Béčková Netflixová konzumní záležitost ke kafi. Američani natočili film o Britce, co přijede do Splitu na víkendovej vodvaz s kámoškou. Chlastačka, kocovina, ... hele, vole, kde mám kámošku...? No, zvraty tam jsou, takže jsem se ani moc nenudila. Ale jednou a dost.
(29.4.2022)
Víkendový útěk je námětem velmi povedený thriller, který se úzce dotýká řady ve společnosti rezonujících témat, z nichž nejvíce vyčnívají vztahová spokojenost, sexuální obtěžování a denialismus. Bohužel veškeré vygradované napětí pramení z hrubých děr a přešlapů v ději, které se snaží tvůrci záplatovat zhruba stejným způsobem, jako čeští silničáři výmoly vzniklé na silnicích po zimních měsících. Tím nejproblematičtějším místem se jeví zcela úmyslné „vystřihování“ záběrů, které by prozradily zápletku, avšak neexistuje jediné rozumné vysvětlení, proč právě daný záběr nebyl divákovi poskytnut. Stejně tak je přistupováno i k chování hlavní postavy, která nejenže „přehlíží“ podstatná fakta, která by prozradila celou zápletku již po čtyřiceti minutách, ale navíc postrádá jakýkoli pud sebezáchovy a základní prvky racionálního uvažování, když kontaktuje a schází se s hlavními podezřelými. Režisérka snímku Kim Farrant zatajuje v průběhu filmu informace, tak aby se jí to hodilo do rádoby "velkolepého" finále. Divák v ten moment dostává prudký úder do tváře, jelikož zjišťuje, že celý film stojí a padá pouze na "vystřižených" scénách, jejichž absence v průběhu filmu není objasněna. Velké znevážení diváka. Jedna hvězda. 👎 (03.03.2022)