Lucien Frégis: Nejlepší filmy
a seriály

7.3

Lucien Frégis: Filmy a seriály

  • Můj strýček
    Můj strýček (1958)
    FilmRole: Monsieur Pichard
    • iTunes
    Pan Hulot bydlí ve staré lidové čtvrti, kde po ulicích ještě pobíhají psi a lidé si najdou čas, aby se vedle pozdravu zastavili na kus řeči. Sestra pana Hulota naopak bydlí v moderní přepychové čtvrti, kde její manžel bohatý průmyslník postavil supermoderní vilu, po stránce techniky stejně jako odcizeného, vesměs nepraktického designu. Pan Hulot chodí navštěvovat svého devítiletého synovce Gérarda, pro kterého jsou jejich výlety na předměstí doslova rájem, může si hrát a vymýšlet nezbednosti s ostatními dětmi. Proto je třeba nezdárného synka po návratu domů ihned umýt a řádně vydezinfikovat. Přepychem spoutaným rodičům se však tato "výchova" vůbec nelíbí. Otec Gérarda zařídí panu Hulotovi práci. Ale ten do zmechanizovaného světa vnáší jen chaos a nepořádek a to v prostředí, kde je vše na tlačítka a na vnější efekt, rozhodně nesvědčí.
    77%
    Pan Hulot bydlí ve staré lidové čtvrti, kde po ulicích ještě pobíhají psi a lidé si najdou čas, aby se vedle pozdravu zastavili na kus řeči. Sestra pana Hulota naopak bydlí v moderní přepychové čtvrti, kde její manžel bohatý průmyslník postavil supermoderní vilu, po stránce techniky stejně jako odcizeného, vesměs nepraktického designu. Pan Hulot chodí navštěvovat svého devítiletého synovce Gérarda, pro kterého jsou jejich výlety na předměstí doslova rájem, může si hrát a vymýšlet nezbednosti s ostatními dětmi. Proto je třeba nezdárného synka po návratu domů ihned umýt a řádně vydezinfikovat. Přepychem spoutaným rodičům se však tato "výchova" vůbec nelíbí. Otec Gérarda zařídí panu Hulotovi práci. Ale ten do zmechanizovaného světa vnáší jen chaos a nepořádek a to v prostředí, kde je vše na tlačítka a na vnější efekt, rozhodně nesvědčí.
    1
  • Věci života
    Věci života (1970)
    Film
    Psychologický snímek podle stejnojmenného románu Paula Guimarda zobrazuje tragickou, i když téměř každodenní událost dnešní doby - automobilovou nehodu. Zraněný, asi čtyřicetiletý úspěšný projektant Pierre Delhomeau se najednou vytrhuje ze svého dynamického životního koloběhu, zastavuje se a tváří v tvář smrti si konfrontuje své myšlenky, názory, vztahy k lidem, k životu i k sobě samému. Ve chvíli smrti mu náhle připadají dříve podstatné věci bezvýznamné, a naopak si uvědomuje šťastné chvíle, i když je dříve v důsledku stresu necítil. Tvůrci akcentují všednodennost příběhu, ale zároveň jej ozvláštňují promyšleným formálním ztvárněním. Havárie je rozfázovaná téměř do celé plochy filmu, útržky vzpomínek a představ hlavního hrdiny se prolínají s reálným časem. Snímek se dočkal amerického remaku pod názvem Křižovatka (1994, režie Mark Rydell).
    Žánry:DramaRomantický
    75%
    Psychologický snímek podle stejnojmenného románu Paula Guimarda zobrazuje tragickou, i když téměř každodenní událost dnešní doby - automobilovou nehodu. Zraněný, asi čtyřicetiletý úspěšný projektant Pierre Delhomeau se najednou vytrhuje ze svého dynamického životního koloběhu, zastavuje se a tváří v tvář smrti si konfrontuje své myšlenky, názory, vztahy k lidem, k životu i k sobě samému. Ve chvíli smrti mu náhle připadají dříve podstatné věci bezvýznamné, a naopak si uvědomuje šťastné chvíle, i když je dříve v důsledku stresu necítil. Tvůrci akcentují všednodennost příběhu, ale zároveň jej ozvláštňují promyšleným formálním ztvárněním. Havárie je rozfázovaná téměř do celé plochy filmu, útržky vzpomínek a představ hlavního hrdiny se prolínají s reálným časem. Snímek se dočkal amerického remaku pod názvem Křižovatka (1994, režie Mark Rydell).
