Michael Nyman: Nejlepší filmy
a seriály

7.2

Michael Nyman: Filmy a seriály

  • Gattaca
    Gattaca (1997)
    FilmRole: hudba
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    • +1
    Děj se odehrává v daleké a mrazivé budoucnosti. Vincent Freeman patří mezi špičku v geneticky selektované společnosti, která přetváří jedince úpravami v laboratořích na dokonalé lidi. Jeho snem je stát se astronautem. Aby zvýšil své šance, pořídí si na černém trhu ještě lepší přípravky, které zdokonalí jeho tělo. Ale ve světě, kde je na denním pořádku konfrontace osobní identity analyzováním krve, kůže vnitřností a vlasů Freeman musí riskovat, že bude kdykoli přistižen a přísně potrestán. Jeho sen o cestě do vesmíru je však velmi silný.
    81%
    Děj se odehrává v daleké a mrazivé budoucnosti. Vincent Freeman patří mezi špičku v geneticky selektované společnosti, která přetváří jedince úpravami v laboratořích na dokonalé lidi. Jeho snem je stát se astronautem. Aby zvýšil své šance, pořídí si na černém trhu ještě lepší přípravky, které zdokonalí jeho tělo. Ale ve světě, kde je na denním pořádku konfrontace osobní identity analyzováním krve, kůže vnitřností a vlasů Freeman musí riskovat, že bude kdykoli přistižen a přísně potrestán. Jeho sen o cestě do vesmíru je však velmi silný.
    1
  • Piano
    Piano (1993)
    Film

    Vášeň je síla, vůči které jsme bezmocní. Nostalgická romance o lásce, která vzplála v drsném prostředí novozélandské pustiny. Do nehostinného prostředí bělošských osadníků přijíždí z Anglie za novým mužem němá Ada s nemanželskou dcerkou Florou. Přiváží s sebou milovaný klavír, bez nějž nemůže existovat. Zvláštní, uzavřená a oduševnělá žena se s obchodnickým manželem Stewartem neshodne. Postupně však podléhá jemnému nátlaku jiného muže, který odkoupil od Stewarta její nástroj. Posedle zamilovaný Baines jí postupně piano odprodává, a ona za to platí narůstající povolností. Ta je však stále méně vynucována; později má naplněný milostný vztah za následek prudkou reakci oklamaného manžela. Příroda je vůči bílým osadníkům krajně nepřátelská: neustále prší a všude je spousta bahna. Moře je stále bouřlivé, husté stromy a křoviska jsou jen obtížně prostupná. Vztahy mezi jednotlivými postavami jsou nejednoznačné a jejich charaktery jsou obtížně dešifrovatelné.

    77%

    Vášeň je síla, vůči které jsme bezmocní. Nostalgická romance o lásce, která vzplála v drsném prostředí novozélandské pustiny. Do nehostinného prostředí bělošských osadníků přijíždí z Anglie za novým mužem němá Ada s nemanželskou dcerkou Florou. Přiváží s sebou milovaný klavír, bez nějž nemůže existovat. Zvláštní, uzavřená a oduševnělá žena se s obchodnickým manželem Stewartem neshodne. Postupně však podléhá jemnému nátlaku jiného muže, který odkoupil od Stewarta její nástroj. Posedle zamilovaný Baines jí postupně piano odprodává, a ona za to platí narůstající povolností. Ta je však stále méně vynucována; později má naplněný milostný vztah za následek prudkou reakci oklamaného manžela. Příroda je vůči bílým osadníkům krajně nepřátelská: neustále prší a všude je spousta bahna. Moře je stále bouřlivé, husté stromy a křoviska jsou jen obtížně prostupná. Vztahy mezi jednotlivými postavami jsou nejednoznačné a jejich charaktery jsou obtížně dešifrovatelné.

    2
  • Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec
    Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec (1989)
    Film
    Film Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec je provokativní a vizuálně podmanivé drama režiséra Petera Greenawaye. Příběh se odehrává v luxusní restauraci, kterou vlastní brutální a vulgární gangster Albert Spica (Michael Gambon). Jeho manželka Georgina (Helen Mirren) je krásná, ale nešťastná žena, která trpí pod jeho tyranií. V této dekadentní atmosféře se Georgina zamiluje do jemného a intelektuálního zákazníka restaurace, Michaela (Alan Howard). Začnou tajný milostný poměr, který se odehrává přímo pod nosem jejího násilnického manžela.
    75%
    Film Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec je provokativní a vizuálně podmanivé drama režiséra Petera Greenawaye. Příběh se odehrává v luxusní restauraci, kterou vlastní brutální a vulgární gangster Albert Spica (Michael Gambon). Jeho manželka Georgina (Helen Mirren) je krásná, ale nešťastná žena, která trpí pod jeho tyranií. V této dekadentní atmosféře se Georgina zamiluje do jemného a intelektuálního zákazníka restaurace, Michaela (Alan Howard). Začnou tajný milostný poměr, který se odehrává přímo pod nosem jejího násilnického manžela.
    3
  • 4
  • Monsieur Hire
    Monsieur Hire (1989)
    Film
    73%
    5
  • Fallové
    Fallové (1980)
    Film

    The Falls, Fallové, to jsou jména na stránce vytržené z telefonního seznamu, která se proměňují ve tváře, osudy, příběhy. Snímek poté představuje skládačku 92 portrétů osob, jejichž příjmení začínají právě na ''Fall...''. Režisér si v této mozaice pohrává s různými tvůrčími postupy, s rozličnými osudy. Kompiluje, extrahuje, odkazuje na svá vlastní díla minulá i plánovaná a na tvorbu jiných tvůrců - ovšem jen v náznacích nebo zašifrovaně.

    Žánry:DramaKomedieSci-fi
    73%

    The Falls, Fallové, to jsou jména na stránce vytržené z telefonního seznamu, která se proměňují ve tváře, osudy, příběhy. Snímek poté představuje skládačku 92 portrétů osob, jejichž příjmení začínají právě na ''Fall...''. Režisér si v této mozaice pohrává s různými tvůrčími postupy, s rozličnými osudy. Kompiluje, extrahuje, odkazuje na svá vlastní díla minulá i plánovaná a na tvorbu jiných tvůrců - ovšem jen v náznacích nebo zašifrovaně.

