6.2

Michal Przebinda: Filmy a seriály

  • Četnické humoresky
    Četnické humoresky (2001)
    Seriál
    Původní seriál České televize Četnické humoresky námětově těží z existence četnických pátracích stanic - předchůdkyň současné kriminální služby - a skutečných případů, které stanice řešily. Ve městech byla policie (známe například ze seriálu Hříšní lidé města pražského), mimo pak působilo četnictvo. Elitou mezi nimi byly četnické pátrací stanice (zhruba 40 na území tehdejšího Československa). Seriál vychází z množství autentických případů nalezených v archivech. Při vykreslování prostředí četnické pátrací stanice je dbáno na pravdivé zobrazení všech mechanismů, na nichž bylo založeno tehdejší pátrání. Seriál má tři série, každou po třinácti epizodách. Jednotlivé epizody na sebe navzájem navazují a postavy vystupující v seriálu se neustále vyvíjejí. Příprava první řady byla zahájena roku 1992. Seriál se natáčel v reálných exteriérech střední a jižní Moravy, Brně a některé epizody i na území Podkarpatské Ukrajiny. Fiktivní brněnská četnická pátrací stanice vznikla v areálu bývalých vojenských kasáren a slouží v ní deset příslušníků a služební pes Argo. Ne vždy řeší jen závažné případy, někdy jsou jejich případy banální až směšné, vždy se jim však podaří pachatele usvědčit. Ústřední postavu Karla Arazíma, zpočátku štábního strážmistra, později praporčíka a nakonec velitele stanice vrchního strážmistra, vytvořil populární Tomáš Töpfer. Jeho pravou ruku Bedřicha Jarého, a pozdějšího zetě, zahrál neméně populární Ivan Trojan a vrchního strážmistra Šiktance ztvárnil Petr Kostka. Pátrací tým doplnili Stanislav Zindulka, Zdeněk Junák, Jan Grygar, Erik Pardus, Aleš Jarý, Pavel Doucek a František Švihlík. Seriál není zaměřen jen na policejní práci, a proto tu mají pevné místo i jejich manželky a přítelkyně, například Alena Antalová jako majitelka květinářství Ludmila Horká, Andrea Elsnerová jako kuchařka celé stanice, či Zdena Herfortová jako Vladěnka Šiktancová - manželka vrchního Šiktance. V menších rolích zahráli mimo jiné i Jiřina Bohdalová, Pavel Zedníček, Marek Vašut, Simona Stašová, Jiří Krampol, slovenské hvězdy Michal Dočolomanský, Leopold Haverla či Marián Labuda. Dále jen v první sérii hrálo vedlejší role 313 herců - převážně méně okoukané tváře z moravských divadel - a zhruba 3000 komparzistů. Použito bylo 6500 kostýmů, 120 historických vozidel, několik vlaků, 25 tisíc rekvizit a velké množství zvířat. zdroj: www.cetnickehumoresky.cz
    Žánry:KomedieKrimi
    82%
    Původní seriál České televize Četnické humoresky námětově těží z existence četnických pátracích stanic - předchůdkyň současné kriminální služby - a skutečných případů, které stanice řešily. Ve městech byla policie (známe například ze seriálu Hříšní lidé města pražského), mimo pak působilo četnictvo. Elitou mezi nimi byly četnické pátrací stanice (zhruba 40 na území tehdejšího Československa). Seriál vychází z množství autentických případů nalezených v archivech. Při vykreslování prostředí četnické pátrací stanice je dbáno na pravdivé zobrazení všech mechanismů, na nichž bylo založeno tehdejší pátrání. Seriál má tři série, každou po třinácti epizodách. Jednotlivé epizody na sebe navzájem navazují a postavy vystupující v seriálu se neustále vyvíjejí. Příprava první řady byla zahájena roku 1992. Seriál se natáčel v reálných exteriérech střední a jižní Moravy, Brně a některé epizody i na území Podkarpatské Ukrajiny. Fiktivní brněnská četnická pátrací stanice vznikla v areálu bývalých vojenských kasáren a slouží v ní deset příslušníků a služební pes Argo. Ne