    Žánry:DramaRomantický
    2
  • 3
  • Prázdniny pana Hulota
    Prázdniny pana Hulota (1953)
    FilmRole: Hotel Proprietor
    • iTunes
    Situační komedie o laskavém a ochotném muži panu Hulotovi, který přijede do přímořského střediska vlastním autem. Jeho dobrosrdečnost a nápady se však vždy vrátí do opačné polohy a přinášejí mezi prázdninové hosty vzruch. Avšak ani tito hosté neznamenají v tomto filmu množství, nýbrž jsou dobře viděnými jednotlivými postavičkami s vlastními charakteristickými znaky. A pak se přiblíží konec pobytu této společnosti ve středisku, kterému pravý půvab tentokrát přinesla usměvavá a typická postavička pana Hulota. (FILMOVÝ PŘEHLED 34 / 1955)

    Prázdniny pana Hulota jsou druhým celovečerním filmem Jacquese Tatiho. Kaskádu gagů, drobných postřehů, komických situací rozvrstvených do několika plánů rozehrává Tati v prázdninovém prostředí přímořského městečka blízko Bretaně. Kaleidoskop lidí, kteří se přijeli rekreovat k Atlantiku, je složen ze zástupců různých evropských národů. Přestože všichni opouštějí své všednodenní stereotypy, zdaleka neodhazují svůj charakter a zažité způsoby chování, jež jsou vpravdě národní. Angličanky nepřestanou hrát tenis a popíjet čaj, stejně jako typická Francouzka bude neustále hlídat své oblečení a účes a německá povaha vystupuje na povrch v nejobyčejnějších situacích. Zatímco multinárodní společnost se zabývá drobnými problémy lidí na prázdninách, v pozadí z rozhlasu zaznívají zprávy a komentáře zásadních politických a hospodářských problémů doby. Se šumem moře se mísí prázdninový ruch - hoteliéři, plavčíci, neúnavné všudypřítomné dětí. A uprostřed tohoto kolotání pan Hulot, nepřehlédnutelný nešika, který nemá ani zdání o tom, že je nešika. I v tomto filmu můžeme obdivovat Jacquese Tatiho jako neúnavného pozorovatele všeho lidského i nelidského ve světě jeho doby, který geniálním způsobem dokázal reflektovat své vnímání.
    Žánry:Komedie
    72%
    Situační komedie o laskavém a ochotném muži panu Hulotovi, který přijede do přímořského střediska vlastním autem. Jeho dobrosrdečnost a nápady se však vždy vrátí do opačné polohy a přinášejí mezi prázdninové hosty vzruch. Avšak ani tito hosté neznamenají v tomto filmu množství, nýbrž jsou dobře viděnými jednotlivými postavičkami s vlastními charakteristickými znaky. A pak se přiblíží konec pobytu této společnosti ve středisku, kterému pravý půvab tentokrát přinesla usměvavá a typická postavička pana Hulota. (FILMOVÝ PŘEHLED 34 / 1955)

    Prázdniny pana Hulota jsou druhým celovečerním filmem Jacquese Tatiho. Kaskádu gagů, drobných postřehů, komických situací rozvrstvených do několika plánů rozehrává Tati v prázdninovém prostředí přímořského městečka blízko Bretaně. Kaleidoskop lidí, kteří se přijeli rekreovat k Atlantiku, je složen ze zástupců různých evropských národů. Přestože všichni opouštějí své všednodenní stereotypy, zdaleka neodhazují svůj charakter a zažité způsoby chování, jež jsou vpravdě národní. Angličanky nepřestanou hrát tenis a popíjet čaj, stejně jako typická Francouzka bude neustále hlídat své oblečení a účes a německá povaha vystupuje na povrch v nejobyčejnějších situacích. Zatímco multinárodní společnost se zabývá drobnými problémy lidí na prázdninách, v pozadí z rozhlasu zaznívají zprávy a komentáře zásadních politických a hospodářských problémů doby. Se šumem moře se mísí prázdninový ruch - hoteliéři, plavčíci, neúnavné všudypřítomné dětí. A uprostřed tohoto kolotání pan Hulot, nepřehlédnutelný nešika, který nemá ani zdání o tom, že je nešika. I v tomto filmu můžeme obdivovat Jacquese Tatiho jako neúnavného pozorovatele všeho lidského i nelidského ve světě jeho doby, který geniálním způsobem dokázal reflektovat své vnímání.
