6.0

Marie-Jose Sanselme: Filmy a seriály

  • 11'09''01
    11'09''01 (2002)
    Film
    • Netflix

    Po šokujícím teroristickém útoku na Spojené státy z 11. září 2001, jehož tragickým symbolem se stala zkáza newyorského Světového obchodního centra, přišel francouzský filmař Alain Brigand s myšlenkou odpovědět na televizní obrazy zkázy, jež v nekonečném opakování oběhly celý svět, filmovými obrazy, které by odrážely tragickou událost v širším kontextu a zároveň by vyjadřovaly subjektivní stanovisko významných umělců. Brigand vyzval jedenáct režisérů z různých zemí a kontinentů, aby se připojili k projektu s jasným zadáním: každá epizoda má být dlouhá jedenáct minut, devět vteřin a jedno filmové okénko a musí být inspirována newyorskou tragédií. Přitom je zaručena naprostá tvůrčí svoboda s podmínkou, že příběhy by měly vyjadřovat poselství míru a tolerance.

    Žánry:DramaPovídkový
    66%

    Po šokujícím teroristickém útoku na Spojené státy z 11. září 2001, jehož tragickým symbolem se stala zkáza newyorského Světového obchodního centra, přišel francouzský filmař Alain Brigand s myšlenkou odpovědět na televizní obrazy zkázy, jež v nekonečném opakování oběhly celý svět, filmovými obrazy, které by odrážely tragickou událost v širším kontextu a zároveň by vyjadřovaly subjektivní stanovisko významných umělců. Brigand vyzval jedenáct režisérů z různých zemí a kontinentů, aby se připojili k projektu s jasným zadáním: každá epizoda má být dlouhá jedenáct minut, devět vteřin a jedno filmové okénko a musí být inspirována newyorskou tragédií. Přitom je zaručena naprostá tvůrčí svoboda s podmínkou, že příběhy by měly vyjadřovat poselství míru a tolerance.

    Žánry:DramaPovídkový
    1
  • Rabin, poslední den
    Rabin, poslední den (2015)
    Film
    62%
    2
  • Zápletka
    Zápletka (2003)
    Film

    Něco je spojuje a něco zase rozděluje. Je to dvanáct lidí, kteří se mnohdy ani neznají jmény, dvanáct osudů, dvanáct příběhů. Žijí a pracují v jednom obytném komplexu v Tel Avivu, potkávají se a zase míjejí, aniž by jeden o druhém něco věděli. A přesto si jsou všichni občas tak podobní. Autorem a tvůrcem izraelského dramatu je mezinárodně uznávaný a ceněný režisér Amos Gitai, snímek byl v roce 2003 nominován na valiadolidský Zlatý hřeb a na Zlatého lva v Benátkách.

    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Amos Gitai
    61%

    Něco je spojuje a něco zase rozděluje. Je to dvanáct lidí, kteří se mnohdy ani neznají jmény, dvanáct osudů, dvanáct příběhů. Žijí a pracují v jednom obytném komplexu v Tel Avivu, potkávají se a zase míjejí, aniž by jeden o druhém něco věděli. A přesto si jsou všichni občas tak podobní. Autorem a tvůrcem izraelského dramatu je mezinárodně uznávaný a ceněný režisér Amos Gitai, snímek byl v roce 2003 nominován na valiadolidský Zlatý hřeb a na Zlatého lva v Benátkách.

    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Amos Gitai
    3
  • Ana Arabia
    Ana Arabia (2013)
    Film
    Ana Arabia, natočená v jediném záběru trvajícím 1 hodinu a 25 minut, je momentkou ze života malé komunity vyvrženců, Židů a Arabů, kteří žijí pospolu v zapomenuté enklávě na "hranici" mezi Jaffou a Bat Yamem v Izraeli. Jednoho dne je navštíví mladá novinářka Yael. V těchto zchátralých chatrčích, v sadu plném citronovníků a obklopeném masivními činžovními domy, objeví řadu postav vzdálených obvyklým klišé nabízeným regionem. Yael má pocit, že objevila lidský zlatý důl. Už nemyslí na svou práci. Tváře a slova Youssefa a Miriam, Sáry a Walida, jejich sousedů a přátel jí vyprávějí o životě, jeho snech a nadějích, jeho milostných aférách, touhách a deziluzích. Jejich vztah k času je odlišný od vztahu města kolem nich. V tomto provizorním a křehkém místě existuje možnost soužití. Univerzální metafora.
    Žánry:Drama
    Režie:Amos Gitai
    59%
    Ana Arabia, natočená v jediném záběru trvajícím 1 hodinu a 25 minut, je momentkou ze života malé komunity vyvrženců, Židů a Arabů, kteří žijí pospolu v zapomenuté enklávě na "hranici" mezi Jaffou a Bat Yamem v Izraeli. Jednoho dne je navštíví mladá novinářka Yael. V těchto zchátralých chatrčích, v sadu plném citronovníků a obklopeném masivními činžovními domy, objeví řadu postav vzdálených obvyklým klišé nabízeným regionem. Yael má pocit, že objevila lidský zlatý důl. Už nemyslí na svou práci. Tváře a slova Youssefa a Miriam, Sáry a Walida, jejich sousedů a přátel jí vyprávějí o životě, jeho snech a nadějích, jeho milostných aférách, touhách a deziluzích. Jejich vztah k času je odlišný od vztahu města kolem nich. V tomto provizorním a křehkém místě existuje možnost soužití. Univerzální metafora.
    Žánry:Drama
    Režie:Amos Gitai
    4
  • 5
  • Free Zone
    Free Zone (2005)
    Film

