6.8

Philippe Morier-Genoud: Filmy a seriály

  • 1
  • 2
  • 3
  • Tři barvy: Bílá
    Tři barvy: Bílá (1994)
    FilmRole: Judge
    Tři barvy: Bílá - tak se jmenuje druhý film z volné filmové trilogie, který natočil polský režisér Krzysztof Kieślowski. Polák Karel Karel a jeho francouzská manželka Dominique stojí před rozvodovým soudem v Paříži. Soud uzná manželčiny argumenty a rozvede je. Karel tímto okamžikem přichází o vše: o svou velkou lásku, o manželku i kadeřnický salón, do kterého vložil své celoživotní úspory, talent a řemeslnou šikovnost. Bez peněz, bez dokladů, hledaný policii pro údajné žhářství, marně hledá způsob, jak se vrátit do vlasti. Ve snaze vydělat si alespoň pár franků koncertuje v podchodu metra na hřeben a zde se také seznámí s tajemným krajanem Mikolajem, který mu nabídne práci placeného zabijáka. Jen díky němu se Karel nakonec dostává do Polska, ukrytý v obrovském cestovním kufru. Doma soustředí všechny své síly k jedinému cíli: rychlému zbohatnutí. S pomocí peněz a důmyslného plánu chce Dominique přilákat z Paříže do Varšavy, aby se jí konečně mohl pomstít? Kromě satiry na dobové poměry v Polsku je film i hořkou výpovědí o mezích komunikace mezi lidmi, o individuální samotě a stavu dnešní společnosti. Hlavní postavy ztělesnili Zbigniew Zamachowski (Ohněm a mečem) a Julie Delpyová (Evropa, Evropa, Homo Faber). Film vznikl ve francouzsko-polské koprodukci v roce 1993, byl rok později oceněn Stříbrným medvědem na Mezinárodním filmovém festivalu v Berlíně.
    76%
    Tři barvy: Bílá - tak se jmenuje druhý film z volné filmové trilogie, který natočil polský režisér Krzysztof Kieślowski. Polák Karel Karel a jeho francouzská manželka Dominique stojí před rozvodovým soudem v Paříži. Soud uzná manželčiny argumenty a rozvede je. Karel tímto okamžikem přichází o vše: o svou velkou lásku, o manželku i kadeřnický salón, do kterého vložil své celoživotní úspory, talent a řemeslnou šikovnost. Bez peněz, bez dokladů, hledaný policii pro údajné žhářství, marně hledá způsob, jak se vrátit do vlasti. Ve snaze vydělat si alespoň pár franků koncertuje v podchodu metra na hřeben a zde se také seznámí s tajemným krajanem Mikolajem, který mu nabídne práci placeného zabijáka. Jen díky němu se Karel nakonec dostává do Polska, ukrytý v obrovském cestovním kufru. Doma soustředí všechny své síly k jedinému cíli: rychlému zbohatnutí. S pomocí peněz a důmyslného plánu chce Dominique přilákat z Paříže do Varšavy, aby se jí konečně mohl pomstít? Kromě satiry na dobové poměry v Polsku je film i hořkou výpovědí o mezích komunikace mezi lidmi, o individuální samotě a stavu dnešní společnosti. Hlavní postavy ztělesnili Zbigniew Zamachowski (Ohněm a mečem) a Julie Delpyová (Evropa, Evropa, Homo Faber). Film vznikl ve francouzsko-polské koprodukci v roce 1993, byl rok později oceněn Stříbrným medvědem na Mezinárodním filmovém festivalu v Berlíně.
    4
  • Konečně neděle!
    Konečně neděle! (1983)
    FilmRole: Supt. Santelli
    Majiteľ realitnej agentúry Julien Vercel je podozrivý z vraždy svojej manželky Marie-Christine a jej milenca Claudea Massouliera. Všetky dôkazy svedčia proti nemu, keď náhle prichádza obvinenie z ďalšej vraždy. Julien si nevie rady a rozhodne sa pred políciou ujsť. Jedine Julienova sekretárka Barbara Beckerová verí v nevinu svojho šéfa. A pretože je nielen profesionálnou sekretárkou, ale aj amatérskou detektívkou, na vlastnú päsť sa podujme vypátrať skutočného vraha. Jeho stopy ju z Paríža zavedú až do kriminálneho podsvetia juhofrancúzskeho mesta Nice. Posledný film režiséra Francoisa Truffauta je poctou kriminálnym príbehom majstra napätia Alfreda Hitchcocka...
    76%
    Majiteľ realitnej agentúry Julien Vercel je podozrivý z vraždy svojej manželky Marie-Christine a jej milenca Claudea Massouliera. Všetky dôkazy svedčia proti nemu, keď náhle prichádza obvinenie z ďalšej vraždy. Julien si nevie rady a rozhodne sa pred políciou ujsť. Jedine Julienova sekretárka Barbara Beckerová verí v nevinu svojho šéfa. A pretože je nielen profesionálnou sekretárkou, ale aj amatérskou detektívkou, na vlastnú päsť sa podujme vypátrať skutočného vraha. Jeho stopy ju z Paríža zavedú až do kriminálneho podsvetia juhofrancúzskeho mesta Nice. Posledný film režiséra Francoisa Truffauta je poctou kriminálnym príbehom majstra napätia Alfreda Hitchcocka...
