John Lurie: Nejlepší filmy
a seriály

7.4

John Lurie: Filmy a seriály

  • Paříž, Texas
    Paříž, Texas (1984)
    FilmRole: 'Slater'
    81%
    1
  • Oz
    Oz (1997)
    Seriál
    • Max
    80%
    2
  • Poslední pokušení Krista
    Poslední pokušení Krista (1988)
    FilmRole: apoštol Jakub

    Amerického režiséra Martina Scorceseho oslovila kniha natolik, že s nemalými obtížemi prosadil její filmový přepis u společnosti Universal za neuvěřitelně nízkou sumu šest a půl milionů dolarů. Distribuce filmu pak vyvolala nepokoje náboženského rázu a hrozby bombových atentátů na kina. Potíže se projevily nejen v USA, ale i ve světě. Čeští duchovní protestovali proti uvedení snímku v televizi. Poslední pokušení Krista pojednává o duševně rozpolceném člověku, hledajícím životní poslání, což je časté téma Scorseseho hrdinů (Taxikář, Zuřící býk, Alice tu už nebydlí...). Ježíš pochybuje o sobě samém a vzpírá se úkolu, k němuž je předurčen Bohem. Nechce být vyvoleným, a když se rozhodne přece jen naplnit svůj osud, dopustí se řady omylů a chyb. Ani na kříži není bývalý tesař zcela přesvědčen, že zvolil správnou cestu; musí ve snu prožít zbytek života jako obyčejný člověk, aby se s konečnou platností přesvědčil, že je a že chce být Mesiášem. Navíc pochopí, že sebeobětování bude mít smysl, jen pokud bude dobrovolné. Představitel Ježíše Willem Dafoe dokonale vystihl rozporuplnost postavy: jeho tvář se přízemně rozkošnicky usmívá a vzápětí má mystický výraz, bojovné chování se střídá s křehkou, takřka dětskou zranitelností a bezbranností. Z postavy tryská nadpozemská síla a hned ji obcházejí mdloby z vyčerpání. Scorseseho snímek skutečně může provokovat věřící, je však neobyčejně působivým a obohacujícím dílem.

    75%

    Amerického režiséra Martina Scorceseho oslovila kniha natolik, že s nemalými obtížemi prosadil její filmový přepis u společnosti Universal za neuvěřitelně nízkou sumu šest a půl milionů dolarů. Distribuce filmu pak vyvolala nepokoje náboženského rázu a hrozby bombových atentátů na kina. Potíže se projevily nejen v USA, ale i ve světě. Čeští duchovní protestovali proti uvedení snímku v televizi. Poslední pokušení Krista pojednává o duševně rozpolceném člověku, hledajícím životní poslání, což je časté téma Scorseseho hrdinů (Taxikář, Zuřící býk, Alice tu už nebydlí...). Ježíš pochybuje o sobě samém a vzpírá se úkolu, k němuž je předurčen Bohem. Nechce být vyvoleným, a když se rozhodne přece jen naplnit svůj osud, dopustí se řady omylů a chyb. Ani na kříži není bývalý tesař zcela přesvědčen, že zvolil správnou cestu; musí ve snu prožít zbytek života jako obyčejný člověk, aby se s konečnou platností přesvědčil, že je a že chce být Mesiášem. Navíc pochopí, že sebeobětování bude mít smysl, jen pokud bude dobrovolné. Představitel Ježíše Willem Dafoe dokonale vystihl rozporuplnost postavy: jeho tvář se přízemně rozkošnicky usmívá a vzápětí má mystický výraz, bojovné chování se střídá s křehkou, takřka dětskou zranitelností a bezbranností. Z postavy tryská nadpozemská síla a hned ji obcházejí mdloby z vyčerpání. Scorseseho snímek skutečně může provokovat věřící, je však neobyčejně působivým a obohacujícím dílem.

