Marianne Slot: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Marianne Slot: Filmy a seriály

  • Království
    Království (1994)
    Seriál
    • KVIFF TV
    83%
    1
  • Prolomit vlny
    Prolomit vlny (1996)
    Film
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Bess je mladá, věřící protestantská dívka žijící v 70. letech ve Skotsku v malé vesničce. Jednoho dne se naivní dívka provdá za těžaře Jana, který je okouzlen její nevinností a čistotou. Jan ale pracuje na naftařské plošině v Severním moři, takže bývá často z domova pryč, což zamilovaná dívka těžce snáší a často se modlí, aby s jí manžel vrátil domů. Když na plošině dojde k explozi, Jan je těžce zraněn a ochrne. Bess si to vyčítá, myslí, že bůh vyslyšel její modlitby. Jan trpí tím, že už svou ženu nikdy nepomiluje, a tak manželce navrhne, aby spala s jinými muži a své zážitky mu doma líčila. Věří, že mu to přinese úlevu. Jenže, pak se její chování rozkřikne po vesnici a Bess se stává vyvržencem. I tak je ale odhodlaná, naplnit svůj osud...
    78%
    Bess je mladá, věřící protestantská dívka žijící v 70. letech ve Skotsku v malé vesničce. Jednoho dne se naivní dívka provdá za těžaře Jana, který je okouzlen její nevinností a čistotou. Jan ale pracuje na naftařské plošině v Severním moři, takže bývá často z domova pryč, což zamilovaná dívka těžce snáší a často se modlí, aby s jí manžel vrátil domů. Když na plošině dojde k explozi, Jan je těžce zraněn a ochrne. Bess si to vyčítá, myslí, že bůh vyslyšel její modlitby. Jan trpí tím, že už svou ženu nikdy nepomiluje, a tak manželce navrhne, aby spala s jinými muži a své zážitky mu doma líčila. Věří, že mu to přinese úlevu. Jenže, pak se její chování rozkřikne po vesnici a Bess se stává vyvržencem. I tak je ale odhodlaná, naplnit svůj osud...
    2
  • Žena na válečné stezce
    Žena na válečné stezce (2018)
    Film
    • Edison
    Film Žena na válečné stezce je islandské drama s prvky komedie, které sleduje příběh Hally, padesátileté ženy, která žije zdánlivě poklidným životem v Reykjavíku jako dirigentka. Ve skutečnosti je ale tajnou ekoteroristkou, která vede osobní válku proti místnímu průmyslovému gigantu, jehož aktivity považuje za škodlivé pro životní prostředí Islandu. Halla je odhodlaná zastavit výstavbu nové továrny a provádí řadu sabotážních akcí. Hallyna militantní snaha zlepšit budoucnost se však zkomplikuje, když obdrží zprávu, že její žádost o adopci malé ukrajinské dívky byla schválena.
    Žánry:AkčníThriller
    73%
    Film Žena na válečné stezce je islandské drama s prvky komedie, které sleduje příběh Hally, padesátileté ženy, která žije zdánlivě poklidným životem v Reykjavíku jako dirigentka. Ve skutečnosti je ale tajnou ekoteroristkou, která vede osobní válku proti místnímu průmyslovému gigantu, jehož aktivity považuje za škodlivé pro životní prostředí Islandu. Halla je odhodlaná zastavit výstavbu nové továrny a provádí řadu sabotážních akcí. Hallyna militantní snaha zlepšit budoucnost se však zkomplikuje, když obdrží zprávu, že její žádost o adopci malé ukrajinské dívky byla schválena.
    Žánry:AkčníThriller
    3
  • Melancholie
    Melancholie (2011)
    Film
    • O2 TV
    • iTunes
    • KVIFF TV
    • +1
    Nový film Melancholia dánského režiséra Larse von Triera vypráví uhrančivý příběh dvou sester (Kirsten Dunst a Charlotte Gainsbourg), z nichž ta mladší se právě vdává. Svatební veselí se odehrává na starobylém venkovském sídle a všeobecnou sváteční náladu zakalí náhlá hrozba v podobě rudé planety s názvem Melancholia, která vystoupila zpoza slunce a s níž hrozí Zemi bezprostřední srážka. Režisér Trier je pověstný precizně gradovanou atmosférou s neočekávanými zápletkami i zvraty, které ústí do ještě neočekávanějšího konce. Pověstný je i náročným vedením herců – zejména pak hereček, z nichž se právě v Melancholii v hlavních rolích představí plavovlasá kráska Kirsten Dunst, známá například z velkofilmu Spider-Man či historického snímku Marie Antoinetta, a démonická Charlotte Gainsbourg, která omráčila diváky i kritiky svým suverénním herectvím v Trierově předchozím a značně šokujícím mysteriu Antikrist. (oficiální text distributora)
    71%
    Nový film Melancholia dánského režiséra Larse von Triera vypráví uhrančivý příběh dvou sester (Kirsten Dunst a Charlotte Gainsbourg), z nichž ta mladší se právě vdává. Svatební veselí se odehrává na starobylém venkovském sídle a všeobecnou sváteční náladu zakalí náhlá hrozba v podobě rudé planety s názvem Melancholia, která vystoupila zpoza slunce a s níž hrozí Zemi bezprostřední srážka. Režisér Trier je pověstný precizně gradovanou atmosférou s neočekávanými zápletkami i zvraty, které ústí do ještě neočekávanějšího konce. Pověstný je i náročným vedením herců – zejména pak hereček, z nichž se právě v Melancholii v hlavních rolích představí plavovlasá kráska Kirsten Dunst, známá například z velkofilmu Spider-Man či historického snímku Marie Antoinetta, a démonická Charlotte Gainsbourg, která omráčila diváky i kritiky svým suverénním herectvím v Trierově předchozím a značně šokujícím mysteriu Antikrist. (oficiální text distributora)
    4
  • Nový rok
    Nový rok (2001)
    Film
