?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Grazia De Rossi: Filmy a seriály

  • Tenkrát na Západě
    Tenkrát na Západě (1968)
    Film
    • SkyShowtime
    • Google Play
    • iTunes
    89%
    1
  • Kmotr III
    Kmotr III (1990)
    Film
    • O2 TV
    • Google Play
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    83%
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    2
  • Doktor Živago
    Doktor Živago (1965)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    81%
    3
  • 4
  • Ve službách papeže
    Ve službách papeže (1965)
    Film
    79%
    5
  • 6
  • Příběh jeptišky
    Příběh jeptišky (1959)
    Film
    Mladá Gabrielle (Audrey Hepburn) pochází z prominentní belgické rodiny van der Mal, její otec je vyhlášeným chirurgem po celé Evropě. Nábožensky silně založená dívka vstupuje na prahu dospělosti do kláštera, kde je od počátku podrobována těžké zkoušce vlastních morálních zásad. Náročné povinnosti novicky a dlouhé sebeodpírání z ní postupně činí charakterní osobnost. Gabrielle vyniká nad svými vrstevnicemi ve studiu medicíny, a tak se zdá být její budoucnost na misii v Belgickém Kongu, obecně považovaná za nejvyšší poctu řádové sestry, jako jistá věc. Přísné a k lidské bytosti jako jednotlivci někdy bezohledné povinnosti církevní však nutí Gabriellu postupovat proti své vůli.
    75%
    Mladá Gabrielle (Audrey Hepburn) pochází z prominentní belgické rodiny van der Mal, její otec je vyhlášeným chirurgem po celé Evropě. Nábožensky silně založená dívka vstupuje na prahu dospělosti do kláštera, kde je od počátku podrobována těžké zkoušce vlastních morálních zásad. Náročné povinnosti novicky a dlouhé sebeodpírání z ní postupně činí charakterní osobnost. Gabrielle vyniká nad svými vrstevnicemi ve studiu medicíny, a tak se zdá být její budoucnost na misii v Belgickém Kongu, obecně považovaná za nejvyšší poctu řádové sestry, jako jistá věc. Přísné a k lidské bytosti jako jednotlivci někdy bezohledné povinnosti církevní však nutí Gabriellu postupovat proti své vůli.
    7
  • 8
  • Cid
    Cid (1961)
    Film
    Charlton Heston ako španielsky rytier Rodrigo Díaz de Vivar, prezývaný El Cid a Sophia Lorenová ako jeho nedosiahnuteľná láska Jimena sú hrdinami príbehu o odvahu a cti, o túžbe vzoprieť sa vžitým pravidlám, o láske a priateľstve, o dôvere a dodržiavaní sľubov. Šľachetný kastílsky rytier El Cid, ktorého za vlády kráľa Ferdinanda vyhlásili za zradcu, sa stal národným hrdinom - zjednotil Španielsko, spojil španielskeho kráľa a Maurov v boji proti arabským útočníkom z Afriky, odrazil nájazdy arabských kmeňov a stal sa legendou. Jeden z najvýpravnejších filmov všetkých čias nás zavedie na pyrenejský polostrov do čias občianskej vojny okolo v roku 1060 a ukáže nám, ako sa v temnom stredoveku milovalo, bojovalo a zomieralo za rytierske ideály.
    73%
    Charlton Heston ako španielsky rytier Rodrigo Díaz de Vivar, prezývaný El Cid a Sophia Lorenová ako jeho nedosiahnuteľná láska Jimena sú hrdinami príbehu o odvahu a cti, o túžbe vzoprieť sa vžitým pravidlám, o láske a priateľstve, o dôvere a dodržiavaní sľubov. Šľachetný kastílsky rytier El Cid, ktorého za vlády kráľa Ferdinanda vyhlásili za zradcu, sa stal národným hrdinom - zjednotil Španielsko, spojil španielskeho kráľa a Maurov v boji proti arabským útočníkom z Afriky, odrazil nájazdy arabských kmeňov a stal sa legendou. Jeden z najvýpravnejších filmov všetkých čias nás zavedie na pyrenejský polostrov do čias občianskej vojny okolo v roku 1060 a ukáže nám, ako sa v temnom stredoveku milovalo, bojovalo a zomieralo za rytierske ideály.
