Susan Lowe: Nejlepší filmy
a seriály

6.5

Susan Lowe: Filmy a seriály

  • Ženské problémy
    Ženské problémy (1974)
    FilmRole: Vikki

    Toho vánočního rána byla Dawn poněkud neklidná. Toužila po jediném: po pořádných šteklích! Jenže pod stromečkem po nich nebylo ani stopy, a tak zklamané dívce nezbylo, než v noční košilce utéct z domova, stopnout si první kraksnu směr velkoměsto, nechat se okamžitě zbouchnout a dát to světu sežrat jako řádně uleželou ústřici.

    Po pěti letech se na plátno Otrlce vrací papež nevkusu John Waters a jeho všehoschopná múza Divine. Krátce po úspěchu Růžových plameňáků začal režisér a jeho baltimorská parta pošuků pracovat na srdceryvném i šokujícím příběhu Dawn Davenportové (alias Divine) – nenasytné středoškolačky, jejíž touha po kráse a slávě ji svedla na horskou dráhu mateřství, zločinu a nevýslovných obscénností. Ženské problémy pokračují ve Watersově křížové výpravě proti nudě, dobrému vkusu i průměrnosti ve všech jejích podobách a podle mnohých se dokonce jedná o autorův opus magnum. Zároveň jde o poslední snímek, kdy se před kamerou sešla kompletní sestava exotů, excentriků a exhibicionistů, která Waterse doprovázela od jeho raných začátků: latexem obepnutá Edith Massey jako heterofobní teta Ida, bělovlasý David Lochary v roli bezskrupulózního majitele salónu krásy, Mary Vivian Pearce jako vymóděná reklama na xanax, Mink Stole aspirující na nejklackovitějšího spratka ve Státech a samozřejmě nechybí ani Cookie Mueller a Susan Walsh jako Divininy protřelé kumpánky ve zločinu. (Festival otrlého diváka)

    71%

    Toho vánočního rána byla Dawn poněkud neklidná. Toužila po jediném: po pořádných šteklích! Jenže pod stromečkem po nich nebylo ani stopy, a tak zklamané dívce nezbylo, než v noční košilce utéct z domova, stopnout si první kraksnu směr velkoměsto, nechat se okamžitě zbouchnout a dát to světu sežrat jako řádně uleželou ústřici.

    Po pěti letech se na plátno Otrlce vrací papež nevkusu John Waters a jeho všehoschopná múza Divine. Krátce po úspěchu Růžových plameňáků začal režisér a jeho baltimorská parta pošuků pracovat na srdceryvném i šokujícím příběhu Dawn Davenportové (alias Divine) – nenasytné středoškolačky, jejíž touha po kráse a slávě ji svedla na horskou dráhu mateřství, zločinu a nevýslovných obscénností. Ženské problémy pokračují ve Watersově křížové výpravě proti nudě, dobrému vkusu i průměrnosti ve všech jejích podobách a podle mnohých se dokonce jedná o autorův opus magnum. Zároveň jde o poslední snímek, kdy se před kamerou sešla kompletní sestava exotů, excentriků a exhibicionistů, která Waterse doprovázela od jeho raných začátků: latexem obepnutá Edith Massey jako heterofobní teta Ida, bělovlasý David Lochary v roli bezskrupulózního majitele salónu krásy, Mary Vivian Pearce jako vymóděná reklama na xanax, Mink Stole aspirující na nejklackovitějšího spratka ve Státech a samozřejmě nechybí ani Cookie Mueller a Susan Walsh jako Divininy protřelé kumpánky ve zločinu. (Festival otrlého diváka)

