Lee Daniel: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Lee Daniel: Filmy a seriály

  • Před soumrakem
    Před soumrakem (2004)
    Film
    • iTunes

    Film režiséra Richarda Linklatera volně navazuje na jeho snímek z roku 1995 Před úsvitem (Before Sunrise). Film Před úsvitem je romantickým příběhem o lásce dvou mladých lidí, francouzské studentky Celine (Julie Delpy) a amerického mladíka Jesse (Ethan Hawke). Celine a Jesse se setkali ve vlaku z Budapešti do Vídně a děj filmu se odehrával v průběhu dvanácti hodin, po které trvalo jejich krátké setkání ve Vídni. Snímek končil rozloučením obou hrdinů po jedné společně strávené noci. Celine a Jesse se rozešli se slibem, že se znovu setkají ve Vídni po šesti měsících.

    81%

    Film režiséra Richarda Linklatera volně navazuje na jeho snímek z roku 1995 Před úsvitem (Before Sunrise). Film Před úsvitem je romantickým příběhem o lásce dvou mladých lidí, francouzské studentky Celine (Julie Delpy) a amerického mladíka Jesse (Ethan Hawke). Celine a Jesse se setkali ve vlaku z Budapešti do Vídně a děj filmu se odehrával v průběhu dvanácti hodin, po které trvalo jejich krátké setkání ve Vídni. Snímek končil rozloučením obou hrdinů po jedné společně strávené noci. Celine a Jesse se rozešli se slibem, že se znovu setkají ve Vídni po šesti měsících.

