Vlastimil Venclík: Nejlepší filmy
a seriály

6.5

Vlastimil Venclík: Filmy a seriály

  • Dobrodružství kriminalistiky
    Dobrodružství kriminalistiky (1989)
    Seriál
    • iVysílání
    85%
    1
  • Okupace
    Okupace (2021)
    FilmRole: divadelní herec Josef Sázavský, představitel komisaře gestapa Josefa Böhma
    • Max
    • VOYO
    • iVysílání
    • +5
    Černá komedie Okupace se odehrává jedné noci v zakouřeném baru, kde charaktery vlají jako oblaka cigaretového dýmu. Unavený večírek naruší nezvaný host a večer nabere naprosto nečekaný směr. V hlavních rolích se představí Martin Pechlát, Ondřej Brousek nebo Antonie Formanová, roli ruského důstojníka sehrál Alexej Gorbunov známý z filmu Dvanáct od režiséra Nikity Michalkova. Jedna noc, jeden bar. Ospalý večírek herců po představení naruší návštěva nezvaného hosta. Namol opilý ruský důstojník přišel prodat kanystr armádního benzínu, jenže obchod se zvrhne v závody v pití vodky a Rus, zaujatý nejen pohlednou Miladou, ale hlavně komickou zbabělostí všech přítomných mužů, se k odchodu nemá. Atmosféra houstne spolu s oblaky cigaretového dýmu, charaktery se lámou, Rus se skvěle baví. Tak skvěle, že nakonec vytáhne zbraň… Večírek v rytmu kosmické psychedelie kultovních Kill The Dandies! se rozjíždí víc, než je osazenstvu milé. Hra se mění v past, hrdinové ve zbabělce a zbabělci v hrdiny. A z okupovaného baru vede jen jediná cesta: revoluce! Po téhle pitce nikdo nezůstane jako dřív. Režisérem filmu je jeden z nejžádanějších reklamních tvůrců Michal Nohejl, kameramanem Jan Baset Střítežský oceňovaný za Křižáčka, Aloise Nebela či Fair Play a střihačem je Petr Turyna, mezi jehož nejúspěšnější celovečerní filmy patří Návrat idiota, Šeptej či Indiánské léto. (Bontonfilm)
    Žánry:DramaKomedie
    72%
    Černá komedie Okupace se odehrává jedné noci v zakouřeném baru, kde charaktery vlají jako oblaka cigaretového dýmu. Unavený večírek naruší nezvaný host a večer nabere naprosto nečekaný směr. V hlavních rolích se představí Martin Pechlát, Ondřej Brousek nebo Antonie Formanová, roli ruského důstojníka sehrál Alexej Gorbunov známý z filmu Dvanáct od režiséra Nikity Michalkova. Jedna noc, jeden bar. Ospalý večírek herců po představení naruší návštěva nezvaného hosta. Namol opilý ruský důstojník přišel prodat kanystr armádního benzínu, jenže obchod se zvrhne v závody v pití vodky a Rus, zaujatý nejen pohlednou Miladou, ale hlavně komickou zbabělostí všech přítomných mužů, se k odchodu nemá. Atmosféra houstne spolu s oblaky cigaretového dýmu, charaktery se lámou, Rus se skvěle baví. Tak skvěle, že nakonec vytáhne zbraň… Večírek v rytmu kosmické psychedelie kultovních Kill The Dandies! se rozjíždí víc, než je osazenstvu milé. Hra se mění v past, hrdinové ve zbabělce a zbabělci v hrdiny. A z okupovaného baru vede jen jediná cesta: revoluce! Po téhle pitce nikdo nezůstane jako dřív. Režisérem filmu je jeden z nejžádanějších reklamních tvůrců Michal Nohejl, kameramanem Jan Baset Střítežský oceňovaný za Křižáčka, Aloise Nebela či Fair Play a střihačem je Petr Turyna, mezi jehož nejúspěšnější celovečerní filmy patří Návrat idiota, Šeptej či Indiánské léto. (Bontonfilm)
    Žánry:DramaKomedie
    2
  • Prázdniny pro psa
    Prázdniny pro psa (1980)
    FilmRole: švagr
    • VOYO
    72%
    3
  • Bumerang
    Bumerang (1996)
    FilmRole: Leopold Vlach
    Bumerang je příběh z komunistického lágru. Po odhalení stalinského kultu se náhle mezi vězni, pracujícími v uranových dolech, ocitá muž, který ještě nedávno rozhodoval o jejich životě a smrti, vysoko postavený plukovník, velitel trestaneckých zařízení. Autentická situace, v níž je z věznitele spoluvězeň, vytváří prostor nejen pro svědectví o době a pro řadu absurdních paradoxů, ale i pro zamyšlení nad obecně platnými otázkami viny a odplaty, otázkami univerzální odpovědnosti.
    72%
    Bumerang je příběh z komunistického lágru. Po odhalení stalinského kultu se náhle mezi vězni, pracujícími v uranových dolech, ocitá muž, který ještě nedávno rozhodoval o jejich životě a smrti, vysoko postavený plukovník, velitel trestaneckých zařízení. Autentická situace, v níž je z věznitele spoluvězeň, vytváří prostor nejen pro svědectví o době a pro řadu absurdních paradoxů, ale i pro zamyšlení nad obecně platnými otázkami viny a odplaty, otázkami univerzální odpovědnosti.
    4
  • Něžný barbar
    Něžný barbar (1989)
    Film
    Přepis Hrabalovy autibiograficky laděné předlohy sice naznačuje určitou poetičnost, hájí naivismus jako životní princip, avšak zasazení do libeňské periferie 50. let je příliš povrchní, zúžená na neškodné bohémství. Ani postižení skutečných postav ( byť pánové Hrabal, Bondy a Boudník nejsou přímo jmrnováni ) není nijak oslnivé, jakkoli žijí tak říkajíc mimo reálný časoprostor, oddávajíce se svérázným diskuzím o umění a životě.
    Žánry:Komedie
    68%
    Přepis Hrabalovy autibiograficky laděné předlohy sice naznačuje určitou poetičnost, hájí naivismus jako životní princip, avšak zasazení do libeňské periferie 50. let je příliš povrchní, zúžená na neškodné bohémství. Ani postižení skutečných postav ( byť pánové Hrabal, Bondy a Boudník nejsou přímo jmrnováni ) není nijak oslnivé, jakkoli žijí tak říkajíc mimo reálný časoprostor, oddávajíce se svérázným diskuzím o umění a životě.
    Žánry:Komedie
    5
  • Volná noha
    Volná noha (1989)
    Film
    • VOYO

