Jean Clarieux: Nejlepší filmy
a seriály

7.2

Jean Clarieux: Filmy a seriály

  • Ďábelské ženy
    Ďábelské ženy (1955)
    FilmRole: Taxi Driver (uncredited)
    77%
    1
  • Rej
    Rej (1950)
    FilmRole: Le brigadier sur le banc (uncredited)
    Rej je adaptací dramatu Arthura Schnitzlera, která se dodnes objevuje na našich jevištích. Vídeň na přelomu devatenáctého a dvacátého století, ve které autor roztáčí kolo setkání, lásek, touhy, erotiky a samozřejmě nekonečného zklamání. Ve filmu se objevuje řada věhlasných herců jako Gérard Philipe, Simone Signoretová, Danielle Darrieuxová, Jean-Louis Barrault a Serge Reggiani. A Ophüls kouzlí kamerou, světlem a stínem, gesty a hereckým uměním ty nezapomenutelné chvíle, ve kterých každý člověk na okamžik ztratí hlavu.
    Žánry:DramaRomantický
    74%
    Rej je adaptací dramatu Arthura Schnitzlera, která se dodnes objevuje na našich jevištích. Vídeň na přelomu devatenáctého a dvacátého století, ve které autor roztáčí kolo setkání, lásek, touhy, erotiky a samozřejmě nekonečného zklamání. Ve filmu se objevuje řada věhlasných herců jako Gérard Philipe, Simone Signoretová, Danielle Darrieuxová, Jean-Louis Barrault a Serge Reggiani. A Ophüls kouzlí kamerou, světlem a stínem, gesty a hereckým uměním ty nezapomenutelné chvíle, ve kterých každý člověk na okamžik ztratí hlavu.
    Žánry:DramaRomantický
    2
  • Zlatá hříva
    Zlatá hříva (1952)
    Film
    74%
    3
  • Nesahejte na prachy
    Nesahejte na prachy (1954)
    FilmRole: Un consommateur chez Bouche
    73%
    4
  • Nous sommes tous des assassins
    Nous sommes tous des assassins (1952)
    Film
    Film Všichni jsme vrazi, původně nazvaný Nous Sommes Tout des Assassins, režíroval Andre Cayette, bývalý právník, který nenáviděl francouzský systém poprav. Scénář Charlese Spaaka se ani nesnaží očistit čtyři hlavní postavy (Marcel Mouloudji, Raymond Pellegrin, Antoinine Balpetre, Julien Verdeir): bez ohledu na motivace, všichni jsou to zatvrzelí vrazi. Film nicméně odsuzuje sadistický rituál, kterým jsou tito čtyři muži vedeni na popraviště. Ve Francii je zvykem nikdy neříkat odsouzenému, kdy k popravě dojde – a pak se bez varování objevit a odvléct oběť kopající a křičící do záhuby, bez jakékoli možnosti smířit se se sebou samým nebo se svým Stvořitelem. Na konci tohoto trýznivého filmu se divák cítí stejně odlidštěný jako čtyři „protagonisté“. Film Všichni jsme vrazi byl francouzskými orgány činnými v trestním řízení tvrdě odsouzen, ale na filmovém festivalu v Cannes v roce 1952 získal zvláštní cenu poroty.
    Žánry:Drama
    72%
    Film Všichni jsme vrazi, původně nazvaný Nous Sommes Tout des Assassins, režíroval Andre Cayette, bývalý právník, který nenáviděl francouzský systém poprav. Scénář Charlese Spaaka se ani nesnaží očistit čtyři hlavní postavy (Marcel Mouloudji, Raymond Pellegrin, Antoinine Balpetre, Julien Verdeir): bez ohledu na motivace, všichni jsou to zatvrzelí vrazi. Film nicméně odsuzuje sadistický rituál, kterým jsou tito čtyři muži vedeni na popraviště. Ve Francii je zvykem nikdy neříkat odsouzenému, kdy k popravě dojde – a pak se bez varování objevit a odvléct oběť kopající a křičící do záhuby, bez jakékoli možnosti smířit se se sebou samým nebo se svým Stvořitelem. Na konci tohoto trýznivého filmu se divák cítí stejně odlidštěný jako čtyři „protagonisté“. Film Všichni jsme vrazi byl francouzskými orgány činnými v trestním řízení tvrdě odsouzen, ale na filmovém festivalu v Cannes v roce 1952 získal zvláštní cenu poroty.
