?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Santo Loquasto: Filmy a seriály

  • Zelig
    Zelig (1983)
    Film

    Poněkud výjimečné místo ve filmové tvorbě amerického spisovatele, herce, scenáristy a režiséra Woodyho Allena zaujímá snímek Zelig. Hlavním hrdinou je jistý Leonard Zelig, jehož životní příběh údajně ve 30. a 40. letech dvacátého století vzrušoval celou severní Ameriku. Je to v podstatě nešťastná osobnost, jejíž hlavní touhou bylo zařadit se, patřit do lidské společnosti. Tato touha se projevuje postupně zcela jedinečným způsobem, nazvaným chameleonství. Leonard Zelig je totiž ve snaze sounáležet, schopen potlačit svoji identitu a přijmout na sebe podobu jiných lidí. Již v řadě předchozích titulů Woody Allen prokázal širokou mnohotvárnost a plasticitu své představivosti a tvůrčí fantazie, tentokrát příběh smyšlené postavy vytváří s jakýmsi důrazem na věcnost a historickou objektivitu. Tomuto záměru přitom působivě napomáhají fiktivní archivní záběry a výpovědi těch, kteří se se Zeligem někdy setkali: psychiatrů, filozofů, celebrit té doby (takže jej vidíme se skutečnými americkými prezidenty Coolidgem a Hooverem či slavným dramatikem Eugenem O´Neilem). Film ale nabízí více, než pouhé zachycení ojedinělého a senzaci slibujícího jevu, dotýká se ošidnosti popularity a někdy také nepříliš pozitivní role sdělovacích prostředků v osudu jedince.

    76%

    Poněkud výjimečné místo ve filmové tvorbě amerického spisovatele, herce, scenáristy a režiséra Woodyho Allena zaujímá snímek Zelig. Hlavním hrdinou je jistý Leonard Zelig, jehož životní příběh údajně ve 30. a 40. letech dvacátého století vzrušoval celou severní Ameriku. Je to v podstatě nešťastná osobnost, jejíž hlavní touhou bylo zařadit se, patřit do lidské společnosti. Tato touha se projevuje postupně zcela jedinečným způsobem, nazvaným chameleonství. Leonard Zelig je totiž ve snaze sounáležet, schopen potlačit svoji identitu a přijmout na sebe podobu jiných lidí. Již v řadě předchozích titulů Woody Allen prokázal širokou mnohotvárnost a plasticitu své představivosti a tvůrčí fantazie, tentokrát příběh smyšlené postavy vytváří s jakýmsi důrazem na věcnost a historickou objektivitu. Tomuto záměru přitom působivě napomáhají fiktivní archivní záběry a výpovědi těch, kteří se se Zeligem někdy setkali: psychiatrů, filozofů, celebrit té doby (takže jej vidíme se skutečnými americkými prezidenty Coolidgem a Hooverem či slavným dramatikem Eugenem O´Neilem). Film ale nabízí více, než pouhé zachycení ojedinělého a senzaci slibujícího jevu, dotýká se ošidnosti popularity a někdy také nepříliš pozitivní role sdělovacích prostředků v osudu jedince.

    1
  • Tajemná vražda na Manhattanu
    Tajemná vražda na Manhattanu (1993)
    Film
    • Google Play
    • iTunes

    Nakladatel Larry Lipton (Woody Allen) žije již drahně let ve šťastném manželství s energickou a podnikavou Carol (Diane Keatonová). Jednoho dne se seznámí se svými sousedy, postarším a zdánlivě vyrovnaným a spokojeným manželským párem Houseových. Krátce nato paní Houseová umírá na srdeční záchvat, ovšem Carol začne, více méně bez důvodu, podezřívat postaršího sympatického pána z rafinované vraždy vlastní manželky. Sice nemá ani ponětí o tom, co by mohlo být motivem zločinu, ale vedena ženskou intuicí se přesto na vlastní pěst pouští do vyšetřování. Slídí v sousedově bytě, sleduje jeho milenku a postupně přinutí ke spolupráci nejen přátele, ale i manžela, který je vším možným, jen ne prototypem neohroženého detektiva. K překvapení všech, a konečně i Carol samotné, se její podezření ukáže jako opodstatněné. Nebyla to nehoda, byl to zločin! Zdá se být více než jisté, že jednou mrtvolou to neskončí...