    5
  • Cyrano z Bergeracu
    Cyrano z Bergeracu (1990)
    FilmRole: 'Le Bret'
    • iVysílání
    V Budapešti nakrútený prepis rovnomennej klasickej Rostandovej hry, napísanej podľa skutočnej postavy fantastu, búrliváka a rojka, z ktorého autor urobil romantického hrdinu, trpiaceho komplexom kvôli veľkému nosu, fanfaróna a platonického milenca Roxany, ktorú očarúvajú jeho listy, podpisované ale menom krásneho Christiana. Veľkolepo inscenovaný príbeh nakrútený v realistickom duchu zachováva veršované dialógy. Risk vyšiel vďaka perfektnému výkonu G. Depardieua, oceniť hodno i ďalších hercov, premyslenú réžiu, dobrú výpravu a kostýmy. Film tvorí na poste komerčného diela protiváhu viacerým dokonalým, ale plytkým hitom. Komentár pôvodnej hry nahradili tvorcovia akciou - potrebný text doplnil vlastnými alexandrínmi scenárista J.-C. Carriére. Dvanásťslabičný alexandrín dáva jazyku (a do istej miery aj inscenácii) "swingové tempo". Postava malého chlapca, ktorý opodiaľ sleduje niektoré dramatické scény, znázorňuje režiséra filmu, ktorý bol od mladosti touto drámou očarený. Film získal roku 1991 Oscara za kostýmy, nominovaný bol tiež v kategóriach zahraničný film a masky. A po zásluhe tiež za herecký výkon v hlavnej úlohe. Depardieu bol za svoj výkon ocenený na MFF v Cannes.
    75%
    V Budapešti nakrútený prepis rovnomennej klasickej Rostandovej hry, napísanej podľa skutočnej postavy fantastu, búrliváka a rojka, z ktorého autor urobil romantického hrdinu, trpiaceho komplexom kvôli veľkému nosu, fanfaróna a platonického milenca Roxany, ktorú očarúvajú jeho listy, podpisované ale menom krásneho Christiana. Veľkolepo inscenovaný príbeh nakrútený v realistickom duchu zachováva veršované dialógy. Risk vyšiel vďaka perfektnému výkonu G. Depardieua, oceniť hodno i ďalších hercov, premyslenú réžiu, dobrú výpravu a kostýmy. Film tvorí na poste komerčného diela protiváhu viacerým dokonalým, ale plytkým hitom. Komentár pôvodnej hry nahradili tvorcovia akciou - potrebný text doplnil vlastnými alexandrínmi scenárista J.-C. Carriére. Dvanásťslabičný alexandrín dáva jazyku (a do istej miery aj inscenácii) "swingové tempo". Postava malého chlapca, ktorý opodiaľ sleduje niektoré dramatické scény, znázorňuje režiséra filmu, ktorý bol od mladosti touto drámou očarený. Film získal roku 1991 Oscara za kostýmy, nominovaný bol tiež v kategóriach zahraničný film a masky. A po zásluhe tiež za herecký výkon v hlavnej úlohe. Depardieu bol za svoj výkon ocenený na MFF v Cannes.
    6
  • 7
  • Asterix: Sídliště bohů
    Asterix: Sídliště bohů (2014)
    FilmRole: Jules César (voice)
    • VOYO
    • Google Play
    • iTunes
    • +1
    Julius Caesar je bezesporu vynikající stratég a vojevůdce, který dosud nenašel přemožitele. Jen hrstka nepoddajných Galů se nadále vysmívá přímo do zobáku slavného římského orla a odolává jeho válečným výpadům. Nyní má Caesar geniálně lstivý plán, jak se drzých Galů zbavit jednou provždy: svést prostoduché vesničany kouzlem civilizace v podobě monumentálních římských staveb. Tedy, vlastně se jedná o kompletní vykácení lesů a výstavbu mramoráků (předchůdce dnešních paneláků)… Ale rozhodně s honosným názvem - Sídliště Bohů. Jenže Asterix a Obelix svou malou vesnici, ukrytou v hlubokém lese, oplývajícím chutnými divočáky, nadevše milují. Přece nedopustí, aby se z jejich milovaného domova stal pouhý turistický skanzen. Musejí nabrousit veškerý svůj důvtip a pokusit se prohnaného Caesara v této podlé bitvě porazit… (Bioscop)
    73%
    Julius Caesar je bezesporu vynikající stratég a vojevůdce, který dosud nenašel přemožitele. Jen hrstka nepoddajných Galů se nadále vysmívá přímo do zobáku slavného římského orla a odolává jeho válečným výpadům. Nyní má Caesar geniálně lstivý plán, jak se drzých Galů zbavit jednou provždy: svést prostoduché vesničany kouzlem civilizace v podobě monumentálních římských staveb. Tedy, vlastně se jedná o kompletní vykácení lesů a výstavbu mramoráků (předchůdce dnešních paneláků)… Ale rozhodně s honosným názvem - Sídliště Bohů. Jenže Asterix a Obelix svou malou vesnici, ukrytou v hlubokém lese, oplývajícím chutnými divočáky, nadevše milují. Přece nedopustí, aby se z jejich milovaného domova stal pouhý turistický skanzen. Musejí nabrousit veškerý svůj důvtip a pokusit se prohnaného Caesara v této podlé bitvě porazit… (Bioscop)
    8
  • Tři barvy: Modrá
    Tři barvy: Modrá (1993)
    FilmRole: The Judge
    Posledním významným filmovým projektem polského režiséra Krzysztofa Kieślowského byla volná trilogie Tři barvy, která vznikla ve francouzsko-polské koprodukci. Společně se scenáristou Krzysztofem Piesiewiczem se v ní inspiroval barvami trikolory a heslem francouzské revoluce Volnost, Rovnost, Bratrství. První částí je film nazvaný Tři barvy: Modrá. Jeho hrdinka Julie při tragické autonehodě ztratí muže, úspěšného skladatele evropského formátu Patrice a dcerku Annu. Julie utrpí silný psychický šok a uvědomí si, že ztrátou rodiny přišla o všechno, na čem jí záleželo. Pokouší se začít svůj život znovu, ale v anonymitě. Chce se tak osvobodit od všech věcí: majetku i vlastní minulosti. Její jediný kontakt s bývalým životem představuje Patriceův asistent Olivier, jenž je do Julie už dlouho zamilován. Aby ji vytrhl ze samoty a izolace od vnějšího světa, rozhodne se dokončit Patriceův "Koncert pro Evropu". Krok za krokem se snaží pomoci Julii zbavit se všeho, co ohrožuje její svobodu... Film získal Zlatého lva a Volpiho pohár za ženský herecký výkon Juliette Binocheové, na 50. MFF v Benátkách a pět Césarů (režie, nejlepší herečka, kamera, hudba, zvuk) za rok 1993.
