Komentáře a recenze 50

4
Za mě málo akční a příliš upovídaný… Taková nastavovaná kaše…
Tvviggy
Tvviggy
3 209 bodů
7
Po trilogii s Cesarem tu máme další opičáky. Sice to po stránce scénáře a řekl bych i po stránce vizuálu nedosahuje kvalit filmu s Cesarem, a některé postavy jsou vyloženě zbytečné (že Wildo 😂) Ale pořád je to hodně nadprůměrná podívaná.
Colby Sawyer
Colby Sawyer
2 968 bodů
8
Je neuvěřitelné, že Kingdom s téměř polovičním rozpočtem vypadá takhle skvěle oproti posledním komiksovkám, které vypadaly v některých momentech vyloženě na poblití. Wes Ball je šikovný a pochodeň přebírá s velkou grácií, jen bohužel Kingdom až moc funguje jako součást většího celku a ne tolik jako samostatný fil. Závěr klasicky slibuje velké věci až příště, ale stejně začátek nové trilogie funguje suprově. Především sympatický Noe, nečernobílá Mae a k nim Proximus, který má jako záporák zajímavou motivaci, která má hlavu i patu. Doufám, že se další díly odklepnou, protože nové Planety Opic se řadí k těm zdaleka nejkvalitnějším sériím současnosti.
jirikzaboj
jirikzaboj
2 829 bodů
10
Spektakulární blockbuster, který boduje už počtvrté za sebou a to se jen tak nestává. Předčilo to všechna moje očekávání a nemám byť jen jakoukoliv výtku. Výrazný dějový posun, který nemá jakoukoliv díru. Sympatické postavy, které vám okamžitě přilnou k srdci, ale taky výborný záporák, který nenudí a jeho motivace jsou opodstatněné velice dobře. Naprosto boží audiovizuální skvost, na který se kouká nádherně. Pravděpodobně mě to donutí konečně definitivně zařadit planetu opic do mých fav filmových sérií ever. Chci víc a těším se!
JaraSlama
JaraSlama
2 551 bodů
8
Návrat ságy o Planetě opic v podobě filmu Zrození planety opic přinesl nečekaný úspěch a odstartoval chválenou filmovou sérii. Nový protagonist Noe vede diváky na dobrodružnou cestu za záchranou světa, čelícímu nátlaku přírody a opicí vlády. Režisér Wes Ball dokázal vytvořit poutavý film, který oslavuje kreativitu a narativní strukturu původní série. I přes mnohé kvality však trpí nedostatkem prostoru pro vedlejší postavy a některé logické díry ve finálním závěru. Nicméně Království Planeta opic stále nabízí kvalitní zábavu a slibuje zajímavé pokračování této ceněné filmové ságy.
Flyer.Nick
2 520 bodů
8
Rozhodně je to z toho nejlepšího, co nám žánr sci-fi poslední dobou nabízí. Dokonce i efekty jsou super. Má to v příběhu pár mezer a nevím, jestli to má být začátek nové trilogie, kde bude příběh dovyprávěn. Každopádně ale super podívaná a vlastně je to i docela originální. Já se bavil a jsem rád, že si filmy už od Zrození planety opic drží určitou laťku.
Evah
Evah
2 415 bodů
7
Od tohoto dílu jsem měla podle traileru největší očekávání a byla jsem tak mírně zklamaná přestože i tento film se mi líbil. Oproti prvním třem dílům se trochu odkloňuje, obsahově je vcelku nabitý, ale dost předvídatelný včetně vyvrcholení. Každopádně i tak to bylo pěkné a doporučuji.
Myslivir
Myslivir
1 763 bodů
8
Kingdom Come: Deliverance na Planetě opic - mladý muž žije s partou přátel a svojí crush a pomáhá svému komunitou respektovanému otci. Náhle však přijíždí nepřátelská vojska a jejich generál otcovskou figuru z příběhu odstraní, čímž protagonistu vyšle na pouť za pomstou. Dojde na nějaké ty fatalitky, zvraty a zrady a ve výsledku se jedná o solidní učebnicové provedení cesty hrdiny. Základní stavební kámen a pevný výchozí bod pro novou trilogii tedy stojí a snad povede ke stavbě něčeho skutečně velkého. Z Království Planety (proč se to v názvu neskloňuje?) opic totiž konečně začínám ve větší míře cítit ten rozměr, který sugeruje samotný název. Už nejde jen o skupinu opic v jednom lese u San Francisca, ale konečně také vidíme i jiné kouty země - a že se na to krásně dívá. Spousta záběrů na krajinu je skutečná, CGI samotných opic má mnohdy sofistivanější mimiku, než jakou mají lidští herci (Freya Allan), a pouta mezi jednotlivými lidoopi jsou pevnější než v Caesarově trilogii, kde je rozbíjela jazyková bariéra a intelekt postav (proč se za ty roky nenaučil Maurice pořádně mluvit?). Já jen sakra doufám, že všechen naznačovaný potenciál tvůrci zužitkují, udrží laťku kvality přinejmenším na stejné úrovni a nějaké ty přešlapy si ohlídají (jisté prostory se zaplavují vodou se stejnou logikou jako domy v Sharknadu a až příliš mnoho scén se odehrává ve skoro úplné tmě). Další takovou opičárnu, jakou je původní pentalogie ze 70. let, totiž vidět úplně nechci.
ondy9
ondy9
1 650 bodů
7
Uběhlo sedm let a moje srdcovka je konečně zpátky. Rebootová série se posunula a nové Království nyní přináší opičí planetu vzdálené budoucnosti. Překrásná krajina postapokalyptického světa, kde naši hrdinové prochází mezi skvěle vytvořenými pozůstalostmi dřívějších lidí a potkávají nakažené lidské obyvatelstvo, i neznámí klan fanatických opic. Děj jen docela pokulhává na tom, že se snaží už v rámci tohoto dílu překonat Cézarovu úžasnou trilogii. A já jim to neberu. Líbí se mi návaznost a ambice udělat stejně dobrou skládačku, akorát jim to bohužel skrz zbrklost a ne tak dobře napsaný děj nepříliš vychází. Pomalý tón se mi zamlouval tak do půlky, kdy už to mělo nabrat velké obrátky. No, nestalo se. Kdyby příběh stáhli na hodinu a půl, filmu by to jen prospělo. Stejně tak postavy, které nejsou lépe využity, a konec, který sice disponuje velice povedeným zvratem, byť mnoho předchozích scén vrhá na jednu z postav zničehonic špatný stín a jde zcela proti jejímu charakteru. Království planety opic není ani zdaleka dokonalé, ale je sakra řemeslně dobré v tom, co dělá a co staví do budoucna.
Pasadenka
Pasadenka
1 407 bodů
7
Opice přicházejí s neodolatelnou sílou obelhávání diváka. Ukázkám se podařilo navnadit bez toho, aby člověk děj odtušil. A pak jsme dostali poslední ukázku, která nám řekne toho tolik, že diváci, kteří dychtí po překvapení budou zklamáni. Naštěstí to není můj případ, a tudíž v kině mě čekalo hodně překvapení. :)

