Toni Basil: Nejlepší filmy
a seriály

5.7

Toni Basil: Filmy a seriály

  • Bezstarostná jízda
    Bezstarostná jízda (1969)
    FilmRole: Mary
    • Google Play
    • iTunes
    Billy a Wyatt jsou dva hippiesáci, kteří se poté, co vydělali nějaké peníze za pašování kokainu, rozhodnou na chopperech podniknout cestu do vzdáleného New Orleans, aby navštívili místní karneval. Jejich cesta je plná marihuany a LSD, k jejichž požití dělají zastávky v nejrůznějších koutech USA. Na své pouti jsou však po nějaké době zadrženi policií a posláni do vězení. Tam potkávají právníka George, který se do vězení dostal kvůli alkoholu. George dvojici po čase pomůže dostat se z vězení a rozhodne se cestovat s nimi. Čistokrevnému alkoholikovi Georgovi dvojice představí marihuanu a ten, ačkoliv se od ní chtěl původně distancovat, jejímu kouzlu podlehne. Když se trojice rozhodne přespat v malém městě, místní obyvatelé se rozhodnou je, pro jejich odlišnost, v noci přepadnout a zmlátit. Ačkoliv je Billy zažene a s Wyattem utrpí pouze drobná zranění, George se z utržených ran neprobere a umírá. Dvojice pokračuje v cestě přes nevěstinec, kde naberou dvě prostitutky a podnikají s nimi festival v New Orleans. Další den ráno, po prohýřené noci, dvojice na silnici potkává jedoucí náklaďák se dvěma místními. Ti se rozhodnou, že hippiky zastraší a vystřelí do Billyho motorky, který havaruje s těžkým zraněním. Wyatt odhodlaný dojed pro pomoc je s motocyklem taktéž postřelen, následkem čehož jeho motocykl exploduje.
    72%
    Billy a Wyatt jsou dva hippiesáci, kteří se poté, co vydělali nějaké peníze za pašování kokainu, rozhodnou na chopperech podniknout cestu do vzdáleného New Orleans, aby navštívili místní karneval. Jejich cesta je plná marihuany a LSD, k jejichž požití dělají zastávky v nejrůznějších koutech USA. Na své pouti jsou však po nějaké době zadrženi policií a posláni do vězení. Tam potkávají právníka George, který se do vězení dostal kvůli alkoholu. George dvojici po čase pomůže dostat se z vězení a rozhodne se cestovat s nimi. Čistokrevnému alkoholikovi Georgovi dvojice představí marihuanu a ten, ačkoliv se od ní chtěl původně distancovat, jejímu kouzlu podlehne. Když se trojice rozhodne přespat v malém městě, místní obyvatelé se rozhodnou je, pro jejich odlišnost, v noci přepadnout a zmlátit. Ačkoliv je Billy zažene a s Wyattem utrpí pouze drobná zranění, George se z utržených ran neprobere a umírá. Dvojice pokračuje v cestě přes nevěstinec, kde naberou dvě prostitutky a podnikají s nimi festival v New Orleans. Další den ráno, po prohýřené noci, dvojice na silnici potkává jedoucí náklaďák se dvěma místními. Ti se rozhodnou, že hippiky zastraší a vystřelí do Billyho motorky, který havaruje s těžkým zraněním. Wyatt odhodlaný dojed pro pomoc je s motocyklem taktéž postřelen, následkem čehož jeho motocykl exploduje.
    1
  • Růže
    Růže (1979)
    Film
    71%
    2
  • Breakaway
    71%
    3
  • Malé životní etudy
    Malé životní etudy (1970)
    FilmRole: Terry Grouse
    • iTunes