    Začalo to jako nádherný, dlouhý mejdan: lyžařský zájezd do Francie, na který se celá ta parta mladých dlouho těšila a připravovala. Skončilo to jako zlý sen, ze kterého ovšem není probuzení: lavina, která smetla všechny kamarády a dodatečně si vyžádala i život jejich učitele. Lavina, která z nějakého nepochopitelného důvodu ušetřila jenom je dva. Dva šestnáctileté kluky, jejichž život už nikdy nebude stejný jako dřív. Nemohou za to, co se stalo, a přece cítí podivnou směsici viny a vzteku. Těch dvanácti mrtvých, kteří jim byli bližší než vlastní rodina, se už nikdy nezbaví. Stojí vůbec ještě za to žít? Nebylo by lepší jít za nimi? Skoncovat se vším? Ale i smrt má svůj čas. A ten jejich ještě nenadešel. Ještě je zapotřebí toho hodně udělat...
    Žánry:Drama
    71%
    Začalo to jako nádherný, dlouhý mejdan: lyžařský zájezd do Francie, na který se celá ta parta mladých dlouho těšila a připravovala. Skončilo to jako zlý sen, ze kterého ovšem není probuzení: lavina, která smetla všechny kamarády a dodatečně si vyžádala i život jejich učitele. Lavina, která z nějakého nepochopitelného důvodu ušetřila jenom je dva. Dva šestnáctileté kluky, jejichž život už nikdy nebude stejný jako dřív. Nemohou za to, co se stalo, a přece cítí podivnou směsici viny a vzteku. Těch dvanácti mrtvých, kteří jim byli bližší než vlastní rodina, se už nikdy nezbaví. Stojí vůbec ještě za to žít? Nebylo by lepší jít za nimi? Skoncovat se vším? Ale i smrt má svůj čas. A ten jejich ještě nenadešel. Ještě je zapotřebí toho hodně udělat...
    Žánry:Drama
    5
  • Idioti
    Idioti (1998)
    Film
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    68%
    6
  • Antikrist
    Antikrist (2009)
    Film
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Muž (Willem Dafoe) a Žena (Charlotte Gainsbourgová) se vášnivě milují, jenže během této rozkoše se stane tragédie, jež je navždy připraví o dítě a manželé už nejsou tím, čím byli. Žena je zničená smutkem a manžel se ze všech sil snaží zachránit to jediné, co mu zbylo, manželství se ženou. Navrhne tedy, že odjedou na srubu hluboko v lesích, kde se pokusí k sobě opět najít cestu, ovšem to, co zde najdou ani jeden nečekal a ve hře už není jen záchrana manželství...
    67%
    Muž (Willem Dafoe) a Žena (Charlotte Gainsbourgová) se vášnivě milují, jenže během této rozkoše se stane tragédie, jež je navždy připraví o dítě a manželé už nejsou tím, čím byli. Žena je zničená smutkem a manžel se ze všech sil snaží zachránit to jediné, co mu zbylo, manželství se ženou. Navrhne tedy, že odjedou na srubu hluboko v lesích, kde se pokusí k sobě opět najít cestu, ovšem to, co zde najdou ani jeden nečekal a ve hře už není jen záchrana manželství...
    7
  • Nymfomanka, část I.
    Nymfomanka, část I. (2013)
    Film
    • KVIFF TV
    66%
    8
  • Jack staví dům
    Jack staví dům (2018)
    Film
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Pro sériového vraha Jacka je každé zabití uměleckým dílem. Své temné mistrovství se snaží během let vybrousit k dokonalosti. I přes jeho vysokou inteligenci se policie pomalu přibližuje, zatímco Jack víc a víc riskuje na cestě k dokonalé vraždě. Ponurý, chytrý i groteskně humorný snímek nás zavádí do USA 70. let. Kontroverzní génius Lars von Trier jej poprvé představil na festivalu v Cannes. (Aerofilms)
    Žánry:DramaHororThrillerRetro
    66%
    Pro sériového vraha Jacka je každé zabití uměleckým dílem. Své temné mistrovství se snaží během let vybrousit k dokonalosti. I přes jeho vysokou inteligenci se policie pomalu přibližuje, zatímco Jack víc a víc riskuje na cestě k dokonalé vraždě. Ponurý, chytrý i groteskně humorný snímek nás zavádí do USA 70. let. Kontroverzní génius Lars von Trier jej poprvé představil na festivalu v Cannes. (Aerofilms)
    Žánry:DramaHororThrillerRetro
    9
  • Kdo je tady ředitel?
    Kdo je tady ředitel? (2006)
    Film
    66%
    10
  • Liverpool
    Liverpool (2008)
    Film
    Puristická road-movie o námořníkovi, jehož loď krátce zakotví ve městě Ushuaia na nejjižnějším cípu Argentiny. Nemluvný, rezignovaný muž se vydává skrz zasněžené hory na návštěvu rodiny. Nalézá matku, která jej nepoznává, a dceru, která chce peníze. Snímek má zcela vyprázdněnou dějovou strukturu. Jeho síla spočívá v důsledně pomalém rytmu a uhrančivých obrazech snímaných chladně distancovanou, převážně statickou kamerou. Místo slov k nám promlouvají brilantní barevné i prostorové kompozice, precizní zvuková stopa a autentické tváře představitelů. Jak říká režisér: „Polovinu života trávíme uprostřed rutiny, které si nikdo ani nevšimne. Chtěl jsem zachytit právě tyto minimalistické momenty, aby si divák uvědomil, co dělá se svým vlastním životem.“ (FEBIOFEST 2009)
    Žánry:Drama
    66%
    Puristická road-movie o námořníkovi, jehož loď krátce zakotví ve městě Ushuaia na nejjižnějším cípu Argentiny. Nemluvný, rezignovaný muž se vydává skrz zasněžené hory na návštěvu rodiny. Nalézá matku, která jej nepoznává, a dceru, která chce peníze. Snímek má zcela vyprázdněnou dějovou strukturu. Jeho síla spočívá v důsledně pomalém rytmu a uhrančivých obrazech snímaných chladně distancovanou, převážně statickou kamerou. Místo slov k nám promlouvají brilantní barevné i prostorové kompozice, precizní zvuková stopa a autentické tváře představitelů. Jak říká režisér: „Polovinu života trávíme uprostřed rutiny, které si nikdo ani nevšimne. Chtěl jsem zachytit právě tyto minimalistické momenty, aby si divák uvědomil, co dělá se svým vlastním životem.“ (FEBIOFEST 2009)
    Žánry:Drama
    11
  • Žena bez hlavy
    Žena bez hlavy (2008)
    Film

