Carlin Glynn: Nejlepší filmy
a seriály

5.4

Carlin Glynn: Filmy a seriály

  • Tři dny Kondora
    Tři dny Kondora (1975)
    FilmRole: Mae Barber (as Carlin Gylnn)
    • Canal+
    78%
    1
  • Sixteen Candles
    Sixteen Candles (1984)
    FilmRole: Brenda Bakerová
    • Google Play
    • iTunes
    69%
    2
  • 3
  • 4
  • Zmrtvýchvstání
    Zmrtvýchvstání (1980)
    FilmRole: Suzy Kroll
    Hlavní postavou filmového dramatu je Edna McCauleyová, která se stane obětí autonehody, při níž zahyne její manžel Joe. Ona sama se krátký čas ocitne ve stavu klinické smrti a prožije onen pověstný posmrtný zážitek zářícího tunelu. Nedojde však až na jeho konec, protože je zachráněna i když těžce zraněná a možná trvale ochrnutá...

    Na zotavenou odjíždí do svého rodného města v Kansasu, kde se pomalu dává do pořádku a přitom zjistí, že má silné lečitelské schopnosti. Přijímá nečekaný dar z cesty do záhrobí, ale odmítá ho spojovat s božími silami či jiným náboženským vysvětlením. Zcela opačného názoru je ovšem její nový přítel, potulný kazatel Cal Carpenter, který věří, že Edna je novým vtělením Ježíše Krista. Ednino odmítnutí takové interperace ho rozhodí natolik, že se jí rozhodne dokázat pravdu. Způsob jakým to chce udělat se však ukáže být pro Ednu smrtelně nebezpečný.
    Žánry:DramaFantasy
    65%
    Hlavní postavou filmového dramatu je Edna McCauleyová, která se stane obětí autonehody, při níž zahyne její manžel Joe. Ona sama se krátký čas ocitne ve stavu klinické smrti a prožije onen pověstný posmrtný zážitek zářícího tunelu. Nedojde však až na jeho konec, protože je zachráněna i když těžce zraněná a možná trvale ochrnutá...

    Na zotavenou odjíždí do svého rodného města v Kansasu, kde se pomalu dává do pořádku a přitom zjistí, že má silné lečitelské schopnosti. Přijímá nečekaný dar z cesty do záhrobí, ale odmítá ho spojovat s božími silami či jiným náboženským vysvětlením. Zcela opačného názoru je ovšem její nový přítel, potulný kazatel Cal Carpenter, který věří, že Edna je novým vtělením Ježíše Krista. Ednino odmítnutí takové interperace ho rozhodí natolik, že se jí rozhodne dokázat pravdu. Způsob jakým to chce udělat se však ukáže být pro Ednu smrtelně nebezpečný.
    Žánry:DramaFantasy
    5
  • Zahrady z kamene
    Zahrady z kamene (1987)
    FilmRole: Mrs. Feld
    • iTunes

    V roce 1987 natočll Francis Coppola svůj druhý film, jehož ústředním tématem je válka ve Vietnamu. Na rozdíl od grandiózní válečné fresky A nyní apokalypsa (1979) zvolil tentokrát komorní přiběh, v němž je válka přítomna pouze v černobílém televizním přenosu. Téma smrti mladých mužů, kteří umírají kvůli své oddanosti armádě a vlasti je zobrazeno pomocí zástupného prostředí vojenského hřbitova ve Washingtonu. Zde jsou pohřbíváni vojáci kteří padli daleko od domova. Někteří muži z elitní jednotky, zajišťující elegantní chod exkluzivniho pohřebiště, pod tlakem ponuré atmosféry a pocitu sounáležitosti k vojenskému molochu odcházejí bojovat ačkoli nejsou přesvědčeni o spravedlnosti této války. Těžištěm filmu je snaha o zachycení atmosféry života specifického oddílu, který dík své výlučnosti charakterizuje uzavřené prostředí celé armády. - Coppola v několika svých předchozích filmech pronikl do prostředí uzavřených skupin a v podtextu vyslovil otázku o oprávněnosti užívání výlučných norem, jejichž základem jsou svérazně pojatá čest a povinnost. Mafiánské podsvětí v Kmotrovi má podobné vnitřní zákony jako armáda v Apokalypse, Cotton Club dokresluje prostředi organizovaného zločinu a Zahrady z kamene podobně dotvářejí obraz fungovánj armády. V obou případech se jedná o prostředí jimž vládne mužský princip. Ženy jsou stejně jako okolní svět postaveny do pozice pozorovatele bez poradního hlasu. Ženské hrdinky mohou protestovat, ale nakonec jen přihlížejí jak se mužský svět žene do záhuby striktním dodržováním svých vlastních pravidel - V Apokalypse režisér vytvořil barvitou féérii hrůz, jíž dokomentuje absurditu lidského válčení v každé době. Zahrady z kamene jsou proti tomuto nadčasovému varování akademickým cvičením, v průběhu jehož natáčení snad i sámrežisér podlehl zvláštní poetice chlapáckého světa a do detailu vypracovaným ceremoniím. Český dabing dojem oslavného traktátu na mužné vojenství ještě podtrhuje. Schematické bonmoty, které hlavní hrdinové vypouštějí z úst, svědčí o vysokých etických ambicích snímku, jichž však filmařské ztvárnění nedosahuje.

