Simona Rybáková: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Simona Rybáková: Filmy a seriály

  • Pustina
    Pustina (2016)
    Seriál
    88%
    1
  • Vratné lahve
    Vratné lahve (2007)
    Film
    • Netflix
    • Max
    • iVysílání
    • +2
    Hrdinou Vratných lahví je bývalý učitel Josef Tkaloun. Definitivně se rozhodl opustit žáky, ale rozhodně se nehodlá smířit s pozicí důchodce, trávícího čas na lavičce v parku. Tkaloun je plný aktivity, nápadů i chlapských tužeb a nemíní zestárnout v nečinnosti. Navzdory nesouhlasu ženy Elišky, která se sarkastickým nadhledem komentuje všechny aktivity svého muže, Tkaloun přijímá brigádnické místo ve výkupu lahví menšího supermarketu. Malý prostor, kde se potkávají lahve s lahvemi a lidé s lidmi, je svébytným mikrosvětem, plným tragikomických osudů. Tkaloun dokáže být nejen jejich pozorovatelem? I když pod jeho režií situace občas dostávají poněkud groteskní obrysy.
    Žánry:Komedie
    77%
    Hrdinou Vratných lahví je bývalý učitel Josef Tkaloun. Definitivně se rozhodl opustit žáky, ale rozhodně se nehodlá smířit s pozicí důchodce, trávícího čas na lavičce v parku. Tkaloun je plný aktivity, nápadů i chlapských tužeb a nemíní zestárnout v nečinnosti. Navzdory nesouhlasu ženy Elišky, která se sarkastickým nadhledem komentuje všechny aktivity svého muže, Tkaloun přijímá brigádnické místo ve výkupu lahví menšího supermarketu. Malý prostor, kde se potkávají lahve s lahvemi a lidé s lidmi, je svébytným mikrosvětem, plným tragikomických osudů. Tkaloun dokáže být nejen jejich pozorovatelem? I když pod jeho režií situace občas dostávají poněkud groteskní obrysy.
    Žánry:Komedie
    2
  • Kouř
    Kouř (1990)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    • KVIFF TV
    Tomáš Vorel se rozhodl do celovečerní podoby přetvořit svůj absolventský film z FAMU, ale ve zmatečném těsně polistopadovém období procházel projekt četnými změnami, které měly dodat "tep doby". Vznikl muzikál s roztomile neumělými tanečními výstupy a skandovanými texty o nedávno minulých poměrech: mladý inženýr přichází na své první pracoviště, kde svým pracovním nadšením vyvolává opravdové zděšení. Jenže změny, které vyvolá, se šíří jen po povrchu, nezasahují způsob fungování.
    Žánry:KomedieMuzikálSatira
    75%
    Tomáš Vorel se rozhodl do celovečerní podoby přetvořit svůj absolventský film z FAMU, ale ve zmatečném těsně polistopadovém období procházel projekt četnými změnami, které měly dodat "tep doby". Vznikl muzikál s roztomile neumělými tanečními výstupy a skandovanými texty o nedávno minulých poměrech: mladý inženýr přichází na své první pracoviště, kde svým pracovním nadšením vyvolává opravdové zděšení. Jenže změny, které vyvolá, se šíří jen po povrchu, nezasahují způsob fungování.
    Žánry:KomedieMuzikálSatira
    3
  • Habermannův mlýn
    Habermannův mlýn (2010)
    Film
    • VOYO
    • KVIFF TV
    Život před válkou v pohraničí nebyl dvakrát idylický. Doba si žádala, abyste se přiklonili na jednu či druhou stranu a jen ti nejsilnější dokázali zůstat nad věcí. Patřil k nim bohatý podnikatel August Habermann (Mark Waschke), který bez předsudků dával práci Čechům i Němcům, a jeho nejbližší přítel Březina (Karel Roden). Po začlenění Sudet do Třetí říše tlak ještě zesílí, na tomto místě personifikovaný esesákem Koslowskim (Ben Becker). Habermann i přesto dál vytváří pro své české zaměstnance ochranný štít a odmítá se plně podvolit „mateřské“ ideologii. Jenže šílená doba nakonec dostihne i jeho. Při volbě ze dvou možností, z nichž ani jedna není dobrá, učiní rozhodnutí, které se stane záminkou k tomu, aby se bezprostředně po válce stal hlavním cílem na seznamu „českých vlastenců“, z nichž většinu tvoří jeho bývalí chráněnci. Samozvaným soudcům a katům jde ale spíš o jeho majetek než o spravedlnost. Dokáže před nimi Habermann zachránit alespoň ženu a dítě?
    Režie:Juraj Herz
    74%
    Život před válkou v pohraničí nebyl dvakrát idylický. Doba si žádala, abyste se přiklonili na jednu či druhou stranu a jen ti nejsilnější dokázali zůstat nad věcí. Patřil k nim bohatý podnikatel August Habermann (Mark Waschke), který bez předsudků dával práci Čechům i Němcům, a jeho nejbližší přítel Březina (Karel Roden). Po začlenění Sudet do Třetí říše tlak ještě zesílí, na tomto místě personifikovaný esesákem Koslowskim (Ben Becker). Habermann i přesto dál vytváří pro své české zaměstnance ochranný štít a odmítá se plně podvolit „mateřské“ ideologii. Jenže šílená doba nakonec dostihne i jeho. Při volbě ze dvou možností, z nichž ani jedna není dobrá, učiní rozhodnutí, které se stane záminkou k tomu, aby se bezprostředně po válce stal hlavním cílem na seznamu „českých vlastenců“, z nichž většinu tvoří jeho bývalí chráněnci. Samozvaným soudcům a katům jde ale spíš o jeho majetek než o spravedlnost. Dokáže před nimi Habermann zachránit alespoň ženu a dítě?
    Režie:Juraj Herz
    4
  • Lidice
    Lidice (2011)
    Film
    • Netflix
    • Max
    • VOYO
    • +4
    Ne každý ví, že událost, jež otřásla celým světem, začala jako příběh obyčejného sukničkáře. Václav Fiala se zamiluje do Aničky ze Sudet, doma ho však čeká těhotná žena. Dopis, ve kterém Aničku lživě informuje, že "něco" podnikl a musí do ústraní, poslouží krátce po atentátu na Reinharda Heydricha jako záminka k vyhlazení Lidic. Skutečnou událostí je inspirovaný také příběh druhého hrdiny Františka Šímy, který nešťastnou náhodou při opilecké rvačce zabije svého syna. Vyhlazení Lidic tedy přežije nic netušíc ve vězení a po válce se vrací domů, kde ho čeká holá pláň. Stane se tak paradoxně jediným lidickým mužem, který přežil tuto tragédii. S cejchem vraha není však žádoucí. Film Lidice vychází ze scénáře Zdeňka Mahlera Nokturno, který získal v roce 2007 Cenu Sazky za nejlepší dosud nerealizovaný scénář.
    73%
    Ne každý ví, že událost, jež otřásla celým světem, začala jako příběh obyčejného sukničkáře. Václav Fiala se zamiluje do Aničky ze Sudet, doma ho však čeká těhotná žena. Dopis, ve kterém Aničku lživě informuje, že "něco" podnikl a musí do ústraní, poslouží krátce po atentátu na Reinharda Heydricha jako záminka k vyhlazení Lidic. Skutečnou událostí je inspirovaný také příběh druhého hrdiny Františka Šímy, který nešťastnou náhodou při opilecké rvačce zabije svého syna. Vyhlazení Lidic tedy přežije nic netušíc ve vězení a po válce se vrací domů, kde ho čeká holá pláň. Stane se tak paradoxně jediným lidickým mužem, který přežil tuto tragédii. S cejchem vraha není však žádoucí. Film Lidice vychází ze scénáře Zdeňka Mahlera Nokturno, který získal v roce 2007 Cenu Sazky za nejlepší dosud nerealizovaný scénář.
    5
  • Pražská 5
    Pražská 5 (1988)
    FilmRole: 4. Barvy - tanečnice
    • VOYO
    • KVIFF TV