    74%

    Nakladatel Larry Lipton (Woody Allen) žije již drahně let ve šťastném manželství s energickou a podnikavou Carol (Diane Keatonová). Jednoho dne se seznámí se svými sousedy, postarším a zdánlivě vyrovnaným a spokojeným manželským párem Houseových. Krátce nato paní Houseová umírá na srdeční záchvat, ovšem Carol začne, více méně bez důvodu, podezřívat postaršího sympatického pána z rafinované vraždy vlastní manželky. Sice nemá ani ponětí o tom, co by mohlo být motivem zločinu, ale vedena ženskou intuicí se přesto na vlastní pěst pouští do vyšetřování. Slídí v sousedově bytě, sleduje jeho milenku a postupně přinutí ke spolupráci nejen přátele, ale i manžela, který je vším možným, jen ne prototypem neohroženého detektiva. K překvapení všech, a konečně i Carol samotné, se její podezření ukáže jako opodstatněné. Nebyla to nehoda, byl to zločin! Zdá se být více než jisté, že jednou mrtvolou to neskončí...

    2
  • Zločiny a poklesky
    Zločiny a poklesky (1989)
    Film
    Tragikomedie Woody Allena vypráví paralelně příběhy dvou hlavních postav: jednou z nich je úspěšný oční lékař, který nechá zabít svou nepohodlnou milenku a zachrání tím svou rodinu; druhým je neurotický a neúspěšný dokumentarista, natáčející portrét svého opovrhovaného úspěšného švagra, který mu nakonec ještě přebere ženu, kterou miluje. ZLOČINY A POKLESKY jsou jedním z Allenových "vážných" filmů, z nichž je cítit jeho skeptický, až depresivní pohled na současnost, ovšem zároveň v něm probleskuje i Allenův humor, takže divák osciluje mezi smíchem a smutkem.
    74%
    Tragikomedie Woody Allena vypráví paralelně příběhy dvou hlavních postav: jednou z nich je úspěšný oční lékař, který nechá zabít svou nepohodlnou milenku a zachrání tím svou rodinu; druhým je neurotický a neúspěšný dokumentarista, natáčející portrét svého opovrhovaného úspěšného švagra, který mu nakonec ještě přebere ženu, kterou miluje. ZLOČINY A POKLESKY jsou jedním z Allenových "vážných" filmů, z nichž je cítit jeho skeptický, až depresivní pohled na současnost, ovšem zároveň v něm probleskuje i Allenův humor, takže divák osciluje mezi smíchem a smutkem.
    3
  • Prokletí žlutozeleného škorpiona
    Prokletí žlutozeleného škorpiona (2001)
    Film

    Film najslávnejšieho filmového neurotika Woodyho Allena sa podobne ako viacero snímok jeho posledného obdobia vyznačuje fantastickým námetom spracovaným formou bláznivej komédie. Autorova psychoanalytická spoveď ustupuje do úzadia v prospech príbehu. V tejto snímke si Allen zahral poistného detektíva, ktorému kontruje Helen Hunt ako ambiciózna členka nového vedenia poisťovne. Obaja sa stanú obeťou kúzelníka Zoltána, ktorý ich počas svojho predstavenia zhypnotizuje a i po jeho skončení naďalej využíva na krádež šperkov. Komické situácie vznikajú nielen v dialógoch Allena a Hunt, ktorí sú v hypnóze do seba zamilovaní, ale aj z faktu, že Allen vyšetruje prípad, ktorého je sám páchateľom.

