?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Enrico Jacoponi: Filmy a seriály

  • Kmotr III
    Kmotr III (1990)
    Film
    • O2 TV
    • Google Play
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    83%
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    1
  • La Meglio gioventù
    La Meglio gioventù (2003)
    Minisérie
    Čtyřdílná minisérie se soustředí na události novodobých italských dějin. Rozsáhlá freska sleduje osudy významné rodiny, která stála na pozadí velkých povodní, boje proti mafii, průmyslového rozvoje, teroru Rudých brigád, krizi 90. let a vstupu do nového milénia. Skrze milostné peripetie a mezilidské vztahy poznáváme historii prostřednictvím silných lidských osudů, každodennosti a proměny tehdejší společnosti. Rodinná sága zrcadlí společenský vývoj a podává velké dějiny intimní perspektivou. Minisérie byla uvedena na festivalu v Cannes, odkud si odnesla uznání poroty Un Certain Regard.
    Žánry:DramaRetro
    82%
    Čtyřdílná minisérie se soustředí na události novodobých italských dějin. Rozsáhlá freska sleduje osudy významné rodiny, která stála na pozadí velkých povodní, boje proti mafii, průmyslového rozvoje, teroru Rudých brigád, krizi 90. let a vstupu do nového milénia. Skrze milostné peripetie a mezilidské vztahy poznáváme historii prostřednictvím silných lidských osudů, každodennosti a proměny tehdejší společnosti. Rodinná sága zrcadlí společenský vývoj a podává velké dějiny intimní perspektivou. Minisérie byla uvedena na festivalu v Cannes, odkud si odnesla uznání poroty Un Certain Regard.
    Žánry:DramaRetro
    2
  • Apocalypto
    Apocalypto (2006)
    Film

    Velkolepý projekt Mela Gibsona vypráví o starobylé říši Mayů a jejím zániku. Původ této kultury, její moudrý život a náhlá destrukce, je dosud opředena mnohými tajemstvími. Jde o vůbec první filmové zpracování této neobjasněné záhady. Hlavní hrdina Jaguáří tlapa se vydává na zběsilý útěk ze zajetí, aby zachránil nejen svůj život, ale i milovanou rodinu... Uznávaný, přesto nebo právě proto aférami obklopený, světoznámý režisér, scenárista, herec a producent v jedné osobě Mel Gibson při natáčení Apocalypta opět riskoval. Pro zvýšení autenticity se po celý film mluví neznámou řečí, původním mayským jazykem Yucatec, podobně jako v Umučení Krista. Na filmu se podíleli špičkoví tvůrci, jako je kameraman Dean Semler, držitel Oscara za film Tanec s vlky/Dances with Wolves (režie Kevin Costner), střihač John Wright a hudební skladatel James Horner (Titanic/Titanic, režie James Cameron). Výpravu filmu měl na starosti Oscarem několikrát oceněný Tom Sanders. Snímek Apocalypto byl již mimo jiné nominován na cenu BAFTA v kategorii nejlepší neanglicky mluvený film.

    Režie:Mel Gibson
    78%

    Velkolepý projekt Mela Gibsona vypráví o starobylé říši Mayů a jejím zániku. Původ této kultury, její moudrý život a náhlá destrukce, je dosud opředena mnohými tajemstvími. Jde o vůbec první filmové zpracování této neobjasněné záhady. Hlavní hrdina Jaguáří tlapa se vydává na zběsilý útěk ze zajetí, aby zachránil nejen svůj život, ale i milovanou rodinu... Uznávaný, přesto nebo právě proto aférami obklopený, světoznámý režisér, scenárista, herec a producent v jedné osobě Mel Gibson při natáčení Apocalypta opět riskoval. Pro zvýšení autenticity se po celý film mluví neznámou řečí, původním mayským jazykem Yucatec, podobně jako v Umučení Krista. Na filmu se podíleli špičkoví tvůrci, jako je kameraman Dean Semler, držitel Oscara za film Tanec s vlky/Dances with Wolves (režie Kevin Costner), střihač John Wright a hudební skladatel James Horner (Titanic/Titanic, režie James Cameron). Výpravu filmu měl na starosti Oscarem několikrát oceněný Tom Sanders. Snímek Apocalypto byl již mimo jiné nominován na cenu BAFTA v kategorii nejlepší neanglicky mluvený film.

