Mike Figgis: Nejlepší filmy
a seriály

5.8

Mike Figgis: Filmy a seriály

  • Rodina Sopránů
    Rodina Sopránů (1999)
    Seriál
    • Max
    • O2 TV
    Sopranovi si získali jak kritiky a diváky, ale I hudební ceny Emmy a Zlatý Globus. Tento seriál o mafiánskěm bosovi dnešních dnů je založen na rychlých zvratech, prudkých konfliktech a černém humoru. Sopranovi Vás dostanou a nepustí. Poprvé se setkáme s Tony Sopranem, šéfem mafie, v North Jersey ve chvíli, kdy starosti o rodinu a také rodina jsou zcela na něm. Vypořádává se s napětím v manželství, neposlušnými dětmi a jedovatou Ma (Nancy Marchand) a zároveň musí řídit svého synovce, který je posedlý stát se jeho nástupcem... A to je jen začátek Tonyho problémů. Tísněn ztrátou vědomí a záchvaty zuřivosti se obrací pro pomoc na psychiatra. Je to začátek cesty k uzdravení. A také to poslední, co by mafián udělal protože každý, kdo poruší Omertu-zákon mlčenlivosti musí zemřít.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    86%
    Sopranovi si získali jak kritiky a diváky, ale I hudební ceny Emmy a Zlatý Globus. Tento seriál o mafiánskěm bosovi dnešních dnů je založen na rychlých zvratech, prudkých konfliktech a černém humoru. Sopranovi Vás dostanou a nepustí. Poprvé se setkáme s Tony Sopranem, šéfem mafie, v North Jersey ve chvíli, kdy starosti o rodinu a také rodina jsou zcela na něm. Vypořádává se s napětím v manželství, neposlušnými dětmi a jedovatou Ma (Nancy Marchand) a zároveň musí řídit svého synovce, který je posedlý stát se jeho nástupcem... A to je jen začátek Tonyho problémů. Tísněn ztrátou vědomí a záchvaty zuřivosti se obrací pro pomoc na psychiatra. Je to začátek cesty k uzdravení. A také to poslední, co by mafián udělal protože každý, kdo poruší Omertu-zákon mlčenlivosti musí zemřít.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    1
  • Leaving Las Vegas
    Leaving Las Vegas (1995)
    FilmRole: Mobster 1
    79%
    2
  • Vnitřní záležitosti
    Vnitřní záležitosti (1990)
    FilmRole: Hollander
    • Google Play
    • iTunes
    Dennis Peck je policista, který v tom umí chodit. Umí vyprat špinavé peníze, vymyslet dokonalý podvod, a když na to přijde, a dobře se zaplatí, tak i zaranžovat vraždu. A všechno mu to prochází. Potom však udělá jeho parťák chybu a při zatýkání zastřelí muže na útěku. Případem je pověřen čestný detektiv Raymond Avilla z oddělení pro vnitřní záležitosti a ten si velmi rychle uvědomuje, že narazil na něco mnohem většího, než se zpočátku zdálo. Rozhodne se odhalit skutečnou tvář Dennise Pecka, tím však ocitá v ohrožení života, protože Peck se rozhodně nevzdá bez boje a jako obratný manipulátor a svůdce ani nepotřebuje vlastní zbraň, aby ohrozil Avillovu kariéru, manželství i život.
    62%
    Dennis Peck je policista, který v tom umí chodit. Umí vyprat špinavé peníze, vymyslet dokonalý podvod, a když na to přijde, a dobře se zaplatí, tak i zaranžovat vraždu. A všechno mu to prochází. Potom však udělá jeho parťák chybu a při zatýkání zastřelí muže na útěku. Případem je pověřen čestný detektiv Raymond Avilla z oddělení pro vnitřní záležitosti a ten si velmi rychle uvědomuje, že narazil na něco mnohem většího, než se zpočátku zdálo. Rozhodne se odhalit skutečnou tvář Dennise Pecka, tím však ocitá v ohrožení života, protože Peck se rozhodně nevzdá bez boje a jako obratný manipulátor a svůdce ani nepotřebuje vlastní zbraň, aby ohrozil Avillovu kariéru, manželství i život.
    3
  • Julie
    Julie (1999)
    Film

