Klíč svatého Petra

55%
Klíč svatého Petra
Klíč svatého Petra kombinuje klasické pohádkové postavy, jako jsou vodník, zlí rádcové nebo princezna, s méně obvyklými charaktery. V tomto případě se svatým Petrem a třemi hlavními hrdiny – zlodějem, podvodnicí a nevinným Tobiášem. Scenárista Petr Hudský tentokrát přišel s originální zápletkou vystavěnou kolem ukradeného klíče od nebeské brány.


Scénář:

Recenze: Klíč svatého Petra

Kinobox.cz
30%

Jde o veletrh klišé a okoukaných motivů, které jsou bez ladu a skladu naházeny na sebe. Film o kus lépe vypadá, protože je na něj vyčleněno dost prostředků a technologie došla tak daleko, že je levné a snadné dosáhnout určité úrovně. Všechna aktivní tvůrčí rozhodnutí však byla učiněna výhradně ve jménu lenosti, nezájmu a snahy rychle to odbýt. A pokud někdo říká, že ne, tak to je možná ještě smutnější.


Pete69
Pete69
32 979 bodů
6
Letošní vánoční pohádka není nejlepší za poslední roky. Dal bych tak 55%, to už ale nejde.. 50% je ale přeci jen moc přísné a tak dávám 60%. Pohádka je taková slepená z více pohádek, je veselá čemuž napomáhá hlavně David Novotný a matador Petr Nárožný, který v pokročilém věku umí stále pobavit v roli krále stejně jako před mnoha lety. Líbila se mi i Berenika Kohoutová. Pohádka je pěkně vybarvená a lokace kolem Zvíkova je vhodně zvolená.
hrumsrt
hrumsrt
10 870 bodů
4
Po jednoroční přestávce se Česká televize vrátila k premiérovým štědrovečerním pohádkám televizního typu, kterou již po sedmé pro veřejnoprávní televizi připravil rutinér Karel Janák.. A já se přiznám, že už bych hodně rychle začal hledat někoho jiného, anebo se zkrátka smířil s tím, že přímo na Štědrý večer se bude tradičně dávat něco osvědčeného (třeba v tom předsunutém primetimu nechat ty Vorlíčkovy Tři oříšky) a na tuhle novou tvorbu bych si nechal jiné večery. Nechápu, proč musí existovat v televizní zábavě pojem "štědrovečerní pohádka"... Karel Janák je pořád stejný a kromě jednoho výjimečného případu nikdy nepřišel s pohádkou, která by snesla kritiku, anebo se snad po letech stala nějakou klasikou (ono mimořádnou událostí pro mě je už pomalu veřejností doceněný Korunní princ).. Ale začnu pozitivně. Je to lepší než-li v případě Jak si nevzít princeznu, která v tvůrčím záměru selhala a pokus modernizovat kompletně nevyšel, čemuž možná prospěla roční pauza a Petr Hudský za ten rok navíc sepsal něco koukatelnějšího, jen je to pořád málo a bylo by fér si přiznat, že na právě překvapivě dobrého Korunního prince tenhle scénárista už nikdy nenavázal a i na tomhle postu by měl kormidlo převzít někdo jiný.. Klíč svatého Petra už z názvu nabádá, že v ústředí bude nebeský klíč otevírající neboštíkům nebeskou bránu, který nedopatřením a zkažeností skončí ztracený na Zemi.. Ovšem on to není jen klíč dělící dvě stránky života, ale nýbrž i magický nástroj, který poklepáním otevře libovolný zámek, a proto jeho existence v rukách smrtelníků by mohla způsobit kdejaké neštěstí.. Tenhle klíč musí být navrácen do správných rukou, k čemuž je pověřen ústřední trojlístek hříšníků - Tobiáš, Emílie a Vilém, kteří se tak třeba ještě mohou vykoupit a svůj život na poslední chvíli spasit.. Pohádka to sice je, ale jak se do toho pletou nebešťané, je to trošku specifičtější a neubrání se to drtivému srovnání s legendárním Andělem Páně, na kterého tohle tvůrčí duo nikdy nedosáhne.. Herecky mi to přišlo jakoby laciné, kdy ústřední trio zbytečně moc balancuje, aby mělo vyrovnané postavení, princezna je sice neokoukaná, ale k zulíbaní teda taky není. A pak je tu dvojice vykutálených královských kancléřů, kteří na život za nebeskou branou zrovna pomýšlet ani nemusejí, v podání Novotného a Remundové jde navíc o čirou bezmoc s podobnými vyšinutými rolemi a naneštěstí jejich pokusy o podlé postavy byly tragické, s čímž jsem musel po celou dobu dost vnitřně bojovat.. Není to další štědrovečerní flop, ale sázka na jistotu taky ne. A když jsem se konečně prosekal skrze uspávající úvod, docela to ušlo.. Jen finální pohádkovské klišé by odhadnul i podnapilý divák, který to na večer přehnal s rumovými koulemi.. No jsem zvědavý, zda to ještě za rok bude Karel Janák... 40%
kknk2
kknk2
3 289 bodů
5
Klíč svatého Petra se s klidem může postavit do řady každoročních vánočních propadáků, snad jen tentokrát mě tolik nedráždil. Fakt, že režisér se již podílel na vánočních pohádkách zadupal mé naivní naděje o originalitě či moderním pojetím.


