7.4

Michel Fabre: Filmy a seriály

  • Křidýlko nebo stehýnko
    Křidýlko nebo stehýnko (1976)
    Film
    • iVysílání

    Dejte pozor - dnes ochutnává sám Louis de Funès! Charles Duchemin je vydavatelem slavného průvodce gastronomií a nekorunovaným králem labužníků. Proto cestuje bez přestávky a inkognito po celé zemi, aby prozkoumal francouzskou gastronomii. Charles doufá, že v jeho šlépějích se vydá i jeho syn Gérard, který sice zdědil po svém otci smysl pro chutě, ale přednost dává práci v cirkusu, kde vystupuje inkognito jako klaun. Otec však chce za každou cenu dosáhnout svého. Situaci ještě více zkomplikuje otcova nová sekretářka, která padne Gérardovi do oka ve svých soudech je Duchemin neúprosný - jídlo je přece jedna ze slavných tradic sladké Francie, a tak má i mezi restauratéry mnoho nepřátel. Tím nejzavilejším je Tricatel - majitel mnoha restaurací, zakladatel a propagátor tovární syntetické kuchyně.

    Žánry:KomedieRodinnýSatira
    81%

    Dejte pozor - dnes ochutnává sám Louis de Funès! Charles Duchemin je vydavatelem slavného průvodce gastronomií a nekorunovaným králem labužníků. Proto cestuje bez přestávky a inkognito po celé zemi, aby prozkoumal francouzskou gastronomii. Charles doufá, že v jeho šlépějích se vydá i jeho syn Gérard, který sice zdědil po svém otci smysl pro chutě, ale přednost dává práci v cirkusu, kde vystupuje inkognito jako klaun. Otec však chce za každou cenu dosáhnout svého. Situaci ještě více zkomplikuje otcova nová sekretářka, která padne Gérardovi do oka ve svých soudech je Duchemin neúprosný - jídlo je přece jedna ze slavných tradic sladké Francie, a tak má i mezi restauratéry mnoho nepřátel. Tím nejzavilejším je Tricatel - majitel mnoha restaurací, zakladatel a propagátor tovární syntetické kuchyně.

