Ondřej Trojan: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Ondřej Trojan: Filmy a seriály

  • Želary
    Želary (2003)
    FilmRole: Total Helpart
    • Netflix
    • Max
    • Voyo
    • +3
    Želary je české filmové drama, které vypráví příběh mladé Elišky v období okupace ve 40. letech 20. století. Eliška je nedostudovaná lékařka, zdravotní sestra v městské nemocnici a členka tajného odboje. Udržuje milostný poměr s úspěšným chirurgem Richardem, dokud v nemocnici nedaruje krev těžce zraněnému muži. Tím se totiž naváže zvláštní krevní pouto, které vyústí v neobyčejně silný milostný vztah mezi moderní městskou vzdělanou Eliškou a barbarským přírodním mužem s dětskou duší - Jozou. Když je odboj prozrazen, Eliška musí rychle utéct z města. S novou identitou Hany se tak ukrývá u Jozy v horské vesnici Želary, uprostřed divoké a mnohdy kruté přírody, kde se čas zastavil před stopadesáti lety.
    79%
    Želary je české filmové drama, které vypráví příběh mladé Elišky v období okupace ve 40. letech 20. století. Eliška je nedostudovaná lékařka, zdravotní sestra v městské nemocnici a členka tajného odboje. Udržuje milostný poměr s úspěšným chirurgem Richardem, dokud v nemocnici nedaruje krev těžce zraněnému muži. Tím se totiž naváže zvláštní krevní pouto, které vyústí v neobyčejně silný milostný vztah mezi moderní městskou vzdělanou Eliškou a barbarským přírodním mužem s dětskou duší - Jozou. Když je odboj prozrazen, Eliška musí rychle utéct z města. S novou identitou Hany se tak ukrývá u Jozy v horské vesnici Želary, uprostřed divoké a mnohdy kruté přírody, kde se čas zastavil před stopadesáti lety.
    1
  • Občanský průkaz
    Občanský průkaz (2010)
    FilmRole: Total HelpArt
    • Netflix
    • Max
    • Voyo
    • +4
    Film se odehrává v Praze mezi lety 1974–1977, tedy v době nejtužší normalizace. Jaká to jsou léta pro Petra, který je zároveň vypravěčem příběhu, a jeho kamarády Popelku, Aleše a Míťu? V patnácti dostávají občanský průkaz, v osmnácti se snaží získat modrou knížku a uniknout tak vojně v komunistické armádě. Mezitím poznávají nejen první lásky, ale i skutečnou tvář sebe samých a svých rodičů...
    76%
    Film se odehrává v Praze mezi lety 1974–1977, tedy v době nejtužší normalizace. Jaká to jsou léta pro Petra, který je zároveň vypravěčem příběhu, a jeho kamarády Popelku, Aleše a Míťu? V patnácti dostávají občanský průkaz, v osmnácti se snaží získat modrou knížku a uniknout tak vojně v komunistické armádě. Mezitím poznávají nejen první lásky, ale i skutečnou tvář sebe samých a svých rodičů...
    2
  • Pějme píseň dohola
    Pějme píseň dohola (1990)
    Film
    • Voyo
    K prvním citovým i sexuálním zážitkům lze přijít různě, docela spolehlivé bývaly zejména pionýrské tábory, hojně pořádané za minulého režimu. Zjišťuje i poněkud vykulený praktikant, jenž se jedné takové akce účastní. Vznikla nahořklá komedie, zajisté přesná v jednotlivých detailech a postihující obvyklé táborové stereotypy, avšak v celkovém vyznění tvůrci - scénář napsali Jan Hřebejk a Petr Jarchovský - zápolí s určitým výrazovým zmatněním. Snímek režiséra (a později hlavně producenta) Ondřeje Trojana provázel až nespravedlivě přehlíživý postoj publika. (CS Film)
