Klajnik
8 955 bodů •
2
Autor filmu vypadal jako sympaťák a příběh vychází z jeho vlastní zkušenosti se sektou, jejíž součástí jsou (nebo byli?) jeho rodiče. Film má tedy nosné a zajímavé zasazení. Jedná se však o kraťas, který nemá prostor ukázat vše, co by mě jakožto diváka zajímalo a druhak je většina prostoru věnována úniku dvou mladých lidí právě z toho prostředí, které mě zajímalo. Většina filmu se tedy zaměřuje na dvě postavy, k nimž jsem si však žádný vztah nevytvořil. Zjistil jsem jen to, že oba byli biti svými fanatickými rodiči, ale týpek na rozdíl od typky neopovrhuje oním náboženstvím - tedy je stále indoktrinovaný a utíká tedy výhradně před fyzickým násilím. Kdybych se o nich dozvěděl více, byl bych jimi třeba více zaujat. Předpokládám však, že v zadání studentského filmu bylo udáno rozpětí stopáže. Pak je ovšem trochu nerozumné snažit se vtisknout tolik obsahu do takového úzkého prostoru. Vzbudilo to ve mně pocit, že toho mnoho chybí. Ač to na mě tedy nefungovalo, tak musím uznat, že to bylo zajímavě tematicky uzavřeno, protože z prvního setkání s civilizací vzejde nebezpečí a film tedy končí útěkem do lesa, z něhož se protagonistka snažila dostat pryč. Konceptuálně je to dobré, ale nepřišlo mi to moc zdařile zabalené. Dojmu z filmu rovněž nepomáhal verbální herecký projev herců: Navzdory tomu, že tento film byl jako jediný z rámce FAMU Four stylově pojat realisticky, tak přednes dialogů působil poněkud nepřirozeně. Přišlo mi, jakoby herci měli na paměti hezky slovo od slova své repliky a snažili se je hezky artikulovaně a citově zabarveně pronášet. Výsledek působil poněkud strojeně. Možná by působilo autentičtěji, kdyby věděli, co má být zhruba tak obsahem scény a bylo na nich, jaká slova zvolí a v jaké podobě to dodají.