?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Grégoire Sorlat: Filmy a seriály

  • Já, Daniel Blake
    Já, Daniel Blake (2016)
    Film
    • Edison

    Sociálně apelativní, až nepříjemně aktuální snímek vypráví příběh padesátníka Daniela, který se poté, co utrpí infarkt, ocitne ve vyčerpávajícím kolotoči žádostí o podpůrné státní dávky.

    Sociálně apelativní a v současnosti až nepříjemně aktuální snímek vypráví příběh padesátníka Daniela Blakea z Newcastlu, který se poté, co utrpí infarkt, ocitne ve vyčerpávajícím kolotoči žádostí o podpůrné státní dávky. Zatímco se snaží prokousat absurdními byrokratickými procesy, potkává svobodnou matku Katie a její dvě děti. Neúplná rodina má jedinou šanci, jak uniknout jednopokojáku na bezdomovecké ubytovně – přijmout byt v neznámém městě 300 mil daleko. Daniel a Katie se každý po svém snaží vypořádat s příkořími systému a přitom neztratit zbytky důstojnosti. (FilmEurope)

    Žánry:Drama
    76%

    Sociálně apelativní, až nepříjemně aktuální snímek vypráví příběh padesátníka Daniela, který se poté, co utrpí infarkt, ocitne ve vyčerpávajícím kolotoči žádostí o podpůrné státní dávky.

    Sociálně apelativní a v současnosti až nepříjemně aktuální snímek vypráví příběh padesátníka Daniela Blakea z Newcastlu, který se poté, co utrpí infarkt, ocitne ve vyčerpávajícím kolotoči žádostí o podpůrné státní dávky. Zatímco se snaží prokousat absurdními byrokratickými procesy, potkává svobodnou matku Katie a její dvě děti. Neúplná rodina má jedinou šanci, jak uniknout jednopokojáku na bezdomovecké ubytovně – přijmout byt v neznámém městě 300 mil daleko. Daniel a Katie se každý po svém snaží vypořádat s příkořími systému a přitom neztratit zbytky důstojnosti. (FilmEurope)

    Žánry:Drama
    1
  • Jeanne du Barry – Králova milenka
    Jeanne du Barry – Králova milenka (2023)
    Film
    • iTunes
    • Edison
    • Magenta TV
    69%
    2
  • Červená želva
    Červená želva (2016)
    Film
    • KVIFF TV
    Příběh trosečníka na tropickém ostrově, obydleném želvami, kraby a ptáky, je zároveň univerzálním příběhem všech zásadních okamžiků v životě člověka. O sebepoznání, lásce, rodičovství i střídání generací vypráví oscarový režisér Michaël Dudok de Wit beze slov, jen s pomocí řemeslně dokonalé animace. Magický snímek, srozumitelný napříč generacemi i kontinenty, získal v Cannes Zvláštní cenu v sekci Un Certain Regard a je prvním počinem kultovního japonského studia Ghibli s evropskou koprodukcí. (Aerofilms)
    67%
    Příběh trosečníka na tropickém ostrově, obydleném želvami, kraby a ptáky, je zároveň univerzálním příběhem všech zásadních okamžiků v životě člověka. O sebepoznání, lásce, rodičovství i střídání generací vypráví oscarový režisér Michaël Dudok de Wit beze slov, jen s pomocí řemeslně dokonalé animace. Magický snímek, srozumitelný napříč generacemi i kontinenty, získal v Cannes Zvláštní cenu v sekci Un Certain Regard a je prvním počinem kultovního japonského studia Ghibli s evropskou koprodukcí. (Aerofilms)
    3
  • N'oublie pas que tu vas mourir
    N'oublie pas que tu vas mourir (1995)
    Film
    Xavier Beauvois zůstává až dodnes režisérem, jehož jedni zatracují a druzí obdivují. Ve svém celovečerním debutu otevírá téma nemoci AIDS. S pomocí citlivé kameramanské práce své kolegyně, vlastního scénáře, vlastní režie i hereckého výkonu se mu podařilo natočit vizuálně působivý snímek.

