Harry Bugin: Nejlepší filmy
a seriály

6.6

Harry Bugin: Filmy a seriály

  • Big Lebowski
    Big Lebowski (1998)
    FilmRole: Arthur Digby Sellers
    • Amazon Prime Video
    • SkyShowtime
    • Google Play
    • +2
    Jeff 'Dude' Lebowski je nejlenivější chlápek z Los Angeles a okolí. Miluje bowling, koktejl zvaný Bílý medvěd, marihuanu a svůj koberec. Díky shodě jmen je ale považován za boháče, který se shodou neskutečných náhod stane obětí vydírání. Místo toho, aby mu skutečný boháč Lebowski zaplatil zašpiněný koberec, musí Jeff se svými neschopnými kumpány předat výkupné za jeho rozmazlenou dceru. Vše by mohlo jít docela v klidu, kdyby se Jeffův kámoš Walter nerozhodl shrábnout prachy na výkupné bez ohledu na následky. Big Lebowski je dnes již kultovní klasika bratrů Coenových s Jeffem Bridgesem v hlavní roli. (Cinemax)
    81%
    Jeff 'Dude' Lebowski je nejlenivější chlápek z Los Angeles a okolí. Miluje bowling, koktejl zvaný Bílý medvěd, marihuanu a svůj koberec. Díky shodě jmen je ale považován za boháče, který se shodou neskutečných náhod stane obětí vydírání. Místo toho, aby mu skutečný boháč Lebowski zaplatil zašpiněný koberec, musí Jeff se svými neschopnými kumpány předat výkupné za jeho rozmazlenou dceru. Vše by mohlo jít docela v klidu, kdyby se Jeffův kámoš Walter nerozhodl shrábnout prachy na výkupné bez ohledu na následky. Big Lebowski je dnes již kultovní klasika bratrů Coenových s Jeffem Bridgesem v hlavní roli. (Cinemax)
    1
  • Barton Fink
    Barton Fink (1991)
    FilmRole: Pete
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    Píše se rok 1941 a mladý neurotický scenárista prožívá v nehostinném hotýlku mučivý existenciální zápas při psaní scénáře na objednávku hysterického šéfa hollywoodského studia, nucený přitom odložit vlastní autorská kritéria. Jeho jediným přítelem v osamocení a prázdnotě je tlustý pojišťovací agent z vedlejšího pokoje, ironicky krásná, permanentně indisponovaná postava. Atmosféra je plná tajemství, stínů a Finkových obsesí. Film je proložen množstvím zvukových a obrazových znaků (makrodetaily, zvláštní záběry). Interiéry i exteriéry jsou důsledně stylizované (světlé barvy prostředí spjatého s vedením studia, resp. pochmurné červenohnědé odstíny a pološero Finkova působiště). Sugestivnost pohybů kamery (bratři Coenové se ve všech svých filmech famózními jízdami kamery těší z kinematografických možností), herectví a zvuku (zvuková rovina je povýšena do neobvyklé významové polohy) dramatizuje banality a vytváří falešné napětí s absurdními zvraty. Film je jakousi kombinací Kafky, Hitchcocka a Harolda Lloyda. Bratři Coenové ve svých znamenitých dílech představují vtipný surrealismus dneška, baví se hrou citátů, rafinovaností a klišé. Jejich absurdní noční můry plné krutosti a černého humoru prozrazují zájem o klasický film noir a drsnou školu a vytvářejí stylově vycizelovaný, skeptický obraz lidské existence. Lehké komediální nadsázce jejich filmů odpovídá částečně exaltovaný herecký projev i občasná, s kýčem hraničící symbolika. Patří k čelným představitelům podnětného proudu amerického nezávislého filmu. Film byl roku 1992 nominován na Oscara v kategoriích výprava, kostýmy, mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Michael Lerner).
    75%
    Píše se rok 1941 a mladý neurotický scenárista prožívá v nehostinném hotýlku mučivý existenciální zápas při psaní scénáře na objednávku hysterického šéfa hollywoodského studia, nucený přitom odložit vlastní autorská kritéria. Jeho jediným přítelem v osamocení a prázdnotě je tlustý pojišťovací agent z vedlejšího pokoje, ironicky krásná, permanentně indisponovaná postava. Atmosféra je plná tajemství, stínů a Finkových obsesí. Film je proložen množstvím zvukových a obrazových znaků (makrodetaily, zvláštní záběry). Interiéry i exteriéry jsou důsledně stylizované (světlé barvy prostředí spjatého s vedením studia, resp. pochmurné