    Verónica, žena z vyšší společenské vrstvy v současné Argentině, se při jízdě autem skloní pro zvonící telefon a ve stejném okamžiku její vůz narazí do čehosi na cestě. Žena odjede, ale později v ní začne sílit podezření, že při srážce někoho zabila.Zatím poslední snímek argentinské režisérky Lucrecie Martelové, autorky filmů Bažina (La ciénaga, 2001) a Svatoušek (La niňa santa, 2004), představuje radikálně matoucí filmovou zkušenost. Točí se kolem události, která se mohla (ale také nemusela) stát ve chvíli nepozornosti a o níž si kvůli nedostatku informací nelze udělat srozumitelný celkový obrázek. Podobně zastřený a neproniknutelný je ovšem celý film, jímž nás provází Verónica coby titulní „žena bez hlavy": odcizená a distancovaná od svého bezprostředního okolí. Rámování záběrů, libujících si v detailech, fragmentárních kompozicích a různých zrcadlících plochách, eliptické vyprávění, vrhající nás doprostřed situací, v nichž není snadné se zorientovat, i absence hudebního podkresu, jenž by dodal celému filmu jednotící náladu - to vše dohromady vytváří pocit dezorientace, odtrženosti od světa, do něhož skrze plátno nahlížíme.Zmatečný duševní stav hlavní hrdinky, odrážený ve stylu celého filmu, bývá interpretován také v souvislosti se současnou argentinskou společností. Samotná režisérka prohlásila, že snímek reflektuje neschopnost Argentiny vyrovnat se s narůstajícími rozdíly mezi sociálními vrstvami v zemi. Dobře situovaná žena tak mohla snadno přehlédnout neštěstí, které způsobila někomu z nižší společenské třídy. Veróničino nepotvrzené podezření a reakce jejího okolí lze také možné položit do souvislosti s historickou pamětí Argentiny jako země, jež se nedokáže vypořádat s vlastní zločinnou minulostí v období diktatury. Každopádně je Žena bez hlavy snímkem, který velmi naléhavě staví před diváka otázky a záhady a zároveň ho opatrně upozorňuje na nemožnost jejich řešení. (Letní filmová škola)