    73%

    Film najslávnejšieho filmového neurotika Woodyho Allena sa podobne ako viacero snímok jeho posledného obdobia vyznačuje fantastickým námetom spracovaným formou bláznivej komédie. Autorova psychoanalytická spoveď ustupuje do úzadia v prospech príbehu. V tejto snímke si Allen zahral poistného detektíva, ktorému kontruje Helen Hunt ako ambiciózna členka nového vedenia poisťovne. Obaja sa stanú obeťou kúzelníka Zoltána, ktorý ich počas svojho predstavenia zhypnotizuje a i po jeho skončení naďalej využíva na krádež šperkov. Komické situácie vznikajú nielen v dialógoch Allena a Hunt, ktorí sú v hypnóze do seba zamilovaní, ale aj z faktu, že Allen vyšetruje prípad, ktorého je sám páchateľom.

    4
  • Darebáčci
    Darebáčci (2000)
    Film

    Kriminální komedií DAREBÁČCI se Woody Allen navrátil ke svým raným ztřeštěným snímkům à la gangsterka SEBER PRACHY A ZMIZ. Hlavní hrdiny Ray Winkler (Woody Allen) je malý zlodějíček s velkými sny, který jen těžce snáší poctivou práci umývače nádobí. Jeho přísná manželka Frenchy (Tracey Ullmanová) je manikérkou a nemá pro jeho sny patřičné pochopení. Ještě že má Ray po ruce Davida (Hugh Grant) a dostává nápad, jak vyloupit banku. Co na tom, že Rayův plán je velmi nedomyšlený: on nejenže začne se svými třemi zabedněnými kumpány celou akci připravovat, ale dokonce díky svému neurotickému šarmu manželku přesvědčí, aby investovala poslední úspory do pronájmu malé cukrárny hned vedle vytipované banky. Generální štáb loupeže je rázem na světě Tato Allenova taškařice je označována za jeho komerčně nejúspěšnější film.

    72%

    Kriminální komedií DAREBÁČCI se Woody Allen navrátil ke svým raným ztřeštěným snímkům à la gangsterka SEBER PRACHY A ZMIZ. Hlavní hrdiny Ray Winkler (Woody Allen) je malý zlodějíček s velkými sny, který jen těžce snáší poctivou práci umývače nádobí. Jeho přísná manželka Frenchy (Tracey Ullmanová) je manikérkou a nemá pro jeho sny patřičné pochopení. Ještě že má Ray po ruce Davida (Hugh Grant) a dostává nápad, jak vyloupit banku. Co na tom, že Rayův plán je velmi nedomyšlený: on nejenže začne se svými třemi zabedněnými kumpány celou akci připravovat, ale dokonce díky svému neurotickému šarmu manželku přesvědčí, aby investovala poslední úspory do pronájmu malé cukrárny hned vedle vytipované banky. Generální štáb loupeže je rázem na světě Tato Allenova taškařice je označována za jeho komerčně nejúspěšnější film.

    5
  • Výstřely na Broadwayi
    Výstřely na Broadwayi (1994)
    Film

    Gangsterská retrokomedie Výstřely na Broadwayi je v tvorbě Woodyho Allena určitou odbočkou. Známý americký komediograf se i zde zabývá newyorským intelektuálským prostředím (který tu reprezentují osoby spjaté s divadlem), ale konfrontuje ho s drsnou realitou gangsterského polosvěta. Navíc svůj příběh, na jehož scénáři nepracoval sám, ale s bývalým novinářem Douglasem McGrathem, zasadil do dvacátých let a sám v něm herecky nevystupuje. Mladý divadelní autor David Shayne (John Cusack jako Allenovo alter ego) se zoufale snaží prosadit se svojí novou hrou, na niž nemůže sehnat finance, a tak uzavře faustovskou smlouvu s mafiánem Nickem Valentim (Joe Viterelli), který je ochoten poskytnout potřebné prostředky za drobnou službu – jeho nová milenka, ukřičená sboristka Olive (Jennifer Tillyová), totiž touží po jevištní kariéře. Bouřlivě probíhající zkoušky nového kusu, jež bedlivě sleduje Olivin bodyguard Cheech (Chazz Palminteri), komplikuje především účast herecké primadony Helen Sinclairové (Dianne Wiestová), která neustále mění svůj text. Zabiják Cheech projeví nečekané dramatické nadání a začne Davidovi upravovat dialogy i děj podle životní reality, kterou sám zná. Navíc i jemu rychle dojde, že Olive na svoji roli v žádném případě nestačí, a rozhodne se pro radikální řešení. I přes lehkou, veseloherní notu se Allen několikrát dotkne vážnějších problémů, jako např. co je to vlastně umění (Jestli prostý člověk nerozumí tvému dílu, jsi génius!) nebo jak dalece lze ohnout umělcovo svědomí. (Česká televize)

