Jan Krafka: Nejlepší filmy
a seriály

5.2

Jan Krafka: Filmy a seriály

  • Kdo chce zabít Jessii?
    Kdo chce zabít Jessii? (1966)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +2
    Docent Jindřich Beránek a docentka Růžena Beránková jsou manželé. On pracuje ve fabrice, ona učinila významný objev a to prostředek k ovlivňování snů. Zatímco demonstruje svůj objev na mezinárodním symposiu, řeší on problém stále padajícího jeřábu. Řešení najde v comicsovém seriále o Jessii, Supermanovi a antigravitačních rukavicích. V noci se mu zdá o Jessii pronásledované Supermanem a pistolníkem. Protože mluví ze spaní, probudí manželku, která s pomocí somniografu uvidí jeho sny ve chvíli, kdy se stará o polonahou Jessii... Probudí ho a píchne mu dávku svého preparátu. Když se však docent ráno probudí, zjistí, že má v posteli živou Jessii. Jeho žena najde v koupelně pistolníka a v kuchyni Supermana. S hrůzou si uvědomí, že sny se zhmotnily. Jessii se podaří z bytu uprchnout a dostat se na přednášku doc. Beránka. Studenti se pustí do boje se Supermanem a pistolníkem až jsou nakonec všichni zatčeni policií. Beránek je odsouzen ke třem dnům vězení a jeho žena dostane za úkol zhmotnělé sny zlikvidovat. Ve vězení domyslí Beránek řešení rukavic a uprchne, aby je mohl v laboratoři dokončit. Budou se mu hodit, protože jeho žena se právě chystá pohledné sokyně zbavit a když to jinak nepůjde, třeba ji i roztrhnout.
    Žánry:KomedieParodie
    79%
    Docent Jindřich Beránek a docentka Růžena Beránková jsou manželé. On pracuje ve fabrice, ona učinila významný objev a to prostředek k ovlivňování snů. Zatímco demonstruje svůj objev na mezinárodním symposiu, řeší on problém stále padajícího jeřábu. Řešení najde v comicsovém seriále o Jessii, Supermanovi a antigravitačních rukavicích. V noci se mu zdá o Jessii pronásledované Supermanem a pistolníkem. Protože mluví ze spaní, probudí manželku, která s pomocí somniografu uvidí jeho sny ve chvíli, kdy se stará o polonahou Jessii... Probudí ho a píchne mu dávku svého preparátu. Když se však docent ráno probudí, zjistí, že má v posteli živou Jessii. Jeho žena najde v koupelně pistolníka a v kuchyni Supermana. S hrůzou si uvědomí, že sny se zhmotnily. Jessii se podaří z bytu uprchnout a dostat se na přednášku doc. Beránka. Studenti se pustí do boje se Supermanem a pistolníkem až jsou nakonec všichni zatčeni policií. Beránek je odsouzen ke třem dnům vězení a jeho žena dostane za úkol zhmotnělé sny zlikvidovat. Ve vězení domyslí Beránek řešení rukavic a uprchne, aby je mohl v laboratoři dokončit. Budou se mu hodit, protože jeho žena se právě chystá pohledné sokyně zbavit a když to jinak nepůjde, třeba ji i roztrhnout.
    Žánry:KomedieParodie
    1
  • Svatby pana Voka
    Svatby pana Voka (1970)
    FilmRole: mladý šlechtic
    • VOYO
    • O2 TV
    Postarší záletnický šlechtic Petr Vok z Rožmberka usiluje (zejména z důvodů finanční tísně) o sňatek s mladou Kateřinou z Ludanic. Šlechtična, kterou mezitím příbuzní připraví o veškerý majetek, se sňatkem souhlasí pod podmínkou, že Petr rozpustí svůj početný fraucimor. Vok tedy všechny své milenky provdá a následně se se svou vyvolenou ožení. Kateřina však lstivě hledá uspokojení v náruči mladých mužů, kdykoliv se jí zachce...
    73%
    Postarší záletnický šlechtic Petr Vok z Rožmberka usiluje (zejména z důvodů finanční tísně) o sňatek s mladou Kateřinou z Ludanic. Šlechtična, kterou mezitím příbuzní připraví o veškerý majetek, se sňatkem souhlasí pod podmínkou, že Petr rozpustí svůj početný fraucimor. Vok tedy všechny své milenky provdá a následně se se svou vyvolenou ožení. Kateřina však lstivě hledá uspokojení v náruči mladých mužů, kdykoliv se jí zachce...
    2
  • Bakaláři
    Bakaláři (1972)
    Seriál
    • iVysílání
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    71%
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolal až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišli do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé se psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři.(oficiální text distributora)
    3
  • Zbraně pro Prahu
    Zbraně pro Prahu (1974)
    Film
    • VOYO
    62%
    4
  • Princ Bajaja
    Princ Bajaja (1971)
    FilmRole: Underling
    • VOYO
    • O2 TV
    Hrdinou je mladý princ, který se po smrti rodičů vydává do světa. Při svém putování se seznámí s kouzelným mluvícím koněm a zamiluje se do krásné princezny Slavěny. Na radu svého koně si zaváže jedno oko, předstírá němotu a vstoupí do služeb zámeckého zahradníka. Podle zvuků, které vydává, mu začnou přezdívat Bajaja. Když se však objeví drak a žádá princeznu, jinak zničí celé království, oblékne Bajaja zbroj a na svém koni princeznu zachrání. Splní však slib, který koni dal a odjíždí z místa boje nepoznán. Toho využije podlý Černý rytíř a pod hrozbou si vynutí princezninu přísahu, že to byl on, kdo ji zachránil. Ale jak už to v pohádkách bývá, nakonec všechno dobře dopadne.
    Žánry:Pohádka
    60%
    Hrdinou je mladý princ, který se po smrti rodičů vydává do světa. Při svém putování se seznámí s kouzelným mluvícím koněm a zamiluje se do krásné princezny Slavěny. Na radu svého koně si zaváže jedno oko, předstírá němotu a vstoupí do služeb zámeckého zahradníka. Podle zvuků, které vydává, mu začnou přezdívat Bajaja. Když se však objeví drak a žádá princeznu, jinak zničí celé království, oblékne Bajaja zbroj a na svém koni princeznu zachrání. Splní však slib, který koni dal a odjíždí z místa boje nepoznán. Toho využije podlý Černý rytíř a pod hrozbou si vynutí princezninu přísahu, že to byl on, kdo ji zachránil. Ale jak už to v pohádkách bývá, nakonec všechno dobře dopadne.
    Žánry:Pohádka
    5
  • Bylo nás šest
    Bylo nás šest (1986)
    SeriálRole: taxikář
    • iVysílání
    57%
    6
  • Borisek - malý seržant
    Borisek - malý seržant (1975)
    FilmRole: raněný

