Jiřina Třebická: Nejlepší filmy
a seriály

6.4

Jiřina Třebická: Filmy a seriály

  • Vlak dětství a naděje
    Vlak dětství a naděje (1989)
    SeriálRole: Ema Glocková
    • iVysílání
    "Nic ty se neboj! Na tragickej život jsem já pes!" Tímto okřídleným úslovím si bývalá lázeňská kuchařka I. třídy Anna Urbanová, jinak bodrá a upřímná ženská košaté postavy s něžným a citlivým srdcem, často dodává odvahy. Sobě, ale ještě víc malé Věrce. Děvčátku, které přijala za vlastní, a také jejímu otci, svému životnímu druhovi, jinak poštovnímu zřízenci sice subtilního vzrůstu, leč rozměrného a statečného ducha, Josefu Pumplmě. Je toho opravdu třeba, neboť se píší léta 1937-1939 a nad Evropou se stahují mračna válečná a v místě, kde rodina žije, se ocelové kleště nacismu snaží zardousit už tak okleštěnou republiku a vyrvat jí to nejcennější - domov. A tak donuceni opustit domovinu v severomoravském pohraničí, odjíždějí hrdinové seriálu posledním vlakem z Frývaldova, vlakem, pro nějž už není návratu. Šestidílný seriál Vlak dětství a naděje podle románů Věry Sládkové Poslední vlak z Frývaldova a Pluky zla natočil v roce 1984 režisér Karel Kachyňa. Příběhy viděné očima citlivé dívky, která je zároveň jejich vypravěčkou, zachycují jedno z nejtěžších období v naší historii. Přesto se seriál nevyhýbá situacím komickým, až groteskním a před námi vyvstává poněkud neobvyklý, nepatetický, a o to humánnější obraz lidského hrdinství, které jedinečně ztvárnili Helena Růžičková a Stanislav Zindulka, spolu s oběma představitelkami Věrky, malou Žanetou Fuchsovou a Terezou Brodskou.
    84%
    "Nic ty se neboj! Na tragickej život jsem já pes!" Tímto okřídleným úslovím si bývalá lázeňská kuchařka I. třídy Anna Urbanová, jinak bodrá a upřímná ženská košaté postavy s něžným a citlivým srdcem, často dodává odvahy. Sobě, ale ještě víc malé Věrce. Děvčátku, které přijala za vlastní, a také jejímu otci, svému životnímu druhovi, jinak poštovnímu zřízenci sice subtilního vzrůstu, leč rozměrného a statečného ducha, Josefu Pumplmě. Je toho opravdu třeba, neboť se píší léta 1937-1939 a nad Evropou se stahují mračna válečná a v místě, kde rodina žije, se ocelové kleště nacismu snaží zardousit už tak okleštěnou republiku a vyrvat jí to nejcennější - domov. A tak donuceni opustit domovinu v severomoravském pohraničí, odjíždějí hrdinové seriálu posledním vlakem z Frývaldova, vlakem, pro nějž už není návratu. Šestidílný seriál Vlak dětství a naděje podle románů Věry Sládkové Poslední vlak z Frývaldova a Pluky zla natočil v roce 1984 režisér Karel Kachyňa. Příběhy viděné očima citlivé dívky, která je zároveň jejich vypravěčkou, zachycují jedno z nejtěžších období v naší historii. Přesto se seriál nevyhýbá situacím komickým, až groteskním a před námi vyvstává poněkud neobvyklý, nepatetický, a o to humánnější obraz lidského hrdinství, které jedinečně ztvárnili Helena Růžičková a Stanislav Zindulka, spolu s oběma představitelkami Věrky, malou Žanetou Fuchsovou a Terezou Brodskou.
    1
  • Skřivánci na niti
    Skřivánci na niti (1969)
    FilmRole: Drobečková
    • Voyo
    • O2 TV
    • KVIFF TV

    Během pražského jara byl schválen do výroby čtvrtý film Jiřího Menzela, inspirovaný motivy z povídek knihy Bohumila Hrabala Inzerát na dům, ve kterém už nechci bydlet. Po povídce Smrt pana Baltazara z Perliček na dně (1965) a válečné tragikomedii Ostře sledované vlaky (1966), jež získala Oscara, šlo o další spolupráci nadějného filmaře a úspěšného spisovatele. Skřivánci na niti se odehrávají v kladenských ocelárnách, kam komunistický totalitní režim v období stalinismu posílal na převýchovu politicky nepohodlné osoby. Bývalý prokurátor (Leoš Suchařípa) se potkává s holičem Kudlou (Ferdinand Krůta), mladým adventistou Pavlem (Václav Neckář) a jeho láskou Jitkou (Jitka Zelenohorská). Nad všemi bdí dozorce Anděl (Jaroslav Satoranský). Film satirizující politické represe z padesátých let putoval hned po svém dokončení na dvacet let do trezoru. Navíc z něj musela být odstraněna scéna se senilním ministrem Zdeňkem Nejedlým. Premiéra filmu Skřivánci na niti proběhla až v roce 1990 a v témže roce za něj na festivalu v Berlíně Menzel získal Zlatého medvěda. (NFA)