vždy řeší jen závažné případy, někdy jsou jejich případy banální až směšné, vždy se jim však podaří pachatele usvědčit. Ústřední postavu Karla Arazíma, zpočátku štábního strážmistra, později praporčíka a nakonec velitele stanice vrchního strážmistra, vytvořil populární Tomáš Töpfer. Jeho pravou ruku Bedřicha Jarého, a pozdějšího zetě, zahrál neméně populární Ivan Trojan a vrchního strážmistra Šiktance ztvárnil Petr Kostka. Pátrací tým doplnili Stanislav Zindulka, Zdeněk Junák, Jan Grygar, Erik Pardus, Aleš Jarý, Pavel Doucek a František Švihlík. Seriál není zaměřen jen na policejní práci, a proto tu mají pevné místo i jejich manželky a přítelkyně, například Alena Antalová jako majitelka květinářství Ludmila Horká, Andrea Elsnerová jako kuchařka celé stanice, či Zdena Herfortová jako Vladěnka Šiktancová - manželka vrchního Šiktance. V menších rolích zahráli mimo jiné i Jiřina Bohdalová, Pavel Zedníček, Marek Vašut, Simona Stašová, Jiří Krampol, slovenské hvězdy Michal Dočolomanský, Leopold Haverla či Marián Labuda. Dále jen v první sérii hrálo vedlejší role 313 herců - převážně méně okoukané tváře z moravských divadel - a zhruba 3000 komparzistů. Použito bylo 6500 kostýmů, 120 historických vozidel, několik vlaků, 25 tisíc rekvizit a velké množství zvířat. zdroj: www.cetnickehumoresky.cz
    Žánry:KomedieKrimi
    1
  • O ztracené lásce
    O ztracené lásce (2002)
    Seriál
    Devítidílný televizní seriál O ztracené lásce byl natočen podle stejnojmenné knihy a scénáře Evy Hudečkové. Říši krále Skrčka z Fištrónu postihne prokletí, jedno neštěstí stíhá druhé, lidská srdce se naplní bezohledností a krutostí, ztracen je i královský syn Pravoslav. To všechno způsobilo zpupné rozhodnutí krále vykázat ze země lásku jako nepotřebnou a bezvýznamnou věc. Naději pro budoucnost přináší venkovské děvčátko Honza. Přestože jí sudičky daly do vínku mnoho požehnaných vlastností, neuchrání ji od osudových ran a bolesti. Musí projít mnoha těžkými zkouškami, je stíhaná spíš zlem než dobrem, stává se terčem zášti a zloby. Honza se ale odmítá podřídit zlu a nenávisti, hledá ve svém srdci lásku jako jedinou možnou cestu k ostatním lidem. Snaží se zachránit osud milovaného prince Pravoslava i celé země, často se ocitá v nebezpečí smrti, když se obětuje pro jiné. Její strastiplnou pouť provázejí pohádkové bytosti, často stejně nevyzpytatelné jako lidé, s nimiž se na životní pouti potkává. Šťastný konec vše napraví, je však draze vykoupen a cesta k němu vede peklem.
    65%
    Devítidílný televizní seriál O ztracené lásce byl natočen podle stejnojmenné knihy a scénáře Evy Hudečkové. Říši krále Skrčka z Fištrónu postihne prokletí, jedno neštěstí stíhá druhé, lidská srdce se naplní bezohledností a krutostí, ztracen je i královský syn Pravoslav. To všechno způsobilo zpupné rozhodnutí krále vykázat ze země lásku jako nepotřebnou a bezvýznamnou věc. Naději pro budoucnost přináší venkovské děvčátko Honza. Přestože jí sudičky daly do vínku mnoho požehnaných vlastností, neuchrání ji od osudových ran a bolesti. Musí projít mnoha těžkými zkouškami, je stíhaná spíš zlem než dobrem, stává se terčem zášti a zloby. Honza se ale odmítá podřídit zlu a nenávisti, hledá ve svém srdci lásku jako jedinou možnou cestu k ostatním lidem. Snaží se zachránit osud milovaného prince Pravoslava i celé země, často se ocitá v nebezpečí smrti, když se obětuje pro jiné. Její strastiplnou pouť provázejí pohádkové bytosti, často stejně nevyzpytatelné jako lidé, s nimiž se na životní pouti potkává. Šťastný konec vše napraví, je však draze vykoupen a cesta k němu vede peklem.