    Jsme kdesi v severním Švédsku, píše se rok 1894 a je svatojánská noc. Noc, která má mocné kouzlo. Uvolňuje mysl, odstraňuje zábrany, smetá společenské bariéry. Všechno se smí, vše je dovoleno. A podaří-li se navíc, jako dnes tady, že pán odjel do Stockholmu a doma je jen slečna, pak je to dvojnásobné požehnání. Nikdo a nic nestojí v cestě bujaré zábavě. A nikdo netuší, že prázdná kuchyně se právě stává dějištěm dramatu, které nemůže dobře skončit. Ti dva lidé, slečna Julie a lokaj Jean, které svedla svatojánská noc k nebezpečné milostné hře, si to uvědomují. Ale nemohou a nechtějí už zpátky... Slečna Julie, text starý téměř 150 let, k jehož napsání prý Strindberga inspirovala zpráva z černé kroniky, se dočkala řady filmových i televizních zpracování. (Jen v České televizi byla za dobu jejího trvání inscenována již několikrát - naposledy loni režisérem Jiřím Krejčíkem.) První z nich, ještě černobílé a němé, je datováno již rokem 1912. Mimořádně zajímavá verze vznikla v roce 1972 v Británii, kdy se role Julie ujala jedna z nejlepších britských hereček Helen Mirrenová (dnes ji můžeme vídat jako šéfinspektorku Jane Tennisonovou v cyklu Hlavní podezřelý). Režisér Mike Figgis svěřil titulní roli Saffron Burrowsové (na obrazovce ČT jsme ji nedávno viděli např. ve filmu Enigma), ideálního představitele lokaje Jeana pak našel v Peteru Mullanovi (např. Jmenuji se Joe).

    Žánry:Drama
    61%

    Jsme kdesi v severním Švédsku, píše se rok 1894 a je svatojánská noc. Noc, která má mocné kouzlo. Uvolňuje mysl, odstraňuje zábrany, smetá společenské bariéry. Všechno se smí, vše je dovoleno. A podaří-li se navíc, jako dnes tady, že pán odjel do Stockholmu a doma je jen slečna, pak je to dvojnásobné požehnání. Nikdo a nic nestojí v cestě bujaré zábavě. A nikdo netuší, že prázdná kuchyně se právě stává dějištěm dramatu, které nemůže dobře skončit. Ti dva lidé, slečna Julie a lokaj Jean, které svedla svatojánská noc k nebezpečné milostné hře, si to uvědomují. Ale nemohou a nechtějí už zpátky... Slečna Julie, text starý téměř 150 let, k jehož napsání prý Strindberga inspirovala zpráva z černé kroniky, se dočkala řady filmových i televizních zpracování. (Jen v České televizi byla za dobu jejího trvání inscenována již několikrát - naposledy loni režisérem Jiřím Krejčíkem.) První z nich, ještě černobílé a němé, je datováno již rokem 1912. Mimořádně zajímavá verze vznikla v roce 1972 v Británii, kdy se role Julie ujala jedna z nejlepších britských hereček Helen Mirrenová (dnes ji můžeme vídat jako šéfinspektorku Jane Tennisonovou v cyklu Hlavní podezřelý). Režisér Mike Figgis svěřil titulní roli Saffron Burrowsové (na obrazovce ČT jsme ji nedávno viděli např. ve filmu Enigma), ideálního představitele lokaje Jeana pak našel v Peteru Mullanovi (např. Jmenuji se Joe).

    Žánry:Drama
    4
  • Bouřlivé pondělí
    Bouřlivé pondělí (1988)
    Film

    Brendan přijíždí do Newcastleu jako nezkušený mladík, ale díky své drzosti rychle sežene práci údržbáře v podniku jednoho z místních kápů, Finneyho. Je to napjatá doba a tak se Brendan rychle vypracuje na důležitější posty a začne být pro svého šéfa doslova nepostradatelný. Všechno se zkomplikuje ve chvíli, kdy do města dorazí i Finneyho největší konkurent, Cosmo. Brendan se totiž zamiluje do jedné z jeho holek a odmítá si připustit, že by tenhle vztah mohl být cestou do pekel. Snímek Mikea Figgise z roku 1988 je poctou žánru noir a může se pochlubit především hvězdným obsazením, které zahrnuje Seana Beana, Tommy Lee Jonese nebo Melanii Griffith.

    60%

    Brendan přijíždí do Newcastleu jako nezkušený mladík, ale díky své drzosti rychle sežene práci údržbáře v podniku jednoho z místních kápů, Finneyho. Je to napjatá doba a tak se Brendan rychle vypracuje na důležitější posty a začne být pro svého šéfa doslova nepostradatelný. Všechno se zkomplikuje ve chvíli, kdy do města dorazí i Finneyho největší konkurent, Cosmo. Brendan se totiž zamiluje do jedné z jeho holek a odmítá si připustit, že by tenhle vztah mohl být cestou do pekel. Snímek Mikea Figgise z roku 1988 je poctou žánru noir a může se pochlubit především hvězdným obsazením, které zahrnuje Seana Beana, Tommy Lee Jonese nebo Melanii Griffith.