    9
  • Dva na cestě
    Dva na cestě (1967)
    Film

    Joanna byla na turné s dívčím sborem, Mark byl architekt, který psal diplomku o italské architektuře. Poprvé se potkali ve Francii a bylo to láska jako hrom. Netrvalo dlouho a byla svatba. Nyní, o dvanáct let později, je jejich manželství v troskách a oni, opět na cestě po Francii, se snaží zachránit, co se dá. Příběh, který v četných a několika souběžně běžících retrospektivách mapuje jejich cestu manželstvím od prvotní zamilovanosti, přes námluvy, nevěru a rodičovství až po krizi, způsobené prostým faktem, že jejich vzájemná láska se vytratila.

    73%

    Joanna byla na turné s dívčím sborem, Mark byl architekt, který psal diplomku o italské architektuře. Poprvé se potkali ve Francii a bylo to láska jako hrom. Netrvalo dlouho a byla svatba. Nyní, o dvanáct let později, je jejich manželství v troskách a oni, opět na cestě po Francii, se snaží zachránit, co se dá. Příběh, který v četných a několika souběžně běžících retrospektivách mapuje jejich cestu manželstvím od prvotní zamilovanosti, přes námluvy, nevěru a rodičovství až po krizi, způsobené prostým faktem, že jejich vzájemná láska se vytratila.

    10
  • 11
  • Mé jméno je Nikdo
    Mé jméno je Nikdo (1973)
    Film
    72%
    12
  • 13
  • Letní opojení
    Letní opojení (1955)
    Film
    Dostala svou gardénii. Jenže o desítky let později. Katharine Hepburnová v americko-britské romantické lovestory (1955).
    Těžko říct, jak dlouho si Jane Hudsonová z Akronu v Ohiu šetřila na tuhle dovolenou. Ale ze svého sekretářského platu určitě hodně dlouho. Je to její první návštěva Evropy, a s největší pravděpodobností i poslední. Proto je rozhodnuta užít si jí na sto procent. A Benátky, které jsou její poslední evropskou zastávkou, jí k tomu dávají tisíc příležitostí. Jane je uchvácena krásou toho místa, jeho historií, dýchající z každého kamene, jeho kypící současností. Od prvního okamžiku zcela propadá jeho magickému kouzlu. Jenomže každá mince má dvě strany. A ona si tu najednou začne až příliš bolestně uvědomovat to, co si v průběhu všedních dní odmítá připustit. Svou osamělost. Opuštěnost. Celou tu prázdnotu svého - na první pohled možná tak úspěšného - života. Ona, dosud tak samostatná, soběstačná, sebevědomá a sebejistá, se tu najednou při pohledu na všechny ty šťastné lidi kolem sebe cítí ztracená. Kdoví co čekala od své evropské cesty. Možná nějaký zázrak. Jenomže zázraky se už asi nedějí. Nebo že by přece jen?
    První film, který britský režisér David Lean natáčel v zahraničí, stojí poněkud ve stínu jeho velkolepých pozdějších projektů, jakými byl např. Lawrence z Arábie nebo Doktor Živago. Přesto je příběh stárnoucí staré panny, jíž se v nádherném prostředí Benátek dostane alespoň kouska toho štěstí, po němž celý život toužila, dodnes, i po více než padesáti letech od svého vzniku, víc než příjemnou podívanou. Nespornou zásluhu na tom má především Katharine Hepburnová, která dokázala své Jane vtisknout všechnu zranitelnost osamělé bytosti, skrývající se pod slupkou zdánlivé životní vyrovnanosti, spokojenosti a nezávislosti. Získala za ni také nominaci na Oskara, společně s Davidem Leanem, nominovaným za režii. A pak jsou tu pochopitelně Benátky, úžasné město, pro jehož propagaci asi Lean udělal svým filmem víc než kdokoli před ním.