    72%

    Gangsterská retrokomedie Výstřely na Broadwayi je v tvorbě Woodyho Allena určitou odbočkou. Známý americký komediograf se i zde zabývá newyorským intelektuálským prostředím (který tu reprezentují osoby spjaté s divadlem), ale konfrontuje ho s drsnou realitou gangsterského polosvěta. Navíc svůj příběh, na jehož scénáři nepracoval sám, ale s bývalým novinářem Douglasem McGrathem, zasadil do dvacátých let a sám v něm herecky nevystupuje. Mladý divadelní autor David Shayne (John Cusack jako Allenovo alter ego) se zoufale snaží prosadit se svojí novou hrou, na niž nemůže sehnat finance, a tak uzavře faustovskou smlouvu s mafiánem Nickem Valentim (Joe Viterelli), který je ochoten poskytnout potřebné prostředky za drobnou službu – jeho nová milenka, ukřičená sboristka Olive (Jennifer Tillyová), totiž touží po jevištní kariéře. Bouřlivě probíhající zkoušky nového kusu, jež bedlivě sleduje Olivin bodyguard Cheech (Chazz Palminteri), komplikuje především účast herecké primadony Helen Sinclairové (Dianne Wiestová), která neustále mění svůj text. Zabiják Cheech projeví nečekané dramatické nadání a začne Davidovi upravovat dialogy i děj podle životní reality, kterou sám zná. Navíc i jemu rychle dojde, že Olive na svoji roli v žádném případě nestačí, a rozhodne se pro radikální řešení. I přes lehkou, veseloherní notu se Allen několikrát dotkne vážnějších problémů, jako např. co je to vlastně umění (Jestli prostý člověk nerozumí tvému dílu, jsi génius!) nebo jak dalece lze ohnout umělcovo svědomí. (Česká televize)

    6
  • Vzpomínky na Hvězdný prach
    Vzpomínky na Hvězdný prach (1980)
    Film
    • iTunes

    Populární komik Sandy Bates (Woody Allen), z něhož se stal úspěšný filmař, se ocitl v okamžiku velké tvůrčí a osobní krize. Nesnáší své ctitelky, ale popularity se vzdát nedokáže. Nechce žít sám, a přitom se nemůže rozhodnout pro trvalou partnerku. Váhá zda má spojit svůj život s Dorrií (Charlotte Ramplingová) či Isobel (Charlotte Ramplingová). Obě ženy, mající zcela odlišné povahy, ztvárnily postavy v jeho filmech. Sandy také není schopen dokončit svůj poslední film, odmítá slevit z vlastních uměleckých nároků a přizpůsobit se producentům, kteří chtějí, aby své dílo dokončil podle jejich představ. Nehodlá už dál natáčet komedie, protože k tomu nenachází žádný důvod? Woody Allen tentokrát natočil jakýsi "několikanásobný" film ve filmu, přitom vytvořil postavu, jež mu je v mnohém velmi podobná. Některé autobiografické prvky jsou tu ale součástí jeho záměrné divácké mystifikace. Důležité místo ve vážněji pojatém příběhu má hotel Hvězdný prach, jehož název je odvozen od stejnojmenné skladby Hoagyho Carmichaela, kterou proslavil Louis Armstrong (ta ve filmu také zazní). Na tomto místě hlavní hrdina v průběhu víkendového filmového festivalu potkává své neodbytné obdivovatelky a fanoušky, řeší soukromé vztahy a znovu prožívá některé tvůrčí problémy.

