All for the Winner, aneb Stephen Chow a zvrhlejší verze God of Gamblers, s širokou škálou gagů od těch dementních až po geniální. A ačkoli pro mě osobně sorta trapnějších převládala a Chow rozhodně není Chow Yun-fat, díky originálnímu nástupu na scénu (zpomalovačka) je to za tři.
"Sestry Sungovy. Jedna milovala peníze, jedna moc a jedna svou vlast." Snímek nabízí tyto tři klíče k období před a po vzniku Čínské republiky (1912), které významným způsobem zasáhly do dějin státu. Ideály ztělesňuje osoba Suna Yat-Sena, moc peněz Kung a vojensko-politickou sílu Chiang Kai-Shek (Čankajšek). Pozitivem je, že političtí oponenti zde nejsou polarizování na velké Dobro (Národní strana) a Zlo (komunisti), i když je patrný trochu korektní přístup (což zřejmě souvisí s dobou vzniku filmu). A díky propojení jednotlivých postav (právě sestry Sungovy a jejich manželé) nepůsobí film roztříštěně, ale události se jeví jako jednolitý dynamický proces. Velkou zásluhu na tom má i slušná výprava a cit režisérky působivě zkomponovat obrazy malých dějin, které ovlivňují ty velké a naopak.
"I don't do rape, illegal gang bang or anal sex. I just kill." Co může dělat chudák nájemný zabiják, když kvůli ekonomické recesi v Hong Kongu nezavadí o kšeft? Zatraktivnit zakázky! Nápaditá černá komedie se spoustou verbálních vtípků, společenských narážek ("The more you kill. The more you save!") a povedených parafrází. Pro fanoušky Killera (1989) povinnost!
Mission, to je esence stylu Johnnie Toa. V podstatě jednoduchý příběh (co také natočit za 18 dní takřka bez scénáře) dává režisérovi prostor k experimentování. Žánr gangsterského filmu posouvá díky novému pojetí akce a komponování mizanscény. Důležitá tady totiž není samotná akce, ale i okamžiky před ní (tzv. statické záběry nehybných postav vytvářejících dojem spoutané energie skloubením pohybů kamery, střihu a hudby). Vztahy řadových členů triády odlehčuje černým humorem ("Je to jen jeden prst..."), prostor dostává i typický znak Milkyway snímků, princip náhody versus osud.
Další vážnější film Dereka Yee, který se tentokrát zabývá obchodem s drogami. Ztvarnění velkého světa obchodu i mikrosvěta malých dealerů a uživatelů se opírá o živé, komplexní charaktery s výtečným hereckým obsazením (Andy Lau, Daniel Wu, Anita Yuen a dokonce hraje i Louis Koo:-). Obdobně jako v ONIM se nebojí zobrazování násilí (viz vpád policie), bohatě využívá skvělou kameru, hudbu a zpomalovačky. Hůř dopadly symbolické scény (obloha, holubi, krysy, pes), které vyznívají příliš násilně vmáčknuté do děje (oproti ONIM, kde vše působí přirozeněji).