Wes Anderson dnes slaví své 55. narozeniny, což je rozhodně důvod k oslavě. Rodilý Texasan jistě patří k nejznámějším osobnostem filmové režie, předně díky jeho na první pohled rozpoznatelnému vizuálnímu stylu. Vloni uvedl svůj jedenáctý celovečerní počin Asteroid City, jenž publikum rozdělil na dva tábory. Jedni myslí, že už se Anderson zcela utopil ve své mysli. Druzí, že se konečně našel a plně realizuje svou nekompromisní vizi. Někdy je ale člověk kvůli tomu dokonce schopný pohádat se sám se sebou. Vloni také uvedl na Netflixu sérii kraťasů podle britského spisovatele Roalda Dahla, z nichž mu Podivuhodný příběh Henryho Sugara (The Wonderful Story of Henry Sugar) konečně vynesl Oscara. Pokusme se nyní o nemožné a seřaďme jeho dvanáct projektů od nejhoršího po nejlepší.
Články 23
Wes Anderson si vybudoval útulný koutek v rohu filmového průmyslu. Jeho snímky v kinech většinou končí na nule, jak dokazuje i jeho poslední Asteroid City. Při rozpočtu zhruba 25 milionů a jen skromné reklamě vydělalo dvojnásobek, což tradičně považujeme za výsledek vyrovnávající všechny náklady. To umožňuje rodilému Texasanovi víceméně točit do nekonečna a těšit se ze svého postavení miláčka podstatné části cinefilů. Stvrdil ho i sérií krátkometrážních filmů pro Netflix, jimiž vyplnil druhou půlku roku. Možná jsme tedy čekali, že si dá po obzvlášť hektickém období pauzu. Pletli jsme se.
Filmů vzniká tak mnoho a existuje tolik různých diváckých skupin, že není možné vytvořit žebříček ani základně přijatelných nejlepších filmů roku. Zahraniční weby to řeší vyhlašováním 20, 50 nebo 100 nejlepších snímků roku, což je však také svého druhu devalvace pojmu „nejlepší“.
Severoamerická Akademie filmového umění a věd, známější pod zkratkou Oscar, dnes představila semifinalisty v deseti kategoriích. Širší nominace vždy přinášejí patnáctku těch, kteří budou později usilovat o užší výběr. Mezi představenými kategoriemi najdeme například dokument, cizojazyčný film, hudbu nebo vizuální efekty. Z dostupných dat to zatím vypadá na velký triumf Barbie.
Wes Anderson letos naděluje. Charismatický Texasan a ultimátní filmový autor uvedl před pár měsíci v kinech celovečerní film Asteroid City a nyní připravil pro Netflix sérii čtyř krátkometrážních snímků na motivy kultovního britského spisovatele Roalda Dahla. Dohromady mají délku rozumného celovečeráku a přinejmenším za pokus jejich zhlédnutí rozhodně stojí.
Online nabídka audiovizuálního obsahu se neustále rozšiřuje a je čím dál těžší se v ní neztratit. Každý týden proto vypíchneme několik titulů hodných vaší pozornosti, které právě dorazily na některou ze streamovacích platforem dostupných v Česku. Zohledníme přitom mezinárodní giganty i lokální hráče, akční filmy i festivalovou produkci. Kromě článku nabízíme i videoverzi VOD tipů, kterou provází youtuber Medojed.
Autorský tvůrce Wes Anderson poprvé za svou kariéru spojil síly s Netflixem a tento týden nám naservíruje čtyři vypiplané krátkometrážní snímky. Všechny na motivy méně známých literárních děl spisovatele Roalda Dahla.
Po více než dvou dekádách, kdy bavil diváky a divačky na jevišti i před kamerou, Bryan Cranston začíná zvažovat možný konec kariéry. V nedávném rozhovoru pro britský GQ vysvětlil, že rok 2026 by mohl znamenat poslední rok, kdy bude herecky aktivní, a poté si dá zaslouženou pauzu.
Wes Anderson je nepochybně jen jeden. Milovaný režisér se stal synonymem autorské kinematografie a symbolem vzdoru prefabrikovaným blockbusterům. Rodilý Texasan se však setkává také s kritikou, že se uvelebil ve svém statu quo a dlouhé roky se odmítá výrazněji posunout. Asteroid City poskytne munici jeho příznivcům i odpůrcům.
Očekávaný nový film Wese Andersona s hvězdným hereckým obsazením, který se odehrává v roce 1955 ve fiktivním americkém pouštním městečku Asteroid City, vstoupí do českých kin příští čtvrtek.