    Žánry:DramaKomedieSci-fi
    6
  • Umělcova smlouva
    Umělcova smlouva (1982)
    Film

    Umělcova smlouva je první typicky greenawayovský celovečerní film, prostřednictvím kterého definoval tento solitérní tvůrce základní prvky své estetiky. V jednom z rozhovorů uvedl, že jeho filmy jsou z 90 % postaveny na výtvarných obrazech. Umělcova smlouva je první manifestací tohoto faktu, neboť výtvarné obrazy zde nevystupují pouze jako zarámované objekty či dekorace, ale vstupují v zásadní roli do dějové a výrazové struktury celého díla.
    Zápletka filmu je jednoduchá - arogantní malíř Neville po dlouhém naléhání souhlasí s vytvořením 12 kreseb jedné anglické usedlosti pod podmínkou, že dostane absolutní uměleckou svobodu a že mu bude paní Herbertová, majitelka nemovitosti, kdykoliv po vůli. Plyne den za dnem, Neville maluje a miluje a pan Herbert (odjel do Southamptonu) se nevrací a nevrací… Motiv svědectví o násilném činu ikonograficky zakódovaném do výtvarného obrazu se objevuje i v dalších Greenawayových dílech (Rembrandtova Noční hlídka/ Nightwatching, 2007), ale v lecčems může připomenout slavnou Antonioniho Zvětšeninu (Blow-Up, 1966).
    Ve snímku, který byl původně dlouhý tři hodiny (jen úvodní sekvence trvala 30 minut), je však klíčový především jeho styl. Greenawayovi se podařilo vytvořit unikátní obraz barokní zhýralosti, který je postaven na záměrně zjednodušené divadelní stylizaci, subverzivních motivech, kongeniální hudbě Michaela Nymana (čerpající především z anglického barokního klasika Henryho Purcella) a na principech kopírujících malířskou estetiku. Režisér kopíruje kompozice svých záběrů na základě kompozic (fiktivního) malíře Nevilla, který se v duchu perspektivy a renezanční tradice snaží centralizovat každou svoji kresbu a jehož základním cílem je vnutit kresleným objektům a prostorovým plánům pevný řád. Tento řád se mu však postupně rozpadá, v již hotových kompozicích se objevují nové tajemné objekty, tajemné postavy a důkazy o vraždě.
    Umělcova smlouva je první zastávkou na Greenawayově autorské cestě analyzující vztah výtvarného umění a filmu, jejich společné rysy a především jejich rozdílnost a spolehlivě rozpracovává témata, která se později objevují v celé režisérově filmografii (i přednáškové činnosti).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    72%

    Umělcova smlouva je první typicky greenawayovský celovečerní film, prostřednictvím kterého definoval tento solitérní tvůrce základní prvky své estetiky. V jednom z rozhovorů uvedl, že jeho filmy jsou z 90 % postaveny na výtvarných obrazech. Umělcova smlouva je první manifestací tohoto faktu, neboť výtvarné obrazy zde nevystupují pouze jako zarámované objekty či dekorace, ale vstupují v zásadní roli do dějové a výrazové struktury celého díla.
    Zápletka filmu je jednoduchá - arogantní malíř Neville po dlouhém naléhání souhlasí s vytvořením 12 kreseb jedné anglické usedlosti pod podmínkou, že dostane absolutní uměleckou svobodu a že mu bude paní Herbertová, majitelka nemovitosti, kdykoliv po vůli. Plyne den za dnem, Neville maluje a miluje a pan Herbert (odjel do Southamptonu) se nevrací a nevrací… Motiv svědectví o násilném činu ikonograficky zakódovaném do výtvarného obrazu se objevuje i v dalších Greenawayových dílech (Rembrandtova Noční hlídka/ Nightwatching, 2007), ale v lecčems může připomenout slavnou Antonioniho Zvětšeninu (Blow-Up, 1966).
    Ve snímku, který byl původně dlouhý tři hodiny (jen úvodní sekvence trvala 30 minut), je však klíčový především jeho styl. Greenawayovi se podařilo vytvořit unikátní obraz barokní zhýralosti, který je postaven na záměrně zjednodušené divadelní stylizaci, subverzivních motivech, kongeniální hudbě Michaela Nymana (čerpající především z anglického barokního klasika Henryho Purcella) a na principech kopírujících malířskou estetiku. Režisér kopíruje kompozice svých záběrů na základě kompozic (fiktivního) malíře Nevilla, který se v duchu perspektivy a renezanční tradice snaží centralizovat každou svoji kresbu a jehož základním cílem je vnutit kresleným objektům a prostorovým plánům pevný řád. Tento řád se mu však postupně rozpadá, v již hotových kompozicích se objevují nové tajemné objekty, tajemné postavy a důkazy o vraždě.
    Umělcova smlouva je první zastávkou na Greenawayově autorské cestě analyzující vztah výtvarného umění a filmu, jejich společné rysy a především jejich rozdílnost a spolehlivě rozpracovává témata, která se později objevují v celé režisérově filmografii (i přednáškové činnosti).

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    7
  • Zet a dvě nuly
    Zet a dvě nuly (1985)
    Film

    Na počátku Greenawayova dalšího cizelérského díla stojí tragická nehoda labuti a automobilu: „Labuť? Jaký druh labuti? Léda? Kdo je Léda? To je ta zraněná žena? Kdo že to s ní dělal? Jupiter?" Monolog pracovnice ambulance reagující na telefonát o nehodě umně ilustruje svět tohoto filmu, který je (jak je režisérovým dobrým zvykem) doslova přeplněný odkazy na výtvarné umění a další umělecké druhy. Autonehoda vytváří zápletku celého díla - bývalá siamská dvojčata Oliver a Oswald během ní přijdou o manželky a začínají se postupně osudově sbližovat s démonickou femme fatale Albou (která shodou okolnosti řídila osudové auto a při nehodě přišla o nohu).
    Letmá skica děje tohoto snímku může působit poněkud absurdně - Zet a dvě nuly ovšem zdaleka není film s jasně strukturovaným a přehledným dějem, daleko spíš se jedná o sled jednotlivých obrazů, hovořící svojí výjimečnou vizualitou, kontrolovanou bizarností a specifickým humorem. Smrtelná autonehoda je základní zápletkou filmu, ve kterém je právě smrt ústředním tématem - oba hrdinové jsou od okamžiku nehody nekontrolovatelně přitahování mysteriem smrti a rozkladu a svoji touhu po pochopení těchto odvěkých principů vtělují do různorodých experimentů (za jak dlouho se rozloží aligátor?). Greenaway oběma hrdinům asistuje v pozici režiséra-demiurga, který díky filmovým prostředkům (zrychlené záběry) pracuje rychleji než všichni červi a bakterie světa…
    Se smrtí a experimenty s rozkladem se pojí četné zvířecí motivy - zvířata se ve filmu objevují v různých souvislostech a velikostech (od bakterie po slona), Greenaway často využívá záběry ze zoologických dokumentů a celé jeho dílo pak působí jako vrcholně stylizovaný National Geographic, ve kterém se lidé chovají (například sexuálně) jako zvířata. To vše se odehrává ve specifickém prostoru zoo, která synekdochicky představuje celý svět. Na zoo vtipně odkazuje i název filmu, femme fatale Alba je Z a Oliver s Owaldem jsou dvě nuly (nebo dvě „O") propojující se s Albou do názvu filmu (nebo do zkratky zoologické zahrady).
    Z výtvarných odkazů je nejzřetelnější inspirace Vermeerem, jehož díla jsou citována nejen explicitně ve formě tableaux vivants, ale také jako předobrazy precizní obrazové kompozice celého filmu.