    Během osmdesátých let vybujelo z komunistického podzemí svérázné umělecké hnutí. Stmelilo v sobě řadu nekonformních, mladých lidí a definovalo se výmluvným názvem "Pražská 5", jako alternativní proud proti umění oficiálnímu. Díky šokujícím scénickým prostředkům, specifickému humoru a tradicí nezatížené poetice se pět souborů: SKLEP, KŘEČ, MIMOZA, VPŘED, KOLOTOČ rázem zařadilo k nejnavštěvovanějším, nejvýraznějším pražským scénám. Řada ocenění na domácích i zahraničních festivalech a nakonec i zcela zaplněný velký sál Lucerny, vedly k myšlence, zachytit tuto svéráznou poetiku na filmový pás. Pod režií Tomáše Vorla vznikl r. 1988 ve Filmovém studiu Barrandov experiment, který se po půlročním zákazu dostává do i kin. Film "Pražská 5" výrazně zasahuje kulturní podvědomí a posiluje předrevoluční náladu roku 1989. Vyprodaná kina s tleskajícími diváky, nadšené recenze a festivalové ceny potvrzují průraznost a sdělnost tohoto uměleckého hnutí osmdesátých let. „Pražská pětka“ se tak stala potenciálem tvůrčích individualit, dodnes působících v nejrůznějších oborech umění. (Vorelfilm)
    73%
    Během osmdesátých let vybujelo z komunistického podzemí svérázné umělecké hnutí. Stmelilo v sobě řadu nekonformních, mladých lidí a definovalo se výmluvným názvem "Pražská 5", jako alternativní proud proti umění oficiálnímu. Díky šokujícím scénickým prostředkům, specifickému humoru a tradicí nezatížené poetice se pět souborů: SKLEP, KŘEČ, MIMOZA, VPŘED, KOLOTOČ rázem zařadilo k nejnavštěvovanějším, nejvýraznějším pražským scénám. Řada ocenění na domácích i zahraničních festivalech a nakonec i zcela zaplněný velký sál Lucerny, vedly k myšlence, zachytit tuto svéráznou poetiku na filmový pás. Pod režií Tomáše Vorla vznikl r. 1988 ve Filmovém studiu Barrandov experiment, který se po půlročním zákazu dostává do i kin. Film "Pražská 5" výrazně zasahuje kulturní podvědomí a posiluje předrevoluční náladu roku 1989. Vyprodaná kina s tleskajícími diváky, nadšené recenze a festivalové ceny potvrzují průraznost a sdělnost tohoto uměleckého hnutí osmdesátých let. „Pražská pětka“ se tak stala potenciálem tvůrčích individualit, dodnes působících v nejrůznějších oborech umění. (Vorelfilm)
    6
  • Fair Play
    Fair Play (2014)
    FilmRole: kostýmy
    • Max
    • VOYO
    • Google Play
    • +2
    Osmdesátá léta v Československu. Mladičká sprinterka Anna (Judit Bárdos) se stává členkou Střediska vrcholového sportu. Její matka (Anna Geislerová) a trenér (Roman Luknár) doufají, že splní kvalifikační limit a postoupí na olympijské hry. Vybočením ze světa tvrdého sportovního drilu je pro Annu pouze milostný vztah s Tomášem (Ondřej Novák). Anně začnou být bez jejího vědomí podávány anabolické steroidy. Její výkonnost stoupá, objevují se ale rovněž první zdravotní problémy. Anna se o přípravcích dozvídá pravdu, a přestože je v sázce její účast na olympiádě, hodlá dál trénovat bez nich. Její matka však doufá, že Anna účast na olympijských hrách využije k emigraci, a rozhodne se jí anabolika pod rouškou neškodných vitaminů aplikovat tajně.
    Žánry:DramaRetro
    69%
    Osmdesátá léta v Československu. Mladičká sprinterka Anna (Judit Bárdos) se stává členkou Střediska vrcholového sportu. Její matka (Anna Geislerová) a trenér (Roman Luknár) doufají, že splní kvalifikační limit a postoupí na olympijské hry. Vybočením ze světa tvrdého sportovního drilu je pro Annu pouze milostný vztah s Tomášem (Ondřej Novák). Anně začnou být bez jejího vědomí podávány anabolické steroidy. Její výkonnost stoupá, objevují se ale rovněž první zdravotní problémy. Anna se o přípravcích dozvídá pravdu, a přestože je v sázce její účast na olympiádě, hodlá dál trénovat bez nich. Její matka však doufá, že Anna účast na olympijských hrách využije k emigraci, a rozhodne se jí anabolika pod rouškou neškodných vitaminů aplikovat tajně.
    Žánry:DramaRetro
    7
  • ...a bude hůř
    ...a bude hůř (2007)
    Film
    Tři hlasy nad knihou A bude hůř: Ivan Sviták: Pozoruhodné je právě to, že autoři těchto vulgárností jsou nejen hrdi na svou vlastní stupiditu a jsou pyšni na absenci kultury, ale že povyšují svůj plevel na kulturní hodnotu. Rio Preisner: Manichejský pansexualismus Dětí ráje bych v té souvislosti definoval jako pasivní antipolitičnost (sebe)zotročených mas v konfrontaci s aktivní antipolitičností otrokářské nomenklatury. Egon Bondy: Rio Preisner a snad i jiní nedovedou v Pelcových Dětech ráje asi číst nic jiného než ty partie o šoustání. Věru není v nich jádro tohoto textu. (...) Je to umělecky zvládnutá výpověď o životě nepoměrně těžším, než si kdy dovedli představit všichni Kerouakové, Ginsbergové, Borroughsové a Bukowští. (oficiální text distributora)
    68%
    Tři hlasy nad knihou A bude hůř: Ivan Sviták: Pozoruhodné je právě to, že autoři těchto vulgárností jsou nejen hrdi na svou vlastní stupiditu a jsou pyšni na absenci kultury, ale že povyšují svůj plevel na kulturní hodnotu. Rio Preisner: Manichejský pansexualismus Dětí ráje bych v té souvislosti definoval jako pasivní antipolitičnost (sebe)zotročených mas v konfrontaci s aktivní antipolitičností otrokářské nomenklatury. Egon Bondy: Rio Preisner a snad i jiní nedovedou v Pelcových Dětech ráje asi číst nic jiného než ty partie o šoustání. Věru není v nich jádro tohoto textu. (...) Je to umělecky zvládnutá výpověď o životě nepoměrně těžším, než si kdy dovedli představit všichni Kerouakové, Ginsbergové, Borroughsové a Bukowští. (oficiální text distributora)
    8
  • Šašek a královna
    Šašek a královna (1987)
    Film
    • VOYO
    Hradní kastelán se ve svých divokých snech proměňuje v opovrhovaného, ponižovaného šaška, jehož deptá panovačná královna. Režisérka Věra Chytilová si tu pohrává s téměř dokumentárním vylíčením \"reality\" a divadelně stylizovanými vizemi, v nichž vládne červená barva. Námět poskytla stejnojmenná divadelní hra Bolka Polívky, jejíž podobu však režisérka často přesahuje, zvláště pak k satirickému vyhrocení, v němž nahlíží naši nedávnou minulost, ztrapněné pokonkováním před mocnými a bohatými tohoto světa.
    Žánry:Komedie
    68%
    Hradní kastelán se ve svých divokých snech proměňuje v opovrhovaného, ponižovaného šaška, jehož deptá panovačná královna. Režisérka Věra Chytilová si tu pohrává s téměř dokumentárním vylíčením \"reality\" a divadelně stylizovanými vizemi, v nichž vládne červená barva. Námět poskytla stejnojmenná divadelní hra Bolka Polívky, jejíž podobu však režisérka často přesahuje, zvláště pak k satirickému vyhrocení, v němž nahlíží naši nedávnou minulost, ztrapněné pokonkováním před mocnými a bohatými tohoto světa.
    Žánry:Komedie
    9
  • Kuky se vrací
    Kuky se vrací (2010)
    Film
    • Netflix
    • Max
    • VOYO
    • +3
    67%
    10
  • Pražákům, těm je hej!
    Pražákům, těm je hej! (1991)
    Film
    • VOYO