    5
  • Mr. Jones
    Mr. Jones (1993)
    Film
    • iTunes
    Nechá se najmout na stavbu domu a způsobí všeobecné pozdvižení tím, že se přiblíží až k okraji střechy - a chce létat. Jeho chování je pro ostatní dostatečným důvodem, aby ho umístili do psychiatrické léčebny. Diagnóza: jedná se o pětatřicetiletého muže, který trpí paranoidní schizofrenií a jedinou informací, kterou je lékařům schopen sdělit, je jeho jméno - Jones. Muž se rychle vzpamatuje, je propuštěn a znovu odchází do ulic. Netrvá ale dlouho a vzbudí znovu pohoršení - tentokrát na koncertě vážné hudby. Ocitá se znovu v ústavu, v péči půvabné doktorky Libbie. Proměnlivý vztah těchto dvou osobností ústí k lidskému sblížení. Jones je ochoten podstoupit léčbu a důvěřovat své lékařce. Až na některé okamžiky se jeví naprosto normální a možná právě proto poruší Libbie všechna profesionální pravidla a sblíží se s Jonesem i fyzicky. Pak už události dostávají rychlý spád. Jones je převezen jinam, propuštěn jako vyléčený a Libbie podává výpověď. Je přesvědčena o tom, že selhala a že Jones není zdaleka zdráv. Hledá ho - a najde na okraji střechy, z níž se chce vznést.
    Žánry:DramaRomantický
    59%
    Nechá se najmout na stavbu domu a způsobí všeobecné pozdvižení tím, že se přiblíží až k okraji střechy - a chce létat. Jeho chování je pro ostatní dostatečným důvodem, aby ho umístili do psychiatrické léčebny. Diagnóza: jedná se o pětatřicetiletého muže, který trpí paranoidní schizofrenií a jedinou informací, kterou je lékařům schopen sdělit, je jeho jméno - Jones. Muž se rychle vzpamatuje, je propuštěn a znovu odchází do ulic. Netrvá ale dlouho a vzbudí znovu pohoršení - tentokrát na koncertě vážné hudby. Ocitá se znovu v ústavu, v péči půvabné doktorky Libbie. Proměnlivý vztah těchto dvou osobností ústí k lidskému sblížení. Jones je ochoten podstoupit léčbu a důvěřovat své lékařce. Až na některé okamžiky se jeví naprosto normální a možná právě proto poruší Libbie všechna profesionální pravidla a sblíží se s Jonesem i fyzicky. Pak už události dostávají rychlý spád. Jones je převezen jinam, propuštěn jako vyléčený a Libbie podává výpověď. Je přesvědčena o tom, že selhala a že Jones není zdaleka zdráv. Hledá ho - a najde na okraji střechy, z níž se chce vznést.
    Žánry:DramaRomantický
    6
  • Dalších deset minut II.
    Dalších deset minut II. (2002)
    Film
    Ambiciózny medzinárodný filmársky projekt spojil pätnásť režisérov svetového formátu. Každý z nich nakrútil filmovú poviedku s jednotnou a voľne poňatou témou času. Vznikli tak dva celovečerné filmy ktoré nesú názvy Trúbka a Čelo. Segment Spikea Leeho sa s režisérovým príznačným politickým radikalizmom volá We Wuz Robbed (Okradli nás) a zachytáva udalosti prehry Al Gorea v amerických prezidentských voľbách s Georgeom Bushom. Werner Herzog nakrútil dokument o prírodnom národe v amazonskej džungli, ktorý od objavenia bielymi ľuďmi čelí vymretiu na civilizačné choroby. Jim Jarmush v štýlovo čistej poviedke zachytil desaťminútovú pauzu filmovej herečky počas náročného nakrúcania. Wim Wenders zobrazil halucinácie človeka pod vplyvom LSD. Claire Denisová zachytila dialóg francúzskeho filozofa a jeho študenta, v ktorom diskutujú o probléme inakosti. Jean-Luc Godard zostrihom svojich filmov opäť potvrdil sám sebe, že je najväčším filmovým režisérom všetkých čias. Jiří Menzel vyrobil z archívne ho materiálu portrét herca Rudolfa Hrušinského od mladosti až po smrť.
    57%
    Ambiciózny medzinárodný filmársky projekt spojil pätnásť režisérov svetového formátu. Každý z nich nakrútil filmovú poviedku s jednotnou a voľne poňatou témou času. Vznikli tak dva celovečerné filmy ktoré nesú názvy Trúbka a Čelo. Segment Spikea Leeho sa s režisérovým príznačným politickým radikalizmom volá We Wuz Robbed (Okradli nás) a zachytáva udalosti prehry Al Gorea v amerických prezidentských voľbách s Georgeom Bushom. Werner Herzog nakrútil dokument o prírodnom národe v amazonskej džungli, ktorý od objavenia bielymi ľuďmi čelí vymretiu na civilizačné choroby. Jim Jarmush v štýlovo čistej poviedke zachytil desaťminútovú pauzu filmovej herečky počas náročného nakrúcania. Wim Wenders zobrazil halucinácie človeka pod vplyvom LSD. Claire Denisová zachytila dialóg francúzskeho filozofa a jeho študenta, v ktorom diskutujú o probléme inakosti. Jean-Luc Godard zostrihom svojich filmov opäť potvrdil sám sebe, že je najväčším filmovým režisérom všetkých čias. Jiří Menzel vyrobil z archívne ho materiálu portrét herca Rudolfa Hrušinského od mladosti až po smrť.
    7
  • Časový kód
    Časový kód (2000)
    Film
    • iTunes

