Jubilejní 30. ročník Českého lva patřil hlavně tvůrcům snímku Il Boemo, kteří kromě řady technických kategorií uspěli i v hlavních disciplínách nejlepší film a režie. Vedle Il Boema se prosadil i debut Vojtěcha Maška Arvéd pojednávající o pražském okultistovi a na mobilní telefon natočený BANGER. Adama Sedláka, který uspěl ve dvou kategoriích.
Články 6
Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) oznámila nominace jubilejního 30. ročníku Českého lva. Podobně jako v případě Cen české filmové kritiky mají nejvíce šancí na úspěch snímky Arvéd (12 nominací), Il Boemo (11), následované titulem BANGER. (8) a filmem Terezy Nvotové Světlonoc (7), který naopak Česká filmová kritika naprosto opomenula. Čeští lvi se budou udílet 4. března v pražském Rudolfinu.
Festival Finále Plzeň se blíží, a tak stojí za to se podívat na letošní program. Ten se bude samozřejmě točit kolem tuzemských děl z posledního roku, nabídne však i několik výletů za hranice a ochutnávku toho, co nás čeká v kinech v dalších měsících.
Igor Chmela se zařadil mezi herce, kteří se rozhodli zkusit štěstí za kamerou. Při pohledu na jeho portfolio plné koníčků dotažených takřka na profesionální úroveň asi není překvapivé, že si v herectví nevystačil s posloucháním pokynů.
Pochází z Vyškova, ale bydlí v Praze na Žižkově. Vystudoval na FAMU dokument u Karla Vachka, později produkoval řadu jeho mimořádných filmů. Na FAMU posledních deset let vyučuje. Je producentem kousavých filmů Roberta Sedláčka Pravidla lži, Největší z Čechů a Rodina je základ státu. Letos v únoru představil svůj nový režijní počin – krátkometrážní Asanaci věnující se pražskému Žižkovu – a nijak nezahálí ani dál. Tlačí k dokončení řadu pozoruhodných filmových projektů.
Hojně obsazovaný divadelní, filmový a seriálový herec Igor Chmela (Mimořádná událost, Láska na špičkách, Největší z Čechů) není jen rozpustilým „partičkářem“, ale též přemýšlivým člověkem. Spolu se svou ženou Janou Janěkovou vede soukromé divadlo Verze a nepoložil ho ani covid. Naopak, právě díky němu dostal impuls natočit krátký snímek s tematikou konfrontace kultu mládí a stárnutí, odcházení.