7.5

William Preston Robertson: Filmy a seriály

  • Smrtelné zlo 2
    Smrtelné zlo 2 (1987)
    FilmRole: The Hand / The Dark Spirit / The Deer Head / The Enchanted Objects (voice)
    Ash (Bruce Campbell), jediný přeživší smrtelného zla, se vrací, se svou přítelkyní Lindou (Denise Bixler), do osamělé chaty hluboko v lese. Spolu objeví záhadnou nahrávku s hlasem profesora Knobyho, který cituje pasáže z Necronomiconu, pradávné knihy smrti. Díky tomu zjistí, že profesorova slova jsou dost silná, což se projeví prokletím, které osvobodí duši ďábla, žijícího v nedalekém lese, jež je obklopuje. Sledujte teror - nechutné spiknutí a nadpřirozené démony, kteří vpadnou do chatky v krvavém tažení po lidských obětech. V zoufalství se Ash pokusí uniknout svému strašnému osudu a tak bojuje s hrůznými démony s pomocí nečekaných hostů. Avšak brzy zjistí, že nemůže soupeřit s nepopsatelnými stvořeními, která číhají za každými dveřmi, na každém rohu... (oficiální text distributora)
    Režie:Sam Raimi
    77%
    Ash (Bruce Campbell), jediný přeživší smrtelného zla, se vrací, se svou přítelkyní Lindou (Denise Bixler), do osamělé chaty hluboko v lese. Spolu objeví záhadnou nahrávku s hlasem profesora Knobyho, který cituje pasáže z Necronomiconu, pradávné knihy smrti. Díky tomu zjistí, že profesorova slova jsou dost silná, což se projeví prokletím, které osvobodí duši ďábla, žijícího v nedalekém lese, jež je obklopuje. Sledujte teror - nechutné spiknutí a nadpřirozené démony, kteří vpadnou do chatky v krvavém tažení po lidských obětech. V zoufalství se Ash pokusí uniknout svému strašnému osudu a tak bojuje s hrůznými démony s pomocí nečekaných hostů. Avšak brzy zjistí, že nemůže soupeřit s nepopsatelnými stvořeními, která číhají za každými dveřmi, na každém rohu... (oficiální text distributora)
    Režie:Sam Raimi
    1
  • Zbytečná krutost
    Zbytečná krutost (1984)
    FilmRole: Radio Evangelist (voice)
    76%
    2
  • Barton Fink
    Barton Fink (1991)
    FilmRole: Voice (voice)
    • Google Play
    • iTunes
    Píše se rok 1941 a mladý neurotický scénárista prožívá v nehostinném hotýlku mučivý existenciální zápas při psaní scénáře na objednávku hysterického šéfa hollywoodského studia, nucený přitom odložit vlastní autorská kritéria. Jeho jediným přítelem v osamocení a prázdnotě je tlustý pojišťovací agent z vedlejšího pokoje, ironicky krásná, permanentně indisponovaná postava. Atmosféra je plná tajemství, stínů a Finkových obsesí. Film je proložený množstvím zvukových a obrazových znaků (makrodetaily, zvláštní záběry). Interiéry i exteriéry jsou důsledně stylizované (světlé barvy prostředí spjatého s vedením studia, resp. pochmurné červenohnědé odstíny a pološero Finkova působiště). Sugestivnost pohybů kamery (bratři Coenové se ve všech svých filmech famózními jízdami kamery těší z kinematografických možností), herectví a zvuku (zvuková rovina je povýšena do neobvyklé významové polohy) dramatizuje banality a vytváří falešné napětí s absurdními zvraty. Film je jakousi kombinací Kafky, Hitchcocka a Harolda Lloyda. Bratři Coenové ve svých znamenitých dílech představují vtipný surrealismus dneška, baví se hrou citátů, rafinovaností a klišé. Jejich absurdní noční můry plné krutosti a černého humoru prozrazují zájem o klasický "film noir" a drsnou školu a vytvářejí stylově vycizelovaný, skeptický obraz lidské existence. Lehké komediální nadsázce jejich filmů odpovídá částečně exaltovaný herecký projev i občasná, s kýčem hraničící symbolika. Patří k čelným představitelům podnětného proudu amerického nezávislého filmu. Film byl roku 1992 nominován na Oscara v kategoriích výprava, kostýmy, mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Michael Lerner).
