6.5

Philippe Baronnet: Filmy a seriály

  • Sicilský klan
    Sicilský klan (1969)
    FilmRole: Luigi
    Roger Sartet má za sebou bohatou kriminální minulost. Osudnou se mu stala poslední loupež v klenotnictví, po které byl brzy odhalen a po přestřelce dopaden. Po ukončení předběžného vyšetřování převáží policie Rogera do jiného vězení. Během transportu jim však vězeň za pomoci tzv. sicilského klanu uteče. Klan tvoří rodina Manaleseových, v čele s otcem Vittoriem. Společně totiž plánují další velkou loupež, protože Roger ve vězení vytáhl ze svého spoluvězně plán zabezpečovacího zařízení, které instaloval ve vile Borgese. Tam se právě koná výstava šperků v hodnotě padesáti milionů dolarů.
    75%
    Roger Sartet má za sebou bohatou kriminální minulost. Osudnou se mu stala poslední loupež v klenotnictví, po které byl brzy odhalen a po přestřelce dopaden. Po ukončení předběžného vyšetřování převáží policie Rogera do jiného vězení. Během transportu jim však vězeň za pomoci tzv. sicilského klanu uteče. Klan tvoří rodina Manaleseových, v čele s otcem Vittoriem. Společně totiž plánují další velkou loupež, protože Roger ve vězení vytáhl ze svého spoluvězně plán zabezpečovacího zařízení, které instaloval ve vile Borgese. Tam se právě koná výstava šperků v hodnotě padesáti milionů dolarů.
    1
  • Paris brűle-t-il?
    Paris brűle-t-il? (1966)
    Film
    Významný francouzský režisér René Clément se ve své práci pravidelně a systematicky vracel k událostem druhé světové války. Film Paris brûle-t-il? byl natočen v průběhu roku 1966 jako téměř tříhodinový epos o hrdinství Francouzů v době osvobozovacích bojů v srpnu 1944. Film byl kvůli použití autentických záběrů z konce války natočen celý černobíle. Žádný ze zúčastněných herců nedostal vzhledem k typu snímku a obrovskému množství hrajících nijak velký prostor, nicméně objevila se zde řada významných osobností francouzského, amerického i německého filmu. Ve francouzské kinematografii má film Paris brûle-t-il? značný význam jako historicky věrný opus oslavující Francii a Francouze na sklonku války. Oceňován byl však především odborníky, zatímco diváci v kinech upřednostňovali v případě válečných filmů spíše veseloherní žánr, což dokládá podstatně větší úspěch komedie Velký flám, která měla premiéru o měsíc později.
    71%
    Významný francouzský režisér René Clément se ve své práci pravidelně a systematicky vracel k událostem druhé světové války. Film Paris brûle-t-il? byl natočen v průběhu roku 1966 jako téměř tříhodinový epos o hrdinství Francouzů v době osvobozovacích bojů v srpnu 1944. Film byl kvůli použití autentických záběrů z konce války natočen celý černobíle. Žádný ze zúčastněných herců nedostal vzhledem k typu snímku a obrovskému množství hrajících nijak velký prostor, nicméně objevila se zde řada významných osobností francouzského, amerického i německého filmu. Ve francouzské kinematografii má film Paris brûle-t-il? značný význam jako historicky věrný opus oslavující Francii a Francouze na sklonku války. Oceňován byl však především odborníky, zatímco diváci v kinech upřednostňovali v případě válečných filmů spíše veseloherní žánr, což dokládá podstatně větší úspěch komedie Velký flám, která měla premiéru o měsíc později.
