Čeští kinaři stále zažívají žně. Již čtvrtý víkend v řadě totiž dorazil na velké plátno snímek, na který během prvních dnů přišlo přes 50 tisíc diváků. Po Matce v trapu, druhé Duně (Dune: Part Two) a Kung Fu Pandě 4 splnila potenciál silného nástupu i romantika Sladký život. I přes silnou konkurenci ovšem stále nejvíce diváků láká Paul Atreides a epický návrat na planetu Arrakis.
Články 15
Už je to jasné, Česká televize si po Smyslu pro tumor další seriálový hit nepřipíše. Nejen, že novinka To se vysvětlí, soudruzi! odstartovala za očekáváním, ale tuto neděli ji čekal bolestivý pád na dno. Z toho nejvíce těží konkurence v podobě Sedmi schodů k moci. Televizi Nova pak nadále nedělá radost sledovanost Survivora.
Nejlepším filmovým komediím jsme se již věnovali ve speciálním tematickém článku, který můžete najít zde. Ten dnešní bude zaměřený čistě na českou komediální filmovou tvorbu. Vybereme pro vás ty nejlepší kousky seřazené podle rozličných kritérií tak, aby si, pokud možno, vybral každý.
Můžeme si o kvalitách tohoto žánru u nás myslet, co chceme, ale tuzemské romantické komedie zkrátka jen tak nevymřou. Pořád totiž zůstávají jednou z mála jistot, co spolehlivě dotlačí diváky – a v tomto případě zejména divačky – do multiplexů. Nový snímek Sladký život s Vladimírem Polívkou a Petrou Hřebíčkovou se pak zdá být z komerčního hlediska trefou do černého. Upoutávka ovšem asi neudělá radost úplně všem.
Důmyslný glosátor, kritik a cynik Robert Sedláček (Jan Palach, České století, Rodina je základ státu) se pustil do režírování romanťárny, kam jízlivé posměšky rozhodně nepatří. Řekni to psem napsala scenáristka Irena Obermannová (Trapný padesátky, Ordinace v růžové zahradě, Ulice) a v jedné z hlavních rolí se představila její dcera Berenika Kohoutová, jejíž postava Dity má trable v partnerském životě. Vyřešit by to mohl pes Rapl, jehož si proti své vůli ze vzdoru rozhodne ponechat. Snímek Řekni to psem je nyní k vidění na Netflixu.
Vzácně se v tuzemském komediálně laděném mainstreamu urodí titul, který vyčnívá nad trsy žánrových souputníků snažících se jakýmkoli způsobem zaujmout publikum. Takže ve výsledku i recenzent musí ocenit solidní filmařinu, kvalitní herce, propracované dialogy, absenci product placementu a zajetých klišé. Na to, co se podařilo Deníčku moderního fotra (2021) a částečně i komerčnímu hitu Prvok, Šampón, Tečka a Karel (2021), navazuje Střídavka režiséra Petra Nikolaeva a scenáristky Lucie Konečné, kterou nyní uvádí Netflix.
Přestože se diváci a divačky po covidové pandemii do kin vracejí a statistiky návštěvnosti vypadají nesrovnatelně nadějněji než třeba před rokem, k určitým změnám v diváckém vkusu i zvyklostech přece jen došlo. Nejedná se vždy o změny, které by se nám jako milovníkům filmů líbily, přesto je nelze ignorovat.
Megapopulární a zábavný Thor se vrátil do kin ve čtvrtém marvelovském celovečeráku. Letošní víkendový rekord z toho ale nebyl, blonďák s kladivem nestačil na čutálistu Laviho a komiksového souputníka Doctora Strange. Statistiky přináší Unie filmových distributorů.
Pes je nejlepším přítelem člověka a ten, kdo měl někdy v životě psa, ví, že to není obehraná fráze, ale čistá pravda. Nikdo vás doma nikdy nepřivítá tak jako váš čtyřnohý parťák. Psi zastávají v našich životech výrazné místo a nezapomínají na ně ani filmaři.
Tuzemská komedie opanovala žebříček, Spider-Man atakuje metu, které se loni přiblížila pouze tuzemská komedie Prvok, Šampón, Tečka a Karel, a katastrofický Moonfall pohořel. Další díl komentovaného žebříčku tržeb a návštěvnosti tuzemských kin je tu.