    3
  • Mimo zákon
    Mimo zákon (1986)
    FilmRole: Jack Romano
    • KVIFF TV
    • DaFilms

    Po úspěchu své černé komedie Podivnější než ráj (FP 9/91) si nekorunovaný král amerického nezávislého filmu Jim Jarmusch definitivně upevnil svou komerční pozici hořkou komedií Mimo zákon (1986). Částečně ustoupil svému dosavadnímu minimalistickému stylu i přísně pochmurnému tónu. Hlavními protagonisty jednoduchého příběhu, vystavěného jako vždy u Jarmusche na paradoxech, je trojice mužů, uprchlých z vězení. Zkrachovaný diskžokej Zack a pasák Jack, kteří byli nevinně odsouzeni, se v cele setkají s upovídaným, bizarním Italem Robertem, jenž v sebeobraně zabil náhodou člověka, ale to mu nebrání, aby se na svět díval růžovými brýlemi. Roberto dokonce podnítí útěk trojice z vězení, při němž se (jako obvykle) inspiruje americkými filmy. Při bloudění neworleánskými bažinami leze Ital svým neustále se hádajícím druhům soustavně na nervy svým naivním optimismem a recitací milovaných amerických básníků v italských překladech. Potom se na první pohled zamiluje do své krajanky Nicoletty, majitelky malé hospůdky, a rozhodne se s ní žít šťastně až do smrti; dvojice Američanů, kteří jsou kvůli nesnášenlivým povahám a pocitům vykořeněnosti jakoby stále ve vězení, musí pokračovat v cestě... - Zatímco Jack a Zack představují (i jmény "zaměnitelné") cizince ve svém vlastním světě, je "turista" Roberto v jakékoli situaci spokojenou bytostí, čerpající životní energii z neautentického světa komerčního filmu, reklamy a překladové literatury. Je mužskou obdobou macfarské emigrantky Evy z předchozího Jarmuschova filmu Podivnější než ráj, jemuž se Mimo zákon podobá jak tématicky, tak řešením dramatické situace. Režisér však vrší své paradoxy mnohem bohatěji a dává tak vyniknout tragikomické dvouznačnosti drobných "nedramatických" situací, jež prožívají jeho hrdinové (je příznačné, že vynechává jedinou případnou "akční" scénu svého příběhu, samotný útěk z věznice). - V hlavních rolích snímku se objeví Jarmuschův dvorní skladatel a příležitostný herec, saxofonista John Lurie, písničkář Tom Waits a svérázný italský herec a režisér Roberto Benigni.

    75%

    Po úspěchu své černé komedie Podivnější než ráj (FP 9/91) si nekorunovaný král amerického nezávislého filmu Jim Jarmusch definitivně upevnil svou komerční pozici hořkou komedií Mimo zákon (1986). Částečně ustoupil svému dosavadnímu minimalistickému stylu i přísně pochmurnému tónu. Hlavními protagonisty jednoduchého příběhu, vystavěného jako vždy u Jarmusche na paradoxech, je trojice mužů, uprchlých z vězení. Zkrachovaný diskžokej Zack a pasák Jack, kteří byli nevinně odsouzeni, se v cele setkají s upovídaným, bizarním Italem Robertem, jenž v sebeobraně zabil náhodou člověka, ale to mu nebrání, aby se na svět díval růžovými brýlemi. Roberto dokonce podnítí útěk trojice z vězení, při němž se (jako obvykle) inspiruje americkými filmy. Při bloudění neworleánskými bažinami leze Ital svým neustále se hádajícím druhům soustavně na nervy svým naivním optimismem a recitací milovaných amerických básníků v italských překladech. Potom se na první pohled zamiluje do své krajanky Nicoletty, majitelky malé hospůdky, a rozhodne se s ní žít šťastně až do smrti; dvojice Američanů, kteří jsou kvůli nesnášenlivým povahám a pocitům vykořeněnosti jakoby stále ve vězení, musí pokračovat v cestě... - Zatímco Jack a Zack představují (i jmény "zaměnitelné") cizince ve svém vlastním světě, je "turista" Roberto v jakékoli situaci spokojenou bytostí, čerpající životní energii z neautentického světa komerčního filmu, reklamy a překladové literatury. Je mužskou obdobou macfarské emigrantky Evy z předchozího Jarmuschova filmu Podivnější než ráj, jemuž se Mimo zákon podobá jak tématicky, tak řešením dramatické situace. Režisér však vrší své paradoxy mnohem bohatěji a dává tak vyniknout tragikomické dvouznačnosti drobných "nedramatických" situací, jež prožívají jeho hrdinové (je příznačné, že vynechává jedinou případnou "akční" scénu svého příběhu, samotný útěk z věznice). - V hlavních rolích snímku se objeví Jarmuschův dvorní skladatel a příležitostný herec, saxofonista John Lurie, písničkář Tom Waits a svérázný italský herec a režisér Roberto Benigni.