    71%

    Populární komik Sandy Bates (Woody Allen), z něhož se stal úspěšný filmař, se ocitl v okamžiku velké tvůrčí a osobní krize. Nesnáší své ctitelky, ale popularity se vzdát nedokáže. Nechce žít sám, a přitom se nemůže rozhodnout pro trvalou partnerku. Váhá zda má spojit svůj život s Dorrií (Charlotte Ramplingová) či Isobel (Charlotte Ramplingová). Obě ženy, mající zcela odlišné povahy, ztvárnily postavy v jeho filmech. Sandy také není schopen dokončit svůj poslední film, odmítá slevit z vlastních uměleckých nároků a přizpůsobit se producentům, kteří chtějí, aby své dílo dokončil podle jejich představ. Nehodlá už dál natáčet komedie, protože k tomu nenachází žádný důvod? Woody Allen tentokrát natočil jakýsi "několikanásobný" film ve filmu, přitom vytvořil postavu, jež mu je v mnohém velmi podobná. Některé autobiografické prvky jsou tu ale součástí jeho záměrné divácké mystifikace. Důležité místo ve vážněji pojatém příběhu má hotel Hvězdný prach, jehož název je odvozen od stejnojmenné skladby Hoagyho Carmichaela, kterou proslavil Louis Armstrong (ta ve filmu také zazní). Na tomto místě hlavní hrdina v průběhu víkendového filmového festivalu potkává své neodbytné obdivovatelky a fanoušky, řeší soukromé vztahy a znovu prožívá některé tvůrčí problémy.

    7
  • Manželé a manželky
    Manželé a manželky (1992)
    Film
    • iTunes

    Jeden z nejlepších světových režisérů Woody Allen ve svých filmech již léta mapuje mezilidské vztahy. Pro svoji zatím poslední sondu si vybral dvě manželské dvojice. Jedna z nich na počátku filmu oznamuje svůj rozchod a nechtěně tak zapůsobí jako rozbuška v manželství druhém. Shodou ironických náhod byl film uveden do premiéry ve chvíli, kdy vyšel najevo vztah, který je i v tomto filmu - mezi starším mužem a mladičkou dívkou. V obou případech byl tím mužem Woody Allen. Zatímco ve filmu se v postavě profesora literatury zamiluje do provokativní studentky, v soukromém životě navázal vztah přímo ve své rodině - se svojí nevlastní dcerou. Jak ve filmu, tak ve skutečnosti propukla bouře. Tisk všemožně přetřásal etickou stránku věci, Mia Farrowová, která byla (ve filmu i ve skutečnosti) tou podvedenou, vytáhla na stránkách tisku ke křížové výpravě proti zvrhlému manželovi. Woody Allen tak nechtěně dokázal, že jeho filmy skutečně odrážejí vztahy mezi lidmi, se všemi důsledky z toho vyplývajícími.

    71%

    Jeden z nejlepších světových režisérů Woody Allen ve svých filmech již léta mapuje mezilidské vztahy. Pro svoji zatím poslední sondu si vybral dvě manželské dvojice. Jedna z nich na počátku filmu oznamuje svůj rozchod a nechtěně tak zapůsobí jako rozbuška v manželství druhém. Shodou ironických náhod byl film uveden do premiéry ve chvíli, kdy vyšel najevo vztah, který je i v tomto filmu - mezi starším mužem a mladičkou dívkou. V obou případech byl tím mužem Woody Allen. Zatímco ve filmu se v postavě profesora literatury zamiluje do provokativní studentky, v soukromém životě navázal vztah přímo ve své rodině - se svojí nevlastní dcerou. Jak ve filmu, tak ve skutečnosti propukla bouře. Tisk všemožně přetřásal etickou stránku věci, Mia Farrowová, která byla (ve filmu i ve skutečnosti) tou podvedenou, vytáhla na stránkách tisku ke křížové výpravě proti zvrhlému manželovi. Woody Allen tak nechtěně dokázal, že jeho filmy skutečně odrážejí vztahy mezi lidmi, se všemi důsledky z toho vyplývajícími.