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    Žánry:DramaKomedie
    72%

    Na počátku Greenawayova dalšího cizelérského díla stojí tragická nehoda labuti a automobilu: „Labuť? Jaký druh labuti? Léda? Kdo je Léda? To je ta zraněná žena? Kdo že to s ní dělal? Jupiter?" Monolog pracovnice ambulance reagující na telefonát o nehodě umně ilustruje svět tohoto filmu, který je (jak je režisérovým dobrým zvykem) doslova přeplněný odkazy na výtvarné umění a další umělecké druhy. Autonehoda vytváří zápletku celého díla - bývalá siamská dvojčata Oliver a Oswald během ní přijdou o manželky a začínají se postupně osudově sbližovat s démonickou femme fatale Albou (která shodou okolnosti řídila osudové auto a při nehodě přišla o nohu).
    Letmá skica děje tohoto snímku může působit poněkud absurdně - Zet a dvě nuly ovšem zdaleka není film s jasně strukturovaným a přehledným dějem, daleko spíš se jedná o sled jednotlivých obrazů, hovořící svojí výjimečnou vizualitou, kontrolovanou bizarností a specifickým humorem. Smrtelná autonehoda je základní zápletkou filmu, ve kterém je právě smrt ústředním tématem - oba hrdinové jsou od okamžiku nehody nekontrolovatelně přitahování mysteriem smrti a rozkladu a svoji touhu po pochopení těchto odvěkých principů vtělují do různorodých experimentů (za jak dlouho se rozloží aligátor?). Greenaway oběma hrdinům asistuje v pozici režiséra-demiurga, který díky filmovým prostředkům (zrychlené záběry) pracuje rychleji než všichni červi a bakterie světa…
    Se smrtí a experimenty s rozkladem se pojí četné zvířecí motivy - zvířata se ve filmu objevují v různých souvislostech a velikostech (od bakterie po slona), Greenaway často využívá záběry ze zoologických dokumentů a celé jeho dílo pak působí jako vrcholně stylizovaný National Geographic, ve kterém se lidé chovají (například sexuálně) jako zvířata. To vše se odehrává ve specifickém prostoru zoo, která synekdochicky představuje celý svět. Na zoo vtipně odkazuje i název filmu, femme fatale Alba je Z a Oliver s Owaldem jsou dvě nuly (nebo dvě „O") propojující se s Albou do názvu filmu (nebo do zkratky zoologické zahrady).
    Z výtvarných odkazů je nejzřetelnější inspirace Vermeerem, jehož díla jsou citována nejen explicitně ve formě tableaux vivants, ale také jako předobrazy precizní obrazové kompozice celého filmu.

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    Žánry:DramaKomedie
    8
  • Dravci
    Dravci (1999)
    Film
    Jedno přísloví říká: "Jez proto, abys žil. Nežij proto, abys jedl." Jenže starý indiánský mýtus Weendigo zase vypráví o tom, že ten, kdo požije maso svého nepřítele, získá jeho sílu a duši. Má to ovšem háček - každý, kdo to udělá, dostane i neukojitelný hlad po další lidské potravě, změní se v dravce a tomuto neblahému osudu může uniknout pouze vlastní obětí. Americko-britský film Dravci, který je kombinací kanibalského a upírského hororu, se odehrává v polovině 19. století na zapomenuté pevnosti v kalifornském pohoří Sierra Nevada. Právě sem je na zimu převelen kapitán John Boyd, vyznamenaný za hrdinství v mexicko-americké válce. Jenže jak už to při válečných konfliktech bývá, všechno se ve skutečnosti odehrálo trochu jinak. V bohem zapomenutém místě však Boyda čeká nejtěžší bitva jeho života - střet s kanibalem Colqhounem, který pronikne do pevnosti a vláká její posádku do pasti.
    71%
    Jedno přísloví říká: "Jez proto, abys žil. Nežij proto, abys jedl." Jenže starý indiánský mýtus Weendigo zase vypráví o tom, že ten, kdo požije maso svého nepřítele, získá jeho sílu a duši. Má to ovšem háček - každý, kdo to udělá, dostane i neukojitelný hlad po další lidské potravě, změní se v dravce a tomuto neblahému osudu může uniknout pouze vlastní obětí. Americko-britský film Dravci, který je kombinací kanibalského a upírského hororu, se odehrává v polovině 19. století na zapomenuté pevnosti v kalifornském pohoří Sierra Nevada. Právě sem je na zimu převelen kapitán John Boyd, vyznamenaný za hrdinství v mexicko-americké válce. Jenže jak už to při válečných konfliktech bývá, všechno se ve skutečnosti odehrálo trochu jinak. V bohem zapomenutém místě však Boyda čeká nejtěžší bitva jeho života - střet s kanibalem Colqhounem, který pronikne do pevnosti a vláká její posádku do pasti.
    9
  • Prosperovy knihy
    Prosperovy knihy (1991)
    Film
    Děj je sledován přímo z postavy Prospera, který přežívá se svou dcerou na pustém ostrově. S sebou má dohromady čtyřiadvacet knih od svého dvořana Gonzala. Zde Prospero vystupuje jako bůh a díky těmto kouzelným knihám ve kterých se nacházejí odhalení potřeb a života člověka dokáže vytvořit kouzelnou říši a ovládnout všechny nadpřirozené bytosti.
    Žánry:DramaFantasy
    70%
    Děj je sledován přímo z postavy Prospera, který přežívá se svou dcerou na pustém ostrově. S sebou má dohromady čtyřiadvacet knih od svého dvořana Gonzala. Zde Prospero vystupuje jako bůh a díky těmto kouzelným knihám ve kterých se nacházejí odhalení potřeb a života člověka dokáže vytvořit kouzelnou říši a ovládnout všechny nadpřirozené bytosti.
    Žánry:DramaFantasy
    10
  • Jestem
    Jestem (2005)
    Film

    Známá polská režisérka Dorota Kędzierzawská rozvíjí v tomto silném dramatu jitřivý příběh malého provinilce, který po útěku z dětského domova vede drsný život v jednom malém městě. Nikdo nezná jméno tohoto jedenáctiletého chlapce (Piotr Jagielski), ale někteří mu říkají Kundel (vořech). Kundel přeskočil plot kolem nehostinného ústavu, kde byl internován, a vrátil se do svého domovského města. Ačkoliv je ještě malý, hovory s jeho často opilou matkou (Edyta Jungowská) mívají vážná témata. Poté, co se s ní marně snaží sžít, uteče a najde si přístřeší v opuštěném hausbótu. Nedaleko ve velkém domě bydlí zámožná rodina a jejich dcera Kuleczka, která má už v devíti letech jisté problémy s pitím, začne brzy za Kundelem docházet. Váhavě se rodí první láska. Režisérka přistupuje k materii svého filmu s úsilím o výtvarnou stylizaci, a tak příběh nabývá podoby současné pohádky, jež potenciálně obsahuje úvahu o osudovosti.