    74%
    Píše se rok 1941 a mladý neurotický scénárista prožívá v nehostinném hotýlku mučivý existenciální zápas při psaní scénáře na objednávku hysterického šéfa hollywoodského studia, nucený přitom odložit vlastní autorská kritéria. Jeho jediným přítelem v osamocení a prázdnotě je tlustý pojišťovací agent z vedlejšího pokoje, ironicky krásná, permanentně indisponovaná postava. Atmosféra je plná tajemství, stínů a Finkových obsesí. Film je proložený množstvím zvukových a obrazových znaků (makrodetaily, zvláštní záběry). Interiéry i exteriéry jsou důsledně stylizované (světlé barvy prostředí spjatého s vedením studia, resp. pochmurné červenohnědé odstíny a pološero Finkova působiště). Sugestivnost pohybů kamery (bratři Coenové se ve všech svých filmech famózními jízdami kamery těší z kinematografických možností), herectví a zvuku (zvuková rovina je povýšena do neobvyklé významové polohy) dramatizuje banality a vytváří falešné napětí s absurdními zvraty. Film je jakousi kombinací Kafky, Hitchcocka a Harolda Lloyda. Bratři Coenové ve svých znamenitých dílech představují vtipný surrealismus dneška, baví se hrou citátů, rafinovaností a klišé. Jejich absurdní noční můry plné krutosti a černého humoru prozrazují zájem o klasický "film noir" a drsnou školu a vytvářejí stylově vycizelovaný, skeptický obraz lidské existence. Lehké komediální nadsázce jejich filmů odpovídá částečně exaltovaný herecký projev i občasná, s kýčem hraničící symbolika. Patří k čelným představitelům podnětného proudu amerického nezávislého filmu. Film byl roku 1992 nominován na Oscara v kategoriích výprava, kostýmy, mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Michael Lerner).
    3
  • Millerova křižovatka
    Millerova křižovatka (1990)
    FilmRole: Voice (voice)
    • Google Play
    • iTunes
    • SWEET.TV
    V období prohibice kvete v USA organizovaný zločin, který prorůstá do politiky. Stranický boss Lionel Leo opřený o podsvětí prakticky ovládá americké velkoměsto, ale vyrostla mu konkurence v klasickém mafiánovi italského původu Johnym Casparovi, který mu dosud za "ochranu" platil tučné výpalné. Leo odmítne Casparův požadavek na zavraždění Bernieho Bernbauma, který vychytrale těží z Casparových sázkových podvodů. Pomáhá mu v tom jeho sestra Verna, která má s Casparem poměr právě proto, aby bratra ochránila. Tom Reagan, Leova pravá ruka, zadlužený kvůli své sázkařské vášni, vidí v obětování Bernieho cestu k uchování Leovy moci, avšak váže ho utajované citové pouto k Verně. Casparovo komando se neúspěšně pokusí Lea zlikvidovat a Tom pochopí, že válka podsvětí by mohla pohltit jeho i Vernu. Přiznáním vztahu s Vernou Leovi, který se s ní chce oženit, začíná Tomova rafinovaná hra o vlastní život...
    73%
    V období prohibice kvete v USA organizovaný zločin, který prorůstá do politiky. Stranický boss Lionel Leo opřený o podsvětí prakticky ovládá americké velkoměsto, ale vyrostla mu konkurence v klasickém mafiánovi italského původu Johnym Casparovi, který mu dosud za "ochranu" platil tučné výpalné. Leo odmítne Casparův požadavek na zavraždění Bernieho Bernbauma, který vychytrale těží z Casparových sázkových podvodů. Pomáhá mu v tom jeho sestra Verna, která má s Casparem poměr právě proto, aby bratra ochránila. Tom Reagan, Leova pravá ruka, zadlužený kvůli své sázkařské vášni, vidí v obětování Bernieho cestu k uchování Leovy moci, avšak váže ho utajované citové pouto k Verně. Casparovo komando se neúspěšně pokusí Lea zlikvidovat a Tom pochopí, že válka podsvětí by mohla pohltit jeho i Vernu. Přiznáním vztahu s Vernou Leovi, který se s ní chce oženit, začíná Tomova rafinovaná hra o vlastní život...
    4
  • Potíže s Arizonou
    Potíže s Arizonou (1987)
    FilmRole: Amazing Voice (voice)
    • Google Play
    • iTunes
    Dvakrát soudně trestaný kriminálník, notorický zlodějíček H. I. Donnough, se znovu a znovu ocitá ve vězení. Při jednom ze svých dalších pobytů v tomto zařízení se zamiluje do půvabné mladé policistky Edwiny. A protože náklonnost je vzájemná, rozhodnou se po jeho propuštění z vězení pro svatbu. Ač se to zdá nemožné, vytvoří šťastný a harmonický manželský pár. Na obloze jejich spokojenosti pluje jenom jeden jediný mrak. Edwina totiž nemůže mít děti. A právě po miminku oba dva velmi touží. Jenže vzhledem k McDonnoughově minulosti nepřichází adopce v úvahu. Jednoho dne se rozhodnou dítě získat jinou cestou, a to za každou cenu. Jediným možným způsobem je krádež. Vyberou si a unesou jedno z právě narozených paterčat místního hlavouna a magnáta Nathana Arizony. Netřeba dodávat, že bohatý tatík se samozřejmě snaží potomka získat zpět, takže pracně nabyté štěstí nemá dlouhého trvání. Gale a Evelle, zlodějíčkovi bývalí kumpáni z vězení, ve snaze získat tučné "nálezné" malého Arizonu unesou. A tak po dítěti pátrá nejen Arizona senior, který si najal schopného střelce, ale také "adoptivní rodiče" malého človíčka.