    I v československé kinematografii vznikla řada naivně patetických příběhů o malých dětech ocitnuvších se ve válečné vřavě. V nyní uváděném filmu, natočeném ve spolupráci s běloruskými filmaři, je hrdinou desetiletý sirotek, jehož se ujme otcovsky ujme celá ruská jednotka. Chlapec tam odhodlaně slouží jako zdravotník. Když společně s vojáky dojde do Čech, setká se s matkou vojáka, jehož skonu viděl, ale dlouho nenachází odvahu říci jí krutou pravdu.

    Režie:Lev Golub
    50%

    I v československé kinematografii vznikla řada naivně patetických příběhů o malých dětech ocitnuvších se ve válečné vřavě. V nyní uváděném filmu, natočeném ve spolupráci s běloruskými filmaři, je hrdinou desetiletý sirotek, jehož se ujme otcovsky ujme celá ruská jednotka. Chlapec tam odhodlaně slouží jako zdravotník. Když společně s vojáky dojde do Čech, setká se s matkou vojáka, jehož skonu viděl, ale dlouho nenachází odvahu říci jí krutou pravdu.

    Režie:Lev Golub
    7
  • Tísňové volání
    Tísňové volání (1985)
    FilmRole: číšník
    Dramatický víkend hlídkového vozu v ulicích pražského centra. Poručík VB Josef Kabát (J. Vinklář) denně s kolegy projíždí v hlídkovém voze centrem Prahy. Svůj rajón nade vše miluje a nevyměnil by jej ani za pohodlnější život v kanceláři či na dispečinku. Poté, co někdo z občanů zavolá na tísňovou linku 158, vyjíždí Kabát k různým případům, ať už nehodám, krádežím, výtržnostem či přepadením. V jednom vykradeném bytě najde po pachatelích rozbité dioptrické brýle a utržený kus kožené bundy. Přesně takové věci nosí jeho osmnáctiletý syn Pavel (M. Dlouhý), který shodou okolností ve stejnou dobu zmizel, údajně s kamarády na chatu. Kabát však nemá čas řešit své rodinné problémy: po ulicích Prahy se totiž potlouká příliš mnoho zlodějů a pochybných existencí. Nejhorší z nich je dvojice mladíků, kteří právě znásilnili a zavraždili nevinnou dívku...
    Žánry:Krimi
    48%
    Dramatický víkend hlídkového vozu v ulicích pražského centra. Poručík VB Josef Kabát (J. Vinklář) denně s kolegy projíždí v hlídkovém voze centrem Prahy. Svůj rajón nade vše miluje a nevyměnil by jej ani za pohodlnější život v kanceláři či na dispečinku. Poté, co někdo z občanů zavolá na tísňovou linku 158, vyjíždí Kabát k různým případům, ať už nehodám, krádežím, výtržnostem či přepadením. V jednom vykradeném bytě najde po pachatelích rozbité dioptrické brýle a utržený kus kožené bundy. Přesně takové věci nosí jeho osmnáctiletý syn Pavel (M. Dlouhý), který shodou okolností ve stejnou dobu zmizel, údajně s kamarády na chatu. Kabát však nemá čas řešit své rodinné problémy: po ulicích Prahy se totiž potlouká příliš mnoho zlodějů a pochybných existencí. Nejhorší z nich je dvojice mladíků, kteří právě znásilnili a zavraždili nevinnou dívku...
    Žánry:Krimi
    8
  • Noc oranžových ohňů
    Noc oranžových ohňů (1974)
    Film

