Harry Bugin: Nejlepší filmy
a seriály

6.6

Harry Bugin: Filmy a seriály

  • Big Lebowski
    Big Lebowski (1998)
    FilmRole: Arthur Digby Sellers
    • Amazon Prime Video
    • O2 TV
    • Google Play
    • +2
    Jeff "Dude" Lebowski je nejlenivější chlápek z Los Angeles a okolí. Miluje bowling, koktejl zvaný Bílý medvěd, marihuanu a svůj koberec. Díky shodě jmen je ale považován za boháče, který se shodou neskutečných náhod stane obětí vydírání. Místo toho, aby mu skutečný boháč Lebowski zaplatil zašpiněný koberec, musí Jeff se svými neschopnými kumpány předat výkupné za jeho rozmazlenou dceru. Vše by mohlo jít docela v klidu, kdyby se Jeffův kámoš Walter nerozhodl shrábnout prachy na výkupné bez ohledu na následky. Big Lebowski je dnes již kultovní klasika bratrů Coenových s Jeffem Bridgesem v hlavní roli. (Cinemax)
    81%
    Jeff "Dude" Lebowski je nejlenivější chlápek z Los Angeles a okolí. Miluje bowling, koktejl zvaný Bílý medvěd, marihuanu a svůj koberec. Díky shodě jmen je ale považován za boháče, který se shodou neskutečných náhod stane obětí vydírání. Místo toho, aby mu skutečný boháč Lebowski zaplatil zašpiněný koberec, musí Jeff se svými neschopnými kumpány předat výkupné za jeho rozmazlenou dceru. Vše by mohlo jít docela v klidu, kdyby se Jeffův kámoš Walter nerozhodl shrábnout prachy na výkupné bez ohledu na následky. Big Lebowski je dnes již kultovní klasika bratrů Coenových s Jeffem Bridgesem v hlavní roli. (Cinemax)
    1
  • Barton Fink
    Barton Fink (1991)
    FilmRole: Pete
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    Píše se rok 1941 a mladý neurotický scénárista prožívá v nehostinném hotýlku mučivý existenciální zápas při psaní scénáře na objednávku hysterického šéfa hollywoodského studia, nucený přitom odložit vlastní autorská kritéria. Jeho jediným přítelem v osamocení a prázdnotě je tlustý pojišťovací agent z vedlejšího pokoje, ironicky krásná, permanentně indisponovaná postava. Atmosféra je plná tajemství, stínů a Finkových obsesí. Film je proložený množstvím zvukových a obrazových znaků (makrodetaily, zvláštní záběry). Interiéry i exteriéry jsou důsledně stylizované (světlé barvy prostředí spjatého s vedením studia, resp. pochmurné červenohnědé odstíny a pološero Finkova působiště). Sugestivnost pohybů kamery (bratři Coenové se ve všech svých filmech famózními jízdami kamery těší z kinematografických možností), herectví a zvuku (zvuková rovina je povýšena do neobvyklé významové polohy) dramatizuje banality a vytváří falešné napětí s absurdními zvraty. Film je jakousi kombinací Kafky, Hitchcocka a Harolda Lloyda. Bratři Coenové ve svých znamenitých dílech představují vtipný surrealismus dneška, baví se hrou citátů, rafinovaností a klišé. Jejich absurdní noční můry plné krutosti a černého humoru prozrazují zájem o klasický "film noir" a drsnou školu a vytvářejí stylově vycizelovaný, skeptický obraz lidské existence. Lehké komediální nadsázce jejich filmů odpovídá částečně exaltovaný herecký projev i občasná, s kýčem hraničící symbolika. Patří k čelným představitelům podnětného proudu amerického nezávislého filmu. Film byl roku 1992 nominován na Oscara v kategoriích výprava, kostýmy, mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Michael Lerner).
    74%
    Píše se rok 1941 a mladý neurotický scénárista prožívá v nehostinném hotýlku mučivý existenciální zápas při psaní scénáře na objednávku hysterického šéfa hollywoodského studia, nucený přitom odložit vlastní autorská kritéria. Jeho jediným přítelem v osamocení a prázdnotě je tlustý pojišťovací agent z vedlejšího pokoje, ironicky krásná, permanentně indisponovaná postava. Atmosféra je plná tajemství, stínů a Finkových obsesí. Film je proložený množstvím zvukových a obrazových znaků (makrodetaily, zvláštní záběry). Interiéry i exteriéry jsou důsledně stylizované (světlé barvy prostředí spjatého s vedením studia, resp. pochmurné červenohnědé odstíny a pološero Finkova působiště). Sugestivnost pohybů kamery (bratři Coenové se ve všech svých filmech famózními jízdami kamery těší z kinematografických možností), herectví a zvuku (zvuková rovina je povýšena do neobvyklé významové polohy) dramatizuje banality a vytváří falešné napětí s absurdními zvraty. Film je jakousi kombinací Kafky, Hitchcocka a Harolda Lloyda. Bratři Coenové ve svých znamenitých dílech představují vtipný surrealismus dneška, baví se hrou citátů, rafinovaností a klišé. Jejich absurdní noční můry plné krutosti a černého humoru prozrazují zájem o klasický "film noir" a drsnou školu a vytvářejí stylově vycizelovaný, skeptický obraz lidské existence. Lehké komediální nadsázce jejich filmů odpovídá částečně exaltovaný herecký projev i občasná, s kýčem hraničící symbolika. Patří k čelným představitelům podnětného proudu amerického nezávislého filmu. Film byl roku 1992 nominován na Oscara v kategoriích výprava, kostýmy, mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Michael Lerner).
    2
  • 3
  • Záskok
    Záskok (1994)
    FilmRole: Aloysius
    Čerstvý absolvent university Norville Barnes přijíždí do New Yorku hledat své štěstí v oblasti obchodu a financí. Ve stejnou dobu, kdy Norville získává místo v podatelně velké společnosti Hudsucker Industries, vrhá se její zakladatel Waring z okna 44. poschodí na chodník... Správní rada panikaří. Hudsuckerova smrt znamená, že jeho podíl na majetku firmy bude nabídnut široké veřejnosti. Pouze jeden člověk zůstává chladným - Sidney J. Mussburger. Má totiž plán - nasadit na místo prezidenta společnosti naprostého imbecila a změnit tak zájmy společnosti na zájmy členů správní rady. Ale kde najít takového troubu, který by vše bez otázek přijal? V tom přichází do místnosti Norville Barnes...
    71%
    Čerstvý absolvent university Norville Barnes přijíždí do New Yorku hledat své štěstí v oblasti obchodu a financí. Ve stejnou dobu, kdy Norville získává místo v podatelně velké společnosti Hudsucker Industries, vrhá se její zakladatel Waring z okna 44. poschodí na chodník... Správní rada panikaří. Hudsuckerova smrt znamená, že jeho podíl na majetku firmy bude nabídnut široké veřejnosti. Pouze jeden člověk zůstává chladným - Sidney J. Mussburger. Má totiž plán - nasadit na místo prezidenta společnosti naprostého imbecila a změnit tak zájmy společnosti na zájmy členů správní rady. Ale kde najít takového troubu, který by vše bez otázek přijal? V tom přichází do místnosti Norville Barnes...
    4
  • 5
  • Vyšší zájem
    Vyšší zájem (1996)
    FilmRole: Morty the Waiter
    • Google Play
    • iTunes
    Pravdivý příběh zástupce starosty města New York Kena Lippera (John Cusack), který věrně slouží svému šéfovi, skvělému politikovi, jehož ambicí je dbát na osud města a svých voličů. Náhlá přestřelka, která zatáhne do hry policistu, dealera drog a nevinné dítě, způsobí v celém městě obrovský skandál a komplikovaná cesta k pravdě vede pouze přes politické minové pole.
    Žánry:DramaThriller
    61%
    Pravdivý příběh zástupce starosty města New York Kena Lippera (John Cusack), který věrně slouží svému šéfovi, skvělému politikovi, jehož ambicí je dbát na osud města a svých voličů. Náhlá přestřelka, která zatáhne do hry policistu, dealera drog a nevinné dítě, způsobí v celém městě obrovský skandál a komplikovaná cesta k pravdě vede pouze přes politické minové pole.
    Žánry:DramaThriller
    6
  • Mac
    Mac (1992)
    FilmRole: Patient