    1
  • Před úsvitem
    Před úsvitem (1995)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    81%
    2
  • Chlapectví
    Chlapectví (2014)
    Film
    • Netflix
    • Google Play
    • iTunes
    Tři filmy o lásce Jesseho a Céline (Před úsvitem, Před soumrakem, Před půlnocí) byly svým způsobem jedinečný režijní počin, ještě pozoruhodnější je však další projekt Richarda Linklatera Chlapectví. Od roku 2002 se tvůrce věnoval se stejnými spolupracovníky každý rok natáčení jedné části filmu, který zachycuje dětství a dospívání chlapce jménem Mason od jeho školních začátků po vstup na vysokou školu. Během dvanácti let tak vznikalo dílo, jež překvapilo a strhlo svou neobyčejnou autenticitou diváky letošního Berlinale. Mladičký a nezkušený Ellar Coltrane jako Mason doslova před našima očima postupně vyrůstá z dítěte v mladíka připraveného čelit životu, mění se a dozrávají i postavy z jeho okolí – sestra (režisérova dcera Lorelei) a rodiče (Patricia Arquetteová, Ethan Hawke). Změnou však prochází i svět, v němž postavy žijí: připomínají to novinky v technologii i v literatuře a výtvarném umění, proměny slovního projevu i hudebního vkusu, přičemž všechny odkazy na současnost působí naprosto přirozeně, aniž pozorujeme jakékoliv časové posuny či skoky. (MFF Karlovy Vary 2014)
    77%
    Tři filmy o lásce Jesseho a Céline (Před úsvitem, Před soumrakem, Před půlnocí) byly svým způsobem jedinečný režijní počin, ještě pozoruhodnější je však další projekt Richarda Linklatera Chlapectví. Od roku 2002 se tvůrce věnoval se stejnými spolupracovníky každý rok natáčení jedné části filmu, který zachycuje dětství a dospívání chlapce jménem Mason od jeho školních začátků po vstup na vysokou školu. Během dvanácti let tak vznikalo dílo, jež překvapilo a strhlo svou neobyčejnou autenticitou diváky letošního Berlinale. Mladičký a nezkušený Ellar Coltrane jako Mason doslova před našima očima postupně vyrůstá z dítěte v mladíka připraveného čelit životu, mění se a dozrávají i postavy z jeho okolí – sestra (režisérova dcera Lorelei) a rodiče (Patricia Arquetteová, Ethan Hawke). Změnou však prochází i svět, v němž postavy žijí: připomínají to novinky v technologii i v literatuře a výtvarném umění, proměny slovního projevu i hudebního vkusu, přičemž všechny odkazy na současnost působí naprosto přirozeně, aniž pozorujeme jakékoliv časové posuny či skoky. (MFF Karlovy Vary 2014)
    3
  • Omámení a zmatení
    Omámení a zmatení (1993)
    Film
    • Google Play
    Na Lee High School probíhá poslední den školního roku 1976. Mazáci se těší na mejdan s děvčaty, pivem a marihuanou, který se rozhodli uspořádat u jednoho ze svých spolužáků. Jeho rodiče však pojmou podezření a raději neodjedou z města. Mladí si tak musí najít náhradní program. Členům studentského baseballového týmu se situace zkomplikuje ještě tím, že jejich kouč chce, aby se podepsali pod prohlášení, že nebudou holdovat alkoholu a drogám. Jestli podepsat, či nepodepsat řeší především jeden z nejlepších hráčů Randy "Pink" Floyd. Nakonec se koučovi postaví a řekne mu, že hrát bude, ale nic nepodepíše... Nováčky, kteří právě nastoupili do školy, čekají krušné chvilky. Mazáci vedení O´Bannionem pronásledují chlapce, které chtějí již tradičně zbít pádlem. Je mezi nimi i Mitch Kramer, jehož sestra Jodi, která je v posledním ročníku, se přimlouvá, aby mu mazáci příliš neublížili. O´Bannion ho přece jen zbije, ale odměnou pro něj je, že ho ostatní pozvou na mejdan. Děvčata z prvního ročníku zase zažívají ponížení pod taktovkou starších spolužaček, které jim nadávají, donutí je lehnout na zem, polévají je kečupem a sypou na ně mouku. Místo mejdanu v domě se středoškoláci nejprve sejdou v místním klubu, kde popíjejí pivo a kouří jointy. Parta těch nejopilejších se pak vydává na jízdu městem. Převrhávají popelnice a ničí poštovní schránky u domů. Baví se tím tak dlouho, až na ně lidé pošlou policii. Mládež se poté uchýlí do přírody k Měsíční věži. Pivo teče proudem a všichni si balí jointy. Mitch poprvé tráví celou noc pitím piva a mírný mazák Tony zažívá první okouzlení spolužačkou Sabrinou. Studenti filozofují o škole, o své zemi a o životě...
    71%
    Na Lee High School probíhá poslední den školního roku 1976. Mazáci se těší na mejdan s děvčaty, pivem a marihuanou, který se rozhodli uspořádat u jednoho ze svých spolužáků. Jeho rodiče však pojmou podezření a raději neodjedou z města. Mladí si tak musí najít náhradní program. Členům studentského baseballového týmu se situace zkomplikuje ještě tím, že jejich kouč chce, aby se podepsali pod prohlášení, že nebudou holdovat alkoholu a drogám. Jestli podepsat, či nepodepsat řeší především jeden z nejlepších hráčů Randy "Pink" Floyd. Nakonec se koučovi postaví a řekne mu, že hrát bude, ale nic nepodepíše... Nováčky, kteří právě nastoupili do školy, čekají krušné chvilky. Mazáci vedení O´Bannionem pronásledují chlapce, které chtějí již tradičně zbít pádlem. Je mezi nimi i Mitch Kramer, jehož sestra Jodi, která je v posledním ročníku, se přimlouvá, aby mu mazáci příliš neublížili. O´Bannion ho přece jen zbije, ale odměnou pro něj je, že ho ostatní pozvou na mejdan. Děvčata z prvního ročníku zase zažívají ponížení pod taktovkou starších spolužaček, které jim nadávají, donutí je lehnout na zem, polévají je kečupem a sypou na ně mouku. Místo mejdanu v domě se středoškoláci nejprve sejdou v místním klubu, kde popíjejí pivo a kouří jointy. Parta těch nejopilejších se pak vydává na jízdu městem. Převrhávají popelnice a ničí poštovní schránky u domů. Baví se tím tak dlouho, až na ně lidé pošlou policii. Mládež se poté uchýlí do přírody k Měsíční věži. Pivo teče proudem a všichni si balí jointy. Mitch poprvé tráví celou noc pitím piva a mírný mazák Tony zažívá první okouzlení spolužačkou Sabrinou. Studenti filozofují o škole, o své zemi a o životě...
    4
  • Flákač
    Flákač (1991)
    FilmRole: GTO
    69%
    5
  • 6
  • Fast Food Nation
    Fast Food Nation (2006)
    Film