    1
  • Hairspray
    Hairspray (1988)
    FilmRole: Angry Mother
    • iTunes
    69%
    2
  • Polyester
    Polyester (1981)
    FilmRole: Mall Victim
    Doktor Arnold Švancnberg v úvodu filmu Polyester říká, že jeho producenti utratili nesčetné miliony dolarů a on sám strávil celé roky zavřený ve své laboratoři kvůli jediné věci – lidskému nosu. Skrzevá tento „frňák, raťafák, chobot, zoban, hébl, klofan“ k nám totiž podle jeho slov proudí „některé z nejhodnotnějších vněmů vůbec.“ Přesto ale donedávna zůstával orgánem, který byl filmovým uměním trestuhodně opomíjen. To se nyní mění díky jeho převratnému vynálezu – kartě Odorama. Stačí v příhodné chvíli setřít ochrannou vrstvu a přivonět a odéry ze světa stříbrného plátna proniknou až k vašemu čichovému ústrojí. Jeho revolučnímu objevu budou na projekci Festivalu otrlého diváka vystaveni i naši diváci, kteří u vstupu do sálu obdrží experimentální vzorky karet Odorama (jejich použití je přirozeně na vlastní nebezpečí a festival nemůže nést žádnou odpovědnost za případné zdravotní, psychické či jiné následky). Dr. Švancnberg navíc varuje: „Zakusíte některé pachy, které vás mohou šokovat.“ Každopádně není divu, že režisérem, který si tento bezprecedentní objev vzal pod svá křídla, byl proslulý „papež nevkusu“ John Waters, tvůrce legendárních Růžových plameňáků. V Polyesteru výrazně ubral na nechutnostech a postavil svůj film spíš na satirických dloubancích do malomešťácké mentality. I tak je ale příběh o trampotách manželky majitele vyhlášeného pornokina, kterou hraje transvestitní hvězda Plameňáků Divine, rozhodně maximálně výživným uměleckým zážitkem nejen pro váš nos. (Festival otrlého diváka)
    69%
    Doktor Arnold Švancnberg v úvodu filmu Polyester říká, že jeho producenti utratili nesčetné miliony dolarů a on sám strávil celé roky zavřený ve své laboratoři kvůli jediné věci – lidskému nosu. Skrzevá tento „frňák, raťafák, chobot, zoban, hébl, klofan“ k nám totiž podle jeho slov proudí „některé z nejhodnotnějších vněmů vůbec.“ Přesto ale donedávna zůstával orgánem, který byl filmovým uměním trestuhodně opomíjen. To se nyní mění díky jeho převratnému vynálezu – kartě Odorama. Stačí v příhodné chvíli setřít ochrannou vrstvu a přivonět a odéry ze světa stříbrného plátna proniknou až k vašemu čichovému ústrojí. Jeho revolučnímu objevu budou na projekci Festivalu otrlého diváka vystaveni i naši diváci, kteří u vstupu do sálu obdrží experimentální vzorky karet Odorama (jejich použití je přirozeně na vlastní nebezpečí a festival nemůže nést žádnou odpovědnost za případné zdravotní, psychické či jiné následky). Dr. Švancnberg navíc varuje: „Zakusíte některé pachy, které vás mohou šokovat.“ Každopádně není divu, že režisérem, který si tento bezprecedentní objev vzal pod svá křídla, byl proslulý „papež nevkusu“ John Waters, tvůrce legendárních Růžových plameňáků. V Polyesteru výrazně ubral na nechutnostech a postavil svůj film spíš na satirických dloubancích do malomešťácké mentality. I tak je ale příběh o trampotách manželky majitele vyhlášeného pornokina, kterou hraje transvestitní hvězda Plameňáků Divine, rozhodně maximálně výživným uměleckým zážitkem nejen pro váš nos. (Festival otrlého diváka)
    3
  • 4
  • Cry-Baby
    Cry-Baby (1990)
    FilmRole: Night Court Parent
    • Google Play
    • iTunes
    65%
    5
  • 6
  • Šílený Cecil
    Šílený Cecil (2000)
    Film
    62%
    7
  • Šest vražd stačí, maminko!
    Šest vražd stačí, maminko! (1994)
    FilmRole: Court Groupie B

    Beverly Sutphinová je dokonalou hospodyňkou a vzornou manželkou zamě-stnaného zubaře Eugena a chápavou matkou dvou dospívajících dětí Nikdo však netuší, že si život tajně zpestřuje obscénními provokacemi neurotické sousedky, čtením "morbidních paperbacků a sbíráním výstřižků o hromadných vrazích. Je jen otázkou času, kdy Beverly ztratí trpělivost a dá průchod svému pohoršení. První ženinou oběti se stane synův "netolerantní" učitel, dalším mrtvým pak nevěrný přítel její obtloustlé dcery. Na světě jsou i lidé, kteří ubližují ptáčkům a kteří nepřevíjejí videokazety na začátek, případně i ti kteří zahlédli Beverly 'při práci". Důkazy se množí a usměvavá hospodyňka Je zatčena. Veřejnost však Beverly nebere jako zločince, ale jako populární osobnost. 0 výsledku soudního procesu, během něhož se žena sama hájí, je rozhodnuto předem. - John Waters ve svém snímku, natočeném na základě skutečných událostí(!), kritizuje pokrytectví spo-lečnosti, v níž za úhlednou fasádou bují lež a zvrácenost a v níž masmédia ovládají hodnotový žebříček konzumentů bizarními "senzacemi". Reklamně idylické obrázky zde prudce kontrastují s křiklavé odpuzujícími detaily; pro svůj výsměšně negativistický pohled na temnou stránku světa však tvůrce nenašel zcela adekvátní výraz. Podobně jako všechny novější režisérovy snímky, natočené už mimo sféru podzemní kinematografie, postrádá film naléhavost a vybíjí se většinou v samoúčelných zábavných skečích, využívajících kontrastu přívětivého povrchu a brutálního Jednání hlavní hrdinky. Popuzená kritika masmédií (včetně "exemplárních" ukázek z filmů od idylické Annie po krvavé horory a porno) poněkud připomíná přehnané reakce samotné Beverly; ani nedotaženost finále a místy křečovitý výkon Kathleen Turnerové nepřispívají k vyváženosti snímku, jenž je však pro svou nezvyklost zajímavým zpestřením programové nabídky.

