V pořadí pátý film režiséra Tarika Saleha předkládá nervydrásající politické drama stojící na dobře napsané i zahrané dvojici hlavních postav a vztahu mezi nimi. Obohacuje ho netradiční zasazení do prostředí největší islámské univerzity. Divácký zážitek však může srážet zdlouhavý začátek a lehce přepálená stopáž.
Komentáře a recenze 4
Obvykle nemáme príliš veľa možností nahliadnuť hlbšie do islámského sveta a aspoň čiastočne porozumieť jeho duchovnému obsahu i inštitucionálnej organizácii. Najčastejšie je spájaný s fundamentalistami a teroristami v akčných žánrových príbehoch, pri ktorých sa príliš o tom, čo za radikálmi stojí, ani veľmi nerozmýšľa. Švédsko-egyptský režisér, muslim Tarik Saleh v rozhovore pre americký časopis Variety uvádza ako jeden z dôvodov, prečo sa rozhodol pre tento príbeh i fakt, že o islame nakrúcajú často tvorcovia, ktorí o tomto náboženstve prakticky nič nevedia. „Nepáči sa mi, keď ľudia so zlými úmyslami močia na islám", hovorí doslova.
Chlapec z neba je atypickou detektívnou drámou kombinovanou s politickým trilerom. To všetko vyskladané do orientálneho balíčka, kde dominuje zaujímavý príbeh plný zvratov, poloprávd, zrady a túžbe po moci. Film sa netají inšpiráciou ku klasike Umberta Eca Meno ruže, no Tarik Saleh ponúka priamočiarejšiu verziu, ktorá je v istých momentoch trochu hluchá a monotónna, no stále divácky veľmi vďačná s jasným posolstvom, že pravda často nie je len jedna.
Chlapec z nebe je bohatý na estetické vizuály, napínavé scény a hluboké dialogy. Možná by mu prospělo na některých otvíraných tématech ubrat, čímž by si vytvořil prostor prozkoumat ta zbylá víc do hloubky; přesto se ale jedná o zajímavý snímek, který se dotýká palčivé problematiky související s děním nejen za hranicemi Evropy.