?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Antonín Blažejovský: Filmy a seriály

  • Hoří, má panenko
    Hoří, má panenko (1967)
    FilmRole: Standa
    • Netflix
    • VOYO
    • O2 TV
    • +4
    Observačním stylem nasnímaná komedie se soustředí na hasičský bál a množství absurdních figurek, v kterých se zrcadlí tuzemská nátura. Samotný příběh je ohraničený zmiňovaným plesem. Začíná před plesovou poradou, kde se hasiči domlouvají na nadcházejících bodech večerního programu, následuje akce samotná a končí se kocovinou nasáklým ránem v troskách požárem zničeného domu nebohé děda.  Ústřední slavností proplouvají jednotlivé linie (hledání královny krásy, řešení rozkradené tomboly, předání hasičského vyznamenání), které jsou anekdotickými mikroudálostmi, v jinak dokument evokujícím záznamu. Snímek představuje hutný počet různorodých postav, z nichž do popředí staví několik výrazných individuí z řad hasičů (předseda, “výbor” pro hodnocení žen, strážce výherních cen. Tvůrčí trio jde po zachycení esence samotné akce a nechává děj organicky plynout, tak aby působil “jako ze života”, čemuž je podmíněná i formální stránka, která na sebe neupozorňuje.
    Žánry:DramaSatiraKomedie
    82%
    Observačním stylem nasnímaná komedie se soustředí na hasičský bál a množství absurdních figurek, v kterých se zrcadlí tuzemská nátura. Samotný příběh je ohraničený zmiňovaným plesem. Začíná před plesovou poradou, kde se hasiči domlouvají na nadcházejících bodech večerního programu, následuje akce samotná a končí se kocovinou nasáklým ránem v troskách požárem zničeného domu nebohé děda.  Ústřední slavností proplouvají jednotlivé linie (hledání královny krásy, řešení rozkradené tomboly, předání hasičského vyznamenání), které jsou anekdotickými mikroudálostmi, v jinak dokument evokujícím záznamu. Snímek představuje hutný počet různorodých postav, z nichž do popředí staví několik výrazných individuí z řad hasičů (předseda, “výbor” pro hodnocení žen, strážce výherních cen. Tvůrčí trio jde po zachycení esence samotné akce a nechává děj organicky plynout, tak aby působil “jako ze života”, čemuž je podmíněná i formální stránka, která na sebe neupozorňuje.
    Žánry:DramaSatiraKomedie
    1
  • Lásky jedné plavovlásky
    Lásky jedné plavovlásky (1965)
    FilmRole: Tonda
    • Netflix
    • VOYO
    • iVysílání
    • +4
    Zdánlivě banální zápletka druhého celovečerního filmu Miloše Formana se točí kolem učnice z internátu svedené na maloměstské zábavě pražským klavíristou. Dívka po společně strávené noci přijíždí s kufrem za mladíkem do Prahy a až tam pochopí, že ji nikdo nečeká. Příběh Anduly, možná jediné ženské hrdinky celé Formanovy filmografie, který napsal Forman společně se svými osvědčenými spolupracovníky Ivanem Passerem a Jaroslavem Papouškem, je zakotven v tragikomických kulisách československého socialismu 60. let. Lásky jedné plavovlásky svědčí o Formanově mistrovství v režírování neherců i herců: přirozeně je situuje do bravurně inscenovaných a zároveň dokonale autenticky působících situací, které jsou plné absurdity a černého humoru, ale také soucitu a něhy. Právě v tom spočívá podstata formanovského realismu: trapnost a pravda mají k sobě blíž, než si obvykle uvědomujeme. Po Černém Petrovi upevnil Miloš Forman tímto filmem svou pozici originálního glosátora společenské reality, který se dokázal přiblížit zejména mladým hrdinům na intimní vzdálenost. Lásky jedné plavovlásky měly světovou premiéru v roce 1965 v hlavní soutěži benátského filmového festivalu. Posléze byly nominovány na Oscara i Zlatý glóbus. Nyní se vrací na plátna kin v digitálně restaurované podobě. (NFA)
    81%
    Zdánlivě banální zápletka druhého celovečerního filmu Miloše Formana se točí kolem učnice z internátu svedené na maloměstské zábavě pražským klavíristou. Dívka po společně strávené noci přijíždí s kufrem za mladíkem do Prahy a až tam pochopí, že ji nikdo nečeká. Příběh Anduly, možná jediné ženské hrdinky celé Formanovy filmografie, který napsal Forman společně se svými osvědčenými spolupracovníky Ivanem Passerem a Jaroslavem Papouškem, je zakotven v tragikomických kulisách československého socialismu 60. let. Lásky jedné plavovlásky svědčí o Formanově mistrovství v režírování neherců i herců: přirozeně je situuje do bravurně inscenovaných a zároveň dokonale autenticky působících situací, které jsou plné absurdity a černého humoru, ale také soucitu a něhy. Právě v tom spočívá podstata formanovského realismu: trapnost a pravda mají k sobě blíž, než si obvykle uvědomujeme. Po Černém Petrovi upevnil Miloš Forman tímto filmem svou pozici originálního glosátora společenské reality, který se dokázal přiblížit zejména mladým hrdinům na intimní vzdálenost. Lásky jedné plavovlásky měly světovou premiéru v roce 1965 v hlavní soutěži benátského filmového festivalu. Posléze byly nominovány na Oscara i Zlatý glóbus. Nyní se vrací na plátna kin v digitálně restaurované podobě. (NFA)
    2