    Žánry:DramaDětský
    70%

    Známá polská režisérka Dorota Kędzierzawská rozvíjí v tomto silném dramatu jitřivý příběh malého provinilce, který po útěku z dětského domova vede drsný život v jednom malém městě. Nikdo nezná jméno tohoto jedenáctiletého chlapce (Piotr Jagielski), ale někteří mu říkají Kundel (vořech). Kundel přeskočil plot kolem nehostinného ústavu, kde byl internován, a vrátil se do svého domovského města. Ačkoliv je ještě malý, hovory s jeho často opilou matkou (Edyta Jungowská) mívají vážná témata. Poté, co se s ní marně snaží sžít, uteče a najde si přístřeší v opuštěném hausbótu. Nedaleko ve velkém domě bydlí zámožná rodina a jejich dcera Kuleczka, která má už v devíti letech jisté problémy s pitím, začne brzy za Kundelem docházet. Váhavě se rodí první láska. Režisérka přistupuje k materii svého filmu s úsilím o výtvarnou stylizaci, a tak příběh nabývá podoby současné pohádky, jež potenciálně obsahuje úvahu o osudovosti.

    Žánry:DramaDětský
    11
  • Synův pokoj
    Synův pokoj (2001)
    FilmRole: skladba Water Dances z alba Making a Splash
    Ve svém filmu z roku 2001 se italský režisér Nanni Moretti odchýlil od politicky motivovaných námětů a zpracoval místo toho komorní psychologické téma: prosperující psychiatr, který dosud žil příkladným životem, musí řešit bolestné trauma ze smrti jediného syna. Ztrácí pacienty a v krizi se náhle ocitá i jeho vztah k manželce a dceři. Silný a auntentický příběh byl oceněn Zlatou palmou na MFF v Cannes.
    Žánry:Drama
    68%
    Ve svém filmu z roku 2001 se italský režisér Nanni Moretti odchýlil od politicky motivovaných námětů a zpracoval místo toho komorní psychologické téma: prosperující psychiatr, který dosud žil příkladným životem, musí řešit bolestné trauma ze smrti jediného syna. Ztrácí pacienty a v krizi se náhle ocitá i jeho vztah k manželce a dceři. Silný a auntentický příběh byl oceněn Zlatou palmou na MFF v Cannes.
    Žánry:Drama
    12
  • Tristram Shandy
    Tristram Shandy (2005)
    Film

    Inspirací tohoto neortodoxního filmového díla je román Život a názory blahorodého pana Tristrama Shandyho, který napsal britský pastor Laurence Sterne v letech 1759–1767. Rozsáhlý román, patřící k anglickým literárním skvostům, byl považován za nezfilmovatelný, ale Winterbottom jej přetvořil v pozoruhodně invenční podívanou. Když Tristram Shandy začíná vyprávět svůj životní příběh, ocitáme se v 18. století. V dramatickém okamžiku hrdinova zrození však zjistíme, že jsme přítomni natáčení filmu. Za hereckým představitelem Shandyho Stevem Cooganem přijíždí jeho žena se šestiměsíčním dítětem, pronásleduje ho novinář, objeví se i jeho agent... „V knižní předloze je procesu psaní věnováno tolik prostoru, že jediný způsob, jak jej reflektovat, byl tento,“ říká režisér, který ve svém filmu složil poklonu i svému oblíbenému režisérovi R. W. Fassbinderovi.

    68%

    Inspirací tohoto neortodoxního filmového díla je román Život a názory blahorodého pana Tristrama Shandyho, který napsal britský pastor Laurence Sterne v letech 1759–1767. Rozsáhlý román, patřící k anglickým literárním skvostům, byl považován za nezfilmovatelný, ale Winterbottom jej přetvořil v pozoruhodně invenční podívanou. Když Tristram Shandy začíná vyprávět svůj životní příběh, ocitáme se v 18. století. V dramatickém okamžiku hrdinova zrození však zjistíme, že jsme přítomni natáčení filmu. Za hereckým představitelem Shandyho Stevem Cooganem přijíždí jeho žena se šestiměsíčním dítětem, pronásleduje ho novinář, objeví se i jeho agent... „V knižní předloze je procesu psaní věnováno tolik prostoru, že jediný způsob, jak jej reflektovat, byl tento,“ říká režisér, který ve svém filmu složil poklonu i svému oblíbenému režisérovi R. W. Fassbinderovi.