    Žánry:Komedie
    4
  • Vrátný od Maxima
    Vrátný od Maxima (1976)
    Film
    Julien (Michel Galabru) vede dva životy. Je spořádaným otcem bohaté rodiny žijící v honosném venkovském zámku a vydává se za velkovýrobce zeleninových konzerv. Oficiálně ale pracuje jako vrátný v nejproslulejší pařížské restauraci, u Maxima. A ve skutečnosti je navíc šedou eminencí celého podniku. Dokonale se totiž vyzná ve slabostech svých zákazníků. Hrdinův spokojený život by zdárně pokračoval, kdyby mu manželka (Claude Gensac) jednoho dne nepředstavila synovce Octava a netrvala na tom, aby ho zaměstnal ve své továrně. Julienovi tedy nezbývá nic jiného, než představit mladíkovi svoji červenou uniformu vrátného a taky svoji milenku Totosche. Klient od Maxima, zchudlý markýz du Velin ve slabé chvíli nabídne Totoche sňatek, avšak ve skutečnosti se hodlá oženit z bohatou dívkou z jisté šlechtické rodiny, aniž pochopitelně tuší, že jeho vyvolená je Julienova extravagantní dcera Genevieve. Oklamaná salónní krasavice přísahá pomstu... (Jeanne)
    Žánry:Komedie
    71%
    Julien (Michel Galabru) vede dva životy. Je spořádaným otcem bohaté rodiny žijící v honosném venkovském zámku a vydává se za velkovýrobce zeleninových konzerv. Oficiálně ale pracuje jako vrátný v nejproslulejší pařížské restauraci, u Maxima. A ve skutečnosti je navíc šedou eminencí celého podniku. Dokonale se totiž vyzná ve slabostech svých zákazníků. Hrdinův spokojený život by zdárně pokračoval, kdyby mu manželka (Claude Gensac) jednoho dne nepředstavila synovce Octava a netrvala na tom, aby ho zaměstnal ve své továrně. Julienovi tedy nezbývá nic jiného, než představit mladíkovi svoji červenou uniformu vrátného a taky svoji milenku Totosche. Klient od Maxima, zchudlý markýz du Velin ve slabé chvíli nabídne Totoche sňatek, avšak ve skutečnosti se hodlá oženit z bohatou dívkou z jisté šlechtické rodiny, aniž pochopitelně tuší, že jeho vyvolená je Julienova extravagantní dcera Genevieve. Oklamaná salónní krasavice přísahá pomstu... (Jeanne)
    Žánry:Komedie
    5
  • Oslí kůže
    Oslí kůže (1970)
    Film
    70%
    6
  • 7
  • 8
  • V rytmu valčíku
    V rytmu valčíku (1971)
    FilmRole: Un chasseur
    66%
    9
  • 10
  • Pan Taxi
    Pan Taxi (1952)
    Film
    Francouzská veselohra. - Pařížský taxikář Verger nalezl jednoho dne po skončení jízdy ve svém voze zapomenutou kabelku s třemi sty tisíci franků. Je v pokušení ponechat si zapomenutý obnos, jeho svědomí však proti této nepoctivé myšlence protestuje tak hlasitě, že se rozhodne nalezené peníze vrátit. Je to ovšem spojeno s obtížemi, protože Verger nezná majitelku kabelky. Hledá ji tedy v různých částech Paříže a když se posléze přeptává po jedné z pasažérek v jistém baru, je zatčen pro podezření ze spoluúčasti na krádeži peněz. Případ se však vysvětlí a taxikář je propuštěn. (FILMOVÝ PŘEHLED 34 / 1954)
    Žánry:DramaKomedie
    63%
