?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Simone Knapp: Filmy a seriály

  • Jules a Jim
    Jules a Jim (1962)
    Film
    Jemný milostný příběh, jehož hrdiny jsou dva přátelé, kteří se zamilují do jedné ženy. Dílko bez těžkopádné psychologické analýzy, s typicky francouzským espritem rozebírá otázku přátelství, lásky a problém, může-li žena milovat dva muže, spojené poutem přátelství a naopak. Film, jehož děj se odehrává v době kolem první světové války, se vyznačuje impresionistickou, pointilistickou atmosférou a lyrickým kouzlem exteriérových záběrů na širokém plátně. Originální režii pak doplňují výborné herecké výkony.
    78%
    Jemný milostný příběh, jehož hrdiny jsou dva přátelé, kteří se zamilují do jedné ženy. Dílko bez těžkopádné psychologické analýzy, s typicky francouzským espritem rozebírá otázku přátelství, lásky a problém, může-li žena milovat dva muže, spojené poutem přátelství a naopak. Film, jehož děj se odehrává v době kolem první světové války, se vyznačuje impresionistickou, pointilistickou atmosférou a lyrickým kouzlem exteriérových záběrů na širokém plátně. Originální režii pak doplňují výborné herecké výkony.
    1
  • Noc
    Noc (1961)
    Film
    Popis čtyřiadvaceti hodin v životě odcizeného manželského páru: návštěva umírajícího přítele, luxusní večírek, chvíle v nočním baru, bloumání po milánských ulicích. Prostřednictvím rafinovaného jazyka proniká režisér do nitra postav, které nemají vážné problémy, a přesto jim jejich existence protéká mezi prsty. Hrdinové jsou nazíráni jako objekty bez směřování a vlastní vůle. Žijí ve stavu „nesnesitelné lehkosti bytí“ v průmyslovém světě, z něhož se vytratily tradiční hodnoty. Pod hladinou všedních epizod probleskuje touha, nevěra, strach ze smrti a nejistota. V bezpříběhové sondě do života „lepší společnosti“ předjímá Antonioni obecné pocity dneška. Jeanne Moreauová a Marcello Mastroianni v jedné ze svých nejnáročnějších rolí.
    Žánry:Drama
    77%
    Popis čtyřiadvaceti hodin v životě odcizeného manželského páru: návštěva umírajícího přítele, luxusní večírek, chvíle v nočním baru, bloumání po milánských ulicích. Prostřednictvím rafinovaného jazyka proniká režisér do nitra postav, které nemají vážné problémy, a přesto jim jejich existence protéká mezi prsty. Hrdinové jsou nazíráni jako objekty bez směřování a vlastní vůle. Žijí ve stavu „nesnesitelné lehkosti bytí“ v průmyslovém světě, z něhož se vytratily tradiční hodnoty. Pod hladinou všedních epizod probleskuje touha, nevěra, strach ze smrti a nejistota. V bezpříběhové sondě do života „lepší společnosti“ předjímá Antonioni obecné pocity dneška. Jeanne Moreauová a Marcello Mastroianni v jedné ze svých nejnáročnějších rolí.
    Žánry:Drama
    2
  • Sicilský klan
    Sicilský klan (1969)
    Film
    Roger Sartet má za sebou bohatou kriminální minulost. Osudnou se mu stala poslední loupež v klenotnictví, po které byl brzy odhalen a po přestřelce dopaden. Po ukončení předběžného vyšetřování převáží policie Rogera do jiného vězení. Během transportu jim však vězeň za pomoci tzv. sicilského klanu uteče. Klan tvoří rodina Manalesových, v čele s otcem Vittoriem. Společně totiž plánují další velkou loupež, protože Roger ve vězení vytáhl ze svého spoluvězně plán zabezpečovacího zařízení, které instaloval ve vile Borgese. Tam se právě koná výstava šperků v hodnotě padesáti milionů dolarů
    76%
    Roger Sartet má za sebou bohatou kriminální minulost. Osudnou se mu stala poslední loupež v klenotnictví, po které byl brzy odhalen a po přestřelce dopaden. Po ukončení předběžného vyšetřování převáží policie Rogera do jiného vězení. Během transportu jim však vězeň za pomoci tzv. sicilského klanu uteče. Klan tvoří rodina Manalesových, v čele s otcem Vittoriem. Společně totiž plánují další velkou loupež, protože Roger ve vězení vytáhl ze svého spoluvězně plán zabezpečovacího zařízení, které instaloval ve vile Borgese. Tam se právě koná výstava šperků v hodnotě padesáti milionů dolarů
    3
  • Deník komorné
    Deník komorné (1964)
    Film
    • DaFilms