    Skupina Pražský výběr je dodnes pojmem pro každého, kdo v osmdesátých letech poslouchal rockovou hudbu. Debutové album Straka v hrsti tehdy z politických důvodů oficiálně nevyšlo, přesto však jeho nahrávka mezi nadšenci kolovala v tisících kopií. Skupina, kterou v její nejslavnější podobě tvořili Michael Kocáb (zpěv, klávesy), Michal Pavlíček (zpěv, kytara), Vilém Čok (zpěv, baskytara) a Jiří Hrubeš (bicí), se posléze stala hlavním hrdinou "hudební magorie", nazvané podle jedné z jejích nejznámějších skladeb. Děj filmu, režírovaného Karlem Smyczkem a Michaelem Kocábem, se začíná odvíjet v roce 1984, kdy je Pražskému výběru po pěti letech zase dovoleno veřejně vystupovat. Průvodcem příběhu je stařec Ropotámo (M. Kocáb v typické koncertní masce). Film ve stylizovaných sekvencích zachycuje písně, život skupiny, umělecké i lidské konflikty jejích členů i represe ze strany bolševického režimu. Vrcholem snímku je koncert v předvečer sametové revoluce, 16. listopadu 1989. Kromě členů Pražského výběru se ve filmu objeví i jiní, dodnes populární hudebníci: Lucie Bílá, Bára Basiková, David Koller (v roli dalšího bubeníka Výběru Klaudia Kryšpína) a také předčasně zesnulý americký hudebník Frank Zappa.

    Žánry:HudebníKomedie
    64%

    Skupina Pražský výběr je dodnes pojmem pro každého, kdo v osmdesátých letech poslouchal rockovou hudbu. Debutové album Straka v hrsti tehdy z politických důvodů oficiálně nevyšlo, přesto však jeho nahrávka mezi nadšenci kolovala v tisících kopií. Skupina, kterou v její nejslavnější podobě tvořili Michael Kocáb (zpěv, klávesy), Michal Pavlíček (zpěv, kytara), Vilém Čok (zpěv, baskytara) a Jiří Hrubeš (bicí), se posléze stala hlavním hrdinou "hudební magorie", nazvané podle jedné z jejích nejznámějších skladeb. Děj filmu, režírovaného Karlem Smyczkem a Michaelem Kocábem, se začíná odvíjet v roce 1984, kdy je Pražskému výběru po pěti letech zase dovoleno veřejně vystupovat. Průvodcem příběhu je stařec Ropotámo (M. Kocáb v typické koncertní masce). Film ve stylizovaných sekvencích zachycuje písně, život skupiny, umělecké i lidské konflikty jejích členů i represe ze strany bolševického režimu. Vrcholem snímku je koncert v předvečer sametové revoluce, 16. listopadu 1989. Kromě členů Pražského výběru se ve filmu objeví i jiní, dodnes populární hudebníci: Lucie Bílá, Bára Basiková, David Koller (v roli dalšího bubeníka Výběru Klaudia Kryšpína) a také předčasně zesnulý americký hudebník Frank Zappa.

    Žánry:HudebníKomedie
    11
  • Postel
    Postel (1998)
    Film
    Říká se velmi nepřesně: Žijeme na tomto světě a jsme jenom lidé ... To ale není pravda. Žijeme totiž minimálně ve dvou světech: ve světě mužů a ve světě žen: a nejsme jenom lidé, ale jsme jenom muži a jsme jenom ženy. I když ... Existují dnes ještě vůbec muži? S Lubošem Urnou - čtyřicetiletým hlavním hrdinou filmu - se seznamujeme v okamžiku, kdy umírá a tedy tento svět opouští. Bezprostřední důvod jeho smrti je banální a tragikomický současně, stejně jako situace, ve které se tak stane. Dokonce by se mohlo říci, že Lubošův konec je podobný většině událostí v jeho životě. Od útlého mládí až po dospělý věk. Kdo je vlastně Luboš Urna? S jistou mírou nadsázky je možno říci, že jde o určitý charakteristický typ příslušníka mužského pokolení konce dvacátého století. V jistém slova smyslu je možno Luboše označit za předobraz či určitý prototyp velice pravděpodobného mužského živočišného druhu ve třetím tisíciletí. Luboš je, stručně řečeno, reprezentant ne vlastní vinou degenerujícího biologického druhu - mužů, které zcela ovlivnil, pohltil a si podmanil plíživě agresivní svět žen. Luboš se přitom nikterak nevymyká z průměru. Je učitelem, má rodinu, dvě děti, ale také značně vyvinutou citlivost a obrazotvornost, či přímo fantazii. Dalším charakteristickým rysem jeho života je skutečnost, že žije převážně ve světě žen.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Oskar Reif
    63%
    Říká se velmi nepřesně: Žijeme na tomto světě a jsme jenom lidé ... To ale není pravda. Žijeme totiž minimálně ve dvou světech: ve světě mužů a ve světě žen: a nejsme jenom lidé, ale jsme jenom muži a jsme jenom ženy. I když ... Existují dnes ještě vůbec muži? S Lubošem Urnou - čtyřicetiletým hlavním hrdinou filmu - se seznamujeme v okamžiku, kdy umírá a tedy tento svět opouští. Bezprostřední důvod jeho smrti je banální a tragikomický současně, stejně jako situace, ve které se tak stane. Dokonce by se mohlo říci, že Lubošův konec je podobný většině událostí v jeho životě. Od útlého mládí až po dospělý věk. Kdo je vlastně Luboš Urna? S jistou mírou nadsázky je možno říci, že jde o určitý charakteristický typ příslušníka mužského pokolení konce dvacátého století. V jistém slova smyslu je možno Luboše označit za předobraz či určitý prototyp velice pravděpodobného mužského živočišného druhu ve třetím tisíciletí. Luboš je, stručně řečeno, reprezentant ne vlastní vinou degenerujícího biologického druhu - mužů, které zcela ovlivnil, pohltil a si podmanil plíživě agresivní svět žen. Luboš se přitom nikterak nevymyká z průměru. Je učitelem, má rodinu, dvě děti, ale také značně vyvinutou citlivost a obrazotvornost, či přímo fantazii. Dalším charakteristickým rysem jeho života je skutečnost, že žije převážně ve světě žen.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Oskar Reif
    12
  • Všichni musí být v pyžamu
    Všichni musí být v pyžamu (1984)
    Film
    • VOYO
    Šetřit zdraví lze různými způsoby, avšak hlavní hrdina této hořké komedie příliš pozdě zjišťuje, že si zvolil špatně. Avšak místo zdravotnického kontrolora, jenž objíždí pacienty, aby zjišťoval jejich skutečný stav, mu žádnou úlevu nepřinese. Naopak stupňující se stres a špatná životospráva právě u něho vedou k vážnému zdravotnímu postižení. Vznikl zábavný snímek, který poskytl nejedno hlubší zamyšlení nad lidskou pošetilostí i vychytralostí. Velkou roli tu ukázněně a se smyslem pro paradoxní životní zvraty ztvárnil František Husák.
    Žánry:Komedie
    60%
    Šetřit zdraví lze různými způsoby, avšak hlavní hrdina této hořké komedie příliš pozdě zjišťuje, že si zvolil špatně. Avšak místo zdravotnického kontrolora, jenž objíždí pacienty, aby zjišťoval jejich skutečný stav, mu žádnou úlevu nepřinese. Naopak stupňující se stres a špatná životospráva právě u něho vedou k vážnému zdravotnímu postižení. Vznikl zábavný snímek, který poskytl nejedno hlubší zamyšlení nad lidskou pošetilostí i vychytralostí. Velkou roli tu ukázněně a se smyslem pro paradoxní životní zvraty ztvárnil František Husák.
    Žánry:Komedie
    13
  • Hraběnky
    Hraběnky (2007)
    Seriál
    • iVysílání
    „Člověk nemusí rozumět snům svých blízkých, ale musí chápat, že je mají.“ Tak nějak by mohlo znět motto třináctidílného seriálu z prostředí současné vesnice, jehož hrdina Josef Hrabě, soukromý zemědělec, podřídil celý svůj život budování rodinné farmy. Má k tomu ideální podmínky: pozemky, stroje, zkušenosti, ale hlavně manželku a čtyři už dospělé dcery. Až na to, že jejich představy o životě se od těch otcových poněkud liší. A tak když Hrabě trochu nesmyslně přikoupí další pozemky, místo aby myslel na tajná přání svých blízkých, rodina se vzbouří. Ženy odmítají být levnou pracovní silou, neslyší na jeho argumenty, že pracují na svém a že jednou mu budou všichni vděční. Srdce našich „Hraběnek“ totiž momentálně více zaměstnává tajemný mladý muž, který se přistěhoval do vesnice, aby si tady založil truhlářství... Struktura vesnické ságy je pochopitelně složitější. Rodinné vztahy, lásky čtyř dcer pana Hraběte, jejich vítězství i pády se prolínají se životem vesnice, sousedskými intrikami i komunální politikou. Pospolitost vesnice eroduje závist, lidé splácejí účty za doby již dávno minulé a často se neumějí přizpůsobit změnám, která přináší moderní doba včetně vstupu republiky do EU. Svým způsobem se ve vesničce při německých hranicích stále stýká východ se západem. Totálně jiný je svět ukrajinské manželky truhláře Honzy a podivínského syna bývalé sudetské rodiny, která se sem vrací, protože z německé podpory se tady žije snadněji... Ale tragická událost obrátí naruby životy našich hrdinů a všechny plány, sny a ideály postaví na hlavu...
    Žánry:DramaKomedie
    58%
    „Člověk nemusí rozumět snům svých blízkých, ale musí chápat, že je mají.“ Tak nějak by mohlo znět motto třináctidílného seriálu z prostředí současné vesnice, jehož hrdina Josef Hrabě, soukromý zemědělec, podřídil celý svůj život budování rodinné farmy. Má k tomu ideální podmínky: pozemky, stroje, zkušenosti, ale hlavně manželku a čtyři už dospělé dcery. Až na to, že jejich představy o životě se od těch otcových poněkud liší. A tak když Hrabě trochu nesmyslně přikoupí další pozemky, místo aby myslel na tajná přání svých blízkých, rodina se vzbouří. Ženy odmítají být levnou pracovní silou, neslyší na jeho argumenty, že pracují na svém a že jednou mu budou všichni vděční. Srdce našich „Hraběnek“ totiž momentálně více zaměstnává tajemný mladý muž, který se přistěhoval do vesnice, aby si tady založil truhlářství... Struktura vesnické ságy je pochopitelně složitější. Rodinné vztahy, lásky čtyř dcer pana Hraběte, jejich vítězství i pády se prolínají se životem vesnice, sousedskými intrikami i komunální politikou. Pospolitost vesnice eroduje závist, lidé splácejí účty za doby již dávno minulé a často se neumějí přizpůsobit změnám, která přináší moderní doba včetně vstupu republiky do EU. Svým způsobem se ve vesničce při německých hranicích stále stýká východ se západem. Totálně jiný je svět ukrajinské manželky truhláře Honzy a podivínského syna bývalé sudetské rodiny, která se sem vrací, protože z německé podpory se tady žije snadněji... Ale tragická událost obrátí naruby životy našich hrdinů a všechny plány, sny a ideály postaví na hlavu...
    Žánry:DramaKomedie
    14
  • Zlatý podraz
    Zlatý podraz (2018)
    Film
    • Max
    • VOYO
    • iVysílání
    • +3