    66%

    Verónica, žena z vyšší společenské vrstvy v současné Argentině, se při jízdě autem skloní pro zvonící telefon a ve stejném okamžiku její vůz narazí do čehosi na cestě. Žena odjede, ale později v ní začne sílit podezření, že při srážce někoho zabila.Zatím poslední snímek argentinské režisérky Lucrecie Martelové, autorky filmů Bažina (La ciénaga, 2001) a Svatoušek (La niňa santa, 2004), představuje radikálně matoucí filmovou zkušenost. Točí se kolem události, která se mohla (ale také nemusela) stát ve chvíli nepozornosti a o níž si kvůli nedostatku informací nelze udělat srozumitelný celkový obrázek. Podobně zastřený a neproniknutelný je ovšem celý film, jímž nás provází Verónica coby titulní „žena bez hlavy": odcizená a distancovaná od svého bezprostředního okolí. Rámování záběrů, libujících si v detailech, fragmentárních kompozicích a různých zrcadlících plochách, eliptické vyprávění, vrhající nás doprostřed situací, v nichž není snadné se zorientovat, i absence hudebního podkresu, jenž by dodal celému filmu jednotící náladu - to vše dohromady vytváří pocit dezorientace, odtrženosti od světa, do něhož skrze plátno nahlížíme.Zmatečný duševní stav hlavní hrdinky, odrážený ve stylu celého filmu, bývá interpretován také v souvislosti se současnou argentinskou společností. Samotná režisérka prohlásila, že snímek reflektuje neschopnost Argentiny vyrovnat se s narůstajícími rozdíly mezi sociálními vrstvami v zemi. Dobře situovaná žena tak mohla snadno přehlédnout neštěstí, které způsobila někomu z nižší společenské třídy. Veróničino nepotvrzené podezření a reakce jejího okolí lze také možné položit do souvislosti s historickou pamětí Argentiny jako země, jež se nedokáže vypořádat s vlastní zločinnou minulostí v období diktatury. Každopádně je Žena bez hlavy snímkem, který velmi naléhavě staví před diváka otázky a záhady a zároveň ho opatrně upozorňuje na nemožnost jejich řešení. (Letní filmová škola)