    2
  • Postel
    Postel (1998)
    FilmRole: Luboš
    Říká se velmi nepřesně: Žijeme na tomto světě a jsme jenom lidé... To ale není pravda. Žijeme totiž minimálně ve dvou světech: ve světě mužů a ve světě žen; a nejsme jenom lidé, ale jsme jenom muži a jsme jenom ženy. I když... Existují dnes ještě vůbec muži? S Lubošem Urnou - čtyřicetiletým hlavním hrdinou filmu - se seznamujeme v okamžiku, kdy umírá a tedy tento svět opouští. Bezprostřední důvod jeho smrti je banální a tragikomický současně, stejně jako situace, ve které se tak stane. Dokonce by se mohlo říci, že Lubošův konec je podobný většině událostí v jeho životě. Od útlého mládí až po dospělý věk. Kdo je vlastně Luboš Urna? S jistou mírou nadsázky je možno říci, že jde o určitý charakteristický typ příslušníka mužského pokolení konce dvacátého století. V jistém slova smyslu je možno Luboše označit za předobraz či určitý prototyp velice pravděpodobného mužského živočišného druhu ve třetím tisíciletí. Luboš je, stručně řečeno, reprezentant ne vlastní vinou degenerujícího biologického druhu - mužů, které zcela ovlivnil, pohltil a si podmanil plíživě agresivní svět žen. Luboš se přitom nikterak nevymyká z průměru. Je učitelem, má rodinu, dvě děti, ale také značně vyvinutou citlivost a obrazotvornost, či přímo fantazii. Dalším charakteristickým rysem jeho života je skutečnost, že žije převážně ve světě žen.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Oskar Reif
    63%
    Říká se velmi nepřesně: Žijeme na tomto světě a jsme jenom lidé... To ale není pravda. Žijeme totiž minimálně ve dvou světech: ve světě mužů a ve světě žen; a nejsme jenom lidé, ale jsme jenom muži a jsme jenom ženy. I když... Existují dnes ještě vůbec muži? S Lubošem Urnou - čtyřicetiletým hlavním hrdinou filmu - se seznamujeme v okamžiku, kdy umírá a tedy tento svět opouští. Bezprostřední důvod jeho smrti je banální a tragikomický současně, stejně jako situace, ve které se tak stane. Dokonce by se mohlo říci, že Lubošův konec je podobný většině událostí v jeho životě. Od útlého mládí až po dospělý věk. Kdo je vlastně Luboš Urna? S jistou mírou nadsázky je možno říci, že jde o určitý charakteristický typ příslušníka mužského pokolení konce dvacátého století. V jistém slova smyslu je možno Luboše označit za předobraz či určitý prototyp velice pravděpodobného mužského živočišného druhu ve třetím tisíciletí. Luboš je, stručně řečeno, reprezentant ne vlastní vinou degenerujícího biologického druhu - mužů, které zcela ovlivnil, pohltil a si podmanil plíživě agresivní svět žen. Luboš se přitom nikterak nevymyká z průměru. Je učitelem, má rodinu, dvě děti, ale také značně vyvinutou citlivost a obrazotvornost, či přímo fantazii. Dalším charakteristickým rysem jeho života je skutečnost, že žije převážně ve světě žen.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Oskar Reif
    3
  • Stíny v mlze
    Stíny v mlze (2022)
    Seriál
    • VOYO
    • iVysílání