    Většina filmů od tvůrců, kteří získali Cenu Jeana Viga, je odrazem světa, ve kterém žijeme. Tato tendence je patrná také ve snímku Xaviera Beauvoise Nezapomeň, že zemřeš, natočeném deset let po výskytu nemoci AIDS ve Francii a během obléhání Sarajeva. V rozhovoru pro časopis Les Cahiers du cinéma v lednu roku 1996 režisér řekl: Zajímám se jednoduše o svět a chci točit filmy o současné době, nechci adaptovat Pagnola nebo Shakespeara. A nejsem koneckonců sám, stačí shlédnout filmy Desplechina, Kahna, Corsiniové, Lvovské a jiných filmařů mé generace. (pozn. autora: tři ze čtyř citovaných režisérů získali Cenu Jeana Viga).

    A film Xaviera Beauvoise je opravdu znakem své doby. Jeho podtitul Evropa 1995 odkazuje k filmu Evropa 51 Roberta Rosselliniho. Nezapomeň, že zemřeš je revoltující a nepředvídatelný snímek, stejně jako událost, která převrátí život naruby hlavní postavě. Benoît, jehož roli hraje sám režisér, je studentem dějin umění, který se chce jednou stát ředitelem muzea nebo profesorem. Tempo filmu se zrychluje, zabarvení a délky záběrů se střídají. Student, který byl dříve tak rozumný, má sebevražedné sklony po odhalení nemoci, která evokuje smrt a jejíž jméno zde vůbec není vysloveno, protože jak říká Xavier Beauvois: divák je inteligentní a chápe. Protože Benoît to nikomu neřekne. Protože to není téma filmu. Protože to slovo jsem nikdy nevyslovil ve společnosti těch, které jsem znal a kteří na tuto nemoc zemřeli.

    Xavier Beauvois, který je zároveň scénárista, tvůrce dialogů, režisér filmu i herec, měl po své ruce vynikající kameramanku Caroline Champetier, která pracuje jemně se stínem a světlem, které jsou rovněž průvodci člověka na cestě odchodu.

    (Luce Vigová, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaLGBTQ+
    66%
    Xavier Beauvois zůstává až dodnes režisérem, jehož jedni zatracují a druzí obdivují. Ve svém celovečerním debutu otevírá téma nemoci AIDS. S pomocí citlivé kameramanské práce své kolegyně, vlastního scénáře, vlastní režie i hereckého výkonu se mu podařilo natočit vizuálně působivý snímek.

    Většina filmů od tvůrců, kteří získali Cenu Jeana Viga, je odrazem světa, ve kterém žijeme. Tato tendence je patrná také ve snímku Xaviera Beauvoise Nezapomeň, že zemřeš, natočeném deset let po výskytu nemoci AIDS ve Francii a během obléhání Sarajeva. V rozhovoru pro časopis Les Cahiers du cinéma v lednu roku 1996 režisér řekl: Zajímám se jednoduše o svět a chci točit filmy o současné době, nechci adaptovat Pagnola nebo Shakespeara. A nejsem koneckonců sám, stačí shlédnout filmy Desplechina, Kahna, Corsiniové, Lvovské a jiných filmařů mé generace. (pozn. autora: tři ze čtyř citovaných režisérů získali Cenu Jeana Viga).

    A film Xaviera Beauvoise je opravdu znakem své doby. Jeho podtitul Evropa 1995 odkazuje k filmu Evropa 51 Roberta Rosselliniho. Nezapomeň, že zemřeš je revoltující a nepředvídatelný snímek, stejně jako událost, která převrátí život naruby hlavní postavě. Benoît, jehož roli hraje sám režisér, je studentem dějin umění, který se chce jednou stát ředitelem muzea nebo profesorem. Tempo filmu se zrychluje, zabarvení a délky záběrů se střídají. Student, který byl dříve tak rozumný, má sebevražedné sklony po odhalení nemoci, která evokuje smrt a jejíž jméno zde vůbec není vysloveno, protože jak říká Xavier Beauvois: divák je inteligentní a chápe. Protože Benoît to nikomu neřekne. Protože to není téma filmu. Protože to slovo jsem nikdy nevyslovil ve společnosti těch, které jsem znal a kteří na tuto nemoc zemřeli.