    Žánry:DramaKomedie
    81%

    Během pražského jara byl schválen do výroby čtvrtý film Jiřího Menzela, inspirovaný motivy z povídek knihy Bohumila Hrabala Inzerát na dům, ve kterém už nechci bydlet. Po povídce Smrt pana Baltazara z Perliček na dně (1965) a válečné tragikomedii Ostře sledované vlaky (1966), jež získala Oscara, šlo o další spolupráci nadějného filmaře a úspěšného spisovatele. Skřivánci na niti se odehrávají v kladenských ocelárnách, kam komunistický totalitní režim v období stalinismu posílal na převýchovu politicky nepohodlné osoby. Bývalý prokurátor (Leoš Suchařípa) se potkává s holičem Kudlou (Ferdinand Krůta), mladým adventistou Pavlem (Václav Neckář) a jeho láskou Jitkou (Jitka Zelenohorská). Nad všemi bdí dozorce Anděl (Jaroslav Satoranský). Film satirizující politické represe z padesátých let putoval hned po svém dokončení na dvacet let do trezoru. Navíc z něj musela být odstraněna scéna se senilním ministrem Zdeňkem Nejedlým. Premiéra filmu Skřivánci na niti proběhla až v roce 1990 a v témže roce za něj na festivalu v Berlíně Menzel získal Zlatého medvěda. (NFA)

    Žánry:DramaKomedie
    2
  • Lásky mezi kapkami deště
    Lásky mezi kapkami deště (1979)
    Film
    • Voyo
    • O2 TV
    Žižkov - město ve městě, jehož obyvatelé se vždy považovali spíše za „žižkováky“ než za „pražáky“ - inspiroval řadu režisérů k natočení, často autobiograficky laděných filmů, jmenujme např. povídkovou Žižkovskou romanci (1958) režiséra Zdeňka Brynycha. Lásky mezi kapkami deště režiséra Karla Kachyni patří mezi nejvýznamnější „žižkovské“ filmy, a současně i mezi nejlepší filmy sedmdesátých let české kinematografie. Děj, situovaný do 30. let minulého století, sleduje na pozadí vrcholící hospodářské krize osudy ševce Bursíka a jeho dvou synů. Film, kromě řady skvělých hereckých výkonů, zaujme dokonale ztvárněnou atmosférou místa. Do Žižkova se Karel Kachyňa po deseti letech vrátil také svým filmem Blázni a děvčátka (1988).
    80%
    Žižkov - město ve městě, jehož obyvatelé se vždy považovali spíše za „žižkováky“ než za „pražáky“ - inspiroval řadu režisérů k natočení, často autobiograficky laděných filmů, jmenujme např. povídkovou Žižkovskou romanci (1958) režiséra Zdeňka Brynycha. Lásky mezi kapkami deště režiséra Karla Kachyni patří mezi nejvýznamnější „žižkovské“ filmy, a současně i mezi nejlepší filmy sedmdesátých let české kinematografie. Děj, situovaný do 30. let minulého století, sleduje na pozadí vrcholící hospodářské krize osudy ševce Bursíka a jeho dvou synů. Film, kromě řady skvělých hereckých výkonů, zaujme dokonale ztvárněnou atmosférou místa. Do Žižkova se Karel Kachyňa po deseti letech vrátil také svým filmem Blázni a děvčátka (1988).
    3
  • Dobří holubi se vracejí
    Dobří holubi se vracejí (1988)
    Film
    • Voyo
    76%
    4
  • Mission: Impossible
    Mission: Impossible (1996)
    FilmRole: Cleaning Woman
    • Netflix
    • SkyShowtime
    • O2 TV
    • +3

    Speciální špionážní tým pod vedením Jima Philpse, jehož členem je také hlavní hrdina filmu, mladý, nicméně velmi schopný agent Ethan Hunt, dostane příkaz odletět do Prahy, kde sovětský agent Golicin chystá krádež seznamu tajných agentů z americké ambasády. Mají ho zadržet i s jeho zákazníkem. Dobře rozjetá akce však skončí tragicky. Celý tým se stane obětí atentátu. Přežije pouze Ethan. Ten se v kavárně sejde se šéfem CIA Kittridgem a dozví se od něj, že celá akce byla jen návnadou pro Phelpsovu skupinu, v níž byl zrádce prodávající tajné informace, a protože Ethan jako jediný přežil, je právě on podezřelý nejen ze zrady, ale také z vraždy svých kolegů.