    Žánry:Komedie
    72%
    K prvním citovým i sexuálním zážitkům lze přijít různě, docela spolehlivé bývaly zejména pionýrské tábory, hojně pořádané za minulého režimu. Zjišťuje i poněkud vykulený praktikant, jenž se jedné takové akce účastní. Vznikla nahořklá komedie, zajisté přesná v jednotlivých detailech a postihující obvyklé táborové stereotypy, avšak v celkovém vyznění tvůrci - scénář napsali Jan Hřebejk a Petr Jarchovský - zápolí s určitým výrazovým zmatněním. Snímek režiséra (a později hlavně producenta) Ondřeje Trojana provázel až nespravedlivě přehlíživý postoj publika. (CS Film)
    Žánry:Komedie
    3
  • U mě dobrý
    U mě dobrý (2008)
    Film
    • Max
    • Voyo
    • DaFilms
    Filmová komedie na motivy povídek Petra Šabacha, podle scénáře Petra Jarchovského v režii Jana Hřebejka. U MĚ DOBRÝ se ohlíží do devadesátých let, do doby našich prvních krůčků na novém, neprobádaném území rašícího kapitalismu v Čechách. Šest přátel, zahrádkářů a rybářů, se schází v malebné přístavní hospodě U Buddyho na Libeňském ostrově. Jejich poklid, který tráví u desetníčkového mariáše, skončí ve chvíli, kdy se jeden z nich stane obětí falešných hráčů z Vysočanské tržnice. A tak jako ve starých westernech, berou i naši přátelé zákon do vlastních rukou. Na horkém území tržnice, které se hemží lehkými děvami, pašeráky, zloději, podvodníky i úplatnými policajty se pokusí získat zpět třicet šest a půl tisíce v použitých bankovkách. Podaří se jim to díky jejich kamarádství, odvaze, mazanosti, notné dávce štěstí a především díky protřelosti hráčského esa, hochštaplera a ekvilibristy Mistra Classe. (Falcon)
    Žánry:Komedie
    69%
    Filmová komedie na motivy povídek Petra Šabacha, podle scénáře Petra Jarchovského v režii Jana Hřebejka. U MĚ DOBRÝ se ohlíží do devadesátých let, do doby našich prvních krůčků na novém, neprobádaném území rašícího kapitalismu v Čechách. Šest přátel, zahrádkářů a rybářů, se schází v malebné přístavní hospodě U Buddyho na Libeňském ostrově. Jejich poklid, který tráví u desetníčkového mariáše, skončí ve chvíli, kdy se jeden z nich stane obětí falešných hráčů z Vysočanské tržnice. A tak jako ve starých westernech, berou i naši přátelé zákon do vlastních rukou. Na horkém území tržnice, které se hemží lehkými děvami, pašeráky, zloději, podvodníky i úplatnými policajty se pokusí získat zpět třicet šest a půl tisíce v použitých bankovkách. Podaří se jim to díky jejich kamarádství, odvaze, mazanosti, notné dávce štěstí a především díky protřelosti hráčského esa, hochštaplera a ekvilibristy Mistra Classe. (Falcon)
    Žánry:Komedie
    4
  • Toman
    Toman (2018)
    Film
    • Max
    • Voyo
    • O2 TV
    • +4
    68%
    5
  • Horem Pádem
    Horem Pádem (2004)
    Film
    • Max
    • Voyo
    • iVysílání
    • +1