    Dramatická kritika chování velkých společností v průmyslu rychlého občerstvení vypráví příběh, jímž se prolínají tři základní dějové linie. V první jde o ilegální přistěhovalce do USA pracující v masném velkozávodu. Další je o vysokoškolské studentce pracující jako brigádnice v rychlém občerstvení a koketující s aktivismem. A poslední nás zavede doprostřed vyšetřování správy podniku. Don Henderson je marketingovým vedoucím řetězce Mickey's Fast Food Restaurant a má obrovský problém. Kontaminované maso se nějak dostává do karbanátků potřebných pro výrobu jejich nejoblíbenějších hamburgerů Big One. Aby zjistil jak, vypraví se ze svého útulného hnízdečka v jižní Kalifornii do příbytků středoamerických dělníků obsluhujících jejich masné závody a objevuje tam skutečný "rychloobčerstvovací národ" konzumentů, kteří si sami vůbec neuvědomují, že to oni jsou konzumováni průmyslem lačnícím po čerstvém mase a výdělku. Předlohu filmu napsal Eric Schlosser a krátce po svém vydání v roce 1999 se stala bestsellerem. Schlosser v ní zábavnou, ale o to závažnější formou rozebírá, jak rychlá občerstvení a vůbec průmysl rychlého občerstvování vedl v Americe ke změnám ve společnosti. Argumentuje tím, že tzv "fast foody" využily svůj politický vliv pro zvýšení svých zisků na úkor zdraví svých spotřebitelů a pracovních podmínek svých zaměstnanců. Rozebírá jejich marketinovou strategii a přirovnává ji k Waltu Disneymu kvůli jejímu primárnímu zaměření na nejmenší.

    Žánry:Drama
    60%

    Dramatická kritika chování velkých společností v průmyslu rychlého občerstvení vypráví příběh, jímž se prolínají tři základní dějové linie. V první jde o ilegální přistěhovalce do USA pracující v masném velkozávodu. Další je o vysokoškolské studentce pracující jako brigádnice v rychlém občerstvení a koketující s aktivismem. A poslední nás zavede doprostřed vyšetřování správy podniku. Don Henderson je marketingovým vedoucím řetězce Mickey's Fast Food Restaurant a má obrovský problém. Kontaminované maso se nějak dostává do karbanátků potřebných pro výrobu jejich nejoblíbenějších hamburgerů Big One. Aby zjistil jak, vypraví se ze svého útulného hnízdečka v jižní Kalifornii do příbytků středoamerických dělníků obsluhujících jejich masné závody a objevuje tam skutečný "rychloobčerstvovací národ" konzumentů, kteří si sami vůbec neuvědomují, že to oni jsou konzumováni průmyslem lačnícím po čerstvém mase a výdělku. Předlohu filmu napsal Eric Schlosser a krátce po svém vydání v roce 1999 se stala bestsellerem. Schlosser v ní zábavnou, ale o to závažnější formou rozebírá, jak rychlá občerstvení a vůbec průmysl rychlého občerstvování vedl v Americe ke změnám ve společnosti. Argumentuje tím, že tzv "fast foody" využily svůj politický vliv pro zvýšení svých zisků na úkor zdraví svých spotřebitelů a pracovních podmínek svých zaměstnanců. Rozebírá jejich marketinovou strategii a přirovnává ji k Waltu Disneymu kvůli jejímu primárnímu zaměření na nejmenší.

    Žánry:Drama
    7