Isabelle Sadoyan: Nejlepší filmy
a seriály

6.9

Isabelle Sadoyan: Filmy a seriály

  • Les Revenants
    Les Revenants (2012)
    Seriál
    Francouzský seriál podle stejnojmenného filmu se odehrává v malém horském městečku, které obrátí vzhůru nohama návrat místních obyvatel, kteří dosud byli považováni za mrtvé. I přes to, že mnoho z nich zemřelo již o několik let dříve, se tito duchové zjeví v lidské formě. Nejsou starší ani o jeden den a navíc si nejsou vůbec vědomi faktu, že jsou po smrti.  Postupně se snaží vrátit se ke svým životům či začít od znovu, ale brzy si uvědomí, že pravděpodobně nejsou jediní, kdo se dostal zpět mezi živé. V městečku se začnou stávat záhadné vraždy, jenž se nápadně podobají práci sériového vraha, který zde v minulosti řádil...
    79%
    Francouzský seriál podle stejnojmenného filmu se odehrává v malém horském městečku, které obrátí vzhůru nohama návrat místních obyvatel, kteří dosud byli považováni za mrtvé. I přes to, že mnoho z nich zemřelo již o několik let dříve, se tito duchové zjeví v lidské formě. Nejsou starší ani o jeden den a navíc si nejsou vůbec vědomi faktu, že jsou po smrti.  Postupně se snaží vrátit se ke svým životům či začít od znovu, ale brzy si uvědomí, že pravděpodobně nejsou jediní, kdo se dostal zpět mezi živé. V městečku se začnou stávat záhadné vraždy, jenž se nápadně podobají práci sériového vraha, který zde v minulosti řádil...
    1
  • 2
  • Věci života
    Věci života (1970)
    FilmRole: The Nurse
    Psychologický snímek podle stejnojmenného románu Paula Guimarda zobrazuje tragickou, i když téměř každodenní událost dnešní doby - automobilovou nehodu. Zraněný, asi čtyřicetiletý úspěšný projektant Pierre Delhomeau se najednou vytrhuje ze svého dynamického životního koloběhu, zastavuje se a tváří v tvář smrti si konfrontuje své myšlenky, názory, vztahy k lidem, k životu i k sobě samému. Ve chvíli smrti mu náhle připadají dříve podstatné věci bezvýznamné, a naopak si uvědomuje šťastné chvíle, i když je dříve v důsledku stresu necítil. Tvůrci akcentují všednodennost příběhu, ale zároveň jej ozvláštňují promyšleným formálním ztvárněním. Havárie je rozfázovaná téměř do celé plochy filmu, útržky vzpomínek a představ hlavního hrdiny se prolínají s reálným časem. Snímek se dočkal amerického remaku pod názvem Křižovatka (1994, režie Mark Rydell).
    Žánry:DramaRomantický
    75%
    Psychologický snímek podle stejnojmenného románu Paula Guimarda zobrazuje tragickou, i když téměř každodenní událost dnešní doby - automobilovou nehodu. Zraněný, asi čtyřicetiletý úspěšný projektant Pierre Delhomeau se najednou vytrhuje ze svého dynamického životního koloběhu, zastavuje se a tváří v tvář smrti si konfrontuje své myšlenky, názory, vztahy k lidem, k životu i k sobě samému. Ve chvíli smrti mu náhle připadají dříve podstatné věci bezvýznamné, a naopak si uvědomuje šťastné chvíle, i když je dříve v důsledku stresu necítil. Tvůrci akcentují všednodennost příběhu, ale zároveň jej ozvláštňují promyšleným formálním ztvárněním. Havárie je rozfázovaná téměř do celé plochy filmu, útržky vzpomínek a představ hlavního hrdiny se prolínají s reálným časem. Snímek se dočkal amerického remaku pod názvem Křižovatka (1994, režie Mark Rydell).
    Žánry:DramaRomantický
    3
  • Tři barvy: Modrá
    Tři barvy: Modrá (1993)
    FilmRole: Maid
    Posledním významným filmovým projektem polského režiséra Krzysztofa Kieślowského byla volná trilogie Tři barvy, která vznikla ve francouzsko-polské koprodukci. Společně se scenáristou Krzysztofem Piesiewiczem se v ní inspiroval barvami trikolory a heslem francouzské revoluce Volnost, Rovnost, Bratrství. První částí je film nazvaný Tři barvy: Modrá. Jeho hrdinka Julie při tragické autonehodě ztratí muže, úspěšného skladatele evropského formátu Patrice a dcerku Annu. Julie utrpí silný psychický šok a uvědomí si, že ztrátou rodiny přišla o všechno, na čem jí záleželo. Pokouší se začít svůj život znovu, ale v anonymitě. Chce se tak osvobodit od všech věcí: majetku i vlastní minulosti. Její jediný kontakt s bývalým životem představuje Patriceův asistent Olivier, jenž je do Julie už dlouho zamilován. Aby ji vytrhl ze samoty a izolace od vnějšího světa, rozhodne se dokončit Patriceův "Koncert pro Evropu". Krok za krokem se snaží pomoci Julii zbavit se všeho, co ohrožuje její svobodu... Film získal Zlatého lva a Volpiho pohár za ženský herecký výkon Juliette Binocheové, na 50. MFF v Benátkách a pět Césarů (režie, nejlepší herečka, kamera, hudba, zvuk) za rok 1993.