    4
  • Na krásnom modrom Dunaji
    Na krásnom modrom Dunaji (1994)
    Film
    V divokém příběhu tří bohémských kamarádů, kteří se dají najmout ruským mafiánem na krádež slavného obrazu Andyho Warhola, neplatí běžné vyprávěcí postupy ani logika. Putování bizarních hrdinů za slíbenými penězi je provázeno četnými epizodami, v nichž kromě podivného humoru a nastražených situací hraje důležitou roli Bratislava a špinavý Dunaj. Kriminální historka (včetně obvyklých slaboduchých policajtů, uhlazených zločinců a tajemných sledovačů) byla patrně jen záminkou pro chtěný humorně-poetický obraz ze současnosti. Záměr se však rozbil v nedostatku řádu a ukázněnosti, v nekritickém sebezahledění. Namísto slibného díla vznikla jen zvláštní mozaika, jíž nepomůže ani použitá hudba jarmuschovského Johna Lurieho nebo účast pražské skupiny Garage (s Tonym Ducháčkem) ani kamera Martina Štrby.
    Žánry:Komedie
    73%
    V divokém příběhu tří bohémských kamarádů, kteří se dají najmout ruským mafiánem na krádež slavného obrazu Andyho Warhola, neplatí běžné vyprávěcí postupy ani logika. Putování bizarních hrdinů za slíbenými penězi je provázeno četnými epizodami, v nichž kromě podivného humoru a nastražených situací hraje důležitou roli Bratislava a špinavý Dunaj. Kriminální historka (včetně obvyklých slaboduchých policajtů, uhlazených zločinců a tajemných sledovačů) byla patrně jen záminkou pro chtěný humorně-poetický obraz ze současnosti. Záměr se však rozbil v nedostatku řádu a ukázněnosti, v nekritickém sebezahledění. Namísto slibného díla vznikla jen zvláštní mozaika, jíž nepomůže ani použitá hudba jarmuschovského Johna Lurieho nebo účast pražské skupiny Garage (s Tonym Ducháčkem) ani kamera Martina Štrby.
    Žánry:Komedie
    5
  • Zběsilost v srdci
    Zběsilost v srdci (1990)
    FilmRole: Sparky
    • Google Play
    • iTunes
    Mys strachu. Poblíž hranice Severní a Jižní Karoliny. Na schodišti k tanečnímu sálu surově ubije Námořník Ripley černocha Boba, který jej napadl nožem. Muže najala Marietta Paceová, nenávidějící Námořníka, který chodí s její milovanou dcerou Lulou. - O 22 měsíců a 18 dnů později. Přes matčin odpor Lula čeká před vězením na Námořníka, propuštěného na podmínku. Odjedou jejím kabrioletem do motelu, kde se vášnivě milují. Lula vzpomíná, jak ji ve třinácti letech znásilnil otcův obchodní společník, který o tři měsíce později uhořel při autohavárii. Námořník si zase vybavuje svou hádku s Mariettou na toaletě. Tvrdě ji odmítl, když se mu nabízela a ona na něho poštvala Boba. - Dvojice jde večer tančit. Ripley napadne Lulina tanečníka, a pak dívce zpívá s kapelou píseň Elvise Presleyho. Milenci se rozhodnou odjet do Kalifornie, ačkoliv mladík tím poruší podmínku...
    72%
    Mys strachu. Poblíž hranice Severní a Jižní Karoliny. Na schodišti k tanečnímu sálu surově ubije Námořník Ripley černocha Boba, který jej napadl nožem. Muže najala Marietta Paceová, nenávidějící Námořníka, který chodí s její milovanou dcerou Lulou. - O 22 měsíců a 18 dnů později. Přes matčin odpor Lula čeká před vězením na Námořníka, propuštěného na podmínku. Odjedou jejím kabrioletem do motelu, kde se vášnivě milují. Lula vzpomíná, jak ji ve třinácti letech znásilnil otcův obchodní společník, který o tři měsíce později uhořel při autohavárii. Námořník si zase vybavuje svou hádku s Mariettou na toaletě. Tvrdě ji odmítl, když se mu nabízela a ona na něho poštvala Boba. - Dvojice jde večer tančit. Ripley napadne Lulina tanečníka, a pak dívce zpívá s kapelou píseň Elvise Presleyho. Milenci se rozhodnou odjet do Kalifornie, ačkoliv mladík tím poruší podmínku...
    6
  • Podivnější než ráj
    Podivnější než ráj (1984)
    FilmRole: Willie
    • KVIFF TV
    • DaFilms