    Režie:Mel Gibson
    3
  • Papežův zákon
    Papežův zákon (2023)
    Film
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Historické drama Marca Bellocchia je situováno do roku 1858, kdy je židovský chlapec vyrůstající v italské Bologni unesen katolickou církví, která jej následně převychovává a vštěpuje mu křesťanskou víru. Rodiče se ve snaze syna získat zpět stávají součástí velkého politického boje za demokratické hodnoty, na pozadí italského hnutí za svobodu ve snaze sjednocení v jeden stát. Film Papežův zákon byl premiérově uveden v rámci soutěžní sekce na filmovém festivalu v Cannes roku 2023.
    Žánry:DramaHistorický
    71%
    Historické drama Marca Bellocchia je situováno do roku 1858, kdy je židovský chlapec vyrůstající v italské Bologni unesen katolickou církví, která jej následně převychovává a vštěpuje mu křesťanskou víru. Rodiče se ve snaze syna získat zpět stávají součástí velkého politického boje za demokratické hodnoty, na pozadí italského hnutí za svobodu ve snaze sjednocení v jeden stát. Film Papežův zákon byl premiérově uveden v rámci soutěžní sekce na filmovém festivalu v Cannes roku 2023.
    Žánry:DramaHistorický
    4
  • Život pod vodou
    Život pod vodou (2004)
    Film
    • Disney+
    • Google Play
    • iTunes
    • +1
    Seznamte se se Stevem Zissouem (BILL MURRAY), legendárním podmořským badatelem, notorickým chvástalem a mužem, proslaveným po celém světě díky svým dokumentárním pořadům o bujném životě v modrých hlubinách. Slavnému oceánografovi však osud v poslední době příliš nepřeje - jeho nejlepšího přítele a dlouholetého spolupracovníka Estebana nedávno sežral hladový žralok jaguáří a o Zissouovi se začíná proslýchat, že pomalu ztrácí životní elán. V tom se však zničehonic objeví jižanský gentleman Ned Plimpton (OWEN WILSON), který tvrdí, že by mohl - ale také nemusel - být Steveovým dlouho ztraceným synem, jehož nikdy neměl šanci poznat. Panovačný, egoistický a roztomile vykolejený Zissou je připraven natočit film, který svou velkolepostí překoná všechny jeho dosavadní dokumenty. Film, v němž se pomstí žraloku jaguářímu, stane se otcem a na několik prchlivých okamžiků znovu získá pocit vlastní výjimečnosti.
    71%
    Seznamte se se Stevem Zissouem (BILL MURRAY), legendárním podmořským badatelem, notorickým chvástalem a mužem, proslaveným po celém světě díky svým dokumentárním pořadům o bujném životě v modrých hlubinách. Slavnému oceánografovi však osud v poslední době příliš nepřeje - jeho nejlepšího přítele a dlouholetého spolupracovníka Estebana nedávno sežral hladový žralok jaguáří a o Zissouovi se začíná proslýchat, že pomalu ztrácí životní elán. V tom se však zničehonic objeví jižanský gentleman Ned Plimpton (OWEN WILSON), který tvrdí, že by mohl - ale také nemusel - být Steveovým dlouho ztraceným synem, jehož nikdy neměl šanci poznat. Panovačný, egoistický a roztomile vykolejený Zissou je připraven natočit film, který svou velkolepostí překoná všechny jeho dosavadní dokumenty. Film, v němž se pomstí žraloku jaguářímu, stane se otcem a na několik prchlivých okamžiků znovu získá pocit vlastní výjimečnosti.
