6.8

Eric Averlant: Filmy a seriály

  • Hrabě Monte Cristo
    Hrabě Monte Cristo (1998)
    Seriál
    S velkými ambicemi sáhli znovu francouzští tvůrci po slavném románu Alexandra Dumase Hrabě Monte Cristo. Ve čtyřdílném filmu se soustředili především na pomstu Edmonda Dantese - jeho dokonalý, rafinovaný plán, jak po dvaceti letech zničit ty, kteří mu vzali nejlepší léta jeho života, svobodu, snoubenku, otce a čest. V nádherných kostýmech a dekoracích se vrátíme do Paříže roku 1838 a opět prožijeme krutý osud mladého marseillského kapitána a opět se budeme ptát po smyslu pomsty, která ničí nejen viníky.
    80%
    S velkými ambicemi sáhli znovu francouzští tvůrci po slavném románu Alexandra Dumase Hrabě Monte Cristo. Ve čtyřdílném filmu se soustředili především na pomstu Edmonda Dantese - jeho dokonalý, rafinovaný plán, jak po dvaceti letech zničit ty, kteří mu vzali nejlepší léta jeho života, svobodu, snoubenku, otce a čest. V nádherných kostýmech a dekoracích se vrátíme do Paříže roku 1838 a opět prožijeme krutý osud mladého marseillského kapitána a opět se budeme ptát po smyslu pomsty, která ničí nejen viníky.
    1
  • Návštěvníci
    Návštěvníci (1993)
    FilmRole: Frère Raoul
    Návštěvníci jsou francouzský komediální film. Po vypití lektvaru se rytíř Godefroy a jeho sluha Jacquouille ocitají ve 20. století, kde najdou své potomky v nečekaných rolích - jejich společenské postavení se totiž otočilo. Příběh mísící humor a historickou zápletku režíroval Jean-Marie Poiré, jenž spolupracoval s Jeanem Renem, Christianem Clavierem a Valérie Lemercierovou, kteří si zahráli v dvojrolích předků a potomků.
    Žánry:FantasyKomedieSci-fi
    79%
    Návštěvníci jsou francouzský komediální film. Po vypití lektvaru se rytíř Godefroy a jeho sluha Jacquouille ocitají ve 20. století, kde najdou své potomky v nečekaných rolích - jejich společenské postavení se totiž otočilo. Příběh mísící humor a historickou zápletku režíroval Jean-Marie Poiré, jenž spolupracoval s Jeanem Renem, Christianem Clavierem a Valérie Lemercierovou, kteří si zahráli v dvojrolích předků a potomků.
    Žánry:FantasyKomedieSci-fi
    2
  • Uprchlíci
    Uprchlíci (1986)
    FilmRole: Bartender of Café du rond-point
    Bankovní lupič Jean Lucas se chce po propuštění z věznice dát na správnou cestu. Jde si v klidu vybrat z banky své úspory. Ale banka je přepadena bohužel zcela neschopným, či lépe řečeno politováníhodným amatérem. Lupič si vybere Lucase jako svého rukojmí. Lucas se marně brání a už v tom znovu jede. Nikdo z policie mu neuvěří, že tentokrát je v tom zcela nevinně. Nakonec mu nezbyde, než se postarat o nešťastného lupiče i jeho malou dcerku. Dobrodružství a nebezpečí spojí ty tři poutem nejsilnějším...
    Žánry:KomedieKrimi
    78%
    Bankovní lupič Jean Lucas se chce po propuštění z věznice dát na správnou cestu. Jde si v klidu vybrat z banky své úspory. Ale banka je přepadena bohužel zcela neschopným, či lépe řečeno politováníhodným amatérem. Lupič si vybere Lucase jako svého rukojmí. Lucas se marně brání a už v tom znovu jede. Nikdo z policie mu neuvěří, že tentokrát je v tom zcela nevinně. Nakonec mu nezbyde, než se postarat o nešťastného lupiče i jeho malou dcerku. Dobrodružství a nebezpečí spojí ty tři poutem nejsilnějším...