    "Čierna" história nepotrestaného zločinu je situovaná do nevľúdneho, izolovaného, honosného vidieckeho sídla, ktorého majiteľom je ctihodný nemohúci starec, sublimujúci posledné záchvevy svojich vášní do neškodných prejavov detinského fetišizmu. V stuchnutom priestore komplikovaných tráum sa nová, bystrá a elegantná komorná Celestine pohybuje ako pobavený pozorovateľ. Keď sa však dozvie o hroznom zločine, začína racionálne konať. Dramatické udalosti sú podané vo voľnom, akoby ľahostajnom, monotónnom toku širokouhlých záberov, rafinovane "necitlivému" pohľadu zodpovedá aj pustota jesennej krajiny. Viaceré absurdné prvky, surrealistické symboly, sarkazmy voči polícii a duchovenstvu nezaprú svojho tvorcu. Hlboká, sarkasticky podfarbená meditácia nad márnou existenciou spoločenstva, ktorého členovia sú obeťami mystérií, predsudkov a vzájomných podvodov je zároveň jednou z buňuelovsky svojráznych štúdií tajomnej podstaty démonického ženstva (nasledovanej postavami vo filmoch Kráska dňa, Tristana a Ten tajomný predmet túžby). Triumf zla potvrdzuje záver, v ktorom neodsúdený vrah, fanatický antisemita a šovinista kočiš Joseph ako majiteľ kaviarne potešene víta pravicových demonštrantov krikom "Nech žije Chiappe" (meno parížskeho prefekta, ktorý v r. 1930 zakázal premietať Zlatý vek). Prvá spolupráca so scenáristom J.-C. Carriérom, významným spolutvorcom všetkých Buňuelových francúzskych diel. Napriek nepochybným kvalitám filmu chýba sugestívna chvejivosť a vnútorná naliehavosť režisérových vrcholných diel. Film byl natočen na motivy románu Octave Mirabeaua.

    75%

    "Čierna" história nepotrestaného zločinu je situovaná do nevľúdneho, izolovaného, honosného vidieckeho sídla, ktorého majiteľom je ctihodný nemohúci starec, sublimujúci posledné záchvevy svojich vášní do neškodných prejavov detinského fetišizmu. V stuchnutom priestore komplikovaných tráum sa nová, bystrá a elegantná komorná Celestine pohybuje ako pobavený pozorovateľ. Keď sa však dozvie o hroznom zločine, začína racionálne konať. Dramatické udalosti sú podané vo voľnom, akoby ľahostajnom, monotónnom toku širokouhlých záberov, rafinovane "necitlivému" pohľadu zodpovedá aj pustota jesennej krajiny. Viaceré absurdné prvky, surrealistické symboly, sarkazmy voči polícii a duchovenstvu nezaprú svojho tvorcu. Hlboká, sarkasticky podfarbená meditácia nad márnou existenciou spoločenstva, ktorého členovia sú obeťami mystérií, predsudkov a vzájomných podvodov je zároveň jednou z buňuelovsky svojráznych štúdií tajomnej podstaty démonického ženstva (nasledovanej postavami vo filmoch Kráska dňa, Tristana a Ten tajomný predmet túžby). Triumf zla potvrdzuje záver, v ktorom neodsúdený vrah, fanatický antisemita a šovinista kočiš Joseph ako majiteľ kaviarne potešene víta pravicových demonštrantov krikom "Nech žije Chiappe" (meno parížskeho prefekta, ktorý v r. 1930 zakázal premietať Zlatý vek). Prvá spolupráca so scenáristom J.-C. Carriérom, významným spolutvorcom všetkých Buňuelových francúzskych diel. Napriek nepochybným kvalitám filmu chýba sugestívna chvejivosť a vnútorná naliehavosť režisérových vrcholných diel. Film byl natočen na motivy románu Octave Mirabeaua.