    Žánry:Romantický
    Režie:David Lean
    71%
    Dostala svou gardénii. Jenže o desítky let později. Katharine Hepburnová v americko-britské romantické lovestory (1955).
    Těžko říct, jak dlouho si Jane Hudsonová z Akronu v Ohiu šetřila na tuhle dovolenou. Ale ze svého sekretářského platu určitě hodně dlouho. Je to její první návštěva Evropy, a s největší pravděpodobností i poslední. Proto je rozhodnuta užít si jí na sto procent. A Benátky, které jsou její poslední evropskou zastávkou, jí k tomu dávají tisíc příležitostí. Jane je uchvácena krásou toho místa, jeho historií, dýchající z každého kamene, jeho kypící současností. Od prvního okamžiku zcela propadá jeho magickému kouzlu. Jenomže každá mince má dvě strany. A ona si tu najednou začne až příliš bolestně uvědomovat to, co si v průběhu všedních dní odmítá připustit. Svou osamělost. Opuštěnost. Celou tu prázdnotu svého - na první pohled možná tak úspěšného - života. Ona, dosud tak samostatná, soběstačná, sebevědomá a sebejistá, se tu najednou při pohledu na všechny ty šťastné lidi kolem sebe cítí ztracená. Kdoví co čekala od své evropské cesty. Možná nějaký zázrak. Jenomže zázraky se už asi nedějí. Nebo že by přece jen?
    První film, který britský režisér David Lean natáčel v zahraničí, stojí poněkud ve stínu jeho velkolepých pozdějších projektů, jakými byl např. Lawrence z Arábie nebo Doktor Živago. Přesto je příběh stárnoucí staré panny, jíž se v nádherném prostředí Benátek dostane alespoň kouska toho štěstí, po němž celý život toužila, dodnes, i po více než padesáti letech od svého vzniku, víc než příjemnou podívanou. Nespornou zásluhu na tom má především Katharine Hepburnová, která dokázala své Jane vtisknout všechnu zranitelnost osamělé bytosti, skrývající se pod slupkou zdánlivé životní vyrovnanosti, spokojenosti a nezávislosti. Získala za ni také nominaci na Oskara, společně s Davidem Leanem, nominovaným za režii. A pak jsou tu pochopitelně Benátky, úžasné město, pro jehož propagaci asi Lean udělal svým filmem víc než kdokoli před ním.
    Žánry:Romantický
    Režie:David Lean
    14
  • Django
    Django (1966)
    Film
    Klasický westernový příběh vás zavede do prostředí, kde první i poslední slovo má zbraň, vše rozhoduje přesnější muška a kde nechybí krásná žena. Django (Franco Nero) na své cestě pouští zachrání krásnou Marii ze spárů kumpánů velmi obávaného majora Jacksona, který má ve zvyku zabíjet lidi jen tak pro zábavu. Nikdo se mu zatím neodvážil postavit. Až teď. Djangovým cílem je zabít Jacksona, ale je na to úplně sám…
    70%
    Klasický westernový příběh vás zavede do prostředí, kde první i poslední slovo má zbraň, vše rozhoduje přesnější muška a kde nechybí krásná žena. Django (Franco Nero) na své cestě pouští zachrání krásnou Marii ze spárů kumpánů velmi obávaného majora Jacksona, který má ve zvyku zabíjet lidi jen tak pro zábavu. Nikdo se mu zatím neodvážil postavit. Až teď. Djangovým cílem je zabít Jacksona, ale je na to úplně sám…
    15
  • Vojna a mír
    Vojna a mír (1956)
    Film
    • Google Play
    • iTunes

    Americký film Vojna a mír vznikl podle stejnojmenné předlohy spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, která patří k nejrozsáhlejším románovým skladbám světové literatury. Vystupuje zde více než 250 postav hlavních a epizodických, ale obtížnost tohoto díla spočívá hlavně v tom, že zachycuje složitý společensko-historický vývoj. Odehrává se v době napoleonských válek a předkládá také vojensko-politický pohled na širší evropskou scénu.