    5
  • Dobrodružství barona Prášila
    Dobrodružství barona Prášila (1988)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Tento film inspirovaný knihou Rudolpha Ericha Raspeho z roku 1785 je skutečnou pastvou pro oči, uši a mysl. Příběh začíná v XVIII. století v malém městečku, které je neustále okupováno Turky, a kde hraje malá herecká společnost na zakázku pro ministra války a jeho přátele hru o fiktivních dobrodružstvích Barona Prášila. Během představení však do sálu vstoupí starý voják, který o sobě tvrdí, že je pravým Baronem Prášilem. Tento Baron Prášil pak začne předváděnou hru uvádět na správnou míru. Vyprávění Barona Prášila tak spojuje jednotlivá pozoruhodná dobrodružství, která Baron prožil společně se svými kamarády. V nádherné výpravě a s použitím filmových triků se tak vypravíme horkovzdušným balónem na Měsíc, ocitneme se v žaludku mořské obludy nebo poznáme stromy okurkovníky a vínová moře.
    71%
    Tento film inspirovaný knihou Rudolpha Ericha Raspeho z roku 1785 je skutečnou pastvou pro oči, uši a mysl. Příběh začíná v XVIII. století v malém městečku, které je neustále okupováno Turky, a kde hraje malá herecká společnost na zakázku pro ministra války a jeho přátele hru o fiktivních dobrodružstvích Barona Prášila. Během představení však do sálu vstoupí starý voják, který o sobě tvrdí, že je pravým Baronem Prášilem. Tento Baron Prášil pak začne předváděnou hru uvádět na správnou míru. Vyprávění Barona Prášila tak spojuje jednotlivá pozoruhodná dobrodružství, která Baron prožil společně se svými kamarády. V nádherné výpravě a s použitím filmových triků se tak vypravíme horkovzdušným balónem na Měsíc, ocitneme se v žaludku mořské obludy nebo poznáme stromy okurkovníky a vínová moře.
    6
  • Nehynoucí láska
    Nehynoucí láska (1994)
    Film
    "Všechnu svou hudbu a pozemské statky odkazují své nehynoucí lásce" - geniální skladatel Ludwig van Beethoven zemřel a jeho závěť šokovala pozůstalé i věrného Schindlera, jehož přátelství přežilo všechny Maestrovy rozmary. "Můj anděli, mé všechno, mé druhé já" - tak začíná dopis, který Schindler objevil v jeho písemnostech, vyznání tajemné osudové lásce, jejíž podobu nikdo netuší. poslední přání ale musí být naplněno, a tak se Anton Schindler vydává zpět do minulosti, kde se snaží objevit stopu té nehynoucí a utajené vášně. Přibližuje se k ní v recepci lázeňského hotelu, hledá ji v paláci hraběte Gallenburga a vzpomínkách půvabné Julie, zdá se mu, že ji má na dosah, když se setká s krásnou maďarskou hraběnkou Annou Marií Erdodyovou, s níž Beethoven prožil nejkrásnější období svého života. Ale všechno jsou to jen slepé uličky v Beethovenově bouřlivém životě a osudová závěť stále nenachází svého adresáta. Až neúnavný Schindler dospěje k období, kdy se skladatel zcela upnul na výchovu syna svého zesnulého bratra a téměř zničil jeho osamělou vdovu. A v tomto náhlém vzplanutí mezních emocí zachytí konečně Schindler světlo, které ho dovede k pravdě. Plastický obraz kontroverzního génia natáčel režisér a scénárista Bernard Rose v českém prostředí (Praha, Kroměříž, Buchlovice, Jaroměřice). Interpretem Beethovenovy klasické hudby je renomovaný Londýnský symfonický orchestr, řízený legendárním sirem Georgem Soltim.