    73%
    Posledním významným filmovým projektem polského režiséra Krzysztofa Kieślowského byla volná trilogie Tři barvy, která vznikla ve francouzsko-polské koprodukci. Společně se scenáristou Krzysztofem Piesiewiczem se v ní inspiroval barvami trikolory a heslem francouzské revoluce Volnost, Rovnost, Bratrství. První částí je film nazvaný Tři barvy: Modrá. Jeho hrdinka Julie při tragické autonehodě ztratí muže, úspěšného skladatele evropského formátu Patrice a dcerku Annu. Julie utrpí silný psychický šok a uvědomí si, že ztrátou rodiny přišla o všechno, na čem jí záleželo. Pokouší se začít svůj život znovu, ale v anonymitě. Chce se tak osvobodit od všech věcí: majetku i vlastní minulosti. Její jediný kontakt s bývalým životem představuje Patriceův asistent Olivier, jenž je do Julie už dlouho zamilován. Aby ji vytrhl ze samoty a izolace od vnějšího světa, rozhodne se dokončit Patriceův "Koncert pro Evropu". Krok za krokem se snaží pomoci Julii zbavit se všeho, co ohrožuje její svobodu... Film získal Zlatého lva a Volpiho pohár za ženský herecký výkon Juliette Binocheové, na 50. MFF v Benátkách a pět Césarů (režie, nejlepší herečka, kamera, hudba, zvuk) za rok 1993.
    9
  • Žena od vedle
    Žena od vedle (1981)
    FilmRole: Doctor
    72%
    10
  • Maigret
    Maigret (1991)
    Seriál
    • iVysílání
    • O2 TV
    69%
    11
  • 12
  • Čas znovu nalezený
    Čas znovu nalezený (1999)
    FilmRole: Monsieur Cottard
    Čas znovu nalezený, adaptace Proustova Hledání ztraceného času, má střídmější formu, než bychom u vynalézavého Ruize, zvláště se znalostí výše zmíněných filmů, očekávali, ale i v této věrně zfilmované literární klasice občas prosákne snová atmosféra, magie obrazu, především v záběrech se samotným Proustem, jehož jako by hrál Marcel Proust sám. Píše se rok 1922, spisovatel je upoután na lůžko, probírá se starými fotografiemi a kolem něho se dávají do pohybu velké detaily věcí, které jej obklopují... a s nimi příběhy Odetty, Albertiny, Gilberty... Po marných pokusech Luchina Viscontiho a Josepha Loseye, důstojné Swannově lásce (1981) Volkera Schlöndorffa vznikla roku 1999 zřejmě nejpozoruhodnější adaptace jednoho ze stěžejních literárních děl uplynulého století.
    Režie:Raoul Ruiz
    68%
    Čas znovu nalezený, adaptace Proustova Hledání ztraceného času, má střídmější formu, než bychom u vynalézavého Ruize, zvláště se znalostí výše zmíněných filmů, očekávali, ale i v této věrně zfilmované literární klasice občas prosákne snová atmosféra, magie obrazu, především v záběrech se samotným Proustem, jehož jako by hrál Marcel Proust sám. Píše se rok 1922, spisovatel je upoután na lůžko, probírá se starými fotografiemi a kolem něho se dávají do pohybu velké detaily věcí, které jej obklopují... a s nimi příběhy Odetty, Albertiny, Gilberty... Po marných pokusech Luchina Viscontiho a Josepha Loseye, důstojné Swannově lásce (1981) Volkera Schlöndorffa vznikla roku 1999 zřejmě nejpozoruhodnější adaptace jednoho ze stěžejních literárních děl uplynulého století.
    Režie:Raoul Ruiz
    13
  • Homo Faber
    Homo Faber (1991)
    FilmRole: Guillaume

    Scenárista a režisér Volker Schlöndorff se zaměřuje na adaptace významných děl autorů 20. století, mezi nimiž zatím převažují německy píšící tvůrci (Robert Musil, Heinrich Böll, Günther Grass). V roce 1991 natočil stejnojmenný přepis románu Homo Faber, v němž švýcarský spisovatel Max Frisch (1911-1990) ve zkratce postihl trauma moderní doby, spočívající v technokratickém přístupu ke světu (homo faber = člověk strůjce).

