Tom Waldman: Nejlepší filmy
a seriály

6.3

Tom Waldman: Filmy a seriály

  • The Judy Garland Show
    The Judy Garland Show (1963)
    Seriál
    The Judy Garland Show byla americká hudební televizní show, kterou vysílala stanice CBS v neděli večer během televizní sezóny 1963-1964. I přes občas bouřlivý vztah s Judy Garlandovou měla CBS úspěch s několika televizními speciály s touto hvězdou. Garlandová, která se léta zdráhala zavázat se k týdennímu seriálu, viděla v pořadu nejlepší šanci, jak se dostat z vážných finančních potíží. Produkční potíže sužovaly seriál téměř od začátku. Seriál měl během svých 26 epizod tři různé producenty a prošel řadou dalších personálních změn. Se změnou producentů došlo také ke změnám ve formátu pořadu, který začínal jako komedie/varieté, ale přešel téměř výhradně do koncertního formátu. Zatímco sama Garlandová byla u kritiků oblíbená, počáteční varietní formát a její herecký kolega Jerry Van Dyke nebyli. Pořad konkuroval Bonanze, tehdy čtvrtému nejpopulárnějšímu pořadu v televizi, a v sledovanosti si trvale vedl špatně. Ačkoli se fanoušci pokoušeli pořad zachránit, CBS ho po jedné sezóně zrušila. TV Guide zařadil seriál do svého seznamu 60 pořadů, které byly v roce 2013 "Příliš brzy zrušeny".
    Žánry:HudebníKomedie
    Režie:Bill Hobin
    90%
    The Judy Garland Show byla americká hudební televizní show, kterou vysílala stanice CBS v neděli večer během televizní sezóny 1963-1964. I přes občas bouřlivý vztah s Judy Garlandovou měla CBS úspěch s několika televizními speciály s touto hvězdou. Garlandová, která se léta zdráhala zavázat se k týdennímu seriálu, viděla v pořadu nejlepší šanci, jak se dostat z vážných finančních potíží. Produkční potíže sužovaly seriál téměř od začátku. Seriál měl během svých 26 epizod tři různé producenty a prošel řadou dalších personálních změn. Se změnou producentů došlo také ke změnám ve formátu pořadu, který začínal jako komedie/varieté, ale přešel téměř výhradně do koncertního formátu. Zatímco sama Garlandová byla u kritiků oblíbená, počáteční varietní formát a její herecký kolega Jerry Van Dyke nebyli. Pořad konkuroval Bonanze, tehdy čtvrtému nejpopulárnějšímu pořadu v televizi, a v sledovanosti si trvale vedl špatně. Ačkoli se fanoušci pokoušeli pořad zachránit, CBS ho po jedné sezóně zrušila. TV Guide zařadil seriál do svého seznamu 60 pořadů, které byly v roce 2013 "Příliš brzy zrušeny".
    Žánry:HudebníKomedie
    Režie:Bill Hobin
    1
  • The Rogues
    The Rogues (1964)
    Seriál
    81%
    2
  • Peter Gunn
    Peter Gunn (1958)
    Seriál
    80%
    3
  • Golden Boy Vol. 6
    Golden Boy Vol. 6 (1969)
    Seriál
    Varieté show s Tomem Jonesem v hlavní roli, kde vystupovaly legendy tehdejšího show businessu. Vysílalo se v letech 1969 až 1971. Společnost ITC Entertainment ho exportovala do Spojených států, kde ho vysílala stanice ABC. Jones za něj získal nominaci na Zlatý glóbus. V pořadu se objevovaly i komediální scénky improvizační skupiny Ace Trucking Company, ve které účinkovali mimo jiné Fred Willard a Patti Deutsch.
    Žánry:Animovaný
    77%
    Varieté show s Tomem Jonesem v hlavní roli, kde vystupovaly legendy tehdejšího show businessu. Vysílalo se v letech 1969 až 1971. Společnost ITC Entertainment ho exportovala do Spojených států, kde ho vysílala stanice ABC. Jones za něj získal nominaci na Zlatý glóbus. V pořadu se objevovaly i komediální scénky improvizační skupiny Ace Trucking Company, ve které účinkovali mimo jiné Fred Willard a Patti Deutsch.