Jaké jsou opice? Dobré. Solidních 6-7 hvězdiček. Samo sebou byl v kině i můj malý Djungelskog. Zábavné na jeho jméně je to, že tento orangutánek je pojmenovaný džungle džungle jen ve dvou jazycích. :D Navíc původní význam slova Orangutan je lesní muž, nebo lépe muž z džungle. :) No není to fascinující? Asi ne. :D Ale Skog byl z filmu nadšen. Hlavně z hrdiny jeho druhu, Raky, který mě osobně také bavil nejvíc. A ten miloval knížky. :)

Co se délky týká, tak by film snesl ostřejší režii. Film má hodně pomalé tempo a akčních scén je v poměru hodně málo. O nějakém napětí zde nemůžeme mluvit. Na co film sází, tak to je tajemno a jeho postupné rozkrývání, které se zas povedlo na jedničku a scénář si mě hezky povodil, aby mě následně donutil zamyslet se nad tím, cože se to vlastně stalo. :o

Lze tedy říct, že film zde vybudoval solidní základ pro novou trilogii a nechal si dvířka otevřená pro různé cesty, kterýma se případná pokračování mohou ubírat. Nemohu také nevzpomenout odkazy na původní film, které připomínají ikonické scény, ale jdou si vlastní cestou. I tento přístup mě nakonec donutil pochybovat o tom, jak se naznačené pokračování vyvine dál. Jen u toho lovení se sítí mi vždy vytane na mysl scénka ze Simpsonů a nepovedlo se mi zaslechnout ikonickou hudbu od Jerryho Goldsmitha. :/ I když v titulcích se na něj odkazovali.

Jak to u tohoto zpracování bývá, opice jsou citelně vrstevnatější a dostáváme také příjemnou psychologii postav. Mezidruhová nenávist dvou inteligentních druhů na jedné planetě a ukotvování morálních hodnot nám již načrtl druhý díl a zde s ním stále pokračujeme. Jsou lepší lidé, nebo opice? Nebo opice jsou stejně nelidské jako lidé, když získaly lidství? Uvidíme, zda na tyto otázky dostaneme odpověď v šestém díle. :)

Nakonec ale musím říct, že se těším na pokračování. Jak moc bude scénář čerpat z původního filmu nedokážu odhadnout. Jak poskočíme v čase, jak bude vybudovaný konflikt? Dočkáme se čisté planety opic bez lidského plémě v současnosti, jak nám ji ukázal Burton? Budeme cestovat časem? Nebo to bude až v další trilogii? :D Kdo by si pomyslel, jak podnětná bude jedna francouzská opičí knížka od Boulleho. :)

A definitivním závěrem však musím poznamenat, že mě víc bavila první trilogie a nejvíc asi druhý díl, kdy jsou karty rozdány, ale hra se jenom začíná hrát. Pomalejší tempo snímků bylo nádherně rámováno ponurostí a bezútěšností a silným osobním příběhem jednotlivých postav. To u čtvrtého dílu postrádám a je možné, že další pokračování si na této absenci zláme vaz. Tak šup, vemte své Djungelskogy do kina! Laskavější filmovou sérii nemají. :)