    75%

    Speciální špionážní tým pod vedením Jima Philpse, jehož členem je také hlavní hrdina filmu, mladý, nicméně velmi schopný agent Ethan Hunt, dostane příkaz odletět do Prahy, kde sovětský agent Golicin chystá krádež seznamu tajných agentů z americké ambasády. Mají ho zadržet i s jeho zákazníkem. Dobře rozjetá akce však skončí tragicky. Celý tým se stane obětí atentátu. Přežije pouze Ethan. Ten se v kavárně sejde se šéfem CIA Kittridgem a dozví se od něj, že celá akce byla jen návnadou pro Phelpsovu skupinu, v níž byl zrádce prodávající tajné informace, a protože Ethan jako jediný přežil, je právě on podezřelý nejen ze zrady, ale také z vraždy svých kolegů.

    5
  • Čertův švagr
    Čertův švagr (1984)
    Film
    Pohádky Boženy Němcové si dávno získaly srdce čtenářů všech generací. Jejich adaptace jsou stálicemi na televizním nebi. Jednou z nich je i pohádka "Čertův švagr", jejíž televizní úprava vznikla před více než čtvrt stoletím. Zlá a vypočítavá macecha v ní vyžene nevlastního syna z domu. Petr se marně snaží najít práci, všude ho posílají k čertu. A tak nakonec jde do pekla opravdu sloužit. Jak uvidíte, nic lepšího nemohl udělat. V titulní roli Ondřej Havelka, dále hrají Vladimír Ráž, Veronika Freimanová, Jana Březinová, Dagmar Patrasová a další. (oficiální text České televize)
    Žánry:RodinnýPohádka
    73%
    Pohádky Boženy Němcové si dávno získaly srdce čtenářů všech generací. Jejich adaptace jsou stálicemi na televizním nebi. Jednou z nich je i pohádka "Čertův švagr", jejíž televizní úprava vznikla před více než čtvrt stoletím. Zlá a vypočítavá macecha v ní vyžene nevlastního syna z domu. Petr se marně snaží najít práci, všude ho posílají k čertu. A tak nakonec jde do pekla opravdu sloužit. Jak uvidíte, nic lepšího nemohl udělat. V titulní roli Ondřej Havelka, dále hrají Vladimír Ráž, Veronika Freimanová, Jana Březinová, Dagmar Patrasová a další. (oficiální text České televize)
    Žánry:RodinnýPohádka
    6
  • Nejasná zpráva o konci světa
    Nejasná zpráva o konci světa (1997)
    FilmRole: komediantka
    V Bohem zapomenuté osadě v nekonečných horách, až někde na konci světa, se odehrává krvavá tragédie. muži z osady při střetnutí s vlky přicházejí o své ženy a děti. mladá nevěsta Verona unikne smrti jen o vlásek. zachrání ji desetiletý chlapec Goran. Uprostřed tohoto zoufalství porodí Verona dítě, holčičku Veroniku, kterou osudově přislíbí za nevěstu malému Goranovi z vděčnosti za záchranu jejich životů. zatímco Goran dospívá a čeká na svatbu s Veronikou, přichází do osady zbloudilý cirkus plný žen. Spolu s nimi přichází do osady i naděje pro opuštěné muže na znovuzrození osady. S touto nadějí poznávají osadníci prokletí mnohem horší než byli vlci… nenávist a závist, vášně silnější než láska, které v lidech po staletí dřímou, mají po probuzení stejnou podobu, jakou znali jejich předkové. Scény černého humoru se střídají a akcemi plnými zhoubných vášní, odvíjejících se z osudového příběhu jedné nenaplněné lásky. Příběh dvou hříšných milenců je podobenstvím o konci světa, jak ho předpověděla bible i Nostradamus. Svět najednou už není kulatým světem, ostré hrany jej proměnily v malou hranatou destičku s pevnými obrysy, která plave vesmírem. stačí překročit její okraj a následuje pád do prázdnoty, možná do ráje. (Falcon)
    71%
    V Bohem zapomenuté osadě v nekonečných horách, až někde na konci světa, se odehrává krvavá tragédie. muži z osady při střetnutí s vlky přicházejí o své ženy a děti. mladá nevěsta Verona unikne smrti jen o vlásek. zachrání ji desetiletý chlapec Goran. Uprostřed tohoto zoufalství porodí Verona dítě, holčičku Veroniku, kterou osudově přislíbí za nevěstu malému Goranovi z vděčnosti za záchranu jejich životů. zatímco Goran dospívá a čeká na svatbu s Veronikou, přichází do osady zbloudilý cirkus plný žen. Spolu s nimi přichází do osady i naděje pro opuštěné muže na znovuzrození osady. S touto nadějí poznávají osadníci prokletí mnohem horší než byli vlci… nenávist a závist, vášně silnější než láska, které v lidech po staletí dřímou, mají po probuzení stejnou podobu, jakou znali jejich předkové. Scény černého humoru se střídají a akcemi plnými zhoubných vášní, odvíjejících se z osudového příběhu jedné nenaplněné lásky. Příběh dvou hříšných milenců je podobenstvím o konci světa, jak ho předpověděla bible i Nostradamus. Svět najednou už není kulatým světem, ostré hrany jej proměnily v malou hranatou destičku s pevnými obrysy, která plave vesmírem. stačí překročit její okraj a následuje pád do prázdnoty, možná do ráje. (Falcon)
    7