    12
  • Fantasma
    Fantasma (2006)
    Film
    Argentino Vargas hral hlavnú postavu vo filme Los muertos (Mŕtvi), postavu záhadného vraha. Nie je hercom, ale obyčajným mužom z džungle, roľníkom. Teraz je však v srdci rušného Buenos Aires, v obrovskom kultúrnom komplexe San Martin, kde sa má premietať „jeho“ film. Kamera sleduje Vargasovu blúdiacu postavu hore dolu na schodoch a vo výťahoch, po prázdnych chodbách sa ozýva ozvena jeho krokov. Postupne sa zoznamuje s rôznymi zamestnancami Paláca kultúry a dokonca aj nájde malú sálu, v ktorej sa zvyčajne premietajú avantgardné filmy ako Alonsovi Mŕtvi. Do tejto sály však nikdy nikto nechodí...
    Žánry:Drama
    65%
    Argentino Vargas hral hlavnú postavu vo filme Los muertos (Mŕtvi), postavu záhadného vraha. Nie je hercom, ale obyčajným mužom z džungle, roľníkom. Teraz je však v srdci rušného Buenos Aires, v obrovskom kultúrnom komplexe San Martin, kde sa má premietať „jeho“ film. Kamera sleduje Vargasovu blúdiacu postavu hore dolu na schodoch a vo výťahoch, po prázdnych chodbách sa ozýva ozvena jeho krokov. Postupne sa zoznamuje s rôznymi zamestnancami Paláca kultúry a dokonca aj nájde malú sálu, v ktorej sa zvyčajne premietajú avantgardné filmy ako Alonsovi Mŕtvi. Do tejto sály však nikdy nikto nechodí...
    Žánry:Drama
    13
  • 14
  • Mrtví
    Mrtví (2004)
    Film

    Päťdesiatročný Vargas je pravdepodobne po dlhých rokoch prepustený z väzenského tábora v akejsi džungli, z tábora, kde niet veľkého rozdielu medzi väzňami a dozorcami. Rozhodne sa ísť za svojou teraz už dospelou dcérou, ktorá žije vo vzdialenej a opustenej krajine pri rieke. Vargas prekonáva dlhú cestu po rieke tečúcej v hlbokom vnútrozemí. Svet, v ktorom sa pohybuje, je mu evidentne blízky, zdá sa, že sa tu nič nezmenilo. To je pomerne zrejmé. Ale všetko ostatné zostáva nejasné: je Vargas zlý človek, násilník a vrah? Koho zabil a čo sa odohralo pred rokmi v džungli? Alebo je obeťou? A dá sa vôbec v tomto prízračnom svete rozlíšiť dobro od zla? Mystický a mysteriózny režisér Lisandro Alonso opäť v najlepšej forme servíruje svoj príbeh ako radikálne, odvážne umelecké dielo takmer bez dialógov. Pomocou moderného filmového jazyka a špecifického autorského rukopisu Alonso znovu vytvoril intenzívny, znervózňujúci a prekrásny minimalistický vizuálny štýl.