    Hlavní hrdina, expert UNESCO pro stavbu přehrad Walter Faber, přiznává svůj ryze racionální a technokratický přístup k životu: všechno funguje jako stroj podle fyzikálních zákonů. Setkání s o třicet let mladší dívkou ho však vyvede ze zažité rovnováhy, za niž až dosud platil osaměním. Příliš pozdě pochopí, že to je jeho dcera, již počal před válkou s milenkou Hannou. Dívčina tragická smrt ho zastihne ve chvílích, kdy si pozvolna uvědomuje sílu citu i osudovosti. Kniha je koncipována jako Faberův téměř deníkový záznam. Schlöndorff vypravěčovu funkci potlačil, zredukoval některé situace a vypustil dosti důležitou závěrečnou část Faberovy zpovědi. Opouští protagonistu po smrti jeho jediného dítěte a po bolestném smíření s její nešťastnou matkou. Neopomine přidat katarzní konec, formálně se vracející k začátku filmu. Děj se odehrává v roce 1957 s několika flashbacky do třicátých let v Curychu.

    Kromě existenciálních prvků a kromě motivu krvesmilstva, záměrně odkazujícího na klasické řecké tragédie, se tu objevuje i téma cesty. Walter Faber je světoběžník (odtud také anglický či francouzský název Voyager) a svůj život tráví na cestě. S mladičkou Sabeth se seznámí na lodi z Ameriky do Evropy, pak s ní projede jižní část starého kontinentu až do Atén. Osudové setkání s minulostí ho však zastihne ještě předtím, v Latinské Americe. Schlöndorffův snímek je bohužel poznamenán jistou chladností. Opírá se zejména o silné téma a o dobře vybrané představitele tří rolí. Fabera hraje známý americký herec a dramatik Sam Shepard, Sabeth zvláštním způsobem atraktivní Julie Delpyová a statečnou Hannu osobitá Barbara Sukowá.

    67%

    Scenárista a režisér Volker Schlöndorff se zaměřuje na adaptace významných děl autorů 20. století, mezi nimiž zatím převažují německy píšící tvůrci (Robert Musil, Heinrich Böll, Günther Grass). V roce 1991 natočil stejnojmenný přepis románu Homo Faber, v němž švýcarský spisovatel Max Frisch (1911-1990) ve zkratce postihl trauma moderní doby, spočívající v technokratickém přístupu ke světu (homo faber = člověk strůjce).

    Hlavní hrdina, expert UNESCO pro stavbu přehrad Walter Faber, přiznává svůj ryze racionální a technokratický přístup k životu: všechno funguje jako stroj podle fyzikálních zákonů. Setkání s o třicet let mladší dívkou ho však vyvede ze zažité rovnováhy, za niž až dosud platil osaměním. Příliš pozdě pochopí, že to je jeho dcera, již počal před válkou s milenkou Hannou. Dívčina tragická smrt ho zastihne ve chvílích, kdy si pozvolna uvědomuje sílu citu i osudovosti. Kniha je koncipována jako Faberův téměř deníkový záznam. Schlöndorff vypravěčovu funkci potlačil, zredukoval některé situace a vypustil dosti důležitou závěrečnou část Faberovy zpovědi. Opouští protagonistu po smrti jeho jediného dítěte a po bolestném smíření s její nešťastnou matkou. Neopomine přidat katarzní konec, formálně se vracející k začátku filmu. Děj se odehrává v roce 1957 s několika flashbacky do třicátých let v Curychu.

    Kromě existenciálních prvků a kromě motivu krvesmilstva, záměrně odkazujícího na klasické řecké tragédie, se tu objevuje i téma cesty. Walter Faber je světoběžník (odtud také anglický či francouzský název Voyager) a svůj život tráví na cestě. S mladičkou Sabeth se seznámí na lodi z Ameriky do Evropy, pak s ní projede jižní část starého kontinentu až do Atén. Osudové setkání s minulostí ho však zastihne ještě předtím, v Latinské Americe. Schlöndorffův snímek je bohužel poznamenán jistou chladností. Opírá se zejména o silné téma a o dobře vybrané představitele tří rolí. Fabera hraje známý americký herec a dramatik Sam Shepard, Sabeth zvláštním způsobem atraktivní Julie Delpyová a statečnou Hannu osobitá Barbara Sukowá.

    14
  • Vánoční příběh
    Vánoční příběh (2008)
    FilmRole: Freemason Friend
    „Trochu násilnický a trochu rozverný příběh“ vyprávějící o jedné rodině a jedné transplantaci. Do severofrancouzského Roubaix k rodičům na návštěvu přijíždějí jejich již dospělé děti, aby zde společně se svými rodinami oslavily vánoční svátky. Pod vlivem matčiny nemoci, spojené s hledání vhodného dárce kostní dřeně, ožívají vzájemné ambivalence, rodinná tajemství i tragédie. Pozvolna plynoucí snímek s vtipnými dialogy a nápaditou formou vyprávění odkazuje k slavným filmovým dílům i předním evropským myslitelům, jež hojně cituje.
    67%
    „Trochu násilnický a trochu rozverný příběh“ vyprávějící o jedné rodině a jedné transplantaci. Do severofrancouzského Roubaix k rodičům na návštěvu přijíždějí jejich již dospělé děti, aby zde společně se svými rodinami oslavily vánoční svátky. Pod vlivem matčiny nemoci, spojené s hledání vhodného dárce kostní dřeně, ožívají vzájemné ambivalence, rodinná tajemství i tragédie. Pozvolna plynoucí snímek s vtipnými dialogy a nápaditou formou vyprávění odkazuje k slavným filmovým dílům i předním evropským myslitelům, jež hojně cituje.