    Příběh o vášnivé lásce, basketbalu a životě ve stínu politiky. Film začíná v roce 1938. Hlavní linii snímku tvoří osudová láska mladého právníka a sportovce Franty (Filip Březina) k tanečnici Michelle (Patricia Volny), s kterou se seznámí na poválečném Mistrovství Evropy v basketbalu v Ženevě. Michelle je osudem pronásledovaná dívka, která prchla z vlasti před Stalinem i Hitlerem. Jejich příběh, který kromě politiky ovlivní i dva protikladní jedinci trenér Valenta (Stanislav Majer) a funkcionář Hrabal (Ondřej Malý), vrcholí v roce 1951, kdy Evropu už na mnoho let rozdělila železná opona. (Falcon)

    57%

    Příběh o vášnivé lásce, basketbalu a životě ve stínu politiky. Film začíná v roce 1938. Hlavní linii snímku tvoří osudová láska mladého právníka a sportovce Franty (Filip Březina) k tanečnici Michelle (Patricia Volny), s kterou se seznámí na poválečném Mistrovství Evropy v basketbalu v Ženevě. Michelle je osudem pronásledovaná dívka, která prchla z vlasti před Stalinem i Hitlerem. Jejich příběh, který kromě politiky ovlivní i dva protikladní jedinci trenér Valenta (Stanislav Majer) a funkcionář Hrabal (Ondřej Malý), vrcholí v roce 1951, kdy Evropu už na mnoho let rozdělila železná opona. (Falcon)