    73%
    Posledním významným filmovým projektem polského režiséra Krzysztofa Kieślowského byla volná trilogie Tři barvy, která vznikla ve francouzsko-polské koprodukci. Společně se scenáristou Krzysztofem Piesiewiczem se v ní inspiroval barvami trikolory a heslem francouzské revoluce Volnost, Rovnost, Bratrství. První částí je film nazvaný Tři barvy: Modrá. Jeho hrdinka Julie při tragické autonehodě ztratí muže, úspěšného skladatele evropského formátu Patrice a dcerku Annu. Julie utrpí silný psychický šok a uvědomí si, že ztrátou rodiny přišla o všechno, na čem jí záleželo. Pokouší se začít svůj život znovu, ale v anonymitě. Chce se tak osvobodit od všech věcí: majetku i vlastní minulosti. Její jediný kontakt s bývalým životem představuje Patriceův asistent Olivier, jenž je do Julie už dlouho zamilován. Aby ji vytrhl ze samoty a izolace od vnějšího světa, rozhodne se dokončit Patriceův "Koncert pro Evropu". Krok za krokem se snaží pomoci Julii zbavit se všeho, co ohrožuje její svobodu... Film získal Zlatého lva a Volpiho pohár za ženský herecký výkon Juliette Binocheové, na 50. MFF v Benátkách a pět Césarů (režie, nejlepší herečka, kamera, hudba, zvuk) za rok 1993.
    4
  • Tajemný předmět touhy
    Tajemný předmět touhy (1977)
    FilmRole: Jadiner
    Ve svém posledním filmu se sedmasedmdesátiletý, téměř hluchý Buňuel věnuje příběhu tanečnice Conchity, která připraví o rozum bohatého světáka Mathieua. Jde o adaptaci románu Pierra Louyse Žena a tatrman z roku 1898 (česky vyšel v roce 1922), který např. už roku 1935 zfilmoval Joseph von Sternberg s Marlene Dietrichovou a v roce 1959 Julien Duvivier s Brigittou Bardotovou. Zatímco se tyto filmy soustřeďují na dramatické ztvárnění osudových příběhů žen, Buňuel v první řadě ironicky líčí křehkost zdánlivě nenarušitelného buržoazního pořádku. V úvodní scéně snímku vylije Mathieu (Fernando Rey) z okna vlaku mladé Conchittě na hlavu vědro vody.... (oficiální text distributora)
    73%
    Ve svém posledním filmu se sedmasedmdesátiletý, téměř hluchý Buňuel věnuje příběhu tanečnice Conchity, která připraví o rozum bohatého světáka Mathieua. Jde o adaptaci románu Pierra Louyse Žena a tatrman z roku 1898 (česky vyšel v roce 1922), který např. už roku 1935 zfilmoval Joseph von Sternberg s Marlene Dietrichovou a v roce 1959 Julien Duvivier s Brigittou Bardotovou. Zatímco se tyto filmy soustřeďují na dramatické ztvárnění osudových příběhů žen, Buňuel v první řadě ironicky líčí křehkost zdánlivě nenarušitelného buržoazního pořádku. V úvodní scéně snímku vylije Mathieu (Fernando Rey) z okna vlaku mladé Conchittě na hlavu vědro vody.... (oficiální text distributora)
    5
  • Pan Klein
    Pan Klein (1976)
    FilmRole: Examined Woman
    73%
    6
  • 7
  • Bídníci 20. století
    Bídníci 20. století (1995)
    Film
    Je to jako blesk z čistého nebe. Němci okupují Francii a jejímu nezdolnému obyvatelstvu začínají ty nejbídnější časy. Avšak i v této době může zazářit dobré srdce člověka Henri Fortin je chudý a negramotný bývalý boxer. Ziman je bohatý židovský právník z Paříže. Během 2. světové války se jejich cesty setkají: když Fortin souhlasí s tím, že odveze Zimanovu rodinu do Švýcarska. Fortin žádá Zimana, aby mu během cesty předčítal Bídníky od Victora Huga. Ještě než se jejich cesta skončí, zdá se, že příběh z knihy a tahle cesta mají hodně společného
    Žánry:DramaHistorický
    72%
    Je to jako blesk z čistého nebe. Němci okupují Francii a jejímu nezdolnému obyvatelstvu začínají ty nejbídnější časy. Avšak i v této době může zazářit dobré srdce člověka Henri Fortin je chudý a negramotný bývalý boxer. Ziman je bohatý židovský právník z Paříže. Během 2. světové války se jejich cesty setkají: když Fortin souhlasí s tím, že odveze Zimanovu rodinu do Švýcarska. Fortin žádá Zimana, aby mu během cesty předčítal Bídníky od Victora Huga. Ještě než se jejich cesta skončí, zdá se, že příběh z knihy a tahle cesta mají hodně společného
    Žánry:DramaHistorický
    8
  • Návrat Martina Guerra
    Návrat Martina Guerra (1982)
    FilmRole: Catherine Boëre