    Poameričtěný emigrant Béla „Willie“ Molnár není na své kořeny nijak pyšný, proto nemá velkou radost, když ho navštíví jeho šestnáctiletá maďarská sestřenice. Časem však pochopí, že mají společného více, než si původně myslel. Minimalistický příběh několika aktérů a syrový černobílý obraz se v druhém snímku Jima Jarmusche ocitají ve službách sžíravé ironie, dotýkající se zaběhnutých představ o Americe jako zemi snů. V hlavních rolích kultovního snímku excelují Jarmuschův dvorní hudební skladatel a občasný herec John Lurie a Eszter Balintová. (Aerofilms)

    72%

    Poameričtěný emigrant Béla „Willie“ Molnár není na své kořeny nijak pyšný, proto nemá velkou radost, když ho navštíví jeho šestnáctiletá maďarská sestřenice. Časem však pochopí, že mají společného více, než si původně myslel. Minimalistický příběh několika aktérů a syrový černobílý obraz se v druhém snímku Jima Jarmusche ocitají ve službách sžíravé ironie, dotýkající se zaběhnutých představ o Americe jako zemi snů. V hlavních rolích kultovního snímku excelují Jarmuschův dvorní hudební skladatel a občasný herec John Lurie a Eszter Balintová. (Aerofilms)

    7
  • Tajuplný vlak
    Tajuplný vlak (1989)
    Film
    • KVIFF TV
    • DaFilms

    Každá ze tří povídek Tajuplného vlaku má vlastní název a hlavní hrdiny. Čtvrtý film Jima Jarmusche je poctou italské a japonské kultuře v americkém stylu. Povídky Daleko od Jokohamy, Duch a Ztraceni ve vesmíru se dějově neprolínají, ačkoliv se odehrávají stejné noci a ve stejném městě a všechny vyvrcholí v tomtéž místě (zchátralém hotelu v Memphisu). Přestože jsou jejich příběhy nezávislé, humorně spolu komunikují, jak se v průběhu filmu postupně ukazuje. (Aerofilms)

    72%

    Každá ze tří povídek Tajuplného vlaku má vlastní název a hlavní hrdiny. Čtvrtý film Jima Jarmusche je poctou italské a japonské kultuře v americkém stylu. Povídky Daleko od Jokohamy, Duch a Ztraceni ve vesmíru se dějově neprolínají, ačkoliv se odehrávají stejné noci a ve stejném městě a všechny vyvrcholí v tomtéž místě (zchátralém hotelu v Memphisu). Přestože jsou jejich příběhy nezávislé, humorně spolu komunikují, jak se v průběhu filmu postupně ukazuje. (Aerofilms)

