Nelson Rodríguez: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Nelson Rodríguez: Filmy a seriály

  • Vzpomínky
    Vzpomínky (1968)
    Film
    Po neúspěšné invazi v Zátoce sviní se Sergio rozhodne zůstat na Kubě, zatímco jeho žena a rodina uprchnou do nedalekého Miami. Sergio, sám v novém světě plném odvahy, sleduje neustálou hrozbu zahraniční invaze a zároveň se snaží sbalit každou mladou ženu v Havaně. Nakonec potká Elenu, mladou dívku, kterou se snaží přetvořit k obrazu své bývalé manželky. Ale za jakou cenu?
    Žánry:Drama
    75%
    Po neúspěšné invazi v Zátoce sviní se Sergio rozhodne zůstat na Kubě, zatímco jeho žena a rodina uprchnou do nedalekého Miami. Sergio, sám v novém světě plném odvahy, sleduje neustálou hrozbu zahraniční invaze a zároveň se snaží sbalit každou mladou ženu v Havaně. Nakonec potká Elenu, mladou dívku, kterou se snaží přetvořit k obrazu své bývalé manželky. Ale za jakou cenu?
    Žánry:Drama
    1
  • Poslední večeře
    Poslední večeře (1976)
    Film
    73%
    2
  • Tři Lucie
    Tři Lucie (1968)
    Film
    Ve svém oceňovaném filmu Lucía Humberto Solás zcela novým způsobem interpretoval téma stoletého boje Kuby a vytvořil tak epický příběh ve třech samostatných epizodách. Každá z nich se soustředí na ženu jménem Lucía a odehrává se v jiném období kubánské historie, které odpovídá třem fázím: kolonialismu (1895), neokolonialismu (1930) a socialistické revoluci (1968). Tyto tři epizody nám také představují "Lucíe" z různých sociálních vrstev. Solás svůj film popsal takto: "Role ženy vždy odhaluje rozpory daného období a činí je explicitními: Lucía není film o ženách, je to film o společnosti."
    Žánry:Drama
    72%
    Ve svém oceňovaném filmu Lucía Humberto Solás zcela novým způsobem interpretoval téma stoletého boje Kuby a vytvořil tak epický příběh ve třech samostatných epizodách. Každá z nich se soustředí na ženu jménem Lucía a odehrává se v jiném období kubánské historie, které odpovídá třem fázím: kolonialismu (1895), neokolonialismu (1930) a socialistické revoluci (1968). Tyto tři epizody nám také představují "Lucíe" z různých sociálních vrstev. Solás svůj film popsal takto: "Role ženy vždy odhaluje rozpory daného období a činí je explicitními: Lucía není film o ženách, je to film o společnosti."
    Žánry:Drama
    3
  • Confesión a Laura
    Confesión a Laura (1990)
    Film
    Děj se odehrává v Kolumbii 9. dubna 1948, v den, kdy proběhlo slavné "Bogotazo". Je to příběh lásky zmařené politickými okolnostmi. Laura, stará panna a učitelka, žije s Josefinou a Santiagem, státním zaměstnancem. Tyto tři postavy budou 24 hodin obléhány, terčem ostřelovačů a budou nuceny ukázat, kým skutečně jsou, nebo kým by chtěly být.
    71%
    Děj se odehrává v Kolumbii 9. dubna 1948, v den, kdy proběhlo slavné "Bogotazo". Je to příběh lásky zmařené politickými okolnostmi. Laura, stará panna a učitelka, žije s Josefinou a Santiagem, státním zaměstnancem. Tyto tři postavy budou 24 hodin obléhány, terčem ostřelovačů a budou nuceny ukázat, kým skutečně jsou, nebo kým by chtěly být.
    4
  • Ti, kteří přežívají
    Ti, kteří přežívají (1979)
    Film
    70%
    5
  • Personal Belongings
    Personal Belongings (2006)
    Film
    Mladá lékařka Ana žije sama, protože nedokázala opustit Kubu, když její rodina odplula na voru do USA. Ernesto žije ve svém autě se svými věcmi v malém kufříku a cestuje od ambasády k ambasádě, aby si splnil svůj sen o odchodu z Kuby. Tyto osudem zkoušené milence touží být spolu, ale rozdělují je odlišné sny zakořeněné v různých zemích. Alejandro Brugués ve svém režijním debutu nabízí osobní pohled na neustále se vracející téma v kubánském umění a literatuře – emigraci a bolest, kterou s sebou nese.