  • Fany
    Fany (1995)
    FilmRole: Marečková
    Nahlédneme do světa dvou stárnoucích sester, intelektem i povahou zcela odlišných, a to s citlivým humorem a velkým pochopením, který tomuto snímku náleží. Ta první z nich, Jiřina Venclovská (J. Jirásková), je náročnou, úspěšnou a obávanou primářkou interního oddělení v městské nemocnici. Ta druhá, Fanynka (J. Bohdalová), je i ve zralém věku nevinným dítětem, které hledí na svět s naivní důvěrou a úsměvným očekáváním. Ta první se o sebe umí postarat dokonale, ta druhá je v dětinské nesamostatnosti odkázána na vnímavou péči bližního, který ji bude umět pochopit a milovat. Celý život žily tyto dvě ženy životy navzájem nezávislé. Osud je ale svedl dohromady a obě musejí projít krkolomnou cestou nesnadného soužití s neustálými rozmíškami... (Česká televize)
    70%
    Nahlédneme do světa dvou stárnoucích sester, intelektem i povahou zcela odlišných, a to s citlivým humorem a velkým pochopením, který tomuto snímku náleží. Ta první z nich, Jiřina Venclovská (J. Jirásková), je náročnou, úspěšnou a obávanou primářkou interního oddělení v městské nemocnici. Ta druhá, Fanynka (J. Bohdalová), je i ve zralém věku nevinným dítětem, které hledí na svět s naivní důvěrou a úsměvným očekáváním. Ta první se o sebe umí postarat dokonale, ta druhá je v dětinské nesamostatnosti odkázána na vnímavou péči bližního, který ji bude umět pochopit a milovat. Celý život žily tyto dvě ženy životy navzájem nezávislé. Osud je ale svedl dohromady a obě musejí projít krkolomnou cestou nesnadného soužití s neustálými rozmíškami... (Česká televize)
    8
  • Návrat ztraceného syna
    Návrat ztraceného syna (1966)
    FilmRole: zdravotní sestra
    • Voyo
    • iVysílání
    Ač se tento snímek tváří jako výpověď o hluboké psychické krizi jednoho vědeckého pracovníka, který se pokusil o sebevraždu, ve skutečnosti přerůstává v zamyšlení nad stavem tehdejší společnosti, stěží napomáhající optimálnímu rozvoji citlivější osobnosti. Zaujme vylíčení, jak necitelně se k sobě lidé dokáží chovat, sugestivně je vypodobněna hlavně nedůvěra ke všemu, co vybočuje ze zaběhnutých, mlčky a slepě uznávaných pravidel.
    Žánry:Drama
    69%
    Ač se tento snímek tváří jako výpověď o hluboké psychické krizi jednoho vědeckého pracovníka, který se pokusil o sebevraždu, ve skutečnosti přerůstává v zamyšlení nad stavem tehdejší společnosti, stěží napomáhající optimálnímu rozvoji citlivější osobnosti. Zaujme vylíčení, jak necitelně se k sobě lidé dokáží chovat, sugestivně je vypodobněna hlavně nedůvěra ke všemu, co vybočuje ze zaběhnutých, mlčky a slepě uznávaných pravidel.
    Žánry:Drama
    9
  • Krvavý román
    Krvavý román (1993)
    FilmRole: Háta
    Osobitého výtvarníka, typografa, spisovatele Josefa Váchala zná veřejnost především díky jeho Krvavému románu. Surrealistická rozkošatělost této obhajoby pokleslého čtiva 19. století zaujala Jaroslava Brabce a jeho spolupracovníky a našli k tomu odpovídající obraz \"braku\" 20. století. Zájem autorů se soustřeďuje především na období němého filmu, procházka dějinami kinematografie pokračuje přes nástup zvukového filmu až do současnosti (autorský film 60. let, moderní horor), formálně tu najdeme např. využití techniky tónovaného filmu). Všestranná parodie prolíná barvitou dějovou změť s příběhem autora (Váchala/Paseky), komentujícího a vytvářejícího svou knihu, a rozštěpeného navíc v ději do postav Fragonarda a Mistra. Stejně jako u Váchala vstupuje do fikce stále silněji realita, aby se jediným \"šťastným koncem\" ukázalo být hotové umělcovo dílo.
    68%
    Osobitého výtvarníka, typografa, spisovatele Josefa Váchala zná veřejnost především díky jeho Krvavému románu. Surrealistická rozkošatělost této obhajoby pokleslého čtiva 19. století zaujala Jaroslava Brabce a jeho spolupracovníky a našli k tomu odpovídající obraz \"braku\" 20. století. Zájem autorů se soustřeďuje především na období němého filmu, procházka dějinami kinematografie pokračuje přes nástup zvukového filmu až do současnosti (autorský film 60. let, moderní horor), formálně tu najdeme např. využití techniky tónovaného filmu). Všestranná parodie prolíná barvitou dějovou změť s příběhem autora (Váchala/Paseky), komentujícího a vytvářejícího svou knihu, a rozštěpeného navíc v ději do postav Fragonarda a Mistra. Stejně jako u Váchala vstupuje do fikce stále silněji realita, aby se jediným \"šťastným koncem\" ukázalo být hotové umělcovo dílo.
    10
  • Horem Pádem
    Horem Pádem (2004)
    FilmRole: matka majitele autobazaru
    • Max
    • Voyo
    • iVysílání
    • +1

