6.0

Tomer Russo: Filmy a seriály

  • Private
    Private (2004)
    FilmRole: Private Eial
    Zástupce mladé generace italských filmařů Saverio Costanzo pojal svůj dlouhometrážní hraný debut jako kritický pohled na dnešní společenskopolitickou situaci v zemích Třetího světa. Snímek tematizující aktuální otázku lidských práv se objektivním viděním zobrazené reality kategoriálně řadí k politicky zaměřeným produkcím v současné italské kinematografii. Tvůrce vypráví příběh jedné palestinské rodiny žijící na pomezí izraelské osady a arabské vesnice. Režisér sleduje především konflikt uvnitř rodiny v momentě, kdy dům po přestřelce s nepřátelskou armádou obsadí izraelská vojenská jednotka požadující jejich odchod z domu. Rodina se rozštěpuje na dvě skupiny: jedna následuje otce zastávajícího morální a tradiční principy a druhá si vytváří vlastní na otci nezávislý postoj. Postava hlavy rodiny Mohammeda je prezentována jako stoupenec svých etických zásad, kdy pro něho dům znamená hranici vlastní důstojnosti, občanské i rodinné cti. Přestože se snímek dějově odehrává mimo Itálii, představuje do určité míry obraz tradičních hodnot italské společnosti. Rodina jako pevná součást a základ - zvláště katolické - společnosti je tematickým prvkem filmů mnoha italských režisérů, kteří se v různých podobách vyrovnávají s funkcí a významem rodinného článku jako složky celospolečenského systému a struktury Itálie. [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    Žánry:DramaVálečný
    69%
    Zástupce mladé generace italských filmařů Saverio Costanzo pojal svůj dlouhometrážní hraný debut jako kritický pohled na dnešní společenskopolitickou situaci v zemích Třetího světa. Snímek tematizující aktuální otázku lidských práv se objektivním viděním zobrazené reality kategoriálně řadí k politicky zaměřeným produkcím v současné italské kinematografii. Tvůrce vypráví příběh jedné palestinské rodiny žijící na pomezí izraelské osady a arabské vesnice. Režisér sleduje především konflikt uvnitř rodiny v momentě, kdy dům po přestřelce s nepřátelskou armádou obsadí izraelská vojenská jednotka požadující jejich odchod z domu. Rodina se rozštěpuje na dvě skupiny: jedna následuje otce zastávajícího morální a tradiční principy a druhá si vytváří vlastní na otci nezávislý postoj. Postava hlavy rodiny Mohammeda je prezentována jako stoupenec svých etických zásad, kdy pro něho dům znamená hranici vlastní důstojnosti, občanské i rodinné cti. Přestože se snímek dějově odehrává mimo Itálii, představuje do určité míry obraz tradičních hodnot italské společnosti. Rodina jako pevná součást a základ - zvláště katolické - společnosti je tematickým prvkem filmů mnoha italských režisérů, kteří se v různých podobách vyrovnávají s funkcí a významem rodinného článku jako složky celospolečenského systému a struktury Itálie. [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    Žánry:DramaVálečný
    1
  • 11'09''01
    11'09''01 (2002)
    FilmRole: 8.
    • Netflix

    Po šokujícím teroristickém útoku na Spojené státy z 11. září 2001, jehož tragickým symbolem se stala zkáza newyorského Světového obchodního centra, přišel francouzský filmař Alain Brigand s myšlenkou odpovědět na televizní obrazy zkázy, jež v nekonečném opakování oběhly celý svět, filmovými obrazy, které by odrážely tragickou událost v širším kontextu a zároveň by vyjadřovaly subjektivní stanovisko významných umělců. Brigand vyzval jedenáct režisérů z různých zemí a kontinentů, aby se připojili k projektu s jasným zadáním: každá epizoda má být dlouhá jedenáct minut, devět vteřin a jedno filmové okénko a musí být inspirována newyorskou tragédií. Přitom je zaručena naprostá tvůrčí svoboda s podmínkou, že příběhy by měly vyjadřovat poselství míru a tolerance.

    Žánry:DramaPovídkový
    66%

    Po šokujícím teroristickém útoku na Spojené státy z 11. září 2001, jehož tragickým symbolem se stala zkáza newyorského Světového obchodního centra, přišel francouzský filmař Alain Brigand s myšlenkou odpovědět na televizní obrazy zkázy, jež v nekonečném opakování oběhly celý svět, filmovými obrazy, které by odrážely tragickou událost v širším kontextu a zároveň by vyjadřovaly subjektivní stanovisko významných umělců. Brigand vyzval jedenáct režisérů z různých zemí a kontinentů, aby se připojili k projektu s jasným zadáním: každá epizoda má být dlouhá jedenáct minut, devět vteřin a jedno filmové okénko a musí být inspirována newyorskou tragédií. Přitom je zaručena naprostá tvůrčí svoboda s podmínkou, že příběhy by měly vyjadřovat poselství míru a tolerance.