    Režie:King Vidor
    69%

    Americký film Vojna a mír vznikl podle stejnojmenné předlohy spisovatele Lva Nikolajeviče Tolstého, která patří k nejrozsáhlejším románovým skladbám světové literatury. Vystupuje zde více než 250 postav hlavních a epizodických, ale obtížnost tohoto díla spočívá hlavně v tom, že zachycuje složitý společensko-historický vývoj. Odehrává se v době napoleonských válek a předkládá také vojensko-politický pohled na širší evropskou scénu.

    Režie:King Vidor
    16
  • Nehynoucí láska
    Nehynoucí láska (1994)
    Film
    "Všechnu svou hudbu a pozemské statky odkazují své nehynoucí lásce" - geniální skladatel Ludwig van Beethoven zemřel a jeho závěť šokovala pozůstalé i věrného Schindlera, jehož přátelství přežilo všechny Maestrovy rozmary. "Můj anděli, mé všechno, mé druhé já" - tak začíná dopis, který Schindler objevil v jeho písemnostech, vyznání tajemné osudové lásce, jejíž podobu nikdo netuší. poslední přání ale musí být naplněno, a tak se Anton Schindler vydává zpět do minulosti, kde se snaží objevit stopu té nehynoucí a utajené vášně. Přibližuje se k ní v recepci lázeňského hotelu, hledá ji v paláci hraběte Gallenburga a vzpomínkách půvabné Julie, zdá se mu, že ji má na dosah, když se setká s krásnou maďarskou hraběnkou Annou Marií Erdodyovou, s níž Beethoven prožil nejkrásnější období svého života. Ale všechno jsou to jen slepé uličky v Beethovenově bouřlivém životě a osudová závěť stále nenachází svého adresáta. Až neúnavný Schindler dospěje k období, kdy se skladatel zcela upnul na výchovu syna svého zesnulého bratra a téměř zničil jeho osamělou vdovu. A v tomto náhlém vzplanutí mezních emocí zachytí konečně Schindler světlo, které ho dovede k pravdě. Plastický obraz kontroverzního génia natáčel režisér a scénárista Bernard Rose v českém prostředí (Praha, Kroměříž, Buchlovice, Jaroměřice). Interpretem Beethovenovy klasické hudby je renomovaný Londýnský symfonický orchestr, řízený legendárním sirem Georgem Soltim.
    68%
    "Všechnu svou hudbu a pozemské statky odkazují své nehynoucí lásce" - geniální skladatel Ludwig van Beethoven zemřel a jeho závěť šokovala pozůstalé i věrného Schindlera, jehož přátelství přežilo všechny Maestrovy rozmary. "Můj anděli, mé všechno, mé druhé já" - tak začíná dopis, který Schindler objevil v jeho písemnostech, vyznání tajemné osudové lásce, jejíž podobu nikdo netuší. poslední přání ale musí být naplněno, a tak se Anton Schindler vydává zpět do minulosti, kde se snaží objevit stopu té nehynoucí a utajené vášně. Přibližuje se k ní v recepci lázeňského hotelu, hledá ji v paláci hraběte Gallenburga a vzpomínkách půvabné Julie, zdá se mu, že ji má na dosah, když se setká s krásnou maďarskou hraběnkou Annou Marií Erdodyovou, s níž Beethoven prožil nejkrásnější období svého života. Ale všechno jsou to jen slepé uličky v Beethovenově bouřlivém životě a osudová závěť stále nenachází svého adresáta. Až neúnavný Schindler dospěje k období, kdy se skladatel zcela upnul na výchovu syna svého zesnulého bratra a téměř zničil jeho osamělou vdovu. A v tomto náhlém vzplanutí mezních emocí zachytí konečně Schindler světlo, které ho dovede k pravdě. Plastický obraz kontroverzního génia natáčel režisér a scénárista Bernard Rose v českém prostředí (Praha, Kroměříž, Buchlovice, Jaroměřice). Interpretem Beethovenovy klasické hudby je renomovaný Londýnský symfonický orchestr, řízený legendárním sirem Georgem Soltim.