    13
  • Netvor
    Netvor (1996)
    Film
    Drama francouzského válečného zajatce ve Východním Prusku, jemuž se lidé vyhýbají, a který hledá útočiště ve světě dětí a zvířat. Obyčejný chlapec vyrostl ve zvráceného netvora. Dvanáctiletý, stále odstrkovaný a ponižovaný Abel se mstí. Pouhou myšlenkou založí požár nenáviděné školy. Od té chvíle ví, že může ovlivňovat osud: „Ten den jsem pochopil, že osud je skutečný, že má magické schopnosti, a že je na mé straně". Abelovým světem zůstávají děti. A tak přijde obvinění ze znásilnění malé dívenky. Ale on přece „jen" fotografoval tu malou, krásnou princeznu. Historie mu dává další šanci. Místo vězení přichází válka. Je rok 1939 a přicházejí „vyvolení" - jednotky SS. Ve službách důstojníků 3. říše, včetně Hermanna Göringa osobně, roste jeho historický význam. On, v sedle svého koně, doprovázen čtyřmi dobrmany, vyhledává budoucí elitu německého národa - děti na převýchovu. Na odporu nezáleží, jen je přived, nedej na to, že ti říkají netvor. Pouze ty rozhoduješ... Klíč k nevšednímu příběhu muže, jenž zůstal věčným dítětem poskytne napůl pohádkový charakter předlohy, jenž nahlíží fenomén nacismu a jeho manipulace s vědomím mas v souvislosti s germánskou mytologií.
    Žánry:Drama
    67%
    Drama francouzského válečného zajatce ve Východním Prusku, jemuž se lidé vyhýbají, a který hledá útočiště ve světě dětí a zvířat. Obyčejný chlapec vyrostl ve zvráceného netvora. Dvanáctiletý, stále odstrkovaný a ponižovaný Abel se mstí. Pouhou myšlenkou založí požár nenáviděné školy. Od té chvíle ví, že může ovlivňovat osud: „Ten den jsem pochopil, že osud je skutečný, že má magické schopnosti, a že je na mé straně". Abelovým světem zůstávají děti. A tak přijde obvinění ze znásilnění malé dívenky. Ale on přece „jen" fotografoval tu malou, krásnou princeznu. Historie mu dává další šanci. Místo vězení přichází válka. Je rok 1939 a přicházejí „vyvolení" - jednotky SS. Ve službách důstojníků 3. říše, včetně Hermanna Göringa osobně, roste jeho historický význam. On, v sedle svého koně, doprovázen čtyřmi dobrmany, vyhledává budoucí elitu německého národa - děti na převýchovu. Na odporu nezáleží, jen je přived, nedej na to, že ti říkají netvor. Pouze ty rozhoduješ... Klíč k nevšednímu příběhu muže, jenž zůstal věčným dítětem poskytne napůl pohádkový charakter předlohy, jenž nahlíží fenomén nacismu a jeho manipulace s vědomím mas v souvislosti s germánskou mytologií.
    Žánry:Drama
    14
  • 15
  • 16
  • Hranice lásky
    Hranice lásky (1999)
    Film
    • Max
    • Google Play
    • iTunes
    Je rok 1939. Anglie je ve válce. A brzy vzplane bouřlivá láska, jež bude vykoupena tragickou cenou. Mladý spisovatel Maurice Bendrix vzbuzuje ve vášnivé Sáře Milesové, spoutané nudným manželstvím s bohatým civilním úředníkem Henrym, neodolatelnou přitažlivost od prvního okamžiku jejich setkání na večírku. Jejich vášnivý sexuálně osvobozující milostný vztah je přerušen bombardováním, při němž Maurice málem přijde o život. Sarah jejich vztah okamžitě ukončí a Maurice se cítí strašlivě podveden. Dva roky nato se setkává s Henrym. Opět se v něm probouzí posedlost Sárou a pronásledován vášnivými vzpomínkami znovu vstupuje do jejího života, aby poznal důvody, ze kterých pramenilo zahubení jejich vzájemné stravující lásky.
    66%
    Je rok 1939. Anglie je ve válce. A brzy vzplane bouřlivá láska, jež bude vykoupena tragickou cenou. Mladý spisovatel Maurice Bendrix vzbuzuje ve vášnivé Sáře Milesové, spoutané nudným manželstvím s bohatým civilním úředníkem Henrym, neodolatelnou přitažlivost od prvního okamžiku jejich setkání na večírku. Jejich vášnivý sexuálně osvobozující milostný vztah je přerušen bombardováním, při němž Maurice málem přijde o život. Sarah jejich vztah okamžitě ukončí a Maurice se cítí strašlivě podveden. Dva roky nato se setkává s Henrym. Opět se v něm probouzí posedlost Sárou a pronásledován vášnivými vzpomínkami znovu vstupuje do jejího života, aby poznal důvody, ze kterých pramenilo zahubení jejich vzájemné stravující lásky.
    17
  • Du beonjjae sarang
    Du beonjjae sarang (2007)
    Film

    Sophie Lee (Vera Farmiga) se již delší dobu neúspěšně snaží otěhotnět. Neschopnost mít dítě vede manžela (David McInnis), který pochází z přísně katolické bohaté rodiny, až k pokusu o sebevraždu. Zdrcená Sophie se tak chopí první příležitosti, kterou jí osud naskytne, byť velmi extrémní. Když na klinice potká nelegálního korejského přistěhovalce Jiha Kima (Jung-woo Ha), jenž je velmi podobný jejímu manželovi, sleduje jej až do jeho domu, kde mu navrhne šokující obchod. $300 za každou návštěvu a navrch dalších třicet tisíc, pokud se jí podaří otěhotnět. Vztah zprvu bez jakýchkoli citů se po několika návštěvách mění v něco víc a Sophie se dostává do těžké situace, kdy musí volit mezi manželem, kterého stále miluje, a svým tajným milencem.(MarekXcz

    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Gina Kim
    66%

    Sophie Lee (Vera Farmiga) se již delší dobu neúspěšně snaží otěhotnět. Neschopnost mít dítě vede manžela (David McInnis), který pochází z přísně katolické bohaté rodiny, až k pokusu o sebevraždu. Zdrcená Sophie se tak chopí první příležitosti, kterou jí osud naskytne, byť velmi extrémní. Když na klinice potká nelegálního korejského přistěhovalce Jiha Kima (Jung-woo Ha), jenž je velmi podobný jejímu manželovi, sleduje jej až do jeho domu, kde mu navrhne šokující obchod. $300 za každou návštěvu a navrch dalších třicet tisíc, pokud se jí podaří otěhotnět. Vztah zprvu bez jakýchkoli citů se po několika návštěvách mění v něco víc a Sophie se dostává do těžké situace, kdy musí volit mezi manželem, kterého stále miluje, a svým tajným milencem.(MarekXcz