    Jižní Francie, polovina 16. století. V podhůří Pyrenejí v zapadlé vesnici Artigat dojde k nevídané události: Martin Guerre (Bernard-Pierre Donnadieu) tajně opouští svou ženu (Nathalie Baye), syna, rodiče a sourozence. Odchází do světa bez jakéhokoliv slova vysvětlení. Po několika letech do vsi přichází muž, jenž se prohlašuje za Martina Guerra (Gérard Depardieu). Poznává své příbuzné, zná jménem všechny obyvatele vesnice. Guerrovi Martinovi odpouští jeho mladistvou nerozvážnost. Martin se opět vrací k povinnostem rolníka, manžela a otce rodiny. Zdánlivou idylu naruší příchod a tvrzení jakéhosi bývalého vojáka...
    Film byl natočen podle scénáře Jeana-Clauda Carrièra, na němž také spolupracovala jako konzultantka přední americká historička Natalie Zemon Davisová. Příběh vznikl na základě soudobých i pozdních (polo)literárních zpracování, které popisují skutečné události historických postav Martina Guerra, Bertrandy de Rols a Arnauda z Tilhu.(/Pablo)

    72%

    Jižní Francie, polovina 16. století. V podhůří Pyrenejí v zapadlé vesnici Artigat dojde k nevídané události: Martin Guerre (Bernard-Pierre Donnadieu) tajně opouští svou ženu (Nathalie Baye), syna, rodiče a sourozence. Odchází do světa bez jakéhokoliv slova vysvětlení. Po několika letech do vsi přichází muž, jenž se prohlašuje za Martina Guerra (Gérard Depardieu). Poznává své příbuzné, zná jménem všechny obyvatele vesnice. Guerrovi Martinovi odpouští jeho mladistvou nerozvážnost. Martin se opět vrací k povinnostem rolníka, manžela a otce rodiny. Zdánlivou idylu naruší příchod a tvrzení jakéhosi bývalého vojáka...
    Film byl natočen podle scénáře Jeana-Clauda Carrièra, na němž také spolupracovala jako konzultantka přední americká historička Natalie Zemon Davisová. Příběh vznikl na základě soudobých i pozdních (polo)literárních zpracování, které popisují skutečné události historických postav Martina Guerra, Bertrandy de Rols a Arnauda z Tilhu.(/Pablo)