    Dvěma převaděčům uprchlíků (Zdeněk Suchý, Jan Budař) zůstane po akci ve voze dvouměsíční dítě. Zapomenutého indického chlapečka prodají bezdětné Milušce (Nataša Burger), která touží po dítěti. Její manžel František (Jiří Macháček) je ovšem fotbalový hooligan a rasista. Čtyřicetiletá Hana (Ingrid Timková) pracuje v poradně pro uprchlíky. Její o mnoho let starší partner Otakar (Jan Tříska) zkolabuje při přednášce na univerzitě. Jejich osmnáctiletá dcera Lenka (Kristýna Boková-Lišková) se omylem dozví, že Otakar se nikdy nerozvedl se svojí první ženou Věrou (Emília Vášáryová), s níž má syna Martina (Petr Forman)
    (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaKomedie
    68%

    Dvěma převaděčům uprchlíků (Zdeněk Suchý, Jan Budař) zůstane po akci ve voze dvouměsíční dítě. Zapomenutého indického chlapečka prodají bezdětné Milušce (Nataša Burger), která touží po dítěti. Její manžel František (Jiří Macháček) je ovšem fotbalový hooligan a rasista. Čtyřicetiletá Hana (Ingrid Timková) pracuje v poradně pro uprchlíky. Její o mnoho let starší partner Otakar (Jan Tříska) zkolabuje při přednášce na univerzitě. Jejich osmnáctiletá dcera Lenka (Kristýna Boková-Lišková) se omylem dozví, že Otakar se nikdy nerozvedl se svojí první ženou Věrou (Emília Vášáryová), s níž má syna Martina (Petr Forman)
    (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaKomedie
    6
  • Kráska v nesnázích
    Kráska v nesnázích (2006)
    Film
    • Max
    • Voyo
    • O2 TV
    • +2
    Stejnojmenná báseň Roberta Gravese inspirovala Jana Hřebejka a Petra Jarchovského k vytvoření milostného příběhu mladé ženy řešící dilema lásky ke dvěma mužům, dilema mezi sexuální závislostí a zajištěnou budoucností pro sebe a své děti, dilema vztahů ke své matce a otčímovi a ke své tchýni. Film Kráska v nesnázích je plný vypjatých zvratů i komických a paradoxních rozuzlení se strhujícími hereckými výkony a vynikající hudbou.
    Žánry:DramaKomedie
    67%
    Stejnojmenná báseň Roberta Gravese inspirovala Jana Hřebejka a Petra Jarchovského k vytvoření milostného příběhu mladé ženy řešící dilema lásky ke dvěma mužům, dilema mezi sexuální závislostí a zajištěnou budoucností pro sebe a své děti, dilema vztahů ke své matce a otčímovi a ke své tchýni. Film Kráska v nesnázích je plný vypjatých zvratů i komických a paradoxních rozuzlení se strhujícími hereckými výkony a vynikající hudbou.
    Žánry:DramaKomedie
    7
  • 8
  • Jako nikdy
    Jako nikdy (2013)
    Film
    • Voyo
    Konec léta ve filmu Jako nikdy znamená zároveň konec života. Výtvarník Vladimír (Jiří Schmitzer) umírá. Dům v krásné krajině je jeho poslední útočiště, smrt je nevyhnutelná a on nechce umřít v odcizené nemocnici. Dvě ženy, které jeho nelehkému umírání asistují, jsou jeho současná partnerka Karla (Petra Špalková) - pětatřicetiletá malířka, bohémka, a bývalá milenka Jaruna (Taťjana Medvecká) - vdaná asi pětapadesátiletá zdravotní sestra. Tato trojice vede marný boj se smrtí, bojují sami se sebou a současně mezi sebou – což přináší každému z nich určité očištění… (Falcon)
    Žánry:Drama
    61%
    Konec léta ve filmu Jako nikdy znamená zároveň konec života. Výtvarník Vladimír (Jiří Schmitzer) umírá. Dům v krásné krajině je jeho poslední útočiště, smrt je nevyhnutelná a on nechce umřít v odcizené nemocnici. Dvě ženy, které jeho nelehkému umírání asistují, jsou jeho současná partnerka Karla (Petra Špalková) - pětatřicetiletá malířka, bohémka, a bývalá milenka Jaruna (Taťjana Medvecká) - vdaná asi pětapadesátiletá zdravotní sestra. Tato trojice vede marný boj se smrtí, bojují sami se sebou a současně mezi sebou – což přináší každému z nich určité očištění… (Falcon)
    Žánry:Drama
    9
  • Lichožrouti
    Lichožrouti (2016)
    FilmRole: Padre
    • Netflix
    • Voyo
    • Google Play
    • +3

    Lichožrouti jsou malí tvorové, kteří žijí s námi lidmi a mohou za to, že lidstvu z páru ponožek vždy zůstane jen jedna – lichá. Ponožkami se totiž živí!

    Na ploše dobrodružného příběhu dvou znepřátelených lichožroutských gangů je vykreslen svět podobný lidskému, nenásilně a s humorem vlastním spisovateli a básníkovi Pavlu Šrutovi, spoluautorovi scénáře a autorovi předlohy.

    Osudy hlavních protagonistů – lichožroutů a jejich největšího protihráče, podivínského a samotářského člověka – Profesora, spojuje příběh hlavního hrdiny, malého lichožrouta Hihlíka. Ten je ve filmu záhy  „dahlovsky“ postaven do role sirotka a outsidera. Malý hrdina čerpá sílu z pevného vztahu, který měl se svým lichožroutím dědečkem, který jej vychoval. V novém drsnějším lupičském domově svého mafiánského strýce Padreho, kam po smrti dědečka odchází, své ideály a zásady neopouští. A to i přesto, že jej zavedou často do prekérních situací. Pokud je s těžkým srdcem vědomě poruší, pak pouze proto, že věří, že vyčerpal všechny možnosti, aby došel ke svému vytouženému cíli – rodině.

    S trochou nadsázky se dá říct, že poselství filmu zní: Rodina je nade vše! Drž se té, kterou máš, měj ji rád a dělej vše pro to, aby byla dobrá, protože jinou na tomhle světě mít nebudeš. A je jedno, jestli jsi člověk, nebo lichožrout! (Falcon)

     

    58%

    Lichožrouti jsou malí tvorové, kteří žijí s námi lidmi a mohou za to, že lidstvu z páru ponožek vždy zůstane jen jedna – lichá. Ponožkami se totiž živí!