    2
  • Charlotte and Lulu
    Charlotte and Lulu (1985)
    FilmRole: Gymnastics teacher
    69%
    3
  • Provaz a kolt
    Provaz a kolt (1969)
    FilmRole: Bud Rogers
    • Netflix
    Baladický western vzniklý v koprodukci Francie a Itálie se vyznačuje melancholií, minimálními dialogy, demytizací tradičního hrdiny-pistolníka a schématem pomsty. Rančeři rozvětvené rodiny Rogersovy oběsí sousedního farmáře Bena Caina. Jeho žena Marie, která se musela na smrt manžela dívat, se pak zcela zaměří na to, aby ho mohla pomstít. Pomáhá jí pistolník Manuel, který žije samotářsky v opuštěném „Městě duchů“, ale sám nepovažuje pomstu za správnou cestu, neboť ta „nese hořké plody pro všechny“. Protože však Marii miluje, rozhodne se jí pomoci uskutečnit její plán. Unesou Rogersovu dceru Johannu, ale ne vše se vyvíjí tak, jak naplánovali. Robert Hossein si nejen ve filmu zahrál jednu z hlavních rolí, ale zároveň ho i režíroval. Málokdo zaznamenal, že se v roce 1968 objevil ve slavném westernu Sergia Leoneho Tenkrát na západě jako jeden ze členů Frankovy bandy. Hossein svůj western, po všech stránkách ovlivněný stylem Leoneho westernů, svému učiteli věnoval. (Česká televize)
    Žánry:Western
    64%
    Baladický western vzniklý v koprodukci Francie a Itálie se vyznačuje melancholií, minimálními dialogy, demytizací tradičního hrdiny-pistolníka a schématem pomsty. Rančeři rozvětvené rodiny Rogersovy oběsí sousedního farmáře Bena Caina. Jeho žena Marie, která se musela na smrt manžela dívat, se pak zcela zaměří na to, aby ho mohla pomstít. Pomáhá jí pistolník Manuel, který žije samotářsky v opuštěném „Městě duchů“, ale sám nepovažuje pomstu za správnou cestu, neboť ta „nese hořké plody pro všechny“. Protože však Marii miluje, rozhodne se jí pomoci uskutečnit její plán. Unesou Rogersovu dceru Johannu, ale ne vše se vyvíjí tak, jak naplánovali. Robert Hossein si nejen ve filmu zahrál jednu z hlavních rolí, ale zároveň ho i režíroval. Málokdo zaznamenal, že se v roce 1968 objevil ve slavném westernu Sergia Leoneho Tenkrát na západě jako jeden ze členů Frankovy bandy. Hossein svůj western, po všech stránkách ovlivněný stylem Leoneho westernů, svému učiteli věnoval. (Česká televize)
    Žánry:Western
    4
  • Fabio Montale
    Fabio Montale (2001)
    Seriál
    Svého času tvrdil Alain Delon, že s filmováním skončí, jakmile bude mít pocit, že stárne. Delonovy pocity sice neznáme, ale o jeho chuti k životu i k práci svědčí v loňském roce dokončená kriminální minisérie nazvaná podle hlavního hrdiny Fabio Montale (přičemž další série se právě natáčí). Vznikla ve zkušené tvůrčí dílně scenáristy Philippa Setbona a režiséra José Pinheira, kteří mafiánskou ságu zasadili do atraktivního prostředí francouzské Riviéry a dokonale využili autentičnosti a rozmanitosti míst, jaké skýtá historická část přístavu Marseille. Alain Delon se zde představuje v roli komisaře Fabia Montalea, který končí svou kariéru u policie a chce odejít do svého sluncem prozářeného domku na pobřeží, daleko od podsvětí, zločinu a především všudypřítomných dlouhých mafiánských prstů. Ale vždycky se najde něco, co jeho odchod o pár dnů oddálí... Modré moře, horké slunce a špinavé uličky Marseille, takhle prožili své dětství tři nerozluční kamarádi, Ugo, Manu a Fabio. Každý se rozhodl pro svou vlastní cestu a jen málo chybělo, aby Fabio, stejně jako jeho přátelé, stál na té druhé straně zákona. Jejich dětství a vzpomínky jim však zůstaly po celý život. Když jsou Ugo a Manu zavražděni, Fabio ví, že nemůže přestat, dokud nevypátrá vrahy a nepomstí své blízké.