    15
  • Proč bychom se netopili
    Proč bychom se netopili (2009)
    Seriál
    • iVysílání
    V seriálu Proč bychom se netopili se můžete těšit na vodáckou romantiku, lásky letní i celoživotní, spory nicotné i zásadní, řeku vstřícnou i nemilosrdnou, přírodní scenérie i všední realitu života našich hrdinů. Poznáme se s nimi, když se poprvé sejdou na vodě, budeme svědky prvních zkušeností, úspěšných pokusů i nezdarů. Překonají spolu nejednu krizi, někteří navážou trvalé vztahy, jiní zase na dlouho zmizí všem z dohledu. Po letech se ale znovu sejdou a zkusí podruhé vstoupit do stejné řeky i do stejné lodi.
    56%
    V seriálu Proč bychom se netopili se můžete těšit na vodáckou romantiku, lásky letní i celoživotní, spory nicotné i zásadní, řeku vstřícnou i nemilosrdnou, přírodní scenérie i všední realitu života našich hrdinů. Poznáme se s nimi, když se poprvé sejdou na vodě, budeme svědky prvních zkušeností, úspěšných pokusů i nezdarů. Překonají spolu nejednu krizi, někteří navážou trvalé vztahy, jiní zase na dlouho zmizí všem z dohledu. Po letech se ale znovu sejdou a zkusí podruhé vstoupit do stejné řeky i do stejné lodi.
    16
  • Tři bratři
    Tři bratři (2014)
    Film
    • Netflix
    • Max
    • VOYO
    • +5
    Tři bratři (Vojtěch Dyk, Tomáš Klus, Zdeněk Piškula) se vydávají do světa na zkušenou, aby si našli nevěsty a rodiče jim mohli předat hospodářství. Sourozenci při svém putování jako kouzlem vstupují do slavných pohádek, ve kterých je čeká mnoho nástrah, nečekaných příhod a možná také láska… Filmová pohádka Tři bratři nabízí spoustu dobrodružství, překvapivých situací, ale také laskavého humoru. Děj filmu, včetně známých a oblíbených písniček, které ve filmu zazní, pochází z pera Zdeňka Svěráka a Jaroslava Uhlíře. Režie se ujal Jan Svěrák, který již dlouho hledal vhodný pohádkový námět, na kterém by mohl spolupracovat se svým otcem. Nabídku podílet se na filmu jednoho z nejúspěšnějších českých režisérů posledních let přijali Tomáš Klus, Vojtěch Dyk, Zdeněk Piškula, Oldřich Kaiser, Jiří Lábus, Ivana Chýlková, Bolek Polívka a mnoho dalších skvělých herců. (oficiální text distributora)
    55%
    Tři bratři (Vojtěch Dyk, Tomáš Klus, Zdeněk Piškula) se vydávají do světa na zkušenou, aby si našli nevěsty a rodiče jim mohli předat hospodářství. Sourozenci při svém putování jako kouzlem vstupují do slavných pohádek, ve kterých je čeká mnoho nástrah, nečekaných příhod a možná také láska… Filmová pohádka Tři bratři nabízí spoustu dobrodružství, překvapivých situací, ale také laskavého humoru. Děj filmu, včetně známých a oblíbených písniček, které ve filmu zazní, pochází z pera Zdeňka Svěráka a Jaroslava Uhlíře. Režie se ujal Jan Svěrák, který již dlouho hledal vhodný pohádkový námět, na kterém by mohl spolupracovat se svým otcem. Nabídku podílet se na filmu jednoho z nejúspěšnějších českých režisérů posledních let přijali Tomáš Klus, Vojtěch Dyk, Zdeněk Piškula, Oldřich Kaiser, Jiří Lábus, Ivana Chýlková, Bolek Polívka a mnoho dalších skvělých herců. (oficiální text distributora)
    17
  • Zločiny Velké Prahy
    Zločiny Velké Prahy (2021)
    Seriál
    • VOYO
    • iVysílání
    Dne 1. ledna 1922 došlo ke sloučení centrální Prahy s třiceti osmi městy a obcemi, které ji obklopovaly. Vznikla tak Velká Praha a pražská státní policie začala pracovat tam, kde dosud působilo jen četnictvo. Byl to prostor méně bohatý a vznešený, ale o to pestřejší a živější. Velká Praha byla tvořena nejen klasickou městskou zástavbou, ale i vesnicemi, lesy, zemědělskými statky, továrnami, bohatými vilami i chudinskými slumy. Hlavní postavou je inspektor Budík, muž velmi lidský, zmítaný nectnostmi i slabostmi, nicméně také mimořádně bystrý, všímavý a především schopný velké psychologické exhibice, kterou se vyznačují slavní detektivové. Zmítá se ale územím Velké Prahy - ani městem, ani venkovem - odsunutý z centra města bank, restaurací, divadel, která tak miluje. Stále elegantní se brodí v blátě a hnoji předměstí a soustřeďuje svůj mozek na nečekané zkratky a obraty. (Česká televize)
    Žánry:HistorickýKrimi
    55%
    Dne 1. ledna 1922 došlo ke sloučení centrální Prahy s třiceti osmi městy a obcemi, které ji obklopovaly. Vznikla tak Velká Praha a pražská státní policie začala pracovat tam, kde dosud působilo jen četnictvo. Byl to prostor méně bohatý a vznešený, ale o to pestřejší a živější. Velká Praha byla tvořena nejen klasickou městskou zástavbou, ale i vesnicemi, lesy, zemědělskými statky, továrnami, bohatými vilami i chudinskými slumy. Hlavní postavou je inspektor Budík, muž velmi lidský, zmítaný nectnostmi i slabostmi, nicméně také mimořádně bystrý, všímavý a především schopný velké psychologické exhibice, kterou se vyznačují slavní detektivové. Zmítá se ale územím Velké Prahy - ani městem, ani venkovem - odsunutý z centra města bank, restaurací, divadel, která tak miluje. Stále elegantní se brodí v blátě a hnoji předměstí a soustřeďuje svůj mozek na nečekané zkratky a obraty. (Česká televize)
    Žánry:HistorickýKrimi
    18
  • Poslední sezona
    Poslední sezona (2006)
    Seriál
    Seriál Poslední sezona je příběhem profesionálního hokejisty, který končí úspěšnou kariéru v NHL a vrací se do vlasti. Má slávu, má peníze, je na celý život zajištěn, nic nebrání tomu, aby opustil divoký svět ledního hokeje a konečně žil klidný, šťastný, spokojený život se svou rodinou a přáteli. Lidský osud se však málokdy ubírá jasně vytýčeným směrem, v lidské povaze je naopak zakódováno šlapat tou nejobtížnější cestou. Ani tak silný člověk, jakým je špičkový sportovní profesionál, se nemůže vyhnout poznání, že poslední sezona je tou vůbec nejtěžší, že její zápasy bolí nejvíce, že lidský osud je mnohem složitější a záludnější než všechna lidská přání a představy. Takové poznání se nevyhne ani ostatním postavám vyprávění, mužům i ženám, jejichž životy se tím či oním způsobem protínají na zářící ploše ledové arény. Desetidílný televizní seriál Poslední sezona je situován do atraktivního prostředí vrcholového hokeje. Jde o tradiční český fenomén, hokej je u nás druhým nejpopulárnějším sportem . V Česku jde v jistém směru o kultovní záležitost, v minulosti s takřka politickým nábojem. Dokáže na vrcholné úrovni vyvolávat masové emoce a rozdělovat zaryté příznivce i náhodné fanoušky na nesmiřitelné tábory. Největší hvězdy tohoto sportu dokáží vzbuzovat proměnlivé vášně od zbožňování k naprostému zatracení. O popularitě hokeje svědčí trvalý zájem publika i médií, a to nejen o domácí soutěže, ale i o uplatnění našich největších hvězd v nejprestižnější světové soutěži NHL. Obrovský ohlas úspěchů národních týmů českých hokejistů ukazuje na širokou popularitu hokeje napříč generacemi i sociálními vrstvami, navíc se jedná o sport pozitivně vnímaný ženami. Všechny tyto skutečnosti zakládají širokou cílovou skupinu potenciálních diváků a tvoří předpoklad vysoké sledovanosti seriálu s tímto námětem. Málokdo věřil tomu, že se podaří získat hvězdy NHL do hokejově laděného seriálu České televize Poslední sezona. Po měsících složitých jednání a koordinací časových harmonogramů hokejových hvězd a hereckých celebrit se nakonec v úterý 2.srpna všichni sešli v liberecké Tipsport aréně, aby před televizními kamerami sehráli za bouřlivého skandování rozhodující utkání. Do Liberce kvůli této show přijelo více než šest tisíc diváků, desítky novinářů a fotoreportérů. Hala byla v obležení. Málokdo ale ví, že celé utkání vedle seriálového štábu také zaznámenával přenosový vůz České televize, který se proslavil svojí profesionalitou při přenosech z pražského MS v hokeji. V seriálu totiž nesmí být nic amatérského, ani televizní přenos hokeje.
    Žánry:DramaSportovní
    55%
    Seriál Poslední sezona je příběhem profesionálního hokejisty, který končí úspěšnou kariéru v NHL a vrací se do vlasti. Má slávu, má peníze, je na celý život zajištěn, nic nebrání tomu, aby opustil divoký svět ledního hokeje a konečně žil klidný, šťastný, spokojený život se svou rodinou a přáteli. Lidský osud se však málokdy ubírá jasně vytýčeným směrem, v lidské povaze je naopak zakódováno šlapat tou nejobtížnější cestou. Ani tak silný člověk, jakým je špičkový sportovní profesionál, se nemůže vyhnout poznání, že poslední sezona je tou vůbec nejtěžší, že její zápasy bolí nejvíce, že lidský osud je mnohem složitější a záludnější než všechna lidská přání a představy. Takové poznání se nevyhne ani ostatním postavám vyprávění, mužům i ženám, jejichž životy se tím či oním způsobem protínají na zářící ploše ledové arény. Desetidílný televizní seriál Poslední sezona je situován do atraktivního prostředí vrcholového hokeje. Jde o tradiční český fenomén, hokej je u nás druhým nejpopulárnějším sportem . V Česku jde v jistém směru o kultovní záležitost, v minulosti s takřka politickým nábojem. Dokáže na vrcholné úrovni vyvolávat masové emoce a rozdělovat zaryté příznivce i náhodné fanoušky na nesmiřitelné tábory. Největší hvězdy tohoto sportu dokáží vzbuzovat proměnlivé vášně od zbožňování k naprostému zatracení. O popularitě hokeje svědčí trvalý zájem publika i médií, a to nejen o domácí soutěže, ale i o uplatnění našich největších hvězd v nejprestižnější světové soutěži NHL. Obrovský ohlas úspěchů národních týmů českých hokejistů ukazuje na širokou popularitu hokeje napříč generacemi i sociálními vrstvami, navíc se jedná o sport pozitivně vnímaný ženami. Všechny tyto skutečnosti zakládají širokou cílovou skupinu potenciálních diváků a tvoří předpoklad vysoké sledovanosti seriálu s tímto námětem. Málokdo věřil tomu, že se podaří získat hvězdy NHL do hokejově laděného seriálu České televize Poslední sezona. Po měsících složitých jednání a koordinací časových harmonogramů hokejových hvězd a hereckých celebrit se nakonec v úterý 2.srpna všichni sešli v liberecké Tipsport aréně, aby před televizními kamerami sehráli za bouřlivého skandování rozhodující utkání. Do Liberce kvůli této show přijelo více než šest tisíc diváků, desítky novinářů a fotoreportérů. Hala byla v obležení. Málokdo ale ví, že celé utkání vedle seriálového štábu také zaznámenával přenosový vůz České televize, který se proslavil svojí profesionalitou při přenosech z pražského MS v hokeji. V seriálu totiž nesmí být nic amatérského, ani televizní přenos hokeje.
    Žánry:DramaSportovní
    19
  • Corpus Delicti
    Corpus Delicti (1991)
    Film
    • VOYO
    • O2 TV
    Jeden z pokusů postihnout vzrušené období kolem roku 1989, kdy se lámaly dvě společenské epochy, je zbytečně silácký a schematický v rozvržení příběhu i jeho postav. Režisérka Irena Pavlásková v něm zobrazuje komplikované vztahy tří nesourodých dvojic, které se zamotávají do ne vždy přehledného dění. Na filmu si všimneme nadbytečné exprese, do níž jsou události i jejich ztvárnění vháněny, je patrné, že převážně mladým autorům chybí dostatečný odstup. Ani herci nedosahují potřebné přesvědčivosti.
    Žánry:Drama
    55%
    Jeden z pokusů postihnout vzrušené období kolem roku 1989, kdy se lámaly dvě společenské epochy, je zbytečně silácký a schematický v rozvržení příběhu i jeho postav. Režisérka Irena Pavlásková v něm zobrazuje komplikované vztahy tří nesourodých dvojic, které se zamotávají do ne vždy přehledného dění. Na filmu si všimneme nadbytečné exprese, do níž jsou události i jejich ztvárnění vháněny, je patrné, že převážně mladým autorům chybí dostatečný odstup. Ani herci nedosahují potřebné přesvědčivosti.
    Žánry:Drama
    20
  • Milada
    Milada (2017)
    Film
    • VOYO
    • DaFilms