    Žánry:Animovaný
    4
  • The Ghost & Mrs. Muir
    The Ghost & Mrs. Muir (1968)
    Seriál
    75%
    5
  • Gilligan's Island
    Gilligan's Island (1964)
    Seriál
    74%
    6
  • I Dream of Jeannie
    I Dream of Jeannie (1965)
    Seriál
    73%
    7
  • ABC Stage 67
    ABC Stage 67 (1966)
    Seriál
    ABC Stage 67 byl zastřešující název pro sérii 26 týdenních pořadů, které zahrnovaly dramata, varieté, dokumenty a původní muzikály. Premiéru měla na American Broadcasting Company 14. září 1966 s filmem Murraye Schisgala Píseň lásky Barneyho Kempinskiho v režii Stanleyho Pragera a s Alanem Arkinem v hlavní roli muže, který si užívá památky a zvuky New Yorku v posledních hodinách svého mládeneckého stavu. Arkin byl nominován na cenu Emmy za vynikající herecký výkon v hlavní roli v dramatu a pořad byl nominován jako vynikající dramatický pořad. V budoucích programech se objevili Petula Clark, Bobby Darin, Sir Laurence Olivier, Albert Finney, Peter Sellers, David Frost a Jack Paar. Snaha ABC přinést kulturu masám byla ušlechtilým, ale neúspěšným experimentem. Pořad byl nejprve vysílán ve středu proti seriálu Špionáž a poté ve čtvrtek proti pořadu The Dean Martin Show a trvale dosahoval nízké sledovanosti. Jeho poslední produkcí byla adaptace jednoaktovky Jeana Cocteaua Lidský hlas s Ingrid Bergmanovou v hlavní roli, která byla odvysílána 4. května 1967. "Stage 67" nebyla ve skutečnosti součástí primárního zázemí ABC v Los Angeles. Vznikala ve starém areálu Monogram Studios, který byl později prodán společnosti KCET.
    Žánry:DramaKomedieMuzikál
    73%
    ABC Stage 67 byl zastřešující název pro sérii 26 týdenních pořadů, které zahrnovaly dramata, varieté, dokumenty a původní muzikály. Premiéru měla na American Broadcasting Company 14. září 1966 s filmem Murraye Schisgala Píseň lásky Barneyho Kempinskiho v režii Stanleyho Pragera a s Alanem Arkinem v hlavní roli muže, který si užívá památky a zvuky New Yorku v posledních hodinách svého mládeneckého stavu. Arkin byl nominován na cenu Emmy za vynikající herecký výkon v hlavní roli v dramatu a pořad byl nominován jako vynikající dramatický pořad. V budoucích programech se objevili Petula Clark, Bobby Darin, Sir Laurence Olivier, Albert Finney, Peter Sellers, David Frost a Jack Paar. Snaha ABC přinést kulturu masám byla ušlechtilým, ale neúspěšným experimentem. Pořad byl nejprve vysílán ve středu proti seriálu Špionáž a poté ve čtvrtek proti pořadu The Dean Martin Show a trvale dosahoval nízké sledovanosti. Jeho poslední produkcí byla adaptace jednoaktovky Jeana Cocteaua Lidský hlas s Ingrid Bergmanovou v hlavní roli, která byla odvysílána 4. května 1967. "Stage 67" nebyla ve skutečnosti součástí primárního zázemí ABC v Los Angeles. Vznikala ve starém areálu Monogram Studios, který byl později prodán společnosti KCET.
    Žánry:DramaKomedieMuzikál
    8
  • Večírek
    Večírek (1968)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Peter Sellers v této kultovní komedii opět hraje nemotorného cizince, tentokrát ovšem není z Francie. Ztvárnil zde podivného indického herce jménem Hrundi V. Bakshi, který se snaží uchytit v Hollywoodu. Dokáže se rychle dostat do nemilosti producenta C.S. Divota - při natáčení závěru historického velkofilmu se mu díky jeho neskutečné, zřejmě vrozené nešikovnosti podaří předčasně 'odpálit' maketu pevnosti, která měla být zničena v závěrečném záběru. Šéf studia Fred Clutterbuck ho okamžitě vyrazí a slíbí mu: Postarám se, aby sis už nikde nezahrál. Nicméně hercovo jméno, které si šéf poznamenal, se omylem dostane na seznam hostů pozvaných na večírek pořádaný u příležitosti dokončení filmu... A tak začíná úžasná jízda, která neztratí vtip až do konce. Nekončící katastrofě nezabrání ani Bakshiho okouzlení Francouzkou Michele Monetovou, Divotovou nově objevenou hvězdičkou. Režisér Blake Edwards často při natáčení Večírku záměrně omezil mluvené scény, aby dal vyniknout neuvěřitelnému komickému a improvizačnímu talentu nejen Petera Sellerse, ale i dalších herců - výborná je například role opilého číšníka, který vyvolává záchvaty vzteku svého nadřízeného. Na rozdíl od známého Sellersova inspektora Clouseaua je Hrundi ve svých malérech nevinně. Je slušný, tichý a zdvořilý. Do prekérních situací se dostává, když se snaží s někým spřátelit, udělat dobrý dojem nebo si prostě jen ze slušnosti netroufá obtěžovat své hostitele s nějakým problémem. Jestliže dokázal Sellers vzbudit divákovu empatii i jako nafoukaný ňouma ze Surreté, tak v roli outsidera, k němuž se všichni obracejí zády a ignorují ho, boduje dvojnásob.