    8
  • Mocná Afrodité
    Mocná Afrodité (1995)
    Film

    Newyorský sportovní reportér Lenny Weinrib by velmi rád založil rodinu. Jeho manželka, úspěšná galeristka Amanda, však o dítěti nechce ani slyšet. Nakonec však souhlasí s adopcí. Malý Max, kterého adoptují, se brzy projeví jako velmi inteligentní chlapec. Protože je však neustále doma sám a cítí se být opuštěn, rozhodne se Lenny tajně hledat jeho biologickou matku. V počítači objeví její adresu. Je to žena mnoha tváří, která se živí hraním v pornofilmech. Zatímco Amanda otevírá novou galerii, někdo se snaží Lennyho zabít...

    69%

    Newyorský sportovní reportér Lenny Weinrib by velmi rád založil rodinu. Jeho manželka, úspěšná galeristka Amanda, však o dítěti nechce ani slyšet. Nakonec však souhlasí s adopcí. Malý Max, kterého adoptují, se brzy projeví jako velmi inteligentní chlapec. Protože je však neustále doma sám a cítí se být opuštěn, rozhodne se Lenny tajně hledat jeho biologickou matku. V počítači objeví její adresu. Je to žena mnoha tváří, která se živí hraním v pornofilmech. Zatímco Amanda otevírá novou galerii, někdo se snaží Lennyho zabít...

    9
  • Sladký ničema
    Sladký ničema (1999)
    Film

    Emmet Ray je muž s velikým psem na vodítku. Tím psem je jeho talent, který ho táhne tam, kam chce on. Emmet svou hudbou dokáže získat odpuštění všech svých nepřeberných hříchů, ale bez ní je úplně ztracený - nezodpovědný zhýralec, alkoholik a příležitostný pasák, který miluje svobodu, auta a ženy, a obdivuje Djanga Reihardta, který prý hraje líp než on. Pak ale potká záhadnou a tichou Hattie, možná jedinou skutečnou láskou svého života. Otázkou je, jestli si uvědomí, jaký poklad v ní má, a jak s ním se svou povahou naloží. Emmetův příběh se odvíjí jako série vtipných anekdot s různými možnými konci - prostě Woody Allen!

    Žánry:DramaHudebníKomedieRetro
    69%

    Emmet Ray je muž s velikým psem na vodítku. Tím psem je jeho talent, který ho táhne tam, kam chce on. Emmet svou hudbou dokáže získat odpuštění všech svých nepřeberných hříchů, ale bez ní je úplně ztracený - nezodpovědný zhýralec, alkoholik a příležitostný pasák, který miluje svobodu, auta a ženy, a obdivuje Djanga Reihardta, který prý hraje líp než on. Pak ale potká záhadnou a tichou Hattie, možná jedinou skutečnou láskou svého života. Otázkou je, jestli si uvědomí, jaký poklad v ní má, a jak s ním se svou povahou naloží. Emmetův příběh se odvíjí jako série vtipných anekdot s různými možnými konci - prostě Woody Allen!

    Žánry:DramaHudebníKomedieRetro
    10
  • Celebrity
    Celebrity (1998)
    Film

    Komickou stránku protagonistů s jejich existenciálními pseudoproblémy zachycuje nejnovější opus Woodyho Allena. Jeho postavy se buď pachtí za popularitou, nebo si užívají jejích nečetných slastí a početných strastí. Ústřední postavou filmu je zneuznaný romanopisec a scenárista Lee, živící se jako úspěšný novinář. Ač jde o typicky allenovskou postavu, svěřil ji tentokráte tvůrce Kennethu Branaghovi, který dokonale napodobil gesta i dikci slavného neurotika. "Stačilo dívat se na jeho filmy, trochu se přihrbit, trochu změnit hlas a naučit se mávat rukama, což mě jako dítě odnaučovali," smál se Branagh při uvedení filmu na benátském festivalu. "Nejvíce mi ale pomohly skvělé dialogy, jaké píše jen Allen. Umět rozesmát není snadné, proto pro mne byla spolupráce s ním i poučná," dodal Branagh.