    17
  • Kůže
    Kůže (1981)
    Film
    Film je volnou adaptací románu Curzia Malaparta a zavede nás do r. 1943. Americké jednotky právě osvobodili Neapol. V této těžké době se dostávali do střetu dobyvatelé a ti, jenž byli dobyti. Ženy prodávají svá těla a své děti; němečtí vězni se vykupují za cenu zlata, která se rovná váze jejich těla. Tato všeobjímající freska ukazuje portréty některých tragických událostí, které se vyskytly během 2. světové války a živě popisuje konfrontaci světů na obou stranách barikády.
    Žánry:DramaVálečný
    68%
    Film je volnou adaptací románu Curzia Malaparta a zavede nás do r. 1943. Americké jednotky právě osvobodili Neapol. V této těžké době se dostávali do střetu dobyvatelé a ti, jenž byli dobyti. Ženy prodávají svá těla a své děti; němečtí vězni se vykupují za cenu zlata, která se rovná váze jejich těla. Tato všeobjímající freska ukazuje portréty některých tragických událostí, které se vyskytly během 2. světové války a živě popisuje konfrontaci světů na obou stranách barikády.
    Žánry:DramaVálečný
    18
  • 55 dní v Pekingu
    55 dní v Pekingu (1963)
    Film
    Láska, válka a hrdinství jdoucí za hranice lidského chápání jsou hlavními postavami jednoho z nejúžasnějších příběhů hollywoodské historie. Charlton Heston hraje odvážného vojenského velitele, který společně s hrstkou věrných hájí proti mnohonásobné přesile americkou vojenskou posádku v jedné čínské provincii. Píše se rok 1900 a v Číně probíhá krvavý neklid, který vystoupil do historie jako Povstání boxerů. Odpor statečného majora Matta Lewise trval přesně 55 dnů, než...
    67%
    Láska, válka a hrdinství jdoucí za hranice lidského chápání jsou hlavními postavami jednoho z nejúžasnějších příběhů hollywoodské historie. Charlton Heston hraje odvážného vojenského velitele, který společně s hrstkou věrných hájí proti mnohonásobné přesile americkou vojenskou posádku v jedné čínské provincii. Píše se rok 1900 a v Číně probíhá krvavý neklid, který vystoupil do historie jako Povstání boxerů. Odpor statečného majora Matta Lewise trval přesně 55 dnů, než...
    19
  • Nejlepší nepřítel
    Nejlepší nepřítel (1962)
    Film

    Za domov by bojovali. Ale tady, v africké poušti, daleko od svých, daleko od všeho, co mají rádi? Jenomže se píše rok 1941, válka je válka a vojáci si nemůžou vybírat. A tak jim nezbývá nic jiného, než zatnout zuby a podle svých sil - a povahy! - dělat to, co se od nich chce. Major Richardson je každým coulem pravý anglický gentleman a i když válku nemá rád, ví, co je jeho povinnost. Kapitán Blasi je ovšem horkokrevný a svérázný Ital, jemuž na rozloučenou řekla jeho žena: nebude mi vadit, když budeš zbabělec, hlavně se mi vrať. A kapitán Blasi hodlá její přání splnit do puntíku. Může setkání těchto dvou protipólů dopadnout jinak, než střetnutím?