    Žánry:KomedieKrimi
    3
  • Bídníci
    Bídníci (2000)
    SeriálRole: Moulibrac
    Osudy Jeana Valjeana patří mezi ty příběhy, které se nám nikdy neomrzí a které budeme vždy vděčně přijímat v nové a nové podobě. Bídníci patří mezi ty příběhy, které každá generace francouzských tvůrců pokládá za výzvu. Zatím poslední filmové zpracování vzniklo v koprodukci pěti států a najdeme pod ním podepsány tvůrce úspěšného přepisu Monte Christa: režisérku Josée Dayanovou, scenáristu Didiera Decoina a Gérarda Depardieua, tedy 3D, jak toto úspěšné trio nazývá občas francouzský tisk. Pozornému divákovi neunikne, že se mnohé scény natáčely v Čechách a že se v epizodních rolích objeví i naši herci. Román Bídníci (Ubožáci) psal Victor Hugo po celá desetiletí a dokončil jej až v exilu. Příběh Jeana Valjeana, který uprchl z galejí, kam byl odsouzen za krádež chleba, koncipoval Hugo v pěti dílech. Žádný jeho román nedosáhl tak bouřlivého bezprostředního ohlasu jako právě Bídníci. Na jednotlivé svazky čekali před jejich vydáním v Bruselu a v Paříži zástupci knihkupců a čtenářů snad ze všech čtoucích vrstev obyvatelstva. Jen v samotné Paříži jich bylo v několika dnech rozebráno na 48 000 výtisků a román byl okamžitě překládán do světových jazyků. Záhy se objevovaly i dramatizace a film počítá adaptace již na desítky. Muzikálové zpracování přitáhlo miliony diváků nejen v Evropě.
    77%
    Osudy Jeana Valjeana patří mezi ty příběhy, které se nám nikdy neomrzí a které budeme vždy vděčně přijímat v nové a nové podobě. Bídníci patří mezi ty příběhy, které každá generace francouzských tvůrců pokládá za výzvu. Zatím poslední filmové zpracování vzniklo v koprodukci pěti států a najdeme pod ním podepsány tvůrce úspěšného přepisu Monte Christa: režisérku Josée Dayanovou, scenáristu Didiera Decoina a Gérarda Depardieua, tedy 3D, jak toto úspěšné trio nazývá občas francouzský tisk. Pozornému divákovi neunikne, že se mnohé scény natáčely v Čechách a že se v epizodních rolích objeví i naši herci. Román Bídníci (Ubožáci) psal Victor Hugo po celá desetiletí a dokončil jej až v exilu. Příběh Jeana Valjeana, který uprchl z galejí, kam byl odsouzen za krádež chleba, koncipoval Hugo v pěti dílech. Žádný jeho román nedosáhl tak bouřlivého bezprostředního ohlasu jako právě Bídníci. Na jednotlivé svazky čekali před jejich vydáním v Bruselu a v Paříži zástupci knihkupců a čtenářů snad ze všech čtoucích vrstev obyvatelstva. Jen v samotné Paříži jich bylo v několika dnech rozebráno na 48 000 výtisků a román byl okamžitě překládán do světových jazyků. Záhy se objevovaly i dramatizace a film počítá adaptace již na desítky. Muzikálové zpracování přitáhlo miliony diváků nejen v Evropě.
    4
  • Polibek draka
    Polibek draka (2001)
    FilmRole: Coroner
    • Oneplay
    Elitní pekingský policista Liu Juan (Jet Li) je vyslán do Paříže splnit úkol tak tajný, že ani on sám doopravdy neví, co se pod jeho slupkou skrývá. Jisté je jen jedno: bude to pekelně nebezpečné. Jak totiž vzápětí vyjde najevo, Juanovým nepřítelem je zkorumpovaný a mocný inspektor Richard (Tchéky Karyo), který při likvidací nepohodlných svědků neváhá ani vteřinu. Nejdůležitější figurou v jeho nebezpečné hře se právě stala americká prostitutka Jessica (Bridget Fonda), která ví příliš mnoho. Juan se rozhodne ochránit ji i její malou dceru a pouští se do nelítostného boje, ve kterém proti obrovské přesile nebude váhat nasadit všechny své znalosti smrtících bojových umění.
    Žánry:AkčníDramaKrimiThriller
    71%
    Elitní pekingský policista Liu Juan (Jet Li) je vyslán do Paříže splnit úkol tak tajný, že ani on sám doopravdy neví, co se pod jeho slupkou skrývá. Jisté je jen jedno: bude to pekelně nebezpečné. Jak totiž vzápětí vyjde najevo, Juanovým nepřítelem je zkorumpovaný a mocný inspektor Richard (Tchéky Karyo), který při likvidací nepohodlných svědků neváhá ani vteřinu. Nejdůležitější figurou v jeho nebezpečné hře se právě stala americká prostitutka Jessica (Bridget Fonda), která ví příliš mnoho. Juan se rozhodne ochránit ji i její malou dceru a pouští se do nelítostného boje, ve kterém proti obrovské přesile nebude váhat nasadit všechny své znalosti smrtících bojových umění.