    15
  • Zarafa
    Zarafa (2012)
    FilmRole: Saint-Hilaire (voice)
    Maki, malý chlapec, kterému se podařilo uniknout ze spárů otrokářů, se spřátelí s žirafou jménem Zarafa. Zažívá úžasné dobrodružství, které ho z Afriky zavede až do Paříže, před tím ale musí přejít poušť a setkat se s opravdovým pirátem. Pod starým baobabem vypráví vrásčitý muž dětem kolem sebe neuvěřitelný příběh: historku o věčném přátelství desetiletého chlapce jménem Maki a osiřelé žirafy Zarafy. Tu věnoval egyptský paša francouzskému králi Karlu X. Princ pouště Hassan dostane za úkol dopravit Zarafu do Francie. Jenže ještě je tu Maki, který se ze všech sil snaží Hassanovi v jeho úkolu zabránit a pomoci Zarafě vrátit se zpět do své rodné země – i kdyby měl riskovat svůj vlastní život. Slíbil přece Zarafině mamince, že ji zachrání. Během dobrodružné cesty ze Sudánu do Paríže, skrz Alexandrii, Marseille a zasněžené Alpy, zažijí spoustu dobrodružství – zkříží cestu letci Malaterrerovi, párku neobvyklých kravích dvojčat, jménem Mounh a Sounh a pirátské královně Bouboulině.
    67%
    Maki, malý chlapec, kterému se podařilo uniknout ze spárů otrokářů, se spřátelí s žirafou jménem Zarafa. Zažívá úžasné dobrodružství, které ho z Afriky zavede až do Paříže, před tím ale musí přejít poušť a setkat se s opravdovým pirátem. Pod starým baobabem vypráví vrásčitý muž dětem kolem sebe neuvěřitelný příběh: historku o věčném přátelství desetiletého chlapce jménem Maki a osiřelé žirafy Zarafy. Tu věnoval egyptský paša francouzskému králi Karlu X. Princ pouště Hassan dostane za úkol dopravit Zarafu do Francie. Jenže ještě je tu Maki, který se ze všech sil snaží Hassanovi v jeho úkolu zabránit a pomoci Zarafě vrátit se zpět do své rodné země – i kdyby měl riskovat svůj vlastní život. Slíbil přece Zarafině mamince, že ji zachrání. Během dobrodružné cesty ze Sudánu do Paríže, skrz Alexandrii, Marseille a zasněžené Alpy, zažijí spoustu dobrodružství – zkříží cestu letci Malaterrerovi, párku neobvyklých kravích dvojčat, jménem Mounh a Sounh a pirátské královně Bouboulině.
    16
  • 17
  • Rastignac aneb ctižádostivost
    Rastignac aneb ctižádostivost (2001)
    Seriál
    Rastignacové jsou jedny z nejdůležitějších postav Balzacova grandiózního díla Lidské komedie. Tak velké drama a silné charaktery, jaké dokázal vytvořit Balzac, nesou v sobě přitažlivost a vzrušení, které se stalo doslova magnetem pro široké divácké spektrum seriálu Rastignac aneb ctižádostivost. Francouzští tvůrci sáhli neomylně po dramatu, hereckých představitelích a to, že zasadili děj do současnosti, bylo jen otázkou volby a v podstatě věcí nejméně důležitou.b Vznikl mimořádný seriál o lidských postavách, charakterech a osudech, které jsou neměnné v čase a dokazují, že se vývoj lidstva v některých ohledech zastavil. Na počátku velkého příběhu jsou dva malí venkovští chlapci. Jeden pochází ze šlechtického rodu, druhý z obyčejného prostředí, oba chtěli dobýt Paříž. Své přátelství a věrnost zpečetili krví a i když je osud na chvíli rozdělil, v srdcích zůstali věrni svému slibu.
    Žánry:Drama
    66%
    Rastignacové jsou jedny z nejdůležitějších postav Balzacova grandiózního díla Lidské komedie. Tak velké drama a silné charaktery, jaké dokázal vytvořit Balzac, nesou v sobě přitažlivost a vzrušení, které se stalo doslova magnetem pro široké divácké spektrum seriálu Rastignac aneb ctižádostivost. Francouzští tvůrci sáhli neomylně po dramatu, hereckých představitelích a to, že zasadili děj do současnosti, bylo jen otázkou volby a v podstatě věcí nejméně důležitou.b Vznikl mimořádný seriál o lidských postavách, charakterech a osudech, které jsou neměnné v čase a dokazují, že se vývoj lidstva v některých ohledech zastavil. Na počátku velkého příběhu jsou dva malí venkovští chlapci. Jeden pochází ze šlechtického rodu, druhý z obyčejného prostředí, oba chtěli dobýt Paříž. Své přátelství a věrnost zpečetili krví a i když je osud na chvíli rozdělil, v srdcích zůstali věrni svému slibu.