    Dvěma převaděčům uprchlíků (Zdeněk Suchý, Jan Budař) zůstane po akci ve voze dvouměsíční dítě. Zapomenutého indického chlapečka prodají bezdětné Milušce (Nataša Burger), která touží po dítěti. Její manžel František (Jiří Macháček) je ovšem fotbalový hooligan a rasista. Čtyřicetiletá Hana (Ingrid Timková) pracuje v poradně pro uprchlíky. Její o mnoho let starší partner Otakar (Jan Tříska) zkolabuje při přednášce na univerzitě. Jejich osmnáctiletá dcera Lenka (Kristýna Boková-Lišková) se omylem dozví, že Otakar se nikdy nerozvedl se svojí první ženou Věrou (Emília Vášáryová), s níž má syna Martina (Petr Forman)
    (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaKomedie
    68%

    Dvěma převaděčům uprchlíků (Zdeněk Suchý, Jan Budař) zůstane po akci ve voze dvouměsíční dítě. Zapomenutého indického chlapečka prodají bezdětné Milušce (Nataša Burger), která touží po dítěti. Její manžel František (Jiří Macháček) je ovšem fotbalový hooligan a rasista. Čtyřicetiletá Hana (Ingrid Timková) pracuje v poradně pro uprchlíky. Její o mnoho let starší partner Otakar (Jan Tříska) zkolabuje při přednášce na univerzitě. Jejich osmnáctiletá dcera Lenka (Kristýna Boková-Lišková) se omylem dozví, že Otakar se nikdy nerozvedl se svojí první ženou Věrou (Emília Vášáryová), s níž má syna Martina (Petr Forman)
    (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaKomedie
    11
  • Dům pro dva
    Dům pro dva (1988)
    FilmRole: Píšťalová
    • Voyo

    Ze sklonku 80. let pochází snímek, tehdy vnímaný jako novátorský, který se vyvázal z područí závazného \"socialistického realismu\" - pohrává si s možnými křesťanskými výklady. Vypráví o dvou povahově protikladných bratrech, vyrůstajících s obětavou maminkou: ten starší je uvážlivý a hloubavý, dokonce snad až nadpřirozeně předvídavý, mladšího naopak přitahují výtržnosti. Když i on začne chápat, co vše svou lehkomyslností způsobil, je již pozdě - některé události prostě nelze odčinit. Zaujmou sugestivní herecké výkony Jiřího Schmitzera a Ondřeje Vetchého v hlavních rolích.

    Žánry:Drama
    68%

    Ze sklonku 80. let pochází snímek, tehdy vnímaný jako novátorský, který se vyvázal z područí závazného \"socialistického realismu\" - pohrává si s možnými křesťanskými výklady. Vypráví o dvou povahově protikladných bratrech, vyrůstajících s obětavou maminkou: ten starší je uvážlivý a hloubavý, dokonce snad až nadpřirozeně předvídavý, mladšího naopak přitahují výtržnosti. Když i on začne chápat, co vše svou lehkomyslností způsobil, je již pozdě - některé události prostě nelze odčinit. Zaujmou sugestivní herecké výkony Jiřího Schmitzera a Ondřeje Vetchého v hlavních rolích.