    Žánry:AkčníDramaKrimiThriller
    5
  • Delikatesy
    Delikatesy (1991)
    FilmRole: Turner

    Poetická černá komedie DELIKATESY je dlouho připravovaným celovečerním režijním debutem souznící autorské dvojice Jeana-Pierra Jeuneta a Marca Cara. Snímek je plodem práce skupiny nadšenců, milujících kinematografii a jako mnoho jiných před nimi toužících natočit film, jaký by sami chtěli vidět. I přes nízký rozpočet, omezující původní plány, se jim podařilo realizovat originální, vizuálně fascinující vizi, nabitou filmařskou energií a inteligencí, smyslem pro absurdní drobnokresbu, něžnou poetičností a přesnými brutálními gagy.

    Příběh situují tvůrci do blíže neurčené budoucnosti, snad po nukleární katastrofě, mající ovšem četné znaky 30. a počátku 60. let (doba dětství autorů); kritici si pro označení tohoto stylu vypomohli termínem "retrofiction". Na zbořené periferii ční do noci starý činžák. Jeho majitelem je řezník, jehož krámek s delikatesami přes obecný nedostatek oplývá čas od času masem. Nájemníci-nakupující si to samozřejmě dávají do souvislosti s četnými zmizeními osob. Do domu přichází na inzerát jako domovník bývalý klaun Louison, jehož přítomnost ukončí krutovládu obávaného domácího a nastolí po věčné noci nový den. Ani tajemní trogloté, žijící v kanalizaci a chystající vzpouru, nemohou už zůstat neteční k událostem nahoře, zvláště když je půvabná řezníkova dcera Julie poprosí o pomoc pro Louisona, s nímž ji spojují milostná pouta. Něžný příběh o lásce, překonávající všechny překážky, vychází z tradice francouzského filmu (poetický realismus Juliena Duviviera a Marcela Carného, "předměstské" lidové komedie Reného Claira, něžné crazy Jacquesa Tatiho). Konfrontuje ji však s brutální realitou současnosti, odraženou v estetice a emocionalitě soudobého filmu (bratři Coenové, Peter Greenaway, Terry Gilliam).

    Celý Snímek vznikl v ateliéru a hrají v něm málo známí herci, jejichž tváře a stylizovanost hereckého projevu ladí s bizarní atmosférou snímku. I přes četné přiznané inspirace ("Je to trochu tak, jako by se Marcel Carné díval na Spielberga, který zrovna viděl Gilliama, a ten předtím sledoval Leoneho...") je film originální vizí, jež je pro filmové labužníky skutečnou delikatesou.

    69%

    Poetická černá komedie DELIKATESY je dlouho připravovaným celovečerním režijním debutem souznící autorské dvojice Jeana-Pierra Jeuneta a Marca Cara. Snímek je plodem práce skupiny nadšenců, milujících kinematografii a jako mnoho jiných před nimi toužících natočit film, jaký by sami chtěli vidět. I přes nízký rozpočet, omezující původní plány, se jim podařilo realizovat originální, vizuálně fascinující vizi, nabitou filmařskou energií a inteligencí, smyslem pro absurdní drobnokresbu, něžnou poetičností a přesnými brutálními gagy.

    Příběh situují tvůrci do blíže neurčené budoucnosti, snad po nukleární katastrofě, mající ovšem četné znaky 30. a počátku 60. let (doba dětství autorů); kritici si pro označení tohoto stylu vypomohli termínem "retrofiction". Na zbořené periferii ční do noci starý činžák. Jeho majitelem je řezník, jehož krámek s delikatesami přes obecný nedostatek oplývá čas od času masem. Nájemníci-nakupující si to samozřejmě dávají do souvislosti s četnými zmizeními osob. Do domu přichází na inzerát jako domovník bývalý klaun Louison, jehož přítomnost ukončí krutovládu obávaného domácího a nastolí po věčné noci nový den. Ani tajemní trogloté, žijící v kanalizaci a chystající vzpouru, nemohou už zůstat neteční k událostem nahoře, zvláště když je půvabná řezníkova dcera Julie poprosí o pomoc pro Louisona, s nímž ji spojují milostná pouta. Něžný příběh o lásce, překonávající všechny překážky, vychází z tradice francouzského filmu (poetický realismus Juliena Duviviera a Marcela Carného, "předměstské" lidové komedie Reného Claira, něžné crazy Jacquesa Tatiho). Konfrontuje ji však s brutální realitou současnosti, odraženou v estetice a emocionalitě soudobého filmu (bratři Coenové, Peter Greenaway, Terry Gilliam).