    Žánry:Drama
    5
  • Fête à Henriette, La
    Fête à Henriette, La (1952)
    FilmRole: Dédé
    Dva scenáristé se přou o osud Henrietty, půvabné a hravé prodavačky. Jeden z nich prosazuje komickou cestu pro svou hrdinku, která je přemožena sentimentální láskou k mladému fotografovi během oslav Dne pádu Bastily. Druhý má pro ni připravený napínavější a zákeřnější osud. Mezi neodolatelnými nápady filmu je i Hildegarde Neff jako přehnaně sexuální artistka na cirkusovém koni.
    Žánry:Komedie
    72%
    Dva scenáristé se přou o osud Henrietty, půvabné a hravé prodavačky. Jeden z nich prosazuje komickou cestu pro svou hrdinku, která je přemožena sentimentální láskou k mladému fotografovi během oslav Dne pádu Bastily. Druhý má pro ni připravený napínavější a zákeřnější osud. Mezi neodolatelnými nápady filmu je i Hildegarde Neff jako přehnaně sexuální artistka na cirkusovém koni.
    Žánry:Komedie
    6
  • Mléčná dráha
    Mléčná dráha (1969)
    FilmRole: Saint-Pierre / Apostle Peter
    Dielo, ktoré dopĺňa cyklus Buñuelových filmov - Nazarín, Viridiana, Šimon na púšti - venovaný témam dotýkajúcim sa náboženských otázok. Buñuel do tohto filmu síce vkladá rozpravy o šiestich základných cirkevných dogmách a ich heretických degradáciách a prvýkrát tak prechádza na pole teológie, no to neznamená, že teologizuje. O východiskách viery sa nesnaží podať bližšiu, súvislejšiu informáciu, a už vôbec nie pochopiť ich ako problém. Preto je charakteristické, že v Mliečnej dráhe sa o dogmách diskutuje v málo prehľadných útržkovitých dialógoch, zámernom znejasnení, ktorým sa demonštruje, že tu nejde o detailné porozumenie, ale o sarkastický, vopred hotový súd nad úlohou náboženskej dogmatiky v európskych dejinách. Svet dogmy však zároveň dostáva šancu odkryť aj svoju príťažlivú a v Buñuelovom rúhavom pohľade poeticky humornú kvalitu...
    71%
    Dielo, ktoré dopĺňa cyklus Buñuelových filmov - Nazarín, Viridiana, Šimon na púšti - venovaný témam dotýkajúcim sa náboženských otázok. Buñuel do tohto filmu síce vkladá rozpravy o šiestich základných cirkevných dogmách a ich heretických degradáciách a prvýkrát tak prechádza na pole teológie, no to neznamená, že teologizuje. O východiskách viery sa nesnaží podať bližšiu, súvislejšiu informáciu, a už vôbec nie pochopiť ich ako problém. Preto je charakteristické, že v Mliečnej dráhe sa o dogmách diskutuje v málo prehľadných útržkovitých dialógoch, zámernom znejasnení, ktorým sa demonštruje, že tu nejde o detailné porozumenie, ale o sarkastický, vopred hotový súd nad úlohou náboženskej dogmatiky v európskych dejinách. Svet dogmy však zároveň dostáva šancu odkryť aj svoju príťažlivú a v Buñuelovom rúhavom pohľade poeticky humornú kvalitu...