    9
  • Děti z Marais
    Děti z Marais (1999)
    Film
    72%
    10
  • Osmý den
    Osmý den (1996)
    FilmRole: Georgesova matka
    • Filmbox+
    • KVIFF TV
    Po filmu Toto hrdina je Osmý den druhým celovečerním filmem Jaco van Dormaela (* 1957). Manželkou opuštěný manažer banky Harry s myšlenkami na smrt potká George postiženého Dawnovou chorobou, který uprchl z ústavu, aby se setkal se svou matkou, ačkoliv ví, že je mrtvá. Hoch zamilovaný do čokolády, na kterou je alergický, přinese Harrymu spoustu nepříjemností, ale nechává jej také nahlédnout do lidštějšího světa, než je ten Harryho. Mentálně postižený Pascal Duquenne obdržel za svůj výkon ve filmu Osmý den Cenu za mužský herecký výkon na MFF v Cannes 1996.
    Žánry:DramaKomedie
    71%
    Po filmu Toto hrdina je Osmý den druhým celovečerním filmem Jaco van Dormaela (* 1957). Manželkou opuštěný manažer banky Harry s myšlenkami na smrt potká George postiženého Dawnovou chorobou, který uprchl z ústavu, aby se setkal se svou matkou, ačkoliv ví, že je mrtvá. Hoch zamilovaný do čokolády, na kterou je alergický, přinese Harrymu spoustu nepříjemností, ale nechává jej také nahlédnout do lidštějšího světa, než je ten Harryho. Mentálně postižený Pascal Duquenne obdržel za svůj výkon ve filmu Osmý den Cenu za mužský herecký výkon na MFF v Cannes 1996.
    Žánry:DramaKomedie
    11
  • 12
  • Cestující ze Sans-souci
    Cestující ze Sans-souci (1982)
    Film
    Berlín 1933. Elsa a Michel Wiener se ujmou dvanáctiletého židovského chlapce Max Baumsteina poté, co jeho otec byl brutálně zavražděn SA. Pro jistotu posílá Michel, protinacistický vydavatel novin, jeho ženu a adoptovaného syna do Paříže. Bohužel se mu již nepodaří odcestovat za nimi a brzy skončí v koncentračním táboře. Před deportací ale ještě stihne požádat francouzského prodejce vín Bouillarda, aby v Paříži předal jeho ženě jejich společné peníze. Bouillard potkává Elsu v Paříži a stanou se z nich dobří přátelé. Od něj se také Elsa dovídá, že její muž je v koncentračním táboře, a tak se pokouší udělat vše pro to, aby ho dostala do svobodné země. V Paříži pracuje jako zpěvačka v nočním baru, kde se seznámí s mladým německým diplomatem, kterému Elsa není lhostejná. Stráví s ním noc a jí se tak podaří dosáhnout osvobození jejího muže, kterého má potkat před barem Sans Souci. V okamžiku setkání jsou oba zastřeleni německou tajnou službou, kterou povolal německý diplomat.
    Žánry:Drama
    67%
    Berlín 1933. Elsa a Michel Wiener se ujmou dvanáctiletého židovského chlapce Max Baumsteina poté, co jeho otec byl brutálně zavražděn SA. Pro jistotu posílá Michel, protinacistický vydavatel novin, jeho ženu a adoptovaného syna do Paříže. Bohužel se mu již nepodaří odcestovat za nimi a brzy skončí v koncentračním táboře. Před deportací ale ještě stihne požádat francouzského prodejce vín Bouillarda, aby v Paříži předal jeho ženě jejich společné peníze. Bouillard potkává Elsu v Paříži a stanou se z nich dobří přátelé. Od něj se také Elsa dovídá, že její muž je v koncentračním táboře, a tak se pokouší udělat vše pro to, aby ho dostala do svobodné země. V Paříži pracuje jako zpěvačka v nočním baru, kde se seznámí s mladým německým diplomatem, kterému Elsa není lhostejná. Stráví s ním noc a jí se tak podaří dosáhnout osvobození jejího muže, kterého má potkat před barem Sans Souci. V okamžiku setkání jsou oba zastřeleni německou tajnou službou, kterou povolal německý diplomat.
    Žánry:Drama
    13
  • 14
  • Volavka
    Volavka (1995)
    Film
    66%
    15
  • 16
  • Letní čas
    Letní čas (2008)
    FilmRole: Eloïse
    • KVIFF TV

    Dva bratři a sestra přivážejí své rodiny do tiché venkovské vily, aby zde všichni společně oslavili pětasedmdesáté narozeniny jejich matky Heleny. Naneštěstí jen málokdy se povede, aby se podobné sešlosti obešly bez nepříjemných momentů. A na jeden takový nakonec dojde i zde. Helen totiž chápe sváteční sešlost jako ideální příležitost vyřešit dopředu otázku jejího dědictví, do nějž spadá i vzácná kolekce nábytku a pláten jejího strýce, známého malíře. A tím zaseje mezi sourozence první semínko sporu, který se zásadně rozhoří po její smrti. Zatímco ve Francii žijící Frederick si myslí, že sbírka by měla zůstat celistvá a v domě, jeho sestra Adrienne a bratr Jérémie, bydlící dlouhodobě v zahraničí, by raději celou kolekci viděli v aukční síni. Společně s obrazy a skicami ale přicházejí i mnohé vzpomínky na dávné dětství. Vzpomínky, jež by mohly s prodáním dědictví zmizet navždy. Může být někdo ochotný vzdát se své minulosti? Odpověď přichází s vynikajícím komorním dramatem pařížského rodáka Oliviera Assayase, který do hlavních rolí obsadil báječnou Juliette Binocheovou, Charlese Berlinga a Jérémieho Reniera.

    65%

    Dva bratři a sestra přivážejí své rodiny do tiché venkovské vily, aby zde všichni společně oslavili pětasedmdesáté narozeniny jejich matky Heleny. Naneštěstí jen málokdy se povede, aby se podobné sešlosti obešly bez nepříjemných momentů. A na jeden takový nakonec dojde i zde. Helen totiž chápe sváteční sešlost jako ideální příležitost vyřešit dopředu otázku jejího dědictví, do nějž spadá i vzácná kolekce nábytku a pláten jejího strýce, známého malíře. A tím zaseje mezi sourozence první semínko sporu, který se zásadně rozhoří po její smrti. Zatímco ve Francii žijící Frederick si myslí, že sbírka by měla zůstat celistvá a v domě, jeho sestra Adrienne a bratr Jérémie, bydlící dlouhodobě v zahraničí, by raději celou kolekci viděli v aukční síni. Společně s obrazy a skicami ale přicházejí i mnohé vzpomínky na dávné dětství. Vzpomínky, jež by mohly s prodáním dědictví zmizet navždy. Může být někdo ochotný vzdát se své minulosti? Odpověď přichází s vynikajícím komorním dramatem pařížského rodáka Oliviera Assayase, který do hlavních rolí obsadil báječnou Juliette Binocheovou, Charlese Berlinga a Jérémieho Reniera.