    69%
    Mladá lékařka Ana žije sama, protože nedokázala opustit Kubu, když její rodina odplula na voru do USA. Ernesto žije ve svém autě se svými věcmi v malém kufříku a cestuje od ambasády k ambasádě, aby si splnil svůj sen o odchodu z Kuby. Tyto osudem zkoušené milence touží být spolu, ale rozdělují je odlišné sny zakořeněné v různých zemích. Alejandro Brugués ve svém režijním debutu nabízí osobní pohled na neustále se vracející téma v kubánském umění a literatuře – emigraci a bolest, kterou s sebou nese.
    6
  • Tierra prometida, La
    Tierra prometida, La (1971)
    Film
    Za socialistické vlády Marmaduka Grovea v roce 1932 se skupina vesničanů rozhodne zabrat půdu v oblasti Palmilla. Téměř jako v bájné cestě, problémy nastanou, když usednou a mají přinést socialistický ideál mezi obyvatelstvo. Vše se zkomplikuje s fámami, že reakční síly svrhly socialistickou vládu. Film, který kvůli puči nebyl v Chile uveden a dokončil jej až Littin v exilu v Mexiku.
    Žánry:Drama
    68%
    Za socialistické vlády Marmaduka Grovea v roce 1932 se skupina vesničanů rozhodne zabrat půdu v oblasti Palmilla. Téměř jako v bájné cestě, problémy nastanou, když usednou a mají přinést socialistický ideál mezi obyvatelstvo. Vše se zkomplikuje s fámami, že reakční síly svrhly socialistickou vládu. Film, který kvůli puči nebyl v Chile uveden a dokončil jej až Littin v exilu v Mexiku.
    Žánry:Drama
    7
  • Čas smrti
    Čas smrti (1985)
    Film
    67%
    8
  • Hombre de éxito, Un
    Hombre de éxito, Un (1985)
    Film
    67%
    9
  • Danzón
    Danzón (1991)
    Film
    Jeden z divácky nejúspěšnějších a „nejmexičtějších“ filmů počátku 90. let minulého století. María Novaro se již řadu let věnuje otázce, co to znamená být ženou v machistické mexické společnosti. I Danzón na pozadí jednoduchého příběhu rozkrývá toto téma s humorem a nadhledem. Čtyřicetiletá Julia pracuje jako telefonní spojovatelka. Každou středu chodí tancovat svůj oblíbený tanec danzón. Na těchto čajových dýcháncích potká Carmela. Ten však jednoho dne zmizí a Julia se rozhodne poprvé opustit hlavní město Mexiko a vydat se ho hledat do Veracruzu. Danzón v sobě spojuje lidovou zábavu mexického filmu 30. a 40. let, erotický nádech horkého podnebí a velmi střízlivý průnik do obyčejného života jedné ženy.
    Žánry:DramaTaneční
    65%
    Jeden z divácky nejúspěšnějších a „nejmexičtějších“ filmů počátku 90. let minulého století. María Novaro se již řadu let věnuje otázce, co to znamená být ženou v machistické mexické společnosti. I Danzón na pozadí jednoduchého příběhu rozkrývá toto téma s humorem a nadhledem. Čtyřicetiletá Julia pracuje jako telefonní spojovatelka. Každou středu chodí tancovat svůj oblíbený tanec danzón. Na těchto čajových dýcháncích potká Carmela. Ten však jednoho dne zmizí a Julia se rozhodne poprvé opustit hlavní město Mexiko a vydat se ho hledat do Veracruzu. Danzón v sobě spojuje lidovou zábavu mexického filmu 30. a 40. let, erotický nádech horkého podnebí a velmi střízlivý průnik do obyčejného života jedné ženy.