    Herec John Turturro, kterého známe především z řady nezávislých snímků, se celých dvanáct let snažil dostat svůj scénář k filmu Mac před kamery. Původně plánoval, že v něm bude pouze hrát, ale úsporný rozpočet jej nakonec dovedl i k jeho režii. Turturro se zde představil v titulní roli jako Mac, jenž je jedním ze tří dospělých bratrů z italskoamerické rodiny, která žije v 50. letech v New Yorku. Jeho dalšími sourozenci jsou rádoby "drsňák" Vico a idealistický Bruno. Všichni tři jsou nespokojeni se svým zaměstnáním u stavební firmy, kterou nepříliš úspěšně vede Polowski. Mac je přesvědčen, že o podnikání v oboru ví neskonale více než jejich šéf, a tak založí svou vlastní stavební firmu, do které se mu podaří přetáhnout i většinu Polowského zaměstnanců. Jen malý krůček od velkého úspěchu však Mac zjišťuje, že se jeho bratři nejsou ochotni novému podnikání plně oddat. A právě to se stane důvodem nezvratného rozkolu v jejich vztazích. Tento autorský, osobní snímek se velkou měrou inspiroval v životě Turturrova otce, který na vlastní kůži zažil, jak krušné jsou pro italského přistěhovalce začátky v USA. Ve filmu se navíc ve vedlejší roli Macovy ženy objevila Turturrova opravdová manželka Katherine Borowitz.