    Žánry:Drama
    12
  • Ohlédnutí
    Ohlédnutí (1968)
    FilmRole: Machová
    Na sklonku 60. vznikla řada pozoruhodných filmů, jakkoli některé z nich neprávem zůstaly ve stínu těch známějších. Týká se to rovněž Ohlédnutí, které na pozadí dvou rozlišných osudů řeší vztah k panujícímu komunistickému režimu. Na jedné straně vystupuje uznávaná spisovatelka, upřímně věřící komunistka, tíživě prožívá rozčarování z rozpadu ideálů i doléhajících traumat, že mlčky přihlížela křivdám stalinistického období, jehož skutečnou podobu rozpoznala až příliš pozdě. Přesto si vzpomínku na jásavé mládí účastnící se průvodů uchovává jako cosi hřejivého a upřímného. Naproti ní se setkáváme s bohémským scenáristou, jenž má její texty zpracovat, jenže spisovatelčino rozbolavělé nitro jej vůbec nezajímá, jako kdyby jej ovládala nevíra v cokoli, ba zhrublý cynismus. Důraz na svědomí lidí, ocitnuvších se pod tlakem osvobozující se společnosti, umocňují jak výtečně napsané dialogy, tak skvostné herecké ztvárnění. (zdroj: CS film)
    Žánry:Drama
    66%
    Na sklonku 60. vznikla řada pozoruhodných filmů, jakkoli některé z nich neprávem zůstaly ve stínu těch známějších. Týká se to rovněž Ohlédnutí, které na pozadí dvou rozlišných osudů řeší vztah k panujícímu komunistickému režimu. Na jedné straně vystupuje uznávaná spisovatelka, upřímně věřící komunistka, tíživě prožívá rozčarování z rozpadu ideálů i doléhajících traumat, že mlčky přihlížela křivdám stalinistického období, jehož skutečnou podobu rozpoznala až příliš pozdě. Přesto si vzpomínku na jásavé mládí účastnící se průvodů uchovává jako cosi hřejivého a upřímného. Naproti ní se setkáváme s bohémským scenáristou, jenž má její texty zpracovat, jenže spisovatelčino rozbolavělé nitro jej vůbec nezajímá, jako kdyby jej ovládala nevíra v cokoli, ba zhrublý cynismus. Důraz na svědomí lidí, ocitnuvších se pod tlakem osvobozující se společnosti, umocňují jak výtečně napsané dialogy, tak skvostné herecké ztvárnění. (zdroj: CS film)
    Žánry:Drama
    13
  • Pavučina
    Pavučina (1986)
    FilmRole: Marie

    Zdenek Zaoral začal tento snímek natáčet v poloamatérských podmínkách, ale posléze byl dokončen ve zlínském studiu a uveden do kin. Ve své době, v druhé polovioně 80. let se jednalo o první, zcela otevřenou a také nebývale syrovou výpověď o průběhu a následcích drogové závislosti. Příběh osmnáctileté dívky. která se pokouší uniknout návyku, vykazuje až dokumentární hodnoty - jak v inscenačním ztvárnění, tak v mluvě jednotlivých postav, v autenticitě narkomanského prostředí.

    Žánry:Drama
    64%

    Zdenek Zaoral začal tento snímek natáčet v poloamatérských podmínkách, ale posléze byl dokončen ve zlínském studiu a uveden do kin. Ve své době, v druhé polovioně 80. let se jednalo o první, zcela otevřenou a také nebývale syrovou výpověď o průběhu a následcích drogové závislosti. Příběh osmnáctileté dívky. která se pokouší uniknout návyku, vykazuje až dokumentární hodnoty - jak v inscenačním ztvárnění, tak v mluvě jednotlivých postav, v autenticitě narkomanského prostředí.

    Žánry:Drama
    14
  • Pět mužů a jedno srdce
    Pět mužů a jedno srdce (1971)
    FilmRole: novinářka

    Režiséra Jana Matějovského známe spíše z televizní tvorby, zcela výjimečně a nepříliš šťastně však zabrousil i na Barrandov. Dnes již pozapomenuté drama Pět mužů a jedno srdce, jak už název napovídá, se odehrává v nemocničním prostředí a soustředí se na náročné lékařské zákroky, jakými byly počátkem 70. let operace srdce. Režisér tu slučuje různorodé polohy vyprávění, kombinuje laické komentáře jednoho z nemocničních zřízenců s vědeckým zaujetím lékařů, vedle stylizovaných "snových" pasáží nabídne autentické záběry skutečných operací. (Zdroj: CS Film)

    Žánry:DramaKomedie
    63%

    Režiséra Jana Matějovského známe spíše z televizní tvorby, zcela výjimečně a nepříliš šťastně však zabrousil i na Barrandov. Dnes již pozapomenuté drama Pět mužů a jedno srdce, jak už název napovídá, se odehrává v nemocničním prostředí a soustředí se na náročné lékařské zákroky, jakými byly počátkem 70. let operace srdce. Režisér tu slučuje různorodé polohy vyprávění, kombinuje laické komentáře jednoho z nemocničních zřízenců s vědeckým zaujetím lékařů, vedle stylizovaných "snových" pasáží nabídne autentické záběry skutečných operací. (Zdroj: CS Film)