    Na ploše dobrodružného příběhu dvou znepřátelených lichožroutských gangů je vykreslen svět podobný lidskému, nenásilně a s humorem vlastním spisovateli a básníkovi Pavlu Šrutovi, spoluautorovi scénáře a autorovi předlohy.

    Osudy hlavních protagonistů – lichožroutů a jejich největšího protihráče, podivínského a samotářského člověka – Profesora, spojuje příběh hlavního hrdiny, malého lichožrouta Hihlíka. Ten je ve filmu záhy  „dahlovsky“ postaven do role sirotka a outsidera. Malý hrdina čerpá sílu z pevného vztahu, který měl se svým lichožroutím dědečkem, který jej vychoval. V novém drsnějším lupičském domově svého mafiánského strýce Padreho, kam po smrti dědečka odchází, své ideály a zásady neopouští. A to i přesto, že jej zavedou často do prekérních situací. Pokud je s těžkým srdcem vědomě poruší, pak pouze proto, že věří, že vyčerpal všechny možnosti, aby došel ke svému vytouženému cíli – rodině.

    S trochou nadsázky se dá říct, že poselství filmu zní: Rodina je nade vše! Drž se té, kterou máš, měj ji rád a dělej vše pro to, aby byla dobrá, protože jinou na tomhle světě mít nebudeš. A je jedno, jestli jsi člověk, nebo lichožrout! (Falcon)

     

    10
  • Medvídek
    Medvídek (2007)
    Film
    • Max
    • Voyo
    • iVysílání
    • +1
    Přes poetický název půjde opět o tragikomedii sázející především na skvěle napsané postavy a jejich dialogy. „Pokud bychom měli žánrově film přirovnat k některému dílu světové kinematografie, mohla by to být Americká krása nebo Hana a její sestry. Je to hodně konverzační film, který zkoumá z mnoha úhlů fenomén manželství a vše, co k němu patří. Tedy mateřství, otcovství, nevěry… To, jak je někdy manželství rozkládáno plíživě, nebo naopak, jak i velké zásahy zvenčí ho nerozklíží. Těžiště je tedy v postavách a jejich psychologii,“ vysvětluje Jan Hřebejk. Petr Jarchovský k tomu podotýká, že kdyby neexistoval film Tajnosti a lži, jeden z jejich nejoblíbenějších filmů, nynější Medvídek by se takto mohl jmenovat. „Zajímají mě příběhy, ve kterých věci nejsou pod povrchem takové, jaké se jeví navenek,“ dodává Jan Hřebejk. V příběhu o trojici kamarádů a jejich partnerkách se opět sešlo několik herců, se kterými režisér již spolupracoval: Nataša Burger, Jiří Macháček a také Aňa Geislerová a Roman Luknár. Ti budou stejně jako v Krásce v nesnázích hrát partnery. Autoři ovšem pro ně vymysleli naprosto odlišné postavy, a tak bude pro diváky jistě velice zajímavé sledovat, jak se může vztah mezi dvěma herci na plátně vyvíjet. Šestici uzavírají Táňa Vilhelmová a Ivan Trojan, s nimiž bude Jan Hřebejk točit poprvé. Třešničkou na dortu bude jistě i obsazení Jiřího Menzela a Věry Křesadlové do rolí rodičů.
    Žánry:DramaKomedie
    58%
    Přes poetický název půjde opět o tragikomedii sázející především na skvěle napsané postavy a jejich dialogy. „Pokud bychom měli žánrově film přirovnat k některému dílu světové kinematografie, mohla by to být Americká krása nebo Hana a její sestry. Je to hodně konverzační film, který zkoumá z mnoha úhlů fenomén manželství a vše, co k němu patří. Tedy mateřství, otcovství, nevěry… To, jak je někdy manželství rozkládáno plíživě, nebo naopak, jak i velké zásahy zvenčí ho nerozklíží. Těžiště je tedy v postavách a jejich psychologii,“ vysvětluje Jan Hřebejk. Petr Jarchovský k tomu podotýká, že kdyby neexistoval film Tajnosti a lži, jeden z jejich nejoblíbenějších filmů, nynější Medvídek by se takto mohl jmenovat. „Zajímají mě příběhy, ve kterých věci nejsou pod povrchem takové, jaké se jeví navenek,“ dodává Jan Hřebejk. V příběhu o trojici kamarádů a jejich partnerkách se opět sešlo několik herců, se kterými režisér již spolupracoval: Nataša Burger, Jiří Macháček a také Aňa Geislerová a Roman Luknár. Ti budou stejně jako v Krásce v nesnázích hrát partnery. Autoři ovšem pro ně vymysleli naprosto odlišné postavy, a tak bude pro diváky jistě velice zajímavé sledovat, jak se může vztah mezi dvěma herci na plátně vyvíjet. Šestici uzavírají Táňa Vilhelmová a Ivan Trojan, s nimiž bude Jan Hřebejk točit poprvé. Třešničkou na dortu bude jistě i obsazení Jiřího Menzela a Věry Křesadlové do rolí rodičů.
    Žánry:DramaKomedie
    11
  • Smrtelné historky
    Smrtelné historky (2016)
    FilmRole: T.H.A.