    17
  • Podzemka
    Podzemka (1985)
    FilmRole: La Femme du Prefet
    Mladík Fred se živí drobnými krádežemi a při jedné ze svých akcí se mu dostanou do rukou důležité dokumenty bohatého podnikatele. Majitel chce papíry za každou cenu zpátky, a tak nechá Freda nemilosrdně pronásledovat svými lidmi. Fredovi se podaří schovat v spletitém systému pařížského metra, kde se podobně jako on ukrývá před světem podivná komunita zlodějíčků a dalších excentrických postaviček, mezi nimiž exceluje skvělý Jean Reno. Chce prodat inkriminované materiály, před transakcí se ale zalekne a navíc se zamiluje do ženy, která je chce koupit. Ale to není všechno - krásná Helena je totiž manželkou okradeného milionáře. Čeká vás pořádně dobrodružná jízda, která ani na vteřinu neztrácí své děsivé tempo.
    Režie:Luc Besson
    65%
    Mladík Fred se živí drobnými krádežemi a při jedné ze svých akcí se mu dostanou do rukou důležité dokumenty bohatého podnikatele. Majitel chce papíry za každou cenu zpátky, a tak nechá Freda nemilosrdně pronásledovat svými lidmi. Fredovi se podaří schovat v spletitém systému pařížského metra, kde se podobně jako on ukrývá před světem podivná komunita zlodějíčků a dalších excentrických postaviček, mezi nimiž exceluje skvělý Jean Reno. Chce prodat inkriminované materiály, před transakcí se ale zalekne a navíc se zamiluje do ženy, která je chce koupit. Ale to není všechno - krásná Helena je totiž manželkou okradeného milionáře. Čeká vás pořádně dobrodružná jízda, která ani na vteřinu neztrácí své děsivé tempo.
    Režie:Luc Besson
    18
  • 19
  • Aram
    Aram (2002)
    FilmRole: Tante Anouche

    Dej filmu je situovaný v rokoch 1993 a 2001, keď sa francúzsko-arménski bojovníci pokúsia spáchať atentát na tureckého diplomata. Aram (Simon Abkarian) je členom jednej takejto skupiny atentátnikov, ktorá sa snaží upozorniť na Arménsku genocídu. Aram opustil svoju rodinu a Francúzsko aby bojoval za slobodu jednak tým, že so svojou skupinou spáchajú atentát na tureckých diplomatov v Európe, ale hlavne je ich cieľom brániť svoj domov. Koncom roku 1993 sa Aram vracia späť do Francúzska žiť normálny život. Po návrate však zistí, že jeho mladší brat Levon (Mathieu Demy) sa chystá spáchať atentát, tentokrát na generála tureckej armády. Keďže Levon Arama nepočúva a je odhodlaný atentát uskutočniť. Aramovi nezostáva nič iné, len pomôcť svojmu bratovi s atentátom a ochrániť ho tak. Pri prepade auta, v ktorom sa vezie generál, dôjde k nešťastiu a Levon je postrelený. Levon skončí v nemocnici v kóme, kým jeho spolupáchateľov hľadá pobočník zavraždeného generála Talaat. Niekoľko rokov neskôr Levon síce už nie je v kóme, no zostali mu trvalé následky, nemôže rozprávať a je paralyzovaný. To však nie je jediný problém, pobočník generála ako sa zdá je členom nebezpečnej tureckej organizácie a je pevne rozhodnutý nenechať útočníkov bez trestu. Zdá sa teda, že ešte nenastal čas na Aramov pokojný a normálny život. Zabíjanie sa začína odznova ...