    Žánry:Drama
    18
  • 19
  • Pod ochranou nebe
    Pod ochranou nebe (1990)
    FilmRole: Captain Broussard
    Port a Kitty jsou manželé již deset let a přesto spolu nemohou žít. připlouvají proto do Afriky, aby k sobě opětně našli cestu. Úchvatná krajina nespoutané Sahary jedinečně dotváří pozadí o sblížení. Port se však nechává svést krásnou arabskou prostitutkou a ani Kitty není zrovna žádná jeptiška. Port však nečekaně umírá na neznámou chorobu. Kitty až jeho smrtí poznává, jak hluboce svého manžela milovala. Je už ale příliš pozdě. Po jeho smrti Kitty pološílená bloudí pouští a je zachráněna skupinou arabských nomádů. Zanedlouho začne prožívat až pudově vášnivý sexuální vztah s jejich náčelníkem. Ve stavu naprostého vyčerpání je zachrání lidé od červeného kříže, ale Kitty představa návratu do civilizace děsí. Musí proto učinit konečné životní rozhodnutí.
    65%
    Port a Kitty jsou manželé již deset let a přesto spolu nemohou žít. připlouvají proto do Afriky, aby k sobě opětně našli cestu. Úchvatná krajina nespoutané Sahary jedinečně dotváří pozadí o sblížení. Port se však nechává svést krásnou arabskou prostitutkou a ani Kitty není zrovna žádná jeptiška. Port však nečekaně umírá na neznámou chorobu. Kitty až jeho smrtí poznává, jak hluboce svého manžela milovala. Je už ale příliš pozdě. Po jeho smrti Kitty pološílená bloudí pouští a je zachráněna skupinou arabských nomádů. Zanedlouho začne prožívat až pudově vášnivý sexuální vztah s jejich náčelníkem. Ve stavu naprostého vyčerpání je zachrání lidé od červeného kříže, ale Kitty představa návratu do civilizace děsí. Musí proto učinit konečné životní rozhodnutí.
    20
  • 21
  • Jean Moulin
    Jean Moulin (2002)
    Seriál
    Jean Moulin (1899-1943) byl jednou z velkých postav francouzského odboje - Résistance. Když Němci začali obsazovat Francii, byl prefektem v Chartres. V nastálých zmatcích, kdy prchalo nejen civilní obyvatelstvo, ale i ti, kteří měli tento exodus organizovat a postarat se o ty, kteří nemohli, nebo nechtěli odejít, zůstal pevně na svých morálních, občanských i politických pozicích. Odmítl zradit a přisluhovat a snažil se z moci svého úřadu co nejvíce zabezpečit obyvatelstvo navzdory okupaci Němců. Brzy se však musel stáhnout, okamžitě přešel do odboje, kde plnil velmi důležitý úkol - sjednotit francouzský odboj, který v té době trpěl roztříštěností, jakousi politickou či idelogickou neslučitelností jednotlivých skupin, protichůdnými zájmy a především bojem o moc při poválečném uspořádání země. Muž v pozadí, který zastupoval zájmy de Gaulla, se brzy stal pro gestapo jedním z nejhledanějších členů odboje.
    65%
    Jean Moulin (1899-1943) byl jednou z velkých postav francouzského odboje - Résistance. Když Němci začali obsazovat Francii, byl prefektem v Chartres. V nastálých zmatcích, kdy prchalo nejen civilní obyvatelstvo, ale i ti, kteří měli tento exodus organizovat a postarat se o ty, kteří nemohli, nebo nechtěli odejít, zůstal pevně na svých morálních, občanských i politických pozicích. Odmítl zradit a přisluhovat a snažil se z moci svého úřadu co nejvíce zabezpečit obyvatelstvo navzdory okupaci Němců. Brzy se však musel stáhnout, okamžitě přešel do odboje, kde plnil velmi důležitý úkol - sjednotit francouzský odboj, který v té době trpěl roztříštěností, jakousi politickou či idelogickou neslučitelností jednotlivých skupin, protichůdnými zájmy a především bojem o moc při poválečném uspořádání země. Muž v pozadí, který zastupoval zájmy de Gaulla, se brzy stal pro gestapo jedním z nejhledanějších členů odboje.
    22
  • Lautrec
    Lautrec (1998)
    Film
    • Netflix
    Životopisný film o Lautrecovi je natočen jako portrét umělce, těsně spjatého se svou dobou i s dvojicí "protikladných" společenských prostředí, jež spojil svým životem i uměním: s venkovskou šlechtou, z níž pocházel a v níž v nouzi nacházel zázemí, a s bohémským polosvětem pařížského Montmartru, kde tvořil a kde našel nový domov. Henri de Toulouse -Lautrec (1864-1901) se oproti přáním svého aristokratického otce nestal pokračovatelem starobylého rodu, ale kvůli svému handicapu a díky oslnivému malířskému talentu se změnil v brilantního portrétistu pozlátka i všednodenní špíny pařížských kabaretů, kankánů a bordelů a jejich slavných hvězd i bezejmenných outsiderů. Intenzivní způsob existence se stal křehkému umělci osudným, takže v sedmatřiceti letech zemřel na následky syfilidy a alkoholismu.
    64%
    Životopisný film o Lautrecovi je natočen jako portrét umělce, těsně spjatého se svou dobou i s dvojicí "protikladných" společenských prostředí, jež spojil svým životem i uměním: s venkovskou šlechtou, z níž pocházel a v níž v nouzi nacházel zázemí, a s bohémským polosvětem pařížského Montmartru, kde tvořil a kde našel nový domov. Henri de Toulouse -Lautrec (1864-1901) se oproti přáním svého aristokratického otce nestal pokračovatelem starobylého rodu, ale kvůli svému handicapu a díky oslnivému malířskému talentu se změnil v brilantního portrétistu pozlátka i všednodenní špíny pařížských kabaretů, kankánů a bordelů a jejich slavných hvězd i bezejmenných outsiderů. Intenzivní způsob existence se stal křehkému umělci osudným, takže v sedmatřiceti letech zemřel na následky syfilidy a alkoholismu.