    61%

    Beverly Sutphinová je dokonalou hospodyňkou a vzornou manželkou zamě-stnaného zubaře Eugena a chápavou matkou dvou dospívajících dětí Nikdo však netuší, že si život tajně zpestřuje obscénními provokacemi neurotické sousedky, čtením "morbidních paperbacků a sbíráním výstřižků o hromadných vrazích. Je jen otázkou času, kdy Beverly ztratí trpělivost a dá průchod svému pohoršení. První ženinou oběti se stane synův "netolerantní" učitel, dalším mrtvým pak nevěrný přítel její obtloustlé dcery. Na světě jsou i lidé, kteří ubližují ptáčkům a kteří nepřevíjejí videokazety na začátek, případně i ti kteří zahlédli Beverly 'při práci". Důkazy se množí a usměvavá hospodyňka Je zatčena. Veřejnost však Beverly nebere jako zločince, ale jako populární osobnost. 0 výsledku soudního procesu, během něhož se žena sama hájí, je rozhodnuto předem. - John Waters ve svém snímku, natočeném na základě skutečných událostí(!), kritizuje pokrytectví spo-lečnosti, v níž za úhlednou fasádou bují lež a zvrácenost a v níž masmédia ovládají hodnotový žebříček konzumentů bizarními "senzacemi". Reklamně idylické obrázky zde prudce kontrastují s křiklavé odpuzujícími detaily; pro svůj výsměšně negativistický pohled na temnou stránku světa však tvůrce nenašel zcela adekvátní výraz. Podobně jako všechny novější režisérovy snímky, natočené už mimo sféru podzemní kinematografie, postrádá film naléhavost a vybíjí se většinou v samoúčelných zábavných skečích, využívajících kontrastu přívětivého povrchu a brutálního Jednání hlavní hrdinky. Popuzená kritika masmédií (včetně "exemplárních" ukázek z filmů od idylické Annie po krvavé horory a porno) poněkud připomíná přehnané reakce samotné Beverly; ani nedotaženost finále a místy křečovitý výkon Kathleen Turnerové nepřispívají k vyváženosti snímku, jenž je však pro svou nezvyklost zajímavým zpestřením programové nabídky.

    8
  • Pecker
    Pecker (1998)
    FilmRole: Hairdresser

    Pecker je teenager žijící v americkém městečku Hampden. Pracuje v ospalém bistru a společně se svým šéfem nabízí hamburgery nevalného vzhledu a chuti. Jeho největším koníčkem je jeho fotoaparát a touha stát se fotografem. Fotí vše, co kde vidí připálené hamburgery, kamaráda, jak krade v obchodě, tajnou striptérskou show, obscénní akce v gay klubu a také mnoho dalších více či méně bizardních situací. Jeho fotky jsou skvělé a osud tomu chce, že se Pecker setká s člověkem pracujícím pro slavnou agenturu. Věci mají rychlý spád a on se přes noc stává hvězdou

    61%

    Pecker je teenager žijící v americkém městečku Hampden. Pracuje v ospalém bistru a společně se svým šéfem nabízí hamburgery nevalného vzhledu a chuti. Jeho největším koníčkem je jeho fotoaparát a touha stát se fotografem. Fotí vše, co kde vidí připálené hamburgery, kamaráda, jak krade v obchodě, tajnou striptérskou show, obscénní akce v gay klubu a také mnoho dalších více či méně bizardních situací. Jeho fotky jsou skvělé a osud tomu chce, že se Pecker setká s člověkem pracujícím pro slavnou agenturu. Věci mají rychlý spád a on se přes noc stává hvězdou

    9
  • 10