    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Gina Kim
    18
  • Manžel kadeřnice
    Manžel kadeřnice (1990)
    Film
    Příběh muže, kterého přitahují jen kadeřnice. Už od dětství nosil Antoine krátce zastřižené vlasy, neboť návštěva v kadeřnickém saloně pro něho byla tím největším potěšením. Když mu bylo dvanáct, nahlédl při stříhání do dekoltu své někdejší kadeřnice madam Shefferové. Ten pohled trval jen okamžik, a přesto Antoina ovlivnil na celý život. Rozhodl se, že se ožení s kadeřnicí. Příslušnice tohoto povolání jsou podle jeho názoru ideální ženy: vždycky upravené, usměvavé, dobře vypadají a jsou sexy.
    66%
    Příběh muže, kterého přitahují jen kadeřnice. Už od dětství nosil Antoine krátce zastřižené vlasy, neboť návštěva v kadeřnickém saloně pro něho byla tím největším potěšením. Když mu bylo dvanáct, nahlédl při stříhání do dekoltu své někdejší kadeřnice madam Shefferové. Ten pohled trval jen okamžik, a přesto Antoina ovlivnil na celý život. Rozhodl se, že se ožení s kadeřnicí. Příslušnice tohoto povolání jsou podle jeho názoru ideální ženy: vždycky upravené, usměvavé, dobře vypadají a jsou sexy.
    19
  • Plameny lásky
    Plameny lásky (1995)
    Film
    65%
    20
  • V zemi divů
    V zemi divů (1999)
    Film
    Říká se, že ten, koho unavuje Londýn, je ve skutečnosti unavený životem. A právě v tomto magickém velkoměstě se v rozpětí několika dní, od čtvrtka do pondělí, odehrává komorní příběh tří generací jedné rodiny. Rodiče tří sester Debbie, Nadia a Molly žijí v manželství bez lásky a spojují je už jen obavy o syna Darrena. Molly čeká dítě, která se má narodit každým dnem. Debbie má jedenáctiletého syna Jacka, ale nemůže se zbavit touhy trávit noci ve městě. A Nadia, která žije sama, si zase přeje najít někoho, kdo by ji doopravdy miloval. Podobné lidi s podobnými starostmi potkáváme každý den, ve vlaku, v autobuse, v práci. A jejich problém je všude na světě stejný: najít pevný bod ve světě plném nejistot
    Žánry:Drama
    65%
    Říká se, že ten, koho unavuje Londýn, je ve skutečnosti unavený životem. A právě v tomto magickém velkoměstě se v rozpětí několika dní, od čtvrtka do pondělí, odehrává komorní příběh tří generací jedné rodiny. Rodiče tří sester Debbie, Nadia a Molly žijí v manželství bez lásky a spojují je už jen obavy o syna Darrena. Molly čeká dítě, která se má narodit každým dnem. Debbie má jedenáctiletého syna Jacka, ale nemůže se zbavit touhy trávit noci ve městě. A Nadia, která žije sama, si zase přeje najít někoho, kdo by ji doopravdy miloval. Podobné lidi s podobnými starostmi potkáváme každý den, ve vlaku, v autobuse, v práci. A jejich problém je všude na světě stejný: najít pevný bod ve světě plném nejistot
    Žánry:Drama
    21
  • Žena mého muže
    Žena mého muže (2003)
    Film
    Catherine (FANNY ARDANT) je atraktivní a úspěšná žena, která žije již 25 let ve zdánlivě pevném manželském svazku s Bernardem (GÉRARD DEPARDIEU). Jejich soužití je bezproblémové až do chvíle, kdy Catherine zjistí, že má Bernard mimomanželský vztah. S pocitem, že ani pořádně nezná svého manžela a jeho skutečné touhy, si najme krásnou prostitutku Marlene (EMMANUELLE BÉART), které dá za úkol vžít se do role Nathalie ženy, která Bernarda svede a vytáhne z něj odpovědi na otázky, jimiž je Catherine posedlá. Místo obvyklého vztahu mezi mužem a ženou však vznikne vztah mezi dvěma ženami. Catherine předpokládá, že bude mít celou dobu situaci pod kontrolou, a začíná se s Marlene pravidelně scházet. To, co se od ní dozví, ji však brzy vtáhne do úplně jiného světa, který ji nejen děsí, ale také postupně mění.
    Žánry:Drama
    64%
    Catherine (FANNY ARDANT) je atraktivní a úspěšná žena, která žije již 25 let ve zdánlivě pevném manželském svazku s Bernardem (GÉRARD DEPARDIEU). Jejich soužití je bezproblémové až do chvíle, kdy Catherine zjistí, že má Bernard mimomanželský vztah. S pocitem, že ani pořádně nezná svého manžela a jeho skutečné touhy, si najme krásnou prostitutku Marlene (EMMANUELLE BÉART), které dá za úkol vžít se do role Nathalie ženy, která Bernarda svede a vytáhne z něj odpovědi na otázky, jimiž je Catherine posedlá. Místo obvyklého vztahu mezi mužem a ženou však vznikne vztah mezi dvěma ženami. Catherine předpokládá, že bude mít celou dobu situaci pod kontrolou, a začíná se s Marlene pravidelně scházet. To, co se od ní dozví, ji však brzy vtáhne do úplně jiného světa, který ji nejen děsí, ale také postupně mění.
    Žánry:Drama
    22
  • 23
  • Vykoupení
    Vykoupení (2000)
    Film

    Píše se rok 1867 a v Severní Americe doznívá zlatá horečka. Tisíce zlatokopů se pokoušely najít štěstí v podobě žlutého kovu a byli ochotní zaplatit čímkoli, třeba životem svým nebo svých blízkých. Také irský emigrant, zlatokop Daniel Dillon musel před dvaceti lety zaplatit obrovskou cenu, když prodal manželku a dceru jinému zlatokopovi za práva na zlatý důl. Na rozdíl o mnoha ostatní však Dillon skutečně zlato našel. Dnes je bohatým mužem, který se usadil v Kalifornii a až na nevěstinec, který patří jeho milence Lucii, zcela ovládá zlatokopecké městečko Kingdom Come. Jeho postavení je však jednoho dne zcela nečekaně ohroženo, když do města dorazí zeměměřič Dalglish, vyměřující trať pro novou trasu železnice, kterou hodlá vést přímo přes "Dillonovo" městečko a kde navíc hodlá vybudovat velké nádraží. To by totiž znamenalo, že by Dillon ztratil svou absolutní kontrolu nad obchody. A situace se pro něj ještě zhorší, když se téměř ve stejnou chvíli objeví v městečku krásná Elena se svou dcerou Hope. Ty dvě totiž znají děsivé tajemství jeho minulosti, které chtěl navždy pohřbít hluboko pod nánosem času.

    63%

    Píše se rok 1867 a v Severní Americe doznívá zlatá horečka. Tisíce zlatokopů se pokoušely najít štěstí v podobě žlutého kovu a byli ochotní zaplatit čímkoli, třeba životem svým nebo svých blízkých. Také irský emigrant, zlatokop Daniel Dillon musel před dvaceti lety zaplatit obrovskou cenu, když prodal manželku a dceru jinému zlatokopovi za práva na zlatý důl. Na rozdíl o mnoha ostatní však Dillon skutečně zlato našel. Dnes je bohatým mužem, který se usadil v Kalifornii a až na nevěstinec, který patří jeho milence Lucii, zcela ovládá zlatokopecké městečko Kingdom Come. Jeho postavení je však jednoho dne zcela nečekaně ohroženo, když do města dorazí zeměměřič Dalglish, vyměřující trať pro novou trasu železnice, kterou hodlá vést přímo přes "Dillonovo" městečko a kde navíc hodlá vybudovat velké nádraží. To by totiž znamenalo, že by Dillon ztratil svou absolutní kontrolu nad obchody. A situace se pro něj ještě zhorší, když se téměř ve stejnou chvíli objeví v městečku krásná Elena se svou dcerou Hope. Ty dvě totiž znají děsivé tajemství jeho minulosti, které chtěl navždy pohřbít hluboko pod nánosem času.