    Francouzská veselohra. - Pařížský taxikář Verger nalezl jednoho dne po skončení jízdy ve svém voze zapomenutou kabelku s třemi sty tisíci franků. Je v pokušení ponechat si zapomenutý obnos, jeho svědomí však proti této nepoctivé myšlence protestuje tak hlasitě, že se rozhodne nalezené peníze vrátit. Je to ovšem spojeno s obtížemi, protože Verger nezná majitelku kabelky. Hledá ji tedy v různých částech Paříže a když se posléze přeptává po jedné z pasažérek v jistém baru, je zatčen pro podezření ze spoluúčasti na krádeži peněz. Případ se však vysvětlí a taxikář je propuštěn. (FILMOVÝ PŘEHLED 34 / 1954)
    Žánry:DramaKomedie
    11
  • Tři mušketýři
    Tři mušketýři (1953)
    Film
    Obsahem tohoto zpracování Dumasových „Tří mušketýrů" je historie mladého šlechtice ďArtagnana od jeho příchodu do Paříže, setkání s nerozlučnou trojicí přátel Athosem, Porthosem a Aramisem, až po jeho rozuzlení kardinálovy intriky proti královně. Královna Anna Rakouská darovala totiž lordu Buckinghamovi šperk, sestávající ze dvanácti diamantových závěsků, a kardinál dal dva z nich ukrást, aby tak mohl dát králi Ludvíkovi XIII. důkaz o její nevěře. D'Artagnan se však na žádost královny vypravil do Londýna a závěsky přivezl. Kardinálova intrika se zhatila. (FILMOVÝ PŘEHLED 47 / 1954)
    62%
    Obsahem tohoto zpracování Dumasových „Tří mušketýrů" je historie mladého šlechtice ďArtagnana od jeho příchodu do Paříže, setkání s nerozlučnou trojicí přátel Athosem, Porthosem a Aramisem, až po jeho rozuzlení kardinálovy intriky proti královně. Královna Anna Rakouská darovala totiž lordu Buckinghamovi šperk, sestávající ze dvanácti diamantových závěsků, a kardinál dal dva z nich ukrást, aby tak mohl dát králi Ludvíkovi XIII. důkaz o její nevěře. D'Artagnan se však na žádost královny vypravil do Londýna a závěsky přivezl. Kardinálova intrika se zhatila. (FILMOVÝ PŘEHLED 47 / 1954)
    12
  • Tajnosti Paříže
    Tajnosti Paříže (1962)
    FilmRole: Doctor (uncredited)
    Markýz de Sombreuil je bohatý šlechtic, který zároveň zastává významné místo ve státních službách. Večer, kdy v nesmyslném závodu z jednoho večírku na druhý smrtelně zraní chudého dělníka, ho poznamená na celý život. Dělník umírá a Rodolphe de Sombreuil přebírá jeho závazky, musí se postarat o jeho mladičkou dceru Marii. Aby mohl splnit svůj slib, je nucen sundat svůj šlechtický kabát, obléknout košili přístavního dělníka a sejít mezi chudý pařížský lid, kde poznává pravou lásku.
    62%
    Markýz de Sombreuil je bohatý šlechtic, který zároveň zastává významné místo ve státních službách. Večer, kdy v nesmyslném závodu z jednoho večírku na druhý smrtelně zraní chudého dělníka, ho poznamená na celý život. Dělník umírá a Rodolphe de Sombreuil přebírá jeho závazky, musí se postarat o jeho mladičkou dceru Marii. Aby mohl splnit svůj slib, je nucen sundat svůj šlechtický kabát, obléknout košili přístavního dělníka a sejít mezi chudý pařížský lid, kde poznává pravou lásku.
    13
  • 14
  • 15
  • 16