    Celý Snímek vznikl v ateliéru a hrají v něm málo známí herci, jejichž tváře a stylizovanost hereckého projevu ladí s bizarní atmosférou snímku. I přes četné přiznané inspirace ("Je to trochu tak, jako by se Marcel Carné díval na Spielberga, který zrovna viděl Gilliama, a ten předtím sledoval Leoneho...") je film originální vizí, jež je pro filmové labužníky skutečnou delikatesou.

    6
  • Gregoir Moulin proti lidskosti
    Gregoir Moulin proti lidskosti (2001)
    Film
    Grégoire Moulin, stárnoucí ostýchavý účetní, si sjedná rande naslepo s učitelkou tance. V baru. Jediné, co musí udělat, je přejít ulici a vejít. Osud to ale zdaleka takhle jednoduše nevidí. Nevěřili byste, co všechno se na té jedné hloupé ulici může odehrát. Už jste třeba viděli psa řídit auto? A navíc se právě tuto noc hraje finále francouzského národního mistrovství v kopané. Hlavní roli v příjemné romantické komedii francouzské provenience z roku 2001 ztvárnil Artus de Penguern, který snímek zároveň i režíroval a za svou práci byl nominován na prestižního Césara. Protějškem je mu Pascale Arbillotová.
    Žánry:Komedie
    66%
    Grégoire Moulin, stárnoucí ostýchavý účetní, si sjedná rande naslepo s učitelkou tance. V baru. Jediné, co musí udělat, je přejít ulici a vejít. Osud to ale zdaleka takhle jednoduše nevidí. Nevěřili byste, co všechno se na té jedné hloupé ulici může odehrát. Už jste třeba viděli psa řídit auto? A navíc se právě tuto noc hraje finále francouzského národního mistrovství v kopané. Hlavní roli v příjemné romantické komedii francouzské provenience z roku 2001 ztvárnil Artus de Penguern, který snímek zároveň i režíroval a za svou práci byl nominován na prestižního Césara. Protějškem je mu Pascale Arbillotová.
    Žánry:Komedie
    7
  • 8
  • Voce della luna, La
    Voce della luna, La (1990)
    Film
    Filmografii světově proslulého režiséra a scenáristy uzavírá snímek Hlas měsíce (1990), který Fellini uvedl do kin krátce po oslavě sedmdesátin a pouhé tři roky před svou smrtí. Děj satirické komedie vychází z románu Ermanna Cavazzoniho Poéma o náměsíčných a zároveň je koláží témat a prvků, které Fellini prozkoumával ve svých předešlých dílech... Putování Iva Salviniho (Roberto Benigni), který nedávno opustil brány léčebny a vydává se hledat lásku, silně připomíná osudy Gelsominy ve Felliniho průlomovém filmu Silnice (1954).
    Žánry:Komedie
    64%
    Filmografii světově proslulého režiséra a scenáristy uzavírá snímek Hlas měsíce (1990), který Fellini uvedl do kin krátce po oslavě sedmdesátin a pouhé tři roky před svou smrtí. Děj satirické komedie vychází z románu Ermanna Cavazzoniho Poéma o náměsíčných a zároveň je koláží témat a prvků, které Fellini prozkoumával ve svých předešlých dílech... Putování Iva Salviniho (Roberto Benigni), který nedávno opustil brány léčebny a vydává se hledat lásku, silně připomíná osudy Gelsominy ve Felliniho průlomovém filmu Silnice (1954).
    Žánry:Komedie
    9
  • Návštěvníci 2: V chodbách času
    Návštěvníci 2: V chodbách času (1998)
    FilmRole: Raoul
    V předvečer svatby Godefroye a krásné Frenegondy přeruší její otec přípravy strašnou zprávou. Někdo odcizil rodinné klenoty a posvátnou relikvii Svatého Rolanda, kterou rodina přísně střežila. Relikvie po celé generace zajišťovala v rodině plodnost žen. Kam se mohly cenné klenoty ztratit? Zůstaly u Jacquille a Ginette, avšak o pár století jinde. Brány času se tedy úplně nezavřely a navíc se do minulosti nevrátil se svým pánem sluha Jacquille, ale jeho potomek. Pro statečného Godefroye tak zůstává jediné řešení - aby se mohl oženit s krásnou Frenegondou a zajistit pokračování svého rodu, musí se vrátit do přítomnosti, najít klenoty a sluhu Jacquille.