    67%

    Za domov by bojovali. Ale tady, v africké poušti, daleko od svých, daleko od všeho, co mají rádi? Jenomže se píše rok 1941, válka je válka a vojáci si nemůžou vybírat. A tak jim nezbývá nic jiného, než zatnout zuby a podle svých sil - a povahy! - dělat to, co se od nich chce. Major Richardson je každým coulem pravý anglický gentleman a i když válku nemá rád, ví, co je jeho povinnost. Kapitán Blasi je ovšem horkokrevný a svérázný Ital, jemuž na rozloučenou řekla jeho žena: nebude mi vadit, když budeš zbabělec, hlavně se mi vrať. A kapitán Blasi hodlá její přání splnit do puntíku. Může setkání těchto dvou protipólů dopadnout jinak, než střetnutím?

    20
  • Šantanová Nini
    Šantanová Nini (1970)
    Film
    67%
    21
  • Daisy Millerová
    Daisy Millerová (1974)
    Film
    65%
    22
  • Brouk v hlavě
    Brouk v hlavě (1968)
    Film
    Fraška oblíbeného francouzského divadelního autora Georgese Feydeaua Brouk v hlavě (1907) patří k jeho nejčastěji inscenovaným kusům. Jen v archivu ČT se nachází několik domácích verzí; nejznámější je patrně záznam představení Divadla na Vinohradech (1969/1971) s Vlastimilem Brodským a zatím poslední je inscenace Zdeňka Zelenky s Viktorem Preissem (2002). V roce 1970 se v československých kinech hrál americký přepis Brouka v hlavě (1968), realizovaný francouzským divadelním hercem a režisérem Jacquesem Charonem, v němž dvojroli zámožného advokáta Viktora Chandebisse a věčně namazaného podomka Poche vytvořil známý anglický herec Rex Harrison. Jeho filmovými partnery byli Rosemary Harrisová (manželka Gabriela), Harrisonova tehdejší žena Rachel Robertsová (Gabrielina přítelkyně Zuzana) a francouzský elegán Louis Jourdan (Viktorův přítel Henri). Snímek uvádíme v televizní premiéře s původním českým dabingem Ludvíka Žáčka.
    Žánry:Komedie
    63%
    Fraška oblíbeného francouzského divadelního autora Georgese Feydeaua Brouk v hlavě (1907) patří k jeho nejčastěji inscenovaným kusům. Jen v archivu ČT se nachází několik domácích verzí; nejznámější je patrně záznam představení Divadla na Vinohradech (1969/1971) s Vlastimilem Brodským a zatím poslední je inscenace Zdeňka Zelenky s Viktorem Preissem (2002). V roce 1970 se v československých kinech hrál americký přepis Brouka v hlavě (1968), realizovaný francouzským divadelním hercem a režisérem Jacquesem Charonem, v němž dvojroli zámožného advokáta Viktora Chandebisse a věčně namazaného podomka Poche vytvořil známý anglický herec Rex Harrison. Jeho filmovými partnery byli Rosemary Harrisová (manželka Gabriela), Harrisonova tehdejší žena Rachel Robertsová (Gabrielina přítelkyně Zuzana) a francouzský elegán Louis Jourdan (Viktorův přítel Henri). Snímek uvádíme v televizní premiéře s původním českým dabingem Ludvíka Žáčka.