    8
  • 9
  • Věznice
    Věznice (2000)
    Film
    Vyfasovat jedenáct let naostro za dealování marihuany - to je pořádná noční můra. Jenomže když Ron (Edward Furlong) poprvé vstoupil do své cely, pochopil, že opravdový průšvih teprve začíná. Jeho spolubydlící (Mickey Rourke) je populární vězeňské "děvče" a Ron brzy zjistí, že i jeho mladá kůže je pro vyhládlé kriminálníky velkým lákadlem. Naštěstí vzbudí Ron zájem místní autority Earla Copana (Willem Dafoe), vězně, který strávil za mřížemi víc času než na svobodě. Pro Earla se Ron stane náhradou za všechno, co nikdy neměl - rodinu, přátele, syna - a na oplátku mladík získá ochranu i zasvěcení do nelítostných pravidel světa "uvnitř". I Earl má ale své nepřátele a atmosféra ve věznici začíná houstnout. Snímek vznikl podle románu známého scénáristy Edwarda Bunkera (NA SVOBODĚ s Dustinem Hoffmanen), který se předtím odseděl ve vězení řadu let.
    67%
    Vyfasovat jedenáct let naostro za dealování marihuany - to je pořádná noční můra. Jenomže když Ron (Edward Furlong) poprvé vstoupil do své cely, pochopil, že opravdový průšvih teprve začíná. Jeho spolubydlící (Mickey Rourke) je populární vězeňské "děvče" a Ron brzy zjistí, že i jeho mladá kůže je pro vyhládlé kriminálníky velkým lákadlem. Naštěstí vzbudí Ron zájem místní autority Earla Copana (Willem Dafoe), vězně, který strávil za mřížemi víc času než na svobodě. Pro Earla se Ron stane náhradou za všechno, co nikdy neměl - rodinu, přátele, syna - a na oplátku mladík získá ochranu i zasvěcení do nelítostných pravidel světa "uvnitř". I Earl má ale své nepřátele a atmosféra ve věznici začíná houstnout. Snímek vznikl podle románu známého scénáristy Edwarda Bunkera (NA SVOBODĚ s Dustinem Hoffmanen), který se předtím odseděl ve vězení řadu let.
    10
  • Manny & Lo
    Manny & Lo (1996)
    Film
    66%
    11
  • Vztek
    Vztek (1995)
    FilmRole: Saxophone player
    • iTunes
    66%
    12
  • Trvalá dovolená
    Trvalá dovolená (1980)
    FilmRole: Sax Player
    • KVIFF TV
    • DaFilms

    Trvalá dovolená je prvním celovečerním filmem Jima Jarmusche. Zachycuje dva a půl dne v životě Aloysiuse Parkera, mladého tuláka bez domova, školy a práce. Je zvyklý žít ve všelijakých podmínkách a s mnoha různými lidmi, z nichž většina utíká tak jako on před realitou všedních dnů a zaměstnání. Ve svých šestnácti letech Allie zažívá letmá setkání s dalšími outsidery, vždy v pohybu, vždy o krok napřed před čímkoliv, co ho právě pronásleduje. (Aerofilms)

    Žánry:Drama
    63%

    Trvalá dovolená je prvním celovečerním filmem Jima Jarmusche. Zachycuje dva a půl dne v životě Aloysiuse Parkera, mladého tuláka bez domova, školy a práce. Je zvyklý žít ve všelijakých podmínkách a s mnoha různými lidmi, z nichž většina utíká tak jako on před realitou všedních dnů a zaměstnání. Ve svých šestnácti letech Allie zažívá letmá setkání s dalšími outsidery, vždy v pohybu, vždy o krok napřed před čímkoliv, co ho právě pronásleduje. (Aerofilms)

    Žánry:Drama
    13
  • Lulu na mostě
    Lulu na mostě (1998)
    Film

    Izzi má rád jazz i svůj saxofon, ale obě lásky teď musí nechat ležet stranou, protože v baru kde hrával došlo k přestřelce a Izziho zranění bylo natolik vážné, že už nemůže hrát. Díky tomu upadá do deprese, umocněné snahou všech jeho bližních, kteří se o něj chtějí starat. Naštěstí najde tajemný modrý kámen s telefonním číslem a ten ho zavede až k mladé herečce Celii, která hledá někoho, koho by mohla milovat. Okoralý umělec možná na první pohled není tím pravým, ale kámen má magickou moc a pod jejím vlivem se do sebe ti dva zamilují.

    63%

    Izzi má rád jazz i svůj saxofon, ale obě lásky teď musí nechat ležet stranou, protože v baru kde hrával došlo k přestřelce a Izziho zranění bylo natolik vážné, že už nemůže hrát. Díky tomu upadá do deprese, umocněné snahou všech jeho bližních, kteří se o něj chtějí starat. Naštěstí najde tajemný modrý kámen s telefonním číslem a ten ho zavede až k mladé herečce Celii, která hledá někoho, koho by mohla milovat. Okoralý umělec možná na první pohled není tím pravým, ale kámen má magickou moc a pod jejím vlivem se do sebe ti dva zamilují.