    V muzikantském prostředí se odehrává zpola směšný, zpola nahořklý příběh promarněných šancí, jak to prožívají jazzový trumpetista, původem Slovák, usazený v Praze a jeho kamarád saxofonista. Oba mají rádi bláznivou legraci, čímž své okolí často šokují. Jsou to bohémové, kteří pohrdají posluchačskými úlitbami, se střídavými úspěchy čelí všelijakým nástrahám. Atraktivita filmu však tkví především v izolovaných recesistických výstupech, které jsou poskládány jako korálky na niti. Obsažnějšího satiristického průhledu do jedné umělecké oblasti se však nedočkáme.

    Žánry:Komedie
    64%

    V muzikantském prostředí se odehrává zpola směšný, zpola nahořklý příběh promarněných šancí, jak to prožívají jazzový trumpetista, původem Slovák, usazený v Praze a jeho kamarád saxofonista. Oba mají rádi bláznivou legraci, čímž své okolí často šokují. Jsou to bohémové, kteří pohrdají posluchačskými úlitbami, se střídavými úspěchy čelí všelijakým nástrahám. Atraktivita filmu však tkví především v izolovaných recesistických výstupech, které jsou poskládány jako korálky na niti. Obsažnějšího satiristického průhledu do jedné umělecké oblasti se však nedočkáme.

    Žánry:Komedie
    6
  • Cesta kolem mé hlavy
    Cesta kolem mé hlavy (1984)
    FilmRole: Šindelka

    Do psychiatrického sanatoria Sluneční dvůr nastupuje nový pacient. Je jím středoškolský profesor češtiny Robert Kilian, trpící depresívní neurasteníí, která se u něj projevuje chorobnou nerozhodností. Jeho největší problém momentálně je, že neví, jestli se má oženit se svou dívkou. Brzy se seznamuje s ostatními pacienty, léčebným řádem i zdravotnickým personálem. Ti se zase seznamují s ním a jeho okřídlenou větou "Pojďte, budeme na sebe hodní!" Za dobu pobytu se u Kiliana vystřídají tři terapeuti, z nichž každý má naprosto odlišné léčebné metody: první je zastáncem terapie zdravým vzduchem a psychodivadla, další se naopak pokouší vzbudit v pacientovi "zdravý vztek". Nakonec přichází mladá doktorka Březinová, a ta Roberta neodolatelně přitahuje?

    64%

    Do psychiatrického sanatoria Sluneční dvůr nastupuje nový pacient. Je jím středoškolský profesor češtiny Robert Kilian, trpící depresívní neurasteníí, která se u něj projevuje chorobnou nerozhodností. Jeho největší problém momentálně je, že neví, jestli se má oženit se svou dívkou. Brzy se seznamuje s ostatními pacienty, léčebným řádem i zdravotnickým personálem. Ti se zase seznamují s ním a jeho okřídlenou větou "Pojďte, budeme na sebe hodní!" Za dobu pobytu se u Kiliana vystřídají tři terapeuti, z nichž každý má naprosto odlišné léčebné metody: první je zastáncem terapie zdravým vzduchem a psychodivadla, další se naopak pokouší vzbudit v pacientovi "zdravý vztek". Nakonec přichází mladá doktorka Březinová, a ta Roberta neodolatelně přitahuje?