červenohnědé odstíny a pološero Finkova působiště). Sugestivnost pohybů kamery (bratři Coenové se ve všech svých filmech famózními jízdami kamery těší z kinematografických možností), herectví a zvuku (zvuková rovina je povýšena do neobvyklé významové polohy) dramatizuje banality a vytváří falešné napětí s absurdními zvraty. Film je jakousi kombinací Kafky, Hitchcocka a Harolda Lloyda. Bratři Coenové ve svých znamenitých dílech představují vtipný surrealismus dneška, baví se hrou citátů, rafinovaností a klišé. Jejich absurdní noční můry plné krutosti a černého humoru prozrazují zájem o klasický film noir a drsnou školu a vytvářejí stylově vycizelovaný, skeptický obraz lidské existence. Lehké komediální nadsázce jejich filmů odpovídá částečně exaltovaný herecký projev i občasná, s kýčem hraničící symbolika. Patří k čelným představitelům podnětného proudu amerického nezávislého filmu. Film byl roku 1992 nominován na Oscara v kategoriích výprava, kostýmy, mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Michael Lerner).
    2
  • America's Most Wanted
    America's Most Wanted (1988)
    Seriál
    Pořad, který uvádí Walsh, se zaměřuje na pomoc orgánům činným v trestním řízení při dopadení uprchlíků hledaných pro různé zločiny, včetně vražd, znásilnění, únosů, zneužívání dětí, hospodářské kriminality, organizovaného zločinu, ozbrojených loupeží, násilí gangů a terorismu. Mnozí z nich jsou také na seznamu deseti nejhledanějších uprchlíků FBI.
    Žánry:DramaKrimi
    72%
    Pořad, který uvádí Walsh, se zaměřuje na pomoc orgánům činným v trestním řízení při dopadení uprchlíků hledaných pro různé zločiny, včetně vražd, znásilnění, únosů, zneužívání dětí, hospodářské kriminality, organizovaného zločinu, ozbrojených loupeží, násilí gangů a terorismu. Mnozí z nich jsou také na seznamu deseti nejhledanějších uprchlíků FBI.
    Žánry:DramaKrimi
    3
  • Záskok
    Záskok (1994)
    FilmRole: Aloysius
    Čerstvý absolvent univerzity Norville Barnes přijíždí do New Yorku hledat své štěstí v oblasti obchodu a financí. Ve stejnou dobu, kdy Norville získává místo v podatelně velké společnosti Hudsucker Industries, vrhá se její zakladatel Waring z okna 44. poschodí na chodník... Správní rada panikaří. Hudsuckerova smrt znamená, že jeho podíl na majetku firmy bude nabídnut široké veřejnosti. Pouze jeden člověk zůstává chladným - Sidney J. Mussburger. Má totiž plán - nasadit na místo prezidenta společnosti naprostého imbecila a změnit tak zájmy společnosti na zájmy členů správní rady. Ale kde najít takového troubu, který by vše bez otázek přijal? V tom přichází do místnosti Norville Barnes...
    71%
    Čerstvý absolvent univerzity Norville Barnes přijíždí do New Yorku hledat své štěstí v oblasti obchodu a financí. Ve stejnou dobu, kdy Norville získává místo v podatelně velké společnosti Hudsucker Industries, vrhá se její zakladatel Waring z okna 44. poschodí na chodník... Správní rada panikaří. Hudsuckerova smrt znamená, že jeho podíl na majetku firmy bude nabídnut široké veřejnosti. Pouze jeden člověk zůstává chladným - Sidney J. Mussburger. Má totiž plán - nasadit na místo prezidenta společnosti naprostého imbecila a změnit tak zájmy společnosti na zájmy členů správní rady. Ale kde najít takového troubu, který by vše bez otázek přijal? V tom přichází do místnosti Norville Barnes...
    4
  • Last American Virgin, The
    Last American Virgin, The (1982)
    FilmRole: Doctor
    63%
    5
  • Vyšší zájem
    Vyšší zájem (1996)
    FilmRole: Morty the Waiter
    • Google Play
    • iTunes
    61%
    6
  • Mac
    Mac (1992)
    FilmRole: Patient