    Žánry:DramaNezávislý
    60%

    Herec John Turturro, kterého známe především z řady nezávislých snímků, se celých dvanáct let snažil dostat svůj scénář k filmu Mac před kamery. Původně plánoval, že v něm bude pouze hrát, ale úsporný rozpočet jej nakonec dovedl i k jeho režii. Turturro se zde představil v titulní roli jako Mac, jenž je jedním ze tří dospělých bratrů z italskoamerické rodiny, která žije v 50. letech v New Yorku. Jeho dalšími sourozenci jsou rádoby "drsňák" Vico a idealistický Bruno. Všichni tři jsou nespokojeni se svým zaměstnáním u stavební firmy, kterou nepříliš úspěšně vede Polowski. Mac je přesvědčen, že o podnikání v oboru ví neskonale více než jejich šéf, a tak založí svou vlastní stavební firmu, do které se mu podaří přetáhnout i většinu Polowského zaměstnanců. Jen malý krůček od velkého úspěchu však Mac zjišťuje, že se jeho bratři nejsou ochotni novému podnikání plně oddat. A právě to se stane důvodem nezvratného rozkolu v jejich vztazích. Tento autorský, osobní snímek se velkou měrou inspiroval v životě Turturrova otce, který na vlastní kůži zažil, jak krušné jsou pro italského přistěhovalce začátky v USA. Ve filmu se navíc ve vedlejší roli Macovy ženy objevila Turturrova opravdová manželka Katherine Borowitz.

    Žánry:DramaNezávislý
    7
  • 8
  • Šestý zápas
    Šestý zápas (2005)
    Film

    Talentovaný dramatik Nicky je celoživotním oddaným fanouškem baseballového týmu Boston Red Sox. V den napjatě očekávané premiéry jeho poslední hry zároveň probíhá klíčové utkání finále Světové série, v němž mohou Red Sox, tým „tragických proher,“ dosáhnout historického triumfu.

    Zápas má v očích Nickyho zásadní, takřka katarktickou důležitost: může v krátké chvíli převrátit smysl celého jeho života, očistit jeho viny a možná i zachránit jeho rozpadající se manželství a rodinný život vůbec. Proto se nakonec Nicky rozhoduje dát přednost jeho sledování v hospodě před účastí na premiéře své nejlepší hry.

    Ta probíhá paralelně s baseballovým zápasem a i ona balancuje na tenké hranici mezi senzací a fiaskem. Všeobecnou nervozitu ohledně jejího přijetí ještě umocňuje přítomnost jízlivého divadelního kritika „fantóma Broadwaye,“ Stevena Schwimmera, rovněž nadšeného fanouška Red Sox.

    Nickyho zatrpklé očekávání prohry svého týmu i neúspěchu své hry, jeho strach z výhry, je však metaforou jeho celého postoje k životu, lidem a sobě samému. Dokáže Nicky najít odvahu k otevřenosti a přijímat nevypočitatelný a riskantní život jako „dobrý“ a lidi jako „důvěryhodné?“

    54%

    Talentovaný dramatik Nicky je celoživotním oddaným fanouškem baseballového týmu Boston Red Sox. V den napjatě očekávané premiéry jeho poslední hry zároveň probíhá klíčové utkání finále Světové série, v němž mohou Red Sox, tým „tragických proher,“ dosáhnout historického triumfu.

    Zápas má v očích Nickyho zásadní, takřka katarktickou důležitost: může v krátké chvíli převrátit smysl celého jeho života, očistit jeho viny a možná i zachránit jeho rozpadající se manželství a rodinný život vůbec. Proto se nakonec Nicky rozhoduje dát přednost jeho sledování v hospodě před účastí na premiéře své nejlepší hry.

    Ta probíhá paralelně s baseballovým zápasem a i ona balancuje na tenké hranici mezi senzací a fiaskem. Všeobecnou nervozitu ohledně jejího přijetí ještě umocňuje přítomnost jízlivého divadelního kritika „fantóma Broadwaye,“ Stevena Schwimmera, rovněž nadšeného fanouška Red Sox.

    Nickyho zatrpklé očekávání prohry svého týmu i neúspěchu své hry, jeho strach z výhry, je však metaforou jeho celého postoje k životu, lidem a sobě samému. Dokáže Nicky najít odvahu k otevřenosti a přijímat nevypočitatelný a riskantní život jako „dobrý“ a lidi jako „důvěryhodné?“

    9
  • 10