    68%
    "Všechnu svou hudbu a pozemské statky odkazují své nehynoucí lásce" - geniální skladatel Ludwig van Beethoven zemřel a jeho závěť šokovala pozůstalé i věrného Schindlera, jehož přátelství přežilo všechny Maestrovy rozmary. "Můj anděli, mé všechno, mé druhé já" - tak začíná dopis, který Schindler objevil v jeho písemnostech, vyznání tajemné osudové lásce, jejíž podobu nikdo netuší. poslední přání ale musí být naplněno, a tak se Anton Schindler vydává zpět do minulosti, kde se snaží objevit stopu té nehynoucí a utajené vášně. Přibližuje se k ní v recepci lázeňského hotelu, hledá ji v paláci hraběte Gallenburga a vzpomínkách půvabné Julie, zdá se mu, že ji má na dosah, když se setká s krásnou maďarskou hraběnkou Annou Marií Erdodyovou, s níž Beethoven prožil nejkrásnější období svého života. Ale všechno jsou to jen slepé uličky v Beethovenově bouřlivém životě a osudová závěť stále nenachází svého adresáta. Až neúnavný Schindler dospěje k období, kdy se skladatel zcela upnul na výchovu syna svého zesnulého bratra a téměř zničil jeho osamělou vdovu. A v tomto náhlém vzplanutí mezních emocí zachytí konečně Schindler světlo, které ho dovede k pravdě. Plastický obraz kontroverzního génia natáčel režisér a scénárista Bernard Rose v českém prostředí (Praha, Kroměříž, Buchlovice, Jaroměřice). Interpretem Beethovenovy klasické hudby je renomovaný Londýnský symfonický orchestr, řízený legendárním sirem Georgem Soltim.
    7
  • Svůdná krása
    Svůdná krása (1996)
    Film
    67%
    8
  • Caimano, Il
    Caimano, Il (2006)
    Film
    Bruno Bonomo (Silvio Orlando) je jedním z mála italských producentů, kteří ještě sázejí na „béčkové“ filmy, už dávno vytlačené jednak Hollywoodem, jednak domácím, takzvaně autorským filmem. Až po krk v dluzích a v manželské krizi se jako spásného stébla chytne scénáře, který mu donesla mladá aspirantka režijní profese. Jmenuje se Kajman. Bruno, doufající, že půjde o běžný politický thriller, postupně zjišťuje, že ve skutečnosti jde o životní příběh Silvia Berlusconiho. Poněvadž už nemůže couvnout, nezbývá mu než hledat někoho, kdo do filmu vloží peníze, a kromě toho musí najít také hlavního představitele, což není snadné. Nicméně zápas se všemi problémy, jež musí řešit, jako by v něm probouzel novou vitalitu a novou víru ve vlastní důstojnost. Nanni Moretti takřka ve všech svých filmech reflektuje politickou realitu své země. Tentokrát se mu podařilo zachytit vzestup i předpoklady pádu zcela konkrétní postavy politické scény Itálie. Nejzajímavější jsou ony momenty, kde autor líčí, jak se lze dostat k politické moci prostřednictvím ovládnutí média komerční televize.
    Žánry:DramaKomedie
    64%
    Bruno Bonomo (Silvio Orlando) je jedním z mála italských producentů, kteří ještě sázejí na „béčkové“ filmy, už dávno vytlačené jednak Hollywoodem, jednak domácím, takzvaně autorským filmem. Až po krk v dluzích a v manželské krizi se jako spásného stébla chytne scénáře, který mu donesla mladá aspirantka režijní profese. Jmenuje se Kajman. Bruno, doufající, že půjde o běžný politický thriller, postupně zjišťuje, že ve skutečnosti jde o životní příběh Silvia Berlusconiho. Poněvadž už nemůže couvnout, nezbývá mu než hledat někoho, kdo do filmu vloží peníze, a kromě toho musí najít také hlavního představitele, což není snadné. Nicméně zápas se všemi problémy, jež musí řešit, jako by v něm probouzel novou vitalitu a novou víru ve vlastní důstojnost. Nanni Moretti takřka ve všech svých filmech reflektuje politickou realitu své země. Tentokrát se mu podařilo zachytit vzestup i předpoklady pádu zcela konkrétní postavy politické scény Itálie. Nejzajímavější jsou ony momenty, kde autor líčí, jak se lze dostat k politické moci prostřednictvím ovládnutí média komerční televize.