    14
  • Chyťte ho!
    Chyťte ho! (1995)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Miamský gangster Chili Palmer (John Travolta) se živí vymáháním dluhů a jinými špinavými zakázkami. Jedna z jeho "služebních" cest vede do Hollywoodu, kde má vymáhat peníze od obskurního producenta Harry Zimma (Gene Hackman). Místo toho se však začne plést do příprav jeho následujícího filmu. A jak se ukáže, nic se člověku u filmu nehodí víc, než mafiánská průprava... Černá kousavá komedie o počestných gangsterech milujících filmovou klasiku vznikla podle stejnojmenného románu známého spisovatele Elmorea Leonarda a zpestřují ji odkazy na slavné snímky, jako třeba Wellesův "černý" Dotek zla .
    60%
    Miamský gangster Chili Palmer (John Travolta) se živí vymáháním dluhů a jinými špinavými zakázkami. Jedna z jeho "služebních" cest vede do Hollywoodu, kde má vymáhat peníze od obskurního producenta Harry Zimma (Gene Hackman). Místo toho se však začne plést do příprav jeho následujícího filmu. A jak se ukáže, nic se člověku u filmu nehodí víc, než mafiánská průprava... Černá kousavá komedie o počestných gangsterech milujících filmovou klasiku vznikla podle stejnojmenného románu známého spisovatele Elmorea Leonarda a zpestřují ji odkazy na slavné snímky, jako třeba Wellesův "černý" Dotek zla .
    15
  • Není úniku
    Není úniku (1998)
    Film
    60%
    16
  • Hledám Susan. Zn.: Zoufale
    Hledám Susan. Zn.: Zoufale (1985)
    FilmRole: Neighbor Saxophonist
    Roberta Glass, znuděná žena v domácnosti, žije konzumním a stereotypním životem s manželem Garym, který v přihlouplých televizních reklamách prodává vany a bazény. Dychtivě sleduje v novinách sérii inzerátů, kterými si domlouvá schůzky záhadná dvojice Jim a Susan. Ve svých snech se sama stává Susan a nakonec se rozhodne vydat na jednu jejich schůzku. Skutečně se jí podaří dvojici vypátrat a když sleduje Susan odcházející ze schůzky, sleduje ji. Když dívka v second handu vymění svou koženou bundu za kozačky, Roberta si její bundu koupí. Tím se však nečekaně zaplete do nečekaného dobrodružství. Když totiž najde v kapse klíč, rozhodne se s dívkou sejít prostřednictvím inzerátu. Na schůzku se však vydá nejen ona, ale také blonďatý zabiják Nolan Wayne, který ji napadne v domnění, že je Susan. Žena při potyčce narazí hlavou do sloupu a ztratí vědomí.V poslední chvíli jí přispěchá na pomoc promítač Dez, kterého Jim požádal, aby Susan chránil. Zatímco pravá Susan je na policejní stanici, protože nezaplatila za taxík, Roberta, která po ráně do hlavy ztratila paměť, společně s Dezem zjistí, že klíček z bundy je od skříňky v úschovně, kam si Susan dává své věci. Najdou kufr s oblečením a také náušnice, kvůli kterým po Susan pátrá zabiják Wayne. Jsou to nesmírně cenné náušnice královny Nefertiti, které Wayne ukradl, a které Susan sebrala jeho komplici, jednomu ze svých milenců. Zatímco Roberta se dále zaplétá do výstředního života na pokraji zákona, začíná po ní pátrat nejen její manžel Gary se svou sestrou Leslie, ale také skutečná Susan, která pochopila pravdu.
    58%
    Roberta Glass, znuděná žena v domácnosti, žije konzumním a stereotypním životem s manželem Garym, který v přihlouplých televizních reklamách prodává vany a bazény. Dychtivě sleduje v novinách sérii inzerátů, kterými si domlouvá schůzky záhadná dvojice Jim a Susan. Ve svých snech se sama stává Susan a nakonec se rozhodne vydat na jednu jejich schůzku. Skutečně se jí podaří dvojici vypátrat a když sleduje Susan odcházející ze schůzky, sleduje ji. Když dívka v second handu vymění svou koženou bundu za kozačky, Roberta si její bundu koupí. Tím se však nečekaně zaplete do nečekaného dobrodružství. Když totiž najde v kapse klíč, rozhodne se s dívkou sejít prostřednictvím inzerátu. Na schůzku se však vydá nejen ona, ale také blonďatý zabiják Nolan Wayne, který ji napadne v domnění, že je Susan. Žena při potyčce narazí hlavou do sloupu a ztratí vědomí.V poslední chvíli jí přispěchá na pomoc promítač Dez, kterého Jim požádal, aby Susan chránil. Zatímco pravá Susan je na policejní stanici, protože nezaplatila za taxík, Roberta, která po ráně do hlavy ztratila paměť, společně s Dezem zjistí, že klíček z bundy je od skříňky v úschovně, kam si Susan dává své věci. Najdou kufr s oblečením a také náušnice, kvůli kterým po Susan pátrá zabiják Wayne. Jsou to nesmírně cenné náušnice královny Nefertiti, které Wayne ukradl, a které Susan sebrala jeho komplici, jednomu ze svých milenců. Zatímco Roberta se dále zaplétá do výstředního života na pokraji zákona, začíná po ní pátrat nejen její manžel Gary se svou sestrou Leslie, ale také skutečná Susan, která pochopila pravdu.
    17
  • 18
  • 19
  • Vyděrači
    Vyděrači (1997)
    Film
    • iTunes