    63%
    V předvečer svatby Godefroye a krásné Frenegondy přeruší její otec přípravy strašnou zprávou. Někdo odcizil rodinné klenoty a posvátnou relikvii Svatého Rolanda, kterou rodina přísně střežila. Relikvie po celé generace zajišťovala v rodině plodnost žen. Kam se mohly cenné klenoty ztratit? Zůstaly u Jacquille a Ginette, avšak o pár století jinde. Brány času se tedy úplně nezavřely a navíc se do minulosti nevrátil se svým pánem sluha Jacquille, ale jeho potomek. Pro statečného Godefroye tak zůstává jediné řešení - aby se mohl oženit s krásnou Frenegondou a zajistit pokračování svého rodu, musí se vrátit do přítomnosti, najít klenoty a sluhu Jacquille.
    10
  • Jean-Philippe
    Jean-Philippe (2006)
    FilmRole: Philou
    Víte, kdo je to Jean-Philippe Smet? Pravděpodobně ne, ale vězte, že postarší Fabrice to rozhodně ví. Tak tedy Jean-Philippe Smet je největší francouzská rocková hvězda všech dob, kterou můžete znát pod pseudonymem Johnny Hallyday, a Fabrice je jeho největší a nejvěrnější fanoušek na světě. A teď si představte to nejhorší, co se kdy mohlo Fabricemu stát. Jednoho rána se probudí a zjistí, že nikdo kolem něj, možná dokonce celý svět, Johnnyho Hallydaye vůbec nezná. Vysvětlení je jediné - Fabrice se musel snad probrat do nějakého jiného, paralelního vesmíru, jinak to ani nemůže být možné. I v tomto světě ale Jean-Philippe musí někde žít, byť by byl třeba jen vlastníkem nějaké ošoupané bowlingové herny. A pokud žije, nepochybně se může stát i zpěvákem. Pravda, začínat s kariérou tak pozdě asi nebude nic moc, ale Fabrice má rozhodně jasno, že takový talent se nesmí skrývat v ústraní. A v bláznivé francouzské komedii z roku 2006 je pro „znovuzrození“ hudební hvězdy ochoten udělat cokoli. V hlavních rolích přicházejí Fabrice Luchini a samozřejmě sám rockový dědeček Johnny Hallyday.
    63%
    Víte, kdo je to Jean-Philippe Smet? Pravděpodobně ne, ale vězte, že postarší Fabrice to rozhodně ví. Tak tedy Jean-Philippe Smet je největší francouzská rocková hvězda všech dob, kterou můžete znát pod pseudonymem Johnny Hallyday, a Fabrice je jeho největší a nejvěrnější fanoušek na světě. A teď si představte to nejhorší, co se kdy mohlo Fabricemu stát. Jednoho rána se probudí a zjistí, že nikdo kolem něj, možná dokonce celý svět, Johnnyho Hallydaye vůbec nezná. Vysvětlení je jediné - Fabrice se musel snad probrat do nějakého jiného, paralelního vesmíru, jinak to ani nemůže být možné. I v tomto světě ale Jean-Philippe musí někde žít, byť by byl třeba jen vlastníkem nějaké ošoupané bowlingové herny. A pokud žije, nepochybně se může stát i zpěvákem. Pravda, začínat s kariérou tak pozdě asi nebude nic moc, ale Fabrice má rozhodně jasno, že takový talent se nesmí skrývat v ústraní. A v bláznivé francouzské komedii z roku 2006 je pro „znovuzrození“ hudební hvězdy ochoten udělat cokoli. V hlavních rolích přicházejí Fabrice Luchini a samozřejmě sám rockový dědeček Johnny Hallyday.