    4
  • Kráska dne
    Kráska dne (1967)
    Film

    Jiskřivé dílo, oscilující na rozhraní pikantní reality a surrealistické vize a řadící se k nejdůmyslnějším průhledům do podvědomí moderních žen. Na příběhu mladé mondénní dámy - oddané manželky i rafinovanou děvky - se Bunuel opět zabývá dvojí morálkou měšťácké společnosti. Séverine žije v ohleduplném, zjevně však neuspokojivém manželském vztahu s bohatým chirurgem Pierrem. Od rodinného přítele se dozví o existenci luxusního nevěstince, do něhož začne každý den odpoledne potají docházet, aby zde bez nároku na honorář poskytovala pod pseudonymem Belladonna sexuální služby. Bunuel vedle sebe bez přechodu klade útržky snů, představ a reality a tak bez velkých technických prostředků dosahuje surrealistického účinku svého filmu.

    Žánry:DramaSatira
    74%

    Jiskřivé dílo, oscilující na rozhraní pikantní reality a surrealistické vize a řadící se k nejdůmyslnějším průhledům do podvědomí moderních žen. Na příběhu mladé mondénní dámy - oddané manželky i rafinovanou děvky - se Bunuel opět zabývá dvojí morálkou měšťácké společnosti. Séverine žije v ohleduplném, zjevně však neuspokojivém manželském vztahu s bohatým chirurgem Pierrem. Od rodinného přítele se dozví o existenci luxusního nevěstince, do něhož začne každý den odpoledne potají docházet, aby zde bez nároku na honorář poskytovala pod pseudonymem Belladonna sexuální služby. Bunuel vedle sebe bez přechodu klade útržky snů, představ a reality a tak bez velkých technických prostředků dosahuje surrealistického účinku svého filmu.

    Žánry:DramaSatira
    5
  • 6
  • Dvě Angličanky a  kontinent
    Dvě Angličanky a kontinent (1971)
    Film
    Někdy na počátku 20.století potkává Claude Roc – typický středostavovský mladý Pařížan – mladou lady Anne Brownovou. Po několika společně strávených dnech jej Anne pozve do Anglie na prázdniny, kde žije se svou matkou a sestrou Muriel, kterou by chtěla dát s Claudem dohromady. Během prázdnin se mladá trojice velmi sblíží, a Claude s Muriel se do sebe hluboce zamilují. Před uzavřením sňatku se milenci dohodnou na jednoletém „zkouškovém“ období svého vztahu. Vydrží Claude nástrahy mládí?
    73%
    Někdy na počátku 20.století potkává Claude Roc – typický středostavovský mladý Pařížan – mladou lady Anne Brownovou. Po několika společně strávených dnech jej Anne pozve do Anglie na prázdniny, kde žije se svou matkou a sestrou Muriel, kterou by chtěla dát s Claudem dohromady. Během prázdnin se mladá trojice velmi sblíží, a Claude s Muriel se do sebe hluboce zamilují. Před uzavřením sňatku se milenci dohodnou na jednoletém „zkouškovém“ období svého vztahu. Vydrží Claude nástrahy mládí?
    7
  • Radovánky
    Radovánky (1952)
    Film
    Film Radovánky je adaptací tří povídek Guy de Maupassanta: Maska, Salon paní Tellierové a Model. Všechny tři povídky spojuje jedno téma, které dalo název celému filmu - Radovánky. Přitom Ophülsovi nejde o oslavu lidské touhy a rozkoše a nevázané radosti, ale na toto lidské "trápení" pohlíží z poněkud smutnějších úhlů. Jak říká autor v závěru filmu: Štěstí taky není žádná legrace... V první povídce se utkává požitkářství s láskou, druhá vypráví o tom, jak to vypadá, když se potká rozkoš se svatou prostotou a třetí je o střetnutí touhy se smrtí.
    Žánry:DramaKomedie
    73%
    Film Radovánky je adaptací tří povídek Guy de Maupassanta: Maska, Salon paní Tellierové a Model. Všechny tři povídky spojuje jedno téma, které dalo název celému filmu - Radovánky. Přitom Ophülsovi nejde o oslavu lidské touhy a rozkoše a nevázané radosti, ale na toto lidské "trápení" pohlíží z poněkud smutnějších úhlů. Jak říká autor v závěru filmu: Štěstí taky není žádná legrace... V první povídce se utkává požitkářství s láskou, druhá vypráví o tom, jak to vypadá, když se potká rozkoš se svatou prostotou a třetí je o střetnutí touhy se smrtí.
    Žánry:DramaKomedie
    8
  • 9
  • Buzíci
    Buzíci (1974)
    Film