    Smrtelné historky jsou trikový povídkový celovečerní film, který kombinuje hrané akce s 3D a 2D animací, vedenou loutkou a zadní projekcí. Skládá se ze tří příběhů Dědek Kaktusák, Maják, Velkej chlap a tří krátkých blackoutů Na draka. Každá část filmu je vyrobena jinou technologií a je jiného žánru. Dohromady ale spolu příběhy souvisejí jak obsahově, tak formálně. Ve všech povídkách si tvůrci hrají s dvojím měřítkem a s ústředními tématy hrdinství a smrti. Vždy se setkává něco velice malého s něčím velmi velkým (malinkatý rytíř s obřím drakem, mexický prastarý skřítek s člověkem, drobounký Profesor s kravami, dva gangsteři s Velkým Chlapem). A všechna tato setkání končí hrdinskou smrtí malé ústřední postavy. Každý příběh však na hrdinství a smrt nahlíží jinak. (Falcon)

    Žánry:Animovaný
    56%

    Smrtelné historky jsou trikový povídkový celovečerní film, který kombinuje hrané akce s 3D a 2D animací, vedenou loutkou a zadní projekcí. Skládá se ze tří příběhů Dědek Kaktusák, Maják, Velkej chlap a tří krátkých blackoutů Na draka. Každá část filmu je vyrobena jinou technologií a je jiného žánru. Dohromady ale spolu příběhy souvisejí jak obsahově, tak formálně. Ve všech povídkách si tvůrci hrají s dvojím měřítkem a s ústředními tématy hrdinství a smrti. Vždy se setkává něco velice malého s něčím velmi velkým (malinkatý rytíř s obřím drakem, mexický prastarý skřítek s člověkem, drobounký Profesor s kravami, dva gangsteři s Velkým Chlapem). A všechna tato setkání končí hrdinskou smrtí malé ústřední postavy. Každý příběh však na hrdinství a smrt nahlíží jinak. (Falcon)

    Žánry:Animovaný
    12
  • El Paso
    El Paso (2009)
    FilmRole: T.H.A.
    • DaFilms
    53%
    13
  • Bourák
    Bourák (2020)
    FilmRole: Elvis Presley
    • Netflix
    • Voyo
    • O2 TV
    • +2
    Příběh se odehrává ve Šlukdorfu, imaginárním městě na severu Čech, kde po revoluci zavřeli všechny fabriky a místo nich se vyrojily nonstop herny, kasina a šlapky. V  jednom z těch nonstopů s automaty pro zoufalce pracuje i Kamila, osmnáctka, která už má života ve městě, kde chcípnul pes, plné zuby. A ještě víc ji štve vlastní rodina. Odevzdaná matka a otec, který kšeftuje s vraky aut a říká si BOURÁK. Zastydlý puberťák s otřískaným růžovým Cadillacem, který chodí trsat rock and roll s holkou, co vypadá jako ze starého amerického katalogu na podprsenky. Scénář Bouráka napsal Petr Jarchovský a z námětu na sociální drama vznikla ulítlá černá komedie o dospělé dceři, která se rozhodne zachránit manželství svých nedospělých rodičů dřív, než půjde celá rodina ke dnu. (Falcon)
    36%
    Příběh se odehrává ve Šlukdorfu, imaginárním městě na severu Čech, kde po revoluci zavřeli všechny fabriky a místo nich se vyrojily nonstop herny, kasina a šlapky. V  jednom z těch nonstopů s automaty pro zoufalce pracuje i Kamila, osmnáctka, která už má života ve městě, kde chcípnul pes, plné zuby. A ještě víc ji štve vlastní rodina. Odevzdaná matka a otec, který kšeftuje s vraky aut a říká si BOURÁK. Zastydlý puberťák s otřískaným růžovým Cadillacem, který chodí trsat rock and roll s holkou, co vypadá jako ze starého amerického katalogu na podprsenky. Scénář Bouráka napsal Petr Jarchovský a z námětu na sociální drama vznikla ulítlá černá komedie o dospělé dceři, která se rozhodne zachránit manželství svých nedospělých rodičů dřív, než půjde celá rodina ke dnu. (Falcon)
    14