![Private](https://1263469901.rsc.cdn77.org/resize/images/2023/09/01/210778___external_file_14887614826757986476.webp?width=-&height=270&quality=95)
![Plakát traileru](https://1263469901.rsc.cdn77.org/resize/images/2009/10/09/b57216d7cfcef009b20a08e2a88ac00c202717700_434.webp?width=480&height=270&quality=95)
Zástupce mladé generace italských filmařů Saverio Costanzo pojal svůj celovečerní hraný debut jako kritický pohled na dnešní společensko-politickou situaci v zemích Třetího světa. Snímek tematizující aktuální otázku lidských práv se objektivním viděním zobrazené reality kategoricky řadí k politicky zaměřeným produkcím v současné italské kinematografii. Tvůrce vypráví příběh jedné palestinské rodiny žijící na pomezí izraelské osady a arabské vesnice. Režisér sleduje především konflikt uvnitř rodiny v momentě, kdy dům po přestřelce s nepřátelskou armádou obsadí izraelská vojenská jednotka požadující jejich odchod z domu. Rodina se rozštěpuje na dvě skupiny: jedna následuje otce zastávajícího morální a tradiční principy a druhá si vytváří vlastní na otci nezávislý postoj. Postava hlavy rodiny Mohammeda je prezentována jako stoupenec svých etických zásad, kdy pro něho dům znamená hranici vlastní důstojnosti, občanské i rodinné cti. Přestože se snímek dějově odehrává mimo Itálii, představuje do určité míry obraz tradičních hodnot italské společnosti. Rodina jako pevná součást a základ - zvláště katolické - společnosti je tematickým prvkem filmů mnoha italských režisérů, kteří se v různých podobách vyrovnávají s funkcí a významem rodinného článku jako složky celospolečenského systému a struktury Itálie. [Zdroj: 34. LFŠ 2008]