    Dva pobudové - Jean-Claude (Gérard Depardieu) a Pierrot (Patrick Dewaere) se bezcílně potulují Francií a berou si, na co zrovna dostanou chuť. Když chtějí ukrást auto jednoho holiče, jsou překvapeni majitelem. Společně s Marie-Ange (Miou-Miou), letargickou holičovou přítelkyní, se jim podaří utéci, při čemž je Pierrot postřelen. Jean-Claude ho nechá ošetřit, za což se dotyčnému lékaři odvděčí důkladným vybílením bytu. Šílená a nespoutaná cesta plná sexuálních dobrodružství a překračování zákonů, jak se jen dá, může pokračovat... (Pohrobek)

    71%

    Dva pobudové - Jean-Claude (Gérard Depardieu) a Pierrot (Patrick Dewaere) se bezcílně potulují Francií a berou si, na co zrovna dostanou chuť. Když chtějí ukrást auto jednoho holiče, jsou překvapeni majitelem. Společně s Marie-Ange (Miou-Miou), letargickou holičovou přítelkyní, se jim podaří utéci, při čemž je Pierrot postřelen. Jean-Claude ho nechá ošetřit, za což se dotyčnému lékaři odvděčí důkladným vybílením bytu. Šílená a nespoutaná cesta plná sexuálních dobrodružství a překračování zákonů, jak se jen dá, může pokračovat... (Pohrobek)

    10
  • Vincent, François, Paul a ti druzí...
    Vincent, François, Paul a ti druzí... (1974)
    Film
    Staří kamarádi Vincent, François a Paul – šéf firmy, lékař a spisovatel – se pravidelně scházejí s dalšími známými, mezi jinými i s boxerem Jeanem, a s několika ženami. Všichni procházejí více či méně obtížným obdobím, ať už v osobním nebo pracovním životě. Ovšem když Vincenta postihne infarkt, všichni kolem si uvědomí, jak jsou jejich problémy relativní. (FFF)
    Žánry:Drama
    71%
    Staří kamarádi Vincent, François a Paul – šéf firmy, lékař a spisovatel – se pravidelně scházejí s dalšími známými, mezi jinými i s boxerem Jeanem, a s několika ženami. Všichni procházejí více či méně obtížným obdobím, ať už v osobním nebo pracovním životě. Ovšem když Vincenta postihne infarkt, všichni kolem si uvědomí, jak jsou jejich problémy relativní. (FFF)
    Žánry:Drama
    11
  • 12
  • Viva Maria!
    Viva Maria! (1965)
    Film