    7
  • Malostranské humoresky
    Malostranské humoresky (1995)
    Film
    V hlavní roli absolventského smímku posluchačů FAMU Zdeňka Gawlika, Jana Pechy a Jaromíra Polišenského vystupuje Malá Strana. Mladí režiséři sáhli po stejnojmenné knize spisovatele "nerudovského údobí" Karla Pecky. Úvodní povídka Buldoček režiséra Zdeňka Gawlika vyznívá ze zbývajících snad nejslaběji. V druhé povídce Poslední štístko pana Žorže volil Jan Pecha tóny o poznání temnější. Depresivní "humoreska" o tragickém konci architekta ( Karel Heřmánek ), jehož poklidný život mezi hospodou a četnými milenkami rozvrátí nenápadně mokvající skvrna na stropě jeho "staromládeneckého" bytu, je postavena na absurditě osudu. Právě osud nakonec rozřeší Žoržovo dilema, zda se vystěhovat do ciziny, nebo zda zůstat na Malé Straně. V poslední povídce Garden-party s vernisáží Jaromíra Polišenského se objevil Josef Kemr ve svém posledním vystoupení před kamerou v roli spisovatele-disidenta, Arnošt Goldflam coby docent filozofie, Petr Nárožný, Ilja Racek a další. Příběh o vernisáži obrazů podobající se svou gurmánskou poživačností Menzelovým adaptacím Hrabala, se odehrává na jedné z malostranských zahrad, odkud je dobře zřetelné velkoměstské panorama.
    Žánry:DramaKomedie
    63%
    V hlavní roli absolventského smímku posluchačů FAMU Zdeňka Gawlika, Jana Pechy a Jaromíra Polišenského vystupuje Malá Strana. Mladí režiséři sáhli po stejnojmenné knize spisovatele "nerudovského údobí" Karla Pecky. Úvodní povídka Buldoček režiséra Zdeňka Gawlika vyznívá ze zbývajících snad nejslaběji. V druhé povídce Poslední štístko pana Žorže volil Jan Pecha tóny o poznání temnější. Depresivní "humoreska" o tragickém konci architekta ( Karel Heřmánek ), jehož poklidný život mezi hospodou a četnými milenkami rozvrátí nenápadně mokvající skvrna na stropě jeho "staromládeneckého" bytu, je postavena na absurditě osudu. Právě osud nakonec rozřeší Žoržovo dilema, zda se vystěhovat do ciziny, nebo zda zůstat na Malé Straně. V poslední povídce Garden-party s vernisáží Jaromíra Polišenského se objevil Josef Kemr ve svém posledním vystoupení před kamerou v roli spisovatele-disidenta, Arnošt Goldflam coby docent filozofie, Petr Nárožný, Ilja Racek a další. Příběh o vernisáži obrazů podobající se svou gurmánskou poživačností Menzelovým adaptacím Hrabala, se odehrává na jedné z malostranských zahrad, odkud je dobře zřetelné velkoměstské panorama.
    Žánry:DramaKomedie
    8
  • Radikální řez
    Radikální řez (1983)
    Film
    • VOYO
    Poniceny obraz nahe divky je vyznamnou stopou pri vysetrovani vrazdy v chatrajuci romske ctvrti. V romske ctvrti okresneho mesta je nalezeno telo zavrazdeneho syna mestskho architekta , o nemz je znamo ze se zasazuje o asanaci prave tohoto zchatralneho arealu. Mlady vysetrovatel se pri patrani seznamy s krasnou romkou a jejim prostrednictvim i s uzavrzenou komunitou , ktera se ridi vlasnimi pravidly. Tim mrtvym ,nalezenym v ruine stareho domu je Tomas Ruml, syn vlivneho atchitekta , ktery chce zbourat zaslou romsku ctvrt a na jejim miste postavit moderni sidliste . A protoze se romove bouri , nechteji se stehovat a ustupovat stavebnim pracim , nabizi se jako motiv pomsta. To je take smer, kterim se kriminaliste nejprve pusti , protoze take druhy architektuv syn zmizel a podle nekterych je jen otaskou casu ,nez se najde jeho telo . Pri patrani se vsak mlady kriminalista Weiner seznami s romskou divkou Nahou a tedy zachyti dalsi stopu . kdyz se po ni vypravi , zisti, ze situace kolem zabiteho architektova syna vubec nebude tak jednoducha . Vyjde totis najevo , ze Tom zdaleka nebyl jen nevinnym malirem a synem hlavniho architekta . Mel toho na sviedomi mnohem vic a jeho charakter take nepatril mezi ty rovne. Vydiral svou nevlastni matku , protoze sse dozvedel o jejim pomeru s muzikantem Pockertem , spolecne s kamarady znasilni Nahu a cizi mu nebyla ani kradez . Weiner s pomoci romskeho kolegy takace pomalu pronika pod povrch romske komunity, orientuje se v situaci , aby nakonec ziskal rozhodujici informaci o vrahovi , jehoz druhov obeti se stane prave Naha,z te nejmene ocekavane strany , od vlivneho romskeho barona ,pana Tancose . Na jeho radu se Winer zameri na pripad ze zcela odlisneho uhlu a zanedlouho je pripad vyresen.