    Xavier Beauvois, který je zároveň scénárista, tvůrce dialogů, režisér filmu i herec, měl po své ruce vynikající kameramanku Caroline Champetier, která pracuje jemně se stínem a světlem, které jsou rovněž průvodci člověka na cestě odchodu.

    (Luce Vigová, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaLGBTQ+
    4
  • Hlídka
    Hlídka (1992)
    Film
    64%
    5
  • Jimmyho tančírna
    Jimmyho tančírna (2014)
    Film
    • Edison

    Před vypuknutím Irské občanské války otevřel oddaný a odvážný aktivista Jimmy Gralton na irském venkově taneční sál, kde se lidé mohli vzdělávat, bavit, diskutovat, sportovat a hlavně tancovat. Popularita Jimmyho tančírny rostla a postupně se stala místem revolučních myšlenek, rozvíjení talentů, svobody a splněných snů. Její volnomyšlenkářská reputace však upoutala pozornost státu a církve, což přinutilo Jimmyho utéct ze země a proslavenou tančírnu zavřít. Po deseti letech neustálého cestování se Jimmy vrací do rodného Irska, kde se však znovu střetává s chudobou, omezováním osobní svobody i kultury. S podporou své první lásky se rozhodne svou slavnou tančírnu znovu otevřít a opět dát lidem naději snít. Bez ohledu na to, co to může způsobit. (Film Europe)

    Žánry:DramaHistorickýRetro
    Režie:Ken Loach
    62%

    Před vypuknutím Irské občanské války otevřel oddaný a odvážný aktivista Jimmy Gralton na irském venkově taneční sál, kde se lidé mohli vzdělávat, bavit, diskutovat, sportovat a hlavně tancovat. Popularita Jimmyho tančírny rostla a postupně se stala místem revolučních myšlenek, rozvíjení talentů, svobody a splněných snů. Její volnomyšlenkářská reputace však upoutala pozornost státu a církve, což přinutilo Jimmyho utéct ze země a proslavenou tančírnu zavřít. Po deseti letech neustálého cestování se Jimmy vrací do rodného Irska, kde se však znovu střetává s chudobou, omezováním osobní svobody i kultury. S podporou své první lásky se rozhodne svou slavnou tančírnu znovu otevřít a opět dát lidem naději snít. Bez ohledu na to, co to může způsobit. (Film Europe)

    Žánry:DramaHistorickýRetro
    Režie:Ken Loach
    6
  • Slitování
    Slitování (2019)
    Film
    • Edison
    Vánoční noc v Roubaix. Policejní šéf Daoud projíždí městem, ve kterém se narodil. Vypálená auta, násilná přepadení… Tváří v tvář chudobě, podvodům a úzkosti, Daoud pozná, kdo lže a kdo říká pravdu. Louis je nováček z policejní akademie, který nedávno přibyl do Daoudova týmu. Je mladý, nešikovný a nechá se snadno zmást. Daoud a Louis jsou konfrontováni s vraždou staré ženy. Vyslýchány budou dvě mladé ženy – Claude a Marie – zcela bez prostředků, alkoholičky, milenky… (Film Europe)
    Žánry:DramaKrimi
    62%
    Vánoční noc v Roubaix. Policejní šéf Daoud projíždí městem, ve kterém se narodil. Vypálená auta, násilná přepadení… Tváří v tvář chudobě, podvodům a úzkosti, Daoud pozná, kdo lže a kdo říká pravdu. Louis je nováček z policejní akademie, který nedávno přibyl do Daoudova týmu. Je mladý, nešikovný a nechá se snadno zmást. Daoud a Louis jsou konfrontováni s vraždou staré ženy. Vyslýchány budou dvě mladé ženy – Claude a Marie – zcela bez prostředků, alkoholičky, milenky… (Film Europe)
    Žánry:DramaKrimi
    7
  • Esther Kahn
    Esther Kahn (2000)
    Film
    Židovská dívka Esther (Summer Phoenix) sní o tom, že bude herečkou. V realitě Británie osmnáctého století je to dost pošetilé přání, ale silná vůle jít za svým snem mladé ženě nechybí. Poté, co dosud netečná až autistická Esther propadne vášni k divadlu, se přes rodinný despekt a svoji duševní uzavřenost začne připoutávat k onomu zvláštnímu světu jeviště natolik, až se její život začne prolínat s nereálným divadelním.