    V popředí příběhu je Robert Eroica Dupea, jenž hodil za hlavu svoji velmi slibnou kariéru koncertního pianisty a pracuje jako pomocný dělník na naftových vrtech v Kalifornii. Žije "na hromádce" s Rayette, která pracuje jako číšnice v bistru. Když Robert uslyší od sestry, že otec je těžce nemocný, vydává se domů, aby jej navštívil, a Rayette vezme s sebou. Tam je Robert znovu konfrontován s bohatstvím a životním stylem své kulturní rodiny, které se na čas zcela zřekl...Působivost a nezvyklost snímku je namíchána již ve scénáři, na něm spolupracovala Carole Eastmanová společně s Bobem Rafelsonem. Napsali silný příběh o hledání identity, s řadou komických i tragických momentů, jenž překvapil charakterově rozporuplnými hrdiny a nekonvenčními dialogy. Při realizaci za kamerou stál tvůrce maďarského původu László Kovács, jenž rovněž nasnímal Bezstarostnou jízdu, a stal se jedním z nejlepších kameramanů své doby. Ten vytvořil místy až surrealistické obrazy naftových polí či "tichem všepohlcující" krajinu v okolí rodinného domu Dupeových. Malé životní etudy sice nakonec ze čtyř nominaci nezískaly ani jednoho Oscara, Jack Nicholson jako Robert Dupea tu ale potvrdil skutečně výjimečné herecké chameleonské" schopnosti i to, že je filmová hvězda první velikosti. K silným, nezapomenutelným momentům snímku patří například dokonalou absurditou nabitá scéna kuřecího salátu", který si objednává Robert u neochotné číšnice v restauraci, stejně jako jeho smutkem a melancholií prodchnuté bravurní "pianové sólo" na jedoucím náklaďáku mezi auty na přeplněné silnici

    Žánry:DramaRoad Movie
    70%

    V popředí příběhu je Robert Eroica Dupea, jenž hodil za hlavu svoji velmi slibnou kariéru koncertního pianisty a pracuje jako pomocný dělník na naftových vrtech v Kalifornii. Žije "na hromádce" s Rayette, která pracuje jako číšnice v bistru. Když Robert uslyší od sestry, že otec je těžce nemocný, vydává se domů, aby jej navštívil, a Rayette vezme s sebou. Tam je Robert znovu konfrontován s bohatstvím a životním stylem své kulturní rodiny, které se na čas zcela zřekl...Působivost a nezvyklost snímku je namíchána již ve scénáři, na něm spolupracovala Carole Eastmanová společně s Bobem Rafelsonem. Napsali silný příběh o hledání identity, s řadou komických i tragických momentů, jenž překvapil charakterově rozporuplnými hrdiny a nekonvenčními dialogy. Při realizaci za kamerou stál tvůrce maďarského původu László Kovács, jenž rovněž nasnímal Bezstarostnou jízdu, a stal se jedním z nejlepších kameramanů své doby. Ten vytvořil místy až surrealistické obrazy naftových polí či "tichem všepohlcující" krajinu v okolí rodinného domu Dupeových. Malé životní etudy sice nakonec ze čtyř nominaci nezískaly ani jednoho Oscara, Jack Nicholson jako Robert Dupea tu ale potvrdil skutečně výjimečné herecké chameleonské" schopnosti i to, že je filmová hvězda první velikosti. K silným, nezapomenutelným momentům snímku patří například dokonalou absurditou nabitá scéna kuřecího salátu", který si objednává Robert u neochotné číšnice v restauraci, stejně jako jeho smutkem a melancholií prodchnuté bravurní "pianové sólo" na jedoucím náklaďáku mezi auty na přeplněné silnici

    Žánry:DramaRoad Movie
    4
  • 5
  • Last Movie, The
    Last Movie, The (1971)
    FilmRole: Rose

