované prostomyslným a sadistickým vladařem, se odehrává příběh zázračného dítěte, které je zcela ovládáno jeho sestrou a mocnou církví. Podle původního záměru z roku 1986 chtěl Peter Greenaway pojednat DÍTĚ Z MACONU jako operu. I když se později rozhodl pro filmovou verzi, v konečném výsledku se výrazně uplatňují také operní prvky. Dílo je předvedeno jako velkolepé barvité divadlo s prologem, třemi dějstvími a s velkým finále. Děj se odehrává na jevišti barokního divadla a místy se přenáší do ulic města či do nedostavěné gotické katedrály. Základem je schéma "her o zázraku", jež byly v barokní době často uváděny katolickou církví s cílem oslabit reformační proudy. Ve zbídačelém městě se odporné stařeně narodí krásný chlapec. Její dcera dosáhne toho, že lidé uvěří na zázrak neposkvrněného početí, a vydává se za matku dítěte. Do města se načas vrací blahobyt. Dceřino rouhání a zpupnost však jsou brzy potrestány a po několikanásobné tragédii se opět vrací bída a neplodnost. Greenaway natočil působivé podobenství o zneužívání dětí, o moci církve, která ma "patent na zázraky", i o snadném ovládání zfanatizovaného davu. Ve formě výpravných obrazů, v nichž dominují statická seskupení četných postav, s bohatým hudebním doprovodem, s liturgickými a rituálními (někdy velmi krutými) obřady, s obratným využíváním iluzionismu a archetypálních kulturních prvků vznikla sugestivní podívaná s myšlenkovým nábojem. Zdá se že k dokonalosti dovdedený Greenawayův manýrismus zde má i jiný účel než pouze provokovat a šokovat. O tom ostatně vypovídá závěr filmu, naznačující ve zmnoženém efektu otázku, zda i my nejsme jen diváci a zároveň herci nějakého divadelního kusu.

    6
  • 7
  • Pillow Book, The
    Pillow Book, The (1996)
    Film

    Úspěšná japonská modelka oživuje vzpomínky na svého otce - proslulého kaligrafa - tím, že si nechává od milenců psát na kůži. Díky aférce s Angličanem se rozhodne pustit do psaní sama a těla ostatních používá jako roli papíru.
    Vizuálně podmanivý příběh o japonské modelce, která hledá potěchu i nové kulturní zážitky v náručí nejrůznějších milenců. Když byla Nagiko ještě malá, dostávala od otce každý rok k narozeninám zvláštní dar. Proslulý kaligraf jí na obličej maloval klasické japonské básně o umění milovat, které Nagičina teta hlasitě předčítala z Knihy snů. Když Nagiko dosáhla plnoletosti, otec se rozhodl s touto tradicí skoncovat a přesvědčil ji, aby se provdala za synovce jeho vydavatele. Jenže Nagiko není se svým manželem spokojená a poté, co uspěje jako modelka, hledá milence, který by byl schopen naplnit její lásku k literatuře psaním veršů na nahé tělo. Dívka po čase najde štěstí u britského imigranta Jeroma, který ji přesvědčí, aby svou poezii psala na něj.(Cinemax)

    67%

    Úspěšná japonská modelka oživuje vzpomínky na svého otce - proslulého kaligrafa - tím, že si nechává od milenců psát na kůži. Díky aférce s Angličanem se rozhodne pustit do psaní sama a těla ostatních používá jako roli papíru.
    Vizuálně podmanivý příběh o japonské modelce, která hledá potěchu i nové kulturní zážitky v náručí nejrůznějších milenců. Když byla Nagiko ještě malá, dostávala od otce každý rok k narozeninám zvláštní dar. Proslulý kaligraf jí na obličej maloval klasické japonské básně o umění milovat, které Nagičina teta hlasitě předčítala z Knihy snů. Když Nagiko dosáhla plnoletosti, otec se rozhodl s touto tradicí skoncovat a přesvědčil ji, aby se provdala za synovce jeho vydavatele. Jenže Nagiko není se svým manželem spokojená a poté, co uspěje jako modelka, hledá milence, který by byl schopen naplnit její lásku k literatuře psaním veršů na nahé tělo. Dívka po čase najde štěstí u britského imigranta Jeroma, který ji přesvědčí, aby svou poezii psala na něj.(Cinemax)

    8
  • 9
  • Goltzius a společnost Pelikán
    Goltzius a společnost Pelikán (2012)
    Film