    Žánry:DramaKomedieSatira
    65%

    Komickou stránku protagonistů s jejich existenciálními pseudoproblémy zachycuje nejnovější opus Woodyho Allena. Jeho postavy se buď pachtí za popularitou, nebo si užívají jejích nečetných slastí a početných strastí. Ústřední postavou filmu je zneuznaný romanopisec a scenárista Lee, živící se jako úspěšný novinář. Ač jde o typicky allenovskou postavu, svěřil ji tentokráte tvůrce Kennethu Branaghovi, který dokonale napodobil gesta i dikci slavného neurotika. "Stačilo dívat se na jeho filmy, trochu se přihrbit, trochu změnit hlas a naučit se mávat rukama, což mě jako dítě odnaučovali," smál se Branagh při uvedení filmu na benátském festivalu. "Nejvíce mi ale pomohly skvělé dialogy, jaké píše jen Allen. Umět rozesmát není snadné, proto pro mne byla spolupráce s ním i poučná," dodal Branagh.

    Žánry:DramaKomedieSatira
    11
  • Alice
    Alice (1990)
    Film
    Tímto snímkem z roku 1990 dokazuje scenárista a režisér Woody Allen, že mu nejen nejsou cizí nejjemnější záchvěvy ženské psychiky, ale že se v ní také dokonale vyzná. Hrdinkou jeho melancholické komedie o lásce a skrytých touhách je totiž půvabná a bohatá pětatřicátnice Alice Tateová, která až doposud vede velmi spokojený a spořádaný život. Únava, bolesti a celková nespokojenost přivedou jednoho dne půvabnou ženu až k čínskému lékaři Yangovi, jenž se zabývá alternativní léčbou, využíváním akupunktury a bylinek připravených podle starodávných receptů. Alice, unavená neměnnými povinnostmi matky tří dětí a manželky "na úrovni", přitom netuší, jaké výsledky neobvyklá léčba přinese. Jedno je ale jisté, v jejím životě se náhle začínají dít velmi podivné věci. Najednou se cítí mnohem uvolněnější, to, co vnímala jako ustálené, se bortí a věci nahlas nikdy nevyřčené se jí splní? Příběh, zachycující jistý přelom či krizi v dávno zaběhnutém stereotypu vzorné matky a manželky, natočil Woody Allen opět s humorným nadhledem a vtipem, ačkoliv v tomto snímku poněkud umírněnějším. Do hlavní role obsadil svoji tehdejší životní partnerku Miu Farrowovou, tím však výčet hvězd nekončí. Po jejím boku si zahrál i William Hurt (Doug Tate) či Alec Baldwin (v úloze Eda).
    65%
    Tímto snímkem z roku 1990 dokazuje scenárista a režisér Woody Allen, že mu nejen nejsou cizí nejjemnější záchvěvy ženské psychiky, ale že se v ní také dokonale vyzná. Hrdinkou jeho melancholické komedie o lásce a skrytých touhách je totiž půvabná a bohatá pětatřicátnice Alice Tateová, která až doposud vede velmi spokojený a spořádaný život. Únava, bolesti a celková nespokojenost přivedou jednoho dne půvabnou ženu až k čínskému lékaři Yangovi, jenž se zabývá alternativní léčbou, využíváním akupunktury a bylinek připravených podle starodávných receptů. Alice, unavená neměnnými povinnostmi matky tří dětí a manželky "na úrovni", přitom netuší, jaké výsledky neobvyklá léčba přinese. Jedno je ale jisté, v jejím životě se náhle začínají dít velmi podivné věci. Najednou se cítí mnohem uvolněnější, to, co vnímala jako ustálené, se bortí a věci nahlas nikdy nevyřčené se jí splní? Příběh, zachycující jistý přelom či krizi v dávno zaběhnutém stereotypu vzorné matky a manželky, natočil Woody Allen opět s humorným nadhledem a vtipem, ačkoliv v tomto snímku poněkud umírněnějším. Do hlavní role obsadil svoji tehdejší životní partnerku Miu Farrowovou, tím však výčet hvězd nekončí. Po jejím boku si zahrál i William Hurt (Doug Tate) či Alec Baldwin (v úloze Eda).