    Herec John Turturro, kterého známe především z řady nezávislých snímků, se celých dvanáct let snažil dostat svůj scénář k filmu Mac před kamery. Původně plánoval, že v něm bude pouze hrát, ale úsporný rozpočet jej nakonec dovedl i k jeho režii. Turturro se zde představil v titulní roli jako Mac, jenž je jedním ze tří dospělých bratrů z italskoamerické rodiny, která žije v 50. letech v New Yorku. Jeho dalšími sourozenci jsou rádoby drsňák Vico a idealistický Bruno. Všichni tři jsou nespokojeni se svým zaměstnáním u stavební firmy, kterou nepříliš úspěšně vede Polowski. Mac je přesvědčen, že o podnikání v oboru ví neskonale více než jejich šéf, a tak založí svou vlastní stavební firmu, do které se mu podaří přetáhnout i většinu Polowského zaměstnanců. Jen malý krůček od velkého úspěchu však Mac zjišťuje, že se jeho bratři nejsou ochotni novému podnikání plně oddat. A právě to se stane důvodem nezvratného rozkolu v jejich vztazích. Tento autorský, osobní snímek se velkou měrou inspiroval v životě Turturrova otce, který na vlastní kůži zažil, jak krušné jsou pro italského přistěhovalce začátky v USA. Ve filmu se navíc ve vedlejší roli Macovy ženy objevila Turturrova opravdová manželka Katherine Borowitz.
    Žánry:DramaNezávislý
    60%
    Herec John Turturro, kterého známe především z řady nezávislých snímků, se celých dvanáct let snažil dostat svůj scénář k filmu Mac před kamery. Původně plánoval, že v něm bude pouze hrát, ale úsporný rozpočet jej nakonec dovedl i k jeho režii. Turturro se zde představil v titulní roli jako Mac, jenž je jedním ze tří dospělých bratrů z italskoamerické rodiny, která žije v 50. letech v New Yorku. Jeho dalšími sourozenci jsou rádoby drsňák Vico a idealistický Bruno. Všichni tři jsou nespokojeni se svým zaměstnáním u stavební firmy, kterou nepříliš úspěšně vede Polowski. Mac je přesvědčen, že o podnikání v oboru ví neskonale více než jejich šéf, a tak založí svou vlastní stavební firmu, do které se mu podaří přetáhnout i většinu Polowského zaměstnanců. Jen malý krůček od velkého úspěchu však Mac zjišťuje, že se jeho bratři nejsou ochotni novému podnikání plně oddat. A právě to se stane důvodem nezvratného rozkolu v jejich vztazích. Tento autorský, osobní snímek se velkou měrou inspiroval v životě Turturrova otce, který na vlastní kůži zažil, jak krušné jsou pro italského přistěhovalce začátky v USA. Ve filmu se navíc ve vedlejší roli Macovy ženy objevila Turturrova opravdová manželka Katherine Borowitz.
    Žánry:DramaNezávislý
    7
  • Sudden Manhattan
    Sudden Manhattan (1996)
    FilmRole: Gran'pa Pete
    60%
    8
  • Joe Gould's Secret
    Joe Gould's Secret (2000)
    FilmRole: Anne
    Okolo roku 1940 se Joe Mitchell, píšící pro časopis New Yorker, setkává s Joem Gouldem, osobitou figurkou z Greenwich Village, který si obstarává jídlo, pití a příspěvky do Fondu Joea Goulda. Gould píše obsáhlou Ústní historii světa, záznam 20 000 rozhovorů, které zaslechl. Mitchell je fascinován tímto absolventem Harvardu a v roce 1942 o něm píše článek "Profesor Racek", který Gouldovi přinese slávu a pozvání do Greenwich Village Ravens, klubu poezie, na jehož akcích se často objevoval nepozván. Gouldova přecitlivělá, hašteřivá osobnost a jeho časté návštěvy u Mitchella, kde trávil hodiny povídáním, vedou k rozchodu, ale oba Joeové zůstávají v kontaktu až do Gouldovy smrti a Mitchellova odhalení tajemství.
    Žánry:Drama
    54%
    Okolo roku 1940 se Joe Mitchell, píšící pro časopis New Yorker, setkává s Joem Gouldem, osobitou figurkou z Greenwich Village, který si obstarává jídlo, pití a příspěvky do Fondu Joea Goulda. Gould píše obsáhlou Ústní historii světa, záznam 20 000 rozhovorů, které zaslechl. Mitchell je fascinován tímto absolventem Harvardu a v roce 1942 o něm píše článek "Profesor Racek", který Gouldovi přinese slávu a pozvání do Greenwich Village Ravens, klubu poezie, na jehož akcích se často objevoval nepozván. Gouldova přecitlivělá, hašteřivá osobnost a jeho časté návštěvy u Mitchella, kde trávil hodiny povídáním, vedou k rozchodu, ale oba Joeové zůstávají v kontaktu až do Gouldovy smrti a Mitchellova odhalení tajemství.
    Žánry:Drama
    9
  • Šestý zápas
    Šestý zápas (2006)
    FilmRole: Dodgie