    Žánry:Krimi
    62%
    Poniceny obraz nahe divky je vyznamnou stopou pri vysetrovani vrazdy v chatrajuci romske ctvrti. V romske ctvrti okresneho mesta je nalezeno telo zavrazdeneho syna mestskho architekta , o nemz je znamo ze se zasazuje o asanaci prave tohoto zchatralneho arealu. Mlady vysetrovatel se pri patrani seznamy s krasnou romkou a jejim prostrednictvim i s uzavrzenou komunitou , ktera se ridi vlasnimi pravidly. Tim mrtvym ,nalezenym v ruine stareho domu je Tomas Ruml, syn vlivneho atchitekta , ktery chce zbourat zaslou romsku ctvrt a na jejim miste postavit moderni sidliste . A protoze se romove bouri , nechteji se stehovat a ustupovat stavebnim pracim , nabizi se jako motiv pomsta. To je take smer, kterim se kriminaliste nejprve pusti , protoze take druhy architektuv syn zmizel a podle nekterych je jen otaskou casu ,nez se najde jeho telo . Pri patrani se vsak mlady kriminalista Weiner seznami s romskou divkou Nahou a tedy zachyti dalsi stopu . kdyz se po ni vypravi , zisti, ze situace kolem zabiteho architektova syna vubec nebude tak jednoducha . Vyjde totis najevo , ze Tom zdaleka nebyl jen nevinnym malirem a synem hlavniho architekta . Mel toho na sviedomi mnohem vic a jeho charakter take nepatril mezi ty rovne. Vydiral svou nevlastni matku , protoze sse dozvedel o jejim pomeru s muzikantem Pockertem , spolecne s kamarady znasilni Nahu a cizi mu nebyla ani kradez . Weiner s pomoci romskeho kolegy takace pomalu pronika pod povrch romske komunity, orientuje se v situaci , aby nakonec ziskal rozhodujici informaci o vrahovi , jehoz druhov obeti se stane prave Naha,z te nejmene ocekavane strany , od vlivneho romskeho barona ,pana Tancose . Na jeho radu se Winer zameri na pripad ze zcela odlisneho uhlu a zanedlouho je pripad vyresen.
    Žánry:Krimi
    9
  • Pasti, pasti, pastičky
    Pasti, pasti, pastičky (1998)
    FilmRole: lékař
    • VOYO
    • iVysílání
    • SledovaniTV
    • +2
    Černá komedie Věry Chytilové inspirovaná skutečnými událostmi. Dva vlivní muži a dlouholetí známí architekt Petr a poslanec Pepa se vracejí z večírku mafiána Bacha, když uvidí u cesty stopařku Lenku, které došel benzin a potřebuje pomoct. Muži ji však místo pomoci v lese znásilní a Lenka, která se při snaze bránit ztratí vědomí. Po probuzení si nic nepamatuje a tak oba pozve k sobě na chatu na skleničku. Oba ovšem po chvíli usínají, protože Lenka, která ztrátu paměti pouze předstírala, jim dala do pití sedativa, aby se jim mohla pomstít. Oba muže vykastruje, aby jim zabránila v opakování tohoto hrůzného činu. Když se pak oba probouzí, Lenka je pryč, a oni pomalu zjišťují, co se jim stalo, zatímco spali...
    Žánry:DramaKomedie
    59%
    Černá komedie Věry Chytilové inspirovaná skutečnými událostmi. Dva vlivní muži a dlouholetí známí architekt Petr a poslanec Pepa se vracejí z večírku mafiána Bacha, když uvidí u cesty stopařku Lenku, které došel benzin a potřebuje pomoct. Muži ji však místo pomoci v lese znásilní a Lenka, která se při snaze bránit ztratí vědomí. Po probuzení si nic nepamatuje a tak oba pozve k sobě na chatu na skleničku. Oba ovšem po chvíli usínají, protože Lenka, která ztrátu paměti pouze předstírala, jim dala do pití sedativa, aby se jim mohla pomstít. Oba muže vykastruje, aby jim zabránila v opakování tohoto hrůzného činu. Když se pak oba probouzí, Lenka je pryč, a oni pomalu zjišťují, co se jim stalo, zatímco spali...
    Žánry:DramaKomedie
    10
  • Žena pro tři muže
    Žena pro tři muže (1979)
    Film
    • VOYO