    24
  • Mesmer
    Mesmer (1994)
    Film

    Historická dráma je založená na skutočnom príbehu kontroverzného rakúskeho lekára Dr. Franza Antona Mesmera (Alan Rickman).
    V 18. storočí vo Viedni sa Mesmer domnieva, že väčšina z najpoužívanejších lekárskych zákrokov skôr škodí pacientom a je presvedčený, že jemnejšie metódy by mohli mať pozitívnejší vplyv na stav pacientov. Mesmer tak na liečenie používa magnetické sily a sugesciu. Za čo je považovaný za blázna, väčšinou preto lieči chudobných a núti tak bohatšiu manželku (Gillian Barge), aby živila rodinu.
    Veľká miera verejného záujmu sa mu dostane v momente, keď jeho metódy zjavne pomôžu krásnej a slepej pianistke Marii Therese Paradies (Amanda Ooms). Medzi oboma zakrátko vznikne ľúbostný vťah.
    Neoblúbenosť jeho metód a škandál so vzťahom k Márii ho donútia opustiť Viedeň. Mesmer odchádza do Paríža, kde si získa celé mesto až do momentu, keď ho francúzska lekárska spoločnosť požiada, aby dokázal účinnosť svojich metód.(miriel)

    62%

    Historická dráma je založená na skutočnom príbehu kontroverzného rakúskeho lekára Dr. Franza Antona Mesmera (Alan Rickman).
    V 18. storočí vo Viedni sa Mesmer domnieva, že väčšina z najpoužívanejších lekárskych zákrokov skôr škodí pacientom a je presvedčený, že jemnejšie metódy by mohli mať pozitívnejší vplyv na stav pacientov. Mesmer tak na liečenie používa magnetické sily a sugesciu. Za čo je považovaný za blázna, väčšinou preto lieči chudobných a núti tak bohatšiu manželku (Gillian Barge), aby živila rodinu.
    Veľká miera verejného záujmu sa mu dostane v momente, keď jeho metódy zjavne pomôžu krásnej a slepej pianistke Marii Therese Paradies (Amanda Ooms). Medzi oboma zakrátko vznikne ľúbostný vťah.
    Neoblúbenosť jeho metód a škandál so vzťahom k Márii ho donútia opustiť Viedeň. Mesmer odchádza do Paríža, kde si získa celé mesto až do momentu, keď ho francúzska lekárska spoločnosť požiada, aby dokázal účinnosť svojich metód.(miriel)

    25
  • 24 hodin ze života jedné ženy
    24 hodin ze života jedné ženy (2002)
    Film
    K dílu slavného rakouského spisovatele Stefana Zweiga se filmoví tvůrci neustále opakovaně vracejí. Filmová adaptace románu 24 hodin ze života jedné ženy z roku 2002 je již šestým pokusem převést na plátno tento vášnivý příběh lásky čtyřicetileté anglické vdovy a mladého polského důstojníka, odehrávající se v Cannes roku 1911. Tato Zweigova kniha vyšla poprvé v roce 1930 a získala si mezinárodní ohlas a uznání jeho kolegů-spisovatelů. Během dvacetičtyř hodin prožije hrdinka příběhu největší lásku, vášeň a zklamání svého života, a pak už v jejím životě nebude nic jako dřív. Scenáristé zasadili příběh do tří časových rovin (na rozdíl od románu, kde jsou jen dvě), v dobově přesných dekoracích - rok 1911 a příchod art nouveau, třicátá léta charakterizována elegantním art déco a současnost chladným, odcizeným designem. Vévodící osobností filmu jsou Michel Serrault a Agnes Jaouiová, jejichž vzpomínky naplněné bolestnou touhu po životě a lásce prohlubují úzkostné a nostalgické tóny hudby slavného skladatele Michaela Nymana.
    Žánry:Drama
    62%
    K dílu slavného rakouského spisovatele Stefana Zweiga se filmoví tvůrci neustále opakovaně vracejí. Filmová adaptace románu 24 hodin ze života jedné ženy z roku 2002 je již šestým pokusem převést na plátno tento vášnivý příběh lásky čtyřicetileté anglické vdovy a mladého polského důstojníka, odehrávající se v Cannes roku 1911. Tato Zweigova kniha vyšla poprvé v roce 1930 a získala si mezinárodní ohlas a uznání jeho kolegů-spisovatelů. Během dvacetičtyř hodin prožije hrdinka příběhu největší lásku, vášeň a zklamání svého života, a pak už v jejím životě nebude nic jako dřív. Scenáristé zasadili příběh do tří časových rovin (na rozdíl od románu, kde jsou jen dvě), v dobově přesných dekoracích - rok 1911 a příchod art nouveau, třicátá léta charakterizována elegantním art déco a současnost chladným, odcizeným designem. Vévodící osobností filmu jsou Michel Serrault a Agnes Jaouiová, jejichž vzpomínky naplněné bolestnou touhu po životě a lásce prohlubují úzkostné a nostalgické tóny hudby slavného skladatele Michaela Nymana.
    Žánry:Drama
    26
  • 27
  • Libertin
    Libertin (2004)
    Film

    V každé generaci se objeví nějaká osobnost, která má natolik příznivý vztah k vyvolávání skandálů, rebelii a porušování tabu, že se jí dříve či později podaří překonat obecný světový názor na to, co to doopravdy znamená být svobodným člověkem. V 17. století byl touto osobností jednoznačně John Wilmot, známý také jako Hrabě z Rochesteru - prohnaný a talentovaný rošťák, který prožil svůj krátký a divoký život jako středověká rocková hvězda a stal se známým potížistou, géniem i jedním z nejnezkrotnějších prostopášníků v historii.

    Příběh, který se odehrává v době osvícení, kdy rychlý vývoj v oblastech vědy, náboženství a umění a rostoucí pocit sexuální svobody přispěl ke vzniku moderního světa, dokumentuje rychlý vzestup hlavního hrdiny a jeho ještě rychlejší pád. Na začátku příběhu přitahuje zájem okolí svým odvážným psaním a získává pověst talentovaného dareby s lascívním životním stylem. Hrabě, který je důvěrným přítelem krále Karla II. (na dva Oscary nominovaný John Malkovich), se vyžívá v zesměšňování anglické šlechty a neustále šokuje londýnskou společnost svými sexuálními eskapádami - a všechno mu neustále prochází. Když se však zamiluje do divadelní herečky Elizabeth Barry (taktéž na dva Oscary nominovaná Samantha Morton), z níž chce udělat největší hvězdu celé Anglie, jejich vztah a následná zrada zvěstují začátek Earlova sestupu z výšin společenské prestiže a jeho proměnu v lidskou trosku, hledající své poslední vykoupení.