    V první půli 70. let vznikaly i filmy nejen stěží uvěřitelné, ale navíc také toporné - tento s vážnou tváří tvrdí, že zapřísáhlý komunista nezmění své smýšlení ani ve vězení. Tam se ocitl vlastní vinou, když podnapilý usedl za volant a zavinil těžké zranění. Celou svou bytostí se pak upne k odčinění svého selhání, uvědoměle přijme trest vězení a srdnatě snáší i šikanu ze strany spoluvězňů, kteří zesměšňují jeho ideové jistoty. Režisér Zbyněk Brynych natočil krajně trapnou a nevěrohodnou výpověď dunící prázdnými frázemi a neživotnými zápletkami.

    45%

    V první půli 70. let vznikaly i filmy nejen stěží uvěřitelné, ale navíc také toporné - tento s vážnou tváří tvrdí, že zapřísáhlý komunista nezmění své smýšlení ani ve vězení. Tam se ocitl vlastní vinou, když podnapilý usedl za volant a zavinil těžké zranění. Celou svou bytostí se pak upne k odčinění svého selhání, uvědoměle přijme trest vězení a srdnatě snáší i šikanu ze strany spoluvězňů, kteří zesměšňují jeho ideové jistoty. Režisér Zbyněk Brynych natočil krajně trapnou a nevěrohodnou výpověď dunící prázdnými frázemi a neživotnými zápletkami.

    9
  • Trasa
    Trasa (1978)
    FilmRole: Lukeš
    37%
    10
  • Tam, kde hnízdí čápi
    Tam, kde hnízdí čápi (1975)
    Film

    Režisér Karel Steklý se v 70. letech zařadil mezi ty umělce, kteří urputně, byť málo přesvědčivě hájili normalizační režim. V tomto na vesnici zasazeném snímku, který se odehrává ve dvou časových rovinách, ukazuje, jak čestní komunisté, jejichž přesvědčení bylo upřímné, to vždy měli těžké. V éře stalinismu je ohrožovaly přehmaty, v krizovém období o patnáct let později se stali terčem pravicových sil. A režisér zdůrazňuje, že není náhodné, že právě ti největší dogmatici z 50. let se později stali stejně zákeřnými obroditeli. Do dneška zůstal z celého propagandistického eposu, realizačně velice toporného, jen hluše proklamativní výkřik.

    36%

    Režisér Karel Steklý se v 70. letech zařadil mezi ty umělce, kteří urputně, byť málo přesvědčivě hájili normalizační režim. V tomto na vesnici zasazeném snímku, který se odehrává ve dvou časových rovinách, ukazuje, jak čestní komunisté, jejichž přesvědčení bylo upřímné, to vždy měli těžké. V éře stalinismu je ohrožovaly přehmaty, v krizovém období o patnáct let později se stali terčem pravicových sil. A režisér zdůrazňuje, že není náhodné, že právě ti největší dogmatici z 50. let se později stali stejně zákeřnými obroditeli. Do dneška zůstal z celého propagandistického eposu, realizačně velice toporného, jen hluše proklamativní výkřik.

    11
  • Za volantem nepřítel
    Za volantem nepřítel (1974)
    FilmRole: taxikář Víšek

    V éře normalizace nalezneme jen málo takových filmů, které by odhalovaly rejdy protisocialistických sil v roce 1968 ještě zavileji nežli tento politický pamflet Karla Steklého. Režisér svůj příběh zasadil do atraktivního taxikářského prostředí, kde se také poctiví a čestní komunisté s uvážlivým ředitelem podniku v čele stávají obětí zakuklených padouchů. Ideologická klišé, těžkopádná inscenace a naprosto toporné vypravěčské uchopení museli být zřejmé už v době vzniku, nyní se film již blíží k nezamýšlené sebeparodii.

    24%

    V éře normalizace nalezneme jen málo takových filmů, které by odhalovaly rejdy protisocialistických sil v roce 1968 ještě zavileji nežli tento politický pamflet Karla Steklého. Režisér svůj příběh zasadil do atraktivního taxikářského prostředí, kde se také poctiví a čestní komunisté s uvážlivým ředitelem podniku v čele stávají obětí zakuklených padouchů. Ideologická klišé, těžkopádná inscenace a naprosto toporné vypravěčské uchopení museli být zřejmé už v době vzniku, nyní se film již blíží k nezamýšlené sebeparodii.

    12