    Na počátku je sebevražedný pokus sochaře Jiřího Málka, který překazí v bytě ukrytý zloděj. Málkovi je pětatřicet, je rozvedený, stará se o pětiletého syna a důvodem, proč si v ateliéru pustil plyn, je samozřejmě žena. Chmurné nálady se jej pomocí alkoholu pokusí zbavit pan Karas, který se Málkovi stará o domácnost. Jenže poté, co Jiří starého muže urazí a ve zlém se rozejdou, rozhodne se Málkův starší bratr Oldřich najít ženu, která by byla Jiřímu dobrou ženou, malému Martinovi maminkou a jemu dobrou přítelkyní. Měla by být hezká, inteligentní, chápavá, měla by mít ráda děti a měla umět vařit, prát a uklízet. Aby nedošlo k omylu, vypracuje Oldřich test, jehož výsledky by měly rozhodnout. Aniž by tušily, že prochází důležitou zkouškou, ocitá se v ateliéru řada potenciálních švagrových - rozhlasová redaktorka Edita, zdravotní sestra Martina, studenka Pavla i další.

    57%

    Na počátku je sebevražedný pokus sochaře Jiřího Málka, který překazí v bytě ukrytý zloděj. Málkovi je pětatřicet, je rozvedený, stará se o pětiletého syna a důvodem, proč si v ateliéru pustil plyn, je samozřejmě žena. Chmurné nálady se jej pomocí alkoholu pokusí zbavit pan Karas, který se Málkovi stará o domácnost. Jenže poté, co Jiří starého muže urazí a ve zlém se rozejdou, rozhodne se Málkův starší bratr Oldřich najít ženu, která by byla Jiřímu dobrou ženou, malému Martinovi maminkou a jemu dobrou přítelkyní. Měla by být hezká, inteligentní, chápavá, měla by mít ráda děti a měla umět vařit, prát a uklízet. Aby nedošlo k omylu, vypracuje Oldřich test, jehož výsledky by měly rozhodnout. Aniž by tušily, že prochází důležitou zkouškou, ocitá se v ateliéru řada potenciálních švagrových - rozhlasová redaktorka Edita, zdravotní sestra Martina, studenka Pavla i další.