    Černá komedie odehrávající se v současném Los Angeles nám dovolí nahlédnout do soukromí čtyř lidí. Režisér Mike Figgis, který se rozhodl porušit tradiční představy o výstavbě filmového díla, natočil TIME CODE za pomoci čtyř ručních digitálních kamer, navíc v jediném záběru bez použití střihu. Na plátně se současně odehrávají čtyři příběhy. Každá z postav obývá jednu ze čtyř částí plátna, takže se divák může rozhodnout, zda chce sledovat opravdu mizerný den filmového producenta, představovaného Stellanem SkarsgĆrdem, nebo osudy jeho ženy (Saffron Burrows), která se s ním chce dát rozvést, či začínající herečku (Salma Hayek), jež touží po velké roli. Čtvrtou postavou je rozzlobená žena (Jeanne Tripplehorn), jejíž žárlivost změní osudy všech hrdinů filmu. Čtyři příběhy se tak po chvíli začínají proplétat, postavy se přesouvají ze své části plátna do jiné a pouze zvuková stopa pomáhá divákovi v orientaci a poskytuje mu vodítko, na kterou část obrazu se má v daný okamžik zaměřit.

    57%

    Černá komedie odehrávající se v současném Los Angeles nám dovolí nahlédnout do soukromí čtyř lidí. Režisér Mike Figgis, který se rozhodl porušit tradiční představy o výstavbě filmového díla, natočil TIME CODE za pomoci čtyř ručních digitálních kamer, navíc v jediném záběru bez použití střihu. Na plátně se současně odehrávají čtyři příběhy. Každá z postav obývá jednu ze čtyř částí plátna, takže se divák může rozhodnout, zda chce sledovat opravdu mizerný den filmového producenta, představovaného Stellanem SkarsgĆrdem, nebo osudy jeho ženy (Saffron Burrows), která se s ním chce dát rozvést, či začínající herečku (Salma Hayek), jež touží po velké roli. Čtvrtou postavou je rozzlobená žena (Jeanne Tripplehorn), jejíž žárlivost změní osudy všech hrdinů filmu. Čtyři příběhy se tak po chvíli začínají proplétat, postavy se přesouvají ze své části plátna do jiné a pouze zvuková stopa pomáhá divákovi v orientaci a poskytuje mu vodítko, na kterou část obrazu se má v daný okamžik zaměřit.

    8
  • 9
  • 10
  • Láska na jednu noc
    Láska na jednu noc (1997)
    FilmRole: hotelový úředník

    Bola to iba jedna noc a tá zmenila všetko. Obchodný riaditeľ z Los Angeles Max prichádza do New Yorku navštíviť svojho priateľa Charlieho. A aj keď umelecky cítiacemu Charliemu stále spríjemňuje život tvorba, nevie sa celkom preniesť cez krutú realitu, ktorou je diagnostikovanie ochorenia AIDS. Keď však Max stretáva sympatickú Karen, akékoľvek nepríjemné myšlienky sú zabudnuté. Iskry len tak lietajú a keď sa neskôr opäť stretnú večer na koncerte, prežijú spolu vášnivú noc. Keď sa Max vráti k svojej rodine a žene Mimi do Los Angeles, všetko sa vracia do starých koľají. Po roku však Max opäť odchádza navštíviť Charlieho, ktorý zomiera, do New Yorku. Tam opäť stretáva aj Karen...

