Další vztahová komedie s Jirkou Langmajerem, jaká to novinka.. tentokrát nehraje extra proutníka, ani to není supermacho, je to jen obyčejný znuděný manžel. Jána Plodková hraje svůj standard, osvěžením je exotická lokace a Robinsonský příběh. Romantický konec stravitelný. Na naše poměry nadprůměrná vztahová komedie.
Podivný mix dobrodružné a romantické komedie, kterému chybí jasná cílová rovina, především stojí na postavách, kterým je vlastně těžké přát šťastný konec. Na Thajsko se hezky kouká, Langmajer a Plodková umí hrát, Havlík řemeslo umí, přesto je ovšem cosi shnilého v Ostrově Havlíkově. Ideální záležitost pro svou cílovku, pro ty zbylé promrhaný potenciál v rámci potencionální zajímavé vztahové studie, která ovšem primárně musí zůstat až příliš vděčnou záležitostí, tím se ovšem ve finále stává spíše záležitostí nesnesitelnou.... Více zde
Když člověk nečeká zázraky, nakonec to je docela dobré. Oba mí oblíbenci předvedli své standardní výkony a místy mě i pobavili, takže účel splněn.
Pochopitelně je to jedno velké klišé a výtvarníci s dekoratéry se vyřádili. Ó, jaká romantika. A kde furt brala to krásné, čisté, nažehlené oblečení? Jo, a jak, proboha filmaři přišli na to, že sex on the beach je buhvíjak romantický? Každý, kdo to zkoušel, ví své...
Nulová očekávání, polevení pozornosti od první minuty a smíření se s rutinou přineslo své ovoce. Havlík se postupně dostává k řemeslné jistotě, která sice nepřekvapí, ale aspoň funguje. To samé bohužel ještě chvíli nepůjde říct o jeho (a Oberfalcerových) scenáristických dovednostech. Expozice urychlená, dialogy strojené a i když oceňuji to, jak se kreativně podařilo pád (3D) letadla obejít, šel začátek napsat o poznání lépe. Jakmile se děj ale přesune na ostrov, začne film kupodivu docela dobře šlapat. Hlášky celkem fungují, lokace pro tuzemské diváky celkem atraktivní, a když to začne náhodou sklouzávat k té naší dnešní "české kinematografii", herci to utáhnou. Pravda, někdy musí uhrát takové perly, jako je na sílu vměstnané drama a zároveň se smířit s limitací slabě načrtnutých charakterů, ale suma sumárum to vlastně celkem funguje. Čekat od Havlíka něco jiného, než "český mainstream" je zbytečné (ostatně sám v jednom rozhovoru podotkl, že ho tenhle styl filmů baví točit) a možná je to i dobře (lepší někdo, kdo chce, než ten, kdo musí). Stejně tak bych však jako divák raději uvítal trochu odklonu od šablony a krom zmíněné nedodělané expozice doufal i v trochu důstojnější finále, které je na můj vkus až příliš "samosevyřešující"(a obešel bych se i bez tradičně očekávaného "nedorozumění" před koncem). Přesto je Ostrov funkčně nevybočující romantickou komedií, co na 100 minut zabaví, neurazí, není z ní člověku špatně ani trapno a vlastně se i několikrát upřímně zasměje, takže vlastně fajn oddechovka.
Předlohou je slušně vykradený film 'Šest dní a sedm nocí'... V podstatě jen dosadili české herce, české nadávky /idioty a debily se to jen hemží/ a fakt, že nešlo o neznámé lidi, ale typicky české manžele, tj. lezli si na nervy až běda... Ale jde rozhodně o mnohem lepší film než třeba z poslední doby 'Matka v trapu' apod... Jen si říkám, jestli by mohla Agentura pro podporu kinematografie...tj hospodaří s našimi penězi...zaplatit dovolenou ve Vietnamu i mně...Langmajera s Plodkovou dotovat nechci a zase taková hitparáda, aby mi to bylo jedno, tento film není...
Všechno stojí na dvojce Plodková, Langmajer a ta to v pohodě utáhne. V kině jsem si tohoto filmu vůbec nevšiml a nevím zda bych zakoupil lístky. No na Netflixu to bylo pohodlné shlédnutí a zábava. Že bych se smál až bych se za břicho popadal, to teda ne. Trosečníkům bylo na ostrově celkem dobře, připadalo mi že holení určitě taky někde vyplavalo (nebo jsem si nevšiml?). Lepší průměr a proto dávám 3 hvězdy. Zkrátka vcelku neškodná zábava a rozhodně shlédnutím tohoto filmu nevznikne žádná újma. Dal bych šest, ale za Plodkovou dám jednu navíc.
Vlastně velmi příjemné překvapení, které nepůsobí levně (limity rozpočtu se prozradí jen v dílčích momentech, jako když je pád letadla do černé obrazovky a tvořen jen zvukem) a většinu času velmi dobře pracuje s tématem manželské krize na izolovaném místě, kdy spolu musí mluvit dva lidé, kteří by oba chtěli být někde jinde a co nejdál od toho druhého. Chvílemi vtipné (Lenka), chvílemi upřímně dojemné a ani jednou trapné. Jen ta atmosféra je podivně rozkročená mezi Šest dní, sedm nocí (rozhádaná dvojka) a Trosečníkem (v úvodu až nečekaně "dojebaní" hrdinové). A nejsem si jistý, koho napadlo udělal úvodní titulky ve stylu Indiana Jonese (ať už se bavíme o formě nebo hudbě). Obecně je ale Ostrov solidně odvedená romantická komedie s prvky dramatu, která má velmi dobrou výpravu a solidně využitou kulisu ostrova a jíž by slušela delší expozice, abychom mohli následně lépe chápat malé osobní války Richarda a Alice. V rámci toho, jak se postavy chovají a co prožívají, nejde o nic nového. Kdo má ale tenhle druh vztahovek rád, měl by z kina odcházet spokojen.
Není to žádný zázrak, ale jako víceméně nemilovnice českých romantických komedií jsem byla docela spokojená. Taková celkem vtipná konverzačka a na oba hlavní představitele, jak Janu Plodkovou, tak Jiřího Langmajera, se příjemně koukalo, i když se hádali. No - především když se hádali! To byli nejlepší!! A velkou část filmu měl Richard v podání Jiřího Langmajera velkou díru na zadku, než mu ji Alice v podání Jany Plodkové zašila, takže to bylo i sexy! :-)