    65%

    V roce 1987 natočll Francis Coppola svůj druhý film, jehož ústředním tématem je válka ve Vietnamu. Na rozdíl od grandiózní válečné fresky A nyní apokalypsa (1979) zvolil tentokrát komorní přiběh, v němž je válka přítomna pouze v černobílém televizním přenosu. Téma smrti mladých mužů, kteří umírají kvůli své oddanosti armádě a vlasti je zobrazeno pomocí zástupného prostředí vojenského hřbitova ve Washingtonu. Zde jsou pohřbíváni vojáci kteří padli daleko od domova. Někteří muži z elitní jednotky, zajišťující elegantní chod exkluzivniho pohřebiště, pod tlakem ponuré atmosféry a pocitu sounáležitosti k vojenskému molochu odcházejí bojovat ačkoli nejsou přesvědčeni o spravedlnosti této války. Těžištěm filmu je snaha o zachycení atmosféry života specifického oddílu, který dík své výlučnosti charakterizuje uzavřené prostředí celé armády. - Coppola v několika svých předchozích filmech pronikl do prostředí uzavřených skupin a v podtextu vyslovil otázku o oprávněnosti užívání výlučných norem, jejichž základem jsou svérazně pojatá čest a povinnost. Mafiánské podsvětí v Kmotrovi má podobné vnitřní zákony jako armáda v Apokalypse, Cotton Club dokresluje prostředi organizovaného zločinu a Zahrady z kamene podobně dotvářejí obraz fungovánj armády. V obou případech se jedná o prostředí jimž vládne mužský princip. Ženy jsou stejně jako okolní svět postaveny do pozice pozorovatele bez poradního hlasu. Ženské hrdinky mohou protestovat, ale nakonec jen přihlížejí jak se mužský svět žene do záhuby striktním dodržováním svých vlastních pravidel - V Apokalypse režisér vytvořil barvitou féérii hrůz, jíž dokomentuje absurditu lidského válčení v každé době. Zahrady z kamene jsou proti tomuto nadčasovému varování akademickým cvičením, v průběhu jehož natáčení snad i sámrežisér podlehl zvláštní poetice chlapáckého světa a do detailu vypracovaným ceremoniím. Český dabing dojem oslavného traktátu na mužné vojenství ještě podtrhuje. Schematické bonmoty, které hlavní hrdinové vypouštějí z úst, svědčí o vysokých etických ambicích snímku, jichž však filmařské ztvárnění nedosahuje.

    6
  • 7
  • Trestanci
    Trestanci (1991)
    FilmRole: Asa
    Texas roku 1902: Mladý Horace se dře na mizerné plantáži, aby mohl koupit náhrobní kámen pro svého zesnulého otce. Soll, starý nerudný majitel, musí chlapci zaplatit peníze, které mu dluží. I přes nastupující senilitu se snaží udržet farmu v chodu, ale zároveň je stále více posedlý svou vlastní smrtelností, a tak učiní jeden velký slib... čímž donutí Horace ke konfrontaci se strachem ze smrti a s tvrdými pravdami charakterizujícími dekadentní společnost. Příběh je adaptací z cyklu her Hortona Footea s názem The Orphan's Home. V tomto snímku podává obdivuhodný výkon Robert Duvall - jeho hlavní postava filmu je sice starý, již nepříliš bystrý opilec, ale Duvall se svým hereckým umem dokázal vyhnout tomu, aby byl nudný - což by se vzhledem k charakteristikám postavy mohlo snadno stát. Zajímavé je, že ačkoli se k vězňům pracujícím na jeho plantáži často chová hrubě, ve finále s ním má divák tendenci spíše sympatizovat. Rovněž Haas, jehož postava mladého chlapce je sice nevinná, ale ne hloupá, velmi dobře přispívá k celkově realistickému pocitu z tohoto filmu. Snímek tak nabízí věrný portrét upadající, rasistické společnost na americkém Jihu počátku 20. století, jenž se opírá o realistické dialogy, výtečnou charakterizaci postav a skvělé herecké výkony.
    Žánry:Drama
    56%
    Texas roku 1902: Mladý Horace se dře na mizerné plantáži, aby mohl koupit náhrobní kámen pro svého zesnulého otce. Soll, starý nerudný majitel, musí chlapci zaplatit peníze, které mu dluží. I přes nastupující senilitu se snaží udržet farmu v chodu, ale zároveň je stále více posedlý svou vlastní smrtelností, a tak učiní jeden velký slib... čímž donutí Horace ke konfrontaci se strachem ze smrti a s tvrdými pravdami charakterizujícími dekadentní společnost. Příběh je adaptací z cyklu her Hortona Footea s názem The Orphan's Home. V tomto snímku podává obdivuhodný výkon Robert Duvall - jeho hlavní postava filmu je sice starý, již nepříliš bystrý opilec, ale Duvall se svým hereckým umem dokázal vyhnout tomu, aby byl nudný - což by se vzhledem k charakteristikám postavy mohlo snadno stát. Zajímavé je, že ačkoli se k vězňům pracujícím na jeho plantáži často chová hrubě, ve finále s ním má divák tendenci spíše sympatizovat. Rovněž Haas, jehož postava mladého chlapce je sice nevinná, ale ne hloupá, velmi dobře přispívá k celkově realistickému pocitu z tohoto filmu. Snímek tak nabízí věrný portrét upadající, rasistické společnost na americkém Jihu počátku 20. století, jenž se opírá o realistické dialogy, výtečnou charakterizaci postav a skvělé herecké výkony.
    Žánry:Drama
    8
  • Západním směrem
    Západním směrem (2002)
    FilmRole: Sally Blackwell
    54%
    9
  • 10