    11
  • Nemocný bílý slon
    Nemocný bílý slon (1990)
    Film
    Neprávem pozapomenutý „příběh člověka, který na chvíli uvěřil“ – ředitele rozestavěného kulturního domu. V satirickém panoptiku z československé produkce nechybí ani postava architekta, která ústy Leoše Suchařípy promluví o své profesi. Představení bude předcházet několik ukázek ze starších domácích filmů, jejichž protagonistou je architekt, vybraných a komentovaných v souvislostech dějin architektury pozdního státního socialismu teoretiky a historiky architektury Lukášem Beranem a Karolínou Jirkalovou.
    Žánry:KomedieParodie
    57%
    Neprávem pozapomenutý „příběh člověka, který na chvíli uvěřil“ – ředitele rozestavěného kulturního domu. V satirickém panoptiku z československé produkce nechybí ani postava architekta, která ústy Leoše Suchařípy promluví o své profesi. Představení bude předcházet několik ukázek ze starších domácích filmů, jejichž protagonistou je architekt, vybraných a komentovaných v souvislostech dějin architektury pozdního státního socialismu teoretiky a historiky architektury Lukášem Beranem a Karolínou Jirkalovou.
    Žánry:KomedieParodie
    12
  • Poslední sezona
    Poslední sezona (2006)
    Seriál
    Seriál Poslední sezona je příběhem profesionálního hokejisty, který končí úspěšnou kariéru v NHL a vrací se do vlasti. Má slávu, má peníze, je na celý život zajištěn, nic nebrání tomu, aby opustil divoký svět ledního hokeje a konečně žil klidný, šťastný, spokojený život se svou rodinou a přáteli. Lidský osud se však málokdy ubírá jasně vytýčeným směrem, v lidské povaze je naopak zakódováno šlapat tou nejobtížnější cestou. Ani tak silný člověk, jakým je špičkový sportovní profesionál, se nemůže vyhnout poznání, že poslední sezona je tou vůbec nejtěžší, že její zápasy bolí nejvíce, že lidský osud je mnohem složitější a záludnější než všechna lidská přání a představy. Takové poznání se nevyhne ani ostatním postavám vyprávění, mužům i ženám, jejichž životy se tím či oním způsobem protínají na zářící ploše ledové arény. Desetidílný televizní seriál Poslední sezona je situován do atraktivního prostředí vrcholového hokeje. Jde o tradiční český fenomén, hokej je u nás druhým nejpopulárnějším sportem . V Česku jde v jistém směru o kultovní záležitost, v minulosti s takřka politickým nábojem. Dokáže na vrcholné úrovni vyvolávat masové emoce a rozdělovat zaryté příznivce i náhodné fanoušky na nesmiřitelné tábory. Největší hvězdy tohoto sportu dokáží vzbuzovat proměnlivé vášně od zbožňování k naprostému zatracení. O popularitě hokeje svědčí trvalý zájem publika i médií, a to nejen o domácí soutěže, ale i o uplatnění našich největších hvězd v nejprestižnější světové soutěži NHL. Obrovský ohlas úspěchů národních týmů českých hokejistů ukazuje na širokou popularitu hokeje napříč generacemi i sociálními vrstvami, navíc se jedná o sport pozitivně vnímaný ženami. Všechny tyto skutečnosti zakládají širokou cílovou skupinu potenciálních diváků a tvoří předpoklad vysoké sledovanosti seriálu s tímto námětem. Málokdo věřil tomu, že se podaří získat hvězdy NHL do hokejově laděného seriálu České televize Poslední sezona. Po měsících složitých jednání a koordinací časových harmonogramů hokejových hvězd a hereckých celebrit se nakonec v úterý 2.srpna všichni sešli v liberecké Tipsport aréně, aby před televizními kamerami sehráli za bouřlivého skandování rozhodující utkání. Do Liberce kvůli této show přijelo více než šest tisíc diváků, desítky novinářů a fotoreportérů. Hala byla v obležení. Málokdo ale ví, že celé utkání vedle seriálového štábu také zaznámenával přenosový vůz České televize, který se proslavil svojí profesionalitou při přenosech z pražského MS v hokeji. V seriálu totiž nesmí být nic amatérského, ani televizní přenos hokeje.
    Žánry:DramaSportovní
    55%
    Seriál Poslední sezona je příběhem profesionálního hokejisty, který končí úspěšnou kariéru v NHL a vrací se do vlasti. Má slávu, má peníze, je na celý život zajištěn, nic nebrání tomu, aby opustil divoký svět ledního hokeje a konečně žil klidný, šťastný, spokojený život se svou rodinou a přáteli. Lidský osud se však málokdy ubírá jasně vytýčeným směrem, v lidské povaze je naopak zakódováno šlapat tou nejobtížnější cestou. Ani tak silný člověk, jakým je špičkový sportovní profesionál, se nemůže vyhnout poznání, že poslední sezona je tou vůbec nejtěžší, že její zápasy bolí nejvíce, že lidský osud je mnohem složitější a záludnější než všechna lidská přání a představy. Takové poznání se nevyhne ani ostatním postavám vyprávění, mužům i ženám, jejichž životy se tím či oním způsobem protínají na zářící ploše ledové arény. Desetidílný televizní seriál Poslední sezona je situován do atraktivního prostředí vrcholového hokeje. Jde o tradiční český fenomén, hokej je u nás druhým nejpopulárnějším sportem . V Česku jde v jistém směru o kultovní záležitost, v minulosti s takřka politickým nábojem. Dokáže na vrcholné úrovni vyvolávat masové emoce a rozdělovat zaryté příznivce i náhodné fanoušky na nesmiřitelné tábory. Největší hvězdy tohoto sportu dokáží vzbuzovat proměnlivé vášně od zbožňování k naprostému zatracení. O popularitě hokeje svědčí trvalý zájem publika i médií, a to nejen o domácí soutěže, ale i o uplatnění našich největších hvězd v nejprestižnější světové soutěži NHL. Obrovský ohlas úspěchů národních týmů českých hokejistů ukazuje na širokou popularitu hokeje napříč generacemi i sociálními vrstvami, navíc se jedná o sport pozitivně vnímaný ženami. Všechny tyto skutečnosti zakládají širokou cílovou skupinu potenciálních diváků a tvoří předpoklad vysoké sledovanosti seriálu s tímto námětem. Málokdo věřil tomu, že se podaří získat hvězdy NHL do hokejově laděného seriálu České televize Poslední sezona. Po měsících složitých jednání a koordinací časových harmonogramů hokejových hvězd a hereckých celebrit se nakonec v úterý 2.srpna všichni sešli v liberecké Tipsport aréně, aby před televizními kamerami sehráli za bouřlivého skandování rozhodující utkání. Do Liberce kvůli této show přijelo více než šest tisíc diváků, desítky novinářů a fotoreportérů. Hala byla v obležení. Málokdo ale ví, že celé utkání vedle seriálového štábu také zaznámenával přenosový vůz České televize, který se proslavil svojí profesionalitou při přenosech z pražského MS v hokeji. V seriálu totiž nesmí být nic amatérského, ani televizní přenos hokeje.
    Žánry:DramaSportovní
    13
  • Kluci z hor
    Kluci z hor (2018)
    FilmRole: vedoucí samoobsluhy
    • VOYO

    Film s Martinem Dejdarem a Jiřím Lábusem v hlavních rolích vypráví o vztahu mentálně postiženého strýce (J. Lábus) se svým synovcem /M. Dejdar/, které osud svede v jedné chvíli dohromady, aby postupně mezi nimi vzniklo pouto, které je prezentací síly a "moci" přátelství. To je vystaveno posléze zkoušce ze strany těch, kteří se je snaží z různých důvodů od sebe rozdělit. Snímek je mj. i konfrontací dvou hlavních, charakterově bezelstných protagonistů s těmi, kteří svou bezelstnost dávno ztratili a řídí se převážně tím, co jim může přinést prospěch, a to často za jakoukoliv cenu. (APK Cinema Service)

    Žánry:DramaKomedie
    52%

    Film s Martinem Dejdarem a Jiřím Lábusem v hlavních rolích vypráví o vztahu mentálně postiženého strýce (J. Lábus) se svým synovcem /M. Dejdar/, které osud svede v jedné chvíli dohromady, aby postupně mezi nimi vzniklo pouto, které je prezentací síly a "moci" přátelství. To je vystaveno posléze zkoušce ze strany těch, kteří se je snaží z různých důvodů od sebe rozdělit. Snímek je mj. i konfrontací dvou hlavních, charakterově bezelstných protagonistů s těmi, kteří svou bezelstnost dávno ztratili a řídí se převážně tím, co jim může přinést prospěch, a to často za jakoukoliv cenu. (APK Cinema Service)