    Žánry:DramaRomantický
    55%

    Bola to iba jedna noc a tá zmenila všetko. Obchodný riaditeľ z Los Angeles Max prichádza do New Yorku navštíviť svojho priateľa Charlieho. A aj keď umelecky cítiacemu Charliemu stále spríjemňuje život tvorba, nevie sa celkom preniesť cez krutú realitu, ktorou je diagnostikovanie ochorenia AIDS. Keď však Max stretáva sympatickú Karen, akékoľvek nepríjemné myšlienky sú zabudnuté. Iskry len tak lietajú a keď sa neskôr opäť stretnú večer na koncerte, prežijú spolu vášnivú noc. Keď sa Max vráti k svojej rodine a žene Mimi do Los Angeles, všetko sa vracia do starých koľají. Po roku však Max opäť odchádza navštíviť Charlieho, ktorý zomiera, do New Yorku. Tam opäť stretáva aj Karen...

    Žánry:DramaRomantický
    11
  • MY 2
    MY 2 (2014)
    Film
    Ema utíká od rodiny, opouští manžela, touží po změně. Ukryje se na místě, kde jí nikdo nebude hledat – u svého kadeřníka, homosexuála Tonyho, kterého sama zná jen málo. Zpočátku dva cizí lidé, spojení hysterickým pokusem uniknout z pasti rodinných vztahů, se postupně sbližují a pomáhají jeden druhému překonat vnitřní i vnější překážky svých životů. Jejich osvobozující přátelství se postupně mění v téměř milostný vztah, který sice nemůže dojít fyzického naplnění, přesto je intenzivní. Osvobození se tak velmi snadno může změnit v nové pouto, nový pokus o útěk, nové hledání. Milostný příběh ztracené dívky, gay kadeřníka a jejich snahy uniknout pasti vlastní touhy někomu patřit. Lovestory pro 21. století. (České filmové centrum)
    Žánry:Romantický
    54%
    Ema utíká od rodiny, opouští manžela, touží po změně. Ukryje se na místě, kde jí nikdo nebude hledat – u svého kadeřníka, homosexuála Tonyho, kterého sama zná jen málo. Zpočátku dva cizí lidé, spojení hysterickým pokusem uniknout z pasti rodinných vztahů, se postupně sbližují a pomáhají jeden druhému překonat vnitřní i vnější překážky svých životů. Jejich osvobozující přátelství se postupně mění v téměř milostný vztah, který sice nemůže dojít fyzického naplnění, přesto je intenzivní. Osvobození se tak velmi snadno může změnit v nové pouto, nový pokus o útěk, nové hledání. Milostný příběh ztracené dívky, gay kadeřníka a jejich snahy uniknout pasti vlastní touhy někomu patřit. Lovestory pro 21. století. (České filmové centrum)
    Žánry:Romantický
    12
  • Cold Creek Manor
    Cold Creek Manor (2003)
    Film
    • Disney+
    53%
    13
  • 14
  • Ztráta sexuální nevinnosti
    Ztráta sexuální nevinnosti (1999)
    Film
    Nezávislý strukturovaný snímek vypráví příběh filmového režiséra Nica (Julian Sands). Retrospektivně se zaobírá jeho dětstvím i dospíváním, kdy měl jako šestnáctiletý (Jonathan Rhys Meyers) poměr s dívkou, jejíž otec umíral, později se zapletl do brutální vraždy mladé Italky a nakonec si našel maskování ve sňatku s frigidní ženou. Souběžně s jeho osudem sledujeme příběh Adama a Evy, jejichž epizody jsou paralelami k Nicovu životu a ukazují, že lidská nevinnost - nejen ta sexuální - už pomalu přestává existovat.
    Žánry:DramaNezávislý
    45%
    Nezávislý strukturovaný snímek vypráví příběh filmového režiséra Nica (Julian Sands). Retrospektivně se zaobírá jeho dětstvím i dospíváním, kdy měl jako šestnáctiletý (Jonathan Rhys Meyers) poměr s dívkou, jejíž otec umíral, později se zapletl do brutální vraždy mladé Italky a nakonec si našel maskování ve sňatku s frigidní ženou. Souběžně s jeho osudem sledujeme příběh Adama a Evy, jejichž epizody jsou paralelami k Nicovu životu a ukazují, že lidská nevinnost - nejen ta sexuální - už pomalu přestává existovat.
    Žánry:DramaNezávislý
    15
  • 16