    Žánry:DramaKomedie
    15
  • Fandy, ó Fandy
    Fandy, ó Fandy (1983)
    FilmRole: kreslička Suchá
    • Voyo
    Osmnáctiletý Fandy má problémy s maturitou i prvním zaměstnáním, všude naráží na obskurní poměry, zbytečně vykonávanou práci. Leccos však zhorší i vlastními neuváženými činy, byť je zamýšlel s dobrou vůlí. Věrohodně je přiblížena nezakotvenost mláděže, ale také bazradnost rodičovské generace, uchylující se k bezúčelnému lamentování. Režisér Karel Kachyňa zvolil poeticky hravé ozvláštnění, včleněné do houpavě nasnímaných obrazů i naivizované dikce rozmluv.
    Žánry:Komedie
    57%
    Osmnáctiletý Fandy má problémy s maturitou i prvním zaměstnáním, všude naráží na obskurní poměry, zbytečně vykonávanou práci. Leccos však zhorší i vlastními neuváženými činy, byť je zamýšlel s dobrou vůlí. Věrohodně je přiblížena nezakotvenost mláděže, ale také bazradnost rodičovské generace, uchylující se k bezúčelnému lamentování. Režisér Karel Kachyňa zvolil poeticky hravé ozvláštnění, včleněné do houpavě nasnímaných obrazů i naivizované dikce rozmluv.
    Žánry:Komedie
    16
  • Matěji, proč tě holky nechtějí?
    Matěji, proč tě holky nechtějí? (1981)
    FilmRole: Bžochová
    • Voyo
    Dospívající zednický učeň Matěj Hůrka, mladík ve věcech lásky jelimánkovitý, žije u své babičky ve venkovská chalupě. Potýká se s milostnými problémy, ale marně čeká nějakou radu, protože čilá babička se znovu vdává za neméně čiperného důchodce. Podnikavá nejstarší generace tak do jisté míry kontrastuje s mládím, které je rozpačité. V nadmíru (pseudo)-lidové komedii měly přitahovat erotické prvky, jejichž působivost však časem vyprchala. (Filmbox)
    Žánry:Komedie
    57%
    Dospívající zednický učeň Matěj Hůrka, mladík ve věcech lásky jelimánkovitý, žije u své babičky ve venkovská chalupě. Potýká se s milostnými problémy, ale marně čeká nějakou radu, protože čilá babička se znovu vdává za neméně čiperného důchodce. Podnikavá nejstarší generace tak do jisté míry kontrastuje s mládím, které je rozpačité. V nadmíru (pseudo)-lidové komedii měly přitahovat erotické prvky, jejichž působivost však časem vyprchala. (Filmbox)
    Žánry:Komedie
    17
  • Plavení hříbat
    Plavení hříbat (1975)
    FilmRole: Chrástková
    • Voyo

    Vinca, student pražské Vysoké školy zemědělské, prožívá v rodné vsi na jižní Moravě své poslední prázdniny. Během nich se má rozhodnout, zda přijme po ukončení studií místo asistenta na fakultě nebo se vrátí do Dobrého Pole a začne pracovat v místním družstvu, což si v průběhu 14 prázdninových dnů vyzkouší. Váhá mezi těmito nabídkami a je mu jasné, že v rodné obci, kde ho každý zná, si bude muset autoritu vybojovat daleko obtížněji než mezi posluchači na vysoké škole. (oficiální text distributora)

    56%

    Vinca, student pražské Vysoké školy zemědělské, prožívá v rodné vsi na jižní Moravě své poslední prázdniny. Během nich se má rozhodnout, zda přijme po ukončení studií místo asistenta na fakultě nebo se vrátí do Dobrého Pole a začne pracovat v místním družstvu, což si v průběhu 14 prázdninových dnů vyzkouší. Váhá mezi těmito nabídkami a je mu jasné, že v rodné obci, kde ho každý zná, si bude muset autoritu vybojovat daleko obtížněji než mezi posluchači na vysoké škole. (oficiální text distributora)