    Po fenomenálním úspěchu snímku Bezstarostná jízda režíruje Dennis Hopper v Peru alegorii s titulem Poslední film. Toto dílo většina recenzentů odmítla jako zmatené, někteří jím však byli naopak nadšení. Na rozdíl od Bezstarostné jízdy netočil však Hopper Poslední film pro polonezávislou produkci, nýbrž pro studio Universal, a to požadovalo komerční změny, které Hopper kategoricky odmítl provést. V důsledku toho se snímek Poslední film promítal v USA jen 14 dnů v pouhých třech kinech, vzápětí byl stažen z distribuce a Hollywood na Hoppera uvrhl klatbu. Jedním z hlavních motivů ironické alegorie Poslední film je natáčení drsného westernu o Billym the Kidovi. Když američtí filmaři končí s prací v peruánských horách, místní andští Indiáni, kteří byli dosud jen pozorovateli, začínají napodobovat chování herců. Při svých zápasech používají však skutečné zbraně a ostrou munici a na kaskadérovi Kansasovi (Dennis Hopper) nakonec požadují, aby se doopravdy nechal oběsit. Godardovskou estetikou i americkou undergroundovou avantgardou poznamenaný snímek mísí rituál, fikci, realitu a fantazii a je drze rebelskou úvahou o realitě a iluzornosti filmu, který nás odvádí od poctivého prožívání skutečných lidských dramat a stává se vlastně jedním z nástrojů společenské korupce. Poslední film je také satirou na styl celé řady amerických filmů včetně Bezstarostné jízdy, jejích rockových a motocyklových souvislostí.

    Žánry:DramaSatira
    60%

    Po fenomenálním úspěchu snímku Bezstarostná jízda režíruje Dennis Hopper v Peru alegorii s titulem Poslední film. Toto dílo většina recenzentů odmítla jako zmatené, někteří jím však byli naopak nadšení. Na rozdíl od Bezstarostné jízdy netočil však Hopper Poslední film pro polonezávislou produkci, nýbrž pro studio Universal, a to požadovalo komerční změny, které Hopper kategoricky odmítl provést. V důsledku toho se snímek Poslední film promítal v USA jen 14 dnů v pouhých třech kinech, vzápětí byl stažen z distribuce a Hollywood na Hoppera uvrhl klatbu. Jedním z hlavních motivů ironické alegorie Poslední film je natáčení drsného westernu o Billym the Kidovi. Když američtí filmaři končí s prací v peruánských horách, místní andští Indiáni, kteří byli dosud jen pozorovateli, začínají napodobovat chování herců. Při svých zápasech používají však skutečné zbraně a ostrou munici a na kaskadérovi Kansasovi (Dennis Hopper) nakonec požadují, aby se doopravdy nechal oběsit. Godardovskou estetikou i americkou undergroundovou avantgardou poznamenaný snímek mísí rituál, fikci, realitu a fantazii a je drze rebelskou úvahou o realitě a iluzornosti filmu, který nás odvádí od poctivého prožívání skutečných lidských dramat a stává se vlastně jedním z nástrojů společenské korupce. Poslední film je také satirou na styl celé řady amerických filmů včetně Bezstarostné jízdy, jejích rockových a motocyklových souvislostí.

    Žánry:DramaSatira
    6
  • Hlava
    Hlava (1968)
    FilmRole: Daddy's Song Dancer (uncredited)
    59%
    7
  • Sunset Strip
    Sunset Strip (2000)
    Film
    58%
    8
  • Uzenáčova chýše
    Uzenáčova chýše (1972)
    FilmRole: Indian Girl

    Kdysi prý přišel na svět Boží syn, aby nás spasil a vytrhl z moci zlého ducha. Avšak Mesiáš s vizáží Ladislava Gerendáše a mocným afrem, který se snesl padákem na vyprahlou zem kdesi u mexických hranic, neusiluje o naše vykoupení, ale o vyprodání jeruzalémských varieté. Jak dopadne panoptikální mecheche v zapadlé vesničce, jíž vládne pevnou rukou majitel saloonu Chaluhlav Uzenáč, který má syna Nastavila řečeného Kuřbuřt, nestydatou dcerku Choleru a chronickou zácpu, na kterou nezabírá ani poctivý mariachi šraml? Pakliže se vám už z výše uvedených řádků začínají před očima zjevovat psychedelické obrazce, pak vězte, že všechno je, jak má být. Fantasmagorický western Uzenáčova chýše je dílem filmaře Roberta Downeyho, který si v šedesátých letech udělal jméno absurdními undergroundovými projekty. Uzenáčova chýše byl jeho průlom k vyšším rozpočtům a mainstreamovějšímu publiku. Průlom, do kterého se Downey pustil se stejnou zálibou v nonsensu a podvratnosti, s jakou točil své 16 mm undergroundové snímky. V dětské roli se zde navíc objevil také režisérův syn Robert Downey Jr., který v otcových filmech získával průpravu pro dnešní roli člena marvelovských Avengers (debutoval příznačně v otcově snímku Pounds v roli štěněte). (Festival otrlého diváka)