    Žánry:DramaKomedie
    9
  • Sanguepazzo
    Sanguepazzo (2008)
    Film
    • Filmbox+
    Na svitaní 30. apríla 1945, päť dní po oslobodení, sa na periférii Milána objavia dve krvavé telá: Osvaldo Valenti a Luisa Ferida, ktorých popravili partizáni. Známa herecká dvojica, zbožňovaná verejnosťou, slávny a škandálny pár na striebornom plátne i mimo neho. Valenti a Ferida boli hviezdami a ikonami fašistickej kinematografie. V reálnom živote drogovo závislí umelci so sklonmi k sexuálnej promiskuite. Ich súkromný život bol divoký a nerestný, rovnako ako väčšina postáv, ktoré stvárňovali na filmovom plátne
    Žánry:DramaHistorický
    59%
    Na svitaní 30. apríla 1945, päť dní po oslobodení, sa na periférii Milána objavia dve krvavé telá: Osvaldo Valenti a Luisa Ferida, ktorých popravili partizáni. Známa herecká dvojica, zbožňovaná verejnosťou, slávny a škandálny pár na striebornom plátne i mimo neho. Valenti a Ferida boli hviezdami a ikonami fašistickej kinematografie. V reálnom živote drogovo závislí umelci so sklonmi k sexuálnej promiskuite. Ich súkromný život bol divoký a nerestný, rovnako ako väčšina postáv, ktoré stvárňovali na filmovom plátne
    Žánry:DramaHistorický
    10
  • Aféra s náhrdelníkem
    Aféra s náhrdelníkem (2001)
    Film
    Začíná vypravování o rafinované a krásné šlechtičně Jeanne de la Motte Valois, o intrikách na královském dvoře, o lásce a vášni k druhému pohlaví, ztracené stavovské cti, ale také o nádherných šatech a briliantových špercích, které probouzely nebývalé touhy a mohly se stát oslňujícími aktéry spletitých příběhů, z nichž ten o náhrdelníku byl skutečný a začal takto: Milované dítě hraběte a hraběnky z Valois, malá Jeanne, si žila jako v bavlnce až do chvíle, kdy do jejich domu přišli vojáci a krutě zabili hraběte, jenž si dovolil oponovat králi Ludvíku XVI. Zabavili rodině majetek. Truchlící hraběnka, která navíc byla v jiném stavu, smutek nepřežila. Dospělá Jeanne si pak umínila získat čest a dobré jméno rodiny zpět. Jejím pomocníkem se stává kardinál de Rohan a klíčem k navrácení cti briliantový náhrdelník.

    Oscarová Hilary Swank (BOYS DON'T CRY) a briliantový náhrdelník, vytvořený z 647 drahých kamenů, který věnoval král Ludvík XV. své milence Madame Du Barry, jsou hlavními atrakcemi kostýmního romantického příběhu režiséra Charlese Shyera o pikantních praktikách u dvora a skutečném skandálu, který rozhýbal společenský život francouzské aristokracie 18. století. Není bez zajímavosti,že film se natáčel také v Čechách.
    57%
    Začíná vypravování o rafinované a krásné šlechtičně Jeanne de la Motte Valois, o intrikách na královském dvoře, o lásce a vášni k druhému pohlaví, ztracené stavovské cti, ale také o nádherných šatech a briliantových špercích, které probouzely nebývalé touhy a mohly se stát oslňujícími aktéry spletitých příběhů, z nichž ten o náhrdelníku byl skutečný a začal takto: Milované dítě hraběte a hraběnky z Valois, malá Jeanne, si žila jako v bavlnce až do chvíle, kdy do jejich domu přišli vojáci a krutě zabili hraběte, jenž si dovolil oponovat králi Ludvíku XVI. Zabavili rodině majetek. Truchlící hraběnka, která navíc byla v jiném stavu, smutek nepřežila. Dospělá Jeanne si pak umínila získat čest a dobré jméno rodiny zpět. Jejím pomocníkem se stává kardinál de Rohan a klíčem k navrácení cti briliantový náhrdelník.

    Oscarová Hilary Swank (BOYS DON'T CRY) a briliantový náhrdelník, vytvořený z 647 drahých kamenů, který věnoval král Ludvík XV. své milence Madame Du Barry, jsou hlavními atrakcemi kostýmního romantického příběhu režiséra Charlese Shyera o pikantních praktikách u dvora a skutečném skandálu, který rozhýbal společenský život francouzské aristokracie 18. století. Není bez zajímavosti,že film se natáčel také v Čechách.
    11
  • Vidím ti to na očích
    Vidím ti to na očích (2004)
    Film
    57%
    12