    David Mrnka film Milada připravoval deset let, spolupracoval nejen s historiky, ale i s jedinou dcerou Horákových Janou Kánskou, která se na natáčení přiletěla podívat z Washingtonu, kde žije. Jana Kánská tvůrcům zpřístupnila dosud nezveřejněné podklady a materiály, např. osobní dopisy, rodinné fotografie, paměti svého otce. Na plátna kin se tak vůbec poprvé dostane dramatický osud Milady Horákové, který ve své době otřásl světem. Scénář Davida Mrnky není založen na popisu tehdejší politické situace v Československu, ale na základě skutečných událostí, bez zbytečného patosu vypráví osobní příběh hlavní protagonistky. Zaznamenává Miladiny ambice i pochybnosti, rozpolcenost mezi povinnostmi k vlasti a rodině, odhodlání žít v souladu se svým přesvědčením.

    54%

    David Mrnka film Milada připravoval deset let, spolupracoval nejen s historiky, ale i s jedinou dcerou Horákových Janou Kánskou, která se na natáčení přiletěla podívat z Washingtonu, kde žije. Jana Kánská tvůrcům zpřístupnila dosud nezveřejněné podklady a materiály, např. osobní dopisy, rodinné fotografie, paměti svého otce. Na plátna kin se tak vůbec poprvé dostane dramatický osud Milady Horákové, který ve své době otřásl světem. Scénář Davida Mrnky není založen na popisu tehdejší politické situace v Československu, ale na základě skutečných událostí, bez zbytečného patosu vypráví osobní příběh hlavní protagonistky. Zaznamenává Miladiny ambice i pochybnosti, rozpolcenost mezi povinnostmi k vlasti a rodině, odhodlání žít v souladu se svým přesvědčením.