    Summer Phoenixová, sestra Joaquina a Rivera Phoenixových, vytvořila strhující portrét ženy, jejíž posedlost divadlem ji zároveň vynáší nahoru a zároveň vtahuje do velmi nejistého a nebezpečného světa. Zajímavou roli jejího učitele a rádce ztvárnil Ian Holm. Film byl zařazen do hlavní soutěže v Cannes a kritiky časopisu Cahiers du Cinéma byl tento snímek zvolen nejlepším francouzským filmem roku 2000.
    Žánry:DramaRomantický
    61%
    Židovská dívka Esther (Summer Phoenix) sní o tom, že bude herečkou. V realitě Británie osmnáctého století je to dost pošetilé přání, ale silná vůle jít za svým snem mladé ženě nechybí. Poté, co dosud netečná až autistická Esther propadne vášni k divadlu, se přes rodinný despekt a svoji duševní uzavřenost začne připoutávat k onomu zvláštnímu světu jeviště natolik, až se její život začne prolínat s nereálným divadelním.

    Summer Phoenixová, sestra Joaquina a Rivera Phoenixových, vytvořila strhující portrét ženy, jejíž posedlost divadlem ji zároveň vynáší nahoru a zároveň vtahuje do velmi nejistého a nebezpečného světa. Zajímavou roli jejího učitele a rádce ztvárnil Ian Holm. Film byl zařazen do hlavní soutěže v Cannes a kritiky časopisu Cahiers du Cinéma byl tento snímek zvolen nejlepším francouzským filmem roku 2000.
    Žánry:DramaRomantický
    8
  • Věrní nevěrní
    Věrní nevěrní (2018)
    Film
    • Edison
    Ábelovi se zhroutí svět poté, co ho opustí celoživotní láska Marianne, která mu oznámí, že čeká dítě s jiným mužem. O deset let později se k němu vrací, ale přináší s sebou také šokující tajemství. Drama o lásce, smutku, žárlivosti a nevěře je druhým celovečerním filmem známého francouzského herce Louise Garrela, který se kromě režie podílel i na scénáři. Ten napsal spolu s renomovaným Jean-Claudem Carrierem. V hlavních rolích se po boku Garrela objeví Laetitia Casta a Lily-Rose Depp. (FilmEurope)
    Žánry:DramaRomantický
    60%
    Ábelovi se zhroutí svět poté, co ho opustí celoživotní láska Marianne, která mu oznámí, že čeká dítě s jiným mužem. O deset let později se k němu vrací, ale přináší s sebou také šokující tajemství. Drama o lásce, smutku, žárlivosti a nevěře je druhým celovečerním filmem známého francouzského herce Louise Garrela, který se kromě režie podílel i na scénáři. Ten napsal spolu s renomovaným Jean-Claudem Carrierem. V hlavních rolích se po boku Garrela objeví Laetitia Casta a Lily-Rose Depp. (FilmEurope)
    Žánry:DramaRomantický
    9
  • Zkurvená generace
    Zkurvená generace (1995)
    Film
    Dva problémoví teenageři se náhodou seznámí s tajemným, drsným tulákem. Trojice mladých lidí se pak vydává na bezcílný výlet napříč Amerikou, kde se zaplétá do krvavých a sexuálních incidentů s brutálními šílenci i pomstychtivými maniaky. Zatímco Amy Blueová je protivná dospívající dívka, která frčí na drogách, její přítel Jordan White je pasivní, zpomalený pozér, jenž s Amy odmítá spát, protože se děsí nákazy AIDS (přestože oba tvrdí, že ještě nikdy s nikým nic neměli). Jednoho dne se nesourodý pár náhodou seznámí s okouzlujícím, ale záhadným mladíkem Xavierem Redem, který má zvláštní "úchylku": zabíjí lidi. Xavier (nebo taky X, jak ho kvůli své vadě řeči oslovuje Jordan), se projeví jako nebezpečný společník, na kterém je však cosi podivně přitažlivého a jeho pouhá přítomnost vyvolává otázky loajality a sexuální identity. (Cinemax)
    58%
    Dva problémoví teenageři se náhodou seznámí s tajemným, drsným tulákem. Trojice mladých lidí se pak vydává na bezcílný výlet napříč Amerikou, kde se zaplétá do krvavých a sexuálních incidentů s brutálními šílenci i pomstychtivými maniaky. Zatímco Amy Blueová je protivná dospívající dívka, která frčí na drogách, její přítel Jordan White je pasivní, zpomalený pozér, jenž s Amy odmítá spát, protože se děsí nákazy AIDS (přestože oba tvrdí, že ještě nikdy s nikým nic neměli). Jednoho dne se nesourodý pár náhodou seznámí s okouzlujícím, ale záhadným mladíkem Xavierem Redem, který má zvláštní "úchylku": zabíjí lidi. Xavier (nebo taky X, jak ho kvůli své vadě řeči oslovuje Jordan), se projeví jako nebezpečný společník, na kterém je však cosi podivně přitažlivého a jeho pouhá přítomnost vyvolává otázky loajality a sexuální identity. (Cinemax)
    10
  • Jimmy P.
    Jimmy P. (2013)
    Film
    • Edison

