martin-mickey-stusak
36 594 bodů •
9
Unesli jí dcerku a to neměli dělat. Akční nářez od vietnamských tvůrců potvrzující asijský akční švih a patřičnou brutalitu. Hodně sebevědomý snímek se skutečně dynamickým tempem, který se do toho zakousl a až do poslední minuty nepovolí. Ve Vietnamu byl tak úspěšný, že se jím rozhodli usilovat o Oscara na 92. ročníku udílení cen Akademie za nejlepší zahraniční film. V jádru věci se sice ohledně námětu nejedná o nic originálního, ale obdobné snímky svou ohromnou náturou pro věc doplňuje skvělé. Veronika Ngo byla do role tak zapálená, že jí lze uvěřit všechno. Jak lásku ke své dceři a strach o ní, tak i odvážnou snahu za každou cenu překonat každou překážku k její záchraně. Zajímavá je vizuální stránka. Všudypřítomné neonové barvy tomu dávají až komiksový háv. Ale třeba vietnamský venkov má jinak svou syrovost. Sociální stránka života hrdinky příběhu je dobře promyšlená ohledně jejího charakteru, se kterým se kupodivu také pracuje, takže se i na emoce našlo místo. Občasné krátké retrospektivní scénky už jen vyplňují prázdná místa. Děj je samozřejmě jinak přímočarý a stále se drží své linky. Na akční film očekávaně nejvíce budí pozornost akční scény, ve kterých jde pouze o souboje. Ohledně vietnamského bojového umění je na co se dívat. A co je na tom nejzásadnější, jedná se o, dnes už neobvyklou, poctivou akční práci, což znamená, že veškeré pohyby jsou reálné. Takže doslova berou dech. Typická hollywoodská lana pro výskoky a lety vzduchem budiž zapomenuta. Nic takového tady není. Jinak jsou souboje všude. Venku na motorkách, na lodi i ve vlaku a v budovách. Děj je tedy prostý, ale právě akční scény vše pevně drží pohromadě. Vietnamská kinematografie je v Česku bohužel opomenuta, a tak díky za Netflix, který film přijal do své VOD distribuce.