    Žánry:DramaKomedie
    14
  • Střepy pro Evu
    Střepy pro Evu (1978)
    Film
    52%
    15
  • Proč nevěřit na zázraky
    Proč nevěřit na zázraky (1977)
    Film
    52%
    16
  • Passage
    Passage (1996)
    FilmRole: muž v brýlích
    Vystudovaného loutkoherce, režiséra Juraje Herze, znají spíš fanoušci hororově laděných příběhů či pohádek - za oba žánry jmenujme vynikajícího Spalovače mrtvol s Rudolfem Hrušínským v hlavní roli, Morgianu s Ivou Janžurovou nebo Panna a netvor či Deváté srdce. Koncem 80. let se však jeho jméno přestalo na obrazovkách i plátnech kin objevovat. Se svou manželkou, herečkou Terezou Pokornou, totiž emigrovali do Spolkové republiky Německo, kde společně natočili několik "herzovsky" laděných seriálů a pohádek, které se objevily i na obrazovkách televize. Po listopadu 1989 začíná Juraj Herz více spolupracovat s českými i slovenskými filmaři, největším jeho projektem však v té době je pouze režie několika dílů koprodukčního seriálu o Maigretovi. Až nyní, filmem Pasáž, se opět po takřka dvaceti letech vrací na stříbrná filmová plátna. Snímek vznikl podle novely "indexového" spisovatele Karla Pecky. Jde o již třetí adaptaci toho autora - zatímco Horečka ze 60. let byla tehdejšími mocnými zničena, Malostranské humoresky se staly zcela nedávno záležitostí mladých studentů režie a žel také posledním filmem, v němž se objevil Josef Kemr. Pasáž vypráví poněkud absurdně laděný příběh, podobenství o moderním světě a jeho tragičnosti i komičnosti. Mladému muži, Formanovi, se porouchá na dálnici auto. Čas do schůzky s klientem se proto snaží zaplnit v pasáži, kde se ukryje před deštěm. Postupně se však propadá do podivného, bizardního světa, z něhož není úniku. Nakonec se sám stává součástí obrovské mašinérie, která tolik připomíná zastávky a křižovatky lidského osudu. Scénáristé snímku si z novely Karla Pecky vybrali pouze výchozí situaci a charaktery některých postav. K hlavnímu hrdinovi připojili ženskou postavu nymfomanské květinářky Betty a obohatili tak děj o značnou dávku erotiky. Do hlavní role režisér obsadil polského herce Jacka Borkowského, který může potvrdit, že se někdy filmový příběh a skutečnost neuvěřitelně shodují. Jeho hlavní postava ve filmu končí tragicky. Stejně tak herec na natáčení doplatil, když se v pasáži Lucerna propadl do výkopu a zlomil si nohu. Přijměte pozvání do kafkovsky laděného světa pasáže, v níž žijí podivné existence, dějí se zvláštní věci a které tolik připomínají obyčejný svět.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Juraj Herz
    51%
    Vystudovaného loutkoherce, režiséra Juraje Herze, znají spíš fanoušci hororově laděných příběhů či pohádek - za oba žánry jmenujme vynikajícího Spalovače mrtvol s Rudolfem Hrušínským v hlavní roli, Morgianu s Ivou Janžurovou nebo Panna a netvor či Deváté srdce. Koncem 80. let se však jeho jméno přestalo na obrazovkách i plátnech kin objevovat. Se svou manželkou, herečkou Terezou Pokornou, totiž emigrovali do Spolkové republiky Německo, kde společně natočili několik "herzovsky" laděných seriálů a pohádek, které se objevily i na obrazovkách televize. Po listopadu 1989 začíná Juraj Herz více spolupracovat s českými i slovenskými filmaři, největším jeho projektem však v té době je pouze režie několika dílů koprodukčního seriálu o Maigretovi. Až nyní, filmem Pasáž, se opět po takřka dvaceti letech vrací na stříbrná filmová plátna. Snímek vznikl podle novely "indexového" spisovatele Karla Pecky. Jde o již třetí adaptaci toho autora - zatímco Horečka ze 60. let byla tehdejšími mocnými zničena, Malostranské humoresky se staly zcela nedávno záležitostí mladých studentů režie a žel také posledním filmem, v němž se objevil Josef Kemr. Pasáž vypráví poněkud absurdně laděný příběh, podobenství o moderním světě a jeho tragičnosti i komičnosti. Mladému muži, Formanovi, se porouchá na dálnici auto. Čas do schůzky s klientem se proto snaží zaplnit v pasáži, kde se ukryje před deštěm. Postupně se však propadá do podivného, bizardního světa, z něhož není úniku. Nakonec se sám stává součástí obrovské mašinérie, která tolik připomíná zastávky a křižovatky lidského osudu. Scénáristé snímku si z novely Karla Pecky vybrali pouze výchozí situaci a charaktery některých postav. K hlavnímu hrdinovi připojili ženskou postavu nymfomanské květinářky Betty a obohatili tak děj o značnou dávku erotiky. Do hlavní role režisér obsadil polského herce Jacka Borkowského, který může potvrdit, že se někdy filmový příběh a skutečnost neuvěřitelně shodují. Jeho hlavní postava ve filmu končí tragicky. Stejně tak herec na natáčení doplatil, když se v pasáži Lucerna propadl do výkopu a zlomil si nohu. Přijměte pozvání do kafkovsky laděného světa pasáže, v níž žijí podivné existence, dějí se zvláštní věci a které tolik připomínají obyčejný svět.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Juraj Herz
    17
  • Masseba
    Masseba (1989)
    Film
    • VOYO