    7
  • Noc je mým královstvím
    Noc je mým královstvím (1951)
    FilmRole: Un camarade de Pinsard (uncredited)
    Francouzský film. Strojvůdce Pinsard zabránil s nasazením vlastního života při výbuchu parního kotle na lokomotivě železničnímu neštěstí. Přišel přitom o zrak, domnívá se však, že jen dočasně. Jeho matka, které lékař řekl, že ztráta zraku je trvalá, jej přemluví ke vstupu do slepeckého ústavu, kde Pinsard mezi stejně postiženými lidmi najde v práci rozptýlení. Seznámí se zde také s nevidomou učitelkou Luisou a mezi oběma mladými lidmi záhy vzniká přátelské pouto. Luisin snoubenec, správce slepeckého ústavu, na Pinsarda žárlí a při jedné příležitosti po ostré výměně slov prozradí, že Pinsardovy naděje na znovunabytí zraku jsou marné. Pinsard po tomto odhalení ztratí veškerou víru v život a chce spáchat sebevraždu. Teprve v posledním okamžiku jej jeho švagr zachrání. Při vyšetřování Luisa zjistí, že žárlivost jejího snoubence byla příčinou Pinsardovy kritické duševní deprese. Rozchází se proto se svým snoubencem a pomáhá Pinsardovi svou láskou překonat těžké chvíle slepoty. (FILMOVÝ PŘEHLED 29 / 1953)
    Žánry:Drama
    68%
    Francouzský film. Strojvůdce Pinsard zabránil s nasazením vlastního života při výbuchu parního kotle na lokomotivě železničnímu neštěstí. Přišel přitom o zrak, domnívá se však, že jen dočasně. Jeho matka, které lékař řekl, že ztráta zraku je trvalá, jej přemluví ke vstupu do slepeckého ústavu, kde Pinsard mezi stejně postiženými lidmi najde v práci rozptýlení. Seznámí se zde také s nevidomou učitelkou Luisou a mezi oběma mladými lidmi záhy vzniká přátelské pouto. Luisin snoubenec, správce slepeckého ústavu, na Pinsarda žárlí a při jedné příležitosti po ostré výměně slov prozradí, že Pinsardovy naděje na znovunabytí zraku jsou marné. Pinsard po tomto odhalení ztratí veškerou víru v život a chce spáchat sebevraždu. Teprve v posledním okamžiku jej jeho švagr zachrání. Při vyšetřování Luisa zjistí, že žárlivost jejího snoubence byla příčinou Pinsardovy kritické duševní deprese. Rozchází se proto se svým snoubencem a pomáhá Pinsardovi svou láskou překonat těžké chvíle slepoty. (FILMOVÝ PŘEHLED 29 / 1953)
    Žánry:Drama
    8
  • Juliette ou la clé des songes
    Juliette ou la clé des songes (1951)
    FilmRole: Un homme du village
    68%
    9
  • Marie du port, La
    Marie du port, La (1950)
    FilmRole: Un ouvrier (uncredited)
    68%
    10
  • Voyage sans espoir
    Voyage sans espoir (1943)
    FilmRole: Un membre d'équipage (uncredited)
    Gohelle uprchl z vězení a snaží se dostat z okupované Francie do Argentiny. Kapitán nákladní lodi je ochoten ho propašovat za úplatu, ale Gohelle nemá peníze. Jeho milenka Marie-Angel se pokouší peníze vylákat z bohatého Alaina Ginestiera, který se zdá být ideální obětí, ale Marie-Angel se do Ginestiera zamiluje.
    Žánry:Drama
    66%
    Gohelle uprchl z vězení a snaží se dostat z okupované Francie do Argentiny. Kapitán nákladní lodi je ochoten ho propašovat za úplatu, ale Gohelle nemá peníze. Jeho milenka Marie-Angel se pokouší peníze vylákat z bohatého Alaina Ginestiera, který se zdá být ideální obětí, ale Marie-Angel se do Ginestiera zamiluje.
    Žánry:Drama
    11
  • Kdyby všichni chlapi světa ...