    12
  • 13
  • Zářivá světla velkoměsta
    Zářivá světla velkoměsta (1988)
    Film
    60%
    14
  • Hledám Susan. Zn.: Zoufale
    Hledám Susan. Zn.: Zoufale (1985)
    Film
    Roberta Glass, znuděná žena v domácnosti, žije konzumním a stereotypním životem s manželem Garym, který v přihlouplých televizních reklamách prodává vany a bazény. Dychtivě sleduje v novinách sérii inzerátů, kterými si domlouvá schůzky záhadná dvojice Jim a Susan. Ve svých snech se sama stává Susan a nakonec se rozhodne vydat na jednu jejich schůzku. Skutečně se jí podaří dvojici vypátrat a když sleduje Susan odcházející ze schůzky, sleduje ji. Když dívka v second handu vymění svou koženou bundu za kozačky, Roberta si její bundu koupí. Tím se však nečekaně zaplete do nečekaného dobrodružství. Když totiž najde v kapse klíč, rozhodne se s dívkou sejít prostřednictvím inzerátu. Na schůzku se však vydá nejen ona, ale také blonďatý zabiják Nolan Wayne, který ji napadne v domnění, že je Susan. Žena při potyčce narazí hlavou do sloupu a ztratí vědomí.V poslední chvíli jí přispěchá na pomoc promítač Dez, kterého Jim požádal, aby Susan chránil. Zatímco pravá Susan je na policejní stanici, protože nezaplatila za taxík, Roberta, která po ráně do hlavy ztratila paměť, společně s Dezem zjistí, že klíček z bundy je od skříňky v úschovně, kam si Susan dává své věci. Najdou kufr s oblečením a také náušnice, kvůli kterým po Susan pátrá zabiják Wayne. Jsou to nesmírně cenné náušnice královny Nefertiti, které Wayne ukradl, a které Susan sebrala jeho komplici, jednomu ze svých milenců. Zatímco Roberta se dále zaplétá do výstředního života na pokraji zákona, začíná po ní pátrat nejen její manžel Gary se svou sestrou Leslie, ale také skutečná Susan, která pochopila pravdu.
    57%
    Roberta Glass, znuděná žena v domácnosti, žije konzumním a stereotypním životem s manželem Garym, který v přihlouplých televizních reklamách prodává vany a bazény. Dychtivě sleduje v novinách sérii inzerátů, kterými si domlouvá schůzky záhadná dvojice Jim a Susan. Ve svých snech se sama stává Susan a nakonec se rozhodne vydat na jednu jejich schůzku. Skutečně se jí podaří dvojici vypátrat a když sleduje Susan odcházející ze schůzky, sleduje ji. Když dívka v second handu vymění svou koženou bundu za kozačky, Roberta si její bundu koupí. Tím se však nečekaně zaplete do nečekaného dobrodružství. Když totiž najde v kapse klíč, rozhodne se s dívkou sejít prostřednictvím inzerátu. Na schůzku se však vydá nejen ona, ale také blonďatý zabiják Nolan Wayne, který ji napadne v domnění, že je Susan. Žena při potyčce narazí hlavou do sloupu a ztratí vědomí.V poslední chvíli jí přispěchá na pomoc promítač Dez, kterého Jim požádal, aby Susan chránil. Zatímco pravá Susan je na policejní stanici, protože nezaplatila za taxík, Roberta, která po ráně do hlavy ztratila paměť, společně s Dezem zjistí, že klíček z bundy je od skříňky v úschovně, kam si Susan dává své věci. Najdou kufr s oblečením a také náušnice, kvůli kterým po Susan pátrá zabiják Wayne. Jsou to nesmírně cenné náušnice královny Nefertiti, které Wayne ukradl, a které Susan sebrala jeho komplici, jednomu ze svých milenců. Zatímco Roberta se dále zaplétá do výstředního života na pokraji zákona, začíná po ní pátrat nejen její manžel Gary se svou sestrou Leslie, ale také skutečná Susan, která pochopila pravdu.
    15