    Marie Fitzgerald O'Malleyová podědila revolucionářské geny svého irského otce a francouzskou krásu a noblesu své matky. Již v útlém dětství se naučila vyrábět a pokládat bomby a především nenávidět Angličany. Po atentátu, při kterém zahynul její otec, nalezne úkryt a útočiště ve voze potulného cirkusu. Francouzská zpěvačka Marie ji oblékne do ženských šatů a postaví vedle sebe na scénu. Více než francouzské kuplety obou zpěvaček přitahují muže všech společenských a věkových kategorií svádivé kostýmy a vnady, o kterých se jim v životě ani nezdálo. V zemi zuří revoluce a v Marii (té irské) se probudí její anarchistická krev a smysl pro spravedlnost. Ta druhá Marie nemůže zůstat pozadu a navíc se zamiluje do vůdce vzpouřenců. Film Viva Maria! natočil francouzský režisér Louis Malle v nádherných exteriérech Mexika s odkazy na revoluční historii této země s hvězdami francouzského filmu Brigitte Bardotovou a Jeanne Moreauovou.

    65%

    Marie Fitzgerald O'Malleyová podědila revolucionářské geny svého irského otce a francouzskou krásu a noblesu své matky. Již v útlém dětství se naučila vyrábět a pokládat bomby a především nenávidět Angličany. Po atentátu, při kterém zahynul její otec, nalezne úkryt a útočiště ve voze potulného cirkusu. Francouzská zpěvačka Marie ji oblékne do ženských šatů a postaví vedle sebe na scénu. Více než francouzské kuplety obou zpěvaček přitahují muže všech společenských a věkových kategorií svádivé kostýmy a vnady, o kterých se jim v životě ani nezdálo. V zemi zuří revoluce a v Marii (té irské) se probudí její anarchistická krev a smysl pro spravedlnost. Ta druhá Marie nemůže zůstat pozadu a navíc se zamiluje do vůdce vzpouřenců. Film Viva Maria! natočil francouzský režisér Louis Malle v nádherných exteriérech Mexika s odkazy na revoluční historii této země s hvězdami francouzského filmu Brigitte Bardotovou a Jeanne Moreauovou.