    Žánry:Komedie
    23
  • 24
  • Chytrák a dva společníci
    Chytrák a dva společníci (1975)
    Film
    61%
    25
  • Tajemství Oberwaldu
    Tajemství Oberwaldu (1981)
    Film
    Antonioni patří k menší části starší generace filmařů, která v 70. letech s nadšením přivítala možnosti nabízené stále dokonalejší televizní technikou. Snadnější kontrola barev obrazu či procesu ladění jednotlivých odstínů osvobozených od snímané reality nabízela lákavou příležitost k dalšímu experimentování podobnému Antonioniho pokusům u filmu Červená pustina. Nutnost respektovat dramatickou sevřenost Cocteauovy předlohy Dvojhlavý orel o milostném vzplanutí královny a mladého anarchisty jako by tentokrát omezila prostor k razantnějšímu využití potenciálu nové technologie. Režisérem použitá barevná stylizace na sebe nejvýrazněji upozorňuje v několika exteriérových záběrech elektronicky kolorované krajiny. Naopak ve scénách odehrávajících se v interiéru hradu si tvůrce pohrává s velmi jemnými barevnými změnami. (FebioFest 2006)
    Žánry:Drama
    59%
    Antonioni patří k menší části starší generace filmařů, která v 70. letech s nadšením přivítala možnosti nabízené stále dokonalejší televizní technikou. Snadnější kontrola barev obrazu či procesu ladění jednotlivých odstínů osvobozených od snímané reality nabízela lákavou příležitost k dalšímu experimentování podobnému Antonioniho pokusům u filmu Červená pustina. Nutnost respektovat dramatickou sevřenost Cocteauovy předlohy Dvojhlavý orel o milostném vzplanutí královny a mladého anarchisty jako by tentokrát omezila prostor k razantnějšímu využití potenciálu nové technologie. Režisérem použitá barevná stylizace na sebe nejvýrazněji upozorňuje v několika exteriérových záběrech elektronicky kolorované krajiny. Naopak ve scénách odehrávajících se v interiéru hradu si tvůrce pohrává s velmi jemnými barevnými změnami. (FebioFest 2006)
    Žánry:Drama
    26
  • Pýcha a vášeň
    Pýcha a vášeň (1957)
    Film
    Píše se rok 1810 a Španělsko úpí pod nadvládou Francouzů. Proti dobyvačným Napoleonovým vojskům stojí už jen hrstka vzbouřenců. Jejich jedinou nadějí je obrovské dělo, které po sobě na útěku zanechala jejich vlastní poražená armáda. Jenže jak dopravit ocelový kolos přes půl země, když všude slídí nepřátelské jednotky? S tím může Španělům pomoci jedině britský námořní důstojník Anthony, který se vyzná ve zbraních i ve vojenské taktice. Vzbouřence čeká těžký úkol, ale i mnohá dobrodružství. K potížím s Francouzi se však navíc přidají i trable s láskou. Anthony se totiž zamiluje do krásné Juany, která je milenkou vůdce vzbouřenců Miguela... Výpravný historický film režiséra Stanleyho Kramera vznikl podle románu The Gun (Dělo) spisovatele C.S. Forestera. Dílo tohoto anglického romanopisce (1899-1966) se stalo mj. předlohou pro slavný film Africká královna nebo pro seriál Hornblower.
    58%
    Píše se rok 1810 a Španělsko úpí pod nadvládou Francouzů. Proti dobyvačným Napoleonovým vojskům stojí už jen hrstka vzbouřenců. Jejich jedinou nadějí je obrovské dělo, které po sobě na útěku zanechala jejich vlastní poražená armáda. Jenže jak dopravit ocelový kolos přes půl země, když všude slídí nepřátelské jednotky? S tím může Španělům pomoci jedině britský námořní důstojník Anthony, který se vyzná ve zbraních i ve vojenské taktice. Vzbouřence čeká těžký úkol, ale i mnohá dobrodružství. K potížím s Francouzi se však navíc přidají i trable s láskou. Anthony se totiž zamiluje do krásné Juany, která je milenkou vůdce vzbouřenců Miguela... Výpravný historický film režiséra Stanleyho Kramera vznikl podle románu The Gun (Dělo) spisovatele C.S. Forestera. Dílo tohoto anglického romanopisce (1899-1966) se stalo mj. předlohou pro slavný film Africká královna nebo pro seriál Hornblower.