    Žánry:DramaPovídkový
    2
  • Kedma
    Kedma (2002)
    FilmRole: Milek
    Píše se začátek roku 1948. Blíží se rozhodující střetnutí mezi Židy a Palestinci. K břehům míří stará nákladní loď Kedma, na jejíž palubě se tísní stovky Židů z různých koutů Evropy. Válku přežili v ghettech, uprchli z transportů a chtějí za každou cenu uniknout z Evropy do "země zaslíbené". Na pláži čeká na příjezd lodi Mussa, velitel podzemní polovojenské židovské organizace Palmach., ale i britští vojáci, kteří mají za úkol židovské přistěhovalce zajmout a odeslat zpět. Po krvavé přestřelce se část uprchlíků z Kedmy uchýlí do nedalekých hor. Následuje strastiplná cesta, při níž se uprchlíci připojí ke konvoji, který směřuje do obleženého Jeruzeléma. Získávají zbraně a zúčastní se útoku na arabskou vesnici, jejíž obránci blokují konvoji cestu. Mnoho z uprchlíků, kteří doufali, že po válečných hrůzách najdou v Palestině nový domov, v boji umírá. Nicméně se jim podaří uvolnit cestu a konvoj se zásobami může pokračovat v cestě do Jeruzaléma.
    Žánry:DramaVálečný
    Režie:Amos Gitai
    62%
    Píše se začátek roku 1948. Blíží se rozhodující střetnutí mezi Židy a Palestinci. K břehům míří stará nákladní loď Kedma, na jejíž palubě se tísní stovky Židů z různých koutů Evropy. Válku přežili v ghettech, uprchli z transportů a chtějí za každou cenu uniknout z Evropy do "země zaslíbené". Na pláži čeká na příjezd lodi Mussa, velitel podzemní polovojenské židovské organizace Palmach., ale i britští vojáci, kteří mají za úkol židovské přistěhovalce zajmout a odeslat zpět. Po krvavé přestřelce se část uprchlíků z Kedmy uchýlí do nedalekých hor. Následuje strastiplná cesta, při níž se uprchlíci připojí ke konvoji, který směřuje do obleženého Jeruzeléma. Získávají zbraně a zúčastní se útoku na arabskou vesnici, jejíž obránci blokují konvoji cestu. Mnoho z uprchlíků, kteří doufali, že po válečných hrůzách najdou v Palestině nový domov, v boji umírá. Nicméně se jim podaří uvolnit cestu a konvoj se zásobami může pokračovat v cestě do Jeruzaléma.
    Žánry:DramaVálečný
    Režie:Amos Gitai
    3
  • 4
  • Free Zone
    Free Zone (2005)
    FilmRole: Security B

    Divácky nejvděčnější Gitaiův film o soužití lidí ze Západu, Izraelců a Palestinců se opírá o herecký koncert tří žen. Američanka Rebecca se rozešla se snoubencem, protože nedokáže žít v Izraeli. Izraelská taxikářka Hanna jede vymoci manželův dluh. A Palestinka Leila je dlužníkova přítelkyně. Všechny tři se setkají v bezcelní zóně v severovýchodním Jordánsku, kde spolu lidé všech vyznání bez problémů a zášti obchodují s auty. Hrdinky nemají na konfliktu na Středním východě nejmenší zájem - ale všechny tři bolestně řeší jeho důsledky. Film navazuje na linii danou snímkem Kaddosh (Svatý), kde Gitai poprvé zdůraznil to, co opakuje dodnes: „Klid do regionu může přinést jen obrat v politice - moc by měly dostat ženy.“ (FebioFest 2006)

    Žánry:DramaRoad Movie
    Režie:Amos Gitai
    57%

    Divácky nejvděčnější Gitaiův film o soužití lidí ze Západu, Izraelců a Palestinců se opírá o herecký koncert tří žen. Američanka Rebecca se rozešla se snoubencem, protože nedokáže žít v Izraeli. Izraelská taxikářka Hanna jede vymoci manželův dluh. A Palestinka Leila je dlužníkova přítelkyně. Všechny tři se setkají v bezcelní zóně v severovýchodním Jordánsku, kde spolu lidé všech vyznání bez problémů a zášti obchodují s auty. Hrdinky nemají na konfliktu na Středním východě nejmenší zájem - ale všechny tři bolestně řeší jeho důsledky. Film navazuje na linii danou snímkem Kaddosh (Svatý), kde Gitai poprvé zdůraznil to, co opakuje dodnes: „Klid do regionu může přinést jen obrat v politice - moc by měly dostat ženy.“ (FebioFest 2006)

    Žánry:DramaRoad Movie
    Režie:Amos Gitai
    5
  • 6
  • Stažení
    Stažení (2007)
    FilmRole: Tomer
    • Filmbox+
    • Rakuten
    54%
    7