    Podobenství mají v české kinematografii dávnou tradici (připomínám aspoň Němcův snímek O slavnosti a hostech), ale ne všechny pokusy zhostit se podobenství dopadly úspěšně. Patří mezi ně i Masseba, kterou režíroval Miloš Zábranský. Měla dvojnásobnou smůlu: jednak rozhodně nepatří mezi díla srozumitelná a jasná, příliš podléhá vnějším efektům, jednak byl připravován ještě na sklonku komunistického režimu, avšak do kin uveden až po jeho pádu. Veškeré dosud odvážné jinotaje tím pádem ztratily na své závažnosti. Masseba se odehrává v tajemném podzemním městě, kde přežívá neznámá civilizace s krutými rituály násilí a teroru. Když se jeden mladý muž pokusí prchnout, ocitne se v centru pronásledování. Modelová situace je však rozehrána příliš prvoplánově, s hereckými výkony zbytečně přepjatými.

    49%

    Podobenství mají v české kinematografii dávnou tradici (připomínám aspoň Němcův snímek O slavnosti a hostech), ale ne všechny pokusy zhostit se podobenství dopadly úspěšně. Patří mezi ně i Masseba, kterou režíroval Miloš Zábranský. Měla dvojnásobnou smůlu: jednak rozhodně nepatří mezi díla srozumitelná a jasná, příliš podléhá vnějším efektům, jednak byl připravován ještě na sklonku komunistického režimu, avšak do kin uveden až po jeho pádu. Veškeré dosud odvážné jinotaje tím pádem ztratily na své závažnosti. Masseba se odehrává v tajemném podzemním městě, kde přežívá neznámá civilizace s krutými rituály násilí a teroru. Když se jeden mladý muž pokusí prchnout, ocitne se v centru pronásledování. Modelová situace je však rozehrána příliš prvoplánově, s hereckými výkony zbytečně přepjatými.

    18
  • Druhý dech
    Druhý dech (1989)
    SeriálRole: kontrolor
    • iVysílání
    46%
    19
  • Bubu a Filip
    Bubu a Filip (1996)
    SeriálRole: doktor Kunc
    46%
    20
  • Hotel Herbich
    Hotel Herbich (2000)
    Seriál
    Před 2. světovou válkou provozoval český podnikatel Hanuš Herbich na svou dobu luxusní hotel s parkem a tenisovými kurty. Po roce 1948 o hotel přišel a brzy poté podlehl infarktu. Zůstala po něm rodina, se kterou se poprvé setkáváme v období sametové revoluce - rodina, jejíž boj za navrácení a zrekonstruování otcova snu tvoří ústřední osu dějově košatého třináctidílného příběhu, který se odehrává v letech 1989–1993. Z Německa, kam před léty emigroval, přijíždí mladší syn Tomáš, nepraktický profesor, a spolu s bratrem Karlem a sestrou Helenou navštěvují v nemocnici jejich těžce nemocnou matku Adu Herbichovou (Blanka Bohdanová); stav staré paní se ovšem rychle a výrazně zlepšuje. Ada, která měla za totality těžký život, je přesvědčena, že se vrátila spravedlnost a že po válce znárodněný hotel bude rodině vrácen nazpět …
    Žánry:Drama
    25%
    Před 2. světovou válkou provozoval český podnikatel Hanuš Herbich na svou dobu luxusní hotel s parkem a tenisovými kurty. Po roce 1948 o hotel přišel a brzy poté podlehl infarktu. Zůstala po něm rodina, se kterou se poprvé setkáváme v období sametové revoluce - rodina, jejíž boj za navrácení a zrekonstruování otcova snu tvoří ústřední osu dějově košatého třináctidílného příběhu, který se odehrává v letech 1989–1993. Z Německa, kam před léty emigroval, přijíždí mladší syn Tomáš, nepraktický profesor, a spolu s bratrem Karlem a sestrou Helenou navštěvují v nemocnici jejich těžce nemocnou matku Adu Herbichovou (Blanka Bohdanová); stav staré paní se ovšem rychle a výrazně zlepšuje. Ada, která měla za totality těžký život, je přesvědčena, že se vrátila spravedlnost a že po válce znárodněný hotel bude rodině vrácen nazpět …
    Žánry:Drama
    21