    64%

    Dej filmu je situovaný v rokoch 1993 a 2001, keď sa francúzsko-arménski bojovníci pokúsia spáchať atentát na tureckého diplomata. Aram (Simon Abkarian) je členom jednej takejto skupiny atentátnikov, ktorá sa snaží upozorniť na Arménsku genocídu. Aram opustil svoju rodinu a Francúzsko aby bojoval za slobodu jednak tým, že so svojou skupinou spáchajú atentát na tureckých diplomatov v Európe, ale hlavne je ich cieľom brániť svoj domov. Koncom roku 1993 sa Aram vracia späť do Francúzska žiť normálny život. Po návrate však zistí, že jeho mladší brat Levon (Mathieu Demy) sa chystá spáchať atentát, tentokrát na generála tureckej armády. Keďže Levon Arama nepočúva a je odhodlaný atentát uskutočniť. Aramovi nezostáva nič iné, len pomôcť svojmu bratovi s atentátom a ochrániť ho tak. Pri prepade auta, v ktorom sa vezie generál, dôjde k nešťastiu a Levon je postrelený. Levon skončí v nemocnici v kóme, kým jeho spolupáchateľov hľadá pobočník zavraždeného generála Talaat. Niekoľko rokov neskôr Levon síce už nie je v kóme, no zostali mu trvalé následky, nemôže rozprávať a je paralyzovaný. To však nie je jediný problém, pobočník generála ako sa zdá je členom nebezpečnej tureckej organizácie a je pevne rozhodnutý nenechať útočníkov bez trestu. Zdá sa teda, že ešte nenastal čas na Aramov pokojný a normálny život. Zabíjanie sa začína odznova ...

    20
  • Didine
    Didine (2008)
    FilmRole: Roberte
    Pětatřicetiletá Alexandrine Langloisová, které ale nikdo neřekne jinak než Didine, si poklidně a bez větších kolizí proplouvá životem. Na rozdíl od její nejlepší přítelkyně Muriel. Nicméně i Didine čekají velké změny, byť to sama ještě netuší. Její spokojená, ale přesto spíše prázdná existence se otřese v základech poté, co jednoho dne náhodně narazí na firmu, jež zaopatřuje společnost starším lidem. Právě díky ní totiž pozná srdečnou mladou ženu, pohledného muže a starou dámu. A setkání s nimi ji konečně donutí začít se chovat zodpovědně a vážit si mnoha věcí. A také konečně pochopí pravý význam slova láska. V hlavní roli v příjemné francouzské komedii se tuzemským divákům představí držitelka ceny César Géraldine Pailhasová.
    Žánry:Komedie
    63%
    Pětatřicetiletá Alexandrine Langloisová, které ale nikdo neřekne jinak než Didine, si poklidně a bez větších kolizí proplouvá životem. Na rozdíl od její nejlepší přítelkyně Muriel. Nicméně i Didine čekají velké změny, byť to sama ještě netuší. Její spokojená, ale přesto spíše prázdná existence se otřese v základech poté, co jednoho dne náhodně narazí na firmu, jež zaopatřuje společnost starším lidem. Právě díky ní totiž pozná srdečnou mladou ženu, pohledného muže a starou dámu. A setkání s nimi ji konečně donutí začít se chovat zodpovědně a vážit si mnoha věcí. A také konečně pochopí pravý význam slova láska. V hlavní roli v příjemné francouzské komedii se tuzemským divákům představí držitelka ceny César Géraldine Pailhasová.
    Žánry:Komedie
    21
  • 22
  • Bankéřka
    Bankéřka (1980)
    FilmRole: Sister Hermance

    Francie, dvacátá léta. Středem pozornosti médií i veřejnosti je Emma Eckhert, krásná žena, hlasatelka morálky, ale především úspěšná bankéřka. Získala značné bohatství na burze a nyní se hodlá spojit s investory, jimž na rozdíl od jiných nabízí podstatně výhodnější podmínky. Tím pádem je trnem v oku konkurenčním bankéřům, kteří se ji snaží zlikvidovat. Film BANKÉŘKA je dílem ceněného francouzského režiséra Francise Giroda, který zpracoval zajímavý příběh, jehož zásadním kladem byl herecký výkon Romy Schneider; přestože její postava je značně rozporuplná, ve výsledku na diváka působí sympaticky. Kromě ní se ve filmu objevila řada dalších známých jmen, jak starší, tak nastupující herecké generace. Stejně jako u jiných svých filmů kladl Girod velký důraz na hudební složku filmu, neméně precizně bylo zpracováno věrohodné zobrazení reality dvacátých let. Film byl ve čtyřech technických kategoriích nominován na Cézara. Ve Francii měla Bankéřka premiéru 27. srpna 1980, a přestože v daném roce dominovaly francouzským kinům komedie, vidělo jej bezmála dva a půl miliónu diváků.

