martin-mickey-stusak
36 703 bodů •
9
Alfred Cheung si pro svůj film napsal i scénář, který se svým námětem nevyměňuje od tvorby Johna Woo. Jedná se o kriminální thriller mající určitou zajímavost a hlavně účinná morální dilemata, která se právě v osmdesátkách v hongkongské kinematografii v žánrových oblastech akce a thrilleru používala hodně. Tvůrci se ani tentokrát nevyhýbali šokujících momentů, které v evropských a amerických filmových počinech k vidění prostě nejsou. Například po divácké stránce získat sympatie k malému děvčátku, aby jsme později byli svědky jejího úmrtí během přestřelky, je tvůrčí odvaha, která diváky prostě zasáhne. Je-li to však po emoční stránce dobře natočené. Sice se daří ve věrohodnosti svým smyslem pro realismus v temné atmosféře se sem tam nějakou tou úsměvnou situací, ale Cheung prostě není Woo. John kromě toho, že by se v akčních sekvencích dostatečně vyřádil, umí emoční scény přeci jen daleko lépe. Cheung svůj snímek sice nenatočil zase až tak ledabyle, že by to nefungovalo vůbec, ale prostě ti jen krapet vyznívá dojmem nedotaženosti. V hlavní roli Biao Yuen, známý především z kung fu filmů, spolupracující převážně s Jackiem Chanem a Sammo Hungem, čímž se tak postaral o divácké překvapení. Zvládl neobvyklou dramatickou roli? Dá se říci, že rozhodně ano. Takže tu máme v jistém smyslu temný thriller s intenzivní nemilosrdností zabijáckých počinů, právě jaké známe především z tvorby z výše zmíněného Johna Woo. Není to sice stejně tak dokonalé, ale jistou diváckou uhrančivostí apeluje na další skvělý asijský thrillerový počin.