    Žánry:AkčníDramaKrimiThriller
    63%
    Svého času tvrdil Alain Delon, že s filmováním skončí, jakmile bude mít pocit, že stárne. Delonovy pocity sice neznáme, ale o jeho chuti k životu i k práci svědčí v loňském roce dokončená kriminální minisérie nazvaná podle hlavního hrdiny Fabio Montale (přičemž další série se právě natáčí). Vznikla ve zkušené tvůrčí dílně scenáristy Philippa Setbona a režiséra José Pinheira, kteří mafiánskou ságu zasadili do atraktivního prostředí francouzské Riviéry a dokonale využili autentičnosti a rozmanitosti míst, jaké skýtá historická část přístavu Marseille. Alain Delon se zde představuje v roli komisaře Fabia Montalea, který končí svou kariéru u policie a chce odejít do svého sluncem prozářeného domku na pobřeží, daleko od podsvětí, zločinu a především všudypřítomných dlouhých mafiánských prstů. Ale vždycky se najde něco, co jeho odchod o pár dnů oddálí... Modré moře, horké slunce a špinavé uličky Marseille, takhle prožili své dětství tři nerozluční kamarádi, Ugo, Manu a Fabio. Každý se rozhodl pro svou vlastní cestu a jen málo chybělo, aby Fabio, stejně jako jeho přátelé, stál na té druhé straně zákona. Jejich dětství a vzpomínky jim však zůstaly po celý život. Když jsou Ugo a Manu zavražděni, Fabio ví, že nemůže přestat, dokud nevypátrá vrahy a nepomstí své blízké.
    Žánry:AkčníDramaKrimiThriller
    5
  • The Lady in the Car with Glasses and a Gun
    The Lady in the Car with Glasses and a Gun (1970)
    FilmRole: Ami #1
    61%
    6
  • Part des lions, La
    Part des lions, La (1971)
    Film
    58%
    7
  • Antwort kennt nur der Wind, Die
    Antwort kennt nur der Wind, Die (1974)
    FilmRole: Alain
    Jachta milionáře Hellmanna exploduje ve Středozemním moři, on sám a osm členů posádky jsou na palubě. Pojišťovací agent Lucas vyšetřuje událost na francouzské Riviéře, protože existuje podezření, že by mohlo jít o sebevraždu. Zjistí, že Hellmannova vila byla pod dohledem a nahrávky obsahují informace o explozi. Lucas je použije k vydírání.
    Žánry:DramaKrimi
    54%
    Jachta milionáře Hellmanna exploduje ve Středozemním moři, on sám a osm členů posádky jsou na palubě. Pojišťovací agent Lucas vyšetřuje událost na francouzské Riviéře, protože existuje podezření, že by mohlo jít o sebevraždu. Zjistí, že Hellmannova vila byla pod dohledem a nahrávky obsahují informace o explozi. Lucas je použije k vydírání.
    Žánry:DramaKrimi
    8
  • 9
  • Galets d'Étretat, Les
    Galets d'Étretat, Les (1972)
    FilmRole: François
    • Netflix
    50%
    10
  • Těch několik dní
    Těch několik dní (1968)
    FilmRole: Jean-Louis
    Jeden z trezorových filmů vznikl v mezinárodní koprodukci (s Francouzi) a jako jeden z mála akcentoval okupaci Československa v roce 1968. Vypráví dosti zmateně a neuspořádaně o francouzské studentce sociologie, která se při svém pobytu v Praze seznámí s mladým přitažlivým profesorem. Rozmluvy vedou nejprve banálně tlachavé, později se věnují vstupu spřátelených vojsk, zazní i televizní zpravodajství, avšak vesměs převládá rozpačitost. Film byl několikrát přepracováván, aniž by mu to pomohlo jak umělecky, tak ve včasném nasazení do kin.