    21
  • Betlémské světlo
    Betlémské světlo (2022)
    Film
    • Netflix
    • VOYO
    • O2 TV
    • +3
    Stárnoucímu spisovateli Karlu Šejnohovi (Zdeněk Svěrák) už psaní nejde jako dřív. Nedokončené povídky se mu hromadí v hlavě a jejich postavy vylézají na denní světlo a dožadují se, aby autor pokračoval v ději. Všichni něco chtějí. Fotograf Matěj chce získat nedobytnou magistru z lékárny, pan Bohumil prosí, aby udělal zázrak, automechanik Bakalář by chtěl být léčitelem. Do toho vstupuje z reálného světa Šejnohova manželka, která si myslí, že už by měl psaní nechat a konečně se věnovat jí. (Bioscop)
    52%
    Stárnoucímu spisovateli Karlu Šejnohovi (Zdeněk Svěrák) už psaní nejde jako dřív. Nedokončené povídky se mu hromadí v hlavě a jejich postavy vylézají na denní světlo a dožadují se, aby autor pokračoval v ději. Všichni něco chtějí. Fotograf Matěj chce získat nedobytnou magistru z lékárny, pan Bohumil prosí, aby udělal zázrak, automechanik Bakalář by chtěl být léčitelem. Do toho vstupuje z reálného světa Šejnohova manželka, která si myslí, že už by měl psaní nechat a konečně se věnovat jí. (Bioscop)
    22
  • Špačkovi v síti času
    Špačkovi v síti času (2013)
    Seriál
    • VOYO
    • iVysílání
    Dobrodružné putování malého Matěje Špačka do míst, kterými protéká čas každého z nás. Seriál vypráví příběh rodiny Špačkových, která se náhodou ocitne na festivalu kouzelníků, kde vystupuje i skvělý mág Garibaldini – ve skutečnosti ředitel tajuplného Paláce času, což je prostor, kterým protéká čas každého z nás a kde jsou uloženy svazky lidských životů. Seznámení malého Matěje Špačka s Klementinkou, dcerkou Mistra Garibaldiniho, odstartuje gejzír velice dramatických a také humorných událostí. Spolu s Matějem navštívíme „zásvětní úřad", stáváme se svědky posunů v čase a tím i proměn a korekcí osudů jednotlivých hrdinů, dozvídáme se o přidělování recyklovaného času, máme obavu o to, aby se Zásvětí nezmocnila lidská hamižnost, prezentovaná majitelkou kosmetické kliniky Macháčkovou. Je to seriál vícevrstevný, nabitý dějem, seriál, kde se volně prolíná rovina současného reálného světa s rovinou světa fantazijního a který také retro pohledem nahlíží do minulosti.
    51%
    Dobrodružné putování malého Matěje Špačka do míst, kterými protéká čas každého z nás. Seriál vypráví příběh rodiny Špačkových, která se náhodou ocitne na festivalu kouzelníků, kde vystupuje i skvělý mág Garibaldini – ve skutečnosti ředitel tajuplného Paláce času, což je prostor, kterým protéká čas každého z nás a kde jsou uloženy svazky lidských životů. Seznámení malého Matěje Špačka s Klementinkou, dcerkou Mistra Garibaldiniho, odstartuje gejzír velice dramatických a také humorných událostí. Spolu s Matějem navštívíme „zásvětní úřad", stáváme se svědky posunů v čase a tím i proměn a korekcí osudů jednotlivých hrdinů, dozvídáme se o přidělování recyklovaného času, máme obavu o to, aby se Zásvětí nezmocnila lidská hamižnost, prezentovaná majitelkou kosmetické kliniky Macháčkovou. Je to seriál vícevrstevný, nabitý dějem, seriál, kde se volně prolíná rovina současného reálného světa s rovinou světa fantazijního a který také retro pohledem nahlíží do minulosti.
    23
  • Passage
    Passage (1996)
    Film
    Vystudovaného loutkoherce, režiséra Juraje Herze, znají spíš fanoušci hororově laděných příběhů či pohádek - za oba žánry jmenujme vynikajícího Spalovače mrtvol s Rudolfem Hrušínským v hlavní roli, Morgianu s Ivou Janžurovou nebo Panna a netvor či Deváté srdce. Koncem 80. let se však jeho jméno přestalo na obrazovkách i plátnech kin objevovat. Se svou manželkou, herečkou Terezou Pokornou, totiž emigrovali do Spolkové republiky Německo, kde společně natočili několik "herzovsky" laděných seriálů a pohádek, které se objevily i na obrazovkách televize. Po listopadu 1989 začíná Juraj Herz více spolupracovat s českými i slovenskými filmaři, největším jeho projektem však v té době je pouze režie několika dílů koprodukčního seriálu o Maigretovi. Až nyní, filmem Pasáž, se opět po takřka dvaceti letech vrací na stříbrná filmová plátna. Snímek vznikl podle novely "indexového" spisovatele Karla Pecky. Jde o již třetí adaptaci toho autora - zatímco Horečka ze 60. let byla tehdejšími mocnými zničena, Malostranské humoresky se staly zcela nedávno záležitostí mladých studentů režie a žel také posledním filmem, v němž se objevil Josef Kemr. Pasáž vypráví poněkud absurdně laděný příběh, podobenství o moderním světě a jeho tragičnosti i komičnosti. Mladému muži, Formanovi, se porouchá na dálnici auto. Čas do schůzky s klientem se proto snaží zaplnit v pasáži, kde se ukryje před deštěm. Postupně se však propadá do podivného, bizardního světa, z něhož není úniku. Nakonec se sám stává součástí obrovské mašinérie, která tolik připomíná zastávky a křižovatky lidského osudu. Scénáristé snímku si z novely Karla Pecky vybrali pouze výchozí situaci a charaktery některých postav. K hlavnímu hrdinovi připojili ženskou postavu nymfomanské květinářky Betty a obohatili tak děj o značnou dávku erotiky. Do hlavní role režisér obsadil polského herce Jacka Borkowského, který může potvrdit, že se někdy filmový příběh a skutečnost neuvěřitelně shodují. Jeho hlavní postava ve filmu končí tragicky. Stejně tak herec na natáčení doplatil, když se v pasáži Lucerna propadl do výkopu a zlomil si nohu. Přijměte pozvání do kafkovsky laděného světa pasáže, v níž žijí podivné existence, dějí se zvláštní věci a které tolik připomínají obyčejný svět.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Juraj Herz
    51%
    Vystudovaného loutkoherce, režiséra Juraje Herze, znají spíš fanoušci hororově laděných příběhů či pohádek - za oba žánry jmenujme vynikajícího Spalovače mrtvol s Rudolfem Hrušínským v hlavní roli, Morgianu s Ivou Janžurovou nebo Panna a netvor či Deváté srdce. Koncem 80. let se však jeho jméno přestalo na obrazovkách i plátnech kin objevovat. Se svou manželkou, herečkou Terezou Pokornou, totiž emigrovali do Spolkové republiky Německo, kde společně natočili několik "herzovsky" laděných seriálů a pohádek, které se objevily i na obrazovkách televize. Po listopadu 1989 začíná Juraj Herz více spolupracovat s českými i slovenskými filmaři, největším jeho projektem však v té době je pouze režie několika dílů koprodukčního seriálu o Maigretovi. Až nyní, filmem Pasáž, se opět po takřka dvaceti letech vrací na stříbrná filmová plátna. Snímek vznikl podle novely "indexového" spisovatele Karla Pecky. Jde o již třetí adaptaci toho autora - zatímco Horečka ze 60. let byla tehdejšími mocnými zničena, Malostranské humoresky se staly zcela nedávno záležitostí mladých studentů režie a žel také posledním filmem, v němž se objevil Josef Kemr. Pasáž vypráví poněkud absurdně laděný příběh, podobenství o moderním světě a jeho tragičnosti i komičnosti. Mladému muži, Formanovi, se porouchá na dálnici auto. Čas do schůzky s klientem se proto snaží zaplnit v pasáži, kde se ukryje před deštěm. Postupně se však propadá do podivného, bizardního světa, z něhož není úniku. Nakonec se sám stává součástí obrovské mašinérie, která tolik připomíná zastávky a křižovatky lidského osudu. Scénáristé snímku si z novely Karla Pecky vybrali pouze výchozí situaci a charaktery některých postav. K hlavnímu hrdinovi připojili ženskou postavu nymfomanské květinářky Betty a obohatili tak děj o značnou dávku erotiky. Do hlavní role režisér obsadil polského herce Jacka Borkowského, který může potvrdit, že se někdy filmový příběh a skutečnost neuvěřitelně shodují. Jeho hlavní postava ve filmu končí tragicky. Stejně tak herec na natáčení doplatil, když se v pasáži Lucerna propadl do výkopu a zlomil si nohu. Přijměte pozvání do kafkovsky laděného světa pasáže, v níž žijí podivné existence, dějí se zvláštní věci a které tolik připomínají obyčejný svět.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Juraj Herz
    24
  • UŽ
    (1995)
    Film

    Příběh s nadsázkou vypráví příběh z karlínského podsvětí o začínající prostitutce, jejím dobráckém pasákovi a o neúplatném policistovi z místního jezdeckého oddílu. Všechny tři postavy hrají role, které jim příliš nesedí. Venkovská dívka Valentýna se dostane do Prahy za dosti dramatických okolností a kupodivu je ochotna stát se prostitutkou, ačkoliv se brání jít s nějakým zákazníkem. Náhodou se zaplétá do osidel, spřádaných slizkým mafiánem Pavoukem, a odmítá podporu, kterou jí nabízí zamilovaný nadstrážmistr Viktor Sokol. Pavoukův poskok Milan, řečený Šáša, by byl rád tvrdým pasákem, ale neumí to. Příběh v parodické rovině komentuje nejrůznější nešvary soudobé společnosti (válka s Němci spočívající ve vývozu plastikových trpaslíků), ale i to, že lidé jsou nuceni být tím, čím vlastně vůbec nejsou...

    Žánry:Komedie
    49%

    Příběh s nadsázkou vypráví příběh z karlínského podsvětí o začínající prostitutce, jejím dobráckém pasákovi a o neúplatném policistovi z místního jezdeckého oddílu. Všechny tři postavy hrají role, které jim příliš nesedí. Venkovská dívka Valentýna se dostane do Prahy za dosti dramatických okolností a kupodivu je ochotna stát se prostitutkou, ačkoliv se brání jít s nějakým zákazníkem. Náhodou se zaplétá do osidel, spřádaných slizkým mafiánem Pavoukem, a odmítá podporu, kterou jí nabízí zamilovaný nadstrážmistr Viktor Sokol. Pavoukův poskok Milan, řečený Šáša, by byl rád tvrdým pasákem, ale neumí to. Příběh v parodické rovině komentuje nejrůznější nešvary soudobé společnosti (válka s Němci spočívající ve vývozu plastikových trpaslíků), ale i to, že lidé jsou nuceni být tím, čím vlastně vůbec nejsou...