    Žánry:Komedie
    72%
    Peter Sellers v této kultovní komedii opět hraje nemotorného cizince, tentokrát ovšem není z Francie. Ztvárnil zde podivného indického herce jménem Hrundi V. Bakshi, který se snaží uchytit v Hollywoodu. Dokáže se rychle dostat do nemilosti producenta C.S. Divota - při natáčení závěru historického velkofilmu se mu díky jeho neskutečné, zřejmě vrozené nešikovnosti podaří předčasně 'odpálit' maketu pevnosti, která měla být zničena v závěrečném záběru. Šéf studia Fred Clutterbuck ho okamžitě vyrazí a slíbí mu: Postarám se, aby sis už nikde nezahrál. Nicméně hercovo jméno, které si šéf poznamenal, se omylem dostane na seznam hostů pozvaných na večírek pořádaný u příležitosti dokončení filmu... A tak začíná úžasná jízda, která neztratí vtip až do konce. Nekončící katastrofě nezabrání ani Bakshiho okouzlení Francouzkou Michele Monetovou, Divotovou nově objevenou hvězdičkou. Režisér Blake Edwards často při natáčení Večírku záměrně omezil mluvené scény, aby dal vyniknout neuvěřitelnému komickému a improvizačnímu talentu nejen Petera Sellerse, ale i dalších herců - výborná je například role opilého číšníka, který vyvolává záchvaty vzteku svého nadřízeného. Na rozdíl od známého Sellersova inspektora Clouseaua je Hrundi ve svých malérech nevinně. Je slušný, tichý a zdvořilý. Do prekérních situací se dostává, když se snaží s někým spřátelit, udělat dobrý dojem nebo si prostě jen ze slušnosti netroufá obtěžovat své hostitele s nějakým problémem. Jestliže dokázal Sellers vzbudit divákovu empatii i jako nafoukaný ňouma ze Surreté, tak v roli outsidera, k němuž se všichni obracejí zády a ignorují ho, boduje dvojnásob.
    Žánry:Komedie
    9
  • The Dick Powell Show
    The Dick Powell Show (1961)
    Seriál
    The Dick Powell Show byl americký antologický seriál vysílaný na NBC v letech 1961–1963, sponzorovaný především společností Reynolds Metals Company. Moderoval ho filmový veterán Dick Powell až do své smrti na rakovinu lymfatických uzlin 2. ledna 1963. Poté se role moderátorů ujala řada hostů až do konce seriálu. Prvním z nich byl Gregory Peck, který zahájil program 8. ledna poctou Powellovi, kterého označil za „skvělého a dobrého přítele našeho odvětví“. Po Peckovi následovali další herci jako Robert Mitchum, Frank Sinatra, Glenn Ford, Charles Boyer, Jackie Cooper, Rock Hudson, Milton Berle, Jack Lemmon, Dean Martin, Robert Taylor, Steve McQueen, David Niven, Danny Thomas, Robert Wagner a John Wayne.
    Žánry:DramaKomedie
    72%
    The Dick Powell Show byl americký antologický seriál vysílaný na NBC v letech 1961–1963, sponzorovaný především společností Reynolds Metals Company. Moderoval ho filmový veterán Dick Powell až do své smrti na rakovinu lymfatických uzlin 2. ledna 1963. Poté se role moderátorů ujala řada hostů až do konce seriálu. Prvním z nich byl Gregory Peck, který zahájil program 8. ledna poctou Powellovi, kterého označil za „skvělého a dobrého přítele našeho odvětví“. Po Peckovi následovali další herci jako Robert Mitchum, Frank Sinatra, Glenn Ford, Charles Boyer, Jackie Cooper, Rock Hudson, Milton Berle, Jack Lemmon, Dean Martin, Robert Taylor, Steve McQueen, David Niven, Danny Thomas, Robert Wagner a John Wayne.