    Žánry:DramaRoad Movie
    63%

    Päťdesiatročný Vargas je pravdepodobne po dlhých rokoch prepustený z väzenského tábora v akejsi džungli, z tábora, kde niet veľkého rozdielu medzi väzňami a dozorcami. Rozhodne sa ísť za svojou teraz už dospelou dcérou, ktorá žije vo vzdialenej a opustenej krajine pri rieke. Vargas prekonáva dlhú cestu po rieke tečúcej v hlbokom vnútrozemí. Svet, v ktorom sa pohybuje, je mu evidentne blízky, zdá sa, že sa tu nič nezmenilo. To je pomerne zrejmé. Ale všetko ostatné zostáva nejasné: je Vargas zlý človek, násilník a vrah? Koho zabil a čo sa odohralo pred rokmi v džungli? Alebo je obeťou? A dá sa vôbec v tomto prízračnom svete rozlíšiť dobro od zla? Mystický a mysteriózny režisér Lisandro Alonso opäť v najlepšej forme servíruje svoj príbeh ako radikálne, odvážne umelecké dielo takmer bez dialógov. Pomocou moderného filmového jazyka a špecifického autorského rukopisu Alonso znovu vytvoril intenzívny, znervózňujúci a prekrásny minimalistický vizuálny štýl.

    Žánry:DramaRoad Movie
    15
  • Rocker
    Rocker (2013)
    Film

    Marian Crișan, držitel Zlaté palmy z Cannes za krátký film Megatron (2008), nyní přichází s existenciálním dramatem z neutěšeného prostředí současného Rumunska. Victor žije se svým drogově závislým synem Florinem v provinčním městě. Synovo sobectví se snaží vyvažovat altruismem a sebeobětováním, což ovšem vede k tomu, že si finanční prostředky musí obstarávat i nelegální cestou. Naivně očekává vděk, zatímco Florin jím doslova pohrdá. A Viktorův sen prorazit s rockovou kapelou se postupně rozpadá...Crișan patří k nadějné mladé generaci rumunských filmařů, kteří se snaží bez přikrašlování reflektovat současnou situaci své země. (Febiofest)

    Žánry:DramaRodinný
    63%

    Marian Crișan, držitel Zlaté palmy z Cannes za krátký film Megatron (2008), nyní přichází s existenciálním dramatem z neutěšeného prostředí současného Rumunska. Victor žije se svým drogově závislým synem Florinem v provinčním městě. Synovo sobectví se snaží vyvažovat altruismem a sebeobětováním, což ovšem vede k tomu, že si finanční prostředky musí obstarávat i nelegální cestou. Naivně očekává vděk, zatímco Florin jím doslova pohrdá. A Viktorův sen prorazit s rockovou kapelou se postupně rozpadá...Crișan patří k nadějné mladé generaci rumunských filmařů, kteří se snaží bez přikrašlování reflektovat současnou situaci své země. (Febiofest)

    Žánry:DramaRodinný
    16
  • Nymfomanka, část II.
    Nymfomanka, část II. (2013)
    Film
    • KVIFF TV
    61%
    17
  • Krotká
    Krotká (2017)
    Film
    Jednoho dne se ruské ženě, která žije v zapadlé vesničce, vrátí balíček, jejž poslala svému uvězněnému manželovi. Vystrašená a plná obav se vydává na pitoreskní cestu do odlehlé části země, kde stojí vězení, které je pro mnohé spíš nedobytnou pevností. Čeká jí byrokratická absurdita, věrolomné charaktery ze společenské spodiny, ústrky, násilí i poznání, že žalář nekončí zdmi a ostnatými dráty, ale pokračuje daleko za jejich hranice. Loznicův nejnovější film je nekompromisní alegorií o stavu ruské duše i současné kultuře vězeňství jakožto dědictví Stalinova sociálního inženýrství, součásti státní mašinérie a nástroji moci. Režisérův popis jednoho zápasu, inspirovaný jak dílem Dostojevského, tak i Kafky nebo Gogola, neobvyklým způsobem mísí brutální realismus a expresionisticky pojatou satiru.  Krotká je radikálním politickým filmem o zemi, kde úřady i lidé hrají roli fantomů – slouží jako prázdné schránky, které pouze imitují funkci, již by měly zastávat. (Film Europe)
    61%
    Jednoho dne se ruské ženě, která žije v zapadlé vesničce, vrátí balíček, jejž poslala svému uvězněnému manželovi. Vystrašená a plná obav se vydává na pitoreskní cestu do odlehlé části země, kde stojí vězení, které je pro mnohé spíš nedobytnou pevností. Čeká jí byrokratická absurdita, věrolomné charaktery ze společenské spodiny, ústrky, násilí i poznání, že žalář nekončí zdmi a ostnatými dráty, ale pokračuje daleko za jejich hranice. Loznicův nejnovější film je nekompromisní alegorií o stavu ruské duše i současné kultuře vězeňství jakožto dědictví Stalinova sociálního inženýrství, součásti státní mašinérie a nástroji moci. Režisérův popis jednoho zápasu, inspirovaný jak dílem Dostojevského, tak i Kafky nebo Gogola, neobvyklým způsobem mísí brutální realismus a expresionisticky pojatou satiru.  Krotká je radikálním politickým filmem o zemi, kde úřady i lidé hrají roli fantomů – slouží jako prázdné schránky, které pouze imitují funkci, již by měly zastávat. (Film Europe)
    18
  • Svatba mezi citróny
    Svatba mezi citróny (2012)
    Film