    Zatím poslední Greenawayův celovečerní snímek je naprosto výjimečným a radikálním dílem, které se ocitá na pomezí hraného filmu a filmové eseje, ilustrující režisérovy teze a přednášky o smrti filmu. Zatímco v Rembrandtově noční hlídce (Nightwatching, 2007) autor ve stylizovaných obrazech odkrýval osobnost klasika světového malířství a snažil se vysvětlit konspirační teorii o vraždě zakódované do jeho díla, ve středu nového filmu se ocitá méně známá osobnost nizozemského malířství - rytec a malíř Hendrick Goltzius, který byl současníkem (a rivalem) Albrechta Dürera a je považovaný za posledního velkého barokního rytce. Jedním z velkých životních projektů tohoto umělce byla série erotických leptů, pro niž dlouhá léta sháněl mecenáše a kvůli které získal pověst pornografického autora. Goltziova osobnost je Greenawayovi blízká hned v několika ohledech - oba jsou pevně ukotveni v nizozemském prostoru (režisér se sice narodil ve Walesu, ale dlouhá léta žije v Amsterdamu), oba vynikají hned v několika uměleckých odvětvích, oba mají vrozený cit pro erotická zobrazení a oba jsou zdatní obchodníci.
    Goltzius a společnost Pelikán je svrchovaně stylizovaný film, odehrávající se v brechtovsky zcizeném prostoru tovární haly (snímek se kvůli omezenému rozpočtu natáčel v chorvatském Záhřebu a Greenaway nenašel v celém městě odpovídající barokní prostor). Hlavní hrdina Goltzius se svou uměleckou skupinou Pelikán přichází za libertinským alsaským markrabětem, který se stává jejich mecenášem. Markrabě financuje nákup tiskařského stroje a Goltzius tak může realizovat vysněný projekt ilustrací bible a Ovidiových Proměn. Markrabě si však vyžádá protislužbu - malíř a jeho společnost budou bavit jeho dvůr po šest nocí tím, že budou „přehrávat" vybrané biblické erotické scény.
    V duchu pro Greenawaye tak typické matematické struktury (12 kreseb v Umělcově smlouvě, 9 dní v Kuchař, zloděj…) se rozehrává fascinující mix výtvarných citací, tableaux vivants, hereckých performancí a eroticko-pornografických scén, který je doplněný disputacemi o povaze umění a především o vztahu umění a byznysu (toto téma je důležité například i v Caravaggiovi Dereka Jarmana).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    64%

    Zatím poslední Greenawayův celovečerní snímek je naprosto výjimečným a radikálním dílem, které se ocitá na pomezí hraného filmu a filmové eseje, ilustrující režisérovy teze a přednášky o smrti filmu. Zatímco v Rembrandtově noční hlídce (Nightwatching, 2007) autor ve stylizovaných obrazech odkrýval osobnost klasika světového malířství a snažil se vysvětlit konspirační teorii o vraždě zakódované do jeho díla, ve středu nového filmu se ocitá méně známá osobnost nizozemského malířství - rytec a malíř Hendrick Goltzius, který byl současníkem (a rivalem) Albrechta Dürera a je považovaný za posledního velkého barokního rytce. Jedním z velkých životních projektů tohoto umělce byla série erotických leptů, pro niž dlouhá léta sháněl mecenáše a kvůli které získal pověst pornografického autora. Goltziova osobnost je Greenawayovi blízká hned v několika ohledech - oba jsou pevně ukotveni v nizozemském prostoru (režisér se sice narodil ve Walesu, ale dlouhá léta žije v Amsterdamu), oba vynikají hned v několika uměleckých odvětvích, oba mají vrozený cit pro erotická zobrazení a oba jsou zdatní obchodníci.
    Goltzius a společnost Pelikán je svrchovaně stylizovaný film, odehrávající se v brechtovsky zcizeném prostoru tovární haly (snímek se kvůli omezenému rozpočtu natáčel v chorvatském Záhřebu a Greenaway nenašel v celém městě odpovídající barokní prostor). Hlavní hrdina Goltzius se svou uměleckou skupinou Pelikán přichází za libertinským alsaským markrabětem, který se stává jejich mecenášem. Markrabě financuje nákup tiskařského stroje a Goltzius tak může realizovat vysněný projekt ilustrací bible a Ovidiových Proměn. Markrabě si však vyžádá protislužbu - malíř a jeho společnost budou bavit jeho dvůr po šest nocí tím, že budou „přehrávat" vybrané biblické erotické scény.
    V duchu pro Greenawaye tak typické matematické struktury (12 kreseb v Umělcově smlouvě, 9 dní v Kuchař, zloděj…) se rozehrává fascinující mix výtvarných citací, tableaux vivants, hereckých performancí a eroticko-pornografických scén, který je doplněný disputacemi o povaze umění a především o vztahu umění a byznysu (toto téma je důležité například i v Caravaggiovi Dereka Jarmana).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Jutský princ
    Jutský princ (1994)
    Film

    Mladý Jut Amled (Christian Bale) předstírá šílenství a touží pomstít vraždu svého otce, kterou spáchal jeho podlý strýc Fenge (Gabriel Byrne). Strýc ale o Amledově skutečném duševním stavu pochybuje a pošle ho do Anglie, kde má být zavražděn. Amled má však své vlastní plány a provede tak svůj vlastní malý podvod... Důvěrně známá hamletovská zápletka vychází z původního dánského příběhu, který je mnohem drsnější a syrovější, než jak jí známe ze Shakespearova provedení.

