Karel Čáslavský: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Karel Čáslavský: Filmy a seriály

  • Smrt si říká Engelchen
    Smrt si říká Engelchen (1963)
    Film
    Román slovenského prozaika a novináře Ladislava Mňačka Smrt si říká Engelchen vyšel poprvé v roce 1959 a ihned zaujal čtenáře i kritiku nevšedním pohledem na tehdy už zprofanovanou partyzánskou tematiku. Mňačko svůj příběh líčí na základě autentických prožitků. Aniž by glorifikoval, přikrašloval, aniž by se přidržoval schematického dělení charakteru na černé a bílé, dává velký prostor psychologické kresbě postav, šokuje netradičním pojetím literárních i lidských konvencí, v každém případě však čtenářům poskytuje do té doby nevídaně otevřený obraz jedné stránky partyzánského odboje. Téměř filmová stavba románu zaujala scenáristickou a režisérskou dvojici Jána Kadára a Elmara Klose, tvůrce, kteří zásadním způsobem obohatili naši kinematografii (Obžalovaný, Tři přání, Tam na konečné, později Obchod na korze). Film Smrt si říká Engelchen měl premiéru v roce 1963, v době, kdy neopakovatelná generace našich filmařů vykročila do světa a začala oslňovat svými úspěchy. Kadár a Klos, přestože byli o generaci starší, nezůstali za svými mladšími kolegy nijak pozadu, v dokonalé tvůrčí symbióze přijali postupy i poetiku nové vlny ve svůj vlastní svébytný výraz podložený samozřejmou profesionalitou a letitou zkušeností a vznikl tak jeden z nejpozoruhodnějších filmů 60. let. Dvojí časová rovina filmu i psychologicky složitá kresba hrdiny příběhu Pavla daly mimořádnou příležitost Janu Kačerovi, jehož citlivé civilní herectví obohatilo postavu mladého, těžce zraněného partyzána, o nové a netušené duševní dimenze. Jednu ze svých největších filmových rolí (zde postava Marty) dostala slovenská herečka Eva Poláková, jejíž předčasný skon v roce 1973 byl pro slovenské divadlo opravdu těžkou ztrátou. (Česká televize)
    Žánry:DramaVálečný
    74%
    Román slovenského prozaika a novináře Ladislava Mňačka Smrt si říká Engelchen vyšel poprvé v roce 1959 a ihned zaujal čtenáře i kritiku nevšedním pohledem na tehdy už zprofanovanou partyzánskou tematiku. Mňačko svůj příběh líčí na základě autentických prožitků. Aniž by glorifikoval, přikrašloval, aniž by se přidržoval schematického dělení charakteru na černé a bílé, dává velký prostor psychologické kresbě postav, šokuje netradičním pojetím literárních i lidských konvencí, v každém případě však čtenářům poskytuje do té doby nevídaně otevřený obraz jedné stránky partyzánského odboje. Téměř filmová stavba románu zaujala scenáristickou a režisérskou dvojici Jána Kadára a Elmara Klose, tvůrce, kteří zásadním způsobem obohatili naši kinematografii (Obžalovaný, Tři přání, Tam na konečné, později Obchod na korze). Film Smrt si říká Engelchen měl premiéru v roce 1963, v době, kdy neopakovatelná generace našich filmařů vykročila do světa a začala oslňovat svými úspěchy. Kadár a Klos, přestože byli o generaci starší, nezůstali za svými mladšími kolegy nijak pozadu, v dokonalé tvůrčí symbióze přijali postupy i poetiku nové vlny ve svůj vlastní svébytný výraz podložený samozřejmou profesionalitou a letitou zkušeností a vznikl tak jeden z nejpozoruhodnějších filmů 60. let. Dvojí časová rovina filmu i psychologicky složitá kresba hrdiny příběhu Pavla daly mimořádnou příležitost Janu Kačerovi, jehož citlivé civilní herectví obohatilo postavu mladého, těžce zraněného partyzána, o nové a netušené duševní dimenze. Jednu ze svých největších filmových rolí (zde postava Marty) dostala slovenská herečka Eva Poláková, jejíž předčasný skon v roce 1973 byl pro slovenské divadlo opravdu těžkou ztrátou. (Česká televize)
    Žánry:DramaVálečný
    1
  • Červnové dny
    Červnové dny (1961)
    Film
    65%
    2
  • Kuřata na cestách
    Kuřata na cestách (1962)
    Film

    Příběh pionýrů z vesnice, kteří se během pionýrské soutěže o poklad omylem dostanou do vyřazené líhně místního družstva a nenapadne je nic jiného, než že seženou vejce a nechají si vylíhnout svá vlastní kuřátka. Tato \"neplecha\" v pionýrském duchu a její ukrývání před rodiči i funkcionáři tvoří jedinou dějovou osu filmu. Film je plný mnoha klišé (skupina dětí je doplněna nejmladším outsiderem, charakter předsedy a podobně), a v mnoha případech je předvidatelný (okresní funkcionář radí předsedovi statku že pionýři nechtějí jen sport, ale i činorodou práci a to v době, kdy jsou již vejce v líhni). Plakátové postavy dospělých jsou vyváženy strukturovanými vztahy mezi dětmi, jejichž jednání je opodstatněné a čitelné. Film je i přes herecké obsazení postaven výhradně na výkonech dětí, které jsou ve většině dobré a celé vyprávění tak zdaleka není nudné.
    Postřehy:
    -okres ví nejlépe co mladí chtějí a mladí to taky dělají

    57%

    Příběh pionýrů z vesnice, kteří se během pionýrské soutěže o poklad omylem dostanou do vyřazené líhně místního družstva a nenapadne je nic jiného, než že seženou vejce a nechají si vylíhnout svá vlastní kuřátka. Tato \"neplecha\" v pionýrském duchu a její ukrývání před rodiči i funkcionáři tvoří jedinou dějovou osu filmu. Film je plný mnoha klišé (skupina dětí je doplněna nejmladším outsiderem, charakter předsedy a podobně), a v mnoha případech je předvidatelný (okresní funkcionář radí předsedovi statku že pionýři nechtějí jen sport, ale i činorodou práci a to v době, kdy jsou již vejce v líhni). Plakátové postavy dospělých jsou vyváženy strukturovanými vztahy mezi dětmi, jejichž jednání je opodstatněné a čitelné. Film je i přes herecké obsazení postaven výhradně na výkonech dětí, které jsou ve většině dobré a celé vyprávění tak zdaleka není nudné.
    Postřehy:
    -okres ví nejlépe co mladí chtějí a mladí to taky dělají

    3