    11
  • Outremangeur, L'
    Outremangeur, L' (2003)
    FilmRole: L'homme obèse
    • Netflix
    Séléna, šéf marseilleské policie, je svými muži respektován i obáván. Zdá se, že jeho jediným nepřítelem je on sám, společně se svými 150 kily. Dusí se v sevření vlastní tělesné schránky, trýzněn minulostí, vede samotářský život ve velkém odlehlém domě. Séléna je jediný, kdo ví, že Elsa je vinna vraždou svého strýce, bohatého rejdaře. Fascinován krásou mladé ženy jí nabídne zvláštní dohodu: výměnou za jeho mlčení požaduje, aby s ním rok každý večer večeřela.
    Žánry:DramaKrimi
    61%
    Séléna, šéf marseilleské policie, je svými muži respektován i obáván. Zdá se, že jeho jediným nepřítelem je on sám, společně se svými 150 kily. Dusí se v sevření vlastní tělesné schránky, trýzněn minulostí, vede samotářský život ve velkém odlehlém domě. Séléna je jediný, kdo ví, že Elsa je vinna vraždou svého strýce, bohatého rejdaře. Fascinován krásou mladé ženy jí nabídne zvláštní dohodu: výměnou za jeho mlčení požaduje, aby s ním rok každý večer večeřela.
    Žánry:DramaKrimi
    12
  • Láska s rybou
    Láska s rybou (1991)
    Film
    Ve frašce hraje Hoskins fotografa specializujícího se na náboženské snímky, který hledá model pro Ježíše. Udělá laskavost příteli a ocitne se při dabování pornofilmu s Natashou Richardsonovou. Hoskins nakonec najde svůj model pro Ježíše v Jeffu Goldblumovi a začíná romantický trojúhelník, ve kterém Goldblum nachází zbožňující davy, které ho považují za Ježíše, a pak tomu začne sám věřit.
    Žánry:Komedie
    Režie:Ben Lewin
    60%
    Ve frašce hraje Hoskins fotografa specializujícího se na náboženské snímky, který hledá model pro Ježíše. Udělá laskavost příteli a ocitne se při dabování pornofilmu s Natashou Richardsonovou. Hoskins nakonec najde svůj model pro Ježíše v Jeffu Goldblumovi a začíná romantický trojúhelník, ve kterém Goldblum nachází zbožňující davy, které ho považují za Ježíše, a pak tomu začne sám věřit.
    Žánry:Komedie
    Režie:Ben Lewin
    13
  • Kamikaze
    Kamikaze (1986)
    FilmRole: Iceberg fils
    60%
    14
  • Hiver 54, l'abbé Pierre
    Hiver 54, l'abbé Pierre (1989)
    Film
    Francie se po druhé světové válce zotavovala pomalu. Ekonomika byla v troskách a mnoho lidí žilo v chudobě a bez domova, spali pod mosty a kde se dalo. Zima 1953-54 byla obzvláště krutá, jedna z nejchladnějších v historii. Otec Pierre (Lambert Wilson), farář, viděl utrpení těchto lidí (a jejich častou smrt v důsledku mrazu) a byl dojat k tomu, aby napsal francouzské vládě a požádal o pomoc. Jeho dopis, který byl zveřejněn v novinách, vyvolal obrovskou vlnu podpory pro pomoc bezdomovcům. Podařilo se mu založit charitativní skupinu (která funguje dodnes) s názvem "Les Chiffoniers d'Emmaüs" neboli "Hadraři z Emauz", aby jim zprostředkoval pomoc. Tento životopisný film vypráví pravdivý příběh úspěšného úsilí abbého Pierra v těch letech.
    Režie:Denis Amar
    60%
    Francie se po druhé světové válce zotavovala pomalu. Ekonomika byla v troskách a mnoho lidí žilo v chudobě a bez domova, spali pod mosty a kde se dalo. Zima 1953-54 byla obzvláště krutá, jedna z nejchladnějších v historii. Otec Pierre (Lambert Wilson), farář, viděl utrpení těchto lidí (a jejich častou smrt v důsledku mrazu) a byl dojat k tomu, aby napsal francouzské vládě a požádal o pomoc. Jeho dopis, který byl zveřejněn v novinách, vyvolal obrovskou vlnu podpory pro pomoc bezdomovcům. Podařilo se mu založit charitativní skupinu (která funguje dodnes) s názvem "Les Chiffoniers d'Emmaüs" neboli "Hadraři z Emauz", aby jim zprostředkoval pomoc. Tento životopisný film vypráví pravdivý příběh úspěšného úsilí abbého Pierra v těch letech.