    Žánry:DramaKomedie
    10
  • Bewitched
    Bewitched (1964)
    Seriál
    72%
    11
  • Startime
    Startime (1959)
    Seriál
    65%
    12
  • High Time
    High Time (1960)
    Film
    60%
    13
  • Love Is a Ball
    Love Is a Ball (1963)
    Film
    60%
    14
  • Stopa Růžového pantera
    Stopa Růžového pantera (1982)
    Film
    • Max
    • iTunes
    Na počátku je v Lugaši opět, již potřetí, uloupen slavný diamant nazvaný Růžový panter. O pomoc je požádán samozřejmě francouzský detektiv, který již podvakrát uspěl při jeho hledání. Clouseau je přesvědčen, že pachatelem je opět Sir Charles Litton, kdysi známý jako Fantóm, a vypraví se za ním do Londýna a poté do Lugaše. Jenže tentokrát si lugašský vládce a jeho rádce nepřejí, aby pravda vyšla najevo. Nalezení Pantera by totiž ohrozilo jejich zkorumpovanou moc. Zanedlouho přinesou světové agentury zprávu, že letadlo, kterým Clouseau cestoval, zmizelo. Televizní reportérka Marie Jouvetová se rozhodne připravit pořad o slavném inspektorovi a vydává se po jeho stopách, setkává se s lidmi, kteří jej znali, zaznamenává jejich vzpomínky na velikého nešiku a génia ztřeštěnosti. Dostává se tak na stopu spiknutí a přestože se i ona ocitá v nebezpečí, necouvne. Je přesvědčena, že Clouseau žije a chystá se opět zvítězit. Tento film se od předchozích ovšem značně liší, protože vznikl v roce 1982, tedy až dva roky po smrti Petera Sellerse, nezapomenutelného představitele hlavní role (zemřel 24. 7. 1980). Film, který je dalším případem a současně vzpomínkou na Sellersovy výkony v předchozích dílech, vznikl převážně sestřihem nepoužitých sekvencí z předchozích filmů, které byly doplněny dotáčkami, v nichž Clouseau nevystupuje. Snímek natočil a sestavil podle vlastního námětu a scénáře Franka a Toma Waldmanových samozřejmě režisér Blake Edwards. Uvidíte tu scény z předchozích Clouseauových případů a budete si moci zavzpomínat na to, jak to bylo, když Clouseau hlídal diamant a princeznu Dalu, když se snažil dokázat nevinu služky Marie Gambrelliové, nebo když se svým sluhou Katoem cvičil bojová umění.
    52%
    Na počátku je v Lugaši opět, již potřetí, uloupen slavný diamant nazvaný Růžový panter. O pomoc je požádán samozřejmě francouzský detektiv, který již podvakrát uspěl při jeho hledání. Clouseau je přesvědčen, že pachatelem je opět Sir Charles Litton, kdysi známý jako Fantóm, a vypraví se za ním do Londýna a poté do Lugaše. Jenže tentokrát si lugašský vládce a jeho rádce nepřejí, aby pravda vyšla najevo. Nalezení Pantera by totiž ohrozilo jejich zkorumpovanou moc. Zanedlouho přinesou světové agentury zprávu, že letadlo, kterým Clouseau cestoval, zmizelo. Televizní reportérka Marie Jouvetová se rozhodne připravit pořad o slavném inspektorovi a vydává se po jeho stopách, setkává se s lidmi, kteří jej znali, zaznamenává jejich vzpomínky na velikého nešiku a génia ztřeštěnosti. Dostává se tak na stopu spiknutí a přestože se i ona ocitá v nebezpečí, necouvne. Je přesvědčena, že Clouseau žije a chystá se opět zvítězit. Tento film se od předchozích ovšem značně liší, protože vznikl v roce 1982, tedy až dva roky po smrti Petera Sellerse, nezapomenutelného představitele hlavní role (zemřel 24. 7. 1980). Film, který je dalším případem a současně vzpomínkou na Sellersovy výkony v předchozích dílech, vznikl převážně sestřihem nepoužitých sekvencí z předchozích filmů, které byly doplněny dotáčkami, v nichž Clouseau nevystupuje. Snímek natočil a sestavil podle vlastního námětu a scénáře Franka a Toma Waldmanových samozřejmě režisér Blake Edwards. Uvidíte tu scény z předchozích Clouseauových případů a budete si moci zavzpomínat na to, jak to bylo, když Clouseau hlídal diamant a princeznu Dalu, když se snažil dokázat nevinu služky Marie Gambrelliové, nebo když se svým sluhou Katoem cvičil bojová umění.