    59%

    Mladý Jut Amled (Christian Bale) předstírá šílenství a touží pomstít vraždu svého otce, kterou spáchal jeho podlý strýc Fenge (Gabriel Byrne). Strýc ale o Amledově skutečném duševním stavu pochybuje a pošle ho do Anglie, kde má být zavražděn. Amled má však své vlastní plány a provede tak svůj vlastní malý podvod... Důvěrně známá hamletovská zápletka vychází z původního dánského příběhu, který je mnohem drsnější a syrovější, než jak jí známe ze Shakespearova provedení.

    14
  • Křižák v džínách
    Křižák v džínách (2006)
    Film
    Film vypráví příběh patnáctiletého chlapce Dolfa, který se čirou náhodou přenese v čase ze současnosti do 13. století. Dolfova maminka je vědkyně a poté, co se s ní jednoho dne pohádá, zneužije Dolf její nejnovější vynález – stroj času – k tomu, aby se dostal včas na fotbalový zápas. Ale místo toho se ocitne ve středověku. Zde se snaží vyhnout tzv. Dětské křižácké výpravě, jež se podle historiků uskutečnila v roce 1212. Narazí na skupinu osmi tisíc dětí, které se vydávají po staré římské silnici směrem k Jeruzalému, aby pomohli Svaté město „osvobodit“ od muslimské nadvlády. Dolf se stává jedním z těchto dětí. Kdyby nenarazil na dívku Jenne ve svém věku, byl by naprosto ztracen. S její pomocí však postupně přichází na způsob, jak se vypořádat s nástrahami života ve středověku. Dolf se dokonce proti vlastní vůli stává jedním z vůdců celého tažení. Kněz Anselmus je přesvědčen, že tohoto chlapce seslal sám Bůh. Ale měl by Dolf vložit své úsilí do náboženského snažení? [www.zlinfest.cz]
    56%
    Film vypráví příběh patnáctiletého chlapce Dolfa, který se čirou náhodou přenese v čase ze současnosti do 13. století. Dolfova maminka je vědkyně a poté, co se s ní jednoho dne pohádá, zneužije Dolf její nejnovější vynález – stroj času – k tomu, aby se dostal včas na fotbalový zápas. Ale místo toho se ocitne ve středověku. Zde se snaží vyhnout tzv. Dětské křižácké výpravě, jež se podle historiků uskutečnila v roce 1212. Narazí na skupinu osmi tisíc dětí, které se vydávají po staré římské silnici směrem k Jeruzalému, aby pomohli Svaté město „osvobodit“ od muslimské nadvlády. Dolf se stává jedním z těchto dětí. Kdyby nenarazil na dívku Jenne ve svém věku, byl by naprosto ztracen. S její pomocí však postupně přichází na způsob, jak se vypořádat s nástrahami života ve středověku. Dolf se dokonce proti vlastní vůli stává jedním z vůdců celého tažení. Kněz Anselmus je přesvědčen, že tohoto chlapce seslal sám Bůh. Ale měl by Dolf vložit své úsilí do náboženského snažení? [www.zlinfest.cz]
    15
  • 8 1/2 ženy
    8 1/2 ženy (1999)
    Film
    56%
    16
  • 17
  • Ken Park
    Ken Park (2002)
    Film

    Autorovi kontroverzných KIDS, newyorskému fotografovi Larrymu Clarkovi, zachutila sláva a tak sa ju snaží zopakovať s ešte väčšou dávkou sexuálnej otvorenosti. Zatiaľ čo v KIDS bol sex medzi deckami niečím, čo im ničilo životy, v Ken Parkovi už decká žiadne životy nemajú a sex je pre ne tým posledným, čo ich drží nad vodou. Ústrednými postavami sú mladý kalifornský skateboardista a jeho kamaráti, a veľkú rolu tu hrajú tiež rodičia a starí rodičia, ktorých vzťah k deťom (a naopak) je stredobodom sociálnej kritiky filmu. Vo filme sa prelínajú štyri individuálne príbehy, pričom zvraty v deji prichádzajú vo chvíľach, kedy by sme ich očakávali najmenej. Kameraman a spolurežisér filmu Ed Lachman zhŕňa jeho posolstvo do krátkej repliky: "Aj dospelí aj mladí, všetci sú obeťami.

    41%

    Autorovi kontroverzných KIDS, newyorskému fotografovi Larrymu Clarkovi, zachutila sláva a tak sa ju snaží zopakovať s ešte väčšou dávkou sexuálnej otvorenosti. Zatiaľ čo v KIDS bol sex medzi deckami niečím, čo im ničilo životy, v Ken Parkovi už decká žiadne životy nemajú a sex je pre ne tým posledným, čo ich drží nad vodou. Ústrednými postavami sú mladý kalifornský skateboardista a jeho kamaráti, a veľkú rolu tu hrajú tiež rodičia a starí rodičia, ktorých vzťah k deťom (a naopak) je stredobodom sociálnej kritiky filmu. Vo filme sa prelínajú štyri individuálne príbehy, pričom zvraty v deji prichádzajú vo chvíľach, kedy by sme ich očakávali najmenej. Kameraman a spolurežisér filmu Ed Lachman zhŕňa jeho posolstvo do krátkej repliky: "Aj dospelí aj mladí, všetci sú obeťami.

    18