    Kdyby všichni chlapi světa ... (1955)
    FilmRole: Riri
    Francouzský film o záchraně rybářské lodě Lutéce, jejíž posádka těžce onemocní. Kapitán volá krátkovlnnou amatérskou vysílačkou o pomoc. Hlášení zachytí amatér v severní Africe. Místní lékař podle příznaků zjistí, že posádce hrozí smrt otravou botulinem, nedostane-li před osmou hodinou ranní sérum. SOS vysílané z Toga zachytí mladý radioamatér v Paříži, kterému se podaří získat sérum a vypravit jej směrem k Norsku, do Berlína. Zásluhou amerického vojáka a sovětského policejního důstojníka se lék dostane včas do Norska a je shozen poblíž lodě. Jediný zdravý člen posádky – Arab Mohamed – lék zachrání a tím i celou posádku. Film o solidaritě lidí různých národností, kteří zachrání deset neznámých námořníků, byl promítán na IX. mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech a byla mu udělena „Velká cena IX. MFF v Karlových Varech." (FILMOVÝ PŘEHLED 30 / 1956)
    65%
    Francouzský film o záchraně rybářské lodě Lutéce, jejíž posádka těžce onemocní. Kapitán volá krátkovlnnou amatérskou vysílačkou o pomoc. Hlášení zachytí amatér v severní Africe. Místní lékař podle příznaků zjistí, že posádce hrozí smrt otravou botulinem, nedostane-li před osmou hodinou ranní sérum. SOS vysílané z Toga zachytí mladý radioamatér v Paříži, kterému se podaří získat sérum a vypravit jej směrem k Norsku, do Berlína. Zásluhou amerického vojáka a sovětského policejního důstojníka se lék dostane včas do Norska a je shozen poblíž lodě. Jediný zdravý člen posádky – Arab Mohamed – lék zachrání a tím i celou posádku. Film o solidaritě lidí různých národností, kteří zachrání deset neznámých námořníků, byl promítán na IX. mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech a byla mu udělena „Velká cena IX. MFF v Karlových Varech." (FILMOVÝ PŘEHLED 30 / 1956)
    12
  • Nous les gosses
    Nous les gosses (1941)
    FilmRole: Un agent (uncredited)
    65%
    13
  • Paris, Palace Hôtel
    Paris, Palace Hôtel (1956)
    FilmRole: Un responsable du réveillon surprise
    63%
    14
  • Voile bleu, Le
    Voile bleu, Le (1942)
    FilmRole: Henri Forneret
    V roce 1914, v prvních měsících první světové války, Louise Jarraudová přichází o manžela, který padl na frontě. Krátce poté porodí dítě, které brzy umírá. Louise, zdrcená touto dvojí ranou osudu, se rozhodne zasvětit svůj život péči o cizí děti. Stane se zdravotní sestrou a pracuje u několika zaměstnavatelů, kde věnuje svou náklonnost malým chlapcům a dívkám. Dva muži, vdovec a ještě jeden, ji požádají o ruku, ale ona je dvakrát odmítne, protože je odhodlána žít jen pro děti, o které se stará.
    Žánry:Drama
    60%
    V roce 1914, v prvních měsících první světové války, Louise Jarraudová přichází o manžela, který padl na frontě. Krátce poté porodí dítě, které brzy umírá. Louise, zdrcená touto dvojí ranou osudu, se rozhodne zasvětit svůj život péči o cizí děti. Stane se zdravotní sestrou a pracuje u několika zaměstnavatelů, kde věnuje svou náklonnost malým chlapcům a dívkám. Dva muži, vdovec a ještě jeden, ji požádají o ruku, ale ona je dvakrát odmítne, protože je odhodlána žít jen pro děti, o které se stará.
    Žánry:Drama
    15
  • Je suis un sentimental
    Je suis un sentimental (1955)
    Film
    Michel Gérard je po dvou letech propuštěn z vězení a okamžitě se vydává hledat svou ženu Alici. Ta si žije v luxusu díky svému milenci, Jacquesu Rupertovi, šéfredaktorovi významných novin, a Michela odmítá. Krátce nato Rupert zjistí, že Alice byla zavražděna. Ze strachu z obvinění požádá jednoho ze svých reportérů, Barneyho Morgana, aby nasměroval podezření na Michela. Michelův právník ale Barneymu dokáže, že manžel je nevinný.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    Režie:John Berry
    60%
    Michel Gérard je po dvou letech propuštěn z vězení a okamžitě se vydává hledat svou ženu Alici. Ta si žije v luxusu díky svému milenci, Jacquesu Rupertovi, šéfredaktorovi významných novin, a Michela odmítá. Krátce nato Rupert zjistí, že Alice byla zavražděna. Ze strachu z obvinění požádá jednoho ze svých reportérů, Barneyho Morgana, aby nasměroval podezření na Michela. Michelův právník ale Barneymu dokáže, že manžel je nevinný.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    Režie:John Berry
    16