    18
  • Skřivánčí ticho
    Skřivánčí ticho (1989)
    Film
    Velkým zklamáním pro příznivce Antonína Máši byl ambiciózní snímek Skřivánčí ticho, který měl premiéru v květnu 1990. Režisér si v něm předsevzal postihnout osobní i uměleckou krizi jednoho umělce, skladatele vážné hudby, který odchází na venkov, aby si tam uspořádal myšlenky i načerpal inspiraci. Společenská moralita však vyznívá falešně, stěží dokáže přesvědčit jak o životnosti jednotlivých hrdinů, tak o uvěřitelnosti událostí, jimiž procházejí. Autorský Mášův projekt byl s rozpaky přijat již v době svého vzniku a časový odstup jeho nedostatky, zvláště samolibou sebevzhlíživost, ještě umocnil.
    Žánry:Drama
    54%
    Velkým zklamáním pro příznivce Antonína Máši byl ambiciózní snímek Skřivánčí ticho, který měl premiéru v květnu 1990. Režisér si v něm předsevzal postihnout osobní i uměleckou krizi jednoho umělce, skladatele vážné hudby, který odchází na venkov, aby si tam uspořádal myšlenky i načerpal inspiraci. Společenská moralita však vyznívá falešně, stěží dokáže přesvědčit jak o životnosti jednotlivých hrdinů, tak o uvěřitelnosti událostí, jimiž procházejí. Autorský Mášův projekt byl s rozpaky přijat již v době svého vzniku a časový odstup jeho nedostatky, zvláště samolibou sebevzhlíživost, ještě umocnil.
    Žánry:Drama
    19
  • Evo, vdej se!
    Evo, vdej se! (1983)
    FilmRole: Vaníčková
    53%
    20
  • Podfuk
    Podfuk (1985)
    FilmRole: teta Fanča
    52%
    21
  • Lepší je být bohatý a zdravý než chudý a nemocný
    Lepší je být bohatý a zdravý než chudý a nemocný (1992)
    FilmRole: kurva
    • SledovaniTV
    Děj filmu, sahající do dnešní reality, se začíná odvíjet od chvíle rušných listopadových událostí roku 1989. Dvě mladé ženy - Slovenka Nona (D. Horváthová) a Moravanka Ester (D. Veškrnová) se setkávají na jednom z veřejných mítinků. Zdánlivě protichůdné charaktery se postupně sblíží. Obě chtějí realizovat své ženství, vdát se a mít děti, což se v přepolitizované době zdá být takřka nemožné. V snaze zapomenout na svou minulost, poznamenanou politikou, ve strachu z bídy (hlavně Nona, která čeká dítě), se společně vrhnou na nejistou cestu podnikání. Jejich touha zbohatnout je dostává do různých komických i dramatických situací. A tak kupují a prodávají svaté i hříšné obrázky, videokamery, máslo, granáty a nakonec i své tělo. Mnohokrát padnou na úplné dno zoufalství, ale vždy v sobě najdou dost síly, aby začaly od začátku. Jejich cesty se rozšíří z Bratislavy i přes hranice do Vídně a do Prahy. Jsou okrádané, ale i samy kradou. Když se jim podaří získat první milion, objeví se v jejich bohatě zařízeném bytě emigrant Robert (J. Kukura), bývalý Nonin snoubenec. Dobrodružná cesta podnikání tak dostává složitější podobu, přítomnost muže destruktivně působí na nerozlučné přátelství obou žen... Jakubisko, věrný svému vidění světa, opět magicky spojuje fantazii se skutečností. A tak jeho nový film je plný horkého i bezstarostného humoru, erotických vzpomínek a bizarních příhod, které jsou neoddělitelným sledem tragikomické reality a fikce.
    Žánry:DramaKomedie
    52%
    Děj filmu, sahající do dnešní reality, se začíná odvíjet od chvíle rušných listopadových událostí roku 1989. Dvě mladé ženy - Slovenka Nona (D. Horváthová) a Moravanka Ester (D. Veškrnová) se setkávají na jednom z veřejných mítinků. Zdánlivě protichůdné charaktery se postupně sblíží. Obě chtějí realizovat své ženství, vdát se a mít děti, což se v přepolitizované době zdá být takřka nemožné. V snaze zapomenout na svou minulost, poznamenanou politikou, ve strachu z bídy (hlavně Nona, která čeká dítě), se společně vrhnou na nejistou cestu podnikání. Jejich touha zbohatnout je dostává do různých komických i dramatických situací. A tak kupují a prodávají svaté i hříšné obrázky, videokamery, máslo, granáty a nakonec i své tělo. Mnohokrát padnou na úplné dno zoufalství, ale vždy v sobě najdou dost síly, aby začaly od začátku. Jejich cesty se rozšíří z Bratislavy i přes hranice do Vídně a do Prahy. Jsou okrádané, ale i samy kradou. Když se jim podaří získat první milion, objeví se v jejich bohatě zařízeném bytě emigrant Robert (J. Kukura), bývalý Nonin snoubenec. Dobrodružná cesta podnikání tak dostává složitější podobu, přítomnost muže destruktivně působí na nerozlučné přátelství obou žen... Jakubisko, věrný svému vidění světa, opět magicky spojuje fantazii se skutečností. A tak jeho nový film je plný horkého i bezstarostného humoru, erotických vzpomínek a bizarních příhod, které jsou neoddělitelným sledem tragikomické reality a fikce.
    Žánry:DramaKomedie
    22
  • Proč nevěřit na zázraky
    Proč nevěřit na zázraky (1977)
    FilmRole: Mrázová
    52%
    23
  • Šance
    Šance (1971)
    FilmRole: Jiřina
    51%
    24
  • Poslední ples na rožnovské plovárně
    Poslední ples na rožnovské plovárně (1974)
    FilmRole: Užrilová
    48%
    25
  • 26
  • 27