    Žánry:KomedieRodinnýSatira
    1
  • Velký bazar
    Velký bazar (1973)
    Film
    • iVysílání
    Čtyři přátelé, na které se problémy jen lepí, se snaží uchránit Emilův obchod s potravinami a bistro před nekalou soutěží supermarketů, které ovládly trh a malé obchodníky doslova převálcovaly. Když ale nastanou problémy s vedením obchodu, přátelé zařídí prodej malého obchůdku za pěknou sumičku a Emile může odejít do důchodu na venkov.
    Žánry:Komedie
    77%
    Čtyři přátelé, na které se problémy jen lepí, se snaží uchránit Emilův obchod s potravinami a bistro před nekalou soutěží supermarketů, které ovládly trh a malé obchodníky doslova převálcovaly. Když ale nastanou problémy s vedením obchodu, přátelé zařídí prodej malého obchůdku za pěknou sumičku a Emile může odejít do důchodu na venkov.
    Žánry:Komedie
    2
  • Jeden hot a druhý čehý
    Jeden hot a druhý čehý (1978)
    Film
    • iVysílání
    Pan Guillaume je nesmlouvavý muž, geniální podnikatel a tvrdohlavý manžel. Paní Bernadette je energická žena, neméně tvrdohlavá manželka a náruživá zahradnice. Jejich manželství je věčný souboj technického talentu a podnikatelských schopností a lásky k přírodě. Stačí jedna výhodná zakázka od Japonců a život paní Bernadette se obrátí naruby. První to "odnese" její zimní zahrada - co se dá dělat, přece svého muže miluje, ale když se obráběcí stroje dostanou i do její ložnice a ona má spánek vyměřený na minutu přesně, vyrazí do protiútoku. A pomsta zklamané manželky stojí rozhodně za to.
    Žánry:Komedie
    77%
    Pan Guillaume je nesmlouvavý muž, geniální podnikatel a tvrdohlavý manžel. Paní Bernadette je energická žena, neméně tvrdohlavá manželka a náruživá zahradnice. Jejich manželství je věčný souboj technického talentu a podnikatelských schopností a lásky k přírodě. Stačí jedna výhodná zakázka od Japonců a život paní Bernadette se obrátí naruby. První to "odnese" její zimní zahrada - co se dá dělat, přece svého muže miluje, ale když se obráběcí stroje dostanou i do její ložnice a ona má spánek vyměřený na minutu přesně, vyrazí do protiútoku. A pomsta zklamané manželky stojí rozhodně za to.
    Žánry:Komedie
    3
  • Hořčice mi stoupá do nosu
    Hořčice mi stoupá do nosu (1974)
    Film
    • iVysílání
    74%
    4
  • U konce s dechem
    U konce s dechem (1960)
    FilmRole: Police Inspector #2
    • iTunes
    Legendární nestárnoucí debut klasika francouzské Nouvelle vague. Pastiš filmových žánrů v originální filmové koláži-dekonstrukci. Neúnavný rebel a experimentátor Jean-Luc Godard s pomocí svého dvorního kameramana Raoula Coutarda posílá vycházející hvězdu Belmonda na osudnou štafetu v ulicích Paříže. Jednoduchý příběh o krádeži auta, následné vraždě a útěku překvapuje formální vytříbeností a bezprostředním vyprávěním a fragmentárností. Téměř závratné tempo příběhu o přitažlivém rebelovi, okouzlujícím a ležérním vrahu na útěku představuje odvetu mladé filmařské generace úzkoprsé společnosti. Režisér si nenuceně pohrává s žánrovými klišé a hlásí se k anarchistickému okouzlení zločinem, sexem, násilím. Přitom znovu objevuje krásu filmové interpunkce, jak ji definoval Griffith nebo Feuilladův Fantomas. Nevyhýbá se kontrapunktnímu srovnání, hýří širokou paletou nástrojů, od klasického Mozarta, až po odvazový jazz. Snímek má i příznačné poslání bezstarostné jízdy a volného pádu, tak typické pro divoké mládí a bezohlednou upřímnost. Sotva se totiž Godardův hrdina nadechne, pokud mu to závratné tempo a těkající kamera umožní, již chcípá na bílé laině ulice. Vzkřísení filmové řeči a nastartování nových vyjadřovacích možností, které U konce s dechem signalizuje, má i dodnes nesmírný vliv, který je možno najít i u tak rozdílného režiséra, jako je Quentin Tarrantino. Přitom jeden z nejvlivnějších a stále svěžích snímků světové kultury není jen dílem jednotlivce. Ďábelský koktejl a manifest Nové vlny o rychlé jízdě, vraždě, bezstarostné mládeži, pop-ikonách západní kultury totiž pomáhali namíchat tehdy ještě nepříliš známé osobnosti jako režiséři François Truffaut, Claude Chabrol nebo Jean-Pierre Melville. "Osobnost poněkud odlišná od Wellese, Buňuela, Bergmana, Claira. Oproti jejich dlouhé tvorbě má za sebou teprve sedm let režijní práce, na rozdíl od nich nemá vyhlídky stát se klasikem sedmého umění. Jeho filmy poznamenává spontánní, živelné hledání nových možností, zkoušení nosnosti výrazových prostředků, neukončenost tvaru, kvas myšlenky, určitá nekázeň, což všechno se špatně slučuje s požadavky, jež bývají zpravidla kladeny na zralá, mistrovská díla." (Ljubomír Oliva)
    73%