    13
  • 14
  • Arcivévodská tragédie v Mayerlingu
    Arcivévodská tragédie v Mayerlingu (1968)
    Film
    • iVysílání
    Následník trůnu Rudolf je zatčen při studentských nepokojích v centru Vídně. Je zřejmé, že rozpory mezi ním a jeho otcen, Františkem Josefem I. se prohlubují. Rudolfovo manželství se Štěpánkou Belgickou naké není zrovna ideální a jeho četné návštěvy nevěstinců už se staly pouhou rutinou. Cítí se být nepotřebný, nemilovaný a nešťastný. Setkání s mladou půvabnou Marií von Vetser v nem zažehne poslední zbytky životní energie, avšak rodina a stát se postaví tvrdě proti tomuto svazku.
    62%
    Následník trůnu Rudolf je zatčen při studentských nepokojích v centru Vídně. Je zřejmé, že rozpory mezi ním a jeho otcen, Františkem Josefem I. se prohlubují. Rudolfovo manželství se Štěpánkou Belgickou naké není zrovna ideální a jeho četné návštěvy nevěstinců už se staly pouhou rutinou. Cítí se být nepotřebný, nemilovaný a nešťastný. Setkání s mladou půvabnou Marií von Vetser v nem zažehne poslední zbytky životní energie, avšak rodina a stát se postaví tvrdě proti tomuto svazku.
    15
  • 16
  • Námořník z Gibraltaru
    Námořník z Gibraltaru (1967)
    Film
    Romantické drama Námořník z Gibraltaru vychází z románu francouzské spisovatelky a režisérky Marguerite Duras; pro film jej adaptovali spisovatel Christopher Isherwood a režisér Tony Richardson. Jeanne Moreau zde ztvárnila roli bohaté Francouzsky Anny, která před lety prožila krátký milostný románek s jistým námořníkem. Její pozdější manžel spáchal sebevraždu a zanechal jí své rozsáhlé jmění a Anna nyní objíždí přístavy a hledá svého ztraceného námořníka. Mezitím se mladý Angličan Alan (Ian Bannen) po bouřlivé hádce rozejde se svou přítelkyní Sheilou (Vanessa Redgrave). Brzy se setkává s Annou a fascinovaně se připojuje k jejímu hledání, během něhož se dostávají do Afriky či Řecka. Když si Alan začíná uvědomovat své city vůči své společnici na cestách, potkávají Louise de Mozambique (Orson Welles). Louis se k nim připojuje, avšak poznamenává, že Annin bájný námořník možná nikdy neexistoval jinde než v její fantazii. Ta však i se zamilovaným Alanem pokračuje v hledání. Richardson a Isherwood již dříve spolupracovali na temné satiře The Loved One (1965), která vychází z románu Evelyna Waugha a je ve filmové obci považována za kultovní snímek.
    Žánry:DramaRomantický
    60%
    Romantické drama Námořník z Gibraltaru vychází z románu francouzské spisovatelky a režisérky Marguerite Duras; pro film jej adaptovali spisovatel Christopher Isherwood a režisér Tony Richardson. Jeanne Moreau zde ztvárnila roli bohaté Francouzsky Anny, která před lety prožila krátký milostný románek s jistým námořníkem. Její pozdější manžel spáchal sebevraždu a zanechal jí své rozsáhlé jmění a Anna nyní objíždí přístavy a hledá svého ztraceného námořníka. Mezitím se mladý Angličan Alan (Ian Bannen) po bouřlivé hádce rozejde se svou přítelkyní Sheilou (Vanessa Redgrave). Brzy se setkává s Annou a fascinovaně se připojuje k jejímu hledání, během něhož se dostávají do Afriky či Řecka. Když si Alan začíná uvědomovat své city vůči své společnici na cestách, potkávají Louise de Mozambique (Orson Welles). Louis se k nim připojuje, avšak poznamenává, že Annin bájný námořník možná nikdy neexistoval jinde než v její fantazii. Ta však i se zamilovaným Alanem pokračuje v hledání. Richardson a Isherwood již dříve spolupracovali na temné satiře The Loved One (1965), která vychází z románu Evelyna Waugha a je ve filmové obci považována za kultovní snímek.
    Žánry:DramaRomantický
    17
  • Syn sladké Caroline
    Syn sladké Caroline (1955)
    Film
    Třetí část volné trilogie o bouřlivém životě krásné Caroline završuje příběh jejího ztraceného dítěte - Syn sladké Caroline. Děj filmu nás zavádí do Španělska do doby prvního císařství. Španělský šlechtic Juan d´Aranda se rozhodne, že se připojí k povstalcům, kteří bojují proti francouzským okupantům. Ti však jsou ke šlechtici velmi nedůvěřiví a velitel nařídí D´Arandu popravit. Juanovi se podaří uprchnout, ale je zatčen francouzskými vojáky. Kdo je ve skutečnosti okouzlující statečný šlechtic, který se dozví, že je Francouz? Žijí jeho dosud rodiče?
    Žánry:Romantický
    49%
    Třetí část volné trilogie o bouřlivém životě krásné Caroline završuje příběh jejího ztraceného dítěte - Syn sladké Caroline. Děj filmu nás zavádí do Španělska do doby prvního císařství. Španělský šlechtic Juan d´Aranda se rozhodne, že se připojí k povstalcům, kteří bojují proti francouzským okupantům. Ti však jsou ke šlechtici velmi nedůvěřiví a velitel nařídí D´Arandu popravit. Juanovi se podaří uprchnout, ale je zatčen francouzskými vojáky. Kdo je ve skutečnosti okouzlující statečný šlechtic, který se dozví, že je Francouz? Žijí jeho dosud rodiče?
    Žánry:Romantický
    18