    Divácky nejvděčnější Gitaiův film o soužití lidí ze Západu, Izraelců a Palestinců se opírá o herecký koncert tří žen. Američanka Rebecca se rozešla se snoubencem, protože nedokáže žít v Izraeli. Izraelská taxikářka Hanna jede vymoci manželův dluh. A Palestinka Leila je dlužníkova přítelkyně. Všechny tři se setkají v bezcelní zóně v severovýchodním Jordánsku, kde spolu lidé všech vyznání bez problémů a zášti obchodují s auty. Hrdinky nemají na konfliktu na Středním východě nejmenší zájem - ale všechny tři bolestně řeší jeho důsledky. Film navazuje na linii danou snímkem Kaddosh (Svatý), kde Gitai poprvé zdůraznil to, co opakuje dodnes: „Klid do regionu může přinést jen obrat v politice - moc by měly dostat ženy.“ (FebioFest 2006)

    Žánry:DramaRoad Movie
    Režie:Amos Gitai
    57%

    Divácky nejvděčnější Gitaiův film o soužití lidí ze Západu, Izraelců a Palestinců se opírá o herecký koncert tří žen. Američanka Rebecca se rozešla se snoubencem, protože nedokáže žít v Izraeli. Izraelská taxikářka Hanna jede vymoci manželův dluh. A Palestinka Leila je dlužníkova přítelkyně. Všechny tři se setkají v bezcelní zóně v severovýchodním Jordánsku, kde spolu lidé všech vyznání bez problémů a zášti obchodují s auty. Hrdinky nemají na konfliktu na Středním východě nejmenší zájem - ale všechny tři bolestně řeší jeho důsledky. Film navazuje na linii danou snímkem Kaddosh (Svatý), kde Gitai poprvé zdůraznil to, co opakuje dodnes: „Klid do regionu může přinést jen obrat v politice - moc by měly dostat ženy.“ (FebioFest 2006)

    Žánry:DramaRoad Movie
    Režie:Amos Gitai
    6
  • Plus tard
    Plus tard (2008)
    Film
    56%
    7
  • Kippur
    Kippur (2000)
    Film
    Děj filmu se odehrává v roce 1973 během Jomkipurské války, kdy Egypt a Sýrie zahájily útoky na Sinaji a Golanských výšinách. Příběh je vyprávěn z pohledu izraelských vojáků. Jsme vedeni Weinraubem a jeho přítelem Rusem v den, který začíná klidnými ulicemi města, ale končí smrtí, destrukcí a devastací těla i mysli. Různé scény jsou ponořeny do surreálna, například když Weinraubova hlava visí z otevřených dveří záchranného vrtulníku a on s klidnou beznadějí sleduje, jak pod ním míjí země, přičemž ohlušující víření vrtulí vytváří hypnotický stav. Nejde o tradiční film plný krve, vnitřností a slávy. Nejsou tu žádní muži v bitvě, pouze záchranná posádka, která se snaží posbírat rozbité kousky.
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    Režie:Amos Gitai
    55%
    Děj filmu se odehrává v roce 1973 během Jomkipurské války, kdy Egypt a Sýrie zahájily útoky na Sinaji a Golanských výšinách. Příběh je vyprávěn z pohledu izraelských vojáků. Jsme vedeni Weinraubem a jeho přítelem Rusem v den, který začíná klidnými ulicemi města, ale končí smrtí, destrukcí a devastací těla i mysli. Různé scény jsou ponořeny do surreálna, například když Weinraubova hlava visí z otevřených dveří záchranného vrtulníku a on s klidnou beznadějí sleduje, jak pod ním míjí země, přičemž ohlušující víření vrtulí vytváří hypnotický stav. Nejde o tradiční film plný krve, vnitřností a slávy. Nejsou tu žádní muži v bitvě, pouze záchranná posádka, která se snaží posbírat rozbité kousky.
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    Režie:Amos Gitai
    8
  • Stažení
    Stažení (2007)
    Film
    • Filmbox+
    • Rakuten
    54%
    9
  • Roses à crédit
    Roses à crédit (2010)
    Film
    51%
    10
  • Eden
    Eden (2001)
    Film
    47%
    11