    Na ostravské zločince má v nové kriminálce České televize políčeno dvojice vyšetřovatelů v podání Petry Špalkové a Jiřího Vyorálka. Pod režijním vedením Radima Špačka zavede dvanáctidílný seriál Stíny v mlze diváky do různých oblastí a sociálních skupin, od youtuberů přes motorkáře až po realitní makléře. Na obrazovky ČT1 se poprvé vypraví v pondělí 3. ledna od 20:10 hodin. Seriál Stíny v mlze natáčený v Ostravě a okolí představí kriminalistku Magdu Malou a jejího nového parťáka Martina Černého, kteří budou společně vyšetřovat případy z nevšedních míst. Silné příběhové linky zároveň sledují osobní životy vyšetřovatelů. „Krimi série nabídne kromě dvanácti napínavých případů ještě něco navíc. Umožníme divákovi blíže poznat, kdo jsou ti, jejichž prací je pátrat po vraždách. Co dělají, když nejsou v práci, a jak se tato, nejen časově, ale především psychicky náročná činnost dá skloubit s běžným životem,“ říká kreativní producentka Kateřina Ondřejková. (Česká televize)
    Žánry:DramaKrimi
    62%
    Na ostravské zločince má v nové kriminálce České televize políčeno dvojice vyšetřovatelů v podání Petry Špalkové a Jiřího Vyorálka. Pod režijním vedením Radima Špačka zavede dvanáctidílný seriál Stíny v mlze diváky do různých oblastí a sociálních skupin, od youtuberů přes motorkáře až po realitní makléře. Na obrazovky ČT1 se poprvé vypraví v pondělí 3. ledna od 20:10 hodin. Seriál Stíny v mlze natáčený v Ostravě a okolí představí kriminalistku Magdu Malou a jejího nového parťáka Martina Černého, kteří budou společně vyšetřovat případy z nevšedních míst. Silné příběhové linky zároveň sledují osobní životy vyšetřovatelů. „Krimi série nabídne kromě dvanácti napínavých případů ještě něco navíc. Umožníme divákovi blíže poznat, kdo jsou ti, jejichž prací je pátrat po vraždách. Co dělají, když nejsou v práci, a jak se tato, nejen časově, ale především psychicky náročná činnost dá skloubit s běžným životem,“ říká kreativní producentka Kateřina Ondřejková. (Česká televize)
    Žánry:DramaKrimi
    4
  • Strážce duší
    Strážce duší (2005)
    Seriál
    • iVysílání
    61%
    5
  • Tajemství Lesní země
    Tajemství Lesní země (2006)
    Film
    • iVysílání
    V království lidí panuje král Jaroslav s královnou Annou. Na první pohled je patrné, že se nevyvyšují nad jiné. Jejich děti si hrají běžně s ostatními a dobré jsou i vztahy královských manželů k rodině štolby Petra. Prostorem, v němž panují zákony, které není radno překročit, je sousední Lesní země. Jeho panovnice zůstává tajemně v pozadí a lidé mohou potkat pouze správce země Pavučince. Král Jaroslav je potrestán za překročení léta tradovaného zákazu a svoji svobodu musí vyvážit darem pro Pavučince. Jakmile zjistí, že by se musel vzdát svého syna, snaží se jej zachránit. Ale něco za něco - Pavučinec si přece jen svou oběť vybere.
    41%
    V království lidí panuje král Jaroslav s královnou Annou. Na první pohled je patrné, že se nevyvyšují nad jiné. Jejich děti si hrají běžně s ostatními a dobré jsou i vztahy královských manželů k rodině štolby Petra. Prostorem, v němž panují zákony, které není radno překročit, je sousední Lesní země. Jeho panovnice zůstává tajemně v pozadí a lidé mohou potkat pouze správce země Pavučince. Král Jaroslav je potrestán za překročení léta tradovaného zákazu a svoji svobodu musí vyvážit darem pro Pavučince. Jakmile zjistí, že by se musel vzdát svého syna, snaží se jej zachránit. Ale něco za něco - Pavučinec si přece jen svou oběť vybere.
    6