    Po filmu Lepší svět, oceněném Oscarem, přichází režisérka Susanne Bier s mimořádnou romantickou komedií, která splňuje všechny definice tohoto žánru, přestože se nebojí ani vážných témat. Dvě velmi odlišné rodiny se setkávají v nádherné staré italské vile uprostřed citrónového sadu na pobřeží moře. Důvodem setkání je svatba krátce zamilované dvojice. Setkání rodiných příslušníků, starých lásek a kamarádů vynese na povrch spoustu vášní. Susanne Bier ve svém novém filmu Svatba mezi citróny spojila s citem a jistotou téma lásky, absurditu, humor, břitké dialogy, jemně vykreslené charaktery a zdánlivě jednoduché životní pravdy. Všechno, co je opravdu potřeba k šťastnému životu, je láska. I když si myslíme, že je po všem, možná všechno teprve začíná. V hlavních rolích Pierce Brosnan a Trine Dyrholm.

    59%

    Po filmu Lepší svět, oceněném Oscarem, přichází režisérka Susanne Bier s mimořádnou romantickou komedií, která splňuje všechny definice tohoto žánru, přestože se nebojí ani vážných témat. Dvě velmi odlišné rodiny se setkávají v nádherné staré italské vile uprostřed citrónového sadu na pobřeží moře. Důvodem setkání je svatba krátce zamilované dvojice. Setkání rodiných příslušníků, starých lásek a kamarádů vynese na povrch spoustu vášní. Susanne Bier ve svém novém filmu Svatba mezi citróny spojila s citem a jistotou téma lásky, absurditu, humor, břitké dialogy, jemně vykreslené charaktery a zdánlivě jednoduché životní pravdy. Všechno, co je opravdu potřeba k šťastnému životu, je láska. I když si myslíme, že je po všem, možná všechno teprve začíná. V hlavních rolích Pierce Brosnan a Trine Dyrholm.

    19
  • 1001 gramů
    1001 gramů (2014)
    Film
    • Edison

    Ve filmu 1001 gramů se Bent Hamer poprvé zaměřuje výhradně na křehký emocionální život ženské postavy, norské vědkyně Marie (Ane Dahl Torp), který koresponduje s jejím odborným zaměřením. Marie je jedním z pověřených strážců prototypu národního kilogramu, předmětu tvořeného z 90% platinou a z 10% iridiem. V podobně křehké rovnováze se nachází i Mariin citový život, který ve filmu projde hned několika zkouškami. 1001 gramů v duchu typického Hamerova minimalismu zkoumá komorní nuance osamělé a příliš organizované postavy. (Film Europe)

    Žánry:Drama
    Režie:Bent Hamer
    58%

    Ve filmu 1001 gramů se Bent Hamer poprvé zaměřuje výhradně na křehký emocionální život ženské postavy, norské vědkyně Marie (Ane Dahl Torp), který koresponduje s jejím odborným zaměřením. Marie je jedním z pověřených strážců prototypu národního kilogramu, předmětu tvořeného z 90% platinou a z 10% iridiem. V podobně křehké rovnováze se nachází i Mariin citový život, který ve filmu projde hned několika zkouškami. 1001 gramů v duchu typického Hamerova minimalismu zkoumá komorní nuance osamělé a příliš organizované postavy. (Film Europe)

    Žánry:Drama
    Režie:Bent Hamer
    20
  • 21
  • 22