    Žánry:Drama
    56%

    Kdysi prý přišel na svět Boží syn, aby nás spasil a vytrhl z moci zlého ducha. Avšak Mesiáš s vizáží Ladislava Gerendáše a mocným afrem, který se snesl padákem na vyprahlou zem kdesi u mexických hranic, neusiluje o naše vykoupení, ale o vyprodání jeruzalémských varieté. Jak dopadne panoptikální mecheche v zapadlé vesničce, jíž vládne pevnou rukou majitel saloonu Chaluhlav Uzenáč, který má syna Nastavila řečeného Kuřbuřt, nestydatou dcerku Choleru a chronickou zácpu, na kterou nezabírá ani poctivý mariachi šraml? Pakliže se vám už z výše uvedených řádků začínají před očima zjevovat psychedelické obrazce, pak vězte, že všechno je, jak má být. Fantasmagorický western Uzenáčova chýše je dílem filmaře Roberta Downeyho, který si v šedesátých letech udělal jméno absurdními undergroundovými projekty. Uzenáčova chýše byl jeho průlom k vyšším rozpočtům a mainstreamovějšímu publiku. Průlom, do kterého se Downey pustil se stejnou zálibou v nonsensu a podvratnosti, s jakou točil své 16 mm undergroundové snímky. V dětské roli se zde navíc objevil také režisérův syn Robert Downey Jr., který v otcových filmech získával průpravu pro dnešní roli člena marvelovských Avengers (debutoval příznačně v otcově snímku Pounds v roli štěněte). (Festival otrlého diváka)

    Žánry:Drama
    9
  • 10
  • Myra Breckinridge
    53%
    11
  • Hra s ohněm
    Hra s ohněm (1990)
    Film

    Hlavní postavou je mladá sympatická umělkyně, malířka Anne Bentonová, která se nečekaně stane svědkem mafiánské vraždy a zavolá policii. To je okamžik, který navždy změní její osud. Sama se totiž stává terčem vražedného útoku, poté co na policejní stanici uvidí jednoho z mafiánů v uniformě a uteče. Když zločinci, kteří jsou jí v patách omylem zabijí jejího přítele Boba, rozhodnou se na likvidaci prchající dívky najmout profesionála. A tak Anne pronásleduje nejen policie, která potřebuje její svědectví, ale také nájemný zabiják. Jejich osudové setkání v Mexiku, kde se dívka pokoušela ukrýt, však dostane zcela nečekanou podobu, když se specialista na smrt do dívky zamiluje. Jasně jí dá najevo, že jsou jen dvě možnosti. Buď zemře, nebo bude žít, ale stane se jeho milenkou. Ač se Anne může rozhodnout, je zcela zřejmé, že na vybranou nemá.

    52%

    Hlavní postavou je mladá sympatická umělkyně, malířka Anne Bentonová, která se nečekaně stane svědkem mafiánské vraždy a zavolá policii. To je okamžik, který navždy změní její osud. Sama se totiž stává terčem vražedného útoku, poté co na policejní stanici uvidí jednoho z mafiánů v uniformě a uteče. Když zločinci, kteří jsou jí v patách omylem zabijí jejího přítele Boba, rozhodnou se na likvidaci prchající dívky najmout profesionála. A tak Anne pronásleduje nejen policie, která potřebuje její svědectví, ale také nájemný zabiják. Jejich osudové setkání v Mexiku, kde se dívka pokoušela ukrýt, však dostane zcela nečekanou podobu, když se specialista na smrt do dívky zamiluje. Jasně jí dá najevo, že jsou jen dvě možnosti. Buď zemře, nebo bude žít, ale stane se jeho milenkou. Ač se Anne může rozhodnout, je zcela zřejmé, že na vybranou nemá.

    12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17