    Talentovaný dramatik Nicky je celoživotním oddaným fanouškem baseballového týmu Boston Red Sox. V den napjatě očekávané premiéry jeho poslední hry zároveň probíhá klíčové utkání finále Světové série, v němž mohou Red Sox, tým „tragických proher,“ dosáhnout historického triumfu.

    Zápas má v očích Nickyho zásadní, takřka katartickou důležitost: může v krátké chvíli převrátit smysl celého jeho života, očistit jeho viny a možná i zachránit jeho rozpadající se manželství a rodinný život vůbec. Proto se nakonec Nicky rozhoduje dát přednost jeho sledování v hospodě před účastí na premiéře své nejlepší hry.

    Ta probíhá paralelně s baseballovým zápasem a i ona balancuje na tenké hranici mezi senzací a fiaskem. Všeobecnou nervozitu ohledně jejího přijetí ještě umocňuje přítomnost jízlivého divadelního kritika „fantóma Broadwaye,“ Stevena Schwimmera, rovněž nadšeného fanouška Red Sox.

    Nickyho zatrpklé očekávání prohry svého týmu i neúspěchu své hry, jeho strach z výhry, je však metaforou jeho celého postoje k životu, lidem a sobě samému. Dokáže Nicky najít odvahu k otevřenosti a přijímat nevypočitatelný a riskantní život jako „dobrý“ a lidi jako „důvěryhodné?“

    54%

    Talentovaný dramatik Nicky je celoživotním oddaným fanouškem baseballového týmu Boston Red Sox. V den napjatě očekávané premiéry jeho poslední hry zároveň probíhá klíčové utkání finále Světové série, v němž mohou Red Sox, tým „tragických proher,“ dosáhnout historického triumfu.

    Zápas má v očích Nickyho zásadní, takřka katartickou důležitost: může v krátké chvíli převrátit smysl celého jeho života, očistit jeho viny a možná i zachránit jeho rozpadající se manželství a rodinný život vůbec. Proto se nakonec Nicky rozhoduje dát přednost jeho sledování v hospodě před účastí na premiéře své nejlepší hry.

    Ta probíhá paralelně s baseballovým zápasem a i ona balancuje na tenké hranici mezi senzací a fiaskem. Všeobecnou nervozitu ohledně jejího přijetí ještě umocňuje přítomnost jízlivého divadelního kritika „fantóma Broadwaye,“ Stevena Schwimmera, rovněž nadšeného fanouška Red Sox.

    Nickyho zatrpklé očekávání prohry svého týmu i neúspěchu své hry, jeho strach z výhry, je však metaforou jeho celého postoje k životu, lidem a sobě samému. Dokáže Nicky najít odvahu k otevřenosti a přijímat nevypočitatelný a riskantní život jako „dobrý“ a lidi jako „důvěryhodné?“

    10