    Režie:Denis Amar
    15
  • Baby Blood
    Baby Blood (1990)
    FilmRole: Driver of Car
    • Netflix
    57%
    16
  • Nespolehlivý
    Nespolehlivý (1993)
    Film
    Policista Julien Segal je bývalý alkoholik, který má neustálé potíže se svým nadřízeným. Ten pracuje jako informátor drogového bosse Roche a rozhodne se z Juliena udělat obětního beránka. Přestože se Julienovi podaří uniknout ze smrtelné léčky nastražené šéfem a vzápětí s pomocí krásné Claire útok opětovat, zdaleka nemá vyhráno. Stejně jako v Prohnilých sleduje režisér Claude Zidi osudy policistů, kteří rozhodně nemohou sloužit za vzor. Spíše než proti zločincům bojují totiž proti sobě. Tentokrát však Zidi mnohem výrazněji posunul vyprávění od komedie k čisté krimi, více než humoru si tedy užijeme napětí, přestřelek a drsných soubojů.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    56%
    Policista Julien Segal je bývalý alkoholik, který má neustálé potíže se svým nadřízeným. Ten pracuje jako informátor drogového bosse Roche a rozhodne se z Juliena udělat obětního beránka. Přestože se Julienovi podaří uniknout ze smrtelné léčky nastražené šéfem a vzápětí s pomocí krásné Claire útok opětovat, zdaleka nemá vyhráno. Stejně jako v Prohnilých sleduje režisér Claude Zidi osudy policistů, kteří rozhodně nemohou sloužit za vzor. Spíše než proti zločincům bojují totiž proti sobě. Tentokrát však Zidi mnohem výrazněji posunul vyprávění od komedie k čisté krimi, více než humoru si tedy užijeme napětí, přestřelek a drsných soubojů.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    17
  • Julie Lescautová
    Julie Lescautová (1992)
    Seriál
    Sympatická policajná komisárka je rusovlasé tornádo! Musí totiž zvládnuť nielen parížske zločinecké podsvetie, chlapský tím podriadených policajtov, ale aj výchovu svojich vlastných detí! Napriek tomu zostáva vždy elegantnou a rozvážnou ženou a so šarmom rieši aj zložité kriminálne prípady. Francúzsky kriminálny seriál Julie Lescautová, ktorý tohto roku oslávi už jedenásť rokov od začiatku nakrúcania, dôkladne narušil zaužívané tradície seriálovej tvorby z policajného prostredia. Jeho ústrednou hrdinkou je totiž žena šéfka jedného z parížskych policajných obvodov. Na dôvažok je krásna, príťažlivá, inteligentná a samostatná. Inak by totiž nemohla zvládnuť svoju náročnú úlohu na pracovisku i doma. Keďže je rozvedená, starostlivosť o výchovu oboch dcér je viac-menej na jej útlych ramenách. Po nástupe na miesto komisárky v parížskom predmestskom obvode Clairiéres, osídlenom spolovice Francúzmi, spolovice prisťahovalcami, Julie musí dokázať nadriadeným, že zvládne akúkoľvek situáciu. Zladiť prácu s rodinou je skutočný zázrak! Hneď v pilotnej časti seriálu jej pridelili únos dieťaťa. Horšie to už ani nemôže byť, veď sa s dcérkami ešte ani nestihli presťahovať do nového domu. Mnohým podriadeným sa spočiatku nepozdáva, že im má veliť žena. Kto to kedy videl! Julie Lescautová (VÉRONIQUE GENESTOVÁ) však nedôveru ostrieľaných policajtov prelomí, keď dokáže, že jej vždy ide o vysokú profesionálnu prácu, ale nechýba jej ani zmysel pre sociálnu spravodlivosť a humor. Inak by totiž nemohla zvládnuť ani svoje dcéry Sarah (JENNIFER LAURETOVÁ) a Babou (JOSÉPHINE SERREOVÁ), z ktorých najmä staršia Sarah pred spolužiakmi nerada priznáva, že mama je policajtka. Deti nechápu, prečo sa ich rodičia rozišli, keď na každom kroku vidia, že sa stále majú veľmi radi. Skutočnou príčinou ich rozporov a rozchodu je predovšetkým to, že obaja stoja na opačnej strane barikády. Julie je policajtka, bývalý manžel Paul (FRANÇOIS MARTHOURET) zase obhajca. Hoci Julie pôvodne vyštudovala právo, vstúpila do radov