    23
  • Das Versprechen
    Das Versprechen (1995)
    FilmRole: Rubländer
    • Netflix
    64%
    24
  • Návštěvníci 2: V chodbách času
    Návštěvníci 2: V chodbách času (1998)
    FilmRole: Frère Ponce
    • iVysílání
    V předvečer svatby Godefroye a krásné Frenegondy přeruší její otec přípravy strašnou zprávou. Někdo odcizil rodinné klenoty a posvátnou relikvii Svatého Rolanda, kterou rodina přísně střežila. Relikvie po celé generace zajišťovala v rodině plodnost žen. Kam se mohly cenné klenoty ztratit? Zůstaly u Jacquille a Ginette, avšak o pár století jinde. Brány času se tedy úplně nezavřely a navíc se do minulosti nevrátil se svým pánem sluha Jacquille, ale jeho potomek. Pro statečného Godefroye tak zůstává jediné řešení - aby se mohl oženit s krásnou Frenegondou a zajistit pokračování svého rodu, musí se vrátit do přítomnosti, najít klenoty a sluhu Jacquille.
    63%
    V předvečer svatby Godefroye a krásné Frenegondy přeruší její otec přípravy strašnou zprávou. Někdo odcizil rodinné klenoty a posvátnou relikvii Svatého Rolanda, kterou rodina přísně střežila. Relikvie po celé generace zajišťovala v rodině plodnost žen. Kam se mohly cenné klenoty ztratit? Zůstaly u Jacquille a Ginette, avšak o pár století jinde. Brány času se tedy úplně nezavřely a navíc se do minulosti nevrátil se svým pánem sluha Jacquille, ale jeho potomek. Pro statečného Godefroye tak zůstává jediné řešení - aby se mohl oženit s krásnou Frenegondou a zajistit pokračování svého rodu, musí se vrátit do přítomnosti, najít klenoty a sluhu Jacquille.
    25
  • Děti století
    Děti století (1999)
    Film
    George Sandová se stala nesmrtelnou díky talentu a odvaze psát o všem, co chtěla. Juliette Binocheová a Benoit Magimel v příběhu o lásce a smrti... Francouzský film Děti svého věku je příběhem o vášnivé lásce George Sandové a Alfreda de Musseta. Když se tito dva spisovatelé poznali, byli již slavní a ani jeden z nich už nedoufal, že potká velkou lásku. A přesto spolu zažili vztah, který je povznášel a ničil zároveň a který je poznamenal až do konce života. George Sandová se narodila v rodině napoleonského důstojníka, byla dána do klášterní výchovy, ze které ji vysvobodila její osvícená babička. Díky ní poznávala Aurore Dupinová, jak se původně jmenovala, literaturu, filozofii, babička v ní podporovala touhu stát se nezávislou. V manželství s nevzdělaným venkovským šlechticem vydržela Sandová devět let a pak utekla i s dětmi do Paříže. Zde se uprostřed studentů, intelektuálů a umělců setkala s Mussetem a začala svou spisovatelskou a novinářskou práci. Vzhledem ke svému původu a společnosti začala tato nezávislá a hrdá žena používat pseudonym George Sandová. Od té doby, kdykoliv hovořila svým jménem nebo o sobě psala ve svých dílech, používala mužský rod. Její nezávislost a nespoutanost popuzovala nejrůznější kruhy, rodina Musseta se ostře stavěla proti jejich vztahu. Utekli spolu do Benátek, ale tam jejich vztah skončil téměř tragicky. (Česká televize)
    63%
    George Sandová se stala nesmrtelnou díky talentu a odvaze psát o všem, co chtěla. Juliette Binocheová a Benoit Magimel v příběhu o lásce a smrti... Francouzský film Děti svého věku je příběhem o vášnivé lásce George Sandové a Alfreda de Musseta. Když se tito dva spisovatelé poznali, byli již slavní a ani jeden z nich už nedoufal, že potká velkou lásku. A přesto spolu zažili vztah, který je povznášel a ničil zároveň a který je poznamenal až do konce života. George Sandová se narodila v rodině napoleonského důstojníka, byla dána do klášterní výchovy, ze které ji vysvobodila její osvícená babička. Díky ní poznávala Aurore Dupinová, jak se původně jmenovala, literaturu, filozofii, babička v ní podporovala touhu stát se nezávislou. V manželství s nevzdělaným venkovským šlechticem vydržela Sandová devět let a pak utekla i s dětmi do Paříže. Zde se uprostřed studentů, intelektuálů a umělců setkala s Mussetem a začala svou spisovatelskou a novinářskou práci. Vzhledem ke svému původu a společnosti začala tato nezávislá a hrdá žena používat pseudonym George Sandová. Od té doby, kdykoliv hovořila svým jménem nebo o sobě psala ve svých dílech, používala mužský rod. Její nezávislost a nespoutanost popuzovala nejrůznější kruhy, rodina Musseta se ostře stavěla proti jejich vztahu. Utekli spolu do Benátek, ale tam jejich vztah skončil téměř tragicky. (Česká televize)
    26
  • Yves Saint Laurent
    Yves Saint Laurent (2014)
    Film
    • Max
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    59%
    27
  • Propustka
    Propustka (2002)
    FilmRole: Maurice Tourneur
    Mezi hrdinstvím a zradou vede jen tenká a často nezřetelná linie a máloco je právě takové, jaké se zdá na první pohled být. Paříž, březen 1942. Němci okupují Francii. Asistent režiséra, impulzivní Jean-Devaivre, nedokáže jen tak sedět s rukama v klíně. Scénárista a básník Jean Aurenche se chce za každou cenu vyhnout práci pro Němce. Oba dva muži pracují ve společnosti Continental Films a bojují s nepřítelem, jak umí. Jsou "blízko vlčích tesáků, které je nemohou kousnout", nebo už patří mezi kolaboranty? Válka se s nikým nemazlí!