    Žánry:Drama
    62%

    Francie, dvacátá léta. Středem pozornosti médií i veřejnosti je Emma Eckhert, krásná žena, hlasatelka morálky, ale především úspěšná bankéřka. Získala značné bohatství na burze a nyní se hodlá spojit s investory, jimž na rozdíl od jiných nabízí podstatně výhodnější podmínky. Tím pádem je trnem v oku konkurenčním bankéřům, kteří se ji snaží zlikvidovat. Film BANKÉŘKA je dílem ceněného francouzského režiséra Francise Giroda, který zpracoval zajímavý příběh, jehož zásadním kladem byl herecký výkon Romy Schneider; přestože její postava je značně rozporuplná, ve výsledku na diváka působí sympaticky. Kromě ní se ve filmu objevila řada dalších známých jmen, jak starší, tak nastupující herecké generace. Stejně jako u jiných svých filmů kladl Girod velký důraz na hudební složku filmu, neméně precizně bylo zpracováno věrohodné zobrazení reality dvacátých let. Film byl ve čtyřech technických kategoriích nominován na Cézara. Ve Francii měla Bankéřka premiéru 27. srpna 1980, a přestože v daném roce dominovaly francouzským kinům komedie, vidělo jej bezmála dva a půl miliónu diváků.

    Žánry:Drama
    23
  • Nečekaná zrada
    Nečekaná zrada (1985)
    FilmRole: Anna, la gouvernante des Rivière
    • Netflix
    62%
    24
  • 25
  • Muž a žena po 20 letech
    Muž a žena po 20 letech (1986)
    FilmRole: La boulangère
    Po skutečných dvaceti letech se legendární francouzský režisér Claude Lelouch rozhodl vrátit k velkému příběhu lásky a osamělosti, který v roce 1966 získal nejen dva Oscary, ale především nesmrtelnost v očích evropského i zámořského publika. Hlavními hrdiny jsou stále Anne Gauthierová a Jean-Louis Duroc, kteří před dvěma dekádami prožili milostné vzplanutí, ale bolestné vzpomínky jim tehdy nedovolily jít dál spolu životem. A nyní jsou o dvacet let starší. On se stále točí kolem automobilů a závodí, z ní se stala producentka málo úspěšných filmů, do nichž obsazuje vlastní dceru. A je to právě její profese, jež pár opět svede dohromady. Anne se totiž rozhodne natočit romantický příběh, který bude zrcadlem minulosti, přičemž při setkání s Jean-Louisem pochopí, že je to právě on, koho celou dobu milovala. Otázka ale zní, jestli všechen ten uplynulý čas dodal oběma i životní moudrost, jež by jim nyní konečně umožnila prožít štěstí. Anouk Aiméeová a Jean-Louis Trintignan se znovu pokusí naleznout vše, co kdysi dávno ztratili.
    Žánry:DramaRomantický
    58%
    Po skutečných dvaceti letech se legendární francouzský režisér Claude Lelouch rozhodl vrátit k velkému příběhu lásky a osamělosti, který v roce 1966 získal nejen dva Oscary, ale především nesmrtelnost v očích evropského i zámořského publika. Hlavními hrdiny jsou stále Anne Gauthierová a Jean-Louis Duroc, kteří před dvěma dekádami prožili milostné vzplanutí, ale bolestné vzpomínky jim tehdy nedovolily jít dál spolu životem. A nyní jsou o dvacet let starší. On se stále točí kolem automobilů a závodí, z ní se stala producentka málo úspěšných filmů, do nichž obsazuje vlastní dceru. A je to právě její profese, jež pár opět svede dohromady. Anne se totiž rozhodne natočit romantický příběh, který bude zrcadlem minulosti, přičemž při setkání s Jean-Louisem pochopí, že je to právě on, koho celou dobu milovala. Otázka ale zní, jestli všechen ten uplynulý čas dodal oběma i životní moudrost, jež by jim nyní konečně umožnila prožít štěstí. Anouk Aiméeová a Jean-Louis Trintignan se znovu pokusí naleznout vše, co kdysi dávno ztratili.
    Žánry:DramaRomantický
    26
  • 27
  • Pěstuj si pravačku
    Pěstuj si pravačku (1987)
    FilmRole: Grandmother
    Pěstuj si pravačku, jeden z Godardových filmově nejanarchističtějších a nejvtipnějších filmů, v sobě skrývá tři poměrně nezávislé narativní linie: v první z nich se postava filmového tvůrce nazývaná okolními lidmi občas Princ a občas Idiot (hraná značně sebeironicky samotným Godardem) snaží dopravit kotouče s filmem během dvaceti čtyř hodin producentovi; v druhé sledujeme dokumentaristicky zaznamenávané zkoušení písní skupiny Les Rita Mitsouko v hudebním studiu; v poslední linii se pak odehrávají bizarní setkání mezi Individuem a Mužem. Jedním z témat, jež propojují tyto linie, je zkoumání samotného procesu tvorby, který explicitně zobrazují scény se skupinou Les Rita Mitsouko a méně explicitně celý film svou vlastní rozbitou formou, umožňující divákovi, aby si dílo do značné míry skládal dohromady jaksi sám.