polície, pretože nechcela sedieť za stolom a prekladať papiere z jednej strany na druhú. Vždy chcela pracovať s ľuďmi, zaujímala sa o ich problémy, súčasne chcela slúžiť právu v dennodennom živote. Všetci jej podriadení, či už ide o zatrpknutého rozvedeného Davida Kaplana (RENAUD MARX), černocha Mottu (ALEXIS DESSAUX), citlivého Leveila (JEAN-PAUL ROUVE) alebo mladú príťažlivú Zoru (SAMIA SASSIOVÁ), si ju vážia nielen pre profesionálne, ale aj vysoké ľudské a morálne kvality. Francúzsky kriminálny seriál čerpal z dlhoročnej tradície psychologicky prepracovaných postáv tohto typu seriálov, ktorým nikdy nechýbalo úsilie o pravdivé zobrazenie spoločnosti so všetkými jej neduhmi a poukázanie na to, že mnohé zločiny vznikajú na základe sociálnej nerovnosti.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    46%
    Sympatická policajná komisárka je rusovlasé tornádo! Musí totiž zvládnuť nielen parížske zločinecké podsvetie, chlapský tím podriadených policajtov, ale aj výchovu svojich vlastných detí! Napriek tomu zostáva vždy elegantnou a rozvážnou ženou a so šarmom rieši aj zložité kriminálne prípady. Francúzsky kriminálny seriál Julie Lescautová, ktorý tohto roku oslávi už jedenásť rokov od začiatku nakrúcania, dôkladne narušil zaužívané tradície seriálovej tvorby z policajného prostredia. Jeho ústrednou hrdinkou je totiž žena šéfka jedného z parížskych policajných obvodov. Na dôvažok je krásna, príťažlivá, inteligentná a samostatná. Inak by totiž nemohla zvládnuť svoju náročnú úlohu na pracovisku i doma. Keďže je rozvedená, starostlivosť o výchovu oboch dcér je viac-menej na jej útlych ramenách. Po nástupe na miesto komisárky v parížskom predmestskom obvode Clairiéres, osídlenom spolovice Francúzmi, spolovice prisťahovalcami, Julie musí dokázať nadriadeným, že zvládne akúkoľvek situáciu. Zladiť prácu s rodinou je skutočný zázrak! Hneď v pilotnej časti seriálu jej pridelili únos dieťaťa. Horšie to už ani nemôže byť, veď sa s dcérkami ešte ani nestihli presťahovať do nového domu. Mnohým podriadeným sa spočiatku nepozdáva, že im má veliť žena. Kto to kedy videl! Julie Lescautová (VÉRONIQUE GENESTOVÁ) však nedôveru ostrieľaných policajtov prelomí, keď dokáže, že jej vždy ide o vysokú profesionálnu prácu, ale nechýba jej ani zmysel pre sociálnu spravodlivosť a humor. Inak by totiž nemohla zvládnuť ani svoje dcéry Sarah (JENNIFER LAURETOVÁ) a Babou (JOSÉPHINE SERREOVÁ), z ktorých najmä staršia Sarah pred spolužiakmi nerada priznáva, že mama je policajtka. Deti nechápu, prečo sa ich rodičia rozišli, keď na každom kroku vidia, že sa stále majú veľmi radi. Skutočnou príčinou ich rozporov a rozchodu je predovšetkým to, že obaja stoja na opačnej strane barikády. Julie je policajtka, bývalý manžel Paul (FRANÇOIS MARTHOURET) zase obhajca. Hoci Julie pôvodne vyštudovala právo, vstúpila do radov polície, pretože nechcela sedieť za stolom a prekladať papiere z jednej strany na druhú. Vždy chcela pracovať s ľuďmi, zaujímala sa o ich problémy, súčasne chcela slúžiť právu v dennodennom živote. Všetci jej podriadení, či už ide o zatrpknutého rozvedeného Davida Kaplana (RENAUD MARX), černocha Mottu (ALEXIS DESSAUX), citlivého Leveila (JEAN-PAUL ROUVE) alebo mladú príťažlivú Zoru (SAMIA SASSIOVÁ), si ju vážia nielen pre profesionálne, ale aj vysoké ľudské a morálne kvality. Francúzsky kriminálny seriál čerpal z dlhoročnej tradície psychologicky prepracovaných postáv tohto typu seriálov, ktorým nikdy nechýbalo úsilie o pravdivé zobrazenie spoločnosti so všetkými jej neduhmi a poukázanie na to, že mnohé zločiny vznikajú na základe sociálnej nerovnosti.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    18