    Žánry:Komedie
    25
  • Poste restante
    Poste restante (2010)
    Seriál
    Poste restante je poetický a humorný seriál ze současnosti, jehož hlavními hrdiny jsou mladý pošťák Jaroušek a duch bezdomovce Kercla. Jaroušek utekl z domu a nechal se zaměstnat na malé pobočce pošty, aby unikl před svou panovačnou matkou a začal nový život. Pan Kercl zahynul při nehodě, avšak jeho duchu se nedaří opustit povrch zemský a začít život posmrtný. Musí bloudit světem, jeho duše nemůže najít spočinutí, on nemůže najít příčinu rozpolcenosti své „neexistence“a navíc jej to z nepochopitelných důvodů táhne právě k Jarouškovi.
    45%
    Poste restante je poetický a humorný seriál ze současnosti, jehož hlavními hrdiny jsou mladý pošťák Jaroušek a duch bezdomovce Kercla. Jaroušek utekl z domu a nechal se zaměstnat na malé pobočce pošty, aby unikl před svou panovačnou matkou a začal nový život. Pan Kercl zahynul při nehodě, avšak jeho duchu se nedaří opustit povrch zemský a začít život posmrtný. Musí bloudit světem, jeho duše nemůže najít spočinutí, on nemůže najít příčinu rozpolcenosti své „neexistence“a navíc jej to z nepochopitelných důvodů táhne právě k Jarouškovi.
    26
  • Nahota na prodej
    Nahota na prodej (1993)
    Film
    • SledovaniTV
    • DaFilms
    40%
    27
  • Don Gio
    Don Gio (1992)
    Film
    Don Gio - expresivní morální kulturní horor o těch, kteří se smyslem o morbiditu, amorálnost a business oslavují úmrtí a hrají Mozarta tak, aby se obracel v hrobě a tak konečně našli, kde je pohřben. Don Gio konce minulého století je postmoderní opera zpracovaná jako videoklip pro filmové plátno v režii bratrů Cabanů. Je to první český film vytvořený v koprodukci s Českou televizí. V první větší roli (Leporela) uvidíte exhibujícího Jaroslava Duška, elegantní Chantal Poullain (Elvíra), nedávno odvolaného ředitele Národního divadla Daniela Dvořáka v roli ředitele divadla a především v titulní roli Karla Rodena, který se ve filmu ocitá v aréně duchovních vztahů a tělesných styků. Don Gio je film o divadle dnů roku 1991, jehož protagonisty jsou postavy Mozartova Dona Giovanniho. Ačkoli by měly být po 200 letech moudřejší, dopouštějí se stejných chyb, trpí stejnými sebeklamy, namlouvají si vlastní genialitu. Touha po vlastní "osobitosti" vyznívá o to marněji, oč dokonaleji zní původní "stará" Mozartova hudba, napsaná lehkou rukou Fantazie. Podstata je stejná, jen rekvizity se změnily. Film je nádhernou obrazovou mozaikou, vždy však (nepříjemně) aktuální. (Česká televize)
    Žánry:Hudební
    36%
    Don Gio - expresivní morální kulturní horor o těch, kteří se smyslem o morbiditu, amorálnost a business oslavují úmrtí a hrají Mozarta tak, aby se obracel v hrobě a tak konečně našli, kde je pohřben. Don Gio konce minulého století je postmoderní opera zpracovaná jako videoklip pro filmové plátno v režii bratrů Cabanů. Je to první český film vytvořený v koprodukci s Českou televizí. V první větší roli (Leporela) uvidíte exhibujícího Jaroslava Duška, elegantní Chantal Poullain (Elvíra), nedávno odvolaného ředitele Národního divadla Daniela Dvořáka v roli ředitele divadla a především v titulní roli Karla Rodena, který se ve filmu ocitá v aréně duchovních vztahů a tělesných styků. Don Gio je film o divadle dnů roku 1991, jehož protagonisty jsou postavy Mozartova Dona Giovanniho. Ačkoli by měly být po 200 letech moudřejší, dopouštějí se stejných chyb, trpí stejnými sebeklamy, namlouvají si vlastní genialitu. Touha po vlastní "osobitosti" vyznívá o to marněji, oč dokonaleji zní původní "stará" Mozartova hudba, napsaná lehkou rukou Fantazie. Podstata je stejná, jen rekvizity se změnily. Film je nádhernou obrazovou mozaikou, vždy však (nepříjemně) aktuální. (Česká televize)
    Žánry:Hudební
    28
  • Ošklivka Katka
    Ošklivka Katka (2008)
    Seriál
    Všichni máme jistě rádi pohádky a vůbec při tom nezáleží na věku. V případě „Ošklivky Katky“ jde o moderní variaci pohádky O Popelce s tím, že děj se odehrává v módní firmě. Naše hrdinka se jmenuje Katka, pochází z pražské periferie a sociálně velmi skromných poměrů. Rodiče dali chytrou a nadanou dceru studovat, ona se jim odvděčila vynikajícími studijními výsledky, dokonce získala stipendium na zahraniční univerzitě. Potud by bylo všechno v pořádku. Jenže teď se Katka nachází v situaci, kdy by ráda našla místo odpovídající jejímu vzdělání a odborné erudici. Jenže to je problém. V dnešní době mají totiž šanci nejen chytří a studovaní lidé , ale také fyzicky přitažliví. A mezi ně Katka rozhodně nepatří. Navíc vkusně se obléknout a mít zájem o módu je něco, co ji absolutně míjí. Se svými starými brýlemi, nemožným účesem, rovnátky a nevkusným oblečením se nemůže divit, že ji všichni nazývají „ošklivkou“. Katku to netrápí, jenže o jedno místo kvůli svému vzhledu přišla (klienti v bance si stěžovali), dalšími přijímacími pohovory neprošla. Táta je bez práce, mamince její krámek s potravinami moc nevydělává... Co s tím? Když Katka objeví v novinách inzerát na místo sekretářky největší módní firmy v zemi, vůbec neváhá. A tady začíná její neuvěřitelný příběh, který popisuje život každého člověka, který se rozhodne poprat se svými handicapy a nepřátelským prostředím. Na své cestě potká velké množství lidí, které musí přesvědčit o svých kvalitách a vnitřní kráse. A samozřejmě se setká hned v prvním díle se svým vysněným princem v podobě prezidenta módního domu. Jeho srdce nakonec získá, cesta za vysněným cílem je však dlouhá a trnitá...
    12%
    Všichni máme jistě rádi pohádky a vůbec při tom nezáleží na věku. V případě „Ošklivky Katky“ jde o moderní variaci pohádky O Popelce s tím, že děj se odehrává v módní firmě. Naše hrdinka se jmenuje Katka, pochází z pražské periferie a sociálně velmi skromných poměrů. Rodiče dali chytrou a nadanou dceru studovat, ona se jim odvděčila vynikajícími studijními výsledky, dokonce získala stipendium na zahraniční univerzitě. Potud by bylo všechno v pořádku. Jenže teď se Katka nachází v situaci, kdy by ráda našla místo odpovídající jejímu vzdělání a odborné erudici. Jenže to je problém. V dnešní době mají totiž šanci nejen chytří a studovaní lidé , ale také fyzicky přitažliví. A mezi ně Katka rozhodně nepatří. Navíc vkusně se obléknout a mít zájem o módu je něco, co ji absolutně míjí. Se svými starými brýlemi, nemožným účesem, rovnátky a nevkusným oblečením se nemůže divit, že ji všichni nazývají „ošklivkou“. Katku to netrápí, jenže o jedno místo kvůli svému vzhledu přišla (klienti v bance si stěžovali), dalšími přijímacími pohovory neprošla. Táta je bez práce, mamince její krámek s potravinami moc nevydělává... Co s tím? Když Katka objeví v novinách inzerát na místo sekretářky největší módní firmy v zemi, vůbec neváhá. A tady začíná její neuvěřitelný příběh, který popisuje život každého člověka, který se rozhodne poprat se svými handicapy a nepřátelským prostředím. Na své cestě potká velké množství lidí, které musí přesvědčit o svých kvalitách a vnitřní kráse. A samozřejmě se setká hned v prvním díle se svým vysněným princem v podobě prezidenta módního domu. Jeho srdce nakonec získá, cesta za vysněným cílem je však dlouhá a trnitá...
    29