    27
  • Petrolejářky
    Petrolejářky (1971)
    Film
    Ženský sesterský gang Frenchieho Kinga vedený Louisou po řadě bankovních loupeží přepadne další vlak, v němž cestuje právoplatný majitel bohatého ropného naleziště na ranči Little Peak dr. Miller. Díky úspěšné loupeži se dostane do rukou sesterského gangu kupní smlouva na ranč, kdežto sourozeneckému kladu bratrů Sarrazuinových vedených Marií mapa naleziště. Zatímco se zraněný dr. Miller léčí, obě skupiny zahájí rafinovaný boj o ranč, který obsadí se sestrami Louisa a předstírá, že je dr. Millerová; přitom tuší, že velkorysá nabídka Marie na odkoupení ranče vyplývá z jeho skryté hodnoty. Pětice sester usiluje ženskými prostředky o vymámení tajemství ranče ze čtveřice bratrů Sarrazinových, vzájemně podléhají kouzlu opačného pohlaví, chladnou hlavu si udrží jen Louisa a Marie
    Žánry:KomedieWestern
    55%
    Ženský sesterský gang Frenchieho Kinga vedený Louisou po řadě bankovních loupeží přepadne další vlak, v němž cestuje právoplatný majitel bohatého ropného naleziště na ranči Little Peak dr. Miller. Díky úspěšné loupeži se dostane do rukou sesterského gangu kupní smlouva na ranč, kdežto sourozeneckému kladu bratrů Sarrazuinových vedených Marií mapa naleziště. Zatímco se zraněný dr. Miller léčí, obě skupiny zahájí rafinovaný boj o ranč, který obsadí se sestrami Louisa a předstírá, že je dr. Millerová; přitom tuší, že velkorysá nabídka Marie na odkoupení ranče vyplývá z jeho skryté hodnoty. Pětice sester usiluje ženskými prostředky o vymámení tajemství ranče ze čtveřice bratrů Sarrazinových, vzájemně podléhají kouzlu opačného pohlaví, chladnou hlavu si udrží jen Louisa a Marie
    Žánry:KomedieWestern
    28
  • 29
  • 30
  • King Kong žije
    King Kong žije (1986)
    Film
    Tragický konec King Konga, který se ve stejnojmenném filmu Johna Guillermina zřítil z newyorského mrakodrapu, neznamenal tečku za příběhem obrovitého gorilího samce. Po deseti letech se režisér rozhodl znovu ho uvést na scénu. V pokračování se dozvíte, že King Kong nezahynul, pouze upadl do kómatu. Odborníci ho prohlédli a dospěli k závěru, že jeho případ dosud není zcela ztracený. Chyběla jim však krev potřebná pro transplantaci umělého srdce, udržovali tedy neobvyklého pacienta na přístrojích. A pak náhle jeden lovec objevil v pralese samici téhož druhu. Okamžitě byla převezena do Ameriky a experiment konečně mohl být proveden. Povedl se, King Kong vstává z mrtvých - vědecké záměry ale opět hatí city, jež v něm hárají. Tentokrát se alespoň zamiloval přiměřeně svému rodu: do importované gorilí družky. Prchají spolu do hor, dramatické pronásledování plné dobrodružství začíná...
    39%
    Tragický konec King Konga, který se ve stejnojmenném filmu Johna Guillermina zřítil z newyorského mrakodrapu, neznamenal tečku za příběhem obrovitého gorilího samce. Po deseti letech se režisér rozhodl znovu ho uvést na scénu. V pokračování se dozvíte, že King Kong nezahynul, pouze upadl do kómatu. Odborníci ho prohlédli a dospěli k závěru, že jeho případ dosud není zcela ztracený. Chyběla jim však krev potřebná pro transplantaci umělého srdce, udržovali tedy neobvyklého pacienta na přístrojích. A pak náhle jeden lovec objevil v pralese samici téhož druhu. Okamžitě byla převezena do Ameriky a experiment konečně mohl být proveden. Povedl se, King Kong vstává z mrtvých - vědecké záměry ale opět hatí city, jež v něm hárají. Tentokrát se alespoň zamiloval přiměřeně svému rodu: do importované gorilí družky. Prchají spolu do hor, dramatické pronásledování plné dobrodružství začíná...
    31