    Žánry:DramaVálečný
    59%
    Mezi hrdinstvím a zradou vede jen tenká a často nezřetelná linie a máloco je právě takové, jaké se zdá na první pohled být. Paříž, březen 1942. Němci okupují Francii. Asistent režiséra, impulzivní Jean-Devaivre, nedokáže jen tak sedět s rukama v klíně. Scénárista a básník Jean Aurenche se chce za každou cenu vyhnout práci pro Němce. Oba dva muži pracují ve společnosti Continental Films a bojují s nepřítelem, jak umí. Jsou "blízko vlčích tesáků, které je nemohou kousnout", nebo už patří mezi kolaboranty? Válka se s nikým nemazlí!
    Žánry:DramaVálečný
    28
  • 29
  • 30
  • 31
  • Soukromé záležitosti
    Soukromé záležitosti (2002)
    Film
    55%
    32
  • 33
  • Poslední žoldák
    Poslední žoldák (2021)
    FilmRole: General Hugo
    • Netflix
    52%
    34
  • Requiem pour une tueuse
    Requiem pour une tueuse (2010)
    Film
    Půvabná Lucrece je ženou mnoha tváří, je nejen talentovanou operní pěvkyní, ale i chladnokrevným nájemným vrahem. Lucrece má v plánu pověsit své zabijácké řemeslo na hřebík, předtím se však rozhodne provést ještě poslední akci. Jejím úkolem je odstranit operního pěvce Childa, po jehož pozemcích touží ropná společnost...
    Žánry:Thriller
    49%
    Půvabná Lucrece je ženou mnoha tváří, je nejen talentovanou operní pěvkyní, ale i chladnokrevným nájemným vrahem. Lucrece má v plánu pověsit své zabijácké řemeslo na hřebík, předtím se však rozhodne provést ještě poslední akci. Jejím úkolem je odstranit operního pěvce Childa, po jehož pozemcích touží ropná společnost...
    Žánry:Thriller
    35
  • 36
  • Žena zákona
    Žena zákona (1997)
    Seriál
    Tvorcom sa podarilo vykresliť hlavnú hrdinku ako živého človeka, a nie čítankový model či prototyp ženy veliacej mužom. Isabelle je totiž nielen ctižiadostivá, húževnatá, pracovitá, rázna a rozhodná, ale má aj typické ženské vlastnosti, ako je súcit či pochopenie. Po absolvovaní policajnej školy si vyslúžila hodnosť práporčíčky a v mestečku Valadieu nastúpila ako šéfka oddelenia vyšetrovania. Nie všetkým jej podriadeným výhradne mužom sa to, pravdaže páči. A na dôvažok, Isabelle to nemá ľahké ani v súkromí. Je slobodnou matkou malého syna Nicolasa. A keďže je aj príťažlivá, cez prsty sa na ňu najmä spočiatku pozerajú partnerky jej podriadených. Televízny seriál Žena zákona sa nakrúca už od roku 1996, doteraz vzniklo 26 častí a pre tých, kto si prípady, ktoré rieši Isabelle Florentová a jej kolegovia, obľúbia, potešujúca informácia v najbližšom čase sa pripravujú nové epizódy. Keďže v dĺžke jednotlivých epizód ide v podstate o celovečerné televízne filmy, v priemere ročne vzniknú tri až štyri epizódy, keďže nakrúcanie je mimoriadne náročné technicky i personálne.
    Žánry:KrimiThriller
    39%
    Tvorcom sa podarilo vykresliť hlavnú hrdinku ako živého človeka, a nie čítankový model či prototyp ženy veliacej mužom. Isabelle je totiž nielen ctižiadostivá, húževnatá, pracovitá, rázna a rozhodná, ale má aj typické ženské vlastnosti, ako je súcit či pochopenie. Po absolvovaní policajnej školy si vyslúžila hodnosť práporčíčky a v mestečku Valadieu nastúpila ako šéfka oddelenia vyšetrovania. Nie všetkým jej podriadeným výhradne mužom sa to, pravdaže páči. A na dôvažok, Isabelle to nemá ľahké ani v súkromí. Je slobodnou matkou malého syna Nicolasa. A keďže je aj príťažlivá, cez prsty sa na ňu najmä spočiatku pozerajú partnerky jej podriadených. Televízny seriál Žena zákona sa nakrúca už od roku 1996, doteraz vzniklo 26 častí a pre tých, kto si prípady, ktoré rieši Isabelle Florentová a jej kolegovia, obľúbia, potešujúca informácia v najbližšom čase sa pripravujú nové epizódy. Keďže v dĺžke jednotlivých epizód ide v podstate o celovečerné televízne filmy, v priemere ročne vzniknú tri až štyri epizódy, keďže nakrúcanie je mimoriadne náročné technicky i personálne.
    Žánry:KrimiThriller
    37
  • Deux papas et la maman, Les
    Deux papas et la maman, Les (1996)
    Film
    • Netflix
    32%
    38