    Pěstuj si pravačku se nesnaží působit jako dokonale vyhotovený a už dávno zakončený výtvor - spíše je čímsi, co se jakoby teprve utváří před našima očima, chaotickým děním smyslu, osvobodivým nabízením všech možných potencialit významů, emocí, filmu. Godard v tomto svém fragmentárním snímku využívá s mistrnou lehkostí typické prvky své nenapodobitelné poetiky (montáž bez ustání vytvářející nečekaná spojení obrazů, zvuků, hudby a slov; statickou, nicméně s kompozicí obrazu a světlem nesmírně jemně a precizně pracující kameru; používání citací z literatury namísto konvenčních dialogů atd.), aby stvořil dech vyrážející dílo plné humoru, myšlenek a poezie.
    Žánry:DramaFantasyKomedie
    57%
    Pěstuj si pravačku, jeden z Godardových filmově nejanarchističtějších a nejvtipnějších filmů, v sobě skrývá tři poměrně nezávislé narativní linie: v první z nich se postava filmového tvůrce nazývaná okolními lidmi občas Princ a občas Idiot (hraná značně sebeironicky samotným Godardem) snaží dopravit kotouče s filmem během dvaceti čtyř hodin producentovi; v druhé sledujeme dokumentaristicky zaznamenávané zkoušení písní skupiny Les Rita Mitsouko v hudebním studiu; v poslední linii se pak odehrávají bizarní setkání mezi Individuem a Mužem. Jedním z témat, jež propojují tyto linie, je zkoumání samotného procesu tvorby, který explicitně zobrazují scény se skupinou Les Rita Mitsouko a méně explicitně celý film svou vlastní rozbitou formou, umožňující divákovi, aby si dílo do značné míry skládal dohromady jaksi sám.

    Pěstuj si pravačku se nesnaží působit jako dokonale vyhotovený a už dávno zakončený výtvor - spíše je čímsi, co se jakoby teprve utváří před našima očima, chaotickým děním smyslu, osvobodivým nabízením všech možných potencialit významů, emocí, filmu. Godard v tomto svém fragmentárním snímku využívá s mistrnou lehkostí typické prvky své nenapodobitelné poetiky (montáž bez ustání vytvářející nečekaná spojení obrazů, zvuků, hudby a slov; statickou, nicméně s kompozicí obrazu a světlem nesmírně jemně a precizně pracující kameru; používání citací z literatury namísto konvenčních dialogů atd.), aby stvořil dech vyrážející dílo plné humoru, myšlenek a poezie.
    Žánry:DramaFantasyKomedie
    28
  • Ismaelovy přízraky
    Ismaelovy přízraky (2017)
    FilmRole: Le fantôme de Rose
    • Edison

    Ismael je filmový režisér, který sám o sobě prohlašuje, že je vdovec. Oženil se s dvacetiletou Carlottou, která však několik let na to záhadně beze stopy zmizela. Nic nenasvědčuje tomu, že by se stala obětí zločinu. Ismaela od té doby pronásledují noční můry, které zahání alkoholem a prášky. Je si velmi blízký s Carlottiným otcem Henrim, také filmařem. Dvacet let poté, co jeho žena zmizela, potkává Ismael na večírku astrofyzičku Sylvii, s níž se po letech samoty sblíží a naváže harmonický vztah. Ale zatímco spolu tráví klidné dny v domě na pláži, osud si přichystá zlomyslnou zápletku. Náhle se totiž objeví žena, která prohlašuje, že je Ismaelovou zmizelou ženou. Začíná se odvíj et velmi turbulentní a naprosto nepředvídatelný příběh (nebo snad příběh v příběhu?), ve kterém se pro režiséra typicky prolíná thriller, milostné i špionážní drama, v němž sledujeme osudy Ismaelova bratra Ivana. Nic není jisté a neměnné. (Filmeurope)

    55%

    Ismael je filmový režisér, který sám o sobě prohlašuje, že je vdovec. Oženil se s dvacetiletou Carlottou, která však několik let na to záhadně beze stopy zmizela. Nic nenasvědčuje tomu, že by se stala obětí zločinu. Ismaela od té doby pronásledují noční můry, které zahání alkoholem a prášky. Je si velmi blízký s Carlottiným otcem Henrim, také filmařem. Dvacet let poté, co jeho žena zmizela, potkává Ismael na večírku astrofyzičku Sylvii, s níž se po letech samoty sblíží a naváže harmonický vztah. Ale zatímco spolu tráví klidné dny v domě na pláži, osud si přichystá zlomyslnou zápletku. Náhle se totiž objeví žena, která prohlašuje, že je Ismaelovou zmizelou ženou. Začíná se odvíj et velmi turbulentní a naprosto nepředvídatelný příběh (nebo snad příběh v příběhu?), ve kterém se pro režiséra typicky prolíná thriller, milostné i špionážní drama, v němž sledujeme osudy Ismaelova bratra Ivana. Nic není jisté a neměnné. (Filmeurope)

    29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33