    Pro titulní roli rebela, který si dokáže získat srdce publika i navzdory svému nespoutaně dekadentnímu způsobu života, filmaři už od začátku počítali s jediným představitelem - Johnnym Deppem, který byl v minulosti (tak jako dva výše jmenovaní) dvakrát nominován na Oscara. Charismatického herce, jenž ztvárnil natolik nezapomenutelné postavy jako kapitána Jacka Sparrowa v Pirátech Z Karibiku, spisovatele Barrieho v Hledání Země Nezemě či Willyho Wonku v Karlíkovi A Továrně Na Čokoládu, tato nabídka nadchla a ihned se ponořil do studia této nevšední historické osobnosti. Jak se mu to podařilo, mohou čeští diváci hodnotit od 20.4.2006.

    60%

    V každé generaci se objeví nějaká osobnost, která má natolik příznivý vztah k vyvolávání skandálů, rebelii a porušování tabu, že se jí dříve či později podaří překonat obecný světový názor na to, co to doopravdy znamená být svobodným člověkem. V 17. století byl touto osobností jednoznačně John Wilmot, známý také jako Hrabě z Rochesteru - prohnaný a talentovaný rošťák, který prožil svůj krátký a divoký život jako středověká rocková hvězda a stal se známým potížistou, géniem i jedním z nejnezkrotnějších prostopášníků v historii.

    Příběh, který se odehrává v době osvícení, kdy rychlý vývoj v oblastech vědy, náboženství a umění a rostoucí pocit sexuální svobody přispěl ke vzniku moderního světa, dokumentuje rychlý vzestup hlavního hrdiny a jeho ještě rychlejší pád. Na začátku příběhu přitahuje zájem okolí svým odvážným psaním a získává pověst talentovaného dareby s lascívním životním stylem. Hrabě, který je důvěrným přítelem krále Karla II. (na dva Oscary nominovaný John Malkovich), se vyžívá v zesměšňování anglické šlechty a neustále šokuje londýnskou společnost svými sexuálními eskapádami - a všechno mu neustále prochází. Když se však zamiluje do divadelní herečky Elizabeth Barry (taktéž na dva Oscary nominovaná Samantha Morton), z níž chce udělat největší hvězdu celé Anglie, jejich vztah a následná zrada zvěstují začátek Earlova sestupu z výšin společenské prestiže a jeho proměnu v lidskou trosku, hledající své poslední vykoupení.

    Pro titulní roli rebela, který si dokáže získat srdce publika i navzdory svému nespoutaně dekadentnímu způsobu života, filmaři už od začátku počítali s jediným představitelem - Johnnym Deppem, který byl v minulosti (tak jako dva výše jmenovaní) dvakrát nominován na Oscara. Charismatického herce, jenž ztvárnil natolik nezapomenutelné postavy jako kapitána Jacka Sparrowa v Pirátech Z Karibiku, spisovatele Barrieho v Hledání Země Nezemě či Willyho Wonku v Karlíkovi A Továrně Na Čokoládu, tato nabídka nadchla a ihned se ponořil do studia této nevšední historické osobnosti. Jak se mu to podařilo, mohou čeští diváci hodnotit od 20.4.2006.

    28
  • 29
  • Miraculé, Le
    Miraculé, Le (1987)
    Film
    55%
    30
  • 31
  • 9 Songs
    9 Songs (2004)
    FilmRole: Himself (uncredited)
    Lisa je Američanka žijící v Londýně. Na koncertě v Brixtonu se seznámí s Mattem, vášnivě se do sebe zamilují a o rok později se zase rozejdou. To je vše. Nízkorozpočtový snímek Michaela Winterbottoma se natáčel bez scénáře, jenom s malým štábem a ruční kamerou. Jednoduchá dějová linie filmu se odvíjí retrospektivně. Matt letí přes Antarktidu a vzpomíná na svůj vztah s Lisou. Sexuální scény a momenty z každodenního života střídají záznamy koncertů, na které dvojice chodí do Brixton Academy (například koncerty skupin Franz Ferdinand nebo Primal Scream) a kde také uslyšíme devět písní z názvu filmu. Explicitní sexuální scény nemají za úkol diváky šokovat. Winterbottom se snaží o citlivý popis vztahu v jeho počátcích, kdy se dva lidé intenzivně poznávají. Devět písní je především neokázalý pohled na to, co dělá čerstvě zamilovaný pár za dveřmi ložnice. Kieran O´Brien, představitel Matta, už spolupracoval s Winterbottomem na filmu Nonstop party a seriálu Bedna.
    54%
    Lisa je Američanka žijící v Londýně. Na koncertě v Brixtonu se seznámí s Mattem, vášnivě se do sebe zamilují a o rok později se zase rozejdou. To je vše. Nízkorozpočtový snímek Michaela Winterbottoma se natáčel bez scénáře, jenom s malým štábem a ruční kamerou. Jednoduchá dějová linie filmu se odvíjí retrospektivně. Matt letí přes Antarktidu a vzpomíná na svůj vztah s Lisou. Sexuální scény a momenty z každodenního života střídají záznamy koncertů, na které dvojice chodí do Brixton Academy (například koncerty skupin Franz Ferdinand nebo Primal Scream) a kde také uslyšíme devět písní z názvu filmu. Explicitní sexuální scény nemají za úkol diváky šokovat. Winterbottom se snaží o citlivý popis vztahu v jeho počátcích, kdy se dva lidé intenzivně poznávají. Devět písní je především neokázalý pohled na to, co dělá čerstvě zamilovaný pár za dveřmi ložnice. Kieran O´Brien, představitel Matta, už spolupracoval s Winterbottomem na filmu Nonstop party a seriálu Bedna.
    32
  • Herci
    Herci (2003)
    Film
    Irsko-německo-britská komedie režiséra Conora McPhersona vypráví o prohnaném herci Anthonym O'Malleym (ve skvělém podání Michaela Cainea), který pamatuje lepší časy, zatímco teď účinkuje jen v mizerné dublinské inscenaci Richarda III. Chtěl by znovu zažívat slávu a vydělávat velké peníze. Aby však mohl uskutečnit svůj plán, potřebuje společníka a tím se stane mladý kolega Dylan Moran, který k Anthonymu vzhlíží jako k herecké inspiraci a navíc se zamiluje do jeho dcery. Netuší ovšem, jakou úlohu mu ve své hře O'Malley přidělil
    Žánry:KomedieKrimi
    52%
    Irsko-německo-britská komedie režiséra Conora McPhersona vypráví o prohnaném herci Anthonym O'Malleym (ve skvělém podání Michaela Cainea), který pamatuje lepší časy, zatímco teď účinkuje jen v mizerné dublinské inscenaci Richarda III. Chtěl by znovu zažívat slávu a vydělávat velké peníze. Aby však mohl uskutečnit svůj plán, potřebuje společníka a tím se stane mladý kolega Dylan Moran, který k Anthonymu vzhlíží jako k herecké inspiraci a navíc se zamiluje do jeho dcery. Netuší ovšem, jakou úlohu mu ve své hře O'Malley přidělil
    Žánry:KomedieKrimi
    33
  • 34