    Emily touží po lásce svého otce, chce v něm vzbudit zájem, a proto se rozhodne zinscenovat vlastní únos. Zatelefonuje mu a přes zkreslovač hlasu a žádá milion dolarů výkupného. Pak se sama sváže a zavře do kufru svého auta. Její otec se spojí s policií, ale místo Emilyina pobytu se nepodaří určit, protože volala z mobilního telefonu. Otec se zachová podle instrukcí a shodí z mostu na plující loď kufřík s výkupným. Všechny peníze však skončí v moři, po otevření kufříku je rozfouká vítr, způsobený policejním vrtulníkem. Emily čeká v kufru auta na vysvobození, ale stane se nečekaná věc auto ukradne zloděj. Policisté, připraveni u výjezdu z garáží, ve kterých má být Emily nalezena, se snaží ujíždějící auto zastavit. Mladému zloději, Vincentovi, se ale podaří ujet a šťastně dorazit do skladiště, úkrytu kradených aut. Z kufru se začne ozývat bouchání a volání a Vincent s hrůzou zjišťuje, že v něm leží svázaná žena. Znovu kufr zavře a informuje o nečekané komplikaci svého kumpána. Emily se z kufru nakonec dostane, ale ze zamčeného skladiště se jí utéct nepodaří. Najde alespoň svůj mobilní telefon a volá do otcova domu. Mluví se svým strýčkem Raymondem, žádá ho o pomoc, ale musí hovor přerušit, protože se vrací Vincent s komplicem

    55%

    Emily touží po lásce svého otce, chce v něm vzbudit zájem, a proto se rozhodne zinscenovat vlastní únos. Zatelefonuje mu a přes zkreslovač hlasu a žádá milion dolarů výkupného. Pak se sama sváže a zavře do kufru svého auta. Její otec se spojí s policií, ale místo Emilyina pobytu se nepodaří určit, protože volala z mobilního telefonu. Otec se zachová podle instrukcí a shodí z mostu na plující loď kufřík s výkupným. Všechny peníze však skončí v moři, po otevření kufříku je rozfouká vítr, způsobený policejním vrtulníkem. Emily čeká v kufru auta na vysvobození, ale stane se nečekaná věc auto ukradne zloděj. Policisté, připraveni u výjezdu z garáží, ve kterých má být Emily nalezena, se snaží ujíždějící auto zastavit. Mladému zloději, Vincentovi, se ale podaří ujet a šťastně dorazit do skladiště, úkrytu kradených aut. Z kufru se začne ozývat bouchání a volání a Vincent s hrůzou zjišťuje, že v něm leží svázaná žena. Znovu kufr zavře a informuje o nečekané komplikaci svého kumpána. Emily se z kufru nakonec dostane, ale ze zamčeného skladiště se jí utéct nepodaří. Najde alespoň svůj mobilní telefon a volá do otcova domu. Mluví se svým strýčkem Raymondem, žádá ho o pomoc, ale musí hovor přerušit, protože se vrací Vincent s komplicem

    20
  • 21
  • 22