    Žánry:Drama
    48%
    Jeden z trezorových filmů vznikl v mezinárodní koprodukci (s Francouzi) a jako jeden z mála akcentoval okupaci Československa v roce 1968. Vypráví dosti zmateně a neuspořádaně o francouzské studentce sociologie, která se při svém pobytu v Praze seznámí s mladým přitažlivým profesorem. Rozmluvy vedou nejprve banálně tlachavé, později se věnují vstupu spřátelených vojsk, zazní i televizní zpravodajství, avšak vesměs převládá rozpačitost. Film byl několikrát přepracováván, aniž by mu to pomohlo jak umělecky, tak ve včasném nasazení do kin.
    Žánry:Drama
    11
  • Pomsta opeřeného hada
    Pomsta opeřeného hada (1984)
    Film
    Dupin, který se všelijak protloukal životem, zdědí po babičce byt v Paříži a nevědomky se stává domácím militantní anarchistické organizace Ravachol-Kropotkin. Krásná anarchistka Laura Dupina z pragmatických důvodů svede a on se do ní zamiluje. Protože francouzská policie zatkla při příletu do Paříže šéfa organizace Paca, anarchisté unesou syna bankéře Lefebvra a podaří se jim nabídkou rukojmího osvobodit Paca. Teprve nyní Dupin pochopí, že jeho byt byl základnou a arzenálem anarchistů a že se před jeho očima připravovala série bombových atentátů. Do Laury se ale opravdu zamiloval a s přítelem Alvarem a jeho cvičenou opicí Lucienem se vydává po stopách anarchistů za Laurou do Mexika. Zde Dupin pochopí, že anarchisté chystají veleatentát na hlavy světových mocností, které se sešly na konferenci Sever-Jih o spolupráci a rozvoji.
    48%
    Dupin, který se všelijak protloukal životem, zdědí po babičce byt v Paříži a nevědomky se stává domácím militantní anarchistické organizace Ravachol-Kropotkin. Krásná anarchistka Laura Dupina z pragmatických důvodů svede a on se do ní zamiluje. Protože francouzská policie zatkla při příletu do Paříže šéfa organizace Paca, anarchisté unesou syna bankéře Lefebvra a podaří se jim nabídkou rukojmího osvobodit Paca. Teprve nyní Dupin pochopí, že jeho byt byl základnou a arzenálem anarchistů a že se před jeho očima připravovala série bombových atentátů. Do Laury se ale opravdu zamiloval a s přítelem Alvarem a jeho cvičenou opicí Lucienem se vydává po stopách anarchistů za Laurou do Mexika. Zde Dupin pochopí, že anarchisté chystají veleatentát na hlavy světových mocností, které se sešly na konferenci Sever-Jih o spolupráci a rozvoji.
    12
  • La ronde de l'amour
    La ronde de l'amour (1985)
    FilmRole: Gino
    Francouzský erotický režisér Gerard Kikoine si dělá ze světa své plátno v tomto sexy kolotoči intimních setkání po celém světě. Sleduje balíček cigaret, který končí u jednoho partnera za druhým, film se přesouvá z Paříže do Říma, Cannes, Hongkongu, Los Angeles a New Yorku a odhaluje tělesná spojení, která se odehrávají všude, od obchodu s nábytkem až po pilotní kabinu letadla. V hlavních rolích se představí Marie-France, Sophie Berger a Josephine Jacqueline Jones.
    43%
    Francouzský erotický režisér Gerard Kikoine si dělá ze světa své plátno v tomto sexy kolotoči intimních setkání po celém světě. Sleduje balíček cigaret, který končí u jednoho partnera za druhým, film se přesouvá z Paříže do Říma, Cannes, Hongkongu, Los Angeles a New Yorku a odhaluje tělesná spojení, která se odehrávají všude, od obchodu s nábytkem až po pilotní kabinu letadla. V hlavních rolích se představí Marie-France, Sophie Berger a Josephine Jacqueline Jones.
    13
  • 14
  • On se calme et on boit frais à Saint-Tropez
    On se calme et on boit frais à Saint-Tropez (1987)
    Film
    • Netflix
    34%
    15