Dodatečné informace

Původní název:
Klíč svatého Petra (více)
  • Česká republika Klíč svatého Petra
  • Česká republika Kľúč svätého Petra
Premiéra v ČR:
24. 12. 2023
Distributor:
Česká televize
Země původu:
Česká republika
Ocenění:
Žádná ocenění

Podobné


O čem je Klíč svatého Petra?

Tobiáš se živí jako potulný zpěvák a ačkoli má velmi hluboko do kapsy, odmítá krást a chce vést poctivý život. Tuto snahu mu ale zkomplikuje setkání se zlodějem Vilémem a podvodnicí Emílií. Přetahování o ukradené věci skončí pádem do vody a všichni tři se utopí a jejich duše do hrnečků pochytá vodník. Po čase se jim podaří uniknout, ale u nebeské brány je svatý Petr odmítne pustit dál, dokud mu nenajdou klíč od Nebeské brány, který mu ukradli. Mají na to přesně vymezený čas a když úkol nesplní, propadnou jejich duše peklu. 
Během své snahy najít klíč svatého Petra se Tobiáš, Emílie a Vilém dostanou na dvůr dobrotivého krále, kterého okrádají a ovládají zrádní kancléř s kancléřkou. Naštěstí je tu krásná a hodná princezna, která Tobiášovi a jeho přátelům touží pomoci a zachránit tak i své království. 

Kde se natáčela pohádka Klíč svatého Petra?

Klíč svatého Petra se natáčel na zámku Sychrov, hradě Zvíkov, ve městě Slavonice, na Slapech, ale i v bazénu v Suchodole.
Klíč svatého Petra můžete najít i v žebříčku českých pohádek a nejlepších vánočních filmů


  • Klíč svatého Petra je již jedenáctou pohádkou, ve které Petr Nárožný ztvárnil krále.
  • Většina scén Petra Nárožného vznikla z jeho popudu. V původním scénáři měl být král pouze odevzdanou loutkou sedící na trůně. To se ale herci nelíbilo a spolu s režisérem krále oživili a nechali ho dělat kancléřům naschvály.
  • Pro natáčení podvodních scén si filmaři vybrali bazén v Suchodole, kde byli připravení profesionální potápěči s kyslíkovými lahvemi. Ty používal hlavně Lukáš Příkazký. Filip Březina se jich bál, a tak všechny záběry natáčel pouze se zadržením dechu.