    Legendární nestárnoucí debut klasika francouzské Nouvelle vague. Pastiš filmových žánrů v originální filmové koláži-dekonstrukci. Neúnavný rebel a experimentátor Jean-Luc Godard s pomocí svého dvorního kameramana Raoula Coutarda posílá vycházející hvězdu Belmonda na osudnou štafetu v ulicích Paříže. Jednoduchý příběh o krádeži auta, následné vraždě a útěku překvapuje formální vytříbeností a bezprostředním vyprávěním a fragmentárností. Téměř závratné tempo příběhu o přitažlivém rebelovi, okouzlujícím a ležérním vrahu na útěku představuje odvetu mladé filmařské generace úzkoprsé společnosti. Režisér si nenuceně pohrává s žánrovými klišé a hlásí se k anarchistickému okouzlení zločinem, sexem, násilím. Přitom znovu objevuje krásu filmové interpunkce, jak ji definoval Griffith nebo Feuilladův Fantomas. Nevyhýbá se kontrapunktnímu srovnání, hýří širokou paletou nástrojů, od klasického Mozarta, až po odvazový jazz. Snímek má i příznačné poslání bezstarostné jízdy a volného pádu, tak typické pro divoké mládí a bezohlednou upřímnost. Sotva se totiž Godardův hrdina nadechne, pokud mu to závratné tempo a těkající kamera umožní, již chcípá na bílé laině ulice. Vzkřísení filmové řeči a nastartování nových vyjadřovacích možností, které U konce s dechem signalizuje, má i dodnes nesmírný vliv, který je možno najít i u tak rozdílného režiséra, jako je Quentin Tarrantino. Přitom jeden z nejvlivnějších a stále svěžích snímků světové kultury není jen dílem jednotlivce. Ďábelský koktejl a manifest Nové vlny o rychlé jízdě, vraždě, bezstarostné mládeži, pop-ikonách západní kultury totiž pomáhali namíchat tehdy ještě nepříliš známé osobnosti jako režiséři François Truffaut, Claude Chabrol nebo Jean-Pierre Melville. "Osobnost poněkud odlišná od Wellese, Buňuela, Bergmana, Claira. Oproti jejich dlouhé tvorbě má za sebou teprve sedm let režijní práce, na rozdíl od nich nemá vyhlídky stát se klasikem sedmého umění. Jeho filmy poznamenává spontánní, živelné hledání nových možností, zkoušení nosnosti výrazových prostředků, neukončenost tvaru, kvas myšlenky, určitá nekázeň, což všechno se špatně slučuje s požadavky, jež bývají zpravidla kladeny na zralá, mistrovská díla." (Ljubomír Oliva)
    5
  • Nenapravitelní
    Nenapravitelní (1980)
    Film
    Lyceum Ludvíka XIV. delší dobu vykazuje velmi špatné výsledky u maturit, ale když je dokonce negativně propíráno v televizi poté, co všichni studenti posledního ročníku u maturity propadli, rozhodne se ředitelka lycea zavést pevný řád a disciplínu. Noví studenti jsou první školní den šokování učitelským sborem, který spíše vypadá jako panoptikum. Přísné ředitelky se nezaleknou a vyhlásí jí válku. Tím se rozpoutá řada humorných situací, místy až tragikomických…
    Žánry:Komedie
    66%
    Lyceum Ludvíka XIV. delší dobu vykazuje velmi špatné výsledky u maturit, ale když je dokonce negativně propíráno v televizi poté, co všichni studenti posledního ročníku u maturity propadli, rozhodne se ředitelka lycea zavést pevný řád a disciplínu. Noví studenti jsou první školní den šokování učitelským sborem, který spíše vypadá jako panoptikum. Přísné ředitelky se nezaleknou a vyhlásí jí válku. Tím se rozpoutá řada humorných situací, místy až tragikomických…
    Žánry:Komedie
    6
  • Náhradník
    Náhradník (1975)
    Film
    66%
    7
  • Operace Banzaj
    Operace Banzaj (1983)
    Film
    Michel je sice už dávno dospělý a v zaměstnání si vede skvěle, ale dosud se nedokázal postavit na vlastní nohy. Denně musí být doma včas na večeři, maminka o něj vzorně pečuje. Přesto si našel přítelkyni, za pár týdnů se dokonce budou brát. Krásná Isabelle mu ale působí velké starosti. Michel je likvidátor škod v pojišťovně a při práci se setkává s následky leteckých neštěstí. Z létání má proto panický strach, sám takové dobrodružství ještě nikdy nepodstoupil. A jeho milovaná je letuška! Aby ho uklidnila, Isabelle slibuje, že své povolání opustí. V tu chvíli ještě nikdo z nich netuší, že ustrašený pojišťovák bude zanedlouho muset brázdit vzduchem celý svět...
    64%
    Michel je sice už dávno dospělý a v zaměstnání si vede skvěle, ale dosud se nedokázal postavit na vlastní nohy. Denně musí být doma včas na večeři, maminka o něj vzorně pečuje. Přesto si našel přítelkyni, za pár týdnů se dokonce budou brát. Krásná Isabelle mu ale působí velké starosti. Michel je likvidátor škod v pojišťovně a při práci se setkává s následky leteckých neštěstí. Z létání má proto panický strach, sám takové dobrodružství ještě nikdy nepodstoupil. A jeho milovaná je letuška! Aby ho uklidnila, Isabelle slibuje, že své povolání opustí. V tu chvíli ještě nikdo z nich netuší, že ustrašený pojišťovák bude zanedlouho muset brázdit vzduchem celý svět...
    8
  • 9
  • 10
  • Disciplína musí bejt
    Disciplína musí bejt (1979)
    Film
    Pokud platí, že námořník má holku v každém přístavu, tvoří Jacques výjimku z tohoto pravidla. Stojí totiž pouze o jedinou – o krásnou Sylvii. Jenomže ta zase touží po pohledném tenistovi Patrickovi. Jacques má se Sylvií domluvenou schůzku a hodně si od toho slibuje. Náhle dostává rozkaz: musí dělat řidiče skupině vědců, převážejících z přístavu jakousi důležitou zásilku. Když mladý námořník zjistí, že jsou to bomby s plynem, který dočasně mění lidskou povahu, rozhodne se zneužít vynálezu k dosažení svého vytouženého cíle
    Žánry:Komedie
    55%
    Pokud platí, že námořník má holku v každém přístavu, tvoří Jacques výjimku z tohoto pravidla. Stojí totiž pouze o jedinou – o krásnou Sylvii. Jenomže ta zase touží po pohledném tenistovi Patrickovi. Jacques má se Sylvií domluvenou schůzku a hodně si od toho slibuje. Náhle dostává rozkaz: musí dělat řidiče skupině vědců, převážejících z přístavu jakousi důležitou zásilku. Když mladý námořník zjistí, že jsou to bomby s plynem, který dočasně mění lidskou povahu, rozhodne se zneužít vynálezu k dosažení svého vytouženého cíle
    Žánry:Komedie
    11
  • 12