    Je polovina padesátých let. Americký indián Jimmy Picard (Benicio del Toro), který za druhé světové války bojoval v Evropě, trpí od návratu domů chvilkovými závratěmi, dočasnou slepotou a ztrátou sluchu. Lékaři ale nedokáží najít žádné fyzické příčiny. Do nemocnice pro válečné veterány proto povolají francouzského psychoanalytika, antropologa a odborníka na kulturu původních obyvatel Ameriky Georgese Devereuxe (Mathieu Amalric). Devereux se s Jimmym Picardem společně pustí do odhalování příčin Picardova stavu. Devereux se tak zapíše do dějin psychologie jako ten, kdo definoval posttraumatický syndrom, postihující válečné veterány.

    Epický příběh o válečném pekle, indiánech a hlavně o síle přátelství natočil úspěšný francouzský režisér Arnaud Desplechin jako svůj první „americký“ film.

    Snímek byl uveden v soutěži na festivalu v Cannes 2013. (Artcam)

    Žánry:DramaRetro
    58%

    Je polovina padesátých let. Americký indián Jimmy Picard (Benicio del Toro), který za druhé světové války bojoval v Evropě, trpí od návratu domů chvilkovými závratěmi, dočasnou slepotou a ztrátou sluchu. Lékaři ale nedokáží najít žádné fyzické příčiny. Do nemocnice pro válečné veterány proto povolají francouzského psychoanalytika, antropologa a odborníka na kulturu původních obyvatel Ameriky Georgese Devereuxe (Mathieu Amalric). Devereux se s Jimmym Picardem společně pustí do odhalování příčin Picardova stavu. Devereux se tak zapíše do dějin psychologie jako ten, kdo definoval posttraumatický syndrom, postihující válečné veterány.

    Epický příběh o válečném pekle, indiánech a hlavně o síle přátelství natočil úspěšný francouzský režisér Arnaud Desplechin jako svůj první „americký“ film.

    Snímek byl uveden v soutěži na festivalu v Cannes 2013. (Artcam)

    Žánry:DramaRetro
    11
  • Zkurvená nuda
    Zkurvená nuda (1997)
    Film
    58%
    12
  • Vůně dámy v černém
    Vůně dámy v černém (2005)
    Film
    54%
    13