    15
  • Dirty Dingus Magee
    Dirty Dingus Magee (1970)
    Film
    Dingus Magee, lamač zadků, hledá zlatý vlak, když narazí na starého známého Hokea Birdsilla na cestě do San Francisca a okrade ho o peníze. Hoke se vydá do nedalekého města Yerkey's Hole, kde je Belle Knops starostkou i majitelkou nevěstince. Jmenuje Hokea městským šerifem a snaží se ho přimět, aby vyprovokoval Indiány, aby vojáci v nedaleké pevnosti (hlavní zákazníci) nešli do Little Big Horn. Dingus se snaží vyvolat ještě větší problémy a zaplést se s bledou, dětsky hovořící Indiánkou Annou. Film je parodií na často opakovanou frázi "Kodex Západu" a zveličuje ji i to, co představuje, do absurdnosti.
    Žánry:AkčníKomedieWestern
    51%
    Dingus Magee, lamač zadků, hledá zlatý vlak, když narazí na starého známého Hokea Birdsilla na cestě do San Francisca a okrade ho o peníze. Hoke se vydá do nedalekého města Yerkey's Hole, kde je Belle Knops starostkou i majitelkou nevěstince. Jmenuje Hokea městským šerifem a snaží se ho přimět, aby vyprovokoval Indiány, aby vojáci v nedaleké pevnosti (hlavní zákazníci) nešli do Little Big Horn. Dingus se snaží vyvolat ještě větší problémy a zaplést se s bledou, dětsky hovořící Indiánkou Annou. Film je parodií na často opakovanou frázi "Kodex Západu" a zveličuje ji i to, co představuje, do absurdnosti.
    Žánry:AkčníKomedieWestern
    16
  • Inspektor Clouseau
    Inspektor Clouseau (1968)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Zjistit, že banda zlotřilců chystá největší loupež všech dob, to není tak těžké. Ovšem proniknout do spletité zločinecké sítě, odhalit a usvědčit její jednotlivé aktéry, překazit akci v samém zárodku, na to jsou ve Scotland Yardu krátcí. Žádný div, že požádali o přátelskou výpomoc francouzskou Sureté, která má tu čest být domovskou organizací nejgeniálnějšího detektiva světa! A Jacques Clouseau nezaváhá ani na okamžik, neboť boj se zločinem je pro něj svatá věc. Před i za Kanálem. Zdá se však, že britská půda jeho genialitě zrovna dvakrát nesvědčí. Ba dokonce by se dalo říct, že přes všechnu svou snahu prohrává jednu bitvu za druhou. Ovšem co je do jednotlivých bitev, že! Důležité je vyhrát válku. A o tomto výsledku Clouseau nepochybuje ani na vteřinu. V pořadí třetí panteří komedie (z roku 1968) je dílem jiného tvůrčího i hereckého týmu než předcházející dvě. Režie se (namísto B. Edwardse) ujal Bud Yorkin, který do role geniálního poplety Clouseaua obsadil Američana Alana Arkina (Čekej do tmy, Srdce je osamělý lovec, Hlava 22, Havana atd.). V roli jeho protihráče Weavera se představí jeden z nejobsazovanějších britských herců Frank Finlay, dobře známý našim divákům např. jako Porthos ze slavných Tří mušketýrů Richarda Lestera.
    Režie:Bud Yorkin
    49%
    Zjistit, že banda zlotřilců chystá největší loupež všech dob, to není tak těžké. Ovšem proniknout do spletité zločinecké sítě, odhalit a usvědčit její jednotlivé aktéry, překazit akci v samém zárodku, na to jsou ve Scotland Yardu krátcí. Žádný div, že požádali o přátelskou výpomoc francouzskou Sureté, která má tu čest být domovskou organizací nejgeniálnějšího detektiva světa! A Jacques Clouseau nezaváhá ani na okamžik, neboť boj se zločinem je pro něj svatá věc. Před i za Kanálem. Zdá se však, že britská půda jeho genialitě zrovna dvakrát nesvědčí. Ba dokonce by se dalo říct, že přes všechnu svou snahu prohrává jednu bitvu za druhou. Ovšem co je do jednotlivých bitev, že! Důležité je vyhrát válku. A o tomto výsledku Clouseau nepochybuje ani na vteřinu. V pořadí třetí panteří komedie (z roku 1968) je dílem jiného tvůrčího i hereckého týmu než předcházející dvě. Režie se (namísto B. Edwardse) ujal Bud Yorkin, který do role geniálního poplety Clouseaua obsadil Američana Alana Arkina (Čekej do tmy, Srdce je osamělý lovec, Hlava 22, Havana atd.). V roli jeho protihráče Weavera se představí jeden z nejobsazovanějších britských herců Frank Finlay, dobře známý našim divákům např. jako Porthos ze slavných Tří mušketýrů Richarda Lestera.
    Režie:Bud Yorkin
    17