    Žánry:DramaTaneční
    10
  • Miel para Oshún
    Miel para Oshún (2001)
    Film
    62%
    11
  • Cecílie
    Cecílie (1982)
    Film
    Příběh Cecilie je zrcadlem společnosti, která ovládala Kubu v 19. století. Společnosti rozdělené mezi bělochy, černochy a míšence, mulaty. (Španělští conquistadoři vyvraždili původní indiánské obyvatelstvo Kuby krátce po obsazení ostrova, takže na rozdíl od jiných karibských národů zde nejsou žádní mesticové, tedy lidé se smíšenou indiánskou krví.) Drama o životě a láskách Cecilie (Daisy Granados) se odehrává na pozadí surového a násilného zacházení s otroky a zvěstí o povstání otroků poté, co se Kubánci dozvědí o otrocké revoltě na Haiti.
    Žánry:Drama
    59%
    Příběh Cecilie je zrcadlem společnosti, která ovládala Kubu v 19. století. Společnosti rozdělené mezi bělochy, černochy a míšence, mulaty. (Španělští conquistadoři vyvraždili původní indiánské obyvatelstvo Kuby krátce po obsazení ostrova, takže na rozdíl od jiných karibských národů zde nejsou žádní mesticové, tedy lidé se smíšenou indiánskou krví.) Drama o životě a láskách Cecilie (Daisy Granados) se odehrává na pozadí surového a násilného zacházení s otroky a zvěstí o povstání otroků poté, co se Kubánci dozvědí o otrocké revoltě na Haiti.
    Žánry:Drama
    12
  • Vdova Montielová
    Vdova Montielová (1979)
    Film
    Když zemřel don José Montiel, všichni, kromě jeho vdovy, se cítili pomstěni – muselo však uplynout několik hodin, aby všichni uvěřili, že je doopravdy po smrti. Těmito větami z povídky slavného kolumbijského spisovatele Gabriela Garcíi Márqueze Vdova Montielová je uváděn stejnojmenný film chilského režiséra Miguela Littina. Littin se důsledně opíral o vynikající literární předlohu a adekvátně vyjádřil specifické rysy tvorby Gabriela Garcíi Márqueze. Vytvořil studii krutého a násilnického muže, udavače a bezohledného kořistníka Josého Montiela, který zemřel všemi nenáviděn. Jen vdova ho na počátku oplakává. Děj se odehrává v několika rovinách: ze současnosti odbočuje do vzpomínek, realita se prolíná s představami, přičemž se pružný časový rytmus podřizuje střídání konkrétních subjektivních prožitků. Právě prolomení časové bariéry vytváří zvláštní napětí filmu a prohlubuje plastičnost obrazu jak Josého Montiela a jeho vdovy, tak i latinskoamerické země, sténající pod vojenskou diktaturou. Nesnadnou titulní úlohu svěřil režisér Geraldině Chaplinové.
    Žánry:Drama
    58%
    Když zemřel don José Montiel, všichni, kromě jeho vdovy, se cítili pomstěni – muselo však uplynout několik hodin, aby všichni uvěřili, že je doopravdy po smrti. Těmito větami z povídky slavného kolumbijského spisovatele Gabriela Garcíi Márqueze Vdova Montielová je uváděn stejnojmenný film chilského režiséra Miguela Littina. Littin se důsledně opíral o vynikající literární předlohu a adekvátně vyjádřil specifické rysy tvorby Gabriela Garcíi Márqueze. Vytvořil studii krutého a násilnického muže, udavače a bezohledného kořistníka Josého Montiela, který zemřel všemi nenáviděn. Jen vdova ho na počátku oplakává. Děj se odehrává v několika rovinách: ze současnosti odbočuje do vzpomínek, realita se prolíná s představami, přičemž se pružný časový rytmus podřizuje střídání konkrétních subjektivních prožitků. Právě prolomení časové bariéry vytváří zvláštní napětí filmu a prohlubuje plastičnost obrazu jak Josého Montiela a jeho vdovy, tak i latinskoamerické země, sténající pod vojenskou diktaturou. Nesnadnou titulní úlohu svěřil režisér Geraldině Chaplinové.
    Žánry:Drama
    13