Je trochu paradox, že jeden z nejzábavnějších blockbusterů tohoto roku je zároveň jedním z letošních největších kasovních propadáků. V případě Kaskadéra (The Fall Guy) s Ryanem Goslingem a Emily Blunt byl ovšem slabší divácký zájem poměrně krutý. Svižnější, stylovější a romantičtější oddechovka totiž letos nevznikla. Vy se o tom můžete přesvědčit už dnes na SkyShowtime.
Články 30
Tento týden je v rámci filmových novinek na streamu obzvláště nabitý. Na platformy dorazí několik filmů z kin a Netflix odstartoval dva ze svých velkých podzimních seriálů. Jakému titulu z nabídky dáte přednost?
Akční filmy existují od raných let kinematografie, velkými pionýry kaskadérských šíleností byli mistři němé grotesky. Od úsvitu širokoformátových blockbusterů v padesátých letech se filmové atrakce stříbrného plátna předháněly v tom, jaké vykutálenější popření bezrizikové inscenace nabídnou. Všichni Bondové, Jackie Chanové či Cruiseové dodávají anonymnímu řemeslu prestižní tvář, kterou ale léta bez ovací tvarují stateční kaskadéři, smělí komparzisté a samozřejmě tvůrci, chrlící ikonické momenty, s nimiž brnkají na nervy pojišťovnám. Deník The Sun zveřejnil průzkum firmy Samsung, v němž dva tisíce respondentů pátralo po dvacítce největších kaskadérských kousků kinematografie. Vítěz nepřekvapí stejně jako spousta dalších zmíněných veličin. Přece se však najde minimálně jedno neprávem zaprášené jméno, jež hlasující opomněli navzdory jeho nadčasovému a racionalitu dodnes zpochybňujícímu přínosu.
Polovina roku 2024 je za námi, a tak stojí za to se podívat, které filmy byly letos nejlepší a nejúspěšnější. Opakovaně jsme psali o těžké době pro kinaře, jelikož z mnoha důvodů se letos do kina chodí výrazně méně, než bychom si na základě poslední dekády (vyjma covidem dramaticky ovlivněných let) představovali. Přesto i toto období urodilo několik výrazných hitů.
Zatímco ve světě kina oživuje obří úspěch animáku V hlavě 2, v domácí kotlině se na tento potřebný doping ještě čeká. Uplynulý víkend se naopak v našich sálech obešel bez větší novinky, takže pořadí v hlavní pětici se příliš nezměnilo. A kinaři stále čekají, až k jejich velkým plátnům zase začne chodit více lidí.
A už je v kinech zase pusto a prázdno. Po minulém týdnu, kdy i díky propršenému počasí lidé naplnili kina přeci jen o něco více, než bylo v poslední době zvykem, se znovu vracíme do období tristních výsledků a zklamaných kinařů. Lidé dali před kinosály přednost teplému počasí. Doplatila na to jak největší novinka týdne v podobě čtvrtých Mizerů (Bad Boys: Ride or Die), tak animovaná stálice jménem Garfield (The Garfield Movie).
Sen mnoha milovníků analogové filmařiny se snad konečně stává skutečností. Prezidentka americké filmové Akademie Janet Yang spouští proces, na jehož konci by mohlo být ustanovení nové oscarové kategorie určené pro kaskadérské kousky. I když ještě není vyhráno, je to zdaleka nejblíž, co se úmorná snaha mnoha lidí z průmyslu blíží k zdárnému konci.
Skončilo nám mistrovství světa v hokeji a venku navíc úřadoval déšť, což znamená ve světě filmu jediné – lidé konečně začali více chodit do kin. Špatné počasí naplnilo multiplexy a potěšilo kinaře. Jednomu novému snímku se povedlo hezky prorazit, nebyl to však ten, od něhož to možná mnozí čekali. Nová česká pohádka Princezna na hrášku totiž absolutně pohořela.
Někdo to čekal, někdo ne, ale z Kaskadéra (The Fall Guy) se nakonec vyklubal kasovní průšvih. Navzdory sympatickému žánrovému zařazení do ranku romantické akční komedie a především výkonu ústředního herecké dua ve složení Emily Blunt a Ryan Gosling si na sebe snímek nedokázal vydělat. Ačkoli se celý kino-průmysl nachází v krizi a za velké plátno nejsou lidé ochotni platit u nás ani jinde, jedná se o další smutný zářez do filmografie Ryana Goslinga. Ten totiž patří do skupiny herců a hereček, kteří mají navzdory hvězdnému statutu ve svém portfoliu překvapivě velké množství kasovních selhání.
I přes to, že si Furiosa (Furiosa: A Mad Max Saga) připsala v průměru devět kladných na jednu zápornou recenzi (a divácké hodnocení je podobné), se z prequelu milovaného návratu George Millera do světa Šíleného Maxe stane propadák, tedy pokud se nestane nějaký zázrak. Snímek v Americe vstoupil do kin během prodlouženého víkendu a vykázal nejnižší tržby, jaké tento distribuční slot zažil za tři desetiletí. Nyní už je nepravděpodobné, že by se ze samotných kin mohl vrátit štědrý rozpočet.