    71%
    Dvakrát soudně trestaný kriminálník, notorický zlodějíček H. I. Donnough, se znovu a znovu ocitá ve vězení. Při jednom ze svých dalších pobytů v tomto zařízení se zamiluje do půvabné mladé policistky Edwiny. A protože náklonnost je vzájemná, rozhodnou se po jeho propuštění z vězení pro svatbu. Ač se to zdá nemožné, vytvoří šťastný a harmonický manželský pár. Na obloze jejich spokojenosti pluje jenom jeden jediný mrak. Edwina totiž nemůže mít děti. A právě po miminku oba dva velmi touží. Jenže vzhledem k McDonnoughově minulosti nepřichází adopce v úvahu. Jednoho dne se rozhodnou dítě získat jinou cestou, a to za každou cenu. Jediným možným způsobem je krádež. Vyberou si a unesou jedno z právě narozených paterčat místního hlavouna a magnáta Nathana Arizony. Netřeba dodávat, že bohatý tatík se samozřejmě snaží potomka získat zpět, takže pracně nabyté štěstí nemá dlouhého trvání. Gale a Evelle, zlodějíčkovi bývalí kumpáni z vězení, ve snaze získat tučné "nálezné" malého Arizonu unesou. A tak po dítěti pátrá nejen Arizona senior, který si najal schopného střelce, ale také "adoptivní rodiče" malého človíčka.
    5
  • Johnny Skidmarks
    Johnny Skidmarks (1998)
    FilmRole: Earl
    Nezávislý fotograf Johnny Skidmarks se živí fotografováním pro policejní potřeby, mimo to si ovšem přivydělává i jako člen bandy vyděračů. Pro detektivy Larryho Skovika a Woodyho Washawskiho fotí smrtelné autonehody a místa zločinů, pro vyděrače vedené Walterem Lippinscottem zase bohaté záletníky, přistižené v choulostivých situacích. Pomáhají mu Walterův řidič Earl a prostitutka Lorraine a výsledky jejich snažení Walter využívá k tomu, aby od přistižených proutníků dostal peníze nebo zajistil různé služby pro mafii. Jednoho dne však najde své komplice v motelovém pokoji mrtvé. Svěří se se svými obavami o život Alici, se kterou se seznámil v putyce, kde pravidelně čeká na zavolání, potom však zjistí, že žena sama by mohla mít důvod zabít jeho komplice i jeho samotného a přestane jí důvěřovat. A když je zanedlouho poté zavražděn také vyděrač Walter a jeho advokát, začne se Johnny obávat, že je další na zabijákově seznamu a obrátí se na detektiva Skovika s prosbou o pomoc. Svěří se mu i se svým podezřením týkajícím se Alice, ale nevylučuje ani možnost, že by za vším mohl být nerudný detektiv Washawski. Odhalení skutečného pachatele, je však pro něj šokem. A než se vzpamatuje, ocitne se ve vrahově moci. Ten se kdysi sám stal obětí vyděračské bandy, a poté co ztratil ženu i čest, je odhodlán pomstít se za každou cenu.
    Režie:John Raffo
    49%
    Nezávislý fotograf Johnny Skidmarks se živí fotografováním pro policejní potřeby, mimo to si ovšem přivydělává i jako člen bandy vyděračů. Pro detektivy Larryho Skovika a Woodyho Washawskiho fotí smrtelné autonehody a místa zločinů, pro vyděrače vedené Walterem Lippinscottem zase bohaté záletníky, přistižené v choulostivých situacích. Pomáhají mu Walterův řidič Earl a prostitutka Lorraine a výsledky jejich snažení Walter využívá k tomu, aby od přistižených proutníků dostal peníze nebo zajistil různé služby pro mafii. Jednoho dne však najde své komplice v motelovém pokoji mrtvé. Svěří se se svými obavami o život Alici, se kterou se seznámil v putyce, kde pravidelně čeká na zavolání, potom však zjistí, že žena sama by mohla mít důvod zabít jeho komplice i jeho samotného a přestane jí důvěřovat. A když je zanedlouho poté zavražděn také vyděrač Walter a jeho advokát, začne se Johnny obávat, že je další na zabijákově seznamu a obrátí se na detektiva Skovika s prosbou o pomoc. Svěří se mu i se svým podezřením týkajícím se Alice, ale nevylučuje ani možnost, že by za vším mohl být nerudný detektiv Washawski. Odhalení skutečného pachatele, je však pro něj šokem. A než se vzpamatuje, ocitne se ve vrahově moci. Ten se kdysi sám stal obětí vyděračské bandy, a poté